چشم اندازهفته نامه

بزرگ‌ترین برنده‌ها و بازنده‌های آمار فروش خودروی سال 2023

در این مطلب، به خودروها، برندها و سگمنت‌هایی می‌پردازیم که بیشترین افزایش فروش را داشته‌اند در کنار چند خودرویی که چندان موفق نبوده‌اند.

سال ۲۰۲۳ به پایان رسیده و حالا وقت آن است که آمارهای فروش مختلف خودروها طی این سال را بررسی کنیم. طی روزهای آینده در مطالب دیگری در پدال به پرفروش‌ترین خودروها و خودروسازان خواهیم پرداخت اما در اینجا قصد داریم برندگان و بازندگان آمار فروش را بررسی کنیم. این لیست شامل سگمنت‌ها، خودروها و برندهایی می‌شود که افزایش فروش بزرگی داشته‌اند همراه با چند بازنده که با کاهش فروش مواجه شده‌اند.

برنده‌ها

مینی‌ون‌ها

هرچند تعداد مینی‌ون‌ها در بازار کاهش پیدا کرده اما مدل‌هایی که باقیمانده‌اند، فروش خوبی را تجربه کرده‌اند. کرایسلر پاسیفیکا با فروش ۱۲۰,۵۴۴ دستگاه و افزایش ۲۲ درصدی، پیشتاز این کلاس است اما کیا کارنیوال با ۱۲۲ درصد و هوندا اودیسه با ۵۷ درصد، رشد فروش بسیار بیشتری داشته‌اند. تنها خودرویی که در این بخش کاهش فروش داشته، تویوتا سی‌ینا است که فروش آن ۵ درصد کمتر شده است.

شاسی‌بلندهای لکسوس

لکسوس اخیراً نسل جدید شاسی‌بلندهای NX، RX و LX را به بازار فرستاده و مدل‌های جدیدی مثل TX سه ردیفه و RZ الکتریکی را هم به سبد محصولات خود افزوده است. این اقدامات در سال ۲۰۲۳ خیلی خوب جواب داده زیرا فروش شاسی‌بلندهای برند لوکس تویوتا با افزایش ۳۴ درصدی مجموعاً به ۲۵۲,۸۶۱ دستگاه رسیده است. این عدد تقریباً چهار برابر بیشتر از فروش سدان‌های لکسوس است. سال آینده این رقم می‌تواند حتی بیشتر شود زیرا نسل جدید GX به نمایندگی‌های فروش می‌رسد و عرضهٔ TX هم گسترده‌تر خواهد شد.

بیوک

شاید خیلی‌ها زبان طراحی جدید بیوک را دوست نداشته باشند اما فروش این برند در سال ۲۰۲۳ جهشی ۶۱ درصدی را تجربه کرده است. پرفروش‌ترین محصول بیوک، کراس‌اوور انکور GX بوده که فروش آن با رشد ۹۲ درصدی به ۶۴,۱۶۹ دستگاه رسیده است. شرایط انویژن هم نسبت به سال ۲۰۲۲ بهتر شد و فروش آن با ۷۱ درصد افزایش به ۴۴,۲۸۱ دستگاه رسیده است. بزرگ‌ترین محصول بیوک یعنی کراس‌اوور سه ردیفهٔ انکلیو در سال گذشته ۳۹,۴۱۱ دستگاه فروخته که افزایشی ۲۹ درصدی را نشان می‌دهد. کراس‌اوور کوپهٔ جذاب انویستا هم در نیمهٔ سال ۲۰۲۳ به بازار آمد و ۱۳,۳۰۲ دستگاه فروخته است.

هیوندای آیونیک ۵

فروش هیوندای آیونیک ۵ در دومین سالی که به‌طور کامل در بازار آمریکا حضور داشته ۴۸ درصد افزایش یافته است. این کراس‌اوور الکتریکی سال ۲۰۲۳ حدود ۳۴ هزار دستگاه فروخته که نسبت به ۲۲,۹۸۲ دستگاه سال ۲۰۲۲ افزایش قابل‌توجهی داشته است. این عملکرد آیونیک ۵ چشمگیر است زیرا بخش کراس‌اوورهای کامپکت الکتریکی بسیار شلوغ شده و پسرعموی آن یعنی کیا EV6 با فروش ۱۸,۸۷۹ دستگاه خیلی خوبی عمل نکرده است.

مزدا میاتا

مزدا نسخه بروز شدهٔ میاتا را امسال معرفی خواهد کرد اما این رودستر نمادین حتی با همان نسخهٔ قدیمی هم در سال ۲۰۲۳ افزایش فروش ۴۵ درصدی را تجربه کرده است. فروش ۸,۹۷۳ دستگاهی MX-5 افزایش قابل‌توجهی نسبت به ۶,۱۷۲ دستگاه سال ۲۰۲۲ داشته اما هنوز با فروش ۱۰,۴۷۰ دستگاهی سال ۲۰۲۱ فاصله دارد. بااین‌حال، خوشحالیم که خریداران بیشتری از این رودستر اسپرت استقبال کرده‌اند.

شورلت بولت

بولت در سال ۲۰۲۱ پس از فراخوان گسترده به دلیل آتش گرفتن باطری، سال سختی را سپری کرد و تنها ۳۸,۱۲۲ دستگاه فروخت اما دوباره روی پاهای خود ایستاد و سال گذشته رکورد فروش جدیدی را ثبت کرد. فروش بولت در سال ۲۰۲۳ با افزایش ۶۳ درصدی به ۶۲,۰۴۵ دستگاه رسید. این رقم شامل فروش هردو مدل هاچ‌بک و EUV می‌شود. بااین‌حال، جنرال موتورز به‌زودی به عرضهٔ بولت پایان خواهد داد زیرا قصد دارد پس از مدتی وقفه، نسل جدید آن را در سال ۲۰۲۵ با اندازهٔ بزرگ‌تر و تکنولوژی باطری اولتیوم به بازار بفرستد.

بازنده‌ها

جیپ

فروش جیپ در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل با ۶ درصد کاهش مواجه شده است. علت دقیق این کاهش را نمی‌دانیم، شاید به خاطر عرضهٔ رقبایی توسط شرکت‌هایی مثل فورد با برانکو و برانکو اسپرت باشد یا خاتمهٔ تولید کراس‌اوور کامپکت چروکی اما به نظر می‌رسد ترکیبی از عوامل مختلف فروش جیپ را کاهش داده‌اند. مدل‌های رانگلر، گلادیاتور و واگنییر همگی با افت فروش مواجه شده‌اند و حتی افزایش فروش ۹.۵ درصدی گرند چروکی هم نتوانسته جلوی کاهش مجموع فروش برند را بگیرد. البته جیپ هنوز هم گاو شیرده استلانتیس محسوب می‌شود اما این برند در سال ۲۰۲۴ به تقویت و به‌روزرسانی نیاز دارد از افت بیشتر فروش جلوگیری کند.

شاسی‌بلندهای ب‌ام‌و

درحالی‌که فروش خودروهای سواری ب‌ام‌و در سال ۲۰۲۳ افزایش ۲۷ درصدی داشته، شاسی‌بلندهای این برند لوکس آلمانی عملکرد خوبی نداشته‌اند. X5 و X6 با وجود به‌روزرسانی اخیر، هردو کاهش فروش دورقمی را نسبت به سال ۲۰۲۲ تجربه کرده‌اند درحالی‌که فروش X3 و X4 هم به میزان کمتری کاهش داشته است. البته رشد فروش قابل‌توجه iX الکتریکی و اضافه شدن ۱,۹۰۰ دستگاه فروش XM به آمارها، خانوادهٔ شاسی‌بلندهای ب‌ام‌و را به‌نوعی نجات داده است زیرا فروش کلی مدل‌های سری X این برند تنها ۲ درصد کمتر شده است.

نیسان فرانتیر

نیسان نسل سوم فرانتیر را در سال ۲۰۲۲ با شاسی بسیار بهبودیافته‌ای به بازار فرستاد. این باعث شدن فروش پیکاپ میان سایز نیسان از ۶۰,۶۹۷ دستگاه سال ۲۰۲۱ به ۷۶,۱۸۵ دستگاه در سال ۲۰۲۲ افزایش پیدا کند. بااین‌حال، فروش فرانتیر در سال ۲۰۲۳ با کاهشی ۲۴ درصدی به ۵۸,۱۳۴ دستگاه رسیده است. با عرضهٔ نسل جدید تویوتا تاکوما و فورد رنجر به بازار و همین‌طور حضور نسل جدید شورلت کلرادو و جی‌ام‌سی کانیون، فرانتیر رقابت سختی در پیش خواهد داشت.

هیوندای سوناتا

هرچند به‌طورکلی محبوبیت و فروش سدان‌ها رو به کاهش است اما در سال ۲۰۲۳ فروش هوندا آکورد به ۱۹۸ هزار دستگاه رسیده و تویوتا کمری هم بیش از ۲۹۰ هزار دستگاه فروخته است. در این بازار اما فروش هیوندای سوناتا با کاهش ۲۲ درصدی به تنها ۴۰,۶۵۵ دستگاه رسیده است. حتی کیا K5 هم با ۶۴,۷۷۲ دستگاه، فروش بیشتری از پسرعموی خود داشته است. هیوندای اما به‌تازگی سوناتا را فیس‌لیفت کرده و طراحی موردانتقاد دماغهٔ آن را تغییر داده است و عرضهٔ این نسخهٔ جدید شاید بتواند شرایط سدان کره‌ای را بهبود بخشد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۷ رای
منبع
Car&Driver

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۷ دیدگاه‌ها

  1. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1543 ديدگاه)

    فکرشو میکردم بی ام وه فروش کمی داشته باشه

    موافقم 44
    مخالفم 7
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      تک به تک کامنت‌های من در مورد سوناتا زمانی که معرفی شد هست و میتونید ببینید که وقتی میگم تحلیل درست میکنم یعنی چی !!!

      جونم لکسوس جونم سلطان اعظم تیوتا جان جانان ، همه با هم مجبوریم تعظیم کنیم به این همه موفقیت و بزرگی 👑👑👑👑🤴🤴🤴🤴🤴🤴👸!!!

      موافقم 20
      مخالفم 74
      1. Amirreza.M

        ۱۶ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (301 ديدگاه)

        منی که طراحی قبل فیس لیفت سوناتا رو هم دوست داشتم🥲

        موافقم 9
        مخالفم 3
      2. علی

        ۱۶ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (118 ديدگاه)

        چیز خاصی نگفتی این ها رو میدونیم
        چون مثل اینه که شب بیایی بیرون بگی ببینید من کی گفتم تحلیل درست میکنم فردا همین ساعت بیایید بیرون ببینید هوا روشنه و آفتاب تو آسمون خواهد بود ببینید کی گفتم تحلیل درست میکنم یعنی چی! پس کلا اشتباهه حرفت

        موافقم 17
        مخالفم 2
    2. oasis

      ۱۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (27 ديدگاه)

      جانم کیا

      موافقم 8
      مخالفم 16
    3. NAVID@@98

      ۱۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (57 ديدگاه)

      جون کرایسلر و شورلت ( و فورد سری F که پیکاپ سال شد ) ماشین جان منه قربونش بیشین منهههه فداش بشین منههه آمریکایی منههه😛😘🤪😜
      ماشاالله فروش آمریکایی حتی اروپایی ها هم میگن ماشالله به این عظمت سلطان اعظم حاکم بزرگ همه تعظیم کردید و میکنید به خدای خدایان بزرگ با برتری روز افزون و موفق تر از همه 👑👑👑👑👑👑💯💯💯💯💯💯💯👼👼🤴👸😍😍😍
      جانم به این عظمت بیشتر جوایز خودروی سال آمریکای شمالی هم توسط فورد و شورلت درو شده چه برسه به پیکاپ و آفرودر شاسی بلند که بیشتر 🥳😋😎♥️😘

      موافقم 20
      مخالفم 10
  2. ۱۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (4898 ديدگاه)

    پژو پارس با سپر اریسان جزو بازنده ها نبود😔

    موافقم 29
    مخالفم 3
  3. محمد

    ۱۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (304 ديدگاه)

    بازار سدان ها و مینی ون ها رو دوست دارم
    چون فقط بهترین ها موندن

    موافقم 26
    مخالفم 3
  4. آرمین

    ۱۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    لکسوسه چه خوش رنگه

    موافقم 19
    مخالفم 6
  5. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (326 ديدگاه)

    وقتی استلانتیس مباد چپ و راست برای آلفا و مازراتی سوپر کار میسازه یا جی تی که در بهترین حالت رو هم رفته ۱ الی ۲ هزار دستگاه بفروشند.ولی جیپ که هر خودرو سازی آرزوی داشتن فقط اسمش رو داره اینجوری ضربه بخوره.همیشه گفتم بهترین کار هزینه رو شاخه‌ای آمریکایی هست و فروش شاخه‌ای بدون مشتری و آسیب رسان ایتایایی هست.راه دیگه اینه که هاچبک و کراس اور کوچیک با برند آلفا ساخت و مازراتی هم بایگانی بشه.

    موافقم 14
    مخالفم 22
    1. amir

      ۱۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      همون طور هم که وقتی تسلا تو زمینه ای که بقیه نبود شروع کرد یه عده هوا برشون داشت و شروع کردن به برندهای نام دار بی احترامی کردن و خبر نداشتن که یک روز پورشه های تیون شده بنزینی مدل های برقی تسلا با ده تا پکیج ترک و ترمز سرامیکی رو میزنه و پروتوتایپ برقی پورشه (نسخه تولیدیشم مطمئن باشید بازم جلوتره ۱۷ ثانیه میدونید چقدره؟) از تسلا توی نوربرگرینگ جلومیوفته و تسلا با وجود جهش در تولید و فروش بازهم آمارچینی ها اذیتش میکنه

      موافقم 11
      مخالفم 18
      1. B

        ۱۶ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (867 ديدگاه)

        چه ربطی داره به کامنتش اخه :/

        موافقم 8
        مخالفم 3
      2. پیام

        ۱۶ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (2139 ديدگاه)

        میگم امیر فروش میاتا به جی هفتاد گفته زکی ها!!!

        موافقم 3
        مخالفم 15
        1. amir

          ۱۶ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          این کامنتت مدرک محکمی بر میزان عقل شماست
          آخه اسپرت کامپکت رو با سدانی که میخواد تو کلاس بنز وبی ام و قرار بگیره مقایسه میکنی؟
          آخرشم که ما متعصبیم سواد نداریم کورکورانه نظر میدیم
          ضمنا میاتای این نسل از ۲۰۱۵ شروع به فروش کرده یعنی نزدیک ده سال و جنسیس فیس لیفت از ۲۰۲۰
          ماشین ده سال پیشو با ۵ سال پیش مقایسه میکنی؟

          موافقم 10
          مخالفم 9
        2. مجتبی .

          ۱۶ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (1231 ديدگاه)

          میاتا دوبرابر عمرشما داره تولید میشه اما جی هفتاد نیومده رفت والبته مهمتر اینکه این کلاس کلا فروشش پایینه. اگه فروش رقبا رو ملاحظه کنین متوجه میشین.

          موافقم 7
          مخالفم 3
        3. حسین

          ۱۶ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (1157 ديدگاه)

          قدرت تکنولوژی چیوندا باعث میشه سدان چهار در با میاتا مقایسه بشه. خوبه که هیچوقت جرات نکردی فروش جی هفتاد تحقیر شده رو با هم سگمنت های خودش مثل is و سری سه و سی کلاس مقایسه کنی😂😂😂😂 اینقدر حجم فضاحت جی هفتاد زیاده که مجبور میشی با سگمنت های کوچیک و با فروش پایین مقایسش کنی 😂😂

          موافقم 16
          مخالفم 10
    2. حمیدرضا

      ۱۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (287 ديدگاه)

      شما برو به جی ام گیر بده که این همه برند پر از پتانسیل رو بخاطر شورولت به چیز داده و هنوزم پافشاری میکنه و از سرنوشت امثال کامارو درس نمیگیره

      موافقم 2
      مخالفم 7
    3. علیرضا

      ۱۷ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (258 ديدگاه)

      کل توجه استالینس روی پژو بود پژو از سال ۲۰۱۸ با معرفی زبان طراحی جدیدش پیشرفت عالی داشته خودرو سال اروپا شد وسال ۲۰۲۲ پژو ۲۰۸ به سلطنت گلف پایان داد در مسابقات لمانز شرکت کرد تیم فرمول وان پژو هم راه افتاد پژو امروزه سبد محصولات الکتریکی بنزینیش خیلی جذاب شده الان یک سریا که حتا نسخه های روز پژو ندیدن میگن پژو اشغاله

      موافقم 1
      مخالفم 1
  6. amir

    ۱۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3601 ديدگاه)

    آقا پیامی که موجبات سردرد مارا فراهم آورده ای به این آمار به خوبی نگاهی بینداز ای برادر
    لکسوس قرار بود شوت بشه بیرون پس چرا افزایش داشته؟
    هیوندای سوناتا چرا کاهش داره؟ چرا کیا ev6 با اون همه توانایی فروشش رو نوشته جالب نبوده؟ کیا کارنیوال هم که از مینی ون ها به نظرم فاصله گرفته من یکی بیشتر دیگه شاسی حسابش میکنم یا یه چیزی مابین این دو
    مزدا میاتا که پلت فرمش مال چند سال پیشه چطور با وجود اینکه به بیشترین فروشش بازنگشته اما رشد داشته؟
    نیسان جی تی آر پیرمرد ۲۰ سال چطور با یه فیلم فروشش شش برابر شد؟ تنها چیزی که کاهش داشته از جاپونی هات که نیسان فرانتیر بوده سینا رو هم به حساب نیاریم سنگین تره ایونیک پنج هم که برقیه
    تنها چیزی که باعث شد خودروسازی کره کمی پیشرفت کنه و بلند بشه تب و تاب برقی شدن ها و عدم ورود درست حسابی برند های بزرگ دیگه ای مثل جنرال و فولکس و فورد و اینا بود تازه مشکل دیگری به اسم چینی هاهم هستن ( جاپونی هات رو نیوردم که ناراحت بشی) و یکی دیگه طراح های اروپایی مثل آلبرت بیرمن و پیترشرایر بود که زبان طراحی فعلی جنسیس و هیوندای رو بهش دادن که بتونه متمایز بشه که این مغرور هام با گستاخی آخر انداختنشون بیرون هنگامی که این فاکتور ها رنگ ببازه اون وقت مشاهده میکنیم که داستان از چه قراره

    موافقم 16
    مخالفم 10
    1. پیام

      ۱۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2139 ديدگاه)

      بنده خدا تو متن هم درست نخوندی!!! کلا سدان رو به کاهش هست! هیوندای کاری کرده که هیچ کدوم از برندهای ژاپنی نکردن! اون همه فروش برای فقط یه ماشین برقی! جنسیس هم اصلا فروشش بد نیست و روز به روز داره پیشرفت میکنه! بدبختی لکسوس ازونجایی شروع میشه که تا چند سال دیگه جنسیس تو بازار الکتریکی خفش میکنه! زرت و زرت مدل برقی بیرون میده! خوبه حالا اسم نیسان هم تو لیست هستا! 😂😂😂 دست پیش رو میگیری که پس نیفتی!!! تا چند سال آینده بقیه برندهای ژاپن به خاطر عقب ماندگی الکتریکی از خیلی از برندها به تدریج دچار مشکل جدی میشن! فعلا که بیخ ریش سوبارو، سوزوکی و میتسوبیشی رو گرفته! تا ببینیم سرنوشت بقیه چی میشه! آیا سال ۲۰۳۰ تویوتا فروشش مثل الان هست؟! امیر من اینجام و توام اینجا! اگه چنین اتفاقی افتاد و فروشش رو با سال ۲۰۲۳ مقایسه کردیم و فاجعه بود، هر روز واستون کامنت میذارم! 😂😂😂😂😂 مثل الان که سوزوکی و … رو مورد عنایت قرار میدم.

      موافقم 9
      مخالفم 26
      1. amir

        ۱۶ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        مشکلت اینجاست که انقدر فهمت کمه فکر میکنی تا هزارسال دیگه هیچ برندی جز تسلا و هیوندای مدل برقی بیرون نمیده منتها نمیفهمی قضیه اینجاس که گروه هیوندای برقی ها بلندش کرده و قیمت های کمش وگرنه همونطور که تو بنزینی ها کره ای ها نه افتخارات موتور اسپرت داشتن و نه موتورهای تتا و لامبداشون بدرد میخورد و نه حواشی یو اس بی و فراخوان هاشون پایان داشت وقتی که کامل عصر برقی شد و بقیه هم وارد برقی هاشدن به طور کامل اون روز فروش کره ای ها رو بازم میبینی و همچنین جایگاهشون رو طوری میگی این همه فروش انگار که ۳۰۰هزارتا فروخته و نه ۳۰ هزارتا الانم که جنسیس ده مدل برقی داده بیرون در نهایت با سه هزارتا فروش باز هم به پای لکسوس نمیرسه آمارش فقط دعا کن همونطوری که الان داری حال میکنی تا ابد لکسوس مدل برقی خفن نده وگرنه قیافت دیدنی میشه اونوقت مثل همین سوشیانت که پورشه هم تو درگ زدش هم تو تایم و از عصبانیت پنجاه تا جواب داده بود انقدر فهمت کمه هرجا میری میگی تانک تا بیشتر بهت بخندن و بفهمن که هیچی نمیدونی نمیدونی که اگه لهستان و بعضی کشور ها اومدن سمت تسلیحات کره ای دلیلش اینه که بیخ ریش اکراینن و هرلحظه خطر تهدیدشون میکنه و سریع تسلیحات میخوان و برای آمریکاییش باید تو صف بمونن دیگه نمیدونی حتی قانون ژاپن طوریه که به صورت مستقیم تسلیحات نمیده به اکراین و به صورت شخص ثالث میده و میای اینجا میگی جاپون تو تسلیحات عگب مونده خیخی بیچاره یکی به نعل میزنی یکی به میخ ؟ سدان کاهش داشته چرا بی ام و شاسی هاش کاهش داشته سدان هاش سی درصد افزایش؟ سوزوکی هم که مورد عنایت قرار میدی بیا برو ببین تو بازار هند چخبره که پر سوزوکی و ماروتیه اگه یادتم بیاد یه سال تویوتا از پرفروش ترین اومد پایین تر و دوباره باز هم پس گرفته اونم به صورت چند سال متوالی جنسیس بله روز به روز پیشرفت میکنه فروشش فقط من نمیدونم چرا چندین مدل با فروش ۵ ۶ هزارتا داره و مجبور میشن جی هفتاد ها و استینگر ها رو جمع و جور کنن

        موافقم 10
        مخالفم 5
    2. پیام

      ۱۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (2139 ديدگاه)

      امیر اون ۲۵۰ هزار تا مال یه مدل لکسوس نیست!!! 😂😂😂😂 فقط برو تو این فکر که هیوندای تو دوره‌ای که هیچ کس سمت ماشین برقی نمیره، فقط یه مدلش این همه فروخته!!! یادتم باشه که سال به سال از فروش ماشین بنزینی کم میشه و به فروش الکتریکی اضافه میشه و ژاپن از آلمان، کره و آمریکا و چین تو این زمینه عقب هست! فکر کنم خودت منظورم رو بفهمی! فقط دو متریت رو نبین!

      موافقم 8
      مخالفم 16
      1. amir

        ۱۶ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        فقط برو تو این فکر که هیوندای تو دوره ای که هیچ کس سمت ماشین برقی نمیره فقط یه مدلش این همه فروخته
        یه جز دیگه از چرت وپرت هات
        الان تسلا یه مدل بنزینی نداره ولی نزدیک ۲ ملیون تولید و فروخته یعنی اتفاقا همه دارن میرن سمت برقی ها
        ضمنا کسی گفت ۲۵۰ هزار ماله یه مدله که اینطور برداشت کردی بعدا من تو درک مطلب مشکل دارم

        موافقم 4
        مخالفم 5
    3. Killer

      ۱۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (596 ديدگاه)

      خیلی زور زدی که قسمت آیونیک ۵ رو نبینی نه؟ فقط به یه چیز توجه نکردی اونم اینه که فروش ev6 نسبت به آیونیک جالب نیست وگرنه به تنهایی از کل رقبای جاپونیش رو هم فروشش بیشتره :))) خواستی فقط همینو به روت بیارم؟

      چرا سوناتا کاهش داره؟ نمیدونم ولی میدونم چرا ماکسیما و میرای و هوندا e و اف جی از شدت کاهش حذف شدن

      ظاهرا بازار طبق نظر تو پیش نمیره اخه کارنیوال بیشترین افزایش فروش رو تو کلاس خودش داشت درحالی که سی ینا کاهش داشت :)) تکرار کن ۱۲۲ درصد،آفرین

      کارآفرین برتر هم مثل تو از ۵ سال پیش منتظر بود جنسیس ورشکست بشه از وقتی که اینو گفت تا الان فروش جنسیس چند برابر شد حتی اینفینیتی با ۵۰ سال سابقه رو هم زد عقب :))) مرسی از تلاشتون

      حالا نیسان فرانتیر بازنده چشه؟ نکنه اینم مثل ماکسیما مرحوم بشه؟ یه کاری کنین
      جهت اطلاعات شرایر و البرت بیرمن توی هیوندای کار میکنن هنوز
      یه جا رو اشتباه گفتی،تنها چیزی که باعث شد برقی کره پیشرفت کنه گدایی کردن جاپونیا برای باتری از کره هست :)))) ۴ چرخ وارد برقیا شدین ۳ چرخ برگشتین.همه وارد شدن تمام جاپون فقط مونده در حال قرض و گدایی از بقیه

      موافقم 7
      مخالفم 16
      1. amir

        ۱۶ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        هی میگم تو درک مطلب و خوندن مشکل داری میگی نه
        ندیدی کاقعا آیونیک پنجم نوشتم یا خودتو زدی به ندیدن؟
        ضمنا تعویض ایمیل و لحن کمکی به حالت نمیکنه پیام جان
        کارنیوالی که داری میگی کلا عوض کرد ظاهرشو متوجه نمیشی؟ این الان بیشتر شبیه شاسی بلندهاس دیگه از مینی ون خارج داره میشه منتها بی تی اس فنا اینو مثل خیلی چیز های دیگه اینو نمیفهمن
        ضمنا کارافرین برتر خاورمیانه ۱۰ ۱۵ ساله منتظره تویوتا و سایرین به خاک سیاه بشینن ولی هنوز که هنوزه منتظره بنده خدا

        موافقم 4
        مخالفم 6
      2. amir

        ۱۶ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        رقبای جاپونی منظورت برقی هاست؟
        چرا رقبای بنزینیشو نمیاری که بعضا نصف و یک دهمم نرسه؟ میخواستی همینو به روت بیارم؟ خیلی زور زدی اونارو نبینی مگه نه؟ چرا سوناتا کاهش داره؟ چون طراحیش زشته اگه بتونی متن رو بخونی که میبینی که انتقاد به طراحی دماغش زیاد بوده و زور زدن با فیس لیفت کاریش کنن
        حواسشون نبود اینم بدن دست پیتر شرایر فروش جنسیس پس از یک دهه ( هشت سال) ضجه زدن به تازکی از یک ملیون عبور کرد

        موافقم 3
        مخالفم 5
        1. Killer

          ۱۶ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (596 ديدگاه)

          کامنتم خیلی جواب داد ظاهرا :))) ایول
          اصلا خودتو اذیت نکن،کره دستش خیره با باتری های که به جاپونیا میده انشالله از این خفت خارج میشن،دیگه نیازی نیست برن چین از پشت شیشه ساخت الکتریکی بی وای دی رو ببینن و برگردن بگن اینا چی بود که تو جاپون نیست :))
          سومین گروه خودرو سازی پرفروش جهانن و تو برقی هم که فرسنگ ها فاصلس،با سایپا باید رقابت کنن سه چرخه سازا،نمیخواستم به روت بیارما،خود خواستی
          اینارو ول کن بچسب به فرانتیر که اوضاعش خیلی خرابه،همین هفته پیش هوندا e رفت :))))
          واس جنسیس بیشتر تلاش کنین ورشکست بشه

          موافقم 4
          مخالفم 8
    4. Car love

      ۱۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (700 ديدگاه)

      ۳ چرخ فن با چ رویی اسم الکتریکی میاره ؟ 😢درحالی که هنوز نتونسته چرخ bz4x بزاره سر جاش و التماس تسلا و ال جی میکنه کیا داره ۱۸ هزارتا EV6 میفروشه و هیوندای ۳۵ هزارتا آیونیک 5! 😂

      موافقم 3
      مخالفم 18
      1. amir

        ۱۶ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        انقدر اکانت عوض نکن و هی ریپ بزن اولا یهو قاطی میکنی آبروت میره دوما این همه حرص برا قلبت بده
        همونطوری که بی تی اس فنی که هیچ افتخاری در زمینه موتوراسپرت و دوام و مسابقه های مختلف و …. نداره و مثل تسلا فن ها با چهارتا آرمیچر قد علم کرده
        اون یدونه محصول بود که انقدر باهاش خوشحالی میکنی
        امیدوارم روزی نرسه که خوشحالیت تموم بشه

        موافقم 7
        مخالفم 5
      2. amir

        ۱۶ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        بی تی اس فن باید مواظب باشه چینی ها قبضش نکن و هرچه بیشتر با ارائه ده هزار مدل با فروش ۵ ۶ هزارتا فروشو افزایش بده

        موافقم 6
        مخالفم 5
        1. Car love

          ۱۶ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (700 ديدگاه)

          حداقل کره رو رقابته و نگرانه کسی قبضش نکنه،۳ چرخ سازان بدبخت که اصلا تو بازی نیستن که نگران قبضه و رقابت باشن 😂😂😂😂
          آمار فروش برقیارو بزارم کیف کنیم؟ 😢

          موافقم 1
          مخالفم 10
        2. amir

          ۱۶ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3601 ديدگاه)

          سه چرخه سازان بدبخت جایی هستن که بی تی اس آرزوشه برسه

          موافقم 4
          مخالفم 3
  7. amir

    ۱۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (3601 ديدگاه)

    در ادامه حرفم بخوام بگم طراحی هیوندای بدون اون دو طراح در حد همون سانتافه نیو( مینی بوس فیات) و همین سوناتا هستش صحیح طراحی های خوبم دارن و صحیح که پیشرفت میکنن ولی یادشون رفت کسی که بلندشون کرد همین دو بودن و قبلش کجا بود

    موافقم 6
    مخالفم 8
  8. الف.ی

    ۱۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    چرا انقد همه صنعت خودرو داره به سمت شاسی بلند ها و ماشینای بزرگ سوق پیدا میکنه؟

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. علی یوسفی

      ۱۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (264 ديدگاه)

      کاربر عزیز الف.ی چندتا دلیل داره محبوبیت خودروهای بزرگ مخصوصا شاسی بلندها اول اینکه شما فضای بیشتر و امکانات و ایمنی بالاتر دارین وقتی مشتری شرکتها خانواده ها باشن و دارای چند فرزند و کاربری های متفاوت شهر و خارج شهر بخوان طبعا شاسی بلندها متقاضی بیشتری دارن دوم اینکه در سالهای قبل هم خودروهای بزرگ در آمریکا و اروپا طرفدار زیادی داشتن مثلا یادمه مهندس فرهاد کاشانی اشاره کرده بود در آمریکا اگه اشتباه نکنم از هر دو یا سه خودروی فروخته شده یکی شاسی بلند هست یا در اروپا مردم علاقه زیادی به استیشن واگن ها دارن اما امروزه در کشورهای جهان دوم و سوم هم شاهد اقبال به خودروهای بزرگ هستیم مثلا در ایران شاسی بلند کلاس و اعتبار بیشتری برای صاحبش داره و قابلیت های داخل و خارج شهر و فضا و ایمنی و لوکس بودن همگی خودروسازان جهانی رو سوق داده به سمت تولید این خودروها و طبیعی هم هست وقتی خانواده ای مثلا چهار نفره بخواد لذت رانندگی با لامبورگینی و پورشه در سفر رو داشته باشه نمیتونه به سراغ آونتادور یا ۹۱۱ توربو بره بلکه سراغ اوروس و کاین میره در مورد شرکتهای دیگه هم همین موضوع صادقه و نکته دیگه هم اینه که با پیشرفت تکنولوژی خودروهای بزرگ پاشنه آشیلشون هم از بین رفته یعنی مصرف سوخت و هزینه های بالا.

      موافقم 3
      مخالفم 6
      1. الف.ی

        ۱۶ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (1765 ديدگاه)

        تا حدی موافقم
        البته بازار آمریکا به طور خاص طرفدار ماشین های بزرگه و شاید همه جای دنیا اینطور نیست
        فکر کنم علت اصلیش مربوط به این باشه که خودرو به طور کلی داره به ابزار زندگی و امرار معاش تبدیل میشه تا وسیله ای برای لذت بردن
        اگر شما یک ماشین تمام عیار بخوای همراه با فضای کافی و ویژگی های اسپرت خب طبیعتا سمت شاسی بلند ها و سدان ها میری
        و خودرو های کوپه و هاچبک به حاشیه رانده میشن
        چیزی که برام عجیبه سبقت شاسی بلند ها از سدان هاست

        موافقم 2
        مخالفم 1
  9. yaghoub

    ۱۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    میاتا
    هم جذاب
    هم لذت سواری

    موافقم 9
    مخالفم 3
  10. جرمی کلارکسون

    ۱۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (977 ديدگاه)

    شورلت بولت خیلی کاربردیه برای داخل شهر

    موافقم 7
    مخالفم 3
  11. Mehran Mirabolghasemi

    ۱۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (46 ديدگاه)

    مزدا عشقه

    موافقم 9
    مخالفم 5
  12. H2

    ۱۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (382 ديدگاه)

    فرونتیر به اون خوبی چرا کاهش داشته؟
    بازار آمریکا خیلی بی‌رحمه

    موافقم 7
    مخالفم 2
  13. blackwing

    ۱۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    پلتفرم اولتیوم جنرال موتورز اینقدر فضا میخواد برای اجرا که این شورولت بولتی که الان میبینین قراره از رده خارج بشه و کلاً از نو بازطراحی بشه !!

    ولی تصور نسل جدید کامارو و نسل نهم کوروت روی این پلتفرم با سیستم برقی خیلی سخته😞

    موافقم 3
    مخالفم 3
  14. sina

    ۱۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    گمونم لکسس سهم بی ام و رو گرفته باشه…
    کلا تویوتا تو مسیر درستی هست این ایام

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. amir

      ۱۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      اشتباه میکنی
      شما متعصب هستی که نمیتونی به خاک سیاه نشستن تویوتای عقب مونده ای که بلد نیست یک دانه برقی هم بسازه رو در ده سال آینده ببینی هرسال نگاه کن که فروشش نصف میشه
      مدیونی اگه ندونی این جمله های کیه!

      موافقم 7
      مخالفم 6
      1. sina

        ۱۶ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (2658 ديدگاه)

        بله امیر جان
        تویوتا به سرنوشت نوکیا دچار میشه 😞

        موافقم 6
        مخالفم 2
  15. Mr

    ۱۶ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (958 ديدگاه)

    خودم اکثر مدل های BMW نسل جدیدشون رو بیشتر از قبلی ها دوست دارم
    ولی واقعا x6 جدید خیلییییی بده
    طراحی نسخه ۲۰۲۱-۲۰۲۲ قبل فیس لیفت با اختلاف صد برابری بهتر بود
    Xm هم ماشین باحالیه من دوسش دارم خاص و با ابهته واقعا و یه جذبه خاصی شبیه ماشین آمریکایی ها داره
    Ix هم من دوست دارم
    X5 ولی مثل x6 بنظرم فیس لیفتش خیلی بد شده
    X1-x2 هم کلا ازشون خوشم نمیاد ماشین بنحل اقتصادین 😅
    X3 و x4 هم که مثل همیشه گزینه قیمت مناسب خوش قیافه و کاربردی هستن و اوکین
    بنظرم بهترین خودرو نسل جدید بیمر m3-m4 هستن و ix

  16. بی وطن

    ۱۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (132 ديدگاه)

    تمام تصورم از بیوک و شورلت نابود شد!
    بیوک رگال و ریویرا گرند نشنال کجا و این انگور gx کجا…
    شورلت کامارو و کوروت و سیلورادو کجا و این بولات کجا…
    چی بودن چی شدن ،😔😔😔

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا