رقابت از سوی چین، خودروسازان بزرگ جهان را تحت تأثیر قرار داده است و دراینبین، استلانتیس و تسلا بیشترین لطمه را دیدهاند.
بررسی نتایج مالی خودروسازان مختلف در نیمهٔ اول سال جاری، نشان میدهد که این شش ماه حداقل برای اکثر ۱۲ خودروساز موردبررسی در این مطلب، اصلاً دورهٔ آسانی نبوده است. جدیدترین آمارهای مالی و فروشی که توسط آستونمارتین، گروه بامو، فراری، فورد، جنرال موتورز، هیوندای (بدون احتساب کیا)، گروه مرسدس بنز، گروه رنو، استلانتیس، تسلا، گروه فولکسواگن و ولوو منتشر شده، نشان میدهد که امسال سال سختی برای خودروسازان خواهد بود.
هرچند از زمان شیوع بیماری کرونا، بسیاری از خودروسازان به دلیل تمرکز روی سود بیشتر در ازای فروش کمتر، نتایج مالی خوبی را منتشر کردهاند اما شرایط در حال تغییر است. مهمتر از همه، امروز رقابت در بازار خودرو نسبت به پنج سال پیش بیشتر شده است. ورود خودروسازان چینی به سراسر جهان، به سود شرکتهای سنتی لطمه زده است که تا به امروز، برای کسب درآمد بیشتر، تصمیم به افزایش قیمت خودروهای خود و کاهش تعداد تولید گرفته بودند و خریداران را برای تحویل خودرو بیشتر منتظر میگذاشتند. اکنون اما استراتژی افزایش قیمت دیگر جوابگو نخواهد بود زیرا رقبای چینی از راه رسیدهاند.
برندگان
در نیمهٔ اول سال جاری، سود عملیاتی جنرال موتورز ۴۲ درصد افزایش پیدا کرده که بهترین عملکرد در بین خودروسازان موردبررسی در اینجا محسوب میشود. این عملکرد موفق به دلیل هزینههای اداری کمتر، استراتژی درست الکتریکی و ترکیب بهتر محصولات حاصل شده که شامل خودروهای تجاری، پیکاپها و شاسیبلندهای بیشتر میشود. هرچند فروش جنرال موتورز در نیمهٔ اول امسال ۲ درصد نسبت به مدت مشابه قبل کاهش پیدا کرده اما سود عملیاتی روی فروش هر خودرو از ۲,۲۰۴ یورو به ۳,۱۸۸ یورو افزایش پیدا کرده است. با اینکه جنرال موتورز هنوز برای فروش خودروهای الکتریکی خود با مشکل مواجه است اما این نتایج نشان از اوجگیری قطعی در آیندهٔ نزدیک دارد.
یکی دیگر از برندگان نیمسال نخست ۲۰۲۴، ولوو است. فروش این شرکت ۱۴ درصد نسبت به سال قبل افزایش پیدا کرده هرچند که درآمد آن یک درصد کاهش یافته است. دلیل این موضوع، تأثیر بزرگ کراساوور کوچک و ارزان EX30 بر نتایج مالی ولوو است. البته به نظر میرسد این خودرو سودآوری خوبی دارد زیرا سود عملیات ولوو در این شش ماه ۲۶ درصد افزایش پیدا کرده است. بااینحال، سود ولوو روی فروش هر دستگاه خودرو کمتر از مرسدس بنز، بامو و تسلا بوده است.
در نیمهٔ اول امسال، سود و درآمد فراری هم به ترتیب ۱۶ درصد و ۱۴ درصد افزایش پیدا کرده علیرغم اینکه فروش شرکت تقریباً ثابت بوده است (۶,۹۵۹ دستگاه در نیمهٔ اول سال ۲۰۲۳ در قیاس با ۷,۰۴۴ دستگاه نیمسال اول ۲۰۲۴). این یعنی فراری خودروهای سودآورتری را نسبت به قبل به فروش میرساند. این شرکت با سود ۱۳۵,۳۰۰ یورو روی فروش هر دستگاه خودرو، بالاترین سودهی را در بین همهٔ خودروسازان دارد.
بازندگان
فروش استلانتیس در شش ماه اول امسال استلانتیس به دلیل عرضهٔ محصولات قدیمی چه در آمریکا (کرایسلر و دوج به خودروهای جدیدی نیاز دارند) و چه در اروپا (سبد محصولات لانچیا، آلفارومئو و مازراتی همچنان سالخورده است)، ۱۲ درصد کاهش پیدا کرده است. همچنین این گروه در برزیل هم که دومین بازار بزرگ آن پس از آمریکا محسوب میشود، با رقابت رو به رشدی از سوی خودروسازان چینی مواجه شده است.
در همین حال، رشد بیوقفهٔ تسلا طی سالهای گذشته نیز سرانجام متوقف شده و کاهش قیمتهایی که در سال ۲۰۲۳ صورت گرفت امسال چندان مؤثر نبوده است. فروش این شرکت در نیمهٔ نخست امسال با ۷ درصد کاهش به ۸۳۱ هزار دستگاه کاهش پیدا کرده اما تسلا هنوز هم پرفروشترین سازندهٔ خودروهای الکتریکی در جهان باقی مانده است. کاهش فروش، کاهش قیمتها و هزینههای عملیاتی بیشتر به دلیل افزایش فعالیت در کارخانههای خارج از آمریکا تأثیر بزرگی روی سود تسلا گذاشته و سود عملیاتی این شرکت در نیمهٔ اول امسال با ۴۵ درصد کاهش به ۲.۵ میلیارد دلار رسیده است.
فروش خودروسازان مختلف در نیمهٔ نخست سال ۲۰۲۴
نیمه اول ۲۰۲۳ | نیمه اول ۲۰۲۴ | تغییر | |
گروه فولکسواگن | ۴,۳۷۲,۰۰۰ | ۴,۳۴۸,۰۰۰ | -۱% |
استلانتیس | ۳,۳۲۷,۰۰۰ | ۲,۹۳۱,۰۰۰ | -۱۲% |
جنرال موتورز | ۲,۲۵۷,۰۰۰ | ۲,۲۱۳,۰۰۰ | -۲% |
فورد | ۲,۱۷۴,۰۰۰ | ۲,۱۸۷,۰۰۰ | +۱% |
هیوندای | ۲,۰۸۲,۰۰۰ | ۲,۰۶۴,۰۰۰ | -۱% |
گروه بامو | ۱,۲۱۴,۸۶۴ | ۱,۲۱۳,۲۷۶ | ۰% |
گروه مرسدس | ۱,۲۳۷,۶۱۹ | ۱,۱۶۸,۵۵۰ | -۶% |
گروه رنو | ۱,۱۳۳,۰۰۰ | ۱,۱۵۵,۰۰۰ | +۲% |
تسلا | ۸۸۹,۰۱۵ | ۸۳۰,۷۶۶ | -۷% |
ولوو | ۳۴۱,۷۰۰ | ۳۸۸,۱۰۰ | +۱۴% |
فراری | ۶,۹۵۹ | ۷,۰۴۴ | +۱ |
آستونمارتین | ۲,۹۵۴ | ۱,۹۹۸ | -۳۲% |
درآمد خودروسازان مختلف در نیمهٔ نخست سال ۲۰۲۴ به میلیون یورو
نیمه اول ۲۰۲۳ | نیمه اول ۲۰۲۴ | تغییر | |
گروه فولکسواگن | ۱۵۶,۲۵۷ | ۱۵۸,۸۰۰ | +۲% |
استلانتیس | ۹۱,۱۷۶ | ۸۵,۰۱۷ | -۷% |
جنرال موتورز | ۷۸,۵۴۳ | ۸۴,۳۳۸ | +۷% |
گروه بامو | ۷۴,۰۷۲ | ۷۳,۵۵۸ | -۱% |
هیوندای | ۵۳,۹۶۰ | ۵۷,۷۸۲ | +۷% |
تسلا | ۴۴,۷۲۶ | ۴۳,۳۷۶ | -۳% |
گروه مرسدس | ۳۸,۲۴۱ | ۳۶,۷۴۳ | -۴ |
گروه رنو | ۲۶,۸۴۹ | ۲۶,۹۵۸ | ۰% |
ولوو | ۱۷,۰۸۶ | ۱۶,۸۶۱ | -۱% |
فراری | ۲,۹۰۳ | ۳,۲۹۷ | +۱۴% |
آستونمارتین | ۷۹۹ | ۷۱۱ | -۱۱ |
سود خودروسازان مختلف در نیمهٔ نخست سال ۲۰۲۴ به میلیون یورو
نیمه اول ۲۰۲۳ | نیمه اول ۲۰۲۴ | تغییر | |
گروه فولکسواگن | ۱۱,۳۴۷ | ۱۰,۰۵۲ | -۱۱% |
گروه بامو | ۹,۷۱۸ | ۷,۹۳۱ | -۱۸ |
جنرال موتورز | ۴,۹۷۵ | ۷,۰۵۵ | +۴۲% |
گروه مرسدس | ۹,۳۸۷ | ۶,۹۷۸ | -۲۴% |
استلانتیس | ۱۳,۵۴۱ | ۶,۶۳۹ | -۵۱% |
هیوندای | ۵,۲۸۸ | ۵,۲۸۵ | ۰% |
فورد | ۴,۲۴۰ | ۲,۸۸۱ | -۳۲% |
تسلا | ۴,۶۹۳ | ۲,۵۷۳ | -۴۵% |
گروه رنو | ۲,۰۴۰ | ۲,۱۷۵ | +۷% |
ولوو | ۸۷۲ | ۱,۰۹۶ | +۲۶% |
فراری | ۸۲۲ | ۹۵۳ | +۱۶% |
آستونمارتین | ۱۰۹ | ۱۲۵ | +۱۴% |
فروش خودروهای الکتریکی خودروسازان مختلف در نیمهٔ نخست سال ۲۰۲۴
نیمه اول ۲۰۲۳ | نیمه اول ۲۰۲۴ | تغییر | |
تسلا | ۸۸۹,۰۱۵ | ۸۳۰,۷۶۶ | -۷% |
گروه فولکسواگن | ۳۲۱,۶۱۰ | ۳۱۷,۱۸۵ | -۱% |
گروه بامو | ۱۵۲,۹۳۶ | ۱۹۰,۶۱۴ | +۲۵% |
استلانتیس | ۱۶۰,۰۰۰ | ۱۴۵,۰۰۰ | -۹% |
هیوندای | ۱۴۴,۴۳۰ | ۱۰۴,۳۱۵ | -۲۸% |
گروه مرسدس | ۱۲۱,۴۷۴ | ۱۰۱,۵۵۳ | -۱۶% |
ولوو | ۵۹,۳۰۰ | ۹۰,۸۰۰ | +۵۳% |
جنرال موتورز | ۶۱,۰۰۰ | ۸۷,۰۰۰ | +۴۳% |
گروه رنو | ۷۵,۷۰۰ | ۶۳,۷۰۰ | -۱۶% |
فورد | ۴۷,۰۰۰ | ۳۶,۰۰۰ | -۲۳% |
johnmarston
۱۸ مرداد ۱۴۰۳تا ابد م.رگ بر استلانتیس
MehdiTurbo
۱۸ مرداد ۱۴۰۳چجوریه فوذرد رشد فروش یه درصدی داشته بعد ۳۲ درصد ضرر کرده بعد استون مارتین افت فروش ۱۱ درصدی داشته۱۴ درصد سود کرده !!! 🙄😐
چجوری میشه
امیر دهقان
۱۸ مرداد ۱۴۰۳سود و فروش همیشه رابطه مستقیمی با هم ندارن و عوامل دیگهای هم روی سود تاثیرگذار هست
فورد در شش ماه امسال بدلیل فراخوانهای زیاد هزینه زیادی کرده
MehdiTurbo
۱۸ مرداد ۱۴۰۳اگه نگم از ضرر ۴۵ درصدی تسلا خوشحال شدم دروغ گفتم 😁 ولی خدایا من ببخش
تمام نکبتی که به دنیای خودرو افتاد از طراحی مسخره مانیتوری که رید به طراحی بنز بی ام و … تا حذف موتور بنزینی هیجاناتش زیر سر تسلا بود
MehdiTurbo
۱۸ مرداد ۱۴۰۳تازه اشتباه گفتم استون مارتین ۳۲ درصد افت فروش داشته ۱۴ درصد سوپ کرده 😳 پشمام فروشش تقریبا نصف شده ۱۴ درصد سود کرده
سوشیانت
۱۸ مرداد ۱۴۰۳بنز هم تو شروع بزرگ کردن مانیتور ها نقش داشت، مانیتور های به هم چسبیده ۱۲.۳ اینچی رو یادت نره
B
۱۸ مرداد ۱۴۰۳داداش ضرر نیست اون کاهش سوده درست خیلی سادست متن چجوری اشتباه میخونین
MehdiTurbo
۱۸ مرداد ۱۴۰۳داداش کاهش سود میشه همون ضرر خبه قول خودت خیلی ساده است
تو پارسال ۳ تا خودکار فروختی ۱۰ هزار تومن سود کردی
امسال ۳۰ تا فروختی ۵ هزار تومن سود کردی درست جفتش سود منظور من از ضرر تسلا پایین اومدن سودش بچه ۵ سالم میفهمه ضرر نکرده ولی همون مثالی که زدم
خیلی ساده است مگه نه 😂
B
۱۸ مرداد ۱۴۰۳دهخدا و معین پشماشون از این معنی و تفسیری که کردی ریخته
ضرر یعنی بیشتر از چیزی که بدست میاری هزینه بدی
چرا معنی کلماتو تغییر میدی
Arshia m3csl
۱۸ مرداد ۱۴۰۳عامل مرگ داج و مازراتی و الفارومئو هستن این پژو و سیتروئن نچسب حالا خوبه برند لوکس خودشون ds رو نمیتونن بفروشن بعد میان استلانتیس میخرن مازراتی لوکس ساز و داج ماسل کار ساز رو میخوان مدیریت کنن
Taha Ayoobi
۱۸ مرداد ۱۴۰۳برای تعطیل شدن استلانتیس لحظه شماری می کنم.
علیرضا
۱۸ مرداد ۱۴۰۳نگران نباش دوست عزیز سرنوشت بیریتیش لیلاند در انتظار این شرکت اما نگران شرکت های مثل کرایسلر ،دوج ، الفا هستن که نابود نشن
car lover
۱۸ مرداد ۱۴۰۳میترسم استلانتیس تعطیل شه یه شرکت چینی بیاد رو کار
علیرضا
۱۸ مرداد ۱۴۰۳استالانتیس این همه برند مطرح درجه یک داره وبا این همه برند مطرح اختلاف بشدت زیادی نصبت به فولکس داره ، فقط پژو کافی نیست باید سرمایع گزاری اعظیم روی کرایسلر ، فیات ، دوج انجام بدن تا پابه پای بقیه برندا فروش داشته باشن بااین وضعیت به احتمال زیاد شرکت دو یا سه سال دیگه برشکست میشه و برند های ضعیف بدون حامی مالی قدرت مندی مثل دوج ، کرایسلر ، مازراتی ، الفا نابود میشن
eternal
۱۸ مرداد ۱۴۰۳تازه بدترین قسمتش اینجاست که هیچکدوم رو نمی فروشه و مقاومت الکی می کنه تا آخر هم خودشو و هم زیر برند هاشو به فنا بفرسته
علیرضا
۱۸ مرداد ۱۴۰۳دقیقا مدیریت شرکت های مثل الفا مزاراتی باید دست فراری باشه دوج کرایسلر هم دست جنرال موتورز یا فورد
Taha Ayoobi
۱۸ مرداد ۱۴۰۳کرایسلر باید یه مدت تقویت شه زیر بقیه آمریکایی ها بعد مستقل شه چون خودش یکی از قطب های خودرو سازی آمریکاس.
علی Shelby
۱۸ مرداد ۱۴۰۳استلانتیس قاتل شرکت های خودرو سازیه اصلا
گند زده واقعا
راستگو
۱۸ مرداد ۱۴۰۳جنرال موتورز با محصولات مقرون به صرفه
فراری با محصولات چن صد هزاردلاریش
حالا امثال نوا بگن الکی گرون و چرم و ازین جور تحلیلات ابدوغ خیاری
خریدار فراری میدونه با پولش میتونه یه تا کوروت بخره اما ترجیش نشستن تو فراریه تا کوروت
علیرضا
۱۸ مرداد ۱۴۰۳بحث برندینگ اون کلاسی که با فراری میشه گذاشت با کوروت نمیشه گذاشت چون مردم عادی میگن اخرش شورولت سواری
car lover
۱۸ مرداد ۱۴۰۳پیش من بشخصه شورلت بالاتر از فراری هست
B
۱۸ مرداد ۱۴۰۳تو فقط یدونه ای البته پولت به کوروتم نمیرسه پس نظرت اهمیتی نداره کسی پولشو داره اهمیت داره
راستگو
۱۸ مرداد ۱۴۰۳ربطی به نظرت نداره ک
فراری فراریه ارزش برندش بالاتره
کوروت یا کلا جنرال موتورز ماشینای روزمره میزنه
فراری لوکسه
سوشیانت
۱۸ مرداد ۱۴۰۳مثل اینکه خریداران فراری به کاربر B پول دادن که داره اینجوری ازشون دفاع میکنه
سوشیانت
۱۸ مرداد ۱۴۰۳یه ماشین باز واقعی براش مشخصات ماشین مهمه نه نظرات مردم
سوشیانت
۱۸ مرداد ۱۴۰۳اینکه خریدار فراری کوروت نمیخره دلیل نمیشه که بگیم فراری از شورولت بهتره
amir
۱۸ مرداد ۱۴۰۳پس اینی هم که خریدار شورلت فراری نمیخره دلیل نمیشه شورلت از فراری بهتره مردم دنیا اصلا مثل شما دوست عزیز فکر نمیکنن بنا به علاقه اشون میخرن نگاه به برند و کشور سازنده زیاد نگاه نمیکنن حالا درسته سازه های وطنیشون بیشترین فروش رو داره تو کشوری که اونم دلایلی مثل تسهیلات ارائه شده مشوق ها برای وطنی هاشون و تعرفه ها برای خارجی هاشونه ولی کلا…. الان تو همین آمریکا ماشین های غیر آمریکایی فروش بالایی دارن… و همینطور برعکس
سوشیانت
۱۸ مرداد ۱۴۰۳منظور من اینه که اصن مهم نیست که مردم چی میخرن حالا چه شورولت باشه چه فراری و… نظر مردم معیار نیست اگر بود باید تا الان فکر میکردیم دایهاتسو و هیوندای یکی هستن!
سوشیانت
۱۸ مرداد ۱۴۰۳منظور من اینه که اصن مهم نیست که مردم چی میخرن حالا چه شورولت باشه چه فراری و… نظر مردم معیار نیست اگر بود باید تا الان فکر میکردیم دایهاتسو و هیوندای یکی هستن!
نمیدونم جدیدا چرا انقدر تایید شدن کامنت ها طول میکشه پدال لطفا رسیدگی کن🙏
حسین
۱۸ مرداد ۱۴۰۳دیروز هم اشاره کردم مارکت به تبلیغات و درگ های یوتیوبی بی ارزش و مضحک هیوندا توجه نمی کنه حالا اینجا داریم کاهش فروش 28 درصدی الکتریکی های هیوندا رو می بینیم که بیشترین کاهش فروش در جدول فوق هست حتی از استلانتیس بحران زده هم بیشتر کاهش داشته.
واقعا آمار عجیبیه سنگین ترین یورش به بازار الکتریکی هارو هیوندا داشته اونم با این حجم تبلیغات، و با این حال 28 درصد کاهش فروش!!!! این از شکست گذشته این خود تحقیره
ایموبلایزر
۱۸ مرداد ۱۴۰۳چیوندا 28 درصد کاهش فروش 🤣🤣 عجب روزی شد پشت سر هم ضربه میخوره مربا🤣
اینقدر گفتین چایونیک چایونیک این بود 🤣
ایموبلایزر
۱۸ مرداد ۱۴۰۳این خبرو هم داشته باشیم سرقت فناوری توسط سامسونگ:
( دانشگاه هاروارد، سامسونگ را به سرقت فناوری ساخت تراشه متهم کرد و بهدنبال دریافت غرامت مالی از این شرکت کرهای است.)
https://www.zoomit.ir/tech/424974-harvard-suing-samsung-chip-patent/
اینم از غول شون خودشون میگن غول فناوری ولی در اصل غول سرقت فناوری 😂
آمار تقلبی، قفل فرمون جای ایموبلایزر، تحویل ماشین درب و داغون تصادفی به مشتری، سو استفاده از کودک کار، سرقت فناوری. آبرو ریزی محضه این کره مربا
! i M α η δ υ α R
۱۸ مرداد ۱۴۰۳داداش مسخره شون نکن دیگه …
عوضش جنگنده نسل 4.9 ساختند …
بعد از 40 سال ، زیر مچ کردن یه گیربوکس AT با یه انجین معمولی به زایمان افتادن ، بعد جنگنده رونمایی میکنن …
🤣🤣🤣
B
۱۸ مرداد ۱۴۰۳صرفا بخواین هیت بدین مسخره خاص و عام میشن این حرفو برین تو خود آمریکا بزنی میندازنت تیمارستان هیچ کمپانی در جهان نیست که بتونه با صنعت حافظه کره رقابت کنه تمام gpu هایی که وجود داره و اکثر رم ها وابسته به ۲ شرکت سامسونگ و اس کی هینیکس هستند بهترین دیسپلی هارو سامسونگ میسازه و … تو چیزی سوادشو ندارین ورود نکنید حداقل
در صمن در دنیای فناوری اینجور ادعا ها زیاده اگه ثابت هم بشه سامسونگ باید هزینشو بده
ایموبلایزر
۱۸ مرداد ۱۴۰۳الان تو سوادش رو داری بگو مواد اولیه رو کره از کجا میاره واسه تولید همین نیمه هادی ها؟ میدونی که بزرگترین تولید کننده مواد اولیه انواع حافظه و cpu و gpu و همچنین دیسپلی شرکتای ژاپنی هستن؟ نیای بگی مواد اولیه چیزی نیست و فلان چون اتفاقا بخش high tech دقیقا همین مواد اولیه + ماشین آلات صنعتی تولید این موارد( نیمه هادی و دیسپلی)هست. اول برو تحقیق کن بعد نظر بده تولید محصول نهایی چیزی نیست چون امثال تایوان و ویتنام و تایلند هم خیلی بهتر از کره دارن انجام میدن این کارو.
مهم تولید اون دستگاه لیتوگرافی پیشرفته و های تک هست که هلند و ژاپن تولید کننده هاش هستن.
این سوال رو هم جواب بده اون زمانی که دهه هشتاد و نود این بازار به طور مطلق دست ژاپن بود کره ای ها کجا بودن؟
ایموبلایزر
۱۸ مرداد ۱۴۰۳هر وقت فهمیدی سامسونگ هاینیکس و ال جی از کجا واسه تولید همین حافظه و SoC وابسته به ژاپن و هلند و آلمان و آمریکا هستن اونوقت ادعای سواد کن
ایموبلایزر
۱۸ مرداد ۱۴۰۳سرقت پتنت کره ای ها هم چیز جدیدی نیست که ازشون دفاع بخواد کنه کسی بلکه یه موضوع تکراری در این کشور هست. همین چند ماه قبل توی نمایشگاه فناوری CES اومدن به قول خودشون مانیتور ماشین جدید به عنوان اختراع معرفی کردن که مثلا صندلی شاگرد یه چیز می بینه تو مانیتور و راننده یه چیز دیگه. این رو به عنوان چیز جدید معرفی کردن در حالی که دو نسل قبل بنز S کلاس این رو داشت. یا اون سیستم چرخشی که هیوندا به عنوان اختراع داره کار می کنه که درجا لاستیک ها نود درجه بچرخن، چند سال قبل بوش آلمان روی این پروژه کار کرد
حسن
۱۸ مرداد ۱۴۰۳جامع ترین و همه جانبه ترین صهعت جهان را کره داره یک دنیای وسیع تولید که هرچیزی را شامل میشه به نظرم نمیشه ندید گرفت همین الان تو خیلی از کشورها بری انتخاب اول تلویزیون کره ایه لوازم خانگی کره حرف اول را میزنه گوشی تقریبا در اکثر نقاط دینا گوشی سامسونگ رنک یک یا دو هست که با توجه به وضع مالی مردم بین اپل و سامسونگ متغیره اخه چرا یه جنگ مضحک درست میکنید
البته اینکه شکایت از سامسونگ در امریکا مد شده هم نمیشه نادیده گرفت
لامصب وقتی یه بچه برا زاییده شدن از مادرش غرامت میگیره یا یکی میتونه برا نگاه کردن و ضربه ی روحی دیدن شکایت کنه و غرامت بگیره مطمئنن از این شکایتها زیاد میشه
car lover
۱۸ مرداد ۱۴۰۳بنظرم تو این موضوع امریکا اوله. توی گوشی ایفون، توی لوازم جنرال الکتریک، توی خودرو جنرال موتورز
حسن
۱۹ مرداد ۱۴۰۳قطعا
روایتگر حقیقت
۱۸ مرداد ۱۴۰۳حاجی تو علم تو صنعت به گرد ژاپنی ها نمیرسن .این کره ای ها چینی ها و مونتاژ کارا تایوان تایلند ویتنام
به پا ژاپن نمیرسن هم در صنعت مثل ساخت قطار .مثلاً جدیدا دارن تو رانش بدون اصطعلاک کار میکنن قطار چند سانت از رو ریل کنده راه میره
.مثل ساخت سازه زد زلزله. خودرو سازی .خودروهای چند دهه قبل آینده نگری. سلاح جنگنده خیلی چیزا دیگه
ژاپن زمان جنگ جهانی نمیفهمیدن لوازم گرمایشی چیه سیستم برق 110داشته چراغ های با سیستم پاشش سوخت انژکتوری دوزمانه وتا برسیم به کولر گازی پنجره ای .دیواری.ایستاده . همه اینارو تکنولوژیشونو با نبوغ علم دارن لامصبا اصلا
بر کارشون خواب ندارن سه برابر مشما کار میکنن بهترین موتور اسپیلت تو دنیا داره ژاپن میزنه با آلمان
ال جی.اجنرال .خلاصه اینکه ژاپن هر مدت با عوامل طبیعی ویران میشه مثل سونامی.سیل .
زلزله. فاوران آتشفشان . باز از صفر شهرهاشونو از نو بهتر بهتر میسازن بهترین شبکه ریلی.در دنیا دارن
بخاطر اینکه میگم ژاپن از خیلی ها بهترین هستن حتی اول شاید باشن چون اگه این اتفاقا
باسه هر کشوری بیوفته نمیتونه دیگه به این راحتی شروع کنه حتی ابر قدرت ها بماند بقیه
ولی ژاپن باز باز باز از صفر شروع میکنه اگه این مشکلات نداشت وزش از این بهتر بود
ژاپن از خیلی چیزا یا بیشترین وسایل بگیم لوازم بگیم از هرچیز لوازم نرم افزار سخت افزار
ابر کامپیوترا.لوازم ردیابی لوازم امواج شناسی لوازم ماهواره چیپ ها رام سی پیو هارد خلاصه
هر لوازمی که فکرشو کنی بیشترین هارو امکانات و مواد اولیه یا علم ساختشو ژاپن داشته یا درست کرده
مثل اینکه همه لوازم ساخت ژاپن راحت تو بازار اروپا راه پیدا میکنه این کمتر چیزیه کار هر برند یا کشوری نیست
! i M α η δ υ α R
۱۸ مرداد ۱۴۰۳سخت ترین کار در دنیا ، تحلیل کردنه …
از بد روزگار ، تولد صنعت خودروی چین و از اون بدتر به اندک زمانی ، حالا ، رشد فروش چینی ها از دو منظر حداقل ، قابل ارزیابی هست …
اگر همزمانی این بلوغ کاذب چینی ها رو با برقی شدن صنعت خودرو ، اتفاقی بدونیم ، که نیست ، موضوع ، از سه منظر ، باید مورد واکاوی قرار بگیره …
از طرف دیگه با پرواز جوجه عقاب هایی مثل catl ، درک اوضاع کمی پیچیده تر هم خواهد شد …
اما دو چیز کاملا مشخصه …
اول ، حمایت بی قید و شرط مادی / معنوی دولت جهان خوار ” جم هو ری ” خلق چین از بچه مارمولک های مائو … تا آخرین یوان …
دوم ، استراتژی ثابت مقاومت با ضرر ( تا بیرون روندن رقبا از میدان ) ، که قبلا در بازار موبایل فون ، امتحان خودش رو پس داده …
اما نکته کلیدی بحث ، به جنگ توازن قدرت بین تولید انجین های احتراق داخلی و برقی برمیگرده …
این جا دقیقا نقطه ایه که سرنوشت جیلی ، بی وای دی و بقیه بچه مارمولک ها ، مشخص میشه …
هر چه این توازن قدرت از درونسوزها به سمت برقی ها میل پیدا کنه ، بازار های محلی و سلایق محلی ابتدا کم کم از بین می روند و سپس به سرعت فتح میشوند …
برای مقابله با اژدهایی مثل چین همه با هم باید دست به دست هم بدهند …
اژدهایی که نه به استلانتیس رحم می کنه …
نه به ژاپنی ها …
و بسیار هم عاشق خوردن کره و مرباست …
حال چه میشه کرد … ؟
شاید با :
وضع قوانین بازدارنده وارداتی از چین …
اعمال تعرفه های سنگین بر روی محصولات چینی …
کاهش وابستگی تولید برندهای اروپایی و آمریکایی ، به خاک چین و کارگر چینی …
بیرون کشیدن کشورهای ضعیف آسیایی و آفریقایی مستعمره چین از زیر سلطه استعماری این اژدهای سیری ناپذیر …
وضع قوانین جدید آلایندگی با هدف تجدید نظر در توقف تولید انجین های درونسوز …
اعطای وام های کلان برای تقویت تولید ( با نرخ بهره صفر و شرایط بازپرداخت بلند مدت ) به تولید کنندهای داخلی …
فرهنگ سازی و تشویق نسل جوان به استفاده از محصولات داخلی ( اروپایی ، آمریکایی ) …
بشه با این اژدها مقابله کرد …
اما همچنان حفظ تکنولوژی و تولید انجین های احتراق داخلی ، مهمترین اهرم فشار علیه این اژدهای چند سر رنگ و وارنگه …
دوره 4 ساله جو بایدن ، با اختلاف ، کاندید و برنده جایزه بدترین 4 سال یک ر ییس جم هور ، در تاریخ کره زمین هست …
اگه دنیا امروز برای بی وای دی و رفیقاش فکری نکنه ، فردا معلوم نیست چه کشورهایی خوراک این بچه مارمولک ها بشوند …
شهرام
۱۸ مرداد ۱۴۰۳نمی دونم چرا فراری از هر جهت خوشگله
همایون
۱۸ مرداد ۱۴۰۳جالبه مدیر استلانتیس بالاترین درآمد رو بین همه مدیرهای خودرویی داره و بزرگترین گند رو به مجموعه تحت مدیریتش زده هیچکسم نیست این آقارو برکنار کنه مگه این شرکتها سهام دار ندارند که این یارو هرکاری دلش میخواد میکنه و داره اینهمه برند رو نابود میکنه
الف.ی
۱۹ مرداد ۱۴۰۳پاسخ رو در جان آلکان جستجو کنید
این مرد هر جا رفته تپه سالم نذاشته
یوونتوس در فوتبال
نادر
۱۸ مرداد ۱۴۰۳کاش گروه ها رو هم تفکیک میکردید تا مشخص شه کدوم برند در کدام گروه بهتر و کدوم بدتر عمل کرده
mosafer
۱۸ مرداد ۱۴۰۳فروش خودروهای برقی بی ام و چه رشد جالبی کرده
Alimopar
۱۸ مرداد ۱۴۰۳منتظر به چاخ رفتن استلانتیس باشید فقط این وسط دلم بحال خاندان کرایسلر میسوزه
GMA
۱۸ مرداد ۱۴۰۳عجیبه استون با این همه تلاش افت ۳۲ درصدی داشته!!!
ناشناس
۱۸ مرداد ۱۴۰۳به نظر می رسد که جداول این پست کاملا ناقص درج شده و یا اینکه مترجم به طور گزینشی و دلبخواهی نام برخی از شرکت های بزرگ خودروسازی را حذف کرده است.مثلا در جدول شماره 1 که مربوط به فروش خودروسازان بزرگ در جهان هست هیچ نامی از کمپانی های مطرحی مثل تویوتا،هوندا و نیسان و سوزوکی و نیز برندهای مطرح خودروسازی در چین مثل BYD و جیلی و سایک و چانگان و غیره نیست و معلوم نیست که این شرکت ها در نیمه نخست سال 2024 دچار سود شدند یا زیان…سئوالم را دوباره تکرار می کنم؟ آیا این مطلب در اصل ناقص بوده و یا اینکه مترجم این متن به طور گزینشی و دلبخواهی نام برخی از شرکت های خودروسازی را از لیست جداول حذف کرده است؟
امیر دهقان
۱۸ مرداد ۱۴۰۳https://uk.motor1.com/news/729152/automakers-first-half-2024-results-winners-losers/
Ferrari
۱۸ مرداد ۱۴۰۳عالی: فراری
بهزاد
۱۸ مرداد ۱۴۰۳دوستان مطلع میتونن توضیحی ارائه کنند که چطور شده فروش خودروهای برقی هیوندای منفی ۲۸ درصد بوده؟
میدونید در این ۶ ماه همش رشدش مثبت بود یهو چیشد منفی شد😄
مگه میشه آمار سازی کرد اونم در دنیایی که همه چیز عیان هست.
R@min
۱۸ مرداد ۱۴۰۳تو کیبورد دکمه هاشون نزدیک همه شاید طرف حواسش نبوده یهو دیدی فردا مثبت بود !