سومین دوره نمایشگاه تحول صنعت خودرو با حضور عباس علی آبادی وزیر صمت در محل نمایشگاههای بین المللی شهر تهران آغاز به کار کرد؛ در این دوره از نمایشگاه شرکتهای سایپا، پارس خودرو، مدیران خودرو، فردا موتورز، گروه ماموت، بهمن موتور، زامیاد و خودروسازی آرین حضور دارند. سومین دوره نمایشگاه تحول صنعت خودرو با هدف نمایش دستاوردهای خودروسازان در حوزه خودروهای الکتریکی برگزار شده است. با گزارش پدال از این نمایشگاه همراه باشید:
به گزارش پدال، وزارت صنعت، معدن و تجارت دولت سیزدهم به عنوان متولی برگزاری این نمایشگاه، سه دوره است که با هدف نمایش دستاوردهای صنعت خودروی کشور اقدام به راه اندازی این گردهمایی خودرویی میکند. با اینکه نمایشگاه خودرو شهر آفتاب هر ساله به عنوان بزرگترین رویداد خودرویی کشور در حال برگزاری است اما مدیران سیاسی صنعت خودرو در وزارت صمت اصرار دارند تا این نمایشگاه نیز به صورت موازی با دیگر نمایشگاه خودروی تهران برگزار شود.
با توجه به اتمام زودتر از موعد دولت سیزدهم و تغییر بدنه دولت، وزارت صمت تصمیم گرفت دوره سوم این نمایشگاه را با فاصله کمتر از ۸ ماه از دوره قبلی برگزار کند. انتقادات و حواشی فراوان در کنار عدم آمادگی شرکتهای خودروسازی برای حضور در این نمایشگاه باعث شد تا حضور برخی از آنها کمرنگ باشد و یا مثل ایران خودرو حاضر به شرکت در این رویداد نشوند. علاوه بر این در این نمایشگاه بر خلاف دوره قبل خبری از شرکتهای قطعه سازی نبود و نمایشگاه در ابعاد کوچکی برگزار شده است. مدتی است که به دلیل بروز مشکلات در روند تخصیص ارز به صنعت خودرو، آمار تولید کاهش و روند تحویل خودروهای ایرانی، مونتاژی و وارداتی به مشتریان با تأخیر صورت بگیرد؛ در آستانه تغییر دولت همین مسئله باعث شده بعد از مدتی، فضای روبه آرامش صنعت خودرو باز هم دچار چالش شود و چشم انداز را بحرانی نشان دهد.
در این نمایشگاه محصولات جدید و بعضا تکراری خودروسازها که عمدتا برقی بودند به نمایش درآمدند که در ادامه با آنها آشنا میشوید، همراهان پدال در صورت تمایل میتوانند در استوریها و پستهای اینستاگرام پدال هم این نمایشگاه را پیگیری نمایند. سومین دوره از نمایشگاه تحول صنعت خودرو از روز شنبه مورخ ۳۰ تیر آغاز به کار کرده و تا روز سه شنبه ۲ ام مرداد ماه ۱۴۰۳ ادامه می یابد و علاقهمندان به حوزه خودرو می توانند از این نمایشگاه بازدید کنند.
غرفه کرمان موتور و ۳ خودروی تمام برقی جدید
لقب زیباترین طراحی غرفه به کرمان موتور میرسد. این خودروساز بخش خصوصی خودروهای برقی و هیبریدی خود را به این نمایشگاه آورده و علاوه بر این، مجموعه قطعات داخلی سازی شده و نمونه برش خورده از پلتفرم برقی ملی خود را به نمایش گذاشت.
کی ام سی E30X
شرکت کرمان موتور از جدیدترین محصول برقی خود در نمایشگاه دستاوردهای صنعت خودرو در سال ۱۴۰۳ رونمایی کرد. کی ام سی E30X از برند جی ای سی چین به عنوان یک هاچ بک برقی با طراحی مینیمال و خاص خود توانست نظر بازدید کنندگان را به خود جلب کند. این خودرو با اینکه از نظر کیفیت ساخت و طراحی کاملا متفاوت و برتر از خودروهای قبلی جک است اما قیمت نسبتا مناسبی دارد. این هاچ بک جذاب قرار است با قیمت حدودی ۱.۳ تا ۱.۴ میلیارد تومان به زودی در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی عرضه شود.
جک برای طراحی این خودرو به صورت واضح از محصولات انگلیسی مینی ماینر الهام گرفته است؛ پیشرانه برقی این خودرو ۱۳۴ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند که به وسیله یک کیربگس تک سرعته به چرخ های جلو منتقل میشود. حداکثر این ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است و با توجه به مواردی اعلامی شاهد هستیم پکیج فنیی این خودرو نسبت سدان E-J7 کرمان موتور و همچنین ایگل ضعیفتر است. ظرفیت باتریهای هاچ بک E30X کرمان موتور ۵۱.۵ کیلووات ساعت است و توانایی پیمایش ۵۰۵ کیلومتر را تنها با یکبار شارژ کامل دارد؛ در این بخش هاچ بک برقی کرمان موتور با اینکه توانایی فنی ضعیفتری نسبت به سایر محصولات برقی این شرکت دارد اما میزان حداکثر پیمایش آن نسبت به حجم باتری خیلی خوب است. پکیج باتریهای این خودرو به ۹ ساعت زمان نیاز دارد تا به وسیله شارژرهای معمولی به صورت کامل شارژ شوند؛ البته اگر از فناوری شارژ سریع استفاده کنید این زمان به ۳۰ دقیقه کاهش می یابد.
کی ام سی E30X در بحث امکانات ایمنی و رفاهی با توجه به قیمت آن بسیار خوب ظاهر شده و کرمان موتور نیز برخلاف سنت دیرینه خود ظاهرا قصدی برای کاهش امکانات این هاچ بک برقی ندارد؛ شش کیسه هوای ایمنی، ترمز پارک برقی بههمراه اتوهلد، ورود و خروج بدون کلید همراه با استارت دکمه ای و دستگیرههای مخفی شونده، کروز کنترل، هشدار برخورد از جلو، سنسور نور، حافظه صندلی راننده، سرد کن و گرم کن صندلی راننده، پشت آمپر دیجیتال، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا موارد قابل توجه در کی ام سی E30X هستند.
علاوه برای این هاچ بک جذاب برقی، کی ام سی JS6 پلاگین هیبرید نیز در نمایشگاه تحول صنعت خودرو برای بار چندم معرفی شد که پیشنهاد میکنیم مشخصات و ویژگیهای آن را از اینجا بخوانید.
کی ام سی E-J7 پلاس برقی
کی ام سی E-J7 به عنوان نخستین تاکسی برقی شهر تهران در خیابانها در حال تردد است. اخیرا کرمان موتور شرایط فروش نقدی و اقساطی این خودرو را با قیمت ۱.۳ میلیارد تومان برای پلاکهای شخصی نیز آغاز کرده البته که مشخصات و ویژگیهای آن در سطح پایه و مشابه نمونه تاکسی است.
کرمان موتور برای توسعه بازار J7 برقی قصد دارد تا به زودی برای پلاکهای شخصی نسخه آپشنال این سدان برقی را نیز با پسوند پلاس روانه بازار کند. از جمله تفاوتهای نمونه پلاس و معمولی کی ام سی E-J7 میتوان به مواردی همچون ۶ کیسه هوای ده نقطهای، رنگ و طرح جدید تزئینات داشبورد و صندلیها، نورپردازی کابین، سقف پانورامیک، صندلیهای برقی و رادارهای دستیار رانندگی اشاره کرد.
کی ام سی ایگل برقی
سدان ایگل به عنوان خودروی بومی و ملی کرمان موتور در دو نسخه برقی و بنزینی روانه بازار خواهد شد. نمونه بنزینی در اواخر تابستان و نمونه برقی در زمستان تولید انبوه میشود. ایگل برقی برقی با همکاری مپنا توسعه پیدا کرده و شاید بتوان گفت یکی از معدود خودروهای برقی بازار ایران است که قرار است در تیراژ بالا تولید شود. کی ام سی ایگل در بحث مشخصات فنی قدرتمند ظاهر شده و مجهز به یک موتور برقی ۱۶۰ اسب بخاری است که قادر است در کمتر از ۸.۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر در ساعت برسد. پک باتری این خودرو تولید داخل بوده و قابلیت پیمایش ۴۰۰ کیلومتری را برای ایگل فراهم میکند. با اینکه ایگل پلتفرم بنزینی دارد اما باتریهای آن در کف خودرو جانمایی شده و هیچ فضایی از صندوق آن اشغال نشده است.
ایگل برقی نسبت به بنزینی دو آپشن کلاستر دیجیتالی و ترمز پارک برقی را اضافه تر دارد و در سایز موارد نیز مشابه جک جی فور است. با هزینههای فعلی، کی ام سی ایگل برقی قیمتی کمتر از ۱.۱ میلیارد تومان خواهد داشت و با توجه به اینکه در رده قیمتی جذابی واقع شده به نظر میرسد مشتریان زیادی را بتواند به سمت خود بکشد. کرمانیها برنامه دارند تا ایگل را مدت زیادی روی خط تولید نگه دارند؛ از این رو خدمات پس از فروش و بازار دست دوم ایگل چه در نسخه بنزینی و چه در نمونه برقی بهتر از چینیهای مونتاژی خواهد بود.
غرفه سایپا و رونمایی از ۳ محصول جدید پارس خودرو
گروه خودروسازی سایپا به عنوان تنها خودروساز دولتی حاضر در این نمایشگاه یکی از بزرگترین غرفهها در اختیار دارد. این خودروساز همراه با زیر مجموعههای خود یعنی پارس خودرو، زامیاد و سایپا سیتروئن در نمایشگاه حاضر شده است. شاهین پلاس، چانگان CS55، سهند G، تاکسی برقی چانگان ایدو، لیپ T03، رووی eRX5، نیسان اکستند، موتور برقی باربری، سیتروئن C3-XR، اطلس و پادرا پلاس اسپرت مجموعه خودروهایی هستند که در نمایشگاه امسال حضور دارند.
لیپ موتور T-03 پارس خودرو
پارس خودرو برنامه دارد تا در سال آینده نخستین خودروی برقی مونتاژی خود را از لیپ موتور چین به ایران بیاورد. هاچ بک مینی شهری T03 یک خودروی برقی کوچک و اقتصادی از برند لیپ موتور است. با اینکه لیپ موتور برندی نوپا است اما اخیرا به کمک پژو توانسته به اروپا راه پیدا کند و قرار است با عرضه کامل سهام خود بزودی عضوی از خانواده بزرگ استلانتیس شود از این رو باید اذعان کرد که با یک برند معتبر و خودرویی با فرآیند مهندسی برتر روبه رو هستیم.
با اینکه لیپ T03 بسیار کوچک است و تنها ۳.۶ متر طول دارد اما برخلاف بعضی از خودروهای وطنی فضای داخلی کاربردی و قابل قبولی دارد. این خودرو ۴۰۳ کیلومتر قابلیت پیمایش و موتور آن ۱۰۷ اسب بخار قدرت دارد. شارژ کامل با شارژرهای معمولی ۳.۵ ساعت زمان می برد و با شارژر سریع DC مدت زمان شارژ به ۳۶ دقیقه کاهش می یابد.
در هاچبک برقی و اقتصادی پارس خودرو امکانات ایمنی و رفاهی قابل قبولی از جمله مالتی مدیا و کلاستر دیجیتال، کروز کنترل، کنترلرهای سیستم صوتی روی فرمان، ۲ کیسه هوای ایمنی، آینههای جانبی برقی مجهز به گرم کن، سانروف پانورامیک، استارت دکمه ای، دوربین دنده عقب، سنسنور پارک عقب و جلو و ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد مشاهده میشود.
نیسان سیلفی پارس خودرو
مدتی است سدان سیلفی از برند نیسان توسط نامی خودرو به صورت وارداتی به خیابانهای کشورمان راه یافته، اکنون پارس خودرو نیز به عنوان شریک قدیمی نیسان ژاپن برنامه دارد تا پایان امسال به شرط تأمین ارز حدود ۳ هزار نیسان سیلفی بنزینی و هیبریدی را وارد کشور کند. نمونه بنزینی مجهز به یک پیشرانه ۱۶۰۰ تنفس طبیعی است که حدود ۱۳۳ اسب بخار قدرت تولید میکند. نسخه بنزینی در دو تیپ آنر و کامفورت عرضه میشود و تیپ فولتر یعنی کامفورت از نظر سطح آپشنی در وضعیت خوبی قرار دارد و به نظر میرسد بتواند مشتریهای زیادی را به سمت خود بکشاند.
نسخه هیبریدی سیلفی مشخصات فنی یکسانی با نمونه وارداتی نامی خودرو دارد اما از نظر آپشن به مراتب ضعیفتر از آن و حتی نسخه بنزینی است. تنها تفاوت ظاهری دو نسخه هیبریدی و بنزینی در جلو پنجره آنها و طرح رینگها است.
رووی eRX5 پارس خودرو
برند رووی از اتحاد سایک-ام جی چین یک برند خوش فروش و با کیفیت در چین محسوب میشود. حدود ۶ سال پیش و قبل از بازگشت تحریمها، نسل قبلی کراس اور RX5 با نشان اصلی ام جی به صورت محدود توسط فردا موتور به بازار عرضه شد. این خودرو نیز همانند بقیه ام جیها به دلیل کیفیت فنی متفاوت نسبت به سایر چینیها و اصالت انگلیسی توانست جای خود را در بازار پیدا کند. اکنون نسل جدید RX5 با ساختار فنی پلاگین هیبرید، طراحی جذابتر و اتاق بزرگتر قرار است تا پایان امسال با نشان ROEWE توسط پارس خودرو عرضه شود.
لازم به یادآوری است رووی eRX5 علاوه بر پارس خودرو توسط شریک ام جی در ایران یعتی فردا موتور نیز قرار است وارد کشورمان شود.
رووی eRX5 پارس خودرو، به پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ مجهز است که می تواند ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند. در کنار پیشرانه بنزینی یک پیشرانه برقی هم قرار گرفته که باعث میشود در مجموع رووی eRX5 حدودا ۲۴۲ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. نکته خاص این خودرو به گیربکس آن مربوط میشود، جایی که یک گیربکس ۱۰ سرعته AMT توان تولیدی را به چرخهای جلو منتقل میکند. رووی با قیمت ۲۵ هزار دلاری رقیب مستقیم فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس است و احتمالا در محدوده قیمتی ۲.۵ میلیارد تومان به بازار عرضه شود.
نیسان اکستند زامیاد
با فشار استاندارد به سایپا و نیسان، قرار است نیسان آبی با تغییرات جدی به حیات بلند خود ادامه دهد. وانت نیسان جدید با نام اکستند، اتاق بزرگتر، موتور قویتر و امکانات ایمنی بیشتر و رنگ جدید آبی کاربنی تا پایان سال عرضه خواهد شد.
شرکت سایپا در اقدامی جدید در غرفه خود نیسان اکستند را با فرمان راست مخصوص بازارهای صادراتی به نمایش درآورد. جالب است بدانید سایپا اخیرا توانسته برای نیسان زامیاد دو مشتری خارجی از کنیا و پاکستان پیدا کند و این خودرو را صادر نماید. با توجه به اینکه هر دو کشور از نظام ترافیکی بریتانیا تبعیت میکنند، خودروهایشان فرمان راست است. به همین خاطر سایپا نیز مجبور شده تا تغییراتی در نیسان ایجاد کند.
باید گفت سایپا در نمونه صادراتی به جز اتاق کشیده هنوز سایر ویژگیهای جدید را به آن اضافه نکرده و همزمان با بازار کشورمان نسخه صادراتی نیز تکمیل میشود. موتور ۲.۵ لیتری جدید ۱۵۳ اسب بخاری، صندلیهای مجزا و قابل تنظیم، چراغها با گرافیک جدید و قابلیت روشنایی در روز، رادار خط خوان، سیستم هشدار برخورد از جلو و سامانه کنترل پایداری از امکانات جدید نیسان به شمار میآیند.
ماموت خودرو به همراه مکث موتور و دیار خودرو به نمایشگاه آمد
غرفه گروه ماموت میزبان سه خودروی جدید برقی از ماموت خودرو و مکث موتور بود. لقب بهترین خودروی نمایشگاه نیز به خودروی این غرفه یعنی فولکس ID.4 میرسد. علاوه بر محصول وارداتی فولکس، ارس ۵ محصول شرکت هواوی، ونوسیا وی آنلاین پلاگین هیبرید، جتا VS7 و شاسی بلند BJ40 پلاس از زیر مجموعه جدید ماموت یعنی دیار خودرو در این غرفه به نمایش در آمدند.
ارس ۵ ماموت خودرو
ارس (eres) 5 همان سرس ۵ است که به دلیل تحریمها حرف S آن حذف شده است! سرس یک استارتاپ آمریکایی به مالکیت دانگ فنگ است که با همکاری هواوی اقدام به تولید خودرو در چین میکند. ارس ۵ یک خودروی هیبرید سری است که موتور برقی آن صرفا نقش ژنراتور دارد. ارس ماموت خودرو مجهز به پیشرانه برقی ۴۸۹ اسب بخاری است که گشتاور عجیب ۶۷۵ نیوتن متری را خلق میکند. به همین علت است که شتاب ارس با وجود وزن بالا در محدوده ۴ ثانیه ثبت میشود. سرس ۵ با برند هواوی-دانگ فنگ بنام آیتو M5 نیز عرضه میشود که اتفاقا مدل آیتو به ایران آمده است.
ظرفیت باتریهای ارس ۴۰ کیلووات ساعت بوده و مدت زمان شارژ آن ۵ ساعت توسط شارژرهای معمولی و به وسیله فناوری شارژ سریع ۳۰ دقیقه است. بنابر اعلام مدیران ماموت، این خودروسازی قصد دارد تا این خودروی لوکس چینی را در کشورمان مونتاژ کند البته که معلوم نیست سری نخست آن چه زمانی عرضه شود و آیا در گام نخست برنامه واردات پیش بینی شده یا خیر.
نور بالا اتوماتیک، رادار نقطه کور، رادار دستیار حرکت در ترافیک، رادار حرکت بین خطوط، سیستم هشدار برخورد از جلو، دستیار پارک خودرو، شارژر وایرلس تنها بخشی از امکانات و آپشن های ایمنی این خودرو است.
فولکس ID.4 ماموت خودرو
گل سرسبد خودروهای نمایشگاه تحول صنعت خودرو فولکس ID.4 وارداتی ماموت خودرو است. این کراس اور بر روی پلتفرم کاملا جدید MEB گروه فولکس توسعه پیدا کرده و از نظر تکنولوژی ساخت نسبت به شمار زیادی از خودروهای برقی دنیا پیشرفتهتر است. ماموت خودرو به عنوان نماینده خودورهای فولکس در ایران این خودرو را با قیمت ۲.۲ میلیارد تومان در سامانه یکپارچه خودروهای برقی عرضه کرده و اکنون باید شاهد تردد آن در خیابانها باشیم.
با توجه به قیمت این خودرو بدون شک بهترین مدل خودروی روز بازار ایران همین فولکس ID.4 است، با ورود به کابین این خودرو در قسمتهای مختلف اجزا، کیفیت و مهندسی برتر آلمانی را درک خواهید کرد؛ ماجرا آنجایی جالب میشود که ID.4 را در کنار سایر خودروهای برقی نمایشگاه قرار میدهید و شاهد احساس کیفیت بالاتر و مهندسی ساخت برتر آن خواهید بود.
این نسخه از ID.4 فولکس واگن که ماموت اقدام به واردات آن کرده، ID.4 CROZZ یا کراز نام دارد که برای بازار چین طراحی شده و بهوسیله شریک تجاری گروه فولکس واگن یعنی گروه FAW در چین تولید می شود. با اینکه ID.4 کراس اور بزرگی نیست اما هنگامی که در کنار آن قرار میگیرید نحوه طراحی به گونهای است که ابهت زیادی را جلوه میکند؛ درون اتاق نیز فضا کافی و خوب به نظر میرسد.
این خودرو جذاب آلمانی به پیشرانه برقی با قدرت ۱۶۸ اسب بخار و ۳۱۰ نیوتن متر گشتاور است و این قدرت به چرخ های عقب خودرو منتقل میشود. پکیج باتری این تیپ از فولکس واگن ID.4 دارای ظرفیت ۵۵.۷ کیلووات ساعت است که ظرفیت آن با شارژرهای خانگی معمولی ۸.۵ ساعت و از طریق شارژ سریع در مدت زمان ۳۵ دقیقه از ۲۰ به ۸۰ درصد می رسد. ۴۴۲ کیلومتر قابلیت حداکثر پیشمایش و ۹ ثانیه شتاب صفر تا صد این خودرو اعلام شده است.
با اینکه ID.4 مشخصات فنی قابل توجهی در حد ظاهر و برند خودرو ندارد اما از نظر امکانات رفاهی بسیار خوب تجهیز شده است؛ ۶ کیسه هوای ایمنی، ترمز اضطراری، هشدار برخورد از جلو، دستیار حرکت بین خطوط، رینگ آلومینیومی ۱۹ اینچی، استارت دکمه ای، سیستم ورود و خروج بدون کلید، نمایشگر لمسی سیستم مالتی مدیا، سیستم صوتی حرفه ای، دستیار صوتی، پشت آمپر دیجیتال، سقف پانوراما، سنسور نور، سنسور باران، آینه وسط الکتروکرومیک، سیستم تهویه اتوماتیک دو کاناله، اتوهلد، ترمز پارک برقی، کروز کنترل تطبیقی، فناوری LED چراغها، سنسور پارک جلو و عقب و دکمههای لمسی کنترل سقف و روشنایی کابین موارد مهمی هستند که می توان به آنها اشاره کرد.
غرفه کوچک بهمن موتور با حضور خودروهای برقی و هیبریدی
گروه بهمن در غرفه کوچک خود سه محصول نتا GT، هونگچی EQM5 و هاوال H6 پلاگین هیبرید را به نمایش در آورده علاوه بر این کشنده جدید بایک X9 نیز در این غرفه حضور دارد.
نتا GT بهمن موتور
یکی از مدلهای عجیب و خاص خودروهای برقی در این روزهای بازار کشورمان، نتا GT از برند بی ام اسپیس بهمن موتور است. وقتی که از نزدیک کنار این خودرو قرار میگیرید، عرض بسیار زیاد و غیر عادی خودرو نسبت به سایر خودروها جلب توجه میکند. نتا این کوپه دو در را با الگوبرداری از سوپر اسپرتهای فراری و استون مارتین طراحی کرده و در نگاه کلی نیز میتوان گفت با توجه به سابقه برند و قیمت خودرو توانسته در این کپی برداری موفق عمل کند.
سوپر اسپرت برقی نتا در سال ۲۰۲۲ در بازار چین و در سال ۲۰۲۳ به بازار جهانی معرفی شده و قیمت پایین آن با توجه به شتاب عجیب ۴ ثانیهای و امکانات بسیار کامل باعث شده تا جنجال زیادی در دنیای خودروهای برقی ایجاد کند.
این کوپه وحشی به صورت چهار چرخ محرک و با دو موتور برقی برای بازار کشورمان سفارش گذاری شده است؛ موتور محور جلو با قدرت ۲۲۸ اسب بخار و ۳۱۰ نیوتون متر و موتور محور عقب نیز با توانی مشابه روی هم قادر هستند نیروگاهی به قدرت ۴۵۶ اسب بخار و ۶۲۰ نیوتون متر گشتاور را ایجاد کنند. شتاب این خودرو ۳.۷ ثانیه و حداکثر قابلیت پیمایش آن با شارژ کامل باتریهای ۷۸ کیلووات ساعتی، ۵۸۰ کیلومتر است.
رادار تابلوخوان، نور بالای اتوماتیک، رانندگی خودکار در ترافیک، رانندگی خودکار بین خطوط، اتوپارک، سنسور نور، سنسور باران، تهویه اتوماتیک دوکاناله، ترمز پارک برقی به همراه اتوهلد، کروز کنترل تطبیقی، دوربین ۳۶۰ درجه، سقف شیشهای، تریم داخلی چرم، گرمکن و سردکن صندلیهای برقی جلو، پاکسازی هوای کابین، سیستم صوتی حرفه ای و نور پردازی کابین تنها بخشی از شگفتانههای این سوپر اسپرت برقی هستند.
هاوال H6 پلاگین هیبرید بهمن موتور
هاوال مجددا به بازار ایران برگشت؛ این بار هاوال H6 پلاگین هیبرید قرار است در تعداد انبوه توسط بهمن موتور در کشور مونتاژ شود. بهمن موتور وعده داده این کراس اور پلاگین هیبرید را با قیمتی کمتر از ۲ میلیارد تومان روانه بازار کند. با این اوصاف باید منتظر یک فلگشیپ کیلر باشیم چرا که کیفیت کاملا متفاوت هاوال نسبت به برندهای درجه دو و سه چینی میتواند بسیاری از مونتاژیهای محبوب این روزهای بازار کشورمان در رده قیمتی دو میلیارد تومان را از دور رقابت حذف کند.
غرفه بزرگ مدیران خودرو برای سه برند ام وی ام، فونیکس و اکستریم
شرکت مدیران خودرو در غرفهای وسیع تمامی خودروهای تولیدی و آینده خود را در سه برند ام وی ام، فونیکس و اکستریم به نمایش در آورد. از جمله خودروهای برقی و هیبریدی به نمایش در آمده میتوان به فونیکس اف ایکس برقی، تیگو ۷ برقی، تیگو ۷ پلاگین هیبرید و تیگو ۸ پلاگین هیبرید و همچنین ام وی ام آریزو ۵ تمام برقی اشاره کرد.
فونیکس FX برقی مدیران خودرو
کراس اور خوش قیافه و پرطرفدار این روزهای بازار کشورمان یعنی فونیکس FX، قرار است در نسخه تمام برقی نیز روانه بازار شود. تولید آزمایشی فونیکس FX برقی آغاز شده و بزودی فرآیند فروش آن با رقمی کمتز ۲.۵ میلیارد تومان آغاز میشود.
نسخهٔ برقی فونیکس FX به یک موتور الکتریکی با ۲۰۱ اسب بخار قدرت در جلو مجهز است. به لطف این نیرو، کراساوور الکتریکی چری ظرف ۷.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. انرژی موردنیاز موتور الکتریکی خودرو هم توسط یک پکیج باطری ۶۱ کیلووات ساعتی تأمین میشود که با هر بار شارژ کامل بسته به معیارهای مختلف آزمایش امکان پیمایش مسافتی بین ۴۳۰ تا ۵۰۰ کیلومتر را فراهم میکند.
در این خودرو مثل همتای بنزینی امکاناتی مثل کروز کنترل تطبیقی، کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری، کنترل کشش و پایداری، سنسور پارک جلو و عقب، رادار نقطه کور، رادار تغییر لاین، رادار برخورد از جلو و عقب، ترمز اضطراری، دوربین ۳۶۰ درجه، گرمکن صندلیهای جلو، سانروف، سقف پانوراما و… هم ارائه میشود.
غرفه خودروسازی آرین ستاک و شراکت با گک و لیپ موتور
خودروسازی آرین ستاک یک شرکت نوپا در اصفهان است که به صورت چراغ خاموش بر روی تولید و عرضه خودروهای کاملا برقی تمرکز کرده است. این شرکت دانش بنیان تمرکز خود را بر روی طراحی یک پلتفرم پایه برقی و بومی با الگوبرداری از برندهای جدید و بسیار معتبر چینی نظیر گک و لیپ گذاشته است. هنوز اقدام جدی برای تولید سدان لیپ C01 و گک آیون برقی صورت نگرفته اما بزودی در گام نخست فعالیت این شرکت، این دو خودرو به صورت وارداتی روانه بازار کشورمان میشوند.
غرفه خوش رنگ و لعاب فردا موتور با ام جی سایبرستر
فردا موتور مدت زیادی است با شکایت مشتریان خود به خاطر تأخیر زیاد در تحویلها دست و پنجه نرم میکند، علاوه بر این خدمات پس از فروش تولیدات این خودروسازی نیز در وضعیت بدی به سر میبرد. با این وجود این شرکت وعده داده تا خودروهایی از ام جی شریک سابق خود را به صورت وارداتی به بازار عرضه کند. در نمایشگاه تحول صنعت خودرو ام جی سایبرستر، رودستر برقی و اسپرت پر سر و صدای این روزهای فضای مجازی نیز در غرفه فردا موتورز به نمایش گذاشته شده اما باید اشاره کرد که برنامهای برای عرضه آن فعلا وجود ندارد. علاوه بر آن ام جی ۴ برقی و رووی eRX5 نیز در این غرفه به نمایش درآمده است.
رضا
۳۱ تیر ۱۴۰۳رفتن به این نمایشگاه وقت تلف کردنی بیش نیست
۳۱ تیر ۱۴۰۳متاسفانه درسته
Matin
۳۱ تیر ۱۴۰۳بازم تازگی بهتر شده
قبلا خیلی افتضاح تر بود
Mehdi TuRbO
۳۱ تیر ۱۴۰۳وای من اون زامیاد طلایی الان دیدم 😂😂
ابهت نیسان گاویمون این رنگ برد
ابی اقاشون ایشان خانومشون با این زرگریش دیگه چجوری نیسان گاوی صداش کنیم 😂😂
خدایی تولیدات ایران مثل یه فیلم طنز میمونه یکی بیاد ببینه فک میکنند داریم شوخی میکنیم طنز برای خنده باورشان نمیشه این خودروعه
Mehdi TuRbO
۳۱ تیر ۱۴۰۳کوپه طلایی ایران کی بودی تو 😂🤣
دلم میخواد ببینم حاصل خلاقیت کی بوده ایشان
Mehdi TuRbO
۳۱ تیر ۱۴۰۳تنها گزینه جذاب برای من البته تو بازار ایران نه جهانی همان نتا بود که اونم چون برقیه ریسکش خیلی بالاس الان شیامی میخری باتریش بعد دو سه سال به شدت افت میکنه تازه اون موبایل تازه هزینه تعویضش پایین تر اون باید نصف قیمت خودرو پول تعویض باتری بدی اگه برقی نبود حداقل هیبریدیم بود زینه جذابی بود همان برقیا التن پول به برند معتبرشم دادن ریسک دیگه چه برسه تو ایران باشه با این قیمتای نجومیم باشه دیگه هیچی
ولی اگه بنزینی بود یا هیبریدی واقعا تو بازار ایران جذاب بوپ
۳۱ تیر ۱۴۰۳این ماشین چینیا هم غوغا کردن
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/07/Automobile-industry-transformation-exhibition-e1721575554873.jpg
این ایگل رو دوست دارم بنظرم زیر ۵۰۰ قیمت کارخونش باشه ارزش خرید زیاد داره
اتومات هم باشه و کیفیت داشته باشه خوبه سانروف هم نیازه براش
Matin
۳۱ تیر ۱۴۰۳زیر ۵۰۰؟؟
خداوکیلی چجوری به این نتیجه رسیدی؟
۳۱ تیر ۱۴۰۳( باید گفت سایپا در نمونه صادراتی به جز اتاق کشیدهتر هنوز ویژگیهای جدید را به آن اضافه نکرده و همزمان با بازار کشورمان نسخه صادراتی نیز تکمیل میشود. )
یعنی چی؟
یعنی نسخه ای که تو ایرانه اتاق کشیده نداره؟
راستی نیسان یه گیربکس اتوماتیک هم نیاز داره
NAVID۰۰۹۸
۳۱ تیر ۱۴۰۳تحول یا تهوع ، مسئله اینه؟!!؟
OM.01
۳۱ تیر ۱۴۰۳(ورود به کابین این خودرو در قسمتهای مختلف اجزا، کیفیت و مهندسی برتر آلمانی را درک خواهید کرد؛ ماجرا آنجایی جالب میشود که ID.4 را در کنار سایر خودروهای برقی نمایشگاه قرار میدهید و شاهد احساس کیفیت بالاتر و مهندسی ساخت برتر آن خواهید بود)
کاملا با این متن مخالفم. متریال جتا VS7 که
پلتفرمش با تیگوان یکی هست بالاتر از id4 هست. هردو کنار هم بودن من بلافاصله سوار جفتشون شدم کیفیت کابین id4 اصلا خفن نبود اما دستگیره درهای بیرون که از زیر دستگیره دکمه میزدی از جالب بود ولی متریال اصلا چیز خفنی نبود.
متریال لیپ موتور C11 هواوی آیتو M5 و چانگان SL03 واقعا 2 برابر بهتر بودن هم متریال هم آپشن. فولکس ID4 ترمز عقبش کاسه بود!مهندسی بالا؟ عجب…
امروز نمایشگاه تحول رفتم و چند نکته باید بگم
1= نمایشگاه مدیران خودرو و فونیکس هیچکسی نمیرفت ببینه و امروز مردم با بنر اومده بودن اعتراض به مدیران خودرو پلیس اومد. یه وضعی بود
2= غرفه ها نسبت به پارسال کمتر بود و ایرانخودرو نبود. البته پارسال با فاجعه به نام ریرا اومده بودن و دیگه این بار نیومده بودن
بنظر من بهترین خودروهای نمایشگاه اول mg سایبرستر برقی دوم چانگان SL03 و سوم آیتو M5 هواوی بود
من پشت لیپ موتور T03 و جک E30X برقی و اطلس برقی نشستم. فاصله ها بینشون فرسنگ ها بود. اصلا اطلس برقی خنده دار بود. واقعا جک E30X هاچبک برقی خفنی بود چون تجربه هوندا وزل رو دارم به جرئت میدم کیفیت متریال بسیار بالا بود تو جک E30X
خودروی لیپ موتور C01 و C11 رو نشستم واقعا خفن بودن و از هوندا وزل فولکس واگن id4 کره ای و ژاپنی های وارداتی یه سر گردن بالاتر بودن
من کسی نیستم که رویا پردازی کنم توهم بزنم چون من خیلی ماشین روز رو تجربه کردم تو ایران و خارج و سبک ماشین بازی من فراتر از تصور خیلی ها هست اما وقتی مثل انسان عادی بررسی میکنم تا رنج 40 هزار دلار حتی 50 هزار دلار چینی ها ماشین خفن و بهتر از غربی ها درست میکنن تو برقی ها و هیبریدی ها.
تازه این چینی های که بودن چانگان SL03 آیتو M5 لیپ موتور C01 و C11 ماشین های خفن چینی نیستن و چینی های متوسط بودن.خفن ها میشه nio و xpeng و hiphi و یانگ وانگ زیر مجموعه byd و avatr زیرمجموعه چانگان و Zeekr زیرمجموعه جیلی.
تو چندسال گذشته چری جک هایما درجه 3 و 4 مردم دیدن فکر کردن کل چین همینه اما چینی های درجه یک اینا میشن…
حالا فارق از همه اینا هیچکدوم از این خودروهای نمایشگاه تحول به بازار عرضه نمیشن اما امیدوارم ایادو برقی، J7 برقی و رووی برقی برای تاکسی رانی زیاد عرضه بشن و تاکسی رانی یه تغییراتی انجام بشه این لگن های که تاکسی رانی هرروز سوار میشیم دیگه واقعا خسته کننده شدن
من تاحالا 4 عدد تا J7 برقی تاکسی تو انقلاب و ولیعصر دیدم ولی کافی نیست
SMS
۳۱ تیر ۱۴۰۳چی همه کپی می بینم ، فقط اون کروته 😂
۳۱ تیر ۱۴۰۳پسره خوب
اول اینکه هایما بهترین برند چینیه دوم اینکه مونتاژ چین هست ولی ژاپنیه مثل ام جی که مونتاژ چین هست ولی انگلیسیه
ناتو
۳۱ تیر ۱۴۰۳فقط لحظه شماری میکنم برای ورود نیسان اکستند به خیابان ها شهر
𝐀𝐥𝐢
۳۱ تیر ۱۴۰۳همه نمایشگاه یه طرف اون زامیاد حال بهم زن یه طرف دیگه
دیجی
۳۱ تیر ۱۴۰۳نیسان وانت فقط با پلاک گذر موقت تو ایران استفاده کنی فرمان راست سفارش برای انگلیس استرالیا وژاپنه حیف شد
datsun
۳۱ تیر ۱۴۰۳بوی مافیا بازی و رانتش تا اینجا میاد
ناتو
۳۱ تیر ۱۴۰۳این لیپ موتوره مال شرکت لپ لپ چینه
hamed.004
۳۱ تیر ۱۴۰۳یعنی اینا رو واقعا قراره تو خیابون ببینیم؟
یا قراره فقط هوایی شیم و باز همون ماشینای مضخرف تکراری رو ببینیم؟
ینی میشه؟…
کوروش
۱ مرداد ۱۴۰۳آفتابه لگن هفت دست، شام و نهار هیچی! قطب های صنعت خودرو در دنیا هم اینقدر اصرار به برگزاری نمایشگاه و ادعای پیشرفت و تحول در این صنعت ندارند!
هیروهیتو
۲ مرداد ۱۴۰۳وااااااای چه قد تحول (تحوع) 😏😏
عشق ماشین آرزو به دل
۳ مرداد ۱۴۰۳ببخشید چی؟؟؟!
“هاچ بک جذاب برقی”؟!