بایک X7 با انبوهی از امکانات جدید و فناوریهای مدرن وارد ایران میشود. دیار خودرو در ادامه همکاری با BAIC چین، این کراساور خانوادگی را وارد بازار ایران کرده است.
طی ماههای اخیر، شرکت دیار خودرو با رونمایی از شاسیبلندهای تانک در ایران خبرساز شده است. پیشتر، کراساور کامپکت بایک X55 توسط دیار خودرو به مشتری ایرانی رسیده بود و حالا محصولی جدید به نام X7 برای رقابت با تیگو ۸ پرو آماده میشود.
بیشتر بخوانید:
↵ لندیان E5 پلاگین هیبرید بهمن موتور
↵فولکس واگن iD4 مشخصات و قیمت در ایران
↵ هاوال H6 هیبرید بهمن موتور؛ مشخصات و قیمت
↵هیوندای توسان وارداتی؛ مشخصات و قیمت
↵تویوتا کرولا هیبرید معین خودرو؛ مشخصات و قیمت
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس؛ مشخصات و قیمت
خودروسازی بیجینگ (Beijing Automotive Group) با نام اختصاری بایک (BAIC)، یکی از بزرگترین خودروسازان چین است و رتبهی ۲۰ جهان از نظر تیراژ تولید را در اختیار دارد. این مجموعه در سال ۱۹۸۵ با سرمایهگذاری مرسدس بنز و هیوندای تاسیس شد. برندهای فوتون و BAW زیرمجموعهی بایک محسوب میشوند درحالیکه بزرگترین خط مونتاژ مرسدس بنز در چین هم، متعلق به بایک است. هیوندای و مرسدس بنز، همچنان مالکان اصلی بایک باقی ماندهاند.
تنوع محصولات بایک در بازار چین، انواع سواری، وانت، شاسیبلند و هاچبک با پیشرانهی بنزینی و تمام برقی را شامل میشود. حدود ۱۵ سال پیش، خودروهای اقتصادی بایک، شامل سابرینا (E150) و X25 توسط دیار خودرو در ایران عرضه شدند اما موفقیت چندانی از نظر تجاری به دنبال نداشتند.
بیجینگ X7 سال ۲۰۲۰ وارد بازار چین شد و سال ۲۰۲۳ تغییر چهره (فیس لیفت) داد. مکس موتور تیارا که مدتی نسبتا کوتاه در ایران فروخته شد، پلتفرم مشترک با بیجینگ X7 داشت با این تفاوت که فناوریهای الکترونیک و آپشنهای X7 پیشرفتهتر هستند. باتوجه به اینکه مدل فیسلیفت جدید از این خودرو هنوز به بازارهای خارج چین صادر نشده است، تصاویر مدل اصلی هم در مطلب پیشرو دیده میشود. با رونمایی رسمی بیجینگ X7 توسط دیار خودرو، اطلاعات و عکسها بهروزرسانی خواهند شد.
طراحی بدنه و نمای بیرونی بیجینگ X7 دیار خودرو
مشابه آنچه در X55 دیار خودرو دیدیم، X7 هم چراغهای باریک و توجه ویژه به آیرودینامیک را تاکید میکند. شخصیت این کراساور جدید، کاملا اسپرت و جوانپسند جلوه میکند؛ ضمن اینکه الگوبرداری واضح از رقبای ژاپنی یا کرهای ندارد.
انتقال جلوپنجره به داخل سپر، ترفند جالب برای زیباسازی کراساورهای امروزی است که شدیدا توسط خودروسازان چینی مورد توجه قرار گرفته. حالت مشبک و سهبعدی در این بخش، چشمگیر به نظر میرسد و حس یک کراساور مدرن آیندهنگر با به خوبی منتقل میکند. چراغهای باریک همسطح بدنه، حجمدهی جذاب کاپوت و برشهای دقیق در محل اتصال گلگیر و سپر، نمای اصلی بیجینگ X7 را کامل میکند.
در نمای جانبی، ادوات پلاستیکی سیاهرنگ داخل قاب گلگیر و رکاب، نکتهی منفی محسوب میشوند؛ اما ارتفاع نسبتا خوب سقف از سطح زمین، دستگیرههای مخفیشونده، فریم نقرهای پنجرهها، مخاطب X7 را جذب خود میکنند. از دید کنار هم، حس اسپرت در این کراساور به وضوح دیده میشود و شباهتهایی با تویوتا راو ۴ جدید را نشان میدهد.
برجستگی روی درپوش صندوق و حالت خاص چراغهای عقب، سبک طراحی کوپه را برای X7 تداعی میکند. پیوستگی چراغها با LEDهای باریک، همراه با حجمدهی بسیار خوب در نمای عقب، کراساور بیجینگ را جذاب جلوه میدهد؛ هرچند که ادوات پلاستیکی داخل سپر، توی ذوق میزند. خروحیهای اگزوز دوقلو نیز، صرفا کاربرد نمایشی دارند.
بیجینگ X7 دیار خودرو با طول ۴,۷۱۰ و عرض ۱,۸۹۲ و ارتفاع ۱,۷۱۵ و فاصله محوری ۲,۸۰۰ میلیمتر عرضه میشود. ابعاد این کراساور و تیگو ۸ تفاوت چندانی ندارند.
طراحی داخلی و نمای کابین بیجینگ X7 دیار خودرو
سبک طراحی مرسوم در کراساورهای جدید چینی، همراه نمایشگر ایستاده روی داشبورد و حالت پیوسته با پنل پشت فرمان، برای بیجینگ X7 وجود دارد. این شرایط، رانندهی کراساور بایک را با ترکیبی شبیه لاماری ایما مواجه میکند.
دو نمایشگر ۱۲ اینچ پیوسته روی داشبورد برای X7 ارایه میشوند. دستهدندهی کوتاه، فرمان D شکل و پنل لمسی برای کنترل تجهیزات رفاهی شامل تهویه مطبوع و گرمکن صندلی، حس یک خودروی مدرن را برای بایک X7 فراهم میکند. کلید استارت پیشرانه، ترمز دستی برقی (دکمهای) و جویاستیکهای کنترلی با جنس فلز، داخل کنسول بین صندلیها جاسازی شدهاند که در مجموع، ترکیبی جالب به نظر میرسند.
صندلیهای چرم مصنوعی بیجینگ X7 طراحی متوسط دارند؛ اما چندان لوکس یا فراتر از انتظار نیستند. مواد نرم و مبله برای تودریها و کنسول، کیفیت مورد انتظار از یک کراساور چینی را فراهم میکنند. این خودرو برای ۴ سرنشین بلندقد راحتی قابل قبول ارایه میدهد و از کف صندوق تا سقف، حدود ۹۰۰ لیتر فضای حمل بار دارد.
پیشرانه و تجهیزات فنی بیجینگ X7 دیار خودرو
موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ با سیستم GDi برای کراساور بایک، ۱۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۰۵ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. با این تجهیزات، X7 در زمان ۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت فراهم میکند. در بازار چین، نسخهی ۱۹۰ اسب بخار و ۲۷۵ نیوتنمتر نیز برای بیجینگ X7 وجود دارد. وزن خالص ۱۶۵۰ کیلوگرم و میانگین مصرف سوخت ۸ لیتر در صد کیلومتر، دیگر مشخصات این کراساور هستند.
ساختار محرک جلو و گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته با قابلیت تعویض دستی، در تمام مدلهای بیجینگ X7 ثابت است. همچنین سیستم هیبرید یا پیشرانه تمام برقی برای این خودرو ارایه نمیشود.
قرار است بیجینگ X7 یکی از پیشرفتهترین کراساورهای بازار ایران با سیستم اتوپارک باشد. اگر دیار خودرو نسخهی سفارشی را وارد کشورمان کند، سیستم اتو پارک، ماساژور صندلی جلو با گرمایش و سرمایش داخلی و تنظمات برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک دو کاناله، سانروف و سقف پانورامیک، در برقی صندوق عقب، آینه بغل جمعشونده با گرمکن ، شارژر بیسیم و دستگیره مخفی درها نیز مجهز شده است.
بیجینگ X7 ترمز ABS و EBDبا کنترل پایداری الکترونیک ESP، کیسه هوا راننده، سرنشین جلو، جانبی و پردهای، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل هوشمند با کاهش و افزایش خودکار سرعت، رادار هدایت بین خطوط و هشدار نقاط کور و سیستم پیشگیری از تصادف از جلو ارایه میشود.
قیمت بیجینگ X7 در چین و ایران
نسخههای مختلف X7 با قیمت ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار در چین و روسیه فروخته میشوند. قیمت این خودرو در ایران برای مصرف کننده ۲ میلیارد و ۱۰۴ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان تعیین شده و روی کاغذ، رقیب مهمی برای تیگو ۸ تک دیفرانسیل، لاماری ایما هیبریدی، جیلی آزکارا، تیگو ۷ پرومکس AWD خواهد بود. احتمالا نسخههای تولیدی این خودرو درآینده با نام تیارا پرایم توسط مکث موتور همان گونه که در نمایشگاه تهران معرفی شدند، وارد بازار شوند.
جلب اعتماد مشتری ایرانی برای خرید محصولی از برند ناشناختهی چینی، مهمترین چالش دیار خودرو است. بسیاری از مردم کشور ما، حتی شرکت وارد کننده را بهدرستی نمیشناسند و برای خدمات گارانتی یا تامین لوازم یدکی، مدیران خودرو یا کرمان موتور را ترجیح میدهند.
Kiarash
۲۹ مرداد ۱۴۰۳طراحی جذابی داره بر عکس محصولات جدید چری
هراکلیوس
۲۹ مرداد ۱۴۰۳طراحی خوبو امشب جی ام سی کرد نه این در پیت
ممد ژانگولر
۴ شهریور ۱۴۰۳اگر به جای موتور ۱.۵ لیتری موتور ۱.۷ لیتری بود بهتر بود . ضمنا پدال شیفتر آپشن خیلی مهمیه که فکر کنم نداره .
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ شهریور ۱۴۰۳پدال شیفتر شاید برای شما عزیز ماشینباز مهم باشه
خریدار ماشین چینی بعد یک هفته رانندگی یادش میره چنین چیزی هست یا نیست
ممد ژانگولر
۴ شهریور ۱۴۰۳داداش اشتری متوجه منظورتون نشدم . توضیح میدی دقیقا چی شد و جریان چیه ؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ شهریور ۱۴۰۳گفتین شیفتر پشت فرمان، آپشن مهمیه
گفتم برای ماشین چینی با این ابعاد و تجهیزات فنی، خیر اصلا مهم نیست
درصد بسیار کمی از مردم، ماشینباز و علاقهمند رانندگی اسپرت هستند
ممد ژانگولر
۴ شهریور ۱۴۰۳آخه وقتی ی آپشنی که تو ماشین گرون قدیم استفاده میشد الان میبینیم خیلی عادی تو تمام ماشینا هست . مثال مهمش ماساژور صندلی . قبلا تو سری های بنز S و سری ۷ بی ام و میدیدم الان تو چینیهای متوسط هم هست . دیگه پدال شیفتر که جای خود داره تو خودروی ایرانی ریرا هم میبینیم .
Kiarash
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ولی بایک جزو برند های خوب چین هست به هرحال نسل این چینی ها هروز توی ایران داره بیشتر میشه
👊
۲۹ مرداد ۱۴۰۳پدال ، در سایت موتور1 خبری اومده مبنی براینکه جنرال موتورز بیش از «هزار» نفر از پرسنلش رو اخراج کرده . اگه مایل بودی پوشش بده
https://www.motor1.com/news/730632/gm-lays-off-1000-people/
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۹ مرداد ۱۴۰۳سلامت باشید
amir
۲۹ مرداد ۱۴۰۳آقای اشتری شما میگید عموم مردم به یه ماشین معمولس برای رفتن از a به b میخوان و حرف شما کاملا درسته
یه نکته ای هستش …. درسته کارمند آفرود سنگین نمیره یا تست صفر تا صد نمیگیره ولی چیزی که باعث محبوبیت یک خودرو نزد عموم میشه دوام و استهلاکشه که همون چینی ها توش بسیار ضعیف عمل کردن حتی مدل های درجه یکش هم به درجه یک های غیر چینی نمیرسن موتور های یک و نیم لیتری توربویی که بعضا برای بدنه های سنگینشون جواب نمیده بعد از چندسال وضعیتشون بین مردم مشهور شده استهلاکشون
اینکه چهارتا دوستانتون با ایکس ۳۳ ۲۰۰ هزار کیلومنر رفتن به جز روغن و لاستیک چیزی عوض نکردن رو بیخیال بشید لابد چیزی هست وقتی عموم مردم میگن
مثلا میگن آلمانی خرابی و ارور برقی زیاد داره که راست میگن چون مهندسی پیشرفته و تکنولوژی های برقی زیادی داره
با ورود برخی چینی های جدید تازه دید مردم داشت یکم به چینی ها مثبت میشد متاسفانه کاملا یهو وجهشون رو با چند حادثه خراب کردن جک تی هشت محصول تقریبا آفرودی معرفی شد در حالی که به ساده ترین موانع گیر میکرد و پاترول ۳۰ سال پیش باید جمعش میکرد توی اینستا و … ویدیو هاش چندین مورد هست
حادثه در رفتن اکسل ایکس ۵۵ هم که خیلی سروصدا کرد تنها برای بازار ایران که بگیم جنس درجه آخر میرفت نبود تو روسیه هم بود یه موردم برای چری اومودا ۵ توی مالزی پیش اومد تازگی هم دو مورد آتیش سوزی kmc j7 توی خیابون ویدیوش دراومده
مردم عادی اینطور حواشی رو برای ماشینش نمیخواد الان فک میکنید مگه ال نود چی داشت که انقدر محبوب شد؟ استهلاک کم و دیر خراب شدنش! هرچند درسته وقتی هم تعمیر میخواست هزینه اش کم نمیشد
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۹ مرداد ۱۴۰۳در ایران فقط یک مورد x55 مشکل اکسل پیدا کرده و حدود ۵۰ هزار دستگاه از این ماشین وجود داره، خودم منتظرم اقلا 5 مورد پیدا بشه براش مقاله بنویسم
من که چندساله هر روز با X33 قدیمی و X55 و جک S5 تردد میکنم، خیلی هم نظرم به این سه تا ماشین که خودم تجربه کردم، مثبت هست
شما خودروی چینی دوست نداری. خوب الحمدلله
امیدوارم پاترول تمیز یا تویوتا مدل بالا بخری عشق کنی
amir
۲۹ مرداد ۱۴۰۳امیدوارم شما هم پس از دفاع همه جانبه از انواع اقسام چینی ها دست کم یه نمایندگی مدیران باز کنی
ضمنا دست کم من علاقه ای به عتیقه های پوکیده بیست سال پیش که دیگه عمرشو کرده و الان فقط خرجه خالیه نکردم
اشاره کردم که تنها یک ایکس ۵۵ نبوده تو روسیه هم بوده
hosen
۲۹ مرداد ۱۴۰۳داداش ال90 یه ماشین کاملا اقتصادی و اکونومی هستش مگه اصن چیزی داره که بخاد خراب بشه؟ تیبا و پراید هم همینن تازه با قیمت کمتر اگه استهلاک مد نظرته
amir
۲۹ مرداد ۱۴۰۳ولی خب برای مردم محبوب بوده
مردم عادی درگ نمیخواد آفرود نمیخواد تایم پیست نمیخواد
یه ماشین با قدرت کافی با دوام و استهلاک پایین و خدمات خوب میخواد فک میکنی چطور شد الان تویوتا ۱۱ میلیون
هیوندای ۷ میلیون نیسان و هوندا ۳ ۴ میلیون میفروشن
همش هایپرکار بالا هزار اسب میسازن؟ هرروز ماشین برقی جدید معرفی میکنن ؟ درگستر تولید میکنن؟ نه حاجی ماشین خانواده با قیمت پایین و دوام و استهلاک پایین با خدمات مناسب
فعلا چینی جماعت فقط قیمتش پایینه که اونم دلیلش مشخصه برای همه حتی اگه نخواد قبول کنه! دوام داره؟ دوامش کجا بود؟ یه سری محدود چینی ها تازه دوامی که برای درجه یک ها عادیه رو دارن …خدمات پس از فروش؟ شش ماه پس از معرفی کلا فیس لیفت میدن میرن یه مدل دیگه! استهلاکشم که ماشالا همین یکم پیش مگه ننوشت خوده پدال؟ تانک مصرف اعلامیش ۸.۵ مصرف واقعیش ۱۱و خورده ای لیتر!!!
باز هم دفاع میکنید؟
۳۰ مرداد ۱۴۰۳سلطان پراید
جز ایمنی هیچ مشکلی نره..
۳۰ مرداد ۱۴۰۳آقا امیر یه ساله پراید ۷۶ دارم کم کاره ۴۰۰ تا کاره شاسی جلوش ترک داشت جوش دادن
موتورش تقویت کردم به جان بچم ۲۰۰ تا میره ولی یکم ماشین لرزش زیاد داره
باهاش پرشیا رو گرفتم بهترین ماشینه
👊
۲۹ مرداد ۱۴۰۳مخلصم . ارادتمند جناب اشتری و عزیزان پدال 🙏
EHSAN2007
۲۹ مرداد ۱۴۰۳سلام رفقا ببخشید سوال بی ربط میپرسم به نظرتون آریو ( ذوتی z300 ) دنده دستی ۱.۶ لیتر ارزش خرید داره ؟ و اینکه مزایا و معایبش چیه ؟
hosen
۲۹ مرداد ۱۴۰۳آریو ماشین خوبیه ولی ارزش خرید نداره زیاد
کلا جز یه سری از محصولات چری و جک مابقی چینی ها ارزش خرید زیادی ندارن
Kiarash
۳۰ مرداد ۱۴۰۳اتفاقا فامیل ما یه اتومات ۱.۶ شو داشت راضی بود کلا ماشین با دوامی هستن ولی بدیشون اینه که بازار فروش دست دومش خیلی ضعیفه
محمد
۳۰ مرداد ۱۴۰۳قدیمی شده.
تو این بازاری که هر روز چینی ها فیس لیفت می دهند و کلی خودرو هم رنج جدید معرفی می کنند،در آینده در بازار خرید و فروشش به مشکل می خوری.
برو آریزو ۵ و یا ام وی ام x33۱۴۰۰ بخر که براساس سوزوکی ویتارا هست.
هوشنگ
۴ شهریور ۱۴۰۳این همون مکث تیاراه که خوشگلاسیون شده
مجید
۵ شهریور ۱۴۰۳برادر من، من خودم دنا پلاس دارم و تاحالا ماشین چینی نداشتم، ولی حداقل میدونم همون چینی شرف داره به ایرانی، بستگی داره چطور از ماشین استفاده کنی، کلا مثلا 1و نیم میلیارد داری پول میدی انتظار داری ماشین 1 و نیم میلیاردی مث بنز 10 20 میلیاردی باشه؟ ثانیا داری میگی ایکس 55 اکسلش فلانه بهمانه درست ولی چرا نمیگی تو همین فیلم تصادف کع پخش شد هیچکس نمرد. اگه ایرانی بود کسی ازش سالم بیرون میومد؟ برو فیلم و چند بار نگاه کن ببین ستون های ماشین اصن خم شد؟ درسته کیفیت آلیاژ موتور و قطعاتش قطعا از ژاپنی ها پایین تره ولی از ایرانی ها خیلی بهتره و با همین فرمون تا چند سال آینده به ماشین های سطح بالا هم میرسه مگه چین چند ساله داره ماشین میزنه؟ من خودم تاحالا ماشین چینی نداشتم و فقط ایرانی سوار شدم ولی واقعا دلیل این همه گارد الکی یه سری آدم که حتی در ماشین خارجی هم باز نکردن نسبت به چینی هارو نمیفهمم. اقا دوست نداری نخر پول داری برو آلمانی و ژاپنی بخر. منم خیلی دوس دارم ماشین های سطح بالا وارد مملکت بشه من خودم عاشق وحشتناک بنزم ولی نه وارد میشه و نه پولش و داریم که بخریم و با این قیمتا ماشین های چینی واقعا خوبن چه بخواید چه نخواید
یا علی
گاس فرینگ
۹ شهریور ۱۴۰۳عکس اول تیتر همچین نوشته the X7 آدم فکر میکنه با اس یووی فول سایز باواریایی ها طرفه
رحیم
۱۴ مهر ۱۴۰۳معلوم نیست مسئولیت عرضه و خدمات پس از فروش بایک X7 با کدام شرکت است؟ با دیار خودرو تماس بگیرد میگه 77 ماه گارانتی دارد اما با مکث موتور تماس بگیرید می گه 36 ماه گارانتی دارد. واقعا می ترسم این ماشین را بخرم. چون آینده آن معلوم نیست.
وقتی با شرکت ماموت خودرو تماس بگیرید اصلا نامی از شرکت دیارخودرو نیست. آیا واقعا دیارخودرو زیر مجموعه ماموت است؟
چرا اینقدر تناقض گویی وجود دارد؟
دانیال
۲۶ مهر ۱۴۰۳سلام . دوستان اگر از شرایط شماره گذاری و تحویل بایک x7 اطلاعی دارد ممنون میشم راهنمایی فرمایید . بنده 10روز قبل در نمایندگی مکث موتور شعبه افشاری نیا آیت اله کاشانی ثبت نام نقدی انجام دادم طبق قرارداد فرمودند یکی دو هفته شماره گذاری و تحویل داده میشود امروز جهت پیگیری مراجعه نمودم متاسفانه نمایندگی جهت تعمیرات و باز سازی تعطیل بود نمیدانم از چه طریق باید پیگیری نمود
رحیم
۵ آبان ۱۴۰۳سلام
از طریق سایت مکث موتور در بخش مشتری شماره قرارداد و کدملی را وارد کنید و از روند تحویل ماشینتون مطلع شوید.
آروکو
۱۸ آبان ۱۴۰۳من بعد از بررسی های زیاد خودروی بایک ایکس هفت را خریدم. ماشین بسیار دوست داشتنی است. همه چی تمام است. از خریدم کاملا راضی ام. وقتی سوار ماشین میشم و رانندگی می کنم حس بسیار خوبی دارم خیلی با کیفیت و نرم و کم صدا است و خیلی زیباست. امیدوارم خدمات پس از فروش هم خوب باشد.
علی
۱۹ آبان ۱۴۰۳سلام، اینکه میگن رادار تصادف و کروز کنترل تطبیقی بایک x7 (بجینگ x7) خطا داره و کار نمیکنه صحت داره؟ دوستانی که این ماشین خرید کردند میشه راهنمایی کنند؟
عبدالرضا امینی
۲۱ آبان ۱۴۰۳سلام
به نظرت کیفیتش از فونیکس و تیگو هفت بهتره؟
آروکو
۱۵ آذر ۱۴۰۳من اکثر ماشینهای محدوده ی قیمتی ۲ میلیارد را بررسی کردم. فونیکس و تیگو هفت را هم بررسی کردم. X7 از همه بهتر است.
مریم
۸ آذر ۱۴۰۳عالی هست تمام قطعات با کیفیت نسبت به شاسی بلند های دیگر خیلی راحتتر هست تمام امکانات به روز داره