بعد از معرفی Bj40 برای عرضه در کشورمان، دیار خودرو از یک شاسیبلند بزرگتر به نام Bj60 رونمایی کرده است. این محصول، پیشرانه قدرتمند با گشتاور ۴۶۰ نیوتنمتر خواهد داشت.
طی سالهای اخیر، رانندگی در طبیعت و ماجراجویی آفرود، بیش از گذشته مورد توجه مردم ایران قرار گرفته است. این سرگرمی هیجانانگیز، به خودروهای قدرتمند و تجهیزشده نیاز دارد که البته در کشور ما، کمیاب هستند. احتمالا به همین دلیل، مدلهای چینی دو دیفرانسیل مثل جک KMC T8 یا دایون برای بازار ایران عرضه میشوند.
بیشتر بخوانید:
↵بایک BJ40 مونتاژ ایران؛ شاسی بلند دو دیفرانسیل دیار خودرو برای آفرود
↵تویوتا کرولا ۲۰۲۳ در ایران؛ مشخصات و قیمت سدان وارداتی
↵هیوندای توسان وارداتی؛ مشخصات و قیمت مدل ۲۰۲۴
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
↵کیا سلتوس ۲۰۲۳؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند کرهای در ایران
خودروسازی بیجینگ (Beijing Automotive Group) با نام اختصاری بایک (BAIC)، یکی از بزرگترین خودروسازان چین است و رتبهی ۲۰ جهان از نظر تیراژ تولید را در اختیار دارد. این مجموعه در سال ۱۹۸۵ با سرمایهگذاری مرسدس بنز و هیوندای تاسیس شد. برندهای فوتون و BAW زیرمجموعهی بایک محسوب میشوند درحالیکه بزرگترین خط مونتاژ مرسدس بنز در چین هم، متعلق به بایک است. هیوندای و مرسدس بنز، همچنان مالکان اصلی بایک باقی ماندهاند.
دیار خودرو (سازههای خودروی دیار) بیش از یک دهه سابقهی نمایندگی محصولات بایک چین در کشورمان دارد. هاچبک اقتصادی سابرینا و پیکاپ وینگل، توسط دیار خودرو به بازار ایران معرفی شدند. حالا ظاهرا این شرکت تلاش میکند با همکاری بایک (BAIC)، محصولی بسیار متفاوت از دیگر خودروهای مونتاژ داخل را برای فروش عمومی عرضه کند.
خودروهای BJ40 و BJ60 و BJ80 شاسیبلندهای دو دیفرانسیل بایک چین هستند. این خودروها به شکلی ناخوشایند، الهامگرفته از جیپ رانگلر، جیپ واگونیر و مرسدس G کلاس محسوب میشوند. برخلاف رسم معمول در نامگذاری خودروها توسط برندهای دنیا و چین، Bj60 از Bj80 ابعاد بزرگتری دارد.
بایک Bj60 در سال ۲۰۲۲ معرفی و یکی از جدیدترین محصولات شرکت سازنده شد. این مدل از معدود شاسیبلندهای چینی محسوب میشود که پیشرانه دیزل هم در کنار نسخهی بنزینی عرضه میکند. اگر مونتاژ یا واردات Bj60 با تعداد بالا انجام شود، انحصار موجود برای چری تیگو ۸ را پایان خواهد داد. ضمن اینکه، هماهنگسازی مدل گازوئیلسوز با سوخت ایرانی، امتیاز مثبت برای دیار خودرو فراهم خواهد کرد.
طراحی ظاهری و نمای بیرونی بایک Bj60 دیار خودرو
پیشتر اشاره شد که بزرگترین خودروی بایک، چراغ و جلوپنجرهی مشابه جیپ واگونیر دارد. این شرایط با حالت ساده و کمهیجان، احتمالا جذابیت چندانی برای مخاطب ایرانی نخواهد داشت.
بایک Bj60 به شکل جعبهای ساخته شده و در نمای روبرو، زوایای ۹۰ درجه دارد. سه ردیف LED با فرم U، بخشی از روشنایی روز (Daylight) هستند و همراه ۲ LED دیگر داخل کاسه چراغ، عمل میکنند. حجمبدنه برای سپر و کاپوت جلو، هیجان خاصی ندارد؛ ضمن اینکه بخش بزرگی از سپر و جایگاه نصب مهشکنها، پلاستیکی است.
برای مخاطب ایرانی، نمای جانبی بایک Bj60 به شدت یادآور تویوتا پرادو خواهد بود. پیرامون چرخها، گلگیرهای حجیم دیده میشوند و ادوات پلاستیکی ناخوشایند معمول در خودروهای چینی، استفاده نشدهاند. درهای ساده، خطوط صاف با کمترین انحنا و رینگهای ۱۸ اینچ، حس یک خودروی سنگین و قوی را برای بایک Bj60 فراهم میکنند.
از نمای پشت، خودروی چینی کاملا شبیه پرادو ساخته شده و حتی مهمترین نکتهی منفی آنرا تکرار کرده است. چرخ زاپاس، روی درپوش صندوق و بازگشایی این قسمت از کنار، برخلاف شاسیبلندهای مشهور دنیا که لولای روی سقف دارند، عمل میکند. جالبتری اینکه پرادو جدید از سال ۲۰۲۴، این مورد را برطرف کرده و زاپاس را داخل صندوق، جای داده است. بایک Bj60 حتی در فرمدهی چراغ عقب هم، ساده عمل میکند. از نکات مثبت این خودرو، میتوان به حذف ادوات پلاستیکی سیاه برای سپر عقب و جایگاه مناسب پلاک اشاره کرد.
در مجموع میتوان از بایک Bj60 به عنوان یک خودروی چینی، رضایت داشت. این محصول با طول ۵,۰۲۰ و عرض ۱,۹۵۵ و ارتفاع ۱,۹۲۵ میلیمتر، همراه فاصله محوری ۲,۸۰۰ میلیمتر، کاملا مشابه تویوتا پرادو عرضه میشود.
طراحی داخلی و کابین بایک Bj60 دیار خودرو
چیدمان ادوات داخلی بایک Bj60 از نمایشگر لمسی بزرگ ایستاده روی بدنه، مستقل از پنل دیجیتال پشت فرمان تشکیل شده است. به این شکل، حالت ساده و عامهپسند، فاقد بزککاریهای معمول در خودروهای مدرن چینی دارد. این ترکیب، تویوتا پرداو ۲۰۲۴ (لندکروزر ۲۵۰) را یادآوری میکند. . بایک Bj60 از معدود خودروهای چینی است که روشنایی ملایم داخل کابین با ۲۵۰ رنگ دارد.
مانیتور لمسی ۱۲/۸ اینچ، بزرگ و کاربردی است. پشت فرمان هم پنل دیجیتال رنگی ۱۰/۲۵ اینچ دیده میشود. خروجیهای هوا، کوچک و ظرفیت هستند و همگی حالت مستطیلی دارند. کلید استارت /استاپ پیشرانه دقیقا وسط داشبورد است و طراح بایک Bj60، تاکید بر حداقل استفاده از دکمهها داشته. حالت رانندگی، تنظیم گرمکن داخل صندلی، ترمز پارک (ترمز دستی دکمهای)، عملکرد سیستم دو دیفرانسیل (2H و 4H و 4L) از کنسول میانی و کلید گردان انجام میشود.
بایک Bj60 با صندلیهای چرم و راحت، برای ۵ سرنشین بلند قد ایدهال است. حتی داخل تودریها، مواد نرم و مبله، با کیفیت قابل قبول دیده میشوند. صندوق عقب در حالت عادی، ۹۶۹ لیتر فضای حمل بار دارد که قطعا برای سفرهای بین شهری، بسیار مناسب خواهد بود. خواباندن صندلیهای ردیف دوم، ۱۶۴۰ لیتر فراهم خواهد کرد
پیشرانه و تجهیزات فنی بایک Bj60 دیار خودرو
موتور ۲ لیتر توربوشارژ با محرک برقی کمککننده هنگام شروع حرکت (سیستم mild hybrid)، بایک Bj60 را به یک شاسیبلند هیبرید دو دیفرانسیل تبدیل میکند. ۲۶۷ اسب بخار قدرت و ۴۶۰ نیوتنمتر گشتاور، این خودروی ۲۳۰۰ کیلوگرمی را در زمان ۶ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرساند. نهایت سرعت بایک Bj60 حدود ۱۸۰ کیلومتر برساعت اعلام شده است.
میانگین مصرف سوخت ۷ تا ۸ لیتر در صد کیلومتر، همراه باک بنزین ۸۵ لیتری به سرنشینان اجازه میدهد تا بدون توقف تا مسافت هزار کیلومتر سفر کنند. گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته، قفل دیفرانسیل مکانیکی جلو و عقب، امکان رانندگی تک یا دو دیفرانیسل، دیگر امکانات جالب بایک Bj60 هستند.
نسخهی دیزلی ضعیفتر از مدل بنزینی است و احتمالا وارد ایران نخواهد شد. بایک Bj60 گازوئیلسوز هیبریدی، ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. این مدل، از موتور ۲ لیتر توربودیزل، همراه محرک برقی ۴۸ ولت استفاده میکند.
قیمت بایک Bj60 در بازار جهانی و هزینه خرید برای ایران
بایک Bj60 به عنوان یک خودروی چینی، گران محسوب میشود و احتمالا برای جلب نظر مشتری ایران، چالش خواهد داشت. آستانه قیمت مدل بنزینی این خودرو در چین، ۳۳ هزار دلار است، پس با احتساب نرخ دلار ۵۵ هزار تومانی، مالیات و عوراض مخصوص واردات، هزینههای جانبی و سود فروشنده، ۳/۷ تا ۴ میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت.
عامهی مردم، پرداخت ۴ میلیارد تومان برای خودرو چینی را باورنکردنی توصیف میکنند اما، مشتریان متعدد برای تیگو ۸ سه میلیارد تومانی در بازار آزاد، دیده میشوند و انواع شاسیبلندهای دست دوم کرهای با کارکرد ۱۰۰ هزار کیلومتر، بیش از ۴ میلیارد تومان، قیمت دارند.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۴ بهمن ۱۴۰۲پاراگراف انتهای مطلب، پیشبینی من از بازار ایران هست،
خیلی زود، پرداخت ۴ تا ۵ میلیارد تومن برای ماشین چینی در ایران، طبیعی خواهد شد.
دو سال پیش وقتی برای تیگو 8 قیمت ۱/۸ میلیارد تومن گذاشتن، فکر میکردیم هیچکس نمیخره
حالا هم، ورود ماشین کرهای و ژاپنی با تعداد بالا، عملی نشده و نخواهد شد
کاربر خشمگین
۱۴ بهمن ۱۴۰۲جامعهی طبقاتی ، کاملا بی سر و صدا در این دهه اخیر تو مملکت شکل گرفت . از یه طرف عده ای به راحتی چندین میلیارد برای ماشین چینی پول میدن و متتظر حواله bmw جدید و صفر هستند ، از طرف دیگر انبوهی از مردمی که روز به روز سختی و فشار بیشتری رو تحمل میکنند .
فقط مونده دولت خودش اعلام کنه و برای هر طبقه جیره و محدودیت بزاره به جز نزدیکان و درباریان .
حق تحصیل رو فقط بده به پولدارا با شهریه های چند ده میلیونی ، خرید خدمت با هزینه چندین میلیونی برای پولدارا ، واردات هر خودروی دلخواه برای پولدارا و موقعیت های شغلی با ارزش برای عزیزان دل و …
مردم طبقه پایین هم نیروی کار ارزان و بی اهمیت به دنیا میان ، زندگی میکنن و میمیرن .
یه عده میگفتن دشمن دنبال تجزیه این خاکه . در حالیکه همین الان کشور مرز بندی شده بین پولدارای مملکت با همه امکانات و بی پول ها و بیچاره ها . یکی چند میلیار پول برای ماشین چینی میده یکی هم انقدر باید بره پایین تا یجا پیدا کنن روز رو شب و شب رو روز کنن .
( پای صحبت هر کی هم بشینی میگه آقا اوضاع خرابهههه و فلانههههه ، پس این همه پول رو از کجا میاری ؟ . نوش جونت اما دیگه زر مفت از بی پولی نزن )
NAVID۰۰۹۸
۱۴ بهمن ۱۴۰۲کاربر خشمگین
خداشاهده یک ساعتی میشه که هِی کامنت مینویسم پاک میکنم مینویسم پاک میکنم 😔!
هیچی کلاً هیچی!
سعید زنجانی
۱۵ بهمن ۱۴۰۲تا وضعیت اینه باید 4 میلیارد بدیم به این اشغال های چینی….
صمصامی
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ماشین،سازچینی،کره،ی،ارمنی،
روس،عیروتجارت،میکنند،وجنس،
چینی،ازصفرتاصددرکشورهای،
عرب،خریدارندارد،اگرهم،تاجروارد
تمام،ماندهٔ،روی،دستش،ولی،در
این،مملکت،خریداردارهٔ،ملت،
ازاجناس،.چینی،نه،که،تنفرندارن
بلکه،استقبال،میکنند،وحتی،باسرو
دست،میبرن،ولی،درهمین،ممالک
افغان،ترجیح،میدن،بجای،یک،
خودروی،شکیل،وقشنگ،چینایی،
یک،خودروی،تویوتای،بامدل،
۲۰۰۴،یا۵بخرند،ولی،آیا،درایران
هم،ملت،چنین،درکی،رودارند
parhamiof
۱۵ بهمن ۱۴۰۲هیچ جای این متنو نمیشه تکذیب کرد.
البته متاسفانه.
اولین قدم برای پیشرفت قبول کردن اینه که تو ضعیف هستی،و تا وقتی ما با پررویی تمام ادعا اقتصاد و قدرت و… میکنیم هیچوقت پیشرفت نخواهیم کرد و تا ابد درجا میزنیم،کاش همه مردم قبول میکردن که داریم به سرنوشت کشورای آفریقایی دچار میشیم.
خدا
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ما عزیزم قوی هستیم ولی هیچ کس که باید جای خودش باشه نیست تمام
کولجنوی زیبا
۱۵ بهمن ۱۴۰۲اونکه ۵میلیارد میده بایک قطعا یه دزد و فاسقه و اون ملت که دارن داغون میشن شریف ترینا هستن و بزودی دخل حرامیان میاد و عدالت برقرار میشه کور خوندن یهودیان کثیف در سایه که کشورمونو به این روز انداختن و هزاران سال ظلم رو به پایان است.آشغالجاتم مبارک دزدان.با پول حلال پراید بیشتر نمیشه خرید و قطعا با صورت زمین میخورند
۱۵ بهمن ۱۴۰۲بنده خدا تو از کجا میدونی فلانی دزده ؟ چرا الکی تهمت میزنی
سید محسن
۱۶ بهمن ۱۴۰۲یبافی، اونی که کارآفرین هست و برای صدها نفر اشتغالزایی کرده، از کجا پولش حرومه؟! تنبلی و رخوت خودترو نگو پول حلال. اتفاقا تو ایران عزیز، با عقل معاش داشتن و از راه حلال میشه میلیارد در میلیارد درآمد داشت.
مهدی
۲۰ بهمن ۱۴۰۲تو خودت فاسدی وبی عرضه که به همه میگی دزد
محسن ناصری
۱۵ بهمن ۱۴۰۲من نگاهم شبیه تو ا ولی با یه زاویه دیگه ……دلم برای اون بچه ای میسوزه که عقب خودرو پراید پدرش ،که با هزاران قرض و قول خریده و عروسک کوچیکشو بغل کرده و در آرزوهاش خودشو سوار بر مرکب خوشبختی و هما میبینه و رهسپار مسافرتی رویایی اما بی بازگشت ،،،،،ولی دریغ از یک جاده خوب ،یک آموزش خوب یک دونه ایربگ یک ترمز خوب یک فرهنگ یک دلسوز …..
در حالیکه همچنان عروسکه آغشته به رنگ قرمزشو و سفت بغل کرده و چند جای صورت قشنگش انگار با آبرنگ نقاشی شده و در خواب عمیق فرو رفته ،از لابلای آهن ذمخت و خشنی که ۴۵ سال بدست مدیران نالایق این مملکت با هزاران رانت و جیبهای پر پول ساخته و پرداخته شده ،،،بیرون کشیده میشه
لعنت و آه بر شما یی که میتونستی کار کنی ولی نکردی…….همین
حسین مسعودی
۱۶ بهمن ۱۴۰۲سلام.متن خیلی خوبی نوشتی .بسیار لذت بردم.ونفرین منه مضلوم به شیاطین که در لباس سفید ظلمت وتاریکی را برای میهنم به ارمغان آوردن ….نفرین من و خدای من به دزدان ودغلکارانیکه حق و حقوق مسلم هر ایرانی را به تاراج میبرند وبا بی عدالتی وفساد پرانتز خواری کشور عزیزم ایران را به تباهی می کشند وهرانکه را دلسوزانه خدمت میکند را بها نمیدهند
Anti Tesla
۱۵ بهمن ۱۴۰۲جالب هم هست این قشر پولدار طلبکارترم هستند و اون بدبخت بیچاره بیشتر خدا رو شاکر هست.
اگه دقت کنید محله های پایین دین و ایمانشان بیشتر هست و مطیع این نظام ظالم هست.
ولی طبقه بالا کاملاً عکس این هست.
۱۵ بهمن ۱۴۰۲من پایینم ولی بالام داش:)
Mercedes
۱۵ بهمن ۱۴۰۲وقتی ملت ما میشینن پای چهار تا شیاد اینستاگرامی نون به نرخ روز خور و میگن پولدارا همشون زحمت کشیدن و حقشونه که چنین جایگاهی داشته باشن و ماهی ۱-۲ میلیارد بعضیا تا ۵ میلیارد در بیارن! و فکر میکنن تمام پولدار های ایرانی افراد صالح و درستکار و با پشتکار و زحمت کش هستند و نون تلاششون رو میخورن! (ده درصد ایرانی های پولدار هم جزو این دسته نیستن ، بهترین حالت ده درصد!)
اونوقت معلومه وضعیت همین میشه
حالا هنوز خوبه
یکم بیشتر استوری های اینستاگرام ببینین اختلاف طبقاتی بیشتر هم میشه
وقت بارزشتون رو هدر میدید پای … شعر یه مشت الیاف و دزد مدرن
یکی میاد مدار ثروت و سیاره ثروت و زحل ثروت میگه که فقط خودش توش پولدار میشه
یکی دیگه میاد ز…ر میزنه از الگوریتم هایی تو اینستا حرف میزنم که خود زاکربرگ نمیدونه وجود دارن! (بعد با پول خودتون کلی آدم استخدام میکنه تو دفترش میگه فلانی پکیج خریده راس ۹ که پست گذاشت سریع حمایت کنید ، بعد اون خریدار هم میبینه عه چه عجیب واقعا راس ۹ ویو زیاد خورد پس این استاده پیغمبره واقعا الگوریتم جادویی بلده!!! واهاووووو! سپاس بسیار معین فرجی و ….
این شیاد های زالو ایرانو از قبل هم بدتر کردن
فکر میکنین اینا دوستتون هستن؟ تبریک میگم ، شما خیلی ساده هستین
Taheri
۱۶ بهمن ۱۴۰۲کسی که یه عمر در این کشور زندگی کنه و ندونه تحریم های که برای ایران گذاشتن رو هر کشور گذاشتن اون کشور از هم پاشیده
از اون طرف هم اونایی که به حسن کلید ساز رای دادن تا هر چی احمدی نژاد به محرومین رسید (از مسکن مهر بگیر تا وام به محرومین) رو به فنا بده و شکاف طبقاتی رو ده ها برابر زیاد کنه
حالا بیان جواب گو باشن
محمد قاسمی
۱۶ بهمن ۱۴۰۲رفیق مدیریت دولت و کشور باید جلوی تحریم ها رو میگرفتن
ضمنا چرا کره شمالی و کوبا نپاشیدن؟ اونا حتی نفت و گاز و هیچی دیگه ندارن
Mr
۱۶ بهمن ۱۴۰۲فکر میکنی چرا ایران برخلاف بقیه اون کشورا نابود نشد؟
چون چین پشتش بود و باهاش تجارت کرد
وگرنه اگر همین چین نبود الان همین گوهی که هستیم هم نبودیم
مگه الکیه آمریکا یه کشور تحریم کنه و اون کشور سر پا بمونه؟
همین عزیزانی که پا میشن میرن دبی صدقه سر چین هست که واسطه کرد بین ایران و کوشر های عربی که دوباره صلح کنن وگرنه الان ته تهش استانبول میتونستن برن نه اینکه تو دبی ول بچرخن
علی جردن
۱۴ بهمن ۱۴۰۲کاملا موافقم چون قبلا هم کسی انتظار نداشت خودروی چینی بالای ۱ ملیارد قیمت داشته باشه و استقبال شه.
این شاسی بلند انصافا لوکس و پر آپشن هست در مورد این خودرو انتقادی ندارم.. نقد من به شاسی بلندهای تک دیفرانسیل چینی مثل جک S5 هست که به شخصه رنو داستر بهش ترجیح می دم
OM.01
۱۴ بهمن ۱۴۰۲حالا من کاری با رویا پردازی برخی ندارم که سنگ ماشین ژاپنی و کره ای رو به سینه میزنن. اما…
قدیم هم گفته بودم من پشت همه برندهای آلمانی نشستم و پورشه سطح بالاتری هست و انتخاب خودم آئودی هست. در آمریکایی ها هم پشت محصولات فورد نشستم و کره ای و ژاپنی هم ماشین های عجیبی نیستن بگیم واو. پشت فیات و آلفارومئو هم نشستم.فقط تا حالا سوار ماشین انگلیسی نشدم وگرنه بیشتر تجربیات رو کسب کردم تو چندسال اخیر.
حالا اینکه یه ماشین 20 سال عمر میکنه یه ماشین 5 سال بیشتر برمیگرده که نحوه استفاده نه شرکت سازنده. البته کیفیت قطعات متحرک خودرو بی تاثیر نیست
ماشین های چینی درست حسابی مثل چانگان جیلی و هونگچی از لحاظ متریال کابین و مونتاژ واقعا فرقی با کره و ژاپنی ندارن حتی بنظرم از لحاظ قیمتی یه پله بالاتر هستن. ماشین های اقتصادی 20 هزار یورویی که آورده بودن مثل اکسنت و نیسان کیکس و کیا سراتو جدید متریال اشغال و پلاستیک خشک بی کیفیت رو درها کار کرده بودن که بدجوری تو ذوق میزد. درصورتی چینی درجه 2 مثل آریزو 6 جی تی رودری ها پلاستیک نرم داشت و پلاستیک خشک کلا 10درصد بود با اینکه ماشین چینی 12 هزار دلاری هست! (چری و کل زیر مجموعه هاش چینی درجه 2 هست و آمار فروش سالیانش تو چین به نصف جیلی یا چانگان نمیرسه)
حالا کاری ندارم الان به برخی جاهای دوستان برمیخوره ولی این حقیقتی بود که من دیدم. کیا K5 هم به ظاهر ماشین با کیفیتی هست رو دری ها رنگ کرمی داشتن. اما درواقع پلاستیک خشک با رنگ کرمی بودن رودری ها نه چیز دیگه ای!
من تو نمایشگاه فقط جیلی و هونگچی چشمم رو گرفت البته نمایشگاه تحول صنعت خودرو چندماه پیش چانگان ها واقعا خوب بودن. به غیر از ایادو برقی که کیفیتش در حد نیسان کیکس مضخرف بود. بقیه چانگان ها واقعا کیفیت مناسبی از لحاظ متریال کابین داشتن
(نیسان کیکس اوضاعش خیلی خراب بود،پلاستیک خشک کل رودری هارو بیخیال بشیم ترمز عقب کاسه ای رو کجامون بزاریم!!)
تو وارداتی ها فقط کرولا و هوندا وزل کیفیت متریال خوب و راضی کننده داشتن بقیه کیا و هیوندای ها واقعا کیفیت پایینی داشتن اللخصوص در قیاس با خودروهای چینی هم قیمت. نیسان هم همینطور. بنظرم تعریفی نداشتن آنچنان.
احتمالا خیلی دیس بگیریم اصلا مهم نیست چون نمایشگاه هنوز برقراره و میتونید برید با واقعیت رودرو بشید.
تو نمایشگاه من متوجه شدم حداقل ماشین های کره ای ارزان هیچ مالی نیستن. ژاپنی ها هم در وضعیت جالبی به سر نمیبرن به غیر از تویوتا! و همچنین متوجه شدم چرا تویوتا پرفروش ترین برند جهانه! (تجربه از تویوتا داشتم. کمری مدل 2015، ولی پشت جدیدا تجربه نداشتم)
و البته خودروسازان جهانی باید حواسشون به جیلی و چانگان باشه که تو برقی ها خطرساز خواهند بود.
و البته متوجه شدم چری فقط لب دهن هست من هم تو چین بودم چانگان و جیلی اولویتم بود نه چری…
در آخر آقای اشتری جالبه ملت تو نمایشگاه میگن اشغال چینی(وقتی پشت کره ای ها بودن و کیفیت رودری پلاستیکی کیاهارو لمس میکردن😂) اما شلوغ ترین بخش ها برای ماشین های چینی بود🤣جا نبودش سوزن بندازی
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۴ بهمن ۱۴۰۲من خودم مدت نسبت زیادی با سانتافه ۲۰۱۵ رانندگی کردم و بدن تعارف، از هیچ چیز این ماشین خوشم نیومد، نکته مثبتش به نظرم شتاب و قدرتش بود
اما کیفیت کابین خیلی بد، حس پشت فرمون ناراحت، امکانات هم بسیار قدیمی، مثلا دوربین پارک حتی روزها تصویر ناواضح کدر و شب، هیچی دیده نمیشد، امکان اتصال بلوتوث گوشی برای پخش آهنگ هم نداشت
……..
چنین ماشینی الان ۴ میلیارد قیمتشه با کارکرد ۱۵۰ هزار کیلومتر
۱۴ بهمن ۱۴۰۲دوربین پارکش شبیه دوربین ماکرو گوشیه😂😂😂
NAVID۰۰۹۸
۱۴ بهمن ۱۴۰۲جناب اشتری
همین که به عنوان سردبیر اعتراف به لگن بودن سانتافه کردید ، این خودش دنیایی حرف در وجودش داره
نه تنها سانتافه ، کلاً جماعت کرهای ، لگنی بیش نیستند و به درد همونهایی میخوره که پول مفت میاد دستشان و لگن چینی یا ایرانیشون رو میفروشند تا لگن جدید کرهمربایی بخرند که تنها هدفش فروش قطعات و خدمات هست تا پول در بیاره نه فروش خودروی به درد بخور!!!!
کامنتهای من خیلی فشار و درد به یه مشت بیسواد میاره و تنها راهش اینه که برخیها باسواد شوند تا به اصل حرف من برسند !
حالم از من من کردنها بهم میخوره ، ولی اینجا جائیست که باید من من کرد تا فشاریها بیشتر درد بکشند تا یاد بگیرند پذیرش حقیقت بهتر از دروغ شیرین هست!!!!!
صحت
۱۵ بهمن ۱۴۰۲این خودرو با توجه به قدرت موتور و شباهت ظاهری به لندکروز تو بازار بالای ۷ میلیارد قیمت میخوره و مدل BJ80 روی ۹ تا ۱۰ میلیارد . البته اگر وارداتی صورت بگیره که به دلیل سابقه دیارخودرو بعیده که بتونن وارد کنن . ضمن اینکه درصورت انتخاب ترامپ و تشدید تحریم ها مجددا بایک از بازار ایران خارج خواهد شد
علی جردن
۱۵ بهمن ۱۴۰۲بجای هیوندای سانتافه با اون بودجه کیا اسپورتیج می دادن که حس پشت فرمون و هندلینگ شفگت انگیزی باهاش تجربه می کردین
Muty
۱۵ بهمن ۱۴۰۲همه میگن سانتافه لشه !!!
شما شتاب و قدرتش براتون نکته مثبت بوده…
” تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل “
جومونگ
۱۴ بهمن ۱۴۰۲دوست عزیز شما هم قطعا خودت متوجه شدی اون کره ای و ژاپنی ، خودروهای رده ی آخر و ته مونده ش وارد بازار شده و از فقر آپشن رنج میبرن . اگه ارزی که بابت خودروی چینی داره خارج میشه ، به همون کره ای و ژاپنی تعلق میگرفت ، گزینه های بسیار جذابی میدیدی .
دوما فارغ از حضور معنادار چینیا در بازار ایران ( که مشخصا دلایل سیاسی داره ) استراتژی همه کمپانیا برای بدست آوردن اعتبار همینه . چینیا هم همین کارو میکنن از byd بگیر تا همین بی نام و نشان ها . اول محصولات ارزان با انبوهی از آپشن و کیفیت ارائه میدن و بعد که معتبر شدن ، قیمت محصولاتشون تدریجی رشد میکنه . این کاملا طبیعیه چرا چینی ها با همون ۲۰ هزار دلار آپشن و کیفیت بیشتری دارن ( در ظاهر ) . به این موضوع ، قیمت ارزان نیروی کار در چین ، زیر ساخت مناسب و حمایت دولت از تولید ، قیمت مناسب مواد اولیه ، و … رو اضافه کنیم پازل چین تکمیل میشه .
مطلب آخر هم این که خدمات پس از فروش ، احترام و تعهد به مشتری ، دسترسی آسان به خدمات و هزینه معقول تعمیر و نگهداری رو هم در نظر بگیرین . تو این مورد آخر فاصله چین تا کره و بعدش ژاپن به وضوح دیده میشه . ( البته در این مواردی که به ایران وارد شده این موضوع دیده میشه . وگرنه کمپانی مثل byd چیزی از کمپانیای بزرگ و نام آشنا کم نداره )
محمد
۱۵ بهمن ۱۴۰۲سلام خیلی ممنون که به ما خطر ماشین های برقی چینی رو دادید
ولی من نمیدونم چطوری این خبر را به گوش خودروسازهای بزرگ دنیا برسونم
حسین مسعودی
۱۶ بهمن ۱۴۰۲من که بعید میبینم این خودرو برقی که ما تولید کنیم درست از آب وگل دربیاید….سابقه درخشان خودروسازهای ما رو که مستحضر هستید…خدا بخیر کنه
حامد جعفری
۱۵ بهمن ۱۴۰۲قطعا این متن به این بلندی اسپانسری از چین داشته
حسین مسعودی
۱۶ بهمن ۱۴۰۲بابا متخصص….نکنه مرفه بیدردی فقط مونده منو سوار شید ونظر بدی(شوخی)قصد جسارت ندارم بخدا….من اوضاع مالیم بعد ترک همسرم خیلی افتضاح شده اما عاشق صنعت خودرو وبحث در موردش هستم…بنظرم امنیت حرف اول و آخر رو تو صنعت خودرو میزنم که متاسفانه تو تولیدات کشور ما اصلا پایدار بهش توجه نمیشه..ًًًًبارهاوبار بارها بدن تکه پاره هموطنهای عزیزمو خودم از لایه آهن پارهای پراید و پژو آوردم بیرون و زجر کشیدم.اما افسوس هر کی مسعول میشه بدتروبدتر میشه….اصلا وجدان کاری تومسعولین بالا دستی ادارات دولتی مخصوصا ایرانخودرو و سایپا نداریم و براشون مهم نیست جان هموطن هاشون چطور در معرض خطر قرار داره..ًًازشمادوست عزیز هم بابت شوخی وبی ادبی پوزش میخوام.هرکی یه عشق و علاقه ای داره …..من راننده مزدا وانت هستم از گنبد موقع محصول یک تن توت فرنگی میزنم میرم تبریز یاشیراز۱۲الی ۱۳ساعت با سرعت بالا بکوب جونم کف دستم میزارن میشینم تو وانتی که ادمو کمپوت میکنه چه بسلامت برسی چه نرسی….کاش صنعت ما هم بروز بود نه مثل وانت مزدا باطراحی۴۸ساله بدنه و پلتفرمهای وکابین و کوفت و زهرمار ووووو…….بازم پوزش میخوام دوست عزیزم
ناشناس
۲۰ بهمن ۱۴۰۲بیکاری این همه شر نوشتی
iamPOUYAN
۱۴ بهمن ۱۴۰۲امروز یه جیپ گرند چروکی جدید دیدم از عصبانیت سرم داشت گیج میرفت که چرا با قیمت این ما باید ماشین چینی سوار شیم.
۱۴ بهمن ۱۴۰۲داش لاقل با زمین های ارثی که میگرفتیم میتونستیم ۱.۸ رو جور کنیم آخه ۶ میلیاردد رو از کجامون در بیاریم😐😐😐😐
۱۴ بهمن ۱۴۰۲لطفاً اونی که دیس داد بگه
الان دیگه حتی خونه ی بابا بزرگ و بابامون و خودمون رو بفروشیم نمیتونیم یه ماشین چینی بگیریم😂😂😂 چه وضعیه آخه خوشحال اونی که خونشو فروخت سری 5 خرید همه مسخرش میکردیم ولی الان اون مارو مسخره میکنه😂😂😂
NAVID@@98
۱۴ بهمن ۱۴۰۲همینطوره قطعاً خودروهایی هم که وارد میکنند متاسفانه 💩🤧 لو اپشن و پایین و بَد ان چه کره ای چه ژاپنی چه چینی لو آپشن و پایین و بَد ان 💩🤧
مردم نمیدانند چی میکنند !!!!!!!!
مردم اگر بخواهند میتوانند شرایط را تغییر بدهند مثل بازی فوتبال امروز که دیدیم چطور ژاپن را زدند و خفه کردن ژاپن رو لوله کردند !!!!!!!!
این شکست مفتضحانه ژاپن را به ملت ایران تبریک میگویم در فینال به زودی !!!!!!!
نشان دادند اگر بخواهند وحشی بشوند قطعا می تازونند!!!!!
حتی تیم ژاپن با تقلب گلر سیاه پوست گرفتن که ضعفشان را پوشش بدهند چون کوچک و ضعیف اند و اندازه پچه اند ولی اینم کمه چون از حماقت هافبک ها و خط دفاعی ژاپن و حماقت مربی اوسکول ژاپن ضربه را خوردند!!!!!!!
قلعه نوعی خودمان نشان داد کت تن کیه
البته در اسیا تیم کره و ژاپن مطرح اند ولی ایران بطور عجیبی نشان داده که اگر بخواهد میتوانه از خواستن خودش به نحو چشمگیری استفاده کنه !!!!!!!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۴ بهمن ۱۴۰۲همین قلعه نویی اگر بر حسب اتفاق مثلا با اشتباه دروازهبان باخت میداد، الان بدترین آدم برای مردم ایران شده بود
NAVID@@98
۱۴ بهمن ۱۴۰۲چشم اقای اشتری گُل
به دیده منت حرف شما رو چشم ما
ولی نیمه دوم دیدید که چطور نذاشتن نفس بکشن ژاپن رو به … انداختند
البته قطعا بخاطر جبران دیدار قبل که آن هم با باخت الکی حذف شد
MatriX
۱۴ بهمن ۱۴۰۲یکی از علتای باخت ژاپن هم که بهش اشاره نشده به قول خود سرمربیشون عملکرد ضعیف خودشون بود . وگرنه از لحاظ کیفی این ایران همونیه که جلو سوریه چیزی نمونده بود تا حذف بشه .
Anti Tesla
۱۵ بهمن ۱۴۰۲مردم ایران احساسی هستند.
در طرفداری یک کاربری بعد بازی با سوریه کلی به قلعه نویی فحش داد ولی بعد از بازی با ژاپن بخاطر قلعه نویی فحش ناموسی می داد.
۱۴ بهمن ۱۴۰۲مثل اینه دور بالای دنا پلاس با کلی زور زدن بلاخره تونست تویوتا کمری رو بزنه تازه توربوش تو بازی قبلی سوخته بود 😂😂😂
Dark Knight
۱۴ بهمن ۱۴۰۲البته آقای اشتری شما به این نکته اشاره نکردید که ارزش ۴-۵ میلیارد تومان دیگه مثل حتی دو سال پیش نیست ! الان تو باما سانتافه ۲۰۱۷ با ۵۰ – ۶۰ تا کار گذاشتن ۵ میلیارد ! یعنی ماشین ۷ سال پیش کره ای که اصلا معلوم نیست سالم هست یا نه همچین قیمتی در حال حاضر داره یعنی قیمتی که هیچ مالک سانتافه ای وقتی که ماشینش رو سال ۹۶ خرید ۲۲۵ میلیون ، فکر نمیکرد بعد از این همه سال و کارکرد بتونه با این قیمت بفروشه ولی موضوع اینجاست که ارزش این ماشین بیش تر نشده بلکه این پول ایرانه که داره هر روز بی ارزش تر میشه پس تا دو سال دیدن برچسب قیمتی بالا ۷ میلیارد رو ماشین چینی قطعا من یکی رو که متعجب نمیکنه
محمد
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ارزشش هم بیشتر شده. اون زمان حدود ۶۰۰۰۰ دلار داد به ماشین. ۵ سال هم حالشو برد الان میفروشش حدود ۸۰۰۰۰ دلار. در صورتی که ۵ سال کارکرد یعنی حدود ۳۰ درصد افت نسبت صفر.
Anti Tesla
۱۵ بهمن ۱۴۰۲اگه با همون پول زمین(در یکی از محله های کرج) می خرید،الان پولش نزدیک ۱۱ میلیارد بود.
parhamiof
۱۵ بهمن ۱۴۰۲به نظرم با توجه به قیمت خودرو های رقیب منطقیه برای این خودرو،هم امکانات جالبی داره و توان فنی مناسب،ظاهرشم خوبه.
البته ارزش در برابر رقبا منظورم هست.
مهدی
۱۵ بهمن ۱۴۰۲آقای اشتری شما با این قیمت گذاری عادی سازی نکنید لطفا
ما باید به این قیمتها اعتراض کنیم و این شرایط قیمتی خودروها را نپذیریم
Anti Tesla
۱۵ بهمن ۱۴۰۲نپذیز!
در هر صورت شما نمیتونی بخری،در نتیجه فروشندگان به شما اهمیت نمیدهند و ملاکشون طبقه مرفه یا به عبارتی خریداران این خودرو هست و به حرف اونها توجه می کنند.
هیچکس
۱۷ بهمن ۱۴۰۲همچین نوشتین سپر پلاستیکی بزرگ انگار ایران خودرو یا سایپا سپراشو از تیتانیوم درست میکنه گرچه وارد ایران بشه بازم میشه شیش هفت برابر قیمت جهانیش به مردم انداختش
Alp
۲۲ بهمن ۱۴۰۲بادرود چرا درکشورهای همسایه قیمت خودروهای چینی وژاپنی وغیره خیلی کمتره چرا ایران با کشورهای دیگر فرق میکنندواقشار متوسط وکارمند نمی توانند خودروی با کیفیت داشته باشند جای تاسف داره
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۲ بهمن ۱۴۰۲چون ما سایپا و ایران خودرو داریم
سالار
۲۷ اسفند ۱۴۰۲با اینکه به شدت مخالف خودروهای چینی بودم اما واقعا حقیقت همینه. دیگه سوار شدن کره ای و ژاپنی داره تبدیل به رویا میشه چه برسه به آلمانی
و یواش یواش باید قیمت چندین میلیارد تومنی ماشین های چینی رو قبول کنیم.
Taha Ayoobi
۱۴ بهمن ۱۴۰۲بهش میخوره از اونا باشه که تو آفرود با یه جامپ از هم باز بشه
شلغم
۱۴ بهمن ۱۴۰۲هیچکس با اینا آفرود نمیره . از دلالی به دلال دیگر منتقل میشه . اول حواله ش ، بعدش خودش از این نمایندگی به اون یکی و .. .میچرخه .
شاید این وسط یکمی هم کیلومتر بندازه اما صاحبش ببینه داره میره رو قیمت ، آبش میکنه میره سراغ یکی دیگه .
شهرام
۱۴ بهمن ۱۴۰۲قوانین بازار ایران بر پایه میل بانوان و چشم و هم چشمی دایر هست. و الی واردات میتسوبیشی و نیسان رو شاهد بودیم.
جومونگ
۱۴ بهمن ۱۴۰۲دوست عزیز این چه حرفیه ؟
به خدا قسم بانوان اگه مدیریت میکردن خیلی بهتر ازین درمیومد . مگه چه مشکلی دارن ؟
این همه ماشین بی نام و نشان چینی خودش نشون میده محور همه اینا چینه و منافعش به زور باید حفظ بشه و بازار ما بر پایه خواست اونا میچرخه .
۱۴ بهمن ۱۴۰۲اگه ۴۰۰ تومن بود میخریدمش 😂😂😂😂😂😂😂
مجید اعتصامی فر
۱۴ بهمن ۱۴۰۲شتاب ماشین تو سایتای معتبر ۹ ثانیه ذکر شده.که به نظرم با این وزن ماشین منطقی.پس لطفا اصلاح بفرمایید
MAHDI
۱۴ بهمن ۱۴۰۲از ماست که برماست..
حقمونه..
خودرو چینی بد نیست ، مدلهای جدید کیفیت مناسبی داره اما چرا باید پول یه ماشین لوکس آلمانی و ژاپنی رو بدیم یه ماشین که از لحاظ کیفیت قطعات موتوری پایین تر هست رو بخریم!!
از ماست که برماست..
فندق
۱۵ بهمن ۱۴۰۲اون چینی برقی ها خوبن که خودم طرفدارشونم
این بنزینیا تهش بهترینشون در حد کمری یا حتی کرولا
اسمشون کنار بنز و بی ام و توهینه
رامتین
۱۴ بهمن ۱۴۰۲کشور به کجا داره میره! دیگه 4-5 میلیارد داره پول خرد میشه. درحالیکه 95% مردم نمیتونن به این اعداد فکر هم کنند!
Taha Ayoobi
۱۵ بهمن ۱۴۰۲قدیما میلیون عدد بزرگی بود
الان پول های تولدشو جمع کنه آدم میشه 3 میلیون
بعد میلیار بزرگ شد که اونم دیگه بی اهمیت داره میشه
Piero Ferrari
۱۵ بهمن ۱۴۰۲ای خدا کاشکی همه از خواب بلند شیم ببینیم عه
همه سوار بر ماشین دل بخواه خودشون شدن
هم لوکس هم سریع و ماشین های چینی پاک شدن از ایران
شلغم
۱۵ بهمن ۱۴۰۲همیم اتفاق افتاده اما برعکس .
اول میبینی سوار ماشین دلخواه هستی و از منظره و حضور یار لذت میبری بعد یهو بیدار میشی و میبینی همش چاخان بود .
Mr
۱۵ بهمن ۱۴۰۲تو آمریکا هم (همه) سوار ماشین فوق لوکس و سریع نیستن چی میگی سید؟
دبی هم حتی اینطوری نیست همه جور ماشین مردم سوارن از ماشین ۵ هزار دلاری تا ۱ میلیون دلاری
یوتوپیایی که از آینده ایران تو ذهنت ساختی تو ثروتمندترین کشور های جهان هم رویاست
هیچ وقت هیچ جامعه ای نمیتونه وجود داشته باشه که همه توش ثروتمند باشن ! اینو یادت باشه
چون با قوانین جهان در تضاده ( نه صرفا سیاست جهانی) منظورم قوانین کل جهانه کل کیهان
عده ای در هر جای دنیا فدا میشن تا عده اندکی خوب زندگی کنن یه جاهایی مثل آمریکا ، مثل ایران و … این اختلاف طبقاتیه بیشتره و قشنگ به چشم میاد
یه جاهایی هم مثل اروپا کمتره و کمتر به چشم میاد
اون (آرمان شهر ذهنیت) صرفا یه رویا واسه یه بچه ۵ ساله از شهر ری هست
کاش ما ایرانیا یکم بجای خیال پردازی اهل عمل بودیم
خوابای خوش ببینی دوست عزیز
Taha Ayoobi
۱۵ بهمن ۱۴۰۲به هیچ عنوان 4 میلیارد نمیارزه
تنها مزیتی که داره اینه که فقط جدیده و کابین و همه ادوات برقی نو هستش. که با وجود اینکه چینی هست دوام آنچنانی نداره
با همین پول تو بازار خسته ایران خیلی چیزای بهتری میشه خرید.
بهروز
۱۵ بهمن ۱۴۰۲من کارم اماراته و معمولن سالی هفت الی هشت ماه اونجام.شو روم های ماشین های چینی رو میبینم که سعی دارن بین شو روم های برندهای مطرح باشن حدیدن خیلی جاها تبلیغات برند گگ و جیلی رو میبینم اما استقبال بسیار کمه….بسیار کم
قیمت ماشینای صفرشون به نظرم تو امارات بالاس….تو خیابون از هر هزار تا شاید یدونه چینی ببینی که این آمار یعنی ماشین چینی تو امارات فعلن هیچ جایی ندارد با تمام تلاش و تبلیغات و آفر ها….
ژاپنی ها مارکت رو گرفتن و بعد از اون آمریکایی ها و آلمانی ها دوش به دوش هم هستند و در آخر کره ای ها….فرانسه و ایتالیا و سوئد آخرین البته انگلیس وضعیتش بهتر از سه تای آخره با رنج روور بی نظیرش…بگذریم چیزی که من با حضور میدانی درک کردم و بصورت فیزیکی دارم تحلیل ساده میکنم حالا حالا ها چینی ها کار زیاد دارن بخصوص زیر کاپوت و جاهایی که از چشم بیننده دوره….مثل زیر بندی ها اتصالات کیفیت قطعات پلاستیکی و …..
تو ایران همیشه داستان فرق میکنه و آدم یادش میره دیگه ماشین خوب چیه و مجبور میشه وانمود کنه چینی که داره خوبه یا دارن بهتر میشن (انگار ژاپنیها و بقیه استاپ کردن ) ..اجبار و جبر باعث میشه به ظلم به تورم به گرونی به عدم امنیت به دروغ …به چینی عادت کنی این عادت بشره و فرقی ندارن ایرانی یا دانمارکی یا مکزیکی باشی….ما در یک چرخه معیوب هستیم و گریزی از آن نیست.
Mr
۱۵ بهمن ۱۴۰۲با اکثر صحبتتون موافقم
منتهی هیچ جوره نمیتونید بگید ژاپن سرعت پیشرفتش به اندازه چین هست
تمام دنیا متفقالقول دارن میگن سرعت رشد چینی ها توی خودرو های برقی بی نهایته
اونوقت شما میگی بقیه هم پیشرفت میکنن؟
بله چینی ها جایی در بازار های آزاد جلوی برند های مطرح ندارن اروپایی و ژاپنی ندارن ، اما تا زمانی که برقی سازی به طور کامل عملی بشه
خبر باتری خریدن پورشه از catl که چند روز پیش تو همین پدال منتشر شد رو که احیانا مطالعه کردید درسته؟
چین هرچقدر توی بنزینی ها مزخرف بود توی برقی ها جلوتره
حالا شما میخوای لایک کن یا دیسلایک ، واقعیت تغییری نمیکنه و آینده همه چیزو ثابت میکنه
BMW
۱۵ بهمن ۱۴۰۲اصلا چهره اش خود جیپ هست🥲😁
علی
۱۵ بهمن ۱۴۰۲با سلام
بنده ارزیاب گمرکم ۳۳۰۰۰ دلار با دلار ۵۵۰۰۰ تومنی میشه یک میلیارد و هشتصد میلیون تومن؛ حالا عوارض گمرکی و سود بازرگانی برای واردات خودرو ۲ لیتری به صورت آماده ۳۱ درصد است و برای خودروهای مونتاژی با توجه به داخلی سازی، کمتر می شود ضمنا مبنای ارزش خودرو در گمرک نرخ دلار آزاد نیست و باز هم قیمت مبنای محاسبه کمتر میشه پس قیمت ۴ الی ۵ میلیارد تومن برای این خودرو بسیار غیر منطقی است.
R
۱۵ بهمن ۱۴۰۲آقای ارزیاب گمرک بزار یه فرمول ساده برات بگم قیمت خودرو وارداتی تو ایران اگه از شرق باشه ضربدر دلار روز میکنی بعد دوبرابرش میکنی اگه از غرب باشه سه برابرش میکنی
مستقل
۱۶ بهمن ۱۴۰۲ازهمه جا دنیا مالیات بیشتر میگیرند باز نمگزارید مردم ماشین وارد کنند آخه چرا یقه ملت را ول نمیکنند که هیچ هر روز فشار را بیشتر میکنند این هم مشکل تحریمه
حسین مسعودی
۱۶ بهمن ۱۴۰۲هی آقای اشتری شما دیگه چرا؟؟؟شما هم؟؟؟سانسور دارین تو کارتون….بزار بچه ها نظرشون بگن….بکنم هم طنز پردازی تو زمینه صنعت خودرو بد نیست برادر…شما مثل اینکه زیاد تو جاده نیستین اوضاع اصفناک تولیدات خودرو مملکتمون رو ببینین….حداقل یکم شوخی کنیم شاید از آلام ودردهای این صنعت معیوب کم بشه…صفحه صدر پیشه کن برادر
هیچ کس
۱۶ بهمن ۱۴۰۲خب خدا رو شکر که پنج میلیارد برای ماشینی باید هزینه کنیم که تو خود چین هم طرفدار نداره .ممنون از همه دوستان که در رسیدن به این حجم از بدبختی مارو یاری کردن.تشکر ویژه از برادران روسیه و چین و ونزولا و تمامی کشور های کومونیست حامی ایران سر افراز اسلامیمون
روح الله جعفرنیا
۱۶ بهمن ۱۴۰۲کاهش اختلاف طبقاتی در ایران و افزایش آن در آمریکا
❇️ برای ارزیابی اختلاف طبقاتی، شاخصی به نام ضریب جینی در دنیا تعریف شده که آن را با عددی بین 0 تا 1 یا بین 0 تا 100 نشان میدهند.هرچه این عدد کم تر باشد یعنی اختلاف طبقاتی در جامعه کم تر است.
📈طبق آمار بانک جهانی، ضریب جینی ایران که در سال 1986 نزدیک 47.4 گزارش شده بود در سال 2013 به 37.4 رسید، در حالی که در طی این مدت این ضریب در آمریکا از37.6 به 40.7 افزایش پیدا کرد. منبع :
https://data.worldbank.org/indicator/SI.POV.GINI?end=2013&locations=IR-US&start=1986
Dariush saadat
۲۰ بهمن ۱۴۰۲چی میگین آقا وقتی پراید و سیصد میلیون میدن دویست و هفت و یه میلیارد این ماشین چهار میلیارد زیاده؟ بابا ماشین کره ای صد و پنجاه تا کارکرده بعضی ها دویست هزارتا کار کرده بین چهار تا سه و نیم میلیاردها یه نگاه به سایت های خرید و فروش ماشین بندازین بعداً نظر بدین اون موقع که دلار ۲۰ تک تومنی بود گذشت انگار هنوز تو قدیم ندیم سیر میکنین
مهدی
۲۰ بهمن ۱۴۰۲من رفته بودم سئول اونجا سوار هیوندا سوناتا تاکسی شدم دیدم اونا سوناتا با داشبورد پرشیا زدن بهش میگن سوناتا داشبورد پرشیایی 😐 من نفهمیدم اونا ما بودن یا ما اونا 🤔
محمود
۷ اسفند ۱۴۰۲فقط اینجا هست که اگر بگی ۹۰ درصد پولدار ها یه جایی دارن دزدی میکنن همه میریزن سرت
چرا؟ چون دوستان فقیر اصلا مغزشون نمیکشه که بیان در رابطه با این جور مقالات به این مدل سایت ها سر بزنن
مطمئنم ۹۰ درصد افراد یه دلیلی دارن که خودشون رو قانع کنن برا اینکه سر همدیگه کلاه بگذارن
احمد
۹ اسفند ۱۴۰۲قسمت خنده دارش اینجاست اینو با دایونy7و جک t8مقایسه کرده دیاون دارم یه آشغال تمامه و کسی ازم نمیخره جک هم که نیاز به تعریف نداره همه میدونند چه خبر کلوت هم بدتر از اون ولی اینو تو نمایشگاه دیدم بد نیست فقط بحث قیمتشه با چه قیمتی بلاد