شاسیبلندها این روزها بسیار فراگیر شدهاند اما اکثر این خودروها صرفاً ظاهر شاسیبلند دارند و زیر پوست آنها یک خودروی سواری محرک جلوی معمولی پنهان شده است؛ اما اگر به چند سال قبل بازگردید، یافتن خودروهای ۴×۴ واقعی که بتوانند چندین نفر را حمل کنند و از سختترین مسیرها عبور کنند آسان خواهد بود؛ بنابراین، در ادامه به بهترین خودروهای آفرودی کارکردهای آشنا خواهیم شد که هماکنون میتوان در بازار پیدا کرد.
لندروور دیسکاوری مدلهای ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹
قیمت: بین ۲,۵۰۰ تا ۲۰,۰۰۰ پوند
نسل سوم لندروور دیسکاوری را میتوان یکی از زیباترین خودروهای آفرودی جهان دانست زیرا کاملاً مطابق با هدف خود یعنی یک شاسیبلند ماجراجویانه طراحی شده و هنوز هم مدرن به نظر میرسد. این شاسیبلند بریتانیایی همچنین رانندگی بسیار آرامی داشته و در حال تبدیل شدن به یک خودروی کلاسیک عالی است. البته دیسکاوری هزینههای نگهداری پایینی ندارد اما اگر روی فرم باشد فوقالعاده خواهد بود.
سوزوکی SJ مدلهای ۱۹۸۱ تا ۲۰۰۵
قیمت: بین ۳,۰۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ پوند
سوزوکی SJ یا سامورایی همان جیمنی با نام دیگر است. امروزه یافتن این خودرو سخت شده اما ارزشش را دارد. SJ خودرویی کوچک، سبک و توانمند است و بنابراین بهاندازهٔ هر خودروی دیگری که فکرش را بکنید خصوصاً در نمونههای اصلاحشده میتواند از تمدن دور شود. این خودرو از لحاظ فنی بسیار ساده و بادوام است و به لطف ابعاد کوچک، در آفرود چابکی بالایی خواهد داشت. البته SJ خودرویی قدیمی است و بنابراین ممکن است نیاز به مراقبت یا تعمیر برخی قطعات داشته باشد.
فولکسواگن توآرگ مدلهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۰
قیمت: بین ۳,۰۰۰ تا ۲۸,۰۰۰ پوند
توآرگ بهعنوان خودرویی که بر اساس پلتفرمی ساخته شده که محصولات متعددی از گروه فولکسواگن از آن استفاده کردهاند، همیشه در جهان خودرو شهرت خوبی داشته و به معیاری برای مهندسان دیگر خودروسازان تبدیل شده است. توآرگ در نسل اول خودرو خودرویی توانمند، جذاب و قابلاعتماد است و حتی پیشرانههای V10 دیزلی و W12 بنزینی هم برای آن ارائه شد.
تویوتا هایلوکس مدلهای ۱۹۸۸ تا ۲۰۰۴
قیمت: بین ۵,۰۰۰ تا ۷,۰۰۰ پوند
چرا یک وانت در بین این آفرودرها است؟ چون تویوتا هایلوکس است یعنی خودرویی که در همهجا و برای حمل هر چیزی استفاده میشود. در اینجا ولی ما نمونههایی از نسلهای پنجم یا ششم این خودرو را مدنظر قرار دادهایم. البته نسلهای جدیدتر هایلوکس هم عالی هستند اما هنوز در قلمروی خودروهای کلاسیک قرار نمیگیرند. نسلهای پنجم و ششم این ماشین هر کاری بخواهید انجام میدهند و هنوز هم میتوان بهراحتی قطعات آنها را پیدا کرد.
تویوتا لندکروزر سری ۷۰ مدلهای ۱۹۸۴ تاکنون
قیمت: بین ۴,۰۰۰ تا ۴۰,۰۰۰ پوند
لندکروزر سری ۷۰ که پاسخی به لندروور دیفندر جدید سال ۱۹۸۳ محسوب میشد، در سال ۱۹۸۴ به بازار آمد و هنوز هم برای فروش در بازارهایی مثل آفریقا و استرالیا تولید میشود. این جانسخت ژاپنی در نسخههای فراوانی ساخته شده و از قابلیت اطمینان فوقالعادهای برخوردار است. البته این روزها نمونههای قدیمیتر سری ۷۰ که بهخوبی نگهداری شده باشند سخت پیدا میشود اما این ماشین انتخابی واقعاً دوستداشتنی بهحساب میآید.
جیپ چروکی سالهای ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۰
قیمت: بین ۶,۰۰۰ تا ۲۲,۰۰۰ پوند
این شاسیبلند آمریکایی هم یکی دیگر از خودروهای فوقالعاده قابلاعتماد است. چروکی نسل XJ از سال ۱۹۸۳ در ایالاتمتحده تولید و عرضه میشد اما سالها بعد به اروپا رسید و فروش بالایی در این قاره نداشت ولی مالکین همان نمونههای اندک، بسیار خودروی خود را دوست دارند و به همین دلیل همیشه نمونههای کمی از چروکی برای فروش پیدا میشود. هرچند پیشرانهٔ این خودرو پرمصرف است اما میتواند بدون مشکل بزرگی تا ۱.۵ میلیون کیلومتر را طی کند.
لندروور دیفندر ۱۱۰ سالهای ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۶
قیمت: ۶,۰۰۰ تا ۲۶۵,۰۰۰ پوند
هیچ لیست خودروهای ۴×۴ در بریتانیا بدون حضور دیفندر کامل نخواهد بود. البته لندروور برای این خودرو از سال ۱۹۸۳ به بعد از نام دیفندر استفاده کرد و پیش از آن با نامهای سری I، سری II و سری III شناخته میشد اما اگر خواهان یک نمونه از این افسانهٔ بریتانیایی باشید نام و یا حتی سال تولید خیلی اهمیت نخواهد داشت زیرا بهروزرسانیهای دیفندر در طول سالها جزئی بودند و جدیدترین پیشرانهٔ آن یعنی ۲.۲ لیتری دیزلی فقط کمی نرمتر از نمونههای قبلی بود. البته این روزها نمونههای بازسازی و تقویتشدهٔ دیفندر هم با قیمتهای بسیار بالایی در بازار دیده میشوند.
تویوتا لندکروزر سری ۱۰۰ سالهای ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۷
قیمت: ۸,۵۰۰ تا ۳۰,۰۰۰ پوند
تویوتا لندکروزر در همهٔ نسلهایش آفرودر درخشانی است اما در اینجا که خودروهای کلاسیک مدرن را در نظر داریم، سری ۱۰۰ بهترین گزینه است. البته در اروپا نمونههای زیادی از این نسل پیدا نمیشود و بسیاری از آنها اصلاح شدهاند اما لندکروزر سری ۱۰۰ خودروی سرگرمکنندهای است و اگر نمونهٔ مناسبی از آن پیدا کردید در خریدش درنگ نکنید. این ماشین ارزش خود را بهخوبی حفظ میکند و اگر آخرالزمان فرا برسد، جایی است که باید در آن باشید.
فولکسواگن T3 سینکرو
قیمت: ۱۵,۰۰۰ تا ۲۵,۰۰۰ پوند
برای کسانی که خواهان یک ون آفرودی با توانایی مناسب برای رفتن به هرجایی هستند، نسخهٔ آفرودی چهارچرخ محرک فولکسواگن T3 بنام سینکرو گزینهٔ بسیار مناسبی خواهد بود. البته این ماشین در حال حاضر کمیاب و گران است اما ازآنجاییکه در نسخههای مختلفی شامل ون، کمپر، میکروباس و پیکاپ تک کابین و دو کابین تولید میشد، میتواند پاسخگوی نیازیهای مختلف خریداران باشد.
لندروور ۱۰۱ فوروارد کنترل
قیمت: ۱۵,۰۰۰ تا ۱۰۰,۰۰۰ پوند
لندروور ۱۰۱ یا یک تن (اشاره ظرفیت بار اسمی آن) در اواخر دههٔ ۶۰ بهعنوان وسیلهٔ حمل سلاح برای ارتش بریتانیا طراحی شد، در دههٔ ۷۰ به تولید رسید و در دههٔ ۹۰ از خدمت خارج شد. این خودرو در زمان تولید هرگز برای فروش به عموم مردم ارائه نشد اما پس از خروج از خدمت ارتش به دست خریداران خصوصی رسید. به همین دلیل، هیچگاه در بریتانیا تعداد زیادی از لندروور ۱۰۱ برای فروش پیدا نمیشود اما این خودرو میتواند برای آفرود گزینهٔ جذاب و منحصربهفردی باشد. در اکثر نمونههای این ماشین همچنان همان پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V8 اصلی حفظ شده است و هرچند برای رانندگی خودروی بسیار خشنی است اما تواناییهای آفرود بالایی دارد. نسخههای اولیهٔ ۱۰۱ مسقف بودند اما بعداً نمونههای آمبولانس و وانت آنهم ساخته شدند و امروز مدلهای متنوعی از آن در بازار دیده میشود. اگر بتوانید رانندگی خشک و خشن لندروور ۱۰۱ را تحمل کنید، میتواند یک کمپر ون آفرودی عالی باشد.
AmirAli
۲۴ مرداد ۱۴۰۱فقط تویوتا سری 70 😍
دوستم یکی ازشون داره عروسک
برق میزنه
Mehdi TuRbO
۲۴ مرداد ۱۴۰۱تویوتا ۷۰ و لندرور دیفندر و چیپ چروکی و لندکروز و دیسکاوری واقعا دوست داشتنی اند تو این لیست
مخصوصا دیسکاوری و دیفندر برای من
حق گوی باطل
۲۴ مرداد ۱۴۰۱قطعا اتاق ۱۰۰ افسانه ای
حق گوی باطل
۲۴ مرداد ۱۴۰۱از اینکه دیدم قیمت اتاق ۱۰۰ که از ۸۵۰۰ دلار شروع میشه حس میکنم این دنیا دیگه جای زندگی نیست🚬
Iman99
۲۴ مرداد ۱۴۰۱فقط قطعا لندروور و جیپ سلاطین آفرود هستن
تویوتا هم بعد از اینها جوابشو پس داده و مناسب هستن
حسین
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ایمان 99
چرا اینقدر تلاش داری ثابت کنی تویوتا پایین تر از بقیه هست در حالی که واقعیت کاملا خلاف این رو نشون میده؟ هرجا اسم تویوتا بیاد اولین نفر میای میگی قطعا تویوتا پایین تره؟ با کدوم معیار؟ معیارهای تو؟ معیارها بدرد خودت میخوره. البته به نطر میاد سایت حساسیت خاصی روی تو داره واسه همین چند روز قبل کهه برات کامنت گذاشتم نظرمو سانسور کرد.
ولی اگه بر اساس اختراعات میگی مطابق مجلات معتبر تویوتا بیشترین ابداعات رو هر سال داره. حالا اگه قبول نداری مشکل خودته.
آمار فروش بازار رقابتی جهانی هم کاملا بیانگر همه چیز هست. متاسفانه نظرات متعصبانه تو که از روی ندانستن میاد هیچ اهمیتی نداره چون تویوتا علی الخصوص در سگمنت خودروهای غیرلوکس و همینطور آفرود حرف اول رو میزنه. دیگه مهم نیست در اوهام و خیالات تو چی میگذره ولی واقعیت چیز دیگه ای هست.
مستندسازهایی که دائما آفرود کار می کنن، گروهههای نظامی و حتی قاچاق چی ها اکثرا تویوتا و نیسان استفاده می کنن چون آفرودر های آمریکایی مشکل دوام در طولانی مدت دارن حالا اگه نمیتونی این واقعیت رو قبول کنی از بی منطقی خودته بهتره باهاش کنار بیای. قطعا تویوتا بهترین آفرودر رو میسازه و لندروور و جیپ در رتبه های بعدی هستند
viper2
۲۴ مرداد ۱۴۰۱مشکل امریکایی ها وزن بالاشون هست نه دوام پایین . بارها دیدم که دفرانسیل های امریکایی رو میذارن روی ماشین های ژاپنی . ماشین های ژاپنی توی کویر بهتر عمل میکنن تا امریکایی ها . شما برید توی یزد و اصفهان اکثرا امریکایی باز . پایین قیف بلیزر و جیپ و اینا وایساده اما طرف با هایلوکس و پاترول میره بالا چرا چون قدرتش بیشتره؟؟؟ نه قدرتش کمتره خیلی هم کمتره اما وزنش کمه . وزن . چیزی که امریکایی ها رو اینجوری کرده وزنه . وقتی که وزنت زیاد باشه نیاز داری ترمزت قوی باشه استهلاک لنتت میره بالا . تو شن اگر یک لحظه کلاچ رو تا ته بگیری کاررررت تمومه حالا هر چی میخوای زیر کاپوتت خوابیده باشه . وقتی وزنت زیاد باشه سنگ که میره زیر لاستیکت لاستیک درجا قاچ میخوره . مشکل امریکایی هایی مثل بلیزر اینه و همچنین مصرف بالا . البته مصرفشون نسبت به حجم موتور و قدرت واقعا خوبه . شما نگاه کن پاترول داره ۱۷ میسوزونه بلیزرم ۱۸ ۱۹ . خب حالا قدرت موتور کی بیشتره . معلومه بلیزر . کلا تو موتور حرف اول امریکا . اما اگه برای افرود میخوای . امریکایی اگر خوب جمع بشه بازم حرف اول میزنه مخصوصا جیپ و شورلت کاستوم . با اون شاسی ای که شیش نفر با هم نتونستن بلندش کنن . یعنی اینقدر محکم . ظریب دیفرانسیل های بالا حتی تا ۴ و ۵ . که رسما اگر تو سراشیبی گیر کردید مشکل رانندگی خودتونه .
اما در کل میگم تویوتا هم واقعا مخصوصا سری هفتادش حرف اول رو میزنه واقعا همه چیشو تنظیم ساخته مخصوصا اون مدل های قدیمی تر با موتور 1fz . باری رو که موتور 1fz تحمل میکنه اصلا و ابدا موتور ۴۵۰۰ خورجینی جدید تحمل نمیکنه اصلا دوامش در اون حد نیست .
R@min
۲۴ مرداد ۱۴۰۱یه ریپلای به سه تا دوستمون آقا ایمان و حسین و محمد
ببینید دوستان مهم ترین موضوع برای آفرودر ورای برند شاسی و انعطافش هست. بقیه مسائل چه موتور چه تعلیق چه گیربکس با خرج پول حل میشه. پس اینکه بگیم وزن ماشین زیاد بوده یا آمریکایی بهتره یا ژاپنی درست نیست چون تو این حوزه و این قضیه کاملا نسبی هست، وزن زمانی نکته منفی میشه که توزیع وزن درست شکل نگیره. یه مثال بسیار ساده و امروزی !!! تویوتا فوررانر در حالت استوک حتی با پکیج TRD سایه ای از برانکو و رانگلر هم نیست اما با یه تیون کمتر از ده هزار دلاری به چنان جونوری تبدیل میشه که توش هیچ مسیری نمی مونه، این قضیه نسبت به هر آفرودری صادقه چون پلتفرم قوی و مستحکمی داره. هر کدوم در بخشی بسته به سلیقه و نیاز مخاطب کارشونو انجام میدن. یه نکته جالب بگم فورد برانکو جدید که اومد همه میگفتن فوررانر و رانگلر افت فروش تجربه می کنن اما به طرز اعجاب انگیزی نه تنها این دو تا افت فروش نداشتن بلکه برانکو کلا یه کانال جدید فروش باز کرده و امسال به مرز 100 هزارتا هم نزدیک میشه و یه کامیونیتی کاملا جدید و متعصب به وجود اورده. این نشون میده برانکو هم یه سبک جدید وارد کرده و اون هم نیازهای طیف متفاوتی رو پاسخ میده. این نکته که آمریکایی ها پیشتاز سگمنت آفرودر هستن غیر قابل انکاره اما تویوتا هم پا به پای آمریکایی ها محصولات سطح بالایی می زنه و در هر بخشی توان رقابت داره و رقابت میلی متری هست.
موضوع دیگه، تمام آفرودرهای کلاسیک هم امروزه یه مشت آهن قراضه پوسیده ای بیش نیستن که حالا برتریشونو تو سر هم بزنیم و هر کسی هم که استفاده می کنه از سر ناچاری و اجباره نه عشق و علاقه. با عرض معذرت یه نفر باید خیلی احمق باشه دسترسی به مدرن ترین محصولات آفرودی داشته باشه و مثلا لندکروز 70 یا بلیزر و جیپ زمان تیرکمون شاه سوار شه.
بهراد
۲۴ مرداد ۱۴۰۱داداش سری ۷۰ رو یادت نره هنوزم با وجود طراحی قدیمیش طرفدار داره. جدیدا انقدر شدت سفارش برا سری ۷۰ زیاد بوده که تویوتا فعلا سفارشارو متوقف کرده !
viper2
۲۴ مرداد ۱۴۰۱اتاق ۱۰۰ درسته خوبه اما سری هفتاد و شصت هنوز بهتره خودم جی هشتادو به همش ترجیح میدم پون خیلی خوشگله موتورشم که 1fz عشق من . اما سری هفتاد و شصت فنرای شمش عقب دارن که هنوز برای بار و این چیزا محکم تره تا لوله ای .
محسن
۲۴ مرداد ۱۴۰۱آفرود قدیمی فقط
۱ تویوتا
۲ نیسان
۳ میتسوبیشی
بقیه خرج سنگین میزارن و آدمو پیر میکنن با خرابی
Iman99
۲۴ مرداد ۱۴۰۱علتش نظر های متعصبانه و فتوا صادر کردن های خود شماهاست این نظرات نباشن من قطعا میام از تویوتا دفاع هم میکنم ولی وقتی اون نظرات متعصبانه و کورکورانه هستن من بجای نظر عادی جواب اونها رو میدم
تویوتا قطعا در آفرودر ها اول نیست چون بهتر از تویوتا هم هست و آفرودر هایی هست که هیچتویوتایی به گرد پاشون نمیرسه که اونها همه از اروپا و امریکا هستن و از همه نظر در همه چیز هم بهترین و سطح بالا هستن و حرف اول رو میزنن و اول هستن
اینهایی که گفتم از اروپا و امریکا با در نظر گرفتن همه چیز هستن که به این راحتی نمیشه توضیحش داد
ولی درکل همون تویوتا خودش ارتباط زیادی هم با خود اروپا و امریکا داشته و داره و حتی همون اختراعات یا پتنت هایی که گفته شد هم هرچن خیلی هاش کوچیک و چیز سطح بالایی نیستن و ولی همونها هم با همکاری گسترده ای هست که با شرکت های تخقیق و توسعه مستقر در اروپا و امریکا داره و این شرکت ها از اروپایی و امریکایی هستن ولی برای تویوتا کار میکنن و اختراعات زیادی رو ثبت میکنن و زیاد هم هستن و در زمینه های مختلف مثل تحقیق و توسعه برای گیربکس های آیسین و در زمینه پتنت های هیدروژن و در باتری های حالت جامد و در بخش خودران ها و… حتی با دانشگاه های سطح بالا در آمریکا در بخش تحقیق و توسعه در این بخش ها و بخش های دیگه همکاری میکنه
درکل میخوام بدونید تلاش نکردم تویوتا رو پایین تر ببرم بلکه دوچیز هست یکی اینکه نظر های متعصبانه بعضیا هست که گفتم قبل تر که متناسب با اونها جوابشون باید باشه چون یک تعادل و تناسبی باید وجود داشته باشه در نظر ها
و دیگر هم اینکه کسی تویوتا رو پایین نیاورده بلکه وقتی بالاتر از اون هست چرا نگیم بهترش وجود داره
که اینها هم ملاک داره و مثلا خودتون میاید میگید دست قاچاقچیان هست تو افریقا هست دست داعشی های مفنگی هست که خیلی هاشون هم بیسواد هستن ( سری ۷۰ بد نیست ولی از ساده ترین آفرودر ها حساب میشه و از نظر آفرود حرفه ای اونقدر آفرودر حرفه ای نیست فقط چون آفرودر کلاسیک هست و متناسب باشرایط مناطق محروم و… هست با هزینه کم برای اون مصرف کننده ها مناسبه وگرنه نگفتیم بده )
ولی آفرودر های اروپایی و امریکایی که در بهترین ارتش های جهان بصورت تخصصی فعالیت میکنن اینها گفته نشه
همه سر جای خودشون جایگاه درست خودشون رو دارن
ولی این بده که یکی بیاد و مثل کاهنان معبد بهش سجده بره و همه چیزو زیر سوال ببره
وقتی شما روشن فکر بودید و منطقی نظر دادید
من اولین نفری هستم که از تویوتا دفاع میکنم و تعریف هم میکنم
ولی منطقی ودرست
و اینکه هیچ اول و حرف اولی هم وجود نداره که کل آفرودر ها رو در یه پنجره کوچیک خلاصه کنید و بگید در این محدوده کوچیک و موضعی این حرف اولو میزنه
نه اینطور نیست
چون آفرودر های مختلف در زمینه های مختلف خیلی زیاد هستن و در یک محدوده کوچیک خلاصه نمیشن که برای همه تعیین تکلیف کنید
بخصوص تو صنعت خودرو که یک طرف دیگش مشتری و مصرف کننده هست و شرایط خاصی رو نسبت به قسمت های دیگه داره و هرکمپانی فاز خاص خودش رو داره و مقایسه کاملا مستقیم و یک به یک تقریبا نشدنیه که بگیم این حرف اولو میزنه
ولی یک سری معیار های علمی وحود داره که شاید بشه گفت از نظر علمی و مهندسی کی برتری داره و بالاتره که اونم جاش اینجا نیست و فعلا لازم نیست بگم
ولی مثلا در شاخه های صنعتی تر که بیشتر وارد میشیم مثلا در ماشین آلات صنعتی و راهسازی مثلا کاترپیلار امریکا و لیبهر آلمان حرف اولو میزنن و همه هم قبول دارن و علاوه بر اینکه بهترین هستن در زمینه خودشون بادوام ترین هم هستن و جالب اینکه در بزرگترین شاول ها و یا بیل مکانیکی های جهان که از کاترپیلار و لیبهر هستن
اینها هرکدوم از موتور های خودشون استفاده میکنن مثلا کاترپیلار کامینز امریکا و لیبهر ام تی یو آلمان ( موتور های دیگه هم هست )
در این قسمت شرکت های هیتاچی و کوماتسو هم داریم ولی اینها به پای اون ها که گفتم نمیرسن نه اینکه بد باشن یا پایینشون بیاریم نه بلکه اونهایی که اول گفتم سطح بالاتری دارن
و مثلا در بزرگترین بیل مکانیکی هیتاچی از موتور کامینز امریکایی استفاده شده
و یا بزرگترین لودر جهان با اسم کوماتسو هست چرخش ۴ متر ارتفاع داره ولی کوماتسو کلا اون رو از یک شرکت امریکایی خریداری کرده و همونجا هم تولید میشه اسمش LeTourneau L-2350 هست و کلا خط تولیدش رو خریده و با موتور دیترویت دیزل امریکایی کار میکنه
ولی با این وجود چون دوست ندارم اشتباه درموردم فکر کنید میگم که پایین نیستن و پایین
نمیاریم چیزی رو
و هرکدوم در زمینه خودشون محصولات قابل و کارایی تولید میکنن که جوابشون رو پس دادن و مناسب هستن
اصل مطلب همینه ولی اون روی سکه هم هست که دیگه باقیش دست من نیست پس انتظار نداشته باشید جواب بعضیا رو ندم مگر اینکه خودشون متوجه استباهشون بشن و نظرات دارای تعصب بیخود رو بزارن کنار و درست نظر بدن
Iman99
۲۴ مرداد ۱۴۰۱و در ادامه حسین خودت هم پیشرفت داشتی نسبت به قبل باور کن اگه مثل قبل نظر میدادی فقط چند تا برکه A4 به جواب های قبلی اضافه میشد چون من همه رو مستند میکنم ولی خوشحالم که نظرات متعصبانه ای که قبلا داشتی و واکنش های تندی که ممکن بود درست هم نباشن رو تعدیل کردی بالاخره اگه یه نفر هم متوجه بشه که منظور اصلی ما چی بوده بازم جای شکرش باقیه
Iman99
۲۵ مرداد ۱۴۰۱من اینها رو برای عاقل های دانا نوشتم و فقط اونها میخونن نه افراد غیر از اونها
Iman99
۲۵ مرداد ۱۴۰۱و چیز هایی که تجربه کردید برای ما خاطرات گذشته ای هستن که در حال حاظر با گذشت زمان و اضافه شدن دانش به اونها به سطح بسیار بالاتری از درک وشهود علمی و تجربی رسیدن که برای شما دست نیافتنی هستن
Iman99
۲۵ مرداد ۱۴۰۱یعنی منظور همون معدود متعصب هایی که توهین میکنن و احترام ها رو نگه نمیدارند منظور اونها هست اگه چیزی گفتیم
وگرنه ما ادعایی نداریم و از شما و سایر دوستان حال یادگرفتن هستیم
حسین
۲۵ مرداد ۱۴۰۱اولا همه خودروساز ها از این مراکز تحقیق و توسعه دارن از جمله در ژاپن هم دارن. دوما برندهای ژاپنی از جمله پاناسونیک و idemitsu بیشترین پتنت رو در زمینه باتری حالت جامد ثبت کردن و این ربطی به اروپایی ها نداره. اروپایی ها در این زمینه کاملا وابسته به شرق هستن. در مورد ادامه متن باید بگم موبایل های اپل هم از سنسور دوربین سونی استفاده می کنن و اگر صنایعی مثل shin etso نباشن احتمالا کمتر پردازنده ای در جهان تولید میشه. اقتصاد و صنعت جهانی اینطور کار می کنه
Iman99
۲۵ مرداد ۱۴۰۱خب ببینید چون بهتر از قبل شدید منم متناسب و مناسب تر پاسخ میدم
در مواردی که گفتید در تولیدات کارخانه ای درسته که کره و ژاپن فعالیت زیادی داشتن و در تولید انبوه محصولات و افزایش تولید و در نتیجه تامین بازار های بیشتر در جهان تاثیر دارن
ولی مهم ریشه اصلی و تلکنولوژی های پیشرفته اصلیه مواردی هم اشتباه نوشتید که میگم در مورد باتری و ثبت پتنت اینه که تعداد پتنت مهم نیست چون تعداد زیادی از اونها جزئی و کوچیک هستن و تکنولپژی بزرگی نیستن که بخوان چیزی رو تغییر بدن چین هم پتنت های زیادی داره ولی الان چی شد مهم پیشرفته بودن تکنولوزی هست نه تعداد پتنت و همونطور که گفتم با این وجود خییلی هاش هم با همکاری شرکت های مختلف اروپایی و امریکایی هستن خودشونم پتنت دارن ولی خیلی هاش هم با همکاری مراکز تحقیق و توسعه در اروپا و امریکا هستن که در اونها سرمایه گذاری کردن خودتون تحقیق کنید میتونید به این نتیجه برسید در منابع فارسی نیست در منابع خارجی هست نکته دیگه اینکه میزان پیشرفته تر بودن تکنولوژی مهمه که مثلا در باتری پیشرفته ترین هاش از همون چند شرکت های اروپایی امریکایی هست که به پیشرفته ترین تکنولوژی ها در این زمینه دست پیدا کردن مثلا در زمینه باتری ها پیشرفته ترین تکنولپژی های موجود از چند شرکت اروپایی و امریکایی هست که تجاری سازی نشدن ولی از نظر پیشرفتگی پیشرفته ترین هستن و حرف اول رو میزنن
اگه اونها ها هم اقدام به تجاری سازی کنن تعداد زیادی پتنت جزئی که مهم نیستن به اونها اضافه میشه که مهم نیست چون اصل اون تکنولوژی مهمه
برای همین عجیبه گفتن وابسته بودن چون همون شرق وابسه هست به تکنولپزی های اصلی و پیشرفته ای که اصلش متعلق به اروپا و امریکا بوده
درمورد موبایل اپل هم خودتون جمله ای که نوشتید رو نشون یک فرد آگاه در این زمینه بدید اگه نخندید بهت من حرفمو پس میگیرم
که شرکت اپل رو که از سنسور موبایلش حرف زدی ولی پردازنده شاهکارش و سیستم عامل برترش رو ندیدی اگه قرار بر مثال باسه باید طراحی پردازنده و سیستم عامل اون که اصلی ترین و پیشرفته ترین و پیچیده ترین بخش ها هستن مثال زده شه نه یک سنسور ساده
سنسور موبایل رو برای کاهش هزینه از شرکت های دیگه تامین میکنن این مورد به راحتی برای هر شرکتی قابل دستیابی هست
ولی پردازنده برتر اپل و سیستم عامل حرفه ای اون که حرف اول رو میزنن و توسعه اون کار هرکسی نیست رو ندیدن خیلی عجیبه
با سنسور ساده مقایسه نکنید اصل کاری ها رو باید ببینید پردازنده پیشرفته اپل و سیستم عامل حرفه ای اون
ولی سنسور دوربین رو شرکت های مختلفی تولید میکنن که منحصر به فرد نیست سونی هم منکرش نیستیم سنسور های کارامدی داره ولی شرکت های دیگه هم در همین حد هستن که انواع سنسور دوربین رو ساختن و کلا چیز سطح پایینی هست
که اصلا مثال زدنش برای مقایسه اشتباهه
کلا ملاک و معیار های درست رو در نظر نگرفتید و موارد جزئی و بی اهمیت رو مثال زدید
مورد بعدی اینکه یک شرکت ژاپنی رو مثال زدیدک احتمال زیاد در تامین مواد اولیه نیمه هادی ها و یا تولید شمش سیلیکون فعالیت میکنند:)
این نثال مثل اینه که یک شرکت هواپیمایی بهترین هواپیما ها و هلیکوپتر های جهان رو تولید میکنه در کار خودش برتر و پیشرو هست و اصلی ترین قسمت هاش و پیشرفته ترین بخش ها و قطعات اون هم توسط خودشون طراحی و تولید میشه و تکنولوژی های اون دست خودشونه
بعد یکی بیاد بگه که از فلان شرکت ورق های آلومینیومی برای اون تولید میکنه
اینطور میشه تصورش کرد چیزی که گفتید
چون شرکتی که مواد اولیه یا یک سری مواد شیمیایی اولیه و یا مواد خام تولید میکنه در سطحی نیست که تاثیری داشته باشه در اصل قضیه و چیزی دستش نیست و در حد ساخت مواد اولیه هست که خیلی شرکت های دیگه هم همین کارو میکنن
یعنی از این زنجیره شما کف و ابتدای زنجیره رو دیدی
ولی سطح بالاتر که هرچه بالاتر میره ارزش افزوده و تکنولوژی ها و پردازش های مارذبیشتر میشه رو ندیدی
چون در صنعت الکترونیک و تراشه ها و تمام پردازنده های جهان که میبینید
و همین چیپ هایی که در خودرو ها و صنعت خودرو هم زیاد استفاده میشه
همه اش و اصل کارش متعلق به شرکت های اروپایی و امریکایی هست مثل arm و asml و nvidia و intel و amd اینها
هم معماری و هم طراحی و هم دستگاه های بسیار پیشرفته برای ساخت این تراشه ها که تکنولوژی لیتوگرافی و فوتولیتوگرافی برای ساخت پردازنده ها و تراشه های جهان در اختیارش هست که انحصاری هم هستن
همه اش مشترکا به چند کشور اروپایی و امریکایی تعلق دارن که اصل تکنولوژی ها و طراحی های اونها رو شامل میشه
و اصل تکنولوژی های این ها همه از شرکت های اروپایی و امریکایی تامین میشه
نه اینکه موارد فرعی که اهمیتی ندارن
الان باز میاد یکی میگه ببین فلان شرکت کره ای یا ژاپنی از تامین کنندگان قطعاتش هست و .. یعنی فقط برای اینکه دوکلمه اسم اونها رو دیده که بازم اشتباهه و اول آدم دانش و علمش رو باید ارتقاء بده بعد حرف بزنه
اصلی ترین تکنولوژی های اون که انحصاری و بسیار پیشرفته هستن از خود اروپا و امریکا هست
ولی برای دستگاه هایی که وزنشون صد ها تن هست
و قطعات جانبی زیادی دارن از قطعات جانبی معمولی که تکنولوژی بالایی ندارن برای کاهش هزینه های دستگاه ها از شرکت های دیگه برای قطعات عادی اون هم استفاده میشه که اهمیتی نداره و قابل مثال زدن نیست
همین دستگاه های پیشرفته asml رو اکه با تمام طراحی ها و نقشه های طراحی و سرح عملکرد تمام قسمت ها به چین یا ژاپن بدید بازم اونها نمیتونن مثلش رو بسازن و یا کپی کنن چون تکنولوژی های بسیار پیشرفته و انحصاری داره که فقط در اختیار چند کشور پیشرفته اروپایی مثل آلمان و امریکا هست
و اگه مثلا چین و ژاپن میتونست چیزی در این حد بسازه الان نونش تو روغن بود ژاپن هم در این زمینه کار کردن ولی قابل مقایسه با اونها نیست و در حد ساخت چیپ های معمولی و یا سنسور و.. تونستن کار کنن
Iman99
۲۵ مرداد ۱۴۰۱پیشنهاد میکنم این مطلب رو در مورد ASML که تنها شرکت دنیا است که میتواند دستگاههای بینهایت پیچیده EUV تولید کند رو بخونید
که در زومیت منتشر و ترجمه هم شده ولی من مدت ها قبل تر این مطلب رو از سایت های خارجی با جستجو ها و تحقیق و بررسی های خودم خوندم و ترجمه کردم و میدونستم که قضیه چیه حالا خدارو شکر ترجمه هم شد که لینکش رو برای شما ها میزارم خوب و با دقت بخونید که راحت متوجه موضوع بشید
اما چرا هیچ شرکت دیگری نتوانسته است در ساخت دستگاههای EUV به پای ASML برسد؟ جواب در دو کلمه خلاصه میشود:
آینهها و لیزرها.
ساخت این دو جز از دستگاه EUV بهحدی دشوار، پرهزینه و وقتگیر است که هر شرکت دیگری که بخواهد تازه الان به این حوزه وارد شود، فقط وقت و سرمایهی خود را هدر داده است. آینههای به کار رفته در این دستگاهها که توسط شرکت آلمانی زایس (Zeiss) با همکاری ASML ساخته میشوند
و لیزر های فوق پیشرفته اون هم توسط یک شرکت امریکایی متخصص در این زمینه به نام cymer تامین میشه که چند سال پیش توسط asml خریداری شد
بقیه قسمت های دیگه که بعضیا گفتن تامین کنندگان از جاهایی دیگه داره
بله هزاران شرکت در جهان از تامین کنندگانش هستن تا دستگاههای که صدها تن دارن رو تولید کنن ولی اینها مهم نیستن و فقط برای کاهش صرف هزینه و وقت اضافی هست
و اصل کار همونطور که گفتم تکنولوژی های فوق پیشرفته و انحصاریش هست که در انحصار اروپا و امریکا هست و که اینها کاملا متفاوت با پتنت های سطح پایین و به تعداد زیاد هستند چون اونها تکنولوژی های سطح بالا و تکنولوژی های پیشرفته ای هستن که باعث پیشتازی و یکه تازی اونها شده چیزی که هیچ پتنت سطح پایینی یا متوسطی با هر تعدادی نمیتونه انجام بده
چون تکنولوژی های پیشرفته و پیشرو مهم و تعیین کننده هستن و ملاک و معیار هستن نه تعداد پتنت جزئی و سطح پایین که در تحاری سازی محصولات معمولی زیاد دیده میشن و زیاد هستن با این وجود خیلی از همون پتنت ها هم از شرکا و شرکت های اروپایی و امریکایی بوده
در همه چیز هم همینطور در هر زمینه ای که مثال بزنید سطح بالای اون زمینه و دست برتر و پیشرو های اون زمینه از اروپا یا امریکا هستن یعنی از اختراع تا پیشرفته ترین سطحش و سطح بالای اون
و بقیه نقش های بعدی رو ایفا میکنن و درسطح متوسط یا پایین هستن
برای همین برای اینکه بدونید ASML چگونه بر صنعت تراشه چیره شد و یکه تاز این زمینه شد لینکش رو میزارم تا بخونید
تا بدونید همه پیشرفته ترین پردازنده های شناخته و چیپ های گرافیک و … با تکنولوژی های انحصاری این شرکت بوده
https://www.zoomit.ir/brand-story/381788-how-asml-became-chipmakings-biggest-monopoly/
Iman99
۲۷ مرداد ۱۴۰۱در کل تلاش بیهوده ای کردید حسین که داری ثابت کنی تویوتا پایین تر از بقیه نیست در حالی که واقعیت کاملا خلاف این رو نشون میده؟ هرجا اسم تویوتا بیاد اولین نفر میای میگی قطعا تویوتا پایین تر نیست؟ با کدوم معیار؟ معیارهای تو؟ معیارها بدرد خودت میخوره.
ولی اگه بر اساس اختراعات میگی مطابق مجلات معتبر تویوتا تقریبا همه ابداعات اون هر سال از اروپا و امریکا هستن و از شرکت های اروپایی و امریکایی که در تحقیق و توسعه اون فعالیت میکنن نشات میگیرن و کلا دار و ندارش از اروپا و امریکاس که همونم به گرد پای خود اروپا و امریکا هم نمیرسه. حالا اگه قبول نداری مشکل خودته.
آمار فروش بازار رقابتی جهانی هم بیانگر هیچچیزی نیست چون معیار و ملاک مهندسی حساب نمیشه. درکل متاسفانه نظرات متعصبانه تو که از روی ندانستن میاد هیچ اهمیتی نداره چون آفرودر های اروپایی و امریکایی علی الخصوص در سگمنت خودروهای لوکس و همینطور آفرود حرف اول رو میزنن. دیگه مهم نیست در اوهام و خیالات تو چی میگذره ولی واقعیت چیز دیگه ای هست. که همینایی هستن که من گفتم
مستندسازهایی که دائما آفرود کار می کنن، گروهههای نظامی و حتی قاچاق چی ها اکثرا خودرو های سطح پایین و ساده استفاده میکنن که کارایی پایینی دارن که تویوتا و نیسان استفاده می کنن وای از اون طرف آفرودر های آمریکایی و اروپایی که بهترین آفرودر ها و سطح بالا هستن بصورت حرفه ای در بهترین و پیشرفته ترین ارتش های جهان بصورت رسمی بعنوان خودروی سازمانی استفاده میشن و با دوام ترین و مهم تر از همه بهترین و سطح بالا ترین هستن و کلا سطح بالا هستن اروپایی ها و امریکایی ها و کلا از همه نظر دست برتر رو دارن و حرف اول رو میزنن و بسیار پیشرفته تر و حرفه ای هستن. حالا اگه نمیتونی این واقعیت رو قبول کنی از بی منطقی خودته بهتره باهاش کنار بیای.
قطعا اروپا و امریکا بهترین آفرودر رو میسازن
و تویوتا در رتبه پایین و بعدی قرار میگیره
Iman99
۲۷ مرداد ۱۴۰۱بین همینها هم در این لیست جیپ xj دوامش از همشون بیشتره
و هزینه هاش هم از همشون کمتره و کلا از همشون خیلی بهتره در کنار لندروور که اونم مثل جیپ دست برتر رو داره و حرف اول رومیزنه و بهترین هستن
جیپ xj حتی تنها شاسی بلندی بود که در لیست بادوام ترین خودرو هایی که هنوز در جاده ها در حال حرکت هستن حضور داشت
فقط این جیپ در اون لیست بود چون از شاسی بلند ها و آفرودر ها بادوام ترین نماینده رو در لیست گذاشتن که فقط همین جیپ بود که تنها تونسته بود به اونجا هم راه پیدا کنه
حتی همینجا هم نوشته که به راحتی به کارکرد های بالا ۱.۵ میلیون کیلومتر هم میرسه که نشون میده علاوه بر بهترین بودن بادوام ترین هم هست
ولی چون شرایط بعد از جنگ ایران طوری شد که خودرو های امریکایی دیگه وارد نشد مردم اینها رو ندیدن و واقعا اگه یه چیزی مثل همین جیپ xj وارد میشد و مردم میدیدند و استفاده میکردن به اونوقت تازه میفهمیدن معنی آفرود و دوام چیه و به بقیه نگاهم نمیکردن دیگه
کلا تو آفرودر ها در این جا بخصوص اول فقط جیپ و لندروور سلطان آفرودر ها هستن و بقیه به گرد پاشون نمیرسن
و در سطوح بالاتر که انواع آفرودر های مدرن و آفرودر های در کلاس های بالاتر هستن بازم خدایی آفرودر های اروپایی و امریکایی هستن که بهترین و سطح بالا هستن و از همه نظر کلا در همه چیز بهترین هستن اروپایی ها و امریکایی ها و کلا از همه نظر خدایی در همه چیز بهترین هستن همه چیز هم از خودشونه و پیشرفته و پیشرفته ترین و بسیار پیشرفته هستن
Mehdi TuRbO
۲۴ مرداد ۱۴۰۱سوزوکیم فانتزی
جالبه ردیف عقب بشینی روبازه کامل
باهاش بری تو جاده های افریقا لم بدی رو صندلی عقب و همینطور کع نوشیدنیت میخوری از کنار یه زرافه رد بشی
phonix
۲۴ مرداد ۱۴۰۱بعدش قاچاقچیای ادم گیرت بیارن نابود بشی
یا وارد قلمرو تروریستا بشی
اگه شانس بیاری مرض خاصی نگیری
فقط ورود به افریقا لازم داره چند تا واکسن بزنی تا بیلیت بگیری
هرچقدر طبیعت زیبا و بی مثلی داره متاسفانه توسعه کمی داشته حتی در کشور های شاخ افریقا و نیجریه و افریقای جنوبی که بهترین هاشون هستن
mahdi-es17
۲۵ مرداد ۱۴۰۱بد جور زدی تو حالش 😂💔
T
۲۴ مرداد ۱۴۰۱جیپ و تویوتا انتخابم
JDM lover
۲۴ مرداد ۱۴۰۱لندکروز سری ۷۰ و ۱۰۰ و دیفندر رو بین این لیست خیلی میپنسدم و بنظرم گزینه های خوبین
البته سوزوکی هم خیلی باحاله
T
۲۴ مرداد ۱۴۰۱قیمتشون هم مناسبه!
Alan.r
۲۴ مرداد ۱۴۰۱G Class های قدیمی رو یادتون رفت
بهراد
۲۴ مرداد ۱۴۰۱G class گرونه داداش به این لیستا نمیخوره مخصوصا قدیمیاش که خودروهای نظامی بودن الان ( اگه سالم پیدا بشه ) عتیقن و خداتومن میارزن ! در اینکه G-Class قطعا توی افرود اکثر این ماشینارو راحت میزاره تو جیبش شکی نیست ولی به همون نسبت خیلی گرونترم هست. مثلا یه G-Class یه لندکروز سری ۱۰۰ رو قورت میده تو افرود ولی ۱۰ تای اونم قیمت داره واسه همین تو این لیست که اکثر ماشینا قراره ارزش خرید خوبی داشته باشن نمیتونه باشه.
viper2
۲۴ مرداد ۱۴۰۱چی چی رو قورت میده بابا تو کجای دنیا بنز جی کلاس رو بردن مسابقات افرود؟؟ اصلا بنز برند افرودی نیست . اها الان میخواین بگین طرف تا حالا جی کلاس ندیده یا اصلا نمیدونه چیه نه خیلی بهتر از شما هم میدونم چیه چندین بارم از نزدیک دیدم . این ماشین بیشتر لوکسه تا افرودی .افرودش اولا که بدرد نمیخوره کاری به تستای یوتیوبم ندارم . اصلا افرودی نیست حتی شما لاستیکشم نگا کنی لاستیک لوکس و اسپرته تا افرود . دوما اینقدر تکنولوژی داره که کلللللی خرج میذاره روی دستت اصلا هیچکی با جی کلاس افرود نمیره . ماشین خوبیه برای کلاس گذاشتن و این داستانا اما به درد افرود چه جدید چه قدیم اصلا نمیخوره اصلاااا . قدیمیش که تو زمان خودش اشغال بود .
Alan.r
۲۴ مرداد ۱۴۰۱دلیل نمیشه که چون لوکسه آفرودر خوبی نیست ۴ حلقه لاستیک آفرود باهاش سفارش بده میشه سلطان آفرود البته با لاستیک های خیابانی هم عملکردش عالیه
Porsche
۲۵ مرداد ۱۴۰۱منطق امثال شما میگه چون لوکسه یعنی بدرد آفرود نمیخوره که اصلا اینطور نیست
درسته که خیلی با جی کلاس کمتر نسبت به جیپ و تویوتا میرن آفرود اما اگه به گذشته اش نگاه کنی متوجه میشی که آفرود قابلی هم هست
نسل های اول جی کلاس کاربرد نظامی داشتن و بعد بنز ساخت مدل جاده ای رو شروع کرد ولی هنوز قابلیت مدل نظامی که میتونست از راه های سر سخت عبور کنه حفظ کرده بود
کم کم وقتی فروش جی کلاس بالا رفت تبدیل شد به یک شاسی بلند لوکس
که کم کم استفاده های آفرودی اش کم شد و بیشتر شد نماد تجمل
یکی از دلایل هم قیمت جی کلاس بود که با افزایش و لوکس تر شدن قیمتش بیشتر شد
وگرنه الان جی کلاس های جدید درسته کم آفرود میرن وگرنه فیلم بشدت زیاده که یوتیوبی هم نباشه که از راه های سختی خوب عبور میکنه
شاید به اندازه برانکو یا رانگلر کاملا در اختیار آفرود نباشه ولی رقیب دست و پا بسته ای نیست
Alireza.w
۲۵ مرداد ۱۴۰۱بنز در مقایسه با تویوتا آشغال حساب میشه. تویوتا ازلحاظ کیفیت و دوام و طول عمر حرف اولو میزنه. تویوتا لندکروزر پادشاه آفرود دنیاست. زمانی که تویوتا لندکروزر هفتادساله پیش تولید شد بنز نمیدونست ماشین آفرود چی هست. ما بنز داشتیم تویوتا ام داشتیم بنز همش خراب میشد همش تو مکانیکی خوابیده بود ولی تویوتا پرادو که هنوزم داریمش مال سی و شیش سال پیشه هنوز خراب نشده هنوز رنگ مکانیکی رو ندیده. اصلا بنز قابل قیاس نیست با تویوتا
Porsche
۲۵ مرداد ۱۴۰۱همینطوره که شما میگین فیک عزیز
Iman99
۴ آذر ۱۴۰۱نه اشتباه میکنید چون وقتی از نظر تخصصی وملاک های برتری مقایسه کنیم تویتا در مقایسه با بنز تویتا آشغال حساب میشه. بنز ازلحاظ کیفیت و دوام و طول عمر حرف اولو میزنه. این رو قبلا اثبات کرده بنز جی کلاس و فورد رپتور و رم تی آر ایکس و هامر و هاموی پادشاه آفرود دنیا هستن و این اروپایی ها و امریکایی ها بهترین و اول از همه نظر در همه چیز هستن . زمانی که جیپ اولین آفرودر رو ساخت شد اصلا تویوتا نمیدونست ماشین آفرود چی هست تا همون جیپ رو برداشتن از اونها کپی کردن به و اسمش رو گذاشتن لنکروز همون اوایل هم اسمش تویوتا جیپ بود که همینشم به گرد پای آفرودر های برتر خود اروپا و امریکا کلا نمیرسه. ما تویوتا داشتیم تویوتا ام همش خراب میشد همش تو مکانیکی خوابیده بود ولی بنز معماری و بنز اتاق تانک و جیپ های مختلف و فورد بعنوان رکورد داران دوام و کارکرد در جهان شناخته شدن همون بنز رو که گفتم هم که هنوزم میبینمش متعلق به از یکی از دوستانه از بیش از چهل سال پیشه هنوز خراب نشده هنوز رنگ مکانیکی رو ندیده. اصلا تویوتا زاپن قابل قیاس نیست با بنز و کلا آلمانی ها از اروپا و امریکایی ها چون هرچی داره همش از اروپا و امریکاست که همینشم به گرد پای خود اروپا و امریکا کلا نمیرسه
Alan.r
۲۴ مرداد ۱۴۰۱به نظر من بهترینای این لیست لندکروزر سری هفتاد و دیسکاوری نسل سوم هستن
احمدرضا
۲۴ مرداد ۱۴۰۱انتخاب من سری هفتاد
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۴ مرداد ۱۴۰۱لندرور تویوتا لندکروز سری 100 با ارفاق بهترین و هایلوکس بقیه زباله
Dian
۲۵ مرداد ۱۴۰۱برادر تو نام کاربریت اسم ژاپنو نمیبینم
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۴ مرداد ۱۴۰۱لندرور 101 فوروارد ادیشن رو یادم رفت
امیرشایان فرازی
۲۴ مرداد ۱۴۰۱سلطان سری ۷۰
JDM lover
۲۴ مرداد ۱۴۰۱دوستان برای خودرو افرودی تو ایران با قیمت حداکثر تا ۱ تومن چیو پیشنهاد میدید؟؟
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۲۴ مرداد ۱۴۰۱پاترول و پاژرو
حق گوی باطل
۲۴ مرداد ۱۴۰۱رونیز
نیسان پیکاپ
viper2
۲۴ مرداد ۱۴۰۱اینا به درد نمیخوره . من موتورشو همین چند روز پیش کامل عیب یابی کرده بودم طرف چنان رونده بودش که موتور سرخ سرخ شده بود . کلی عیب داشت . گیربکس و دفرانسیل خوبی داره اما این موتور با این قطعات جواب ۱۳۳ اسب رو نمیده و خرج زیادی داره . وگرنه از لحاظ شاسی و دفرانسیل و گیربکس خوبه .
حق گوی باطل
۲۴ مرداد ۱۴۰۱وایپر پیکاپ بدرد نمیخوره بعد پاترول از رده خارج با موتور نیسان بار خوبه؟
عجب….
طی ۱۲ سال که دوتا نیسان پیکاپ عوض کردیم میتونم بهت قول بدم اگر پیکاپ از لحاظ موتوری تمیز گیر بیاری خیلی کم امکان داره تعمیرگاه به چشم ببینی بلکه خودت سهل انگاری کنی
تنها ایرادی که میتونم بگیرم خشک بودن عقبشه که توی پاترول همه جاش خشکه
viper2
۲۴ مرداد ۱۴۰۱اقا پاترول . چرا چیز دیگه ای نمیگم
چون پاترول شاسیش خیلی محکم و پتانسیل تقویت داره . لوازمش هممممه جا گیر میاد . بعدشم استهلاکش کمه . یه موتور 1fz بنداز روش علی یارت برو تو کویر مصر قیف بزن راحتتت همه نگاتت کنن. اگه پولم داری موتور ls بنداز روش زمینو اسمونو بکن پشتشم بنویس 3uz killer . کسی جرات داره بیاد کورس بذاره . اینجا گازش بدی تا یه کیلومتر فقط برات هرزگرد میزنه . قیفم که براش مثل اب خوردنه .
خلاصه بگم پاترول از همه بهتره اینو من فکر نمیکردم اما این چند وقت با یه نفر اشنا شدم که طرف موتور 2jz رو کلللی تقویت کرده بود و بهم گفت توی افرود قطعات خیلی مهمه یهو یه قطعه ای لازمت میشه مثلا اگر بلیزر باشه واقعا هیچ راهی نداری . بعدشم پاترول ماشین سبکه . ماشین ژاپنی خوبیش به اینه ماشین سبک موتور سبک . به خاطر همینم خیلی خوبن تو افرود . بعدشم موتور خود پاترول شیش سیلندر حرف نداره .نمیکنه بکنه . ولی خوبه . بهترین ترکیب اینه که یه موتور ls3 بندازی روش ولی باید شاسیتم خیلی خوب تقویت کنی . دفرانسیل جیپ سیمرغ بندازی کلی هم قطعات تویوتا تو جلو بندی . واقعا میشه هیولا . البته غیر مجازه . ولی به درک هر ماموری اومد جلوت قشنگ با سر گاز روش ردی میشی .
.
.
تو این لیستم بگم
لندکروز سری هفتاد . جیپ چروکی . وسلام .
JDM lover
۲۴ مرداد ۱۴۰۱ممنون
نظرت درباره پاجرو های قدیمی چیه وایپر ؟؟
viper2
۲۵ مرداد ۱۴۰۱پاجرو من خودم تا الان دست به موتورش نزدم . اما از استادم پرسیدم گفتن موتورای میتسوبیشی خیلی خوب نیست اما موتور ۲۶۰۰ که روی صحرا بود گفتن خیلی موتور خوبیه. پاجرو هم در اصل اولش یه مدل دوج الان یادم رفته چی بود . پاجرو نسل اول دوج بود و مربوط میشد به همکاری دوج و میتسوبیشی .
Elemento
۲۴ مرداد ۱۴۰۱این لندروور فوروارد کنترل 101 چون خودروی میلیتاری بوده باید خیلی سخت جون و قدرتمند باشه. عقبش هم اینقدر جا داره که میشه باهاش کمپینگ رفت و لذت برد. جاده ی نرو هم واسش معنی نداره.
در یکی از فیلم های سیلوستر استالونه هم اگر اشتباه نکنم یه دونه زردش بود
چیز خفنیه در کل
Elemento
۲۴ مرداد ۱۴۰۱فیلمش یادم امد judge dredd
Mustang shelby gt 350
۲۴ مرداد ۱۴۰۱جالبه تفاوت قیمته دیفندر بین ۶۰۰۰ دلار تا ۲۶۰۰۰۰ دلاره، جالبه…البته دیفندر عشقه و لند کروز …دیسکاوری هم خوبه
بهنام
۲۴ مرداد ۱۴۰۱نیسان سافاری ، و لیلا علوی هم عالین . اتاق صد جواهره . لیست ارزشمندی هست چون صحبت از خودروهای کارکرده هست ژاپنی ها برام در اولویت هستن .
Nima
۲۴ مرداد ۱۴۰۱همه شون خوبن ولی من انتخابم بینشون قطعا لندکروز سری ۱۰۰ و بعد سری ۷۰ و هایلوکس
تویوتا افسانه ساخته نه آفرودر فقط نمی دونم چرا جیپ تو این پست نبود!!!
Comodor
۲۴ مرداد ۱۴۰۱هایلوکسهای قدیمی بارکشهای سگ جون و نمیری بودن. ولی آفرودر؟!! نه واقعا
ما داشتیم. آفرودش درحد پیکان وانت بود
یوسف
۲۵ مرداد ۱۴۰۱آقا دعوا نکنید خدایی همه خوبن و قابل احترام
هر کسی یه نظری داره و باید به نظرش احترام گذاشت…..
از دید من هر آهن پاره ای که ما رو به آفرود ببره
خوبه حالا از هر برندی باشه فرقی نداره….
حالا شخصا دوست دارم با آهن پاره به آفرود نرم…. وبا آلومینیوم 6061 برم…. 😁😁😁😁
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۵ مرداد ۱۴۰۱فقط لاندیور
Reza Waffen SS
۲۵ مرداد ۱۴۰۱لندروور دیفندر ۱۱۰
Dian
۲۵ مرداد ۱۴۰۱تویوتا لندکروزر برای افرود های بیابانی بینظیره
Alireza.w
۲۵ مرداد ۱۴۰۱فقط تویوتا باقیه رو بریز دور آشغالن
دکتر
۲۵ مرداد ۱۴۰۱اتاق ۱۰۰ واقعا عالی هست،اما من خودم اتاق ۸۰ رو به همشون ترجیح میدم،حتی به اتاق ۲۰۰،به نظر من زیر بندی و صلابت اتاق ۸۰ از ۱۰۰ و ۲۰۰ بهتره… اتاق ۷۰ هم که نیاز به تعریف ندارد
farhan123456
۲۷ مرداد ۱۴۰۱انتخاب من سری۷۰ و سری۱۰۰