این روزها برای خرید یک سوپرکار جذاب و قدرتمند باید حدود ۲۰۰ هزار پوند به بالا پرداخت کرد اما چگونه میتوان بدون پرداخت چنین مبلغهای گزافی، از لذت رانندگی با یک سوپرکار بهرهمند شد؟ راهحل رفتن سراغ نمونههای کارکرده یا دستدوم است که در ادامه با بهترینهای آنها آشنا خواهیم شد.
نیسان GT-R مدلهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۲
قیمت: از ۴۰ تا ۱۵۰ هزار پوند
هرچند نیسان GT-R این روزها کاملاً سالخورده شده ولی زمانی که تازه به بازار آمده بود قاتل سوپرکارها لقب گرفت و هنوز هم خرید یک نمونهٔ کارکردهٔ آن میتوان جذاب باشد. البته GT-R از لحاظ فنی و خصوصاً انتقال قدرت خودروی پیچیدهای است و بنابراین بهتر است از خرید نمونههای بسیار تیونینگ شدهٔ آن خودداری شود.
هوندا NSX مدلهای ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۵
قیمت: از ۴۵ تا ۹۰ هزار پوند
هوندا در دههٔ ۹۰ با معرفی NSX استانداردهای قابلیت اطمینان و سهولت استفاده در دنیای سوپراسپرتها را تغییر دارد و حالا پیدا کردن نمونههای اولیهٔ این سوپرکار ژاپنی روزبهروز سختتر میشود. NSX خودرویی است که شاید خیلی کسی آن را به یاد نداشته باشد اما این ماشین با پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 خود رانندگی دوستداشتنی و جذابی دارد.
آئودی R8 V10 مدلهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴
قیمت: ۵۰ تا ۹۵ هزار پوند
R8 با آن پیشرانهٔ V10 تنفس طبیعی جذاب، یکی از بهترین خودروهای راننده در تاریخ آئودی محسوب میشود. این خودرو همچنین در نسخهٔ روباز هم تولید شده که شنیدن سمفونی پیشرانه را آسانتر میکند درحالیکه وجود گیربکس شش سرعتهٔ دستی هم بر هیجان و لذت رانندگی میافزاید.
فراری ۳۶۰ مودنا مدلهای ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴
قیمت: از ۵۵ تا ۹۵ هزار دلار
فراری با معرفی ۳۶۰ که هنوز هم یکی از وسوسهانگیزترین سوپراسپرتهای مدرن محسوب میشود، غوغایی در دنیای سوپرکارها به راه انداخت. این خودرو اولین محصول فراری با شاسی آلومینیومی بود و به همین دلیل نسبت به ۳۵۵ هم سبکتر و هم مستحکمتر شده بود. بااینحال، کسانی که سراغ نمونههای کارکردهٔ ۳۶۰ میروند باید آمادهٔ پرداخت هزینههای تعمیر و نگهداری سنگینی باشند.
لامبورگینی گالاردو مدلهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۳
قیمت: از ۶۵ تا ۱۹۰ هزار پوند
گالاردو با ظاهری جذاب و پیشرانهٔ V10، اولین بچه لامبورگینی بود و رشد بزرگی را برای این شرکت به همراه داشت. اکثر نمونههای این خودرو چهارچرخ محرک هستند و نمونههای محرک عقب آن خیلی سخت پیدا میشوند؛ بنابراین، اگر توانستید یک گالاردو LP550-2 (محرک عقب) با گیربکس دستی پیدا کنید، در خرید آن درنگ نکنید، برای همیشه آن را نگه دارید و یک عمر از صدای جذابش لذت ببرید.
آستونمارتین ونکوئیش مدلهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵
قیمت: از ۶۵ تا ۸۰ هزار پوند
خیلی طول کشید تا آستونمارتین بتواند خودروی زیباتری از ونکوئیش مدل ۲۰۰۱ تولید کند و به عقیدهٔ برخی حتی تا به امروز هم نتوانسته این کار را انجام دهد. علاوه بر این، آستونمارتینهای خیلی کمی وجود دارد که صدایی بهتر از موتور V12 این ونکوئیش داشته باشند؛ بنابراین، اگر به دنبال یک سوپراسپرت سنتی موتور جلوی پرسروصدا هستید که سرها را به سمت خود بچرخاند، در خرید ونکوئیش شک نکنید.
مکلارن MP4-12C مدلهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴
قیمت: از ۸۰ تا ۱۲۰ هزار پوند
هماکنون زمان خوبی برای خرید اولین سوپراسپرت تولیدی مکلارن پس از F1 محسوب میشود زیرا مشکلات رنگ که در MP4-12C زیرا بروز میکند هنوز تحت پوشش گارانتی دهسالهٔ سازنده است و این باعث کاهش هزینههای خریدار خواهد شد. یکی دیگر از ویژگیهای جذاب این سوپرکار بریتانیایی هم پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V8 توئین توربو با ۶۰۰ اسب بخار قدرت است.
مرسدس بنز SLS AMG مدلهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴
قیمت: از ۱۳۵ تا ۱۸۰ هزار پوند
این سوپراسپرت مرسدس زمانی که بیش از یک دهه پیش تولید میشد ۱۶۵ هزار پوند قیمت داشت و اکثر نمونههای آن هنوز هم ارزش اولیهٔ خود را حفظ کردهاند. درهای گالوینگ این ماشین همیشه توجهات را جلب میکنند و آن موتور ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی هم صدای فوقالعادهای دارد.
آلفارومئو 8C کامپتیزیونه مدلهای ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰
قیمت: از ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار پوند
آلفارومئو 8C کامپتیزیونه زمانی که با آن ظاهر فوقالعاده زیبا در سال ۲۰۰۷ معرفی شد توجهات زیادی را به خود جلب کرد. این خودرو که توسط مازراتی بر اساس شاسی مازراتی ساخته شد و پیشرانهٔ ۴.۷ لیتری V8 بسیار خوشصدایی در سینه داشت، این روزها خودروی کمیابی است و هنوز هم قیمت بسیار بالایی دارد.
شورلت کوروت C6 ZR1 مدلهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳
قیمت: از ۷۰ تا ۱۰۰ هزار دلار
بدون شک C6 ZR1 را میتوان یکی از جذابترین و بهترین کوروتهای تاریخ دانست. بهترین ویژگی این ماشین علاوه بر پرفورمنس و هندلینگ عالی، پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ با ۶۴۰ اسب بخار قدرت بود. ZR1 درمان تولید با قیمت ۱۰۶ هزار دلاری عرضه میشد و این روزها نمونههای کارکردهٔ تمیز آن خیلی افت قیمت نداشتهاند که این موضوع هم محبوبیت C6 ZR1 را در بین خریداران نشان میدهد.
Reza Waffen SS
۳۰ تیر ۱۴۰۱گایاردو رو به همراه GT-R میخوام
JDM lover
۳۰ تیر ۱۴۰۱بنظرم خیلی قیمتاشون خوبه
خودم بین اینا gtr ، فراری و sls amg و گالاردو انتخابمه
Reza Waffen SS
۳۰ تیر ۱۴۰۱SLS تو بد زمونه ای رونمایی شد و زودم منقرض شد خیلی ناراحت میشم وقتی به یادش میفتم
GMA
۳۰ تیر ۱۴۰۱بی شک SLS
مهردادکمال
۳۰ تیر ۱۴۰۱وایپر نخری هوندا بگیری!!! جای وایپر تو این لیست به شدت حس میشه ماشینی که تو مدل های تولیدی بیشترین حجم موتور رو داشت!!
ائودی و مک لارنی که تو این پست میبینیم به نظرم از نسل و مدل های جدیدش جذابترن و توی این لیست مرسدس و الفارومئو از همه خاص ترن
Si
۳۰ تیر ۱۴۰۱وایپر رو حق اومدی
مهدی
۳۰ تیر ۱۴۰۱یکی از فانتزی هام همیشه یه فراری ۳۶۰ cs استوک بود که در دسترس هم بود یه زمانی! طرفا سال ۲۰۰۸ _ ۲۰۰۹ که منطقه آزاد اروند یکم بولد شده بود و واردات خودرو محدودیت پنج ساله داشت میشد یه ۳۶۰ مودنا استوک رو حدود ۱۵۰ هزار درهم آورد که اون زمان یه چیزی حدود ۶۰ میلیون میشد هم قیمت یه پرادو پلاک ملی
behnam1012
۳۱ تیر ۱۴۰۱یاد اون فراری 458 نقره ای و استون مارتین ونکویش افتادم که اومدن برای پلاک منطقه ولی متاسفانه خوردن به محدودیت ها و پلاک نشدن
1123
۳۰ تیر ۱۴۰۱خرید اینا بنظرم خیلی اشتباهه، میشه کلی ماشین مدرنتر و سریعتر خرید
TML BN
۳۰ تیر ۱۴۰۱خب دیگه ماشین بازی نیستی که ارزش آلفا C8 و گالاردو رو بدونی عاشق یک مشت آرمیچر برقی مثلا مدرنی
2311
۳۱ تیر ۱۴۰۱الان ارزش یه هوراکان 170 هزار پوندی بیشتره یا گایاردو 190 هزار پوندی؟
بجای 8c هم میتونی gta m بخری که از هر لحاظ بهترن
“یک مشت آرمیچر برقی مثلا مدرن” واقعا صحبتی نمیمونه بجز اینکه مدرن شدن دقیقا در تضاده با پیچیدگی ها
Amin
۳۰ تیر ۱۴۰۱اینطور ماشین هارو باید بر اساس علاقه خرید نه پرفورمنس….از نظر پرفورمنس کاردرست ترینشان خب قطعا mp4 c12 هست که قیمتش هم خیلی خوبه …ولی خودم بر اساس علاقه ، 360 افسانه ای و gtr و amg sls رو انتخاب میکنم به ترتیب
محمد هادی
۳۰ تیر ۱۴۰۱از بین این گزینه ها
۳۶۰ مودنای نااااب،با اون رخ ماندگارش
گالاردو،رقیب مدرنتر و همیشگی ۳۶۰
هوندا NSX،جذذذاب،سبک عین پر،کم ارتفاع و خفففن
بشرط نداشتن محدودیت مالی،برای نگهداریشون
elman
۳۰ تیر ۱۴۰۱گزینه بعدی : همه موارد
" Swedish Arrogant Tiger "
۳۰ تیر ۱۴۰۱تقریبا همشون جذابیت خودشون رو دارن ولی
SLS AMG اون وسط می درخشه.
امین
۳۰ تیر ۱۴۰۱ونکوییش را ترجیح میدم.خیلی دوسش دارم
محمد هادی
۳۰ تیر ۱۴۰۱ونکوییشم خاص و خوووبه
ارش
۳۰ تیر ۱۴۰۱آلفارومئو زیباترین بود و هست کوروت هم فوق العاده بود همین مدل رو آلمانیها بردن پیست رکورد سرعت ۳۳۸ کیلومتر رو زد مرسدس sls هم که عالی گالاردو هم که لامبورگینی رو جابجا کرد یادمه آئودی R8 چه سر و صدایی کرده بود
Alan.r
۳۰ تیر ۱۴۰۱SLS AMG و گایاردو خیلی دلبری میکنن
علی
۳۰ تیر ۱۴۰۱اونهایی که آلفا رومو را مسخره کردن کجان؟ آلمان فن ها را میگم ، ببینید ارزشش را ، بهرحال انتخابم. اول فراری دوم لامبو سوم آلفا
مجید
۳۰ تیر ۱۴۰۱من خودم فن ماشینای ایتالیایی م و واقعا نمیفهمم فاز ماشینسازای ایتالیایی رو که هر از چند وقت یه بار یکیشون کلا محو میشه و میره تو باقالیا!
اون از پاگانی که بعد از هوایرا دیگه سری جدیدی معرفی نکرده و یجورایی رفته تو کما!
اون از مازراتی که بعد ۱۲C انگار یه شرکت دیگه مالکیتش رو به عهده گرفته باشه و کلا جایگزینی در اون رده هنوز نساخته.
آلفارومئو هم که اصن تکلیفش با خودش معلوم نیست که چی بسازه و چیکارست.
میترسم یه روزی بیاد که لامبورگینی و فراری هم به این روز بیوفتن هر چند در مورد فراری خیلی بعید میدونم ولی لامبورگینی چند بار با تاخیر بین معرفی ماشیناش منو ترسونده که بخواد شاید مثل پاگانی بازنشسته بشه!
Philipp
۳۰ تیر ۱۴۰۱والا پاگانی هرسال مدل جدید و متفاوت از هوایرا و حتی زوندا معرفی کرده
پاگانی C10 هم که با پوشش های استتاری دیده شده
کما؟
مجید
۳۰ تیر ۱۴۰۱خود هوایرا و زوندا یه سری هستن منظورم اینه که کلا یچی جدید باشه که بکوبه از اول بسازه
فرض کن بوگاتی تا الان مدلای مختلف از ویرون میساخت بجای ساختن شیرون.
مزدا
۳۰ تیر ۱۴۰۱SLS و گالاردو انتخابم هستن
مجید
۳۰ تیر ۱۴۰۱تو این لیست گالاردو رو بیشتر از همه دوست دارم ولی همیشه یه GT-R کافیه و با اون شتاب ۰ تا ۱۰۰ش یه زمانی با بوگاتی ویرون درگش رو میذاشتن که تفاوت قیمت و ردش هوش از سر میبره.
دکتر
۳۰ تیر ۱۴۰۱فک میکنم SLS ارزنده ترین این لیست باشه
Philipp
۳۰ تیر ۱۴۰۱انتخاب که کاملا به سلیقه مربوطه چون قیمتا تقریبا توی ی رنجه ماشین بد هم توی این لیست نیست
ولی یه فکتی در مورد SLS هست که باید گفت
اونم اینه که مدت زمانی که درب های این ماشین بازه ازمدت زمانی که بستست بیشتره
Mr Naftalin az roghan abad
۳۱ تیر ۱۴۰۱کوروت… زیباست مخصوصا اسالاس و ار۸ انتخاب سخته همشون طلا هستن
یوسف
۳۱ تیر ۱۴۰۱همشون به علاوه وایپر که عشقه
امیر حسین افشار
۳۱ تیر ۱۴۰۱من ائودی R8 و مرسدس بنز اس ال ای رو انتخاب می کنم
Aliakbarkhoei
۳۱ تیر ۱۴۰۱همممشون + لکسوس LFA. کمتر بخوام کُروِت و بنز AMG و آوودی. آلفارومئو هم عالیه.
KHAN
۲ مرداد ۱۴۰۱R8.SLS.’گالاردو.مک لارن