این مدلهای بیسقف قدرتمند هیجان رانندگی را آنطور که راننده لیاقتش را دارد برایش فراهم میکنند.
خودروهای بیسقف، رودستر و کانورتیبل برای هر آبوهوایی مناسب نیستند اما وقتی بتوانند در جاده تردد کنند، تجربهای را ارائه میکنند که هیچ خودروی دیگری قادر به ارائه آن نیست. رودسترها شاید بهترین محصولات بازار برای گذران وقت باشند؛ خودروییهایی که بدون کم کردن فاصله انسان از محیط اطرافش، آن را با صدای زیبای اگزوز پیشرانههای درونسوز همراه میکنند تا راننده هم خدا را داشته باشد و هم خرما را! اما در میان این گستره محبوب، برخی از بقیه بهتر عمل کردهاند:
مازراتی MC20 چلو
MC20 چلو زیبا با ترکیب پیشرانه ۶ سیلندر توربوشارژ نتونو و سقف باز به یکی از بهترینهای سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ تبدیل شده است. شاسی تمام فیبرکربنی این سوپراسپرت خوشآتیه توسط برند مسابقهای دلارا بهگونهای توسعه پیدا کرده که بتواند با نبود سقف هم همان صلبیت کوپه را داشته باشد. نسخه بیسقف آخرین کوپه مازراتی با وجود وزن ۱,۵۶۰ کیلوگرمی و سیستم فنربندی بازنگری شده در مقایسه با برادر کوپه خود همچنان شخصیت دلچسب آن را دارد و به همراهی دلگرمکننده تبدیل میشود.
فراری 296GTS
فراری پس از رونمایی از نسخه رودستر پرچمدار کنونی خود یعنی SF90 به سراغ نسخه پایینردهتر سبد محصولاتش رفت و سقف 296TGB را برداشت. نتیجه کار، 296GTS شد که با شتاب خیرهکننده، فرمانپذیری عالی، پیشرانه قدرتمند ۶ سیلندر هیبریدی لذتی دراماتیک را برای راننده و سرنشین کنارش به ارمغان میآورد. GTS با وجود بهرهمندی از ۸۳۰ اسب بخار قدرت همچنان تعادل بسیار خوبی دارد که بهلطف استفاده از ساختاری مستحکم و مدیریت خوب افزایش ۷۰ کیلوگرمی وزن (در مقایسه با نسخه کوپه) ممکن شده است.
پورشه ۷۱۸ اسپایدر RS
نسل آخر رودستر پایینرده پورشه سریعتر، جدیتر و قدرتمند از قبل به بازار معرفی شد و خود را بهعنوان پرچمدار تاریخ مدل باکستر به مردم شناساند. اسپایدر RS مانند برادر کوپهاش به یک واحد ۴ لیتری ۶ سیلندر خطی ۵۰۰ اسب بخاری مجهز شده است که تا ۹ هزار rpm هم دور میگیرد و صدایی بینظیر تولید میکند که بدون مزاحمت سقف فلزی به گوش راننده میرسد.
عملکرد این خودرو در خط مستقیم (شتابگیری و سرعت نهایی) با نسخه کوپه برابری میکند اما تجربه سواری آن بهخاطر فرم بدنه و شاسی خشونت کمتری از خود نشان میدهد. همه اینها باعث میشود اسپایدر RS در جاده همچنان حس خلوص و شخصیت متمایز خود را هم داشته باشد؛ شخصیتی که امروزه در کمتر خودروهای بازار به چشم میخورد.
مک لارن 750S اسپایدر
رودستر پرچمدار مکلارن با وجود قیمت ۳۲۴ هزار دلاری خود به یکی از بهترین خودروهای اخیر این شرکت تبدیل شد؛ خودرویی که فرمول 720S را به تعالی رساند و بهعنوان اخرین سوپراسپرت تمام درونسوز این شرکت نام خود را جاودانه کرد. این خودرو با بهرهمندی از یک پیشرانه ۴ لیتری تویین توربو V8 توان تولید ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. بدنه این نسل در مقایسه با 720S 30 کیلوگرم سبکتر شده است. نسخه اسپایدر و کوپه این خودرو هر دو وزن برابری دارند و بهلطف بهرهمندی از فنربندی بازنگریشده، عملکرد تند و تیز 765LT را به راننده یادآوری میکنند.
مکلارن آرتورا اسپایدر
آرتورا در رسانههای مختلف بهعنوان خودرویی توانمند شناخته میشود. دومین سوپراسپرت هیبریدی مکلارن پس از P1 مشهور، سرانجام بهعنوان یک رودستر هم معرفی شد. این مدل با تکیهبر ۷۰۰ اسب بخار قدرت پیشرانه V6 و سیستم شاسی بازنگری شده خود قدرت و دقت بسیار بالایی دارد و میتواند تجربه رانندگی بینظیر این سوپراسپرت انگلیسی را از قبل هم بهتر کند. بهترین ویژگی آرتورا را میتوان شاسی فیبرکربنی مستحکم آن دانست که بههمراه تغییرات دیگر نسخه اسپایدر، رویهمرفته ۶۲ کیلوگرم بر وزن آن اضافه کرده است.
آستون مارتین DB12 ولانته
آخرین گرنتورر آستونمارتین بهلطف بهرهمندی از یک پیشرانه قدرتمند V12 کمی از سوپراسپرتهای بازار ندارد. این موتور ۴ لیتری تویین توربو توان تولید ۶۷۱ اسب بخار قدرت را دارد که بهخوبی از پس وزن بدنه برمیآید. عملکرد شاسی آن یکی از بهترینهای کلاس خود محسوب میشود و میتواند تجربهای را برای رانندهاش فراهم کند که قدرت یک سوپراسپرت را با راحتی یک سدان لوکس ترکیب میکند.
مازراتی گرن کابریو
گرنکابریو جدید بر پایه گرنترویسمو معرفی شد و آن را برای رانندگی در جادههای کرانه ساحلی ایتالیایی آماده کرد. نسخه تروفئو ۲۰۲۴ این خودرو با تکیهبر پیشرانه V6 تویین توربو خود ۵۴۲ اسب بخار قدرت را از طریق یک جعبهدنده خودکار ۸ سرعتی به هر چهار چرخ منتقل میکند. تعادل مناسب، طراحی بسیار زیبا، عملکرد مناسب در خط مستقیم و دینامیک مناسب رانندگی در کلاس گرنتوررها، گرنکابریو را به یکی از بهترین رودسترهای حال حاضر جهان تبدیل میکند که بر خلاف یک سوپراسپرت سرسخت، برای استفاده روزمره هم کاربردی است.
شورولت کوروت Z06 کانورتیبل
شورولت اخیرا از پرچمدار مدلهای کوروت یعنی ZR1 رونمایی کرد اما این مدل هرگز جای کانورتیبل Z06 را نخواهد گرفت؛ چراکه شنیدن صدای موتور ۵.۵ لیتری V8 تنفسطبیعی شورولت بدون دخالت پنلهای فلزی تجربهای بیمانند است که تنها در کابین روباز Z06 به گوش میرسد. این خودرو با تکیهبر ساختار موتورمیانی خود پا در کفش لامبورگینی و فراری گذاشت. Z06 برای رسیدن به سرعت معیار ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت تنها به ۲.۶ ثانیه زمان نیاز دارد که رقمی خیرهکننده به شمار میرود. به نظر شما کدام خودروهای دیگر استحقاق حضور در این فهرست را دارند؟
amir
۹ مرداد ۱۴۰۳من ۷۵۰ اسپایدر استون مارتین db12 و شیک تر از ۲۹۶ gtb هم مگه داریم؟ انتخابمه
کروت هم بمونه برای علی ماشالا
NAVID@@98
۹ مرداد ۱۴۰۳کدوم خودرو دیگر استحقاق دارد ؟!!!!!!
تو مغز من همون مزدا میاتا سقف پارچه ای کافیه من اونو میخوام 😘
این خوبان که خدا بده برکت 😍🤩
amir
۹ مرداد ۱۴۰۳بمولا چهارچرخ های دیگه ای به جز اون میاتا تارگا هم هست
NAVID@@98
۱۰ مرداد ۱۴۰۳mx-5 اونم سقف پارچه ای عشق منه موتور ۱.۵ دنده دستی همش تخت گاز بیش از نیاز نی 👌
آی پدال الان این کامنت چش بود که حذفش کردی ؟! بس کن دیگه هرکی هر ضری میزنه میزاری بزار ما هم حرفمونو بزنیم
آرش
۱۰ مرداد ۱۴۰۳چه عجب کوتاه نوشتی
car lover
۱۰ مرداد ۱۴۰۳تا جایی که میدونم موتور میاتا 2000
Taha Ayoobi
۹ مرداد ۱۴۰۳فقط آرتورا
DonJavad
۹ مرداد ۱۴۰۳مکلارن و پورشه
BlackWing
۹ مرداد ۱۴۰۳Z06 و 296
البته بجز اینا ، از استون مارتین و 750S واقعاً نمیشه گذشت
Taha Ayoobi
۹ مرداد ۱۴۰۳من جدیدا شیفته طراحی آرتورا شدم.
خیلی خفنه لامصب
BlackWing
۱۰ مرداد ۱۴۰۳تو ۶ سیلندرها فعلاً فراری همه جوره دست برترو داره 🤌🏼
amir
۹ مرداد ۱۴۰۳مستر بلک وینگ سره کرایسلر و دوج بد از رو علی نوا رد شدی من یکی پرام ریخته بود😅 مطمئن باش توی دنیا واقعی جا خورد
Taha Ayoobi
۹ مرداد ۱۴۰۳امیر کدوم پست؟
amir
۹ مرداد ۱۴۰۳یه پست بود فکر کنم درباره وضعیت استلانتیس و کاهش فروش دوج و رم و کرایسلر بود علی ماشالا ماشالا کرده بود بلک وینگم گفت نمیدونم رو خط تولید کرایسلر فقط پاسیفیکا مونده چارجرو چلنجر مرده ان و دوج و رم با کاهش مواجه هستن تو با ماشالاهات خوش باش تو همون پنجاه سال پیش موندی
باحال جوابشو داد
سوشیانت
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ماشینی که توقف تولید میشه لزوما مرده نیست چارجر و چلنجر با اینکه توقف تولید شدن ولی هنوز جزو قوی ترین درون سوز های جهان هستن
BlackWing
۱۰ مرداد ۱۴۰۳واقعاً هیچ راه دیگهای برام نذاشته بود
Taha Ayoobi
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ولی اونجا قبول دارم علی یه ذره زیاده روی کرد.
amir
۱۰ مرداد ۱۴۰۳با ماشالا های بی پایانش ما رو خسته کرده حسابی آقا قبول آمریکایی ها خیلی خوبن ولی دیگه نگو اروپایی الکی گرون یا مرجیلیس این حرفا برای کسی که ۷ ۸ هزار کامنت گذاشته حافظ کد موتورهای ماسله زشته بخدا
Taha Ayoobi
۱۰ مرداد ۱۴۰۳حافظ کد هارو خوب گفتی 😂
froG-driVer
۹ مرداد ۱۴۰۳همه عالی بی نقص تاپ.ولی آستون یه چی دیگست
SMS
۹ مرداد ۱۴۰۳الان با قیمت ۷۵۰ می فهمم که موستانگ gtdگرونه
جرمی کلارکسون
۹ مرداد ۱۴۰۳MC20 لایق توجه بیشتریه واقعا داخلش نسبت به ۷۵۰ جا دار و خوشگله
مکلارن ۷۵۰s مثل یه کفش ورزشیه که فقط میتونی باهاش بدویی ولی MC20 یه کفشیه که باهاش میتونی بری کازینو رویال
ممد ژانگولر
۹ مرداد ۱۴۰۳نظر بنده به پورشه و مازراتی نزدیکتره . کلا ی چیز دیگن
corvette
۹ مرداد ۱۴۰۳همگی عالی
Moein
۹ مرداد ۱۴۰۳مازراتی ها میدرخشن
واقعا افسوس از مدیریت نادرست
لعنت به تاوارس
car lover
۹ مرداد ۱۴۰۳کوروت تا ابد🧡
ایشالا یکی از این ماشینا قسمت همتون دوستان🙌
Taha Ayoobi
۹ مرداد ۱۴۰۳کوروت خودش خوشگله، تو این عکس نمیدوم چرا خیلی خوشگل افتاده
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/01/2023-chevrolet-corvette-z06-003-1666360392.jpg
car lover
۹ مرداد ۱۴۰۳نیم رخشه دیگه😁
amir
۹ مرداد ۱۴۰۳کوروت c6 برای من کامل ترین کورت بود
این کروت با وجوده اینکه خیلی خوشگله ولی حس کروت های قبلی رو نمیده کمی دی ان ای سوپراسپرت ایتالیایی بهش اضافه شده ولی dodge viper acr با corvette c6 کامل ترین سوپر اسپرت های آمریکایی بودن
Taha Ayoobi
۹ مرداد ۱۴۰۳آره خب C8 طراحیش آمرکایی 100 در نیست.
برای C6 من نمیدونم چه کلمه ای رو به کار ببرم،
واقعا میپرستم این ماشینو.
اولا که نمیدونستم چی به چیه، چراغ های عقبشو دیده بودم دیوونه اون ماشین شدم که بعد فهمیدم C6 بود.
car lover
۱۰ مرداد ۱۴۰۳کوروت c6 و c7 از نظر من آمریکایی ترین و بهترین کوروت هان ولی c8 هم خیلی خوبه و دوستش دارم هرچند یکم چاشنی ایتالیایی اروپایی قاطیشه ولی خب
GMA
۹ مرداد ۱۴۰۳یکی از یکی جذاب تر، انگلیس و ایتالیا ماهر ترین ها برای ساخت این دست خودرو های دل نواز هستند
جای کانتیننتال GTC و ۹۱۱ توربو s کانورتیبل هم خالی
amir
۹ مرداد ۱۴۰۳کانتیننتال واقعا کامل ترین بنتلی از هرنظره اگه بهم بگن از بنتلی یه چی بردار به فلایینگ اسپور بنتایگا مولینر ترجیح میدم اتاقش محشره
! i M α η δ υ α R
۹ مرداد ۱۴۰۳این باتری جامد سامسونگ با اون برد 956 کیلومتری اش ، آب سردی بود بر پیکر خوش باوری من ، به آینده درون سوز ها …
” خیال میکردی از رو سادگیمه
اگه چشمامو بستم رو حقیقت
ولی من معتقد هستم به تقدیر
برو ، دیدارمون ، صبح قیامت ………………
لعنت به این روزا ، لعنت به دلتنگی
لعنت به احساسم ، وقتی که دلسنگی
وقتی که میرفتی ، دنیامو گم کردم
بارون چشمامو ، باور نمیکردم … “
amir
۹ مرداد ۱۴۰۳عمو بخوایم نخوایم یه روزی ناله آرمیچر جای ناله سوپرشارژر و وی هشت و وی ۱۲ رو میگیره و نسلی میاد که به زور ۱۲ سیلندر سوپراسپرت ایتالیایی و هشت سیلندر ۵ ۶ لیتری آمریکایی و 2jz و rb26 dett رو یادش بیاد همونطوری که ماشین جای اسب رو گرفت اینام جای اونا رو میگیرن ولی طول میکشه همونطوری که چندسال طول کشید تا از ۷ لیتری با قدرت زیر ۲۰۰ اسب بنتلی رولزرویس های دوران قبل و بعد ج ج جهانی دربیایم( برقی های الان از نظر توسعه تکنولوژی یه چیزی مثل همون بنتلی رولزرویس های اولیه هستن از نظر راندمان و…) همین باتری جامد چندسال مطمئن باش طول میکشه فراگیر بیاد ولی بعدش دیگه چیزی جلودار برقی ها نیست چون برقی های الان سوای طراحی تخم مرغی و نافرمشون چون وزن بالاشونو دارن میخورن
! i M α η δ υ α R
۹ مرداد ۱۴۰۳نباید سهم ما از عشق ، این میشد …
این که دست ما به فراری یا مازراتی یا مک لارن یا کوروت ، نرسید برام دیگه خیلی مهم نیست ، این که این بساط درون سوزی ، داره جمع میشه و یه مشت سیاستمدار کلاش دارن با پوز روشنفکری ، نجات کره زمین رو برای ما فاکتور می کنن ، واسه ما گرون درمیاد …
خیلی گرون …
amir
۹ مرداد ۱۴۰۳به جای گیر دادن به کارخونه ها و معادن زغال سنگ که خدای آلودگی و co2 هستن میخوان تاپاله های ۲ تنی جاروبرقی بندازن بهمون
Just a petrol head
۱۰ مرداد ۱۴۰۳داداش چیمیگی حالت خوبه؟ هرچی زدی جنسش واقعا خیلی خوب بوده. بخدا راست میگم.
Amir
۹ مرداد ۱۴۰۳قبلا گفتم بازم میگم
فقط فراری 296 والسلام
Taha Ayoobi
۹ مرداد ۱۴۰۳انتخواب هام بر اساس طراحی به ترتیب:
کوروت
آرتورا
MC20
296GTS
amir
۹ مرداد ۱۴۰۳شما و بلک وینگ فک کنم کوروت رو از بوگاتی توربیون ریمک نورا و اس اس سی تواتارا و هنسی اف ۵ جلوتر میدونید😅😅
car lover
۹ مرداد ۱۴۰۳این دوتا بنده خدا فکر نکنم ولی اقا ماشالا و سوشیانت همچین عقیده ی دارن
amir
۹ مرداد ۱۴۰۳اون دوتا که هیچی در نظرشون تاپاله گاو آمریکایی بهتر از جواهر اروپایی
Taha Ayoobi
۹ مرداد ۱۴۰۳آقا چرا اینجوری میگید در مورد اونا.
سوشیانت که اگر بحث باشه جواب میده، من ندیدم اونجوری که میگید ترجیح بده، علی شوی هم کلا ماشالا های خودشو میگفت تا بعضی ها افتادن به جونش اونم میکوبه.
سوشیانت
۱۰ مرداد ۱۴۰۳طاها اینا اصن نمیدونن ابر خودرو ها تو یه کلاس دیگه قرار دارن سوپر اسپرت ها هم تو یه کلاس دیگه carlover تنها آلمانی فنی بود که لینک فرستاد که البته لینکش هم ربطی به حرفش نداشت😂
Taha Ayoobi
۹ مرداد ۱۴۰۳بر چه اساس، طراحی؟ آره😁
ولی خب اونا سگمنتشون جداس.
BlackWing
۱۰ مرداد ۱۴۰۳خب من یه سری فاکتورها رو در رابطه با C8 در نظر میگیرم میبینم همه جوره ماشین کاملیه ، اولین بار عکس یه کوروت موتور وسط رو سال ۲۰۱۹ دیدم فکر نمیکردم همچین بازخورد خوبی داشته باشه
خودمم از نزدیک C8 رو چند بار تجربه کردم و واقعاً جزو بهتریناست از نظر من.
BlackWing
۱۰ مرداد ۱۴۰۳Amir
ماشینای رویایی من بوگاتی شیرون SS و کونیگزگ یسکو Odin گلد ادیشن هستن
amir
۱۰ مرداد ۱۴۰۳من بوگاتی ویرون و توربیون و کوئنیگزگ آگرا رو انتخاب میکنم
Taha Ayoobi
۱۰ مرداد ۱۴۰۳من نمیدوم چرا بوگاتی خوشم نمیاد، کونیگزگ رو خیلی دوست دارم.
از کونیگزگ هم آگرا رو دوست دارم.
فقط انگلستان
۹ مرداد ۱۴۰۳انتخابم مکلارن آرتورا.
Matin
۹ مرداد ۱۴۰۳مازراتی چلو؟!
مازراتی پلو؟!
GRT
۹ مرداد ۱۴۰۳برای رانندگی روزانه ، آستون مارتین رو انتخاب میکنم و همچنین بنتلی کانتیننتال GTC که اسمش نبود
برای آتش زدن پیست ، فراری و مکلارن ۷۵۰
سعید
۱۰ مرداد ۱۴۰۳خدا فقط نگاه طراحی کروت بکن آدم و دیونه میکنه مازراتی هم خیلی خوبه همشون خوبن دستخوش.
! i M α η δ υ α R
۹ مرداد ۱۴۰۳همشون ، بدون شک …
به همون ترتیبی که پست ، لیست کرده …
تک تکشون واقعا می درخشند …
بد جوری هم می درخشند …
بد جورررررررر …
💔
💔
💔
💔
💔
💔
💔
💔
رامتین
۹ مرداد ۱۴۰۳من نظرم روی آستون مارتینه. بیشک آرتورا یا فراری گزینه هایی احتمالا باکیفیت تری هم باشند ولی چون صرفا دو صندلی دارند از نظر من حذفن. کلا تولید خودروی دو نفره هیچ جذابیتی نداره. صندلیهای پشت حتی بشدت تنگ و کوچیک هم باشه ارزش کاربری خواهد داشت. اصلا فرض کن چها تا کتاب و کیف را میخوای بزاری عقب!
GRT
۹ مرداد ۱۴۰۳هیچکس با فراری و مکلارن کیف و کتاب و این چیزا حمل نمیکنه . تهش کیف دستی خانوما ، یا همچین چیزای جمع و جوری رو حمل میکنن که اونم معمولا جا در اون حد هست . صندوق جلوی ماشین هم فضاش در حد کافی هست
https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/12-ferrari-296-gtb-rt-2023-frunk-boot.jpg
مهدی
۱۰ مرداد ۱۴۰۳فرض محال اگر روزی میخواستم واسه شخص خودم انتخاب کنم انتخابم db12 بود . کلا سبک طراحی یه گرند تور واقعی موتور جلو با کاپوت کشیده رو خیلی بیشتر از یه سوپراسپرت موتور وسط میپسندم
M power
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ب نظرم جای m8 خالیه
نمیدونم شایدم اشتباه میکنم رودستر نداشته باشه
Monster 765lt
۱۰ مرداد ۱۴۰۳مکلارن آرتورا چقدر خشن و زیباست انگار تو یک دنیای دیگه سیر میکنه با اون رنگ آبی وحشتناکه
Scuderia Ferrari
۱۰ مرداد ۱۴۰۳چه عجب یه خبر از مجله evo گذاشتین
مجله و سایتی که عاشق پورشه هست
چند روز پیش هم ۴۵۸ اسپشیاله رو به عنوان بهترین سوپر اسپرت ۲۵ سال گذشته انتخاب کرد
این لیست یه بنتلی کانتیننتال GTC اسپید کم داشت
بهترین سوپر اسپرت اسپایدر 765LT
بهترین GT اسپایدر 812GTS
SCORPION
۱۰ مرداد ۱۴۰۳درود وعرض ادب.همه این سوپر ماشینا خوشگلو باحالن.اول تا یادم نرفته خوب بود اسم لامبو روهم با اون کابریولتهای زیباش باین لیست اضافه میکردین.دوما اقا من مدتهاست که تو اروپا زندگی میکنم،لامذهب وقتی نتونی گازش بدی وازشتابو سرعتش لذت ببری چه فایده.بارها اینقدر جریمه شدم که دوستام وخانوادم بهم میگن تو منبع درامد پلیس شدی،رانندگی نکن.😂😆😅اینم لذت بردن از ماشین کروکی
امیرحسین
۱۰ مرداد ۱۴۰۳برادر اون روباز نیست کروکه 😂
الف.ی
۱۲ مرداد ۱۴۰۳اطلاعات موتور استون مارتین رو لطفا اصلاح کنید
وی 12 4 لیتری نداریم که
علی Shelby
۱۲ مرداد ۱۴۰۳همشون خفن
آرش
۱۵ مرداد ۱۴۰۳همشون خوبن