این خودروهای اسپرت چهارچرخ محرک حتی در هوای برفی و جادهٔ لغزنده هم روی لبان راننده لبخند مینشانند.
برای داشتن خودرویی که مناسب آبوهوای زمستانی باشد لازم نیست فقط شاسیبلندهای خشن را انتخاب کنید زیرا این روزها خودروهای اسپرت زیادی هم به سامانه چهارچرخ محرک مجهز شدهاند که خیال راننده را هنگام گاز دادن در جادههای لغزنده راحت میکند. تمام خودروهایی که در ادامه خواهید دید در فصل زمستان لبخند را روی لبان راننده مینشانند.
هیوندای آیونیک ۵ N
قیمت: ۶۷,۴۷۵ دلار
سرعت پیشرفت توسعه خودروهای الکتریکی طی یک دهه گذشته شگفتانگیز بوده و این موضوع در هیچ خودرویی بهاندازه آیونیک ۵ N آشکار نیست. این خودرو آنقدر عالی عمل کرده که اولین خودروی راننده الکتریکی لقب گرفته است. البته آیونیک ۵ N مشکلاتی هم دارد. قیمت پایه ۶۷ هزار دلاری این کراساوور الکتریکی بسیار بالا است و هرچند ادعای شده که به لطف باطری ۸۴ کیلووات ساعتی میتواند تا ۴۵۰ کیلومتر را طی کند ولی در هوای سرد زمستان این رقم میتواند به زیر ۳۲۰ کیلومتر کاهش پیدا کند.
پورشه ۹۱۱ توربو S
قیمت: ۲۳۲,۳۹۵ دلار
۹۱۱ که بیش از ۶۰ سال است در بازار حضور دارد، یک خودروی همهکاره است. هرچند این ماشین بهاندازه یک کراساوور کاربردی نیست ولی یکی از قابلاستفادهترین خودروهای اسپرت بازار محسوب میشود و در نسخه توربو S به لطف ۶۵۰ اسب بخار قدرت از پیشرانه ۳.۸ لیتری توئین توربو، پرفورمنسی انفجاری دارد. توربو S همچنین به قفل دیفرانسیل هم مجهز است که به بهبود کشش خودرو زمانی که چسبندگی پایین است کمک میکند. البته توربو S با قیمت ۲۳۲ هزار دلاری، هرگز خودروی ارزانی نیست اما در ازای این رقم، کابین باشکوه و هندلینگی عالی را در کنار پرفورمنس فوقالعاده ارائه میکند.
لامبورگینی روئلتو
قیمت: ۶۰۸,۳۵۸ دلار
هنگامیکه ۱۰۱۵ اسب بخار قدرت دارید، کنترل خودرو حتی در خشکی هم دشوار است و بنابراین وقتی شرایط لغزنده میشود، قطعاً به سامانه چهارچرخ محرک نیاز خواهید داشت و این دقیقاً چیزی است که روئلتو ارائه میکند. البته این لامبورگینی V12 هیبریدی که جایگزین اونتادور شده، با قیمت پایه ۶۰۸ هزار دلاری، فقط در دسترس ثروتمندان قرار دارد ولی کسانی که توان خرید آن را داشته باشند، از هندلینگ، صدای موتور و طراحی داخلی چشمگیر پرچمدار جدید لامبورگینی هیجانزده خواهند شد.
بامو M3 کامپتیشن
قیمت: ۸۶,۴۷۵ دلار
نسل اول M3 که در سال ۱۹۸۶ به بازار آمد، حداکثر ۲۰۰ اسب بخار قدرت داشت که فقط به چرخهای عقب منتقل میشد اما جدیدترین نسخه این ماشین ۵۱۰ اسب بخار قدرت دارد و به سامانهٔ چهارچرخ محرک و گیربکس هشت سرعته اتوماتیک مجهز است. نتیجه، سدانی است که بهطور شگفتانگیزی سریع است و به لطف موتور ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو، در کمتر از چهار ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. M3 اما فقط خودروی سریعی نیست زیرا با فرمان تیز، سیستم تعلیق راحت، کیفیت ساخت عالی و قابلیت استفاده روزمره مشابه سری ۳ معمولی، از همه لحاظ عالی است.
بنتلی کانتیننتال GT
قیمت: ۳۰۶,۲۵۰ دلار
کانتیننتال GT یکی از سریعترین، زیباترین و لوکسترین خودروهای اسپرت بازار محسوب میشود و به همین دلیل است که قیمت پایه ۳۰۶ هزار دلاری دارد. در ازای این رقم گزاف، یک نیروگاه V8 توئین توربوی هیبریدی ۷۸۰ اسب بخاری ارائه میشود و نتیجه، خلق خودرویی خواهد بود که میتواند در برف و یخبندان به سرعت ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت برسد. شتاب صفرتاصد ۳.۲ ثانیه و قابلیت پیمایش تمام الکتریکی ۸۰ کیلومتری به لطف باطری ۲۵.۹ کیلووات ساعتی هم از دیگر مشخصات این کوپه لوکس بریتانیایی هستند.
امجی سایبراستر
قیمت: ۶۰,۰۰۰ پوند
در حال حاضر، امجی سایبراستر تنها خودروی اسپرت الکتریکی روباز در بازار محسوب میشود و به نظر نمیرسد به این زودیها رقیب مستقیمی برای آن پیدا شود. سایبراستر در نسخههای محرک عقب و چهارچرخ محرک با باطری ۷۷ کیلووات ساعتی عرضه میشود. نسخه چهارچرخ محرک با قیمت ۶۰ هزار پوند و ۵۰۰ اسب بخار قدرت، با وجود وزن ۲.۲ تنی، ظرف تنها ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. البته وزن سنگین تأثیر خود را روی سواری نشان میدهد زیرا سایبراستر خودروی اسپرت چابکی نیست بلکه بیشتر یک کروزر پیشرفته با سواری آرام و راحت است که با هر بار شارژ میتواند تا ۴۴۵ کیلومتر را طی کند.
آئودی RS3
قیمت: ۶۲,۷۹۵ دلار
این ساخته جذاب آئودی یکی از مطلوبترین خودروهای بازار محسوب میشود زیرا روی کاغذ همهچیز دارد. RS3 که در نسخههای هاچبک و سدان عرضه میشود، زیر کاپوت یک موتور ۵ سیلندر توربو با ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد که پرفورمنس فوقالعادهای را با شتاب صفرتاصد ۴.۱ ثانیهای فراهم میکند. در همین حال، کابین RS3 بهاندازه A3 معمولی کاربرپسند است، صدای جذابی در کل محدوده دور موتور دارد و سامانه چهارچرخ محرک کواترو نیز امکان استفاده آسان از تمام قدرت موتور را فراهم میکند. تنها مشکل این ماشین قیمت ۶۲ هزار دلاری است.
مرسدس AMG GT
قیمت: ۱۳۶,۰۵۰ دلار
برای اینکه نسل دوم AMG GT رقیب جدیتری برای پورشه ۹۱۱ باشد، مرسدس آن را به کوپهای راحتتر، لوکستر و جادارتر تبدیل کرده است. این خودرو که با پیشرانههای V8 و V8 هیبریدی عرضه میشود، بهصورت استاندارد به سامانه چهارچرخ محرک مجهز است و در نسخه GT53 قدرتی ۴۷۵ اسب بخاری را با قیمت ۱۳۶ هزار دلار ارائه میکند. البته AMG GT یک نسخه چهار سیلندر بنام GT43 هم دارد که فقط بهصورت محرک عقب عرضه میشود و بنابراین در لیست ما جایی نخواهد داشت. این کوپه آلمانی با پرفورمنس چشمگیر، راحتی بالا، کابین لوکس و کیفیت ساخت درجهیک، پورشه را نگران خواهد کرد.
فولکسواگن گلف R
قیمت: ۴۸,۳۲۵ دلار
گلف R هم یکی دیگر از خودروهایی است که مدعی عنوان بهترین خودروی همهکاره بازار است. این نسخه تمام تواناییهای یک گلف پایه را دارد ولی بهطور شگفتانگیزی سریع است و بسیار برای استفادههای روزمره مناسب خواهد بود. گلف R در شهر یک هاچبک معمولی است ولی وقتی میخواهید کمی سرگرم شوید، میتوانید پدال گاز را بیشتر فشار دهید و از ۳۳۳ اسب بخار قدرتی که توسط یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ بنزینی تولید و توسط یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل میشود نهایت استفاده را ببرید. گلف R که اخیراً فیسلیفت شده، در نسخههای هاچبک و استیشن با قیمت پایه ۴۷ هزار دلار عرضه میشود.
شورلت کوروت E-Ray
قیمت: ۱۰۸,۵۹۵ دلار
E-Ray اولین کوروت چهارچرخ محرک و همینطور اولین کوروت هیبریدی محسوب میشود و هردوی این ویژگیها باعث شده ارزش قیمت ۱۰۸ هزار دلاری را داشته باشد. سیستم هیبریدی این خودرو با افزایش قدرت پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی به ۶۵۵ اسب بخار، نهتنها باعث بهبود شتاب و پرفورمنس خودرو میشود بلکه پایداری و کشش کوروت در مسیرهای لغزنده را هم افرایش میدهد تا E-Ray بتواند در کمتر از ۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. این کوروت در قیاس با رقبای اروپایی از پورشه، فراری و مکلارن، پرفورمنسی یکسان را با قیمتی کمتر ارائه میکند یعنی همان چیزی که یک کوروت باید باشد.
احمدرضا
۲ اسفند ۱۴۰۳انتخابم اول بنتلی بعد پورشه
علی Shelby
۲ اسفند ۱۴۰۳کوروت لایک
روئلتو دیس لایک
(«نظر سنجی»)
R
۲ اسفند ۱۴۰۳کوروتو با ریوولتو مقایسه میکنی؟ کوروت درسته پیشرفت کرده ولی نمیتونه جا پای بزرگان بذاره
صامورایی
۲ اسفند ۱۴۰۳ماشالا میلیاردرهای پدال. شاهکار جی ام و اعجوبه ی این دهه با قیمت پایه ۷۰ هزاردلارو قبول ندارن عوضش ۶۰۰-۷۰۰ هزاردلار گذاشتن کنار نقد نقد حاضر آماده برای روئلتو 😂
نه من تعصبی نیستم
۳ اسفند ۱۴۰۳مردم رد دادن
هایپر کار و سوپر اسپرت باهم مقایسه می کنن
جدای ازون 500 هزارتا قیمت بیشتر
مطمئن باش رئلتو همه جوره کوروت رو میزنه
وقتی نه میفهمی تعلیق چیه نه راحتی چه انتظاری هست
اعداد ارقام روی کاغذ ازونچه که فکر می کنی بسیار بی اهمیت تره فقط کافیه بری چند تا قسمت top gear ببینی که بفهمی بیشتر حول محور راحتی و سیستم تعلیقه و زیاد اسب بخار اینجور چیزا براشون مهم نیست
سوشیانت
۳ اسفند ۱۴۰۳فعلا که الان کوروت zr1 از روئلتو پرفورمنسش بهتره
amir
۲ اسفند ۱۴۰۳به ترتیب
لامبو بنتلی کوروت پورشه
رو انتخاب میکنم
ممد ژانگولر
۲ اسفند ۱۴۰۳لامبورگینی روئلتو مال من بقیش متعلق به شماست . من کلا آدم قانع و خیلی سخت نمیگرم
سبحان
۲ اسفند ۱۴۰۳بدترین هاشون اول mg بعد ائودی بعد هم گلف
.
بهترین هاشون اول n5 بعد کوروت بعد هم بنتلی
Taha Ayoobi
۲ اسفند ۱۴۰۳اول n5 😂
amir
۲ اسفند ۱۴۰۳میگن خوده هیوندا پراش ریخته از این کامنت
Taha Ayoobi
۲ اسفند ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/vision/7-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d9%be%d9%88%d8%b1%d8%aa-%d8%b3%d8%b1%da%a9%d8%b4/
اینو دیدمش گفتم بذارم براتون،
چیز خیلی خاصی نبود ولی تغریبا نوستالژی بود.
Taha Ayoobi
۲ اسفند ۱۴۰۳انتخابم کوروت
BMW is GOD
۲ اسفند ۱۴۰۳بی ام و ام ۳ کامپتیشن ایکس درایو که تنها نسخه چهار چرخ محرک از بیامو ام ۳ هستش ۵۳۰ قدرتشه نه ۵۱۰ اسب و شتابش هم ۲/۷ تا ۲/۸ هستش نه ۴ ثانیه لطفاً اصلاح کنید
شتاب بیامو سری ۱ ام ۱۳۵ ۲۰۲۵ ۴ ثانیه هستش
اون ۵۱۰ اسب برای بیامو ام ۳ کامپتیشن معمولیه که دیفرانسیل عقبه
تو این لیست همه خفنن
انتخاب من تو این لیست اول بنتلی و بیامو و بعد بقیه
اون بنتلی هم وزنش خیلی بالا هست وزنش بالای ۲۴۰۰ کیلو هستش که برای کوپه خیلی بده ولی شتاب سرعت خیلی خوبی داره
امیر دهقان
۲ اسفند ۱۴۰۳شتاب رسمی M3 از سوی بامو 3.5 ثانیه اعلام شده
https://www.auto-data.net/en/bmw-m3-g80-lci-facelift-2024-competition-3.0-530hp-m-xdrive-m-steptronic-51870
BMW is GOD
۲ اسفند ۱۴۰۳من با شتاب رسمی کار ندارم با شتابی که ثبت کرده کار دارم چون بیامو همیشه اون شتابی که اعلام میکنه رو ثبت نمیکنه بلکه چند دهم پایینتر از اون رو ثبت میکنه مرسدس بنز هم همینطوره اون شتابی رو که اعلام میکنه خودروهاش معمولاً پایینتر از اون رو ثبت میکنند که واقعا باید به بیامو و مرسدس بنز دست مریزاد گفت
همین ام ۵ ۲۰۲۵ شتاب صفر تا صد اعلامی ۳/۴ هستش ولی شتاب ثبت شده ۲/۸ هستش که زیر ۳ ثانیه است و ۶ دهم اختلاف داره با اعلام کمپانی
در ضمن نسل جدید ام ۵ (g90) نسل قبلیشو (f90) عین آب خوردن میذاره تو جیبش به درگهای مت واتسون نگاه نکنید چون کل مسابقاتش الکی هست
سوشیانت
۲ اسفند ۱۴۰۳توهم تمومی نداره هیچ دلیلی وجود نداره که کمپانی شتاب رو بالاتر از مقدار واقعی بگه در واقع کمپانی ها تو شرایط استاندارد تست شتاب رو انجام میدن
حسن
۲ اسفند ۱۴۰۳کاراند درایو با راننده ی حرفه ای صفر تا 96 را 2.8 گرفت صفر تا صد نبود و دیگه توسط هیچ مرجعی تکرار نشد اما همینم قابل قبوله ولی صد نیست
طبق دیده ها و نظرات کارشناسی نهایت صفر تا صد 3.2 تا 3.4 داره
مازیار
۲ اسفند ۱۴۰۳شتاب رسمی اعلامی درواقع یک پیشفرض هست
اغلب در عمل تفاوت داره حالا بعضی برندها خیلی راحت بهش میرسن و توسط راننده حرفهای ازش عبور هم میکنن و بعضی برندها هم هرگز بهش نمیرسن
صامورایی
۲ اسفند ۱۴۰۳((بعضی برندها هم هرگز بهش نمیرسن))😂
روایت است در یک کشور خارجی یکی رو دیوار نوشت مرگ بر دیک.تاتور. ماموران اومدن گرفتنش. گفتن چرا به حکو.مت توهین کردی. گفت من کی اینکارو کردم؟ من کی به حکو.مت فعلی چیزی گفتم؟ کی اسمی از فلانی اوردم؟ خلاصع بعد کلی کش و قوس ولش کردند رفت. وقتی داشت میرفت گفت من که نگفتم منظورم از دیکتا.تور کیه اما شما از کجا فهیمیدید کیو میگم. مگر اینکه خودتونم باور دارید فلانی دیکتاتوره و خودتونم با من هم عقیده اید!
شده حکایت این جمله شما 😂
ساسانیان ساساتیان (همون ساسات)
۲ اسفند ۱۴۰۳بازم صامورایی
صامورایی
۲ اسفند ۱۴۰۳آقای وینسنت پرایس، یدونه ژاپنی تو لیست بود؟ حالا دیدی هیوندای به کجا رسیده؟
با یه ماشین برقی چنان اعتباری ساخته که هرجا سخن از اسپرت هیجان انگیز برقیست، نام هیوندای 5N میدرخشد.
سوشیانت
۲ اسفند ۱۴۰۳پس نتیجه اینه که برند ها حتما از استاد مازیار کمک بگیرن برای حل مشکلشون چون توانایی درست اعلام کردن شتاب رو ندارن😁
مازیار
۳ اسفند ۱۴۰۳چرا مازیار؟
اینجا اساتیدی هستن که معتقدن از ۹۶ تا ۱۰۰ ۰/۴ تا ۰/۶ ثانیه طول میکشه!!!!
تنها نیستی ورژنهای مختلفی داری
سوشیانت
۳ اسفند ۱۴۰۳اساتیدی هم داریم که تاپ اسپید نسخه پیست و محور و عادی کوروت z06 رو میبینه بعد میاد میانگینش رو حساب میکنه و میگه نه تاپ اسپید نسخه عادی ۳۰۵ تاست😁
مازیار
۳ اسفند ۱۴۰۳اون میانگین رو یه بار دیگه هم گفتی منم گفتم که دست گرفته بودمت مثل همه حرفهای دیگهام بهت. آخه من کی حرفی بجز فان بهت زدم که اون بعدیش باشه؟ اصلا یه نفر رو اینجا سراغ داری که باهات جدی حرف بزنه؟ همه یا دست میگیرنت یا طعنه میزنن یا جواب نمیدن. حالا اگه بازم میخوای خودتو به نفهمیدن بزنی و تکرار کنی خود دانی
بزار حرف آخر رو بهت بگم و تمام
وجهه امریکایی فن رو گذاشتی رو زمین یه پا اینور یه پا اونور نشستی و …
Iman 007
۲ اسفند ۱۴۰۳سوشیانت خوبه باز رقم و بالاتر میگن نه مثل آمریکایی ها میگن ۱.۶۶ ۳ رو به زور میزنن(چلنجر دیمن)
سوشیانت
۲ اسفند ۱۴۰۳بحث کردن با کسی که مدرک نداره فایده نداره
Iman 007
۲ اسفند ۱۴۰۳دلت مدرک میخواد برو ویدئو های یوتیوب رو ببین اگه هم نمیخوای به اونجات فشار بیاد میتونی بری درگ eqsرو با دیمن ببینی میفهمی اره با اون شرایطی که دوج میگه m3 هم شتابش زیر ۲.۵ هست با سوخت فلان و اسفالت فلان و اینجور چیزا البته که معلوم شد اون ویدئو تبلیغاتی هم دروغ بوده میتونی یکم به خودت فشار بیاری ویدئو های یوتیوب رو ببینی
سوشیانت
۳ اسفند ۱۴۰۳فعلا به کسی فشار اومده که عکس برگه ۱.۶۶ رو دیده و از شدت فشار حتی نمیره مطالعه کنه که خودرویی که تایر مخصوص درگ داره نیازمند پیست درگه نه آسفالت معمولی و اصن ربطی به m3 نداره که تایر مخصوص درگ نداره
Iman 007
۳ اسفند ۱۴۰۳سوشی جون مهم اینه که هرجا دیدیم دیمن باخته بعدم قبول دارم کوروت ماشین محشریه اما بذار اول درگاه بیاد بعد درموردش صحبت کنیم نشه درمورد دیمن با شتابش که تو درگا باخت
آریا
۲ اسفند ۱۴۰۳بهترین نسبت قیمت M3 competition
Amir
۲ اسفند ۱۴۰۳همه عالی هستن
Ali
۲ اسفند ۱۴۰۳بهتریناشون کوروت m3 و خصوصا گلف r که بهترینشون دو تای آخر چون هم شتاب خوبی دارند هم هندلینگ هم ظاهر زیبا و قیمت بسیار خوب برای یه ماشین دو دیفرانسیل
وی
۲ اسفند ۱۴۰۳دف عقب یه چیز دیگس و هیجان بیشتری داره حیفه اون هیجانو خراب کنی برا شتاب بیشتر
حسن
۲ اسفند ۱۴۰۳کوروت ای ری شاهکاره قدر نادیده ترین خودروی خوب موجود در بازار خیلی تعجبه هر خودرویی میاد را مث نقل و نبات تست میکنن مقابل هر خودرویی قرار میدن اما این در بایکوت خبری قرار داره
yasin
۲ اسفند ۱۴۰۳نسبت به قیمتایی که دیدم m3 واقعا ارزش خرید بالایی داره
کوروت رو دوست دارم
علی
۲ اسفند ۱۴۰۳این دوستان مشخصات رو میخونند وبعد سریعترین و گرونترین رو انتخاب میکنند حالا من سوال میکنم اگر قرار بود تا تو ایران یکی رو بخرید،کدوم رو انتخاب میکردید با اندوخته اتان خریداری کنید فکر کنم انتخاب اولتون گلف یا ائودی بود نه بنتلی.
حسن
۲ اسفند ۱۴۰۳هیچ کدوما نمیشه تو ایران خرید الان گلف تک چرخ محرک جلو تو ایران هست مدل 2018را میگن 5 ملیارد به بالا
2025 این گلف که تو این لیسته بیاد بالا 12 تا قیمت میزنن
اینجا طبق علایق و برندی که دوس داشتن انتخاب کردن و بعدش یه اه کشیدن و فحش دادن به باعث و بانیش
بقول معروف ما به ارزوهامون میخندیم
یعنی انقد مملکت مزخرف و مضحکه که ارزوهای مردم نشدنی و خنده داره لعنت به اولین سال نحس و نجسش
M power
۳ اسفند ۱۴۰۳انتخاب نکنید فقط لذت ببرید از لیست