چشم اندازهفته نامه

بهترین خودروهای اسپرت ارزان‌قیمت سال 2025، از گلف GTI تا فورد موستانگ

خودروهای این گروه با قیمت زیر ۳۵ هزار دلار، نشان می‌دهند که برای تجربهٔ هیجان رانندگی لزوماً نیازی به سوپراسپرت‌های چند صد هزار دلاری نیست.

هرچند میانگین قیمت خودروهای نو در بازار آمریکا به حدود ۵۰ هزار دلار رسیده ولی هنوز هم خودروهایی جذاب زیادی را می‌توان پیدا کرد که بسیار ارزان‌تر از این رقم هستند. ازاین‌رو، قصد داریم در ادامه با خودروهای اسپرتی آشنا شویم که در سال ۲۰۲۵ با قیمت زیر ۳۵ هزار دلار قابل خریداری هستند.

۱-مزدا MX-5

قیمت: ۳۰,۵۱۵ دلار

وقتی حرف از هیجان ارزان‌قیمت می‌شود، همیشه نام مزدا میاتا را می‌شنویم. این رودستر ژاپنی با قیمت ۳۰ هزار دلار، یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی را ارائه می‌کند که ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور دارد. میاتا با گیربکس شش سرعته دستی و یا اتوماتیک و همین‌طور نسخه سقف فلزی RF قابل خریداری خواهد بود ولی مهم نیست کدام نسخه را انتخاب کنید زیرا MX-5 درهرصورتی عالی است.

۲-تویوتا GR86

قیمت: ۳۱,۱۳۵ دلار

کوپه اسپرت تویوتا پس از مزدا در رتبه دوم قرار می‌گیرد و کمی بیش از ۳۱ هزار دلار قیمت دارد. GR86 هم مثل مزدا از یک پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی استفاده می‌کند ولی این موتور که از نوع ۲.۴ لیتری تخت ساخت سوبارو است، خروجی بیشتری برابر با ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن گشتاور دارد. این کوپه ژاپنی با گیربکس‌های شش سرعته دستی یا اتوماتیک عرضه می‌شود ولی باید به سقف ثابت بسنده کنید.

۳-هوندا سیویک Si

قیمت: ۳۱,۴۰۰ دلار

سیویک Si سدان اسپرت جذابی برای کسانی است که خواهان هیجان ارزان‌قیمت و کاربردی هستند. این سدان ژاپنی با قیمت بیش از ۳۱ هزار دلار، یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ را با ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور را ارائه می‌کند. هرچند این قدرت نسبت دیگر سدان‌های اسپرت اندک به نظر می‌رسد ولی با دیفرانسیل لغزش محدود، گیربکس دستی و حالات رانندگی قابل تنظیم، رانندگی هیجان‌انگیزی را همراه با امکانات رفاهی زیادی مثل سیستم صوتی Bose فراهم می‌کند.

۴-فولکس‌واگن گلف GTI

قیمت: ۳۳,۱۹۰ دلار

گلف GTI افسانه‌ای هنوز زنده است. قیمت این هاچ‌بک داغ از کمی بیش از ۳۳ هزار دلار آغاز می‌شود و یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور را ارائه می‌کند که به‌صورت استاندارد در کنار یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه قرار می‌گیرد زیرا فولکس‌واگن گیربکس دستی گلف را حذف کرده است. در GTI تمام نیرو فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

۵-سوبارو BRZ

قیمت: ۳۳,۳۸۰ دلار

سوبارو BRZ و تویوتا GR86 اساساً یکسان هستند و هردو از همان پیشرانه ۲.۴ لیتری تخت با ۲۲۸ اسب بخار قدرت استفاده می‌کنند ولی BRZ به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی StarLink و پکیج کمک‌راننده EyeSight مجهز است که حتی در نسخه دستی هم ارائه می‌شود. کسانی که خواهان هیجان بیشتری هستند نیز می‌توانند سراغ نسخه BRZ tS بروند که سیستم تعلیق متمرکز بر پیست، ترمزهای برمبو و تودوزی چرم و جیر را ارائه می‌کند. البته این نسخه کمی گران‌تر است و قیمت آن از ۳۷,۵۳۰ دلار آغاز می‌شود.

۶-فورد موستانگ اکوبوست

قیمت: ۳۳,۵۱۵ دلار

موستانگ هنوز هم راهی ارزان‌قیمت برای لذت بردن از رانندگی محسوب می‌شود. البته با زیر ۳۵ هزار دلار نمی‌توان سراغ نسخه GT با پیشرانه جذاب V8 رفت ولی موتور ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ نسخه اکوبوست با ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور، بسیار قوی‌تر از خودروهای اسپرت ارزان‌قیمت تویوتا و مزدا است درحالی‌که قیمت پایه تنها ۳۳ هزار دلاری دارد. موستانگ اکوبوست همچنین به‌صورت استاندارد با گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود ولی متأسفانه خبری از گیربکس دستی نیست.

۷-سوبارو WRX

قیمت: ۳۳,۸۵۵ دلار

سوبارو WRX فقط کمی گران‌تر از سیویک Si است ولی قدرت بسیار بیشتری دارد. قیمت این سدان اسپرت ژاپنی از نزدیک به ۳۴ هزار دلار آغاز می‌شود و یک پیشرانه ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تخت توربو با ۲۷۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را همراه با گیربکس شش سرعته دستی ارائه می‌کند درحالی‌که یک گیربکس CVT هم قابل سفارش خواهد بود. سوبارو برای این خودرو هم نسخه tS را ارائه می‌کند که ترمزهای برمبوی ارتقاءیافته و سیستم فرمان و تعلیق اصلاح‌شده را به همراه دارد ولی با قیمت ۴۶,۸۷۵ دلار، بسیار گران‌تر است.

۸-فولکس‌واگن جتا GLI

قیمت: ۳۳,۹۴۰ دلار

جتا GLI اساساً نسخه سدان گلف GTI محسوب می‌شود. این خودرو به یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که در کنار گیربکس شش سرعته دستی یا هفت سرعته دوکلاچه قرار می‌گیرد و نیروی خود را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. جتا GLI برای مدل ۲۰۲۵ فیس‌لیفتی را تجربه کرده که تغییرات ظاهری و به‌روزرسانی‌های داخلی را به همراه دارد ولی با قیمت پایه زیر ۳۴ هزار دلار، هنوز هم یکی از ارزان‌ترین خودروهای اسپرت بازار آمریکا محسوب می‌شود.

۹-آکورا اینتگرا

قیمت: ۳۴,۱۹۵ دلار

اینتگرا اساساً یک سیویک با لباس شیک‌تر محسوب می‌شود که با قیمت ۳۴ هزار دلار، کمی گران‌تر است. این خودرو از همان پیشرانه ۱.۶ لیتری سیویک Si با ۲۰۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند ولی به‌صورت استاندارد با گیربکس CVT ارائه می‌شود. این یعنی کسانی که خواهان گیربکس دستی در اینتگرا هستند باید سراغ مدل‌های A-Spec یا تایپ S بروند که به ترتیب ۳۹,۱۹۵ دلار و ۵۴,۰۹۵ دلار قیمت دارند.

۱۰-مینی کوپر S

قیمت: ۳۴,۳۷۵ دلار

مینی کوپر S هاچ‌بک داغ تمام‌عیاری محسوب نمی‌شود زیرا پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوشارژ آن تنها ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد ولی این هاچ‌بک کوچک بریتانیایی دینامیک رانندگی عالی دارد که آن را به خودروی بسیار جذابی تبدیل می‌کند. همچنین قیمت کوپر S نیز در سال ۲۰۲۵ از رقم معقول ۳۴,۳۷۵ دلار آغاز می‌شود.

۱۱-مزدا ۳ توربو

قیمت: ۳۴,۴۳۵ دلار

مزدا ۳ توربو به‌عنوان یک هاچ‌بک داغ به بازار عرضه نمی‌شود ولی مشخصات فنی این هاچ‌بک ژاپنی چیز دیگری میگویند زیرا موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربوی این ماشین با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۵ نیوتن متر گشتاور، حتی از گلف GTI هم قوی‌تر است. مزدا ۳ توربو به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است و فقط با یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک عرضه می‌شود. این هاچ‌بک قدرتمند زیر ۳۵ هزار دلار قیمت دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰ رای
منبع
Motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. هیتلر»

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    انتخاب اول و آخر فورد موستانگ🇺🇲

    موافقم 5
    مخالفم 12
    1. ممد ژانگولر

      ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (4317 ديدگاه)

      انتخاب من موستانگ و گلف
      بقیش متعلق به شماهاست حالشو ببرید

      موافقم 1
      مخالفم 1
  2. Galant.VR4(JDM)

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1435 ديدگاه)

    یدونه gr86 کارو جمع میکنه با یه تیون ریز میشه لذت برد از زندگی

    این آخرین کامنت من توی سایت پدال هستش
    فضای سایت متشنج و پر از توهین های شخصی شده هیتر و ترول زیاد شده و همینطور مطالب و مقالات مثل قبل نیست و مهمتر از همه بی‌تفاوت بودن در مدیریت کامنت ها
    من دنبال یه رسانه فنی و سالم بودم وگرنه همچین فضایی تو اینستا و تلگرام زیاده بشینن بهم توهین کنن و به اسم آزادی بیان هرکی هر نظری داره به عنوان تحمیل نظر استفاده کنن
    امیدوارم موفق باشین و به چیزی که میخواین برسین خصوصا ماشین موردعلاقتون🙏🏻

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. Cehx

      ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (259 ديدگاه)

      کار درستی می کنی
      شما همیشه در مقابل چنین افراد یاد اونایی بیوفت که فکر می کنن زمین تخته و نظرشونو میگن
      من نمیگم اینا هم امثال اونا هستن اما می تونی به راحتی نظرشونو قبول نکنی
      البته منم تو همچین جای متشنجی سعی می کنم کامنت نزارم

  3. mickeyy

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (133 ديدگاه)

    به قول مارتیک میون دوتا دلبر…من دو دلم کدوم ور… اینور برم یا اونور …. واقعا یکی از یکی دلبر تر موستانگ مزدا 3 گلف سوبارو wrx

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Cehx

      ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (259 ديدگاه)

      نکته همینجاست نباید فقط روی کاغذ رو ببینی
      الان سوبارو روی کاغذ در برابر ماستنگ کاملا شکست می خوره اما کافیه همین دوتا رو ببرن توی یک پیست سوبارو عملکردش از ماستنگ بهتر میشه(اگر هم بهتر نشه تقریبا مساوی میشن)
      البته من راجب این نسل موستانگ اطلاعات زیادی ندارم ولی اگه مثل نسل های پیشینش باشه همین اتفاق میوفته
      خلاصه ی مطلب اینه که نباید فقط به اعداد توجه کرد و راحتی خودرو استفاده شهری و پیست بشدت مهمتر هستند

      موافقم 1
      مخالفم 2
  4. مزدک

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    میاتا به عنوان یک اسطوره ی در سراشیب چهل سالگی بی رقیبه تو این قیمت (البته به عنوان یک کانورتیبل اسپرت دو نفره، با تمام محدودیت های سگمنت ش)
    تویوتا و برادر همسان ش، بخاطر بازتعریف کوپه ی اسپرت ارزان واقعی، با مرکز ثقل مناسب، به واسطه ی انجین باکسر، و هزینه ی اندکی، که تقریبا تمام ش خرج لذت هندلینگ می شه
    هوندا سیویک (و آکورای هم پایه ش) و در کنارش جتا، به عنوان یک سدان بی دردسر (با تأکید بر کیفیت پایدارتر و کم استهلاک تر هوندا)، با قابلیت های اسپرت به نسبت هزینه، کافی و مناسب، البته با احترام به سوبارو، بخاطر سوابق درخشان رالی، و کیفیت همیشه مورد تأییدش، که متأسفانه دیگه اون ویژگی های ارزشمند نسل های مشهور ایمپرزا رو، نسبت به قیمت پرداختی نداره، و خیلی در سایه ی شرکت مادرش (تویوتا) محو شده
    گلف جی تی آی، به عنوان نماد هاچ‌بک های اسپورت (که ای کاش گیربکس دستی رو، با اون سردنده ی مشهورش کنار نمی ذاشت)، و مزدا سه، بخاطر این همه زیبایی، توانایی و کیفیت (که گویا با توجه به محصولات جدید شبه چینی مزدا، باید به عنوان یک خاطره ی شیرین در یادها بمونه)
    مینی به عنوان آخرین رتروی اروپایی حقیقی، که نظم و کارآمدی آلمانی رو، با ژن خوب! مهندسی بریتیش ترکیب کرده
    و موستانگ (البته نه با این بیبی چهار سیلندر، که از جی تی هشت سیلندر به بالاش)، بخاطر احترام به خواست ماشین دوستان، و حفظ مفهوم پونی، و صد البته بخاطر موستانگ بودنش
    هرچند! گذشته های همه شون تقریبا (مثل همه ی چیزهای دیگه ی این دنیای تهوع آور لایک و دیسلایک، بدون فکر و سلیقه ای)، از دید من خالص تر، دلنشین تر و واقعی تر بودن…

  5. Siyavash

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (985 ديدگاه)

    خدایش همه ۱۱ تاشون جذاب و به شدت قیمت مناسبی دارن..

    موافقم 1
    مخالفم 1
  6. samurai

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (614 ديدگاه)

    همه ژاپنیای لیست ولی مجبور به انتخاب بشم سوبارو WRX بعدم مزدا :))

    موافقم 2
    مخالفم 2
  7. V8

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    بازار اسپرت های ارزون دست ژاپنه و بس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا