چشم اندازهفته نامه

بهترین خودروهای اسپرت ارزان‌قیمت سال 2025، از گلف GTI تا فورد موستانگ

خودروهای این گروه با قیمت زیر ۳۵ هزار دلار، نشان می‌دهند که برای تجربهٔ هیجان رانندگی لزوماً نیازی به سوپراسپرت‌های چند صد هزار دلاری نیست.

هرچند میانگین قیمت خودروهای نو در بازار آمریکا به حدود ۵۰ هزار دلار رسیده ولی هنوز هم خودروهایی جذاب زیادی را می‌توان پیدا کرد که بسیار ارزان‌تر از این رقم هستند. ازاین‌رو، قصد داریم در ادامه با خودروهای اسپرتی آشنا شویم که در سال ۲۰۲۵ با قیمت زیر ۳۵ هزار دلار قابل خریداری هستند.

۱-مزدا MX-5

قیمت: ۳۰,۵۱۵ دلار

وقتی حرف از هیجان ارزان‌قیمت می‌شود، همیشه نام مزدا میاتا را می‌شنویم. این رودستر ژاپنی با قیمت ۳۰ هزار دلار، یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی را ارائه می‌کند که ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتن متر گشتاور دارد. میاتا با گیربکس شش سرعته دستی و یا اتوماتیک و همین‌طور نسخه سقف فلزی RF قابل خریداری خواهد بود ولی مهم نیست کدام نسخه را انتخاب کنید زیرا MX-5 درهرصورتی عالی است.

۲-تویوتا GR86

قیمت: ۳۱,۱۳۵ دلار

کوپه اسپرت تویوتا پس از مزدا در رتبه دوم قرار می‌گیرد و کمی بیش از ۳۱ هزار دلار قیمت دارد. GR86 هم مثل مزدا از یک پیشرانه چهار سیلندر تنفس طبیعی استفاده می‌کند ولی این موتور که از نوع ۲.۴ لیتری تخت ساخت سوبارو است، خروجی بیشتری برابر با ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن گشتاور دارد. این کوپه ژاپنی با گیربکس‌های شش سرعته دستی یا اتوماتیک عرضه می‌شود ولی باید به سقف ثابت بسنده کنید.

۳-هوندا سیویک Si

قیمت: ۳۱,۴۰۰ دلار

سیویک Si سدان اسپرت جذابی برای کسانی است که خواهان هیجان ارزان‌قیمت و کاربردی هستند. این سدان ژاپنی با قیمت بیش از ۳۱ هزار دلار، یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ را با ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور را ارائه می‌کند. هرچند این قدرت نسبت دیگر سدان‌های اسپرت اندک به نظر می‌رسد ولی با دیفرانسیل لغزش محدود، گیربکس دستی و حالات رانندگی قابل تنظیم، رانندگی هیجان‌انگیزی را همراه با امکانات رفاهی زیادی مثل سیستم صوتی Bose فراهم می‌کند.

۴-فولکس‌واگن گلف GTI

قیمت: ۳۳,۱۹۰ دلار

گلف GTI افسانه‌ای هنوز زنده است. قیمت این هاچ‌بک داغ از کمی بیش از ۳۳ هزار دلار آغاز می‌شود و یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور را ارائه می‌کند که به‌صورت استاندارد در کنار یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه قرار می‌گیرد زیرا فولکس‌واگن گیربکس دستی گلف را حذف کرده است. در GTI تمام نیرو فقط به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

۵-سوبارو BRZ

قیمت: ۳۳,۳۸۰ دلار

سوبارو BRZ و تویوتا GR86 اساساً یکسان هستند و هردو از همان پیشرانه ۲.۴ لیتری تخت با ۲۲۸ اسب بخار قدرت استفاده می‌کنند ولی BRZ به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی StarLink و پکیج کمک‌راننده EyeSight مجهز است که حتی در نسخه دستی هم ارائه می‌شود. کسانی که خواهان هیجان بیشتری هستند نیز می‌توانند سراغ نسخه BRZ tS بروند که سیستم تعلیق متمرکز بر پیست، ترمزهای برمبو و تودوزی چرم و جیر را ارائه می‌کند. البته این نسخه کمی گران‌تر است و قیمت آن از ۳۷,۵۳۰ دلار آغاز می‌شود.

۶-فورد موستانگ اکوبوست

قیمت: ۳۳,۵۱۵ دلار

موستانگ هنوز هم راهی ارزان‌قیمت برای لذت بردن از رانندگی محسوب می‌شود. البته با زیر ۳۵ هزار دلار نمی‌توان سراغ نسخه GT با پیشرانه جذاب V8 رفت ولی موتور ۲.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ نسخه اکوبوست با ۳۱۵ اسب بخار قدرت و ۴۷۵ نیوتن متر گشتاور، بسیار قوی‌تر از خودروهای اسپرت ارزان‌قیمت تویوتا و مزدا است درحالی‌که قیمت پایه تنها ۳۳ هزار دلاری دارد. موستانگ اکوبوست همچنین به‌صورت استاندارد با گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک عرضه می‌شود ولی متأسفانه خبری از گیربکس دستی نیست.

۷-سوبارو WRX

قیمت: ۳۳,۸۵۵ دلار

سوبارو WRX فقط کمی گران‌تر از سیویک Si است ولی قدرت بسیار بیشتری دارد. قیمت این سدان اسپرت ژاپنی از نزدیک به ۳۴ هزار دلار آغاز می‌شود و یک پیشرانه ۲.۴ لیتری چهار سیلندر تخت توربو با ۲۷۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور را همراه با گیربکس شش سرعته دستی ارائه می‌کند درحالی‌که یک گیربکس CVT هم قابل سفارش خواهد بود. سوبارو برای این خودرو هم نسخه tS را ارائه می‌کند که ترمزهای برمبوی ارتقاءیافته و سیستم فرمان و تعلیق اصلاح‌شده را به همراه دارد ولی با قیمت ۴۶,۸۷۵ دلار، بسیار گران‌تر است.

۸-فولکس‌واگن جتا GLI

قیمت: ۳۳,۹۴۰ دلار

جتا GLI اساساً نسخه سدان گلف GTI محسوب می‌شود. این خودرو به یک پیشرانه ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور مجهز است که در کنار گیربکس شش سرعته دستی یا هفت سرعته دوکلاچه قرار می‌گیرد و نیروی خود را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد. جتا GLI برای مدل ۲۰۲۵ فیس‌لیفتی را تجربه کرده که تغییرات ظاهری و به‌روزرسانی‌های داخلی را به همراه دارد ولی با قیمت پایه زیر ۳۴ هزار دلار، هنوز هم یکی از ارزان‌ترین خودروهای اسپرت بازار آمریکا محسوب می‌شود.

۹-آکورا اینتگرا

قیمت: ۳۴,۱۹۵ دلار

اینتگرا اساساً یک سیویک با لباس شیک‌تر محسوب می‌شود که با قیمت ۳۴ هزار دلار، کمی گران‌تر است. این خودرو از همان پیشرانه ۱.۶ لیتری سیویک Si با ۲۰۰ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند ولی به‌صورت استاندارد با گیربکس CVT ارائه می‌شود. این یعنی کسانی که خواهان گیربکس دستی در اینتگرا هستند باید سراغ مدل‌های A-Spec یا تایپ S بروند که به ترتیب ۳۹,۱۹۵ دلار و ۵۴,۰۹۵ دلار قیمت دارند.

۱۰-مینی کوپر S

قیمت: ۳۴,۳۷۵ دلار

مینی کوپر S هاچ‌بک داغ تمام‌عیاری محسوب نمی‌شود زیرا پیشرانهٔ ۲ لیتری توربوشارژ آن تنها ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد ولی این هاچ‌بک کوچک بریتانیایی دینامیک رانندگی عالی دارد که آن را به خودروی بسیار جذابی تبدیل می‌کند. همچنین قیمت کوپر S نیز در سال ۲۰۲۵ از رقم معقول ۳۴,۳۷۵ دلار آغاز می‌شود.

۱۱-مزدا ۳ توربو

قیمت: ۳۴,۴۳۵ دلار

مزدا ۳ توربو به‌عنوان یک هاچ‌بک داغ به بازار عرضه نمی‌شود ولی مشخصات فنی این هاچ‌بک ژاپنی چیز دیگری میگویند زیرا موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توربوی این ماشین با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۵ نیوتن متر گشتاور، حتی از گلف GTI هم قوی‌تر است. مزدا ۳ توربو به‌صورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است و فقط با یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک عرضه می‌شود. این هاچ‌بک قدرتمند زیر ۳۵ هزار دلار قیمت دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۱ رای
منبع
Motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۰ دیدگاه‌ها

  1. هیتلر»

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    انتخاب اول و آخر فورد موستانگ🇺🇲

    موافقم 70
    مخالفم 49
    1. ممد ژانگولر

      ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (4396 ديدگاه)

      انتخاب من موستانگ و گلف
      بقیش متعلق به شماهاست حالشو ببرید

      موافقم 58
      مخالفم 16
    2. فورد

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (18 ديدگاه)

      دمت گرم
      راست میگی ناموسا

      موافقم 19
      مخالفم 5
    3. NAVID@@98

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      فورد موستانگ که بله بهترین بهترینه
      اول۱ فورد موستانگ آمریکا و از اروپا فولکس واگن گلف اول۱ ‌پادشاه هستن بهترین هستن بخصوص اینکه طیف متنوعی از پایه تا سطح بالا دارن و هر سلیقه ای رو پوشش میدن
      موستانگ از پرفروش ترین خودروهای اسپرت جهان هم هست درسته که انتخاب اول باشه

      درنتیجه انتخاب من فقط مزدا میاتا

      هرکی هم گفت همه فلان چیز های لیست فلان چیزو انتخاب میکنن انتخاب میکنم بعد فلان چیز نه بیخود میگه میخواد دل خودشو خوش کنه

      چون در واقع باید واقع بین باشیم
      همون مزدا میاتا میدونم در حد خودشه ولی چون دنبال بهترین نمی‌گردم با همین حال میکنم
      فقط مزدا میاتا ۱.۵ دنده دستی

      موافقم 9
      مخالفم 6
    4. ۱۳ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5670 ديدگاه)

      ماشین بچه پولداراست

    5. mmd@

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (455 ديدگاه)

      بهترین ها از نظر من تو لیست
      اول فورد با ابهت فقط نسخه ۴ سیلندره
      بعد سوبارو WRX
      بعد ۲ برادر BRZ وGR86
      بعدش گلف

  2. Galant.VR4(JDM)

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1446 ديدگاه)

    یدونه gr86 کارو جمع میکنه با یه تیون ریز میشه لذت برد از زندگی

    این آخرین کامنت من توی سایت پدال هستش
    فضای سایت متشنج و پر از توهین های شخصی شده هیتر و ترول زیاد شده و همینطور مطالب و مقالات مثل قبل نیست و مهمتر از همه بی‌تفاوت بودن در مدیریت کامنت ها
    من دنبال یه رسانه فنی و سالم بودم وگرنه همچین فضایی تو اینستا و تلگرام زیاده بشینن بهم توهین کنن و به اسم آزادی بیان هرکی هر نظری داره به عنوان تحمیل نظر استفاده کنن
    امیدوارم موفق باشین و به چیزی که میخواین برسین خصوصا ماشین موردعلاقتون🙏🏻

    موافقم 66
    مخالفم 16
    1. Cehx

      ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (334 ديدگاه)

      کار درستی می کنی
      شما همیشه در مقابل چنین افراد یاد اونایی بیوفت که فکر می کنن زمین تخته و نظرشونو میگن
      من نمیگم اینا هم امثال اونا هستن اما می تونی به راحتی نظرشونو قبول نکنی
      البته منم تو همچین جای متشنجی سعی می کنم کامنت نزارم

      موافقم 19
      مخالفم 11
    2. Saeed farshchian

      ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (210 ديدگاه)

      👋💔

      موافقم 9
      مخالفم 8
    3. Titanium

      ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (249 ديدگاه)

      نه جی دی ام تورو خدا نروووو
      نظرات به کتفت باشه نرو خواهشاً
      البته منم احساس میکنم مقالات دارن بی روح میشن

      موافقم 15
      مخالفم 10
    4. Taha Ayoobi

      ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5612 ديدگاه)

      خداحافظ 👋
      موفق باشی

      موافقم 17
      مخالفم 5
    5. صامورایی

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (240 ديدگاه)

      پدال یک رسانه آزاده که همه حق دارن از چیزی که دوست دارن تعریف و تمجید کنن و کلکل خودرویی هم چاشنی همه سایتاست نه فقط پدل. حالا اینکه کسی تحمل دیدن نظر بقیه رو نداره یابرای مسئولان سایت تعیین تکلیف کنه که فلان کاربرا رو محدود کنید، این دیگه زیاده خواهی و روده درازی خود طرفه ربطی به کاربرا نداره.مقالات ده سال پیش سایت هم ببینی کلکل توش هست و خیلی وقتا هم کار بالا گرفته و چندین صفحه کامنت ثبت شده. خیلی کاربرا هم اومدن و رفتن هیچ اتفاقی هم نیفتاده همیشه یه عده میرن یه عده جاشون میاد. نکته اخر این حرف که من به علت فلان و فلان میرم کاملا مسخره و بچگونه ست همونطور که گفتم کلکل خودرویی سالها در پدال هست از نظر کره فنا هم خیلی ازین ژاپنیا که چهره مظلوم بخودشون میگیرن ترول تلقی میشن پس الکی من میرم بخاطر فلان چیز معنی نداره. این سایت صدها کاربر داره با نظرات مختلف چرا فقط یه گروه خاص رو باید دید و کاسه کوزه هارو سر اون شکست. طرف حوصلش سررفته از سایت یا دیگه نمیخاد بیاد یا یجا بهتر پیدا کرده میگه فلانی و فلانی باعث شدن شما نعمت من رو از دست بدید..،،دیگه دوره این بازیا و فیلما خیلی وقته سر اومده.،انگار فیلم هندیه خداییش. وقتی میگم خیلیا کم سن و سال و بچن منظور همین حرفای خنده داره،.،

      موافقم 9
      مخالفم 24
      1. Jamshid

        ۱۳ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (3140 ديدگاه)

        توهین و ترول از کی تا حالا شده آزادی بیان؟😏

        موافقم 20
        مخالفم 5
        1. صامورایی

          ۱۳ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (240 ديدگاه)

          مشکل اینجاست تو خودتو اگه جای یه طرفدار کره بزاری میبینی خیلی از همین کامنتای ژاپنیا رسماخوده تروله. فقط یه سر به کامنتای ۲ سال اخیر بزن ببین چنددرصد مواقع خود ژاپنیا بحثو شروع کردن . اما گردن گیرتون این مواقع ازکار میفته.فقط بلدین به دیگران برچسب ترول بزنی نوبت خودتون که میشه تبدیل میشی به منشور حقوق بشر،.دوره این فیلما دیگه سر اومده،،،بحث اضافی هم دیگه نمیخواد

          موافقم 6
          مخالفم 12
        2. بهزاد

          ۱۳ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (2593 ديدگاه)

          موضوع اینجاست که جوابی که به کامنت های ترولی مثل تو که ده ها نام داشتی را پدال منتشر نمیکنه.
          کسی که با ده ها اسم اینجا حضور داره برای بحث و گفتگو نیومده و کارش مشخصه.
          اینجا مشخص نیست هدفت چیه ، ممکنه از رقبای پدال باشی و برای آلوده کردن جو رقیبت میای یا یکسری خاطرات بد از یکسری خودروها یا دلایل دیگری که نمیشه عنوان کرد.

          موافقم 12
          مخالفم 2
      2. Saeed farshchian

        ۱۳ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (210 ديدگاه)

        منتظر اون روزیم که خودت بری

    6. froG-driVer

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1108 ديدگاه)

      🫡🫡

      موافقم 3
      مخالفم 1
    7. ۱۳ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5670 ديدگاه)

      سلام خداحافظ عکس پروفایلت خیلی زیبا بود💔
      داداش من دلم برات تنگ میشه امیدوارم توی زندگیت همیشه موفق باشی

      موافقم 4
      مخالفم 3
    8. mmd@

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (455 ديدگاه)

      خداحافظ موفق باشی ولی سوبارو نگفتی 😐

  3. mickeyy

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (154 ديدگاه)

    به قول مارتیک میون دوتا دلبر…من دو دلم کدوم ور… اینور برم یا اونور …. واقعا یکی از یکی دلبر تر موستانگ مزدا 3 گلف سوبارو wrx

    موافقم 15
    مخالفم 2
    1. Cehx

      ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (334 ديدگاه)

      نکته همینجاست نباید فقط روی کاغذ رو ببینی
      الان سوبارو روی کاغذ در برابر ماستنگ کاملا شکست می خوره اما کافیه همین دوتا رو ببرن توی یک پیست سوبارو عملکردش از ماستنگ بهتر میشه(اگر هم بهتر نشه تقریبا مساوی میشن)
      البته من راجب این نسل موستانگ اطلاعات زیادی ندارم ولی اگه مثل نسل های پیشینش باشه همین اتفاق میوفته
      خلاصه ی مطلب اینه که نباید فقط به اعداد توجه کرد و راحتی خودرو استفاده شهری و پیست بشدت مهمتر هستند

      موافقم 11
      مخالفم 17
      1. Taha Ayoobi

        ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (5612 ديدگاه)

        توروخدا این نظرات الکی رو ندید، اونی که موستانگ می‌خره آخرین چیزی که بهش فکر میکنه پیسته

        موافقم 7
        مخالفم 11
        1. Cehx

          ۱۳ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (334 ديدگاه)

          دقیقا
          کسی که موستانگ میگیره عاشق صدا و طراحیشه
          و به همین دلیله که ماشین های گوناگون وجود دارند چون نیاز های گوناگون وجود دارن

        2. Mohammad FM

          ۱۳ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (1911 ديدگاه)

          کسی هم که سوبارو میخره آخرین چیزی که بهش فکر میکنه ماستانگه!

    2. پیرمرد قدیمی

      ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (27 ديدگاه)

      اگر شرایط خرید این سه تا رو داشتم واقعا نمیتونستم انتخاب کنم.
      دریفتر ژاپنی ( سوبارو )
      عضلانی آمریکایی ( موستانگ )
      بهترین هاچبک جهان ( گلف )
      اونم با قیمت یکسان 😋

      موافقم 10
      مخالفم 2
      1. محمدهادی

        ۱۳ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (2528 ديدگاه)

        بنظر من زهمه گزینه ها اینجا قابل احترامن
        ولی وقتی گلف اسطوره اینجا حضور داره دیگه هیچکدومشون به چشمم نمیان
        الویت های بعدی مزدا ۳ پرتوان و فورد موستانگه

    3. froG-driVer

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1108 ديدگاه)

      نمی‌دونم قضیه چیه ولی دارم با لحن میخونم و دلم میخواد برقصم همین وسط😂

      موافقم 2
      مخالفم 1
  4. مزدک

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (104 ديدگاه)

    میاتا به عنوان یک اسطوره ی در سراشیب چهل سالگی بی رقیبه تو این قیمت (البته به عنوان یک کانورتیبل اسپرت دو نفره، با تمام محدودیت های سگمنت ش)
    تویوتا و برادر همسان ش، بخاطر بازتعریف کوپه ی اسپرت ارزان واقعی، با مرکز ثقل مناسب، به واسطه ی انجین باکسر، و هزینه ی اندکی، که تقریبا تمام ش خرج لذت هندلینگ می شه
    هوندا سیویک (و آکورای هم پایه ش) و در کنارش جتا، به عنوان یک سدان بی دردسر (با تأکید بر کیفیت پایدارتر و کم استهلاک تر هوندا)، با قابلیت های اسپرت به نسبت هزینه، کافی و مناسب، البته با احترام به سوبارو، بخاطر سوابق درخشان رالی، و کیفیت همیشه مورد تأییدش، که متأسفانه دیگه اون ویژگی های ارزشمند نسل های مشهور ایمپرزا رو، نسبت به قیمت پرداختی نداره، و خیلی در سایه ی شرکت مادرش (تویوتا) محو شده
    گلف جی تی آی، به عنوان نماد هاچ‌بک های اسپورت (که ای کاش گیربکس دستی رو، با اون سردنده ی مشهورش کنار نمی ذاشت)، و مزدا سه، بخاطر این همه زیبایی، توانایی و کیفیت (که گویا با توجه به محصولات جدید شبه چینی مزدا، باید به عنوان یک خاطره ی شیرین در یادها بمونه)
    مینی به عنوان آخرین رتروی اروپایی حقیقی، که نظم و کارآمدی آلمانی رو، با ژن خوب! مهندسی بریتیش ترکیب کرده
    و موستانگ (البته نه با این بیبی چهار سیلندر، که از جی تی هشت سیلندر به بالاش)، بخاطر احترام به خواست ماشین دوستان، و حفظ مفهوم پونی، و صد البته بخاطر موستانگ بودنش
    هرچند! گذشته های همه شون تقریبا (مثل همه ی چیزهای دیگه ی این دنیای تهوع آور لایک و دیسلایک، بدون فکر و سلیقه ای)، از دید من خالص تر، دلنشین تر و واقعی تر بودن…

    موافقم 18
    مخالفم 4
    1. keyvan

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      سوبارو، شرکت مادرش تویوتا؟
      نه عزیز اشتباه میکنی. تویوتا توی سوبارو یه چند درصد سهام داره که معنیش نمیشه شرکت مادر.

      موافقم 2
      مخالفم 1
  5. Siyavash

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1037 ديدگاه)

    خدایش همه ۱۱ تاشون جذاب و به شدت قیمت مناسبی دارن..

    موافقم 12
    مخالفم 3
  6. samurai

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (635 ديدگاه)

    همه ژاپنیای لیست ولی مجبور به انتخاب بشم سوبارو WRX بعدم مزدا :))

    موافقم 10
    مخالفم 11
  7. V8

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    بازار اسپرت های ارزون دست ژاپنه و بس

    موافقم 11
    مخالفم 7
  8. حسین

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    اول گلف
    دوم موستانگ

    موافقم 8
    مخالفم 7
  9. حسین دهمرد

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2744 ديدگاه)

    قبلا که جوانتر بودم کوپه های دو در رو انتخاب میکردم اما الان سیویک

    موافقم 8
    مخالفم 3
  10. Mr Tiger

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (74 ديدگاه)

    فورد اکوبوست که سرطان خالصه اینقدر مشکل سرسیلندر و یاتاقان و برقی داره… انتخابم اول گلف دوم مزدا…گلف فراتر از یه هاچبکه… هندلینگ فوق العاده موتور بسیار پرشتاب و آپشن زیاد… دوام هم فوق العاده

    موافقم 8
    مخالفم 15
    1. Taha Ayoobi

      ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5612 ديدگاه)

      چقدر ظرفیت مردم کم شده😄😄😄
      باشه حالا نکش خودتو، B58 کم استهلاکه😂

      موافقم 11
      مخالفم 5
      1. Mr Tiger

        ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (74 ديدگاه)

        اگه مقدار خیلی کمی اطلاعات از موتور ماشینا داشته باشی میدونی که فورد۲.۳ لیتری فوق سرطانه… فورد ۶ سیلندر و ۸ سیلندر خوبه و کم دردسر… فورد ۸ سیلندر تنفس طبیعی با قیمت ۴۸ هزارتایی یکی از مورد علاقه های خودمه… متاسفانه تو نمیدونی که کدوم موتور در حال حاضر خوبه و کدوم بد… فقط یاد گرفتی آلمان پراستهلاکه ژاپن کم استهلاک آمریکا قدرتمند… همین موتور v35 که تویوتا رو همه محصولات شش سیلندر گذاشته شده عامل دردسر تویوتا… مشکلات برقی و یاتاقان زیاد داره… موتور ۱۵۰۰ سی سی ۳۰۰ اسبی رو کرولا جی آر خیلی بد از آب دراومد… موتور m139 بنز تولید ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ بصورت وحشتناکی مشکل بلوک سیلندر داشتن… بی ام و x3 مدل ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ فوق سرطانه… سری سه e92 بدترین ماشین پرفروش تاریخ از نظر استهلاکه…خب شما بفرما بینم چی میدونی؟

        موافقم 11
        مخالفم 5
        1. Taha Ayoobi

          ۱۳ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5612 ديدگاه)

          ببین من نمیگم آمریکا پاک و منزهه و آلمان همه خراب و آشغال.
          کلا ازیه قاعده ای پیروی میکنه، اونم اینه که اروپایی ها استهلاکشون بالاس، ژاپنی ها خیلی کم استهلاکن و آمریکا بین این دوتاس از نظر استهلاک.
          حالا این وسط بعضی وقتا آلمان کم استهلاک می‌سازه در حدی که تویوتا میذاره رو سوپرا(B58)، از اونور هم آمریکا یه دونه مشکل دار می‌سازه مثل اکوبوست.
          اکوبوست هم من نمیدونم چجوری میگی سرطانه، من فقط مشکل واشر سر سیلندر شو میدونستم که اونم برای نسل های قبلش بود الان درست شده.
          اونجوری نیست که میگی سرطانه به درد نمیخور!

          موافقم 5
          مخالفم 2
        2. AVA

          ۱۳ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (256 ديدگاه)

          حالا خودش چی داره؟
          سمند میلی بعد میگه آلمانیا استهلاکشون بالاست 🤣 یه BMW 518 زمان شاه تا به حال نرونده اظهار نظر میکنه

          موافقم 3
          مخالفم 7
        3. Taha Ayoobi

          ۱۳ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (5612 ديدگاه)

          باشه باشه

          موافقم 4
          مخالفم 1
  11. Mr.negative

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    من از همون اولین باری که میاتا رو دیدم برام خیلی خاص و متفاوت بود
    از این موضوع خوشم نمیاد که مزدا طراحیش چند سالیه که تکراری شده ولی اگه هزار سالم میاتا رو همین شکلی بسازن من بازم عاشقشم

    موافقم 6
    مخالفم 1
  12. ALI

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    لذت رانندگی
    گیربکس مزدا
    هندلینگ گلف

    موافقم 5
    مخالفم 2
  13. Taha Ayoobi

    ۱۲ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (5612 ديدگاه)

    🐎🐎🐎

    موافقم 5
    مخالفم 5
  14. محسن

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    همش خوبه چه فایده ما لیاقت همین کارکردشم نداریم

    موافقم 3
    مخالفم 1
  15. دیمن

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (170 ديدگاه)

    مینی کوپر 34000دلار، موستانگ 33000 دلار؟ 😀😀😀، موستانگ آتیش زده به مالش

    موافقم 3
    مخالفم 3
  16. arash

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (132 ديدگاه)

    خوش می آید که در زمانی همین جوانان پرشور انقلابی سوار بر فورد وشورولت می شدند و شرارت می کردند و با بنزین 10 ریالی و سوپر 12 ریالی و دلار 7 تومانی اینهمه دم از گرانی و بدبختی و بیکاری و نداری می زدند و متاسفانه تحت تاثیر تفکرات چیپ چپ گرایانه شرارتهای خود را در برابر طاغوت زمانه توجیه می کردند بطور نمونه متاسفانه یکی از هنرپیشه ها در زمان طاغوت برای نشان دادن بدبختی خودش گرانی و بیکاری اشاره میکند که آنقدر گرانی و بدبختی هست که ایشان دو ماه است لب به ویسکی نزده است به قول دایی جان ناپلئون از قدرت خدا فرق روزگار را ببین و حیرت کن آن زمان می رفتیم ماموریت جنگ با انگلیسیها حالا میرویم ماموریت درب خونه شیرعلی قصاب …

    موافقم 9
    مخالفم 1
  17. JAAAAAAAAAAAAAG

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (31 ديدگاه)

    جی دی ام کجا میری بگو منم بیام.یه جایی می‌خواستیم یکم از ماشین مقاله بزاره نه اینکه بره هزینه اجرت تعمیر کوییک و قیمت ثبت نام دیما ۸ تن بزاره.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  18. Mity

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    Gr86 و مزدا عالین. موستانگ اکوبوست در حد اسم موستانگ نیست ولی از همه لحاظ گلف برتری داره

    موافقم 4
    مخالفم 4
  19. قدرت طهماسبی

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (49 ديدگاه)

    بدبخت بیچاره ها از کارمند به پایین نگاه و از اونا بالاتر حالشو می برن ، این معادله کی به هم می خورد .الله اکبر

  20. Mohammad FM

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1911 ديدگاه)

    Wrx

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا