اگر با هر بودجهای از ۴۰۰ میلیون تومان گرفته تا بیش از ۱.۵ میلیارد تومان به دنبال خودروی اتوماتیک در بازار ایران هستید این مطلب پدال را از دست ندهید.
یکی از مهمترین قطعات در قوای محرکهٔ خودروها گیربکس یا جعبهدنده است که نیروی موتور را به دیفرانسیل تحویل میدهد. این فرایند اما میتواند بهصورت دستی توسط راننده یا بهطور خودکار انجام گیرد. تعویض دنده دستی اما هرچند در خودروهای اسپرت میتواند لذتبخش باشد ولی در رانندگیهای روزمره خصوصاً در شهرهای شلوغ و پرترافیک به دلیل کلاچ گرفتنهای متعدد خستهکننده خواهد بود. به همین دلیل، خیلیها سراغ خودروهای اتوماتیک میروند.
همچنین بخوانید: ارزانترین خودروهای دنده اتوماتیک ایران
در بازار کشورمان اما اکثر خودروهای داخلی با گیربکس دستی ارائه میشوند و مدلهای اتوماتیک کمتر بوده و قیمت بالاتری هم دارند. بااینحال، در همین بازار هم میتوان مدلهای نسبتاً مناسبی پیدا و ازاینرو، در ادامه قصد داریم با بهترین خودروهای دنده اتوماتیک ایران آشنا شویم. لازم به ذکر است که در اینجا صرفاً به مدلهای در حال تولید میپردازیم و خودروهای اتوماتیکی که قبلاً در ایران تولید یا عرضه میشدند مشمول این لیست نخواهد بود.
کوییک اتوماتیک
قطعاً کوییک نمیتواند لایق عنوان بهترین باشد اما ازآنجاییکه این ارزانترین خودروی اتوماتیک بازار کشورمان محسوب میشود، در دسترس طیف بیشتری از خریداران قرار دارد و بنابراین حضورش در لیست ما خالی از لطف نخواهد بود. علاوه بر این، کوییک اتوماتیک خودروی نسبتاً کماستهلاکی است و نسبت به قیمت، آپشنهای خوبی را ارائه میکند. البته کوییک اتوماتیک برای کسانی که خواهان شتاب و سرعت بالایی هستند اصلاً گزینه مناسبی نخواهد بود زیرا ترکیب پیشرانه ۱.۵ لیتری هشت سوپاپ ۸۷ اسب بخاری با گیربکس CVT در شتابگیریها کند عمل میکند؛ بنابراین، کوییک برای کسانی که خواهان خودرویی اتوماتیک برای استفادههای معمول روزمره هستند، به لطف قیمت نسبتاً مناسب و آپشنهای زیاد میتواند گزینه خوبی باشد.
دنا پلاس توربو اتوماتیک
هرچند پایه و اساس دنا پلاس به پژو ۴۰۵ بازمیگردد اما ایرانخودرو توانسته با اقداماتی مثل ارائهٔ پیشرانه توربو و گیربکس اتوماتیک جدید، تا حدودی این سدان را مدرنتر کند. برخلاف محصولات اتوماتیک قبلی ایرانخودرو که از گیربکس چهار سرعتهٔ قدیمی و پرمشکل پژو استفاده میکردند، دنا پلاس با گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک جدیدی عرضه میشود که عملکرد بهتری دارد. همچنین نسخهٔ اتوماتیک این خودرو به پیشرانهٔ ۱.۷ لیتری EF7 توربو مجهز است که با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور، اکثر نیازهای راننده را برطرف خواهد کرد. ویژگی مثبت دیگر این خودرو نیز میتواند برخورداری از آپشنهای مناسبی مثل چهار ایربگ، تنظیم برقی صندلیهای جلو، سانروف، کروز کنترل و در نمونههای جدیدتر سنسور نور و باران باشد. بااینحال، خریداران دنا پلاس اتوماتیک باید با مشکلات ریزودرشت این خودرو مثل فضای داخلی محدود، کیفیت پایین و… کنار بیایند.
تارا اتوماتیک
تارا برخلاف دنا از پلتفرم مدرنتر پژو ۳۰۱ استفاده میکند و بنابراین درمجموع خودروی بهروزتری است. ایرانخودرو همچنین این سدان خود را به پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری TU5 پلاس مجهز کرده که موتور نسبتاً بیآزاری است و به لطف تغییراتی مثل تجهیز به سیستم زمانبندی سوپاپها، خروجی کمی بالاتری برابر با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور دارد. در تارا اتوماتیک انتقال نیرو توسط همان گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک دنا صورت میگیرد ولی تارا از کابین جادارتر و پیشرانهٔ کماستهلاکتری بهره میبرد هرچند که قدرت کمتری دارد. مصرف سوخت پایین و آپشنهای مناسب مثل کنترل کشش، کنترل پایداری، چهار ایربگ، سانروف، سنسور نور و باران، سیستم پایش باد تایرها و… هم از دیگر نقاط قوت این خودرو هستند. بااینحال، مثل همهٔ خودروهای داخلی، تارا اتوماتیک هم معایبی مثل طراحی بیرونی نهچندان جالب، کیفیت ساخت پایین و ضخامت نازک پانلهای بدنه رنج میبرد.
جک J4
جک J4 تنها سدان چینی زیر یک میلیارد تومان در بازار کشورمان محسوب میشود و به لطف همین قیمت نسبتاً مناسب و خوشنامی برند جک در ایران بهواسطهٔ مدل J7 تا حدودی موردتوجه خریداران قرار گرفته است. این خودرو همچنین سدان کماستهلاکی است و برای کسانی که خواهان یک سدان اقتصادی آتوماتیک بیآزار هستند میتواند گزینهٔ مناسبی باشد هرچند که انتظار رانندگی هیجانانگیز و طراحی جذاب را نباید از چنین خودرویی داشت. J4 به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی مجهز است که ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۶ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این موتور هم توسط گیربکس CVT صورت میگیرد که هرچند میتواند کسلکننده باشد اما استهلاک و مصرف سوخت پایینی را به دنبال دارد. همچنین چند وقتی است کرمان خودرو چند آپشن جدید شامل سیستم کنترل پایداری، دیلایت و ترمزهای دیسکی عقب را هم به J4 اضافه کرده است.
چری آریزو ۵
آریزو ۵ سالها است در بازار کشورمان حضور دارد و به لطف آپشنهای زیاد، طراحی قابلقبول و شبکه نمایندگیهای گسترده مدیران خودرو با استقبال مناسبی مواجه شده است. در حال حاضر، این خودرو با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو به بازار عرضه میشود که ۱۴۵ اسب بخار قدرت و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی موتور هم هرچند توسط گیربکس CVT صورت میگیرد اما این گیربکس از ۹ دنده مصنوعی بهره میبرد که میتواند حس تعویض دنده را القا کند. همچنین بهتازگی مدیران خودرو نسخهٔ جدیدی از این سدان چینی را با نام آریزو ۵ S یا اسپرت معرفی کرده است که از طرحی تهاجمیتر در جلو و دو آپشن جدید دو آپشن جدید گرمکن صندلیهای جلو و تنظیم برقی صندلی راننده بهره میبرد.
جک S5
جک S5 هرچند یکی از قدیمیترین خودروهای چینی بازار کشور محسوب میشود اما جزء کراساوورهای چینی پرفروش بازار است و با جلب اعتماد خریداران توانسته همچنان محبوبیت خود را حفظ کند. همچنین در پاییز سال ۱۴۰۰ کرمان خودرو نسخه فیسلیفت این کراساوور را با تغییراتی در قسمت سپر و جلوپنجره معرفی کرد. تغییر مهم این نسخه اما تجهیز به پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ جدید با تزریق مستقیم سوخت است که جایگزین نمونهٔ ۲ لیتری توربوشارژ قبلی شده است. این موتور ۱۶۱ اسب بخار قدرت و ۲۵۱ نیوتن متر گشتاور دارد و به یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک دوکلاچه متصل میشود. به این نسخه جدید دو آپشن کروز کنترل و دیلایت هم اضافه شده است؛ بنابراین، جک S5 هنوز هم میتواند برای کسانی که خواهان یک شاسیبلند اتوماتیک هستند گزینهٔ مناسبی باشد هرچند که باید طراحی بیرونی قدیمی و کابین کاملاً کهنهٔ آن کنار بیایید.
چانگان CS35 پلاس
نسل اول چانگان CS35 که توسط سایپا بین سالهای ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۸ مونتاژ میشد، مورد استقبال خریداران قرار گرفت و حالا سایپا قصد دارد با عرضه نسل دوم این خودرو با نام CS35 پلاس، موفقیت گذشته را تکرار کند. البته این کراساوور چینی فعلاً بهصورت وارداتی در کشورمان عرضه میشود و بنابراین احتمالاً کیفیت و دقت مونتاژ بهتری نسبت به خودروهای مونتاژ داخل دارد. CS35 پلاس در ایران با یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربو عرضه میشود که با ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۵ نیوتن متر گشتاور، کاملاً برای کراساووری با این اندازه کافی خواهد بود. همچنین گیربکس این ماشین هم از نوع هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه است. CS35 پلاس در دو تیپ به بازار عرضه میشود که تفاوت آنها فقط در سطح تجهیزات خواهد بود.
فونیکس تیگو ۷ پرو
تیگو ۷ ابتدا با نسل اول خود راهی بازار کشورمان شد و از سال ۱۴۰۰ مدیران خودرو نسل دوم آن را با نام تیگو ۷ پرو به بازار فرستاده است. این کراساوور چینی به لطف طراحی جذاب، آپشنهای مناسب و قوای محرکهای که تا حدودی امتحان خود را پس داده، توانسته خود را از دیگر کراساوورهای چینی بازار متمایز کند. تیگو ۷ پرو به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و نیروی خود را از طریق یک گیربکس CVT با ۹ دنده مصنوعی انتقال میدهد. هرچند پیشرانه تیگو ۷ پرو با نسل قبلی مشترک است و از برخی رقبا قدرت کمتری دارد اما در عوض طی این سالها امتحان خود را پس داده است. این خودرو همچنین از آپشنهای فراوانی مثل دوربین ۳۶۰ درجه، گرمکن و تنظیم برقی صندلیهای جلو، شارژر بیسیم گوشی، نورپردازی داخلی ۷ رنگ، درب صندوق خودکار با حسگر سوئیچ و… برخوردار است.
Rerace777
۱۴ مرداد ۱۴۰۲نه تنها کوییک بلکه هیچ کدوم لایق لقب بهترین نیستند
مانی
۱۴ مرداد ۱۴۰۲نکته اول : من اگر بخواهم در این لیست سدان اتوماتیک انتخاب کنم اولویت خرید من به ترتیب تارا اتوماتیک و جک j4 هست و اگر بخواهم کراس اوور اتوماتیک انتخاب بکنم اولویت خرید من به ترتیب فونیکس تیگو 7 پرو و چانگان CS35 پلاس خواهد بود.
نکته دوم : برخلاف نظر نویسنده این مقاله نه تنها تارا از کیفیت ساخت پایینی برخوردار نیست بلکه به نظر من در میان تولیدات ایران خودرو از این بابت از همه سرتر است.هر چند که هنوز با استانداردهای جهانی فاصله معناداری دارد….اما در مورد ضخامت نازک پنل های بدنه که در این مقاله از آن صحبت شد تنها کافی است که به این نکته توجه شود که امروزه تقریبا در همه کشورهای سازنده خودرو در دنیا برای تعیین میزان ایمنی یک خودرو از انواع تست های تصادف هوشمند تصادف در این باب استفاده می شود.منظور من همان تست هایی هست که امروزه در موسسات ایمنی جهان از جمله یوروانکاپ در اروپا (EURO NCAP) IIHS در آمریکا،آنکاپ در استرالیا (ANCAP) و انواع موسسات ریز و درشت ایمنی در ژاپن،کره جنوبی و چین و آمریکای لاتین و منطقه آسه آن (جنوب شرقی آسیا) بر روی خودروهای سواری و تجاری انجام شده و نتیجه آن بر روی رسانه های خبری و خودرویی اعلام می شود.تا زمانی که بر روی تارا و هر خودروی داخلی دیگری تست های مشابه و استانداردی انجام نشده باشد نمی توان در مورد ایمنی آنها نظر قطعی داد.
متأسفانه امروزه در فضای مجازی،کلیپ هایی از نحوه تست ایمنی خودروها توسط افراد عامی و بی سواد و غیر متخصص منتشر می شود که نه تنها توهینی به شعور مخاطبان آگاه و متخصصین این رشته هست بلکه به سخره گرفتن هر نوع علم و دانشی در دنیای خودرو نیز هست.مثلا در این سری از فیلم ها،افرادی صرفا با فشار دادن انگشت شست دست خود بر روی ورق های کاپوت و صندوق عقب و سقف یک خودرو وانمود می کنند که ایمنی آن را اندازه می گیرند و چنانچه انگشت شست آنها در بدنه آن خودرو فرو رفت از نظر آنها خودروی مذکور غیر ایمن است!…این روش غیر علمی و مسخره و عوامانه برای تست بدنه که حتی در داغون ترین و عقب افتاده ترین کشورهای آفریقایی هم دیده نمی شود با کمال تأسف در رسانه های ما خیلی خریدار دارد و مشتاقانه و مانند یک کشف جدید علمی به مخاطب عرضه می شود! ..آیا واقعا یک نفر نیست از این جماعت بپرسد که در کجای دنیا صرفا با فشار دادن انگشتان دست ایمنی یک ماشین را اندازه می گیرند؟! من به عنوان یک ماشین شناس هرگز به یاد ندارم که برای سنجش ایمنی یک خودرو در دنیا از انگشتان دست یک فرد استفاده شده باشد.اگر به تاریخ صنعت خودرو هم مراجعه کنید هرگز چنین روش غیر علمی و مسخره و احمقانه ای را برای سنجش ایمنی یک خودرو شاهد نیستیم.سئوال این است که چرا برخی افراد عامی و بی سواد جامعه با چنین اعتماد به نفس و غروری می آیند چنین کلیپ های غیر علمی و مسخره ای را در فضای مجازی منتشر می کنند ولی کوچکترین صدایی از رسانه ها و محافل کارشناسی و دانشگاهی ما در برابر چنین کارهای غیر علمی و یا شاید ضد علمی شنیده نمی شود؟چرا همیشه در مورد قضیه خودرو در ایران احمقانه ترین و عوامانه ترین و غیر علمی ترین ایده ها ترویج داده می شود؟چرا برخوردی با انتشار دهنده های این کلیپ های غیر علمی صورت نمی گیرد؟ …من در اینجا از خودروسازی کشورمان دفاع نمی کنم بلکه آنچه که مدنظرم است توجه به کاربرد صحیح علم و دانش و ترویج آخرین استانداردهای علمی در دنیای خودرویی و رسانه ای کشور است وگرنه افسار کار در این زمینه به دست کسانی می افتد که نه تنها کوچکترین اعتقادی به کاربرد علم و دانش در دنیای خودرو ندارند بلکه با ترویج ایده های غیر علمی و احمقانه شعور مخاطب را شدیدا به سخره می گیرند و هر روز فیل جدیدی را در رسانه ها هوا می کنند تا حواس ها از علم و شعور و منطق و دانش و اصل قضیه پرت شود.
Python
۱۴ مرداد ۱۴۰۲کامنتت یادگاری شد
حقیقت محض
علی
۱۴ مرداد ۱۴۰۲چه حوصله ایی
سامان
۱۴ مرداد ۱۴۰۲فکر کنم شما عضوی از خانواده آقای میرسلیم هستید که میگفت ۲۰۶ با لندکروز فرقی نداره
پسر گل یا شما نمیبینی یا نمیخوای که ببینی روزانه این ۲ شرکت افتضاح خودرو سازی ایران این همه خانواده رو به قتل میرسونه بخاطر نداشتن عدم ایمنی لازم شما یک ماشین توو دنیا آقای ماشین شناس نشون بده از ورق های مشابه خودروهای ایرانی استفاده کنه
مانی
۱۵ مرداد ۱۴۰۲سامان
ای کاش به جای انگ زدن های مسخره و بی ربط یک کمی هم حوصله می کردی و کامنت من رو با دقت می خوندی.نقدی که من داشتم به شیوه مسخره و ضد علمی و غیر تخصصی و عامیانه ای بود که برخی از افراد ظاهرا ناراضی و منتقد برای کوبیدن خودروهای داخلی و ضعف ایمنی آنها استفاده می کنند.تو فقط یک جای دنیا رو به من نشون بده که منتقدان ایمنی یک خودرو،به جای تست آن خودرو در موسسات معتبر،صرفا از انگشتان دست خودشون برای تست ایمنی خودروهای آن شرکت استفاده می کنند؟ آیا با این شیوه عقب مانده و ضد علمی میشه ایمنی شاسی و میزان جذب انرژی یک خودرو رو در یک تصادف اندازه گیری کرد؟واقعا کجای دنیا با استفاده از فشار انگشتان دست برای تست ایمنی یک خودرو استفاده می کنند؟اگر جایی رو به من نشون بدی که از چنین شیوه ضد علمی و عقب مانده ای برای تست خودرو استفاده می کنند من تمام حرف های خودم رو پس می گیرم پسر خوب.
amir
۱۴ مرداد ۱۴۰۲خدا بگم چیکارت نکنه پدال/دوساعته پای کامپیوتر دارم میخندم.!!اخه کوییک ههه
R
۱۴ مرداد ۱۴۰۲همونم نمیتونی بگیری مسخرش میکنی
وضعیت جوری شده که گرفتن این آشغالا هم آرزو شده بعد چندین سال پول جمع کردن باید به همینا راضی باشی
Python
۱۴ مرداد ۱۴۰۲یه زمانی مردم از ۲۰۶ وپراید سیر شدن
رفتن دنبال ماشینای چینی وکره ای وژاپنی
الان همون پرایدم ارزو شده
kato
۱۴ مرداد ۱۴۰۲من تیگو ۷پرو دارم واقعا راضی ام
اما مشکل اینه که یه کم ماشین سبک هست و تو سرعت بالا گیج میزنه
مثلا تو سرعت ۱۷۰ یا ۱۸۰ …
مازیار
۱۴ مرداد ۱۴۰۲من هم دارم با دیدن لیست بالا گیج میزنم، 50 سال پیش مردم ایران اتومات سوار میشدن ، اونها کجا و اینها………….
Python
۱۴ مرداد ۱۴۰۲بله ۵۰سال پیش
همه ژیان وبیتل ودر حالت خوبش پیکان اتومات داشتن
تازه ژیان هاشون سیستم خودران سطح سه هم داشت
نیکی
۱۵ مرداد ۱۴۰۲من اصلا عادت ندارم با کسی بحث کنم و دنبال این نمیام که ببینم شما چی جواب میدی
ولی امیدوارم ۱۰۰۰ تا کامنت قبلیت مثل این نباشه همون ژیان که میگی در چه سالی تولید شده و در چه سالی توی ایران اومده و تا چه سالی در کارخانه تولید شده را بررسی کن همین 🤦🏼♀️
Bagher
۱۴ مرداد ۱۴۰۲جاده ها و ماشینای ایران برای سرعت 180 یکم خطری نیس به نظرتون؟
۱۴ مرداد ۱۴۰۲نه اتفاقا مردم ما با پراید فول تقویت ۲۰۰ تا میرم دیگه تیگو ۷ که جای خود داره
نویدی
۱۴ مرداد ۱۴۰۲این عدم تعادل توی سرعت بالا بخاطر سبک بودنش نیست،شاسی بلندای چینی بیشتر روی پلتفرم هاچبک و سدانهای کوچک ژاپنی و اروپایی ساخته میشن،یعنی یه اتاق بلند و بزرگ روی یه پلتفرم و شاسی کوچک،..مثل تبدیل mvm 315 به x22 و x33 جدید…جور در نمیاد دیگه.
Reza
۱۴ مرداد ۱۴۰۲چطور به این ماشینای چینی اعتماد داری باهاشون ۱۸۰ تا میری؟
OM.01
۱۴ مرداد ۱۴۰۲فقط عکس اول مقاله.
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/08/Automatic-1-780×470.jpg
🤣🤣🤣🤣🤣
اقای دهقان ادیت بی نظیر بود( با توجه به فرم عکس اصلی)
AMANTE
۱۴ مرداد ۱۴۰۲پراید به صورت اتوماتیک وارد ایران شده؟ آخه جدیدا پراید های اتوماتیک که برای فروش گذاشتن رو زیاد میبینم.
پژمان
۱۴ مرداد ۱۴۰۲کوییک اتومات مگه برای افراد مسن و کسل مناسب باشه
Mohammad
۱۴ مرداد ۱۴۰۲به پول پرداختی در مقایسه با کوئیک معمولی می ارزه.
حسن
۱۵ مرداد ۱۴۰۲من دو سال دارم ، برای داخل شهر عالیه
و واقعا کم خرج، از لحاظ آپشن هم خوبه
امین
۱۴ مرداد ۱۴۰۲یکدفعه از کوییک شد تیگو ۷ پرو
اشکان
۱۴ مرداد ۱۴۰۲خدارو شاکرم فقط که ماشین هست و لازم نیست این همه پول زور برای خرید آشغال های چینی و ایرانی داد !! اسباب بازی بری بخری ۲ میلیارد ، ۳ میلیارد!!!!!! به خدا من اگر ۱۰۰۰ میلیاردم پول نقد داشتم و ماشین ام نداشتم حاظر نبودم انقدر بدم به آشغال چینی! همون پیاده باشی بهتره!
۱۴ مرداد ۱۴۰۲سید اگه پولشو داشته باشی وضعیت فرق میکنه خود منم همینو میگفتم و الان پول ندارم باتری گوشیم که باد کرده رو عوض کنم😐🤝😐
اشکان
۱۴ مرداد ۱۴۰۲خب شما نداری ، من دارم، البته نه ۱۰۰۰ میلیارد !!! ولی اندازه آشغال چینی ها دارم !!! در ضمن ماشینم دارم ، و سیدم نیستم….
۱۴ مرداد ۱۴۰۲اگه از ماشین چینی خوشت نمیاد با پول تیگو ۷ میتونی توسان نسل ۲ حدود مدل ۲۰۱۱ یا اینا رو بخری
حسن
۱۴ مرداد ۱۴۰۲شما هزار میلیارد داشتی ایران نمیموندی اصلا لول زندگیت تو این فازا نبود نمیدونستی ماشین چینی چیه
اشکان
۱۴ مرداد ۱۴۰۲من همین الان ام ۱۰۰۰ میلیارد ندارم ، لول زندگیم تو این حدا نیست ، و دارم ام میرم اتفاقا…هرکسی تو این مملکت نمیتونه دوام بیاره
اشکان
۱۴ مرداد ۱۴۰۲انونی که پول های باد آورده داره حتی خیلی بیشتر از ۱۰۰۰ میلیارد اتفاقا لول زندگیش در همین حد ایرانه!! طرف اختلاس میکنه کل مملکت و بار میکنه میبره ، بازم همون خزیه که بود!! لول زندگی و بلد بودن و زندگی کردن ربطی به پول نجومی نداره … ربطی به اصالت داره!!!
حسین
۲۱ تیر ۱۴۰۳تصور شما از خارج از ایران اون طوری نیست ک فکر میکنید
علی
۱۴ مرداد ۱۴۰۲چطور به خودت اجازه میدید درباره اقتصاد دوم دنیا حرف بزنی لطف کن اول حد خودتو بدون و دوم بدون که کل دنیا به مردم خاور میانه میگن تروریست تو اصلن در جایگاهی به کشور پیشرفته با صنعت مدرن توهیکنی
aristocrat
۱۴ مرداد ۱۴۰۲دوستان با 300 تومن کوییک آر دنده ای مناسب هست؟ اصلا از ماشین دست دوم خوشم نمیاد
شاهین
۱۴ مرداد ۱۴۰۲به غیر از این انتخاب دیگه ای نیست…
Python
۱۴ مرداد ۱۴۰۲چرا هست
دوو سی یلو
وتویوتا کرولا ۱۹۹۲
بخر
هم ایرانی نیستن هم اصالت دارن
نویدی
۱۴ مرداد ۱۴۰۲اگر میخوای ماشین دست دوم بخری سعی کن کم کار باشه و بیشتر از دو سال از عمرش نگذشته باشه…توی این قیمت کوییک R کم کار گیرت میاد که نسبتا بی دردسره.
۱۵ مرداد ۱۴۰۲۲۰۶ تیپ ۶ اتوماتیک
Gdm
۱۴ مرداد ۱۴۰۲مرده شور بازاری رو ببرن که بهترین اتومات هاش اینان😐
مجتبی
۱۴ مرداد ۱۴۰۲وقتی تویوتا سواری دیگه حرفی نکی مونه البته کوییکداتوماتیک پلاس هم دارم به نظرم ماشین خوبی هست
حامد
۱۴ مرداد ۱۴۰۲بین تارا و جک اس 4 انتخابتون کدومه؟
جک لایک، تارا دیسلایک
اگه کسی هست که دوتاش رو رونده باشه یه دنیا ممنون میشم یه تجربه ای در اختیار من قرار بده
۱۴ مرداد ۱۴۰۲یخورده بزار اریزو ۵ مدل ۹۷ یا ۹۸ بگیر
*ALI*
۱۴ مرداد ۱۴۰۲من دنا پلاس رو انتخاب میکنم فکر میکنم حداقل توی ساخت ماشین های داخل از نظر قیافه و چیز های دیگه و توی اتوماتیک ها این بهتره
محمد
۱۴ مرداد ۱۴۰۲من j4 دارم
چون قسطی و به قیمت 500 خریدم با سود نه چندان بالا
صندلی خوبی نداره
رانندگی بی حسی داره به این معنا که جاده و شرایطش حس نمیشه و ممکنه یه با سرعت نا مطمئن وارد پیچی بشی
اما کابین ساکتی داره، فوق العاده کم مصرفه، فراتر از حد انتطار بهتون توان و گشتاور میده و اگر با ماشین های ایرانی جز دنا توربو مقایسه کنید کم نمیاره، هندلینگ خوب و بی درد سر تا الان و طبق تجربه بقیه کلا کم دردسر
عادل شنانیان
۱۵ مرداد ۱۴۰۲جک s5 نیوفیس من دارم وطبق تجربه که داشتم با چندتا ماشین چینی دیگه واقعا عالیه از نظر فنی حرف نداره.اقای نویسنده متن چطور دلت میاد بگی از نظر طراحی جذاب نیست واقعا جذابه و داخل کابین متریال خوبی کار شده و از نظر اپشن قابل قبوله و تو بازار دست دوم هر وقت ارهده کنی پول نقده فقط بخاطر کیفیت و خدمات پس از فروش
اسماعیل زاده
۱۵ مرداد ۱۴۰۲ماشین های آشغال که با جونمون بازیی میشه رو میگن بهترین دمشون گرم که اینجوریی کردن که مجبور به این آشغال ها بشیم
کامران
۱۵ مرداد ۱۴۰۲خدا وکیلی اسم خودرو ردی اینها نزارید ارابه مرگ بیشتر به اینها میاد میگن جمعیت با فرزند بیشتر ولی روزی ۳۰ نفر این ارابه های مرگ نفس میگیرن
کامران
۱۵ مرداد ۱۴۰۲به جای تبلیغ فرزند بیشتر این اربها رو جمع کنید جمعیت زیاد میشه روزی ۳۰ تا کشته جنگ اوکراین نمی ده