داستان واردات خودروهای خارجی به کشور ما یکی از پیچیدهترین و خبرسازترین ماجراهای چند وقت اخیر به شمار میرود. تاکنون اخبار و گوناگون زیادی درباره چند و چون واردات خودروهای خارجی به کشور منتشر شده ولی فعلاً تاریخ دقیقی برای این کار تعیین نشده است. با توجه به قیمت کنونی ارز و همچنین وضع تعرفهها و عوارض مختلف روی خودروهای وارداتی، به نظر نمیرسد این خودروها در صورت ورود در دسترس عامه مردم باشند و اگر هم خودروی بسیار ارزانقیمتی وارد شود احتمالاً فاقد ویژگیهای موردپسند مصرفکننده ایرانی خواهد بود.
طبیعتاً با توجه به وضعیت اقتصادی و درآمد خانوارها، اولویت اول اکثر افراد خرید خودرویی قابلاعتماد و کم استهلاک و البته ایمن خواهد بود و سایر موارد همچون تجهیزات رفاهی، طراحی ظاهری و داخلی و… در اولویتهای بعدی قرار میگیرند. با عنایت به این موارد و تمرکز روی استهلاک پایین و هزینههای نگهداری کم، میخواهیم برندهایی را معرفی کنیم که میتوانند گزینههای مطلوبی برای بازار خودروی کشور باشند. پس با ما همراه باشید.
۱.داچیا (رومانی)
رنو با داچیا به چنان موفقیتی دست یافته است که شاید تصورش را هم نمیکرد. این برند ارزانقیمت رومانیایی هماکنون حرف اول را در برخی بازارهای اروپایی میزند و محصولاتش نیز با استقبال زیادی بین خانوارهای کمدرآمد و طبقه متوسط همراه شدهاند. ضمن اینکه برند داچیا به واسطه حضور خودروهای تندر، ساندرو و داستر تا حدی بین مردم شناخته شده هرچند که این محصولات با برند رنو عرضه شدهاند. تمرکز اصلی داچیا روی محصولاتی ارزانقیمت با استهلاک و هزینههای نگهداری کم بوده و البته در تریم های بالاتر تجهیزات قابل قبولی نیز وجود دارند. محصولات اخیر این شرکت همچون نسل جدید ساندرو و داستر نسبت به نسلهای پیشین طراحی بهتری دارند و مجهزتر نیز نشان میدهند. داچیا همچنین خودروهای جدید اسپرینگ الکتریکی و جاگر را نیز در سبد محصولاتش دارد که به گسترش بازارهای این خودروساز کمک میکنند.
داچیا در صورت ورود به کشور و با قیمتهای واقعی میتواند گزینهای معقول باشد چراکه ساختههای پیشین این شرکت ثابت کردهاند کیفیت فنی خوبی دارند هرچند که از طراحی زیبایی برخوردار نباشند. البته به ورود محصولات این شرکت و هر خودروساز خارجی با قیمت نازل خوشبین نیستیم چراکه در حال حاضر تندر ۹۰ چند سال پیش با قیمتهای نجومی خریدوفروش میشود!
۲.اشکودا (جمهوری چک)
گروه فولکسواگن برندهای زیادی را تحت تملک دارد که یکی از آنها اشکوداست. این برند دوستداشتنی سابقه زیادی در صنعت خودرو دارد و البته با حمایتهای فولکسواگن موفقیتهای زیادی را نیز کسب کرده است. محصولات این خودروساز در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا عرضه میشوند و طرفداران زیادی نیز دارند. خودروهای اشکودا به کیفیت مناسب، طول عمر بالا، فضای داخلی و بار زیاد و هزینههای کم مشهور هستند. سبد محصولات این خودروساز اهل چک گستره مناسبی دارد و از کراس اوور تمام الکتریکی انیاک تا کودیاک و کاروک شاسیبلند، ساپرب سدان، اوکتاویا، رپید و هاچبک فابیا را شامل میشود. این محصولات بر اساس پلتفرم، پیشرانهها و تکنولوژیهای فولکسواگن شکل میگیرند و میتوانند گزینه مناسبی برای واردات به کشورمان باشند.
-
سئات (اسپانیا)
یکی دیگر از زیر برندهای گروه فولکسواگن سئات است که مدتی بهصورت بسیار محدود نیز وارد کشورمان شد. سئات قبلاً محصولات اسپرت تر خود را با پسوند کوپرا تولید میکرد اما کوپرا هماکنون به برندی مستقل تبدیل شده است. تولید سالانه این خودروساز در سال ۲۰۲۰ به بیش از ۴۶۸ هزار دستگاه بوده و اکثر آنها نیز به بیش از ۷۵ کشور در دنیا صادر شدهاند.
محصولات سئات نیز به عنوان گزینههای ارزانقیمتتر در مقایسه با خودروهای فولکسواگن شناخته میشوند و به علت اشتراکات زیادی با خودروهای فولکسواگن از نظر کیفیت، تکنولوژی، ایمنی و استهلاک گزینههای مناسبی محسوب میشوند. یکی از مشهورترین خودروهای این شرکت لئون نام دارد که بهصورت هاچبک و استیشن در دسترس است. اگرچه محصولات استیشن در کشور ما طرفداران زیادی ندارند اما نسخه هاچبک این خودرو میتواند جوانان زیادی را به خود جذب کند. سوپرمینی جمعوجور ایبیزا نیز میتواند باب میل خانمهای جوان باشد. از دیگر محصولات قابلاعتنای سئات میتوان به کراس اوور کلاس C آتکا و برادر بزرگتر آن یعنی تاراکو کلاس D اشاره داشت.
-
رنو (فرانسه)
رنو یکی از شناختهشدهترین برندهای خودرویی برای ما ایرانیهاست. در واقع قصه خودرو در ایران با ورود دو خودروی رنو به کشور شروع شد. اگر بخواهیم به محصولات معاصر رنو در کشور اشاره کنیم میتوانیم رنو ۵ و ۲۱ و مگان را نام ببریم که قطعاً ایرانیهای زیادی با آنها خاطره دارند. همانطور که گفتیم محصولات داچیا در کشور نیز با برند رنو عرضه شدهاند چراکه برای مردم ما برند رنو شناخته شده تر است. این گروه خودروسازی فرانسوی ثابت کرده محصولاتی باکیفیت، مطمئن و نسبتاً کم استهلاک را عرضه میکند.
رنو و زیربرندهای آن در سال ۲۰۲۱ تولید ۲,۵۲۴,۲۳۴ دستگاهی داشتهاند و میزان درآمد این گروه نیز به ۴۶.۲۱ میلیارد یورو میرسد. مالکان رنو به ترتیب دولت فرانسه (۱۵.۰۱ درصد)، نیسان (۱۵ درصد) و سهامداران خرد (۶۲.۷۴ درصد) هستند. اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی به تولید محصولات متنوعی میپردازد و سبد محصولات گسترده یکی از نقاط قوت آن به شمار میرود. هاچبک کلیو و توئینگو، هاچبک و استیشن مگان، کراس اوور کپچر، کراس اوور کولئوس و… تنها بخشی از محصولاتی هستند که در ذهن ایرانیان جای دارند و در صورت ورود با قیمت معقول میتوانند بخشی از بازار را به خود اختصاص دهند.
۵.فولکسواگن (آلمان)
یکی از غولهای خودروسازی دنیا گروه فولکسواگن است که برند فولکسواگن نیز در دل همین مجموعه قرار دارد. فولکسواگن که به معنی “خودروی مردمی” است در سال ۱۹۳۷ تأسیس شد و از همان ابتدا به دنبال تولید خودروهایی برای عامه مردم بود. یکی از مشهورترین محصولات این برند بیتل است که در کشور ما نیز خودرویی کاملاً شناخته شده محسوب میشود.
مردم ما با فولکسواگن کاملاً آشنا بوده و از جمله محصولات خاطرهانگیز آن در کشورمان میتوان گلف و پاسات اشاره کرد. این خودروساز همواره جزو بزرگترین تولیدکنندگان خودرو در دنیاست و رقابت تنگاتنگی با تویوتا برای کسب عنوان بزرگترین خودروساز دنیا دارد. فولکسواگن سبد محصولات فوقالعاده گستردهای دارد و پس از رسوایی دیزل گیت نیز استراتژی جدید الکتریکی سازی را با شدت دنبال کرده است. محصولات فولکسواگن به خاطر طراحی کاملاً آلمانی، کیفیت خوب، استهلاک پایین و… شناخته میشود. از جمله گزینههای مناسب برای ورود به بازار کشورمان میتوان به خودروهای پاسات، گلف، تی راک، جتا و… اشاره کرد.
۶.پژو-سیتروئن (فرانسه)
یکی از پرحاشیه ترین برندهای حاضر در کشور را میتوان پژو دانست که اغلب نیز به خاطر محصولات کنونی مونتاژ شده توسط ایرانخودرو مورد سرزنش قرار میگیرند! البته واضح است که پژوی اروپا فرسنگها با ۴۰۵ و ۲۰۶ تولیدی در کشور ما فاصله دارد و محصولات مدرن آن همواره جزو پرفروشترین خودروهای اروپا محسوب میشوند.
باید اذعان کرد محصولات اخیر این برند فرانسوی از نظر طراحی و کیفیت ساخت بسیار بهتر از گذشته عمل میکنند و حضور طولانیمدت پژو در کشورمان و وجود زیرساختهای تولید و توزیع نیز میتواند یکی از برگهای برنده این خودروساز باشد. خودروهایی همچون ۲۰۰۸، ۵۰۸ و ۲۰۸ میتوانند جزو گزینههای وارداتی به کشور باشند هرچند باید اعتراف کرد عموم افراد نخواهند توانست پشت فرمان این خودروها بنشینند ضمن اینکه ماجرای ادغام با فیات-کرایسلر و تشکیل شرکت استلانتیس نیز میتواند مانع از ورود خودروهای پژو به کشور شود.
سیتروئن نیز تا حدی شرایط مشابه پژو را در کشور ما دارد و از قدیمالایام خودروهای این شرکت توسط سایپا مونتاژ و عرضه شدهاند که از جمله مشهورترین آنها میتوان به سیتروئن زانتیا اشاره کرد.
۷.هیوندای/کیا (کره جنوبی)
همزمان با آغاز واردات خودروهای خارجی به کشور در چند سال پیش، محصولات کرهای ورودی قدرتمند به بازار کشور داشتند و از همان زمان بود که رقابت تنگاتنگی بین خودروهای ژاپنی و کرهای در کشورمان شکل گرفت. با گذشت زمان محصولات هیوندای و کیا طرفداران زیادی در کشور ما پیدا کردند و هماکنون نیز با قیمتهای نجومی خریدوفروش میشوند.
هیوندای در سال ۱۹۶۷ تأسیس شد و در حال حاضر ۳۳.۸۸ درصد سهام کیا را در اختیار دارد. این خودروساز همچنین مالک برندهای جنسیس و آیونیک بوده و با یکدیگر گروه هیوندای موتور را تشکیل میدهند. اگرچه محصولات مشهوری همچون سوناتا، آزرا، سانتافه، اپتیما، سورنتو و… از سالهای قبل در بازار در کشورمان حضور پررنگی داشتهاند اما واقعیت این است که این خودروها در دسترس عموم مردم نیستند و حالا هم با قیمتهای نجومی فروخته میشود؛ اما نکته خوب این است که هیوندای از سبد محصولات گستردهای برخوردار بوده و محصولات ارزانقیمتی همچون اکسنت، سانترو، گرند i10، ونیو و کرتا را نیز تولید میکند که در صورت قیمتگذاری صحیح و با توجه به ذهنیت خوب محصولات این برند در کشورمان میتوانند فروش خوبی را تجربه کنند.
-
تویوتا (ژاپن)
قطعاً تویوتا یکی از محبوبترین برندهای خودرویی کشور ما خواهد بود. خودروهای این برند به خاطر دوام، طول عمر زیاد، استهلاک پایین و سواری نرم و راحت شناخته میشوند. ایرانیان از سالهای قبل به محصولات این شرکت از جمله کرولا و کمری علاقهمند بودهاند و هماکنون نیز نمونههای مربوط به اوایل دهه ۷۰ شمسی همچنان بدون عیب خاصی کار میکنند.
تویوتا در سال ۱۹۳۷ توسط کیچیرو تویودا تأسیس شد. این شرکت یکی از بزرگترین خودروسازان دنیاست و در سال حدود ۱۰ میلیون خودرو تولید و عرضه میکند. تویوتا برای بازارهای نوظهور و کمتر توسعه یافته خودروهایی را تولید میکند که در عین داشتن کیفیت قابلقبول قیمت پایینی دارند. برای مثال میتوان به خودروهای اوربان و گلانزا اشاره کرد که در هند عرضه میشوند. البته اگر بتوان محصولات کارکرده را نیز وارد کرد قطعاً کرولا و کمری جزو اولین گزینههای مدنظر خواهند بود.
-
هوندا (ژاپن)
هوندا نیز همانند رقیب هموطن خود یعنی تویوتا به تولید خودروهای باکیفیت، بادوام و با استهلاک پایین شهره بوده و در کشورمان نیز به خوبی شناخته شده است. این برند ژاپنی علاوه بر خودروسازی در بخش موتورسیکلتسازی نیز جزو بهترینها بوده و از رکورد تولید ۴۰۰ میلیون دستگاه نیز عبور کرده است. جدای از محصولات مشهور و معتبری همچون سیویک، آکورد، CR-V و…، این برند نیز محصولات مناسبی برای بازارهای نوظهور تولید میکند که از جمله آنها میتوان به هوندا سیتی، جاز و WR-V اشاره کرد.
طراحی ظاهری مناسب به همراه کیفیت ساخت خوب، استهلاک پایین و برندی ژاپنی میتواند جزو برگهای برنده این خودروساز در صورت ورود به کشورمان باشد.
-
نیسان (ژاپن)
یکی دیگر از خودروسازان مشهور و معتبر ژاپنی نیسان است که با رنو اتحاد بزرگی را تشکیل دادهاند. نیسان ۸۸ سال پیش تأسیس شد و مقرش در نیشی کو یوکوهاما قرار دارد. این برند تولید ۴,۷۵۷,۰۰۰ دستگاهی و درآمد ۶.۱۷۳ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۰ داشته است. نیسان نیز در کشور ما برندی شناخته شده است و از جمله محصولات مشهورش در ایران میتوان به نیسان آبی (!)، ماکسیما، پاترول، جوک و… اشاره کرد. همچون هر خودروساز ژاپنی دیگر ساختههای نیسان نیز به کیفیت، دوام بالا و استهلاک پایین مشهور هستند.
جدای از محصولات روز و مدرنی همچون قشقایی، ایکس تریل، آریا میتوان محصولاتی را برای واردات به کشور انتخاب کرد که قیمت مناسبی دارند. از جمله این خودروها میتوان به نیسان ورسا، کیکس و مگنیت اشاره کرد.
-
مزدا (ژاپن)
یکی از دوستداشتنیترین برندهای ژاپنی در کشور ما بیتردید مزداست که به خاطر محصولات جذاب و زیبای خود شناخته میشود. مزدا از دیرباز در کشور ما حضور دارد و محصولاتی همچون مزدا وانت، ۳۲۳، مزدا ۲ و ۳ و… خاطرات زیادی را در ذهنها به یادگار گذاشتهاند.
این برند ژاپنی قدمتی بیش از یک قرن داشته و مقر آن در فوچو هیروشیما ژاپن قرار دارد. فروش این خودروساز در سال گذشته میلادی با افزایش ۳.۶ درصدی به ۱,۲۸۷,۵۴۸ دستگاه رسید. از جمله محصولات محبوب این برند میتوان به کراس اوور CX-5 و سدان و هاچبک مزدا ۳ اشاره داشت. در صورتی که محصولات این خودروساز با قیمت معقولی وارد شوند قطعاً به خاطر طراحی زیبا و کیفیت ساخت مناسب مورد استقبال مصرفکنندگان قرار خواهند گرفت.
-
سوزوکی (ژاپن)
این برند ژاپنی که علاوه بر خودروسازی حضور پررنگی هم در صنعت موتورسیکلتسازی دارد ۱۱۲ سال پیش تأسیس شد. اگرچه سوزوکی به اندازه دیگر برندهای ژاپنی ذکر شده در کشور ما حضور نداشته اما به واسطه خودروی گرند ویتارا برای ایرانیها شناخته شده هرچند در مقطع کوتاهی نیز شاهد عرضه ناموفق سدان کیزاشی بودهایم.
این خودروساز در سال ۲۰۲۰ آمار فروش ۲,۹۶۶,۶۵۹ دستگاهی را بر جای گذاشته است و محصولاتش در بیش از ۱۹۰ کشور توزیع میشوند. محصولات این خودروساز نیز دوام مناسب، استهلاک پایین و قیمت مناسبی دارند. از جمله گزینههای مناسب سوزوکی برای کشور ما میتوان به جیمنی دوستداشتنی، S کراس و برزا اشاره کرد که در کشور هند از طریق شرکت ماروتی سوزوکی عرضه میشوند و قیمت نسبتاً نازلی دارند.
به لیست بالا میتوان برندهای دیگر از جمله برخی خودروسازان چینی شامل جیلی، چری و… را نیز اضافه کرد که اگرچه از نظر کیفیت و دوام به پای برندهای یاد شده نمیرسند اما با قیمت پایینتر میتوانند طرفداران زیادی را دستوپا کنند. قطعاً خودروهای ارزانقیمت زیادی در دنیا وجود دارند که اما صرف قیمت پایین نمیتواند دلیلی بر واردات آنها باشد چراکه بعضی از این خودروها فاقد حداقل استانداردهای لازم هستند و خریداران ایرانی نیز بیشتر دنبال محصولاتی جادار و باکیفیت میگردند. امیدواریم در نهایت شاهد ورود خودروهایی مناسب و در شان مصرفکننده ایرانی باشیم. واضح است که ورود خودروهای متنوع و با قیمت مناسب به کشور باعث ایجاد انگیزه در خودروسازان داخلی جهت رقابت و تولید محصولات بهروزتر و باکیفیتتر خواهد شد.
به نظر شما کدام برندهای مطرح خارجی میتوانند محصولاتی مناسب را روانه بازار کشورمان کنند؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
پدرام
۱۷ تیر ۱۴۰۱هیچ وقت اینا با قیمت مناسب دست مردم نمی رسه اون وقت کی دنا و پارس و شاهین و تارا بخره؟
NAVID۰۰۹۸
۱۷ تیر ۱۴۰۱آقا
غمگینم
شدید هم غمگینم
جهان یکی از نابترین چهرههای سیاسی خودش را از دست داد !
شینزوآبهی عزیز ، خدانگهدار ، امیدوارم روزی در بهشت کنار شما باشم و فیض ببرم !
دوستان ، اگر اشتباه نکنم ، سفارت ژاپن تو ولنجک باشه ، بیائید یه عذارای کوچک برایشان بگیریم و خودمان را در غم ژاپن نازنین شریک بدانیم 🖤.
بدرود مرد بزرگ 😢
ممد میر
۱۹ تیر ۱۴۰۱فقط مونده بر شینزو آبه عزاداری کنی😂😂
هموطن ما ایران هستیم پس :
فکر نان باش که شینزو ، آبه
مزدا
۱۷ تیر ۱۴۰۱دلخوش به این مقدار نباشید!!
اصلا اینا وارد نمیشه که در دسترس هم قرار بگیر.
قرار خودرهای بی کیفیت کشور برادر و دوست چین کمونیست با قیمت خدا تومن وارد بشه
ابوالفضل
۱۷ تیر ۱۴۰۱والا همون چینیارو هم اگه به قیمت معقول بدن دست مردم بخدا حرفی نیست ولی چکارکنیم که ماشین چینی با قیمت 3برابر به مردم میندازن که کیفیتش از نسخه اصلی که توی چین تولید میشه هم کمتره
Iman99
۱۸ تیر ۱۴۰۱من بررسی کردم نتیجه اینه
برای مردم این گزینه مناسب محصولات تویوتا هستن به شرط اینکه تعرفه گمرکی رو بردارن و مدل های اقتصادی و در ادامه هم مونتاژ اون ها در دستور کار قرار بگیره سخته ولی ممکنه بقیه هم مثل هوندا و رنو.. میشه ولی همون تویوتا با توجه به طیف محصولات و خدمات پس از فروش و قطعات در دسترس و .. دلایلش طولانی میشه کلا اگه قرار به ورود یک برند باشه اونم بصورت محدود طیف محصولات مختلف خیلی مهمه
به نظر من گزینه مناسب تویوتا هست چون با بررسی های مختلف به این گزینه میرسیم و به دنبال مقایسه فنی و بهترین بودن نیستیم باید دید چه چیزی مناسب ما هست که همین بود که گفتم
قطعی هم نیست یعنی گزینه های دیگه هم مشکلی ندارن و اینها همه برند های اقتصادی هستن ولی این برای این مناسبه که همون اول درد سر کار رو داره ولی در ادمه کار دیگه میشه کلیت مشکل حل شه
وقتی میبینم نظرات متعصبانه نیست ( در حال حاضر ندیدم ) منم وارد فاز عادی و منطقی میشم و نظرم رو اون طوری که باید باشه میگم اینجا هم دیدید رای من که به نفع فن های تویوتا هم بود ( ممکن بود بعضیا فکر کنن من هیتر یا مخالفشم که در واقع اینطور نیست ) و اینجا میشه ببینیم که وقتی نظرات منطقی و دور از تعصب بیجا باشه چقدر خوب میشه
فرامرز
۱۷ تیر ۱۴۰۱با وضع اقتصادی الان مملکت فقط داچیا و سوزوکی. درسته برندهای دیگه خیلی جذابترن ولی با این تعرفه و بخور بخور دست رو هر مدلی بذاری بالای ۲ میلیارد میافته واسه مشتری.
Nima
۱۷ تیر ۱۴۰۱یه موردى رو بگم ، واقعیتش کلا فلکس واگن و زیر مجموعه هاش که توى لیست هست هیچکدوم به درد ایران نمیخورن!
به شدت!! به شدت به بنزین حساسن.
و هزینه هاى بازسازى موتوراشونم سنگینه .
چیزى بود که گلف و پاسات و تیگوآن به ایران نشون دادن.
اصلا براى بازار ایران خوب نیستن.
تعمیر موتور ها ۱۰۰-۱۵۰ تومن هزینشه.
عمدتا به کارکرد ۱۰۰ هزار نرسیده هم خیلى افت توان پیدا میکنن.
براى همینم بازار دست دوم خوبى ندارن و افت قیمت هاشونم وحشتناکه.
بنابراین
فولکس واگن ، سئات ، اشکودا و… اصلا مناسب نیستن.
ولى ژاپنى ها و داچیا و رنو عالین.
عارف
۱۸ تیر ۱۴۰۱دوستان مطمعن باشید اگه مذاکره به نتیجه برسه حتما شرکت های اروپایی میان. فکر کردی دارن برای چی مذاکره میکنند? هسته ای؟ خیالتون راحت تمام مذاکره بین کشور برای چاپیدن منابع ایرانه فرانسوی ها میگن خودروسازی رو بده به ما آلمانی ها میگن معادن بدید به ما آمریکایی هم یه چیزایی میخوان. تمام مذاکرات سر همینه. پس اگه مذاکره بشه فقط چینی نخواهد بود و حتما حتما اروپایی ها هستند.
Carlover
۱۷ تیر ۱۴۰۱بعید میدونم وارد بشن،وارد کننده ها دنبال دردسر نیستن و اکثرا رفتن دنبال واردات چینی ها.با اون سقف قیمتی هم گزینه های جذابی وجود نداره،اگر هم کره ای ژاپنی وارد بشه مطمعنا خیلی کم وارد میشن
یه زمانی واردات بی قید و شرط بود و عالی،الان دیگه امیدی به این واردات نیست با این همه شرط و شروطی که گذاشتن واسشون
Phonix
۱۷ تیر ۱۴۰۱سوزوکی و بعضی محصولات نیسان و میتسوبیشی ماله بازار آفریقا و هند رو میشه وارد کرد:)
ماشین های بازار های فقیر رو وارد یکی از ثروتمندترین کشور های دنیا کنیم.
از این عالی تر نیست
Carlover
۱۷ تیر ۱۴۰۱چه بدبختیه این! اگه قراره سوزوکی وارد بشه میخوام همونم وارد نشه! یه زمانی به روز ترین ماشینا تو گمرک وارد میشد! لکسوس های ژاپن به روز وارد میشدن حالا باید امید داشته باشیم به سوزوکی ژاپن!
NAVID۰۰۹۸
۱۷ تیر ۱۴۰۱پیش
چی میگید شما
گاوِ نَرِ ، تو میگی بِدوش !
سوزوکی وارد نشه یا بشه ، چی میگید ، چی میزنید ، ساقیتون کیه !
اگر ۱٪ هم دلخوش به واردات بودید دیگه نباشید چون روسیه همون بازار کوچک نفت ایران را هم به دست گرفته تا هزینهی جنگش را تامین کنه و این یعنی تا سالها فاتحهی اومدن خودروی خوب که هیچی ، حتی زندگی نرمال هم نداشته باشید و دلخوش کنید به همین بنجلهای چینی ایرانی و البته روسی به نام پاتریوت 🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️
حسین
۱۷ تیر ۱۴۰۱پیش بینی کردنش خیلی سخته،مثلا اشکودا زیر مجموعه فولکس واگنه بعید بدونم با این همه تحریم بیاد،البته باید گمرک هم حساب کنید که با این وضع قیمت خودرو وارداتی میشه ۳ برابر،علی برکت الله.
قاطر فروش
۱۷ تیر ۱۴۰۱اشکودا پر فروش ترین خودروی سویس هم هست چحور ماشینایی هستن از لحاظ سواری سفتن یا نرم
Radmehr
۱۷ تیر ۱۴۰۱آره ب همین خیال باشیم
اینا هیچکدوم از آشغال سازیاشونو تعطیل نمیکنن تا فقط جیب خودشون پر شه
اگه اینا وارد شن کی میره آشغالای اینارو بخره؟
meysam
۱۷ تیر ۱۴۰۱سوزوکی واقعا گزینه خوبیه به چند دلیل:
1. کیفیت کم نظیر ژاپنی
2. در کل قیمتش نسبت به باقی ژاپنیها کمتره
3. در هند مونتاژ میشه که بازم قیمت رو پایینتر میاره
4. تکنولوژیش یه لول از ژاپنیها پایینتره که باعث خرابی کمتر و هزینه های کمتر برای مصرف کننده بدبخت ایرانی میشه
5. استفاده از برخی تکنولوژیهای تویوتا با قیمت پایینتر، مثلا تکنولوژی هیبرید
قاطر فروش
۱۷ تیر ۱۴۰۱داچیا بهتره ک
meysam
۱۷ تیر ۱۴۰۱اروپاییها بدرد آب و هوای ایران نمیخورن مگر اینکه مدلهای هیبرید و برقی اروپایی وارد بشه
محصولات آسیایی برای ایران مناسبترن
اگر امکان داشت آمریکاییها هم واقعا با آب و هوای ایران سازگارن
imperial
۱۷ تیر ۱۴۰۱اسمارت 4در قیمت در ایران= حدود 1.5میلیارد
حاجی چرا اینقدر گرون میگی کلا15هزار یورو قیمتشه.
فروشنده در تجریش= همینی که هست میخواهی بخواه نمیخواهی هم باز بخواه. همینی که هست.عشقم میکشه ماشین 15هزار یورویی رو بفروشم45هزار یورو!
مینی کوپر قیمت در ایران=حدود 3.3میلیارد
حاجی چرا اینقدر گرون میگی کلا 25هزار یورو هست هم قیمت تیگو 8 مدیران خودرو باید باشه قیمتش.فروشنده در تهرانپارس= تو برو همون چینی رو بخر این اروپایی هست لوگوش مینی هست برند مطرح هست دلم میخواد اینقدر بفروشمش همینی که هست میخواهی بخواه نمیخواهی هم باز بخواه. ارزونترین ماشین اروپایی رو عشقم میکشه قیمت پورشه کاین 2022 بزارم به تو هیچ ربطی نداره…!
هیوندای توسان 2017= قیمت 2نیم الی 2.8میلیارد!
دادش چرا توسان 5 سال پیش رو داری 2برابر قیمت توسان 2022 میدی؟
فروشنده در الهیه= میخواهی بخواه نمیخواهی هم باز بخواه.همینی که هست عشقم میکشه ماشین قدیمی ارزون در بازار جهانی رو هم قیمت کادیلاک لیریک بفروشم ناراحتی جمع کن برو!
آیا زیبا نیست؟😔😢
باز شدن واردات؟اره واردات باز میشه توسان2017رو میدن2میلیارد مدل2022رو میدن 4 میلیارد…
JDM lover
۱۷ تیر ۱۴۰۱اشکودا و سوزوکی و پژو بنظرم گزینه های خوبین ولی مطمئنم با قیمت رقابتی وارد بازار نمیشن
چون اونوقت دیگه کسی سراغ زباله های داخلی نمیره
احسان
۱۷ تیر ۱۴۰۱سلام! خوب بود این پست رو به صورت نظرسنجی میذاشتین! و میشد به گزینه ها رای داد!
حتما پست داغ و به یاد ماندنی میشد!
Hamid
۱۷ تیر ۱۴۰۱اشکودا و سئات جاشون تو ایران خالیه واقعا
Amard
۱۷ تیر ۱۴۰۱خلاصه میشه کره ای ژاپنی و برندهای اقتصادی اروپایی البته هند چین هم گزینه های اقتصادی زیاد دارن ولی مشکل اینجاست که تا برجام نباش این حرفا همش کشک وقت تلف کردن
حسن
۱۷ تیر ۱۴۰۱پژو و سوزوکی رو نمیشه وارد کرد ،چون انحصار ایرانخودرو هست و سیتروئن سایپا
اشکودا و فولکس و بنز و …. رو گمرک نمی ذاره ،چون اروپا ایران رو تحریم کرده و تلافی می کنن،
تویوتا رو وارد می کنن چون دوامش بالاست، برای دولتی ها و …
می مونه چینی ، ها . اونم واردات رو میدن خودرو ساز . وارد کنه ، قرعه کشی می کنن وارداتی ها رو
M
۱۷ تیر ۱۴۰۱منهای خودروهای روسی و چینی هیچکدوم از برند های ذکر شده مناسب نیستند
نه به این معنا که برای ایرانی ها مناسب نیستند بلکه به این خاطر که صنعت خودروسازی تحریمه و برندهایی مثل فولکس واگن و زیر مجموعه هایش,تویوتا,کیا-هیوندایی فروش بالایی در امریکا دارند وو حاضر به صادرات یا مونتاژ محصول نمیشوند
اگر هم کما فی سابق بخوان ماشین وارد کنن که احتمال قطع به یقین همینه , برای قشر عموم جامعه واررد نمیکنن چون اگه ماشینی بخواهند هم قیممت محصولات ایرانخودرو وارد بشه ایرانخودرو و سایپا ورشکسته میشن و ماشالله اینقدر کارمند و کارگر غیر مستقسم دارن که میتونه نا ارامی اجتماعی ایجاد کنه
درست شدن صنعتت خودرو کار ی لایحه و وزیر و رییس جمهور نیست سال ها برنامه و بودجه ببایدد اختصاص داده بشه و از آنجایی که هیچکدوم از وعده ها در مورد خودرو انجام نشد این وعده هم مثل بقیه وعده ها عملی شدنی نیست
بیهــــوده امیــد بستـــــه ای بـــر دگــــران
خام است خیال مهــــربانـــــــی ز کـَـســان
Erfan
۱۷ تیر ۱۴۰۱به نظرم یکی از بهترین گزینه ها ماهیندرا اسکورپیو N
هست.موتور۲t.شاسی نردبانی.ابعاد مناسب و سه ردیف صندلی.ظاهر متوسط.طراحی داخلی خوب در رنج قیمتی خودش.و همه اینا با حدود ۱۵هزار دلار در نسخه پایه فکر نکنم دیگه چنین امکاناتی رو در چنین ماشینی شرکتی با ۱۵هزار دلار درست بکنه.
دوستان نظر شما در باره ماهیندار اسکورپیو nچیه.دوست دارم اگه شما اطلاعات بیشتری از این ماشین و این برند داریدبگید با تشکر.
بهنام
۱۷ تیر ۱۴۰۱مشکل اینه ما بخوابم هم این شرکت ها فعلا با ایران همکاری نمیکنن و با شرایط حال حاضر کشور فقط میشه به صورت غیر مستقیم وارد کرد و اگه خدمات پس از فروشی هم قراره داشته باشن اونم از طرف شرکت مادر نیست و وارد کننده باید خدمات بده که در این صورت قیمت خیلی بالا میره چون شرکت وارد کننده دوباره مبلغی رو برای گارانتی روی قیمت میکشه سود شرکت و هزینه ها واردات و گمرک قیمت خیلی بالا میبرن و از دسترس بیشتر مردم خارج میشه
امیدی به واردات ندارم چون قراره به دست شرکت های داخلی باشه ، الان کرمان موتور و یا مدیران خودرو و… که خودروی چینی دارن مونتاژ میکنن ( تعرفه مونتاژ پایین تر از واردات به صورت کامله ) و خودروی چینی هم قیمت خیلی پایین تری نسبت به برند های بالا لیست دارن میبینیم قیمت دو و نیم تا سه برابر قیمت همون خودرو تو کشور های همسایه س
احمدرضا
۱۷ تیر ۱۴۰۱به نظرم فیات رو از قلم انداختید
فیات خودروهای اقتصادی خوبی داره
و سبد محصولاتش گسترده هستش
علی
۱۸ تیر ۱۴۰۱درود بر شما . محصولات فیات هم کم استهلاک و هزینه کم نگهداری هستن
رامتین
۱۷ تیر ۱۴۰۱والا هنوز سقف دلاری واردات نهایی نشده ولی اگر 30هزار دلار را در نظر بگیرند گزینه های خوبی میشه یافت. النترا N-Line میتونه گزینه واقعا جذابی باشه، گرچه ظاهر این نسلش زیاد جالب نیست. اما خودم خیلی دوست دارم فولکس جتا ورژن GLI یه روزی داشته باشم. فروش فوق العاده ای در اروپا داره و با ظاهر متوسط، عملکرد فنیش خیلی خوبه.
Erfan
۱۷ تیر ۱۴۰۱باید این رو هم در نظر گرفت که اگه سقف واردات ۳۰هزار دلاری در نظر گرفته بشه ماشین ۳۰هزار دلاری حدود ۲میلیارد تومان به دست مردم میرسونن که خب چه فایده ای داره آخه.
رامتین
۱۸ تیر ۱۴۰۱بله متاسفانه. قیمت دلاری را در نهایت در 2 باید ضرب کنید. حتی اگر خودروی 15هزار دلاری بیاد با نرخ فعلی دلار حدود 1میلیارد میشه. مگه اینکه خوش خیال باشیم و برجام کاملا برگرده و دلار بشه 20تومن. درینصورت خودروی 15هزار دلاری میشه حدود 600 تومن که مناسبه.
سیدمهران+میرابوالقاسمی
۱۷ تیر ۱۴۰۱مزدا عشقه
حمید
۱۷ تیر ۱۴۰۱حقیقت اینه که هیچکدوم مناسب نیستن چون همه بالای ۲۰۰ میلیون قیمتشونه و مردم عادی نمیتونن بالای ۲۰۰ میلیون برای ماشین هزینه کنن! (مردم عادی بین ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون).
محصولات تاتا موتورز گزینههای در دسترستری هستن و کیفیت خوبی هم دارن.
Erfan
۱۷ تیر ۱۴۰۱قرار نیست که همه مردم ماشین خارجی سواری بشن که.
بلکه اگه ماشین های خارجی با قیمت حقیقی و درست وارد کشور بشن باعث میشه که ماشین های ایرانی افت قیمت داشته باشند و دست مردم عادی و قشر پایین توی خرید باز بشه.که اینم غیر ممکنه.
چون که شما میگید بین ۵۰تا۲۰۰میلیون اگه ۱۰۰میلیون هم در نظر بگیریم آخه ماشین ۳هزار دلاری نداریم که دیگه بیارن.
آقای همساده
۱۸ تیر ۱۴۰۱چرا دوست عزیز
توی اروپا ماشین دست دوم بشدت افت قیمت پیدا میکنه و حتی میشه لکسوس و بنز و ب ام و رو با 1000 یورو خرید اونم نمونه سالم و تمیز اما با کارکرد و عمر بالا
ولی خب قطعا از نو این چینی ها بهترن
ehsan
۱۷ تیر ۱۴۰۱تنفس طبیعی، ایمنی مناسب، مصرف سوخت کم و کم استهلاک بودن خب فکر کنم این خصوصیات و قیمت ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار رو داشته باشه برند مهم نیست فقط وارد بشه البته با ۱۰ تا ۱۵ درصد گمرک و سایر هزینه ها
که خب همه میدونم که اتفاق نمی افته با این شرایط . . . .
ماکسیمیلیان
۱۷ تیر ۱۴۰۱سلام و درود!
خودروهای سرزمین آفتاب برای بازار ایران بهترین خواهند بود؛ به خصوص اینکه جزو محبوبترین خودروسازان در نزد ایرانیان هستند.
یا علی🌷
genius
۱۸ تیر ۱۴۰۱قطعا محصولات هیوندای_کیا و تویوتا که امتحان دوام و عمر مفید و پرفورمنسشون تو دنیا پاس شده و هر کدومشون ایرانم اومدن خوشنام شدند بهترین انتخابن
آقای همساده
۱۸ تیر ۱۴۰۱الان تویوتا رو با هیوندا و کیا مقایسه کردی؟؟؟
علی
۱۸ تیر ۱۴۰۱میتسوبیشی و سوبارو را فراموش کردی!!!
آقای همساده
۱۸ تیر ۱۴۰۱متاسفانه
HamiD
۱۸ تیر ۱۴۰۱چینی ها با دیدن همچین پستی توی پدال :
Ha ha …
بعد سیگارشون رو روشن میکنن و به ایرانی جماعت که برده اونها هستن میخندن …
هیچ چیزی بجز چینی وارد نخواهد شد مطمئن باشین
مجتبی
۱۸ تیر ۱۴۰۱قبل ازواردات خودرو یک جراحی عمیق دربالاترین سطوح مدیریت کشور لازمه
آقای همساده
۱۸ تیر ۱۴۰۱دوست عزیز ظاهرا میتسوبیشی رو جا انداختی
بهترین توی این برند ها به خاطر قیمت معقول و کیفیت و دوام خارق العاده تویوتاس
Iman99
۱۹ تیر ۱۴۰۱نه بهترین نیست معمولیه
مزدا
۱۸ تیر ۱۴۰۱مزدا سه بیا مزدا عشقه
فرید
۱۸ تیر ۱۴۰۱کسی که فرش میبافه، نباید رو حصیر باشه