چشم انداز

بهترین خودروی سال 1400 به انتخاب نویسندگان پدال

در آخرین ساعات سال ۱۴۰۰ و پیش از آغاز قرن جدید، مروری بر جذاب‌ترین خودروی مونتاژ ایران و تولید خارج، از دیدگاه نویسندگان پدال خواهیم داشت.

روزهای سال ۱۴۰۰ هم با سرعت گذشتند و البته انواع رویدادهای خودرویی را به سرانجام رساندند. هرچند که بازار ایران، دستخوش تلاطم‌های تکراری بود و مثل سنوات قبل، با افزایش قیمت همراه شد؛ تلاش کرد تا از تصویب قانون واردات خودرو و رونمایی چند محصولات مونتاژی ساخت چین برای ایجاد تنوع استفاده کند.

کاهش آشفتگی در صنعت خودروسازی ایران، بهبود کیفیت محصولات و افزایش شاخصه‌های رقابتی در بازار خودرو، وعده‌های دولت جدید برای سال ۱۴۰۱ هستند که البته نمی‌توان رویشان حساب ویژه‌ای باز کرد و داستان سنگ بزرگ نشانه‌ی نزدن را یادآور می‌شوند.

از سویی دیگر، هجوم روسیه به اکراین نیز بحرانی تازه برای صنایع مختلف خلق کرده است. خودروسازی جهان با رهایی از سایه‌ی سنگین کرونا در سال ۲۰۲۱ به مدار رشد برگشت اما حالا با زیان ناشی از تحریم روسیه، تعطیلی کارخانه‌ها در این کشور و از دست دادن مشتریان روس مواجه شده است. کمبود تراشه و چند ماده‌ی معدنی مورد نیاز خودروهای مدرن نیز، در سال ۱۴۰۰ صنعت حمل و نقل جهان را تحت تاثیر قرار داد.

آخرین شب سال ۱۴۰۰، فرصتی مغتنم برای خدمتگذاران شما در سایت پدال است تا به بهانه‌ی انتخاب بهترین خودروی ایرانی و خارجی، نزدیکتان باشند. هرچند که گزینش مدل‌های مونتاژ داخل، یادآوری تلخ از عقب ماندگی کشورمان در صنعت خودروسازی است اما نشان‌دهنده‌ی دیدگاه نویسندگان پدال با رویکرد مدل‌های صفر کیلومتر موجود در ایران خواهد بود. امیدواریم که این مطلب در آخرین شب قرن، دل‌های ما را نزدیک‌تر کند.

محمدرضا اشتری؛ فیدلیتی بهمن موتور و تویوتا سکویا

طی سال‌های اخیر، با توجه به کاهش ارزش پول ملی ایران و توقف واردات خودروهای خارجی، توجه به کراس‌اورهای چینی افزایش یافت. از سویی دیگر، کیفیت مدل‌های ساخت چین نیز، با بهبود چشمگیر مواجه شد. این شرایط، به خوبی نشان داد که خودروهای چینی از برندهای شناخته شده، برتری قابل ملاحظه‌ای نسبت به تولیدات ایران خودرو و سایپا دارند.

فیدلیتی بهمن موتور

فیدلیتی مونتاژ بهمن موتور، براساس جتور X70 در ایران عرضه می‌شود. جتور، برند زیرمجموعه‌ی چری است و از این جهت، سابقه‌ی مثبت دارد. ام‌وی‌ام‌ X33 و تیگو ۷ مونتاژ مدیران خودرو در سال‌های اخیر، رضایت نسبی مشتریان را در پی داشتند و حالا، می‌توان فیدلیتی را به عنوان یک کراس‌اور چینی جدید که قیمت منطقی با توجه به شرایط بازار ایران دارد، پذیرفت.

حال که مدل‌های صفر کیلومتر از برندهای شناخته‌ شده‌ی جهان، دور از دسترس هستند؛ طراحی بدنه و کیفیت ساخت فیدلیتی در مقایسه با دیگر محصولات مونتاژ ایران، جالب توجه به نظر می‌رسد. دوام و استهلاک این خودرو در سال‌های آینده، مشخص خواهد شد اما سواری بسیار خوب فیدلیتی برای رانندگی روزانه و سفرهای بین شهری با خانواده، در تست‌های انجام شده توسط کارشناسان مختلف، اثبات شده است. فیدلیتی در کلاس کراس‌اورهای چینی با قیمت زیر ۲۰ هزار دلار، ارزش بالایی دارد؛ هرچند که برای خریدار ایرانی در بازار آزاد، بیش از یک میلیارد تومان است.

تویوتا سکویا

احتمالا از انتخاب فیدلیتی به عنوان بهترین مدل مونتاژ ایران از نگاه من، متوجه شده‌اید که علاقه‌مند مدل‌های خانوادگی با قابلیت تردد شهری و مناسب سفر هستم. هرچند که تولیدات پورشه، همیشه در نظرم جذاب‌ترین خودروهای دنیا بودند اما کراس‌اورهای ژاپنی با قیمت منطقی و امکانات هماهنگ با استاندارد جهانی نیز، جایگاه ویژه‌ای در فهرست رویاهای من دارند.

رونمایی از تویوتا سکویا در بهمن‌ماه ۱۴۰۰، پاسخی به نیاز خانواده‌های علاقه‌مند طبیعت‌گردی بود. این شاسی‌بلند پهن‌پیکر، ظاهرا، برای رانندگی روزانه نیز کاربردی‌تر از لندکروزر است. در نمای داخلی سکویا ۲۰۲۲، سبک طراحی نزدیک به شاسی‌بلندهای امریکایی دیده می‌شود و زیر کاپوت، پیشرانه‌ی هیبرید ۳/۵ لیتر توئین توربوشارژ با قدرت ۴۳۷ اسب بخار، ایده‌ال به نظر می‌رسد. این خودرو همراه آپشن‌های TRD، توانایی بسیار خوبی برای رانندگی در مسیرهای خارج جاده خواهد داشت. تویوتا وعده داده است که نسخه‌ی پایه از سکویا، با قیمتی حدود ۵۵ هزار دلار تولید شود.

امیر دهقان؛ ایران خودرو تارا و کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ

در آشفته بازار خودروی کشورمان با انبوهی از خودروهای چینی مونتاژی گران‌قیمت و خودروهای داخلی قدیمی و از رده خارج، قطعاً هیچ انتخابی لایق عنوان بهترین نخواهد بود ولی بااین‌حال در این شرایط از دید من تارا می‌تواند گزینهٔ معقول‌تری باشد زیرا پلت‌فرم مدرن‌تری نسبت به دیگر خودروهای داخلی دارد، از کیفیت و ایمنی بالاتری برخوردار است و تجهیزات آن طبق معیار خودروهای داخلی نسبتاً مناسب است.

ایران خودرو تارا

تارا به پیشرانۀ TU5 پلاس مجهز است که نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ موتور TU5 محسوب می‌شود یعنی پیشرانه‌ای که سال‌ها است در محصولات ایران‌خودرو مورداستفاده قرار می‌گیرد و با عملکردی نسبتاً مناسب، امتحان خود را پس داده است. البته طراحی بیرونی تارا می‌توانست بسیار بهتر باشد اما متأسفانه ایران‌خودرو به شکلی کاملاً ناشیانه صرفاً سعی کرده ظاهر این خودرو را از پژو ۳۰۱ متمایز کند. بااین‌حال درمجموع به نظر من، تارا با قیمت بازار حدود ۴۰۰ میلیون تومان در شرایط فعلی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

کادیلاک

انتخاب یک خودرو از بین ده‌ها مدل جدیدی که اخیراً در بازارهای جهانی معرفی شده‌اند کار بسیار سختی است خصوصاً که این انتخاب محدود به سگمنت یا نوع خاصی از خودروها نیست. بااین‌حال، انتخاب من برای این بخش کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ است زیرا در دوران گیربکس‌های دوکلاچه، سامانه‌های چهارچرخ محرک و موتورهای الکتریکی، یک سدان محرک عقب قدرتمند با گیربکس دستی واقعاً مثل یک گوهر نایاب است.

این ماشین همچنین توسط نشریات خودرویی مختلف هم بشدت تحسین شده و حتی بالاتر از رقبای ژرمن خود قرار گرفته است. CT5-V با برخورداری از ۶۷۰ اسب بخار قدرت که از یک پیشرانهٔ سنتی سوپرشارژ بیرون می‌آید و از طریق دسته‌دندهٔ گیربکس دستی در اختیار راننده قرار می‌گیرد، هیجان و لذت خالصی را ارائه می‌کند. از سوی دیگر، بلک‌وینگ به لطف سیستم تعلیق مغناطیسی عالی جنرال موتورز، در رانندگی‌های روزانه هم سواری نرم و راحتی دارد و می‌تواند به‌عنوان یک خودروی خانوادگی مورداستفاده قرار گیرد.

شاهین احمدزاده؛ ایران خودرو تارا و تویوتا سکویا

خریداران خودرو اولویت های مختلفی برای انتخاب محصول مدنظر خود دارند. برخی افراد به طراحی ظاهری بیش از هر چیز دیگری اهمیت می دهند. برای برخی خریداران قیمت فاکتوری تعیین کننده است و برخی نیز طراحی داخلی، هزینه های نگهداری پایین، مصرف سوخت مناسب و… اهمیت دارد. برای بنده به عنوان مترجم و نویسنده فعال در حوزه خودرو، هزینه های نگهداری پایین و قابلیت اطمینان بالا مهم ترین اولویت در انتخاب خودروست و از طرف دیگر علیرغم پیشرفت چشمگیر چینی ها در امر تولید خودرو، بنده علاقه چندانی به محصولات عرضه شده در بازار داخلی ندارم و انتخاب خودم در بخش بهترین خودروی تولید داخل به ایران خودرو تارا محدود می شود که در واقع قیمت مناسب تری نیز نسبت به چینی های گران قیمت دارد. بهترین خودروی خارجی امسال نیز از نظر بنده تویوتا سکویا جدید است که ویژگی های جذابی دارد.

ایران خودرو تارا

تارا جدیدترین خودروی ایران خودرو است که بر اساس پلتفرم پژو ۳۰۱ شکل گرفته است. در ابتدا قرار بود ۳۰۱ وارد بازار شود اما تحریم های آمریکا مانع از حضور این خودرو در بازار شد و ایران خودرو نیز تصمیم گرفت با تکیه بر دانش بومی و توان مهندسان خود تارا را تولید نماید. این خودرو از نظر طراحی شاید بهتر از محصولات گذشته ایران خودرو بنظر بیاید اما قطعا توانایی رقابت با محصولات روز دنیا را نخواهد داشت هرچند برای بازار ما یک حرکت مثبت تلقی می شود. در بطن این خودرو همان پیشرانه مشهور TU5 با پسوند پلاس قرار گرفته است که با اعمال برخی تغییرات قدرتش به ۱۱۰ اسب بخار و گشتاور هم به ۱۵۰ نیوتون متر رسیده است. اگرچه نمی توان چنین محصولاتی را با تیتر “بهترین خودرو” انتخاب نمود اما حداقل برای یک مصرف کننده متوسط که بودجه بالایی ندارد و از طرفی به دنبال هزینه های نسبتا کم و خدمت پس از فروش گسترده است شاید تارا یک گزینه تازه و متفاوت بنظر برسد. اگرچه تولید تندر ۹۰ چند سالی است که متوقف شده اما می توان نمونه های صفر کیلومتر آن را نیز بخاطر هزینه های مالکیت و نگهداری پایین، فضای بار و کابین زیاد و پیشرانه قدرتمند و کم مصرف انتخاب نمود.

تویوتا سکویا

همه می دانیم که تب شاسی بلندها و کراس اوورها دنیا را فرا گرفته است و ما نیز از این قاعده مستثنا نیستیم. حال اگر بخواهیم یک شاسی بلند قلدر، جادار، مطمئن و نسبتا کم مصرف را انتخاب کنیم شاید بهتر باشد سری به محصولات ژاپنی ها بزنیم. پس از تولید طولانی مدت نسل پیشین، سرانجام تویوتا از نسل جدید شاسی بلند بزرگ سکویا پرده برداری کرد. این خودرو از پیشرانه ۳.۵ لیتری توئین توربوی هیبریدی با قدرت ۴۳۷ نیوتون متر و گشتاور ۷۹۰ نیوتون متر سود می برد و نسبت به قبل بهبودهای فراوانی را در همه زمینه ها تجربه کرده است. طراحی خودرو نیز کاملا مشابه وانت قلدر توندرا شده است تا بر حس قدرت خودرو بیفزاید. تجهیزات مدرن زیادی در سکویا وجود دارد و با توجه به خوشنامی این خودروساز در تولید محصولاتی با دوام و کم هزینه، سکویا انتخاب بنده برای سفرهای طولانی و جابجایی افراد خانواده خواهد بود.

ابوالقاسم اسلامی؛ دنا پلاس و مرسدس بنز کلاس C

نسخه به روز شده دنا که با نام دنا پلاس شناخته میشود، بسیاری از مشکلات آن برطرف شده است. این خودرو که از سال ۱۳۹۵ به بازار ایران اضافه شد، تغییرات ظاهری نسبتا قابل قبولی در مقایسه با نسخههای قبلی داشته و چهرهای به مراتب جذابتر و مدرنتر دارد.

دنا پلاس ایران خودرو

برخی امکانات و آپشنهای این خودرو به روزرسانی شده و جذابیت زیادی برای طرفداران ایجاد کرده است. علاوه بر این دنا پلاس یکی از باکیفیتترین محصولات بومی در بازار به شمار میرود و به همین دلیل این خودرو یکی از بهترینهای سال ۱۴۰۰ است.

یکی از بهترین ماشین های سال ۲۰۲۲ که طرفداران بسیاری دارد، خودروی مرسدس بنز C کلاس است. این خودروی لوکس و شیک چهار در از سایر مدلهای بنز با طراحی جدید، فضای داخلی چشمگیر و خیرهکننده تمایز پیدا میکند. فناوریهای امنیتی این خودرو افزایش یافته و به همین علت یکی از بهترین محصولات جهانی در سال ۱۴۰۰ است.

benz c class 2022 بنز کلاس سی

با توجه به افزایش خودروهای برقی، بد نیست اشارهای هم به بهترین محصول در این زمینه داشت. لوسید ایر را میتوان بهترین خودروی الکتریکی جهان در سال ۱۴۰۰ دانست. باتری لوسید ایر ۲۰۲۲ میتواند شعاع حرکتی حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ مایل را در اختیار قرار دهد و یکی از جدیدترین خودروهای سال ۲۰۲۲ شناخته میشود که طرفداران بسیاری کسب کرده است.

علی صفرپور؛ فراری 296GTB

وقتی که حرف از خودروی سال شد، ابتدا به مدل‌های مثل پورشه ۹۱۱ GT3 و لوسید ایر فکر کردم؛ اما از نگاه من یک تکه پازل در هر دو این خودروها گم شده بود: آن هم تحول بود. خوب که به لیست خودروهای معرفی‌شده در سال جدید نگاه کردم، فراری ۲۹۶ GTB توجه من را به خود جلب کرد. طراحی مثال‌زدنی نخستین خودروی فراری که رسما از یک موتور V6 استفاده می‌کند در کنار ۸۳۰ اسب بخار قدرت و شتاب ۲.۹ ثانیه‌ای حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

فراری 296

به نظر من فراری با ساخت ۲۹۶ GTB، به هدف خود با ساخت SF90 استراداله رسیده است: ساخت خودرویی که آن‌ها را از دوران فراری لافراری دور کرده و به عصر خودروهای برقی وارد کند. ۲۹۶ مانند ببر دست‌آموزی که به درخواست مالکش رام یا وحشی می‌شود، با بهره‌گیری از سیستم هیبریدی، اجزای الکترونیکی پیشرفته و پیچیده، تسلط بالای رانندگی وعملکرد مثال‌زدنی‌اش حقیقتا لیاقت رسیدن به عنوان خودروی سال را دارد. هرچند هم پورشه ۹۱۱ GT3 مثل تمام نسل‌هایش بی‌مانند بود و هم لوسید ایرعملکرد فوق‌العاده‌ای داشت، اما نهایتا این فراری ۲۹۶ GTB بود که حرکت بوگاتی ویرون با صنعت خودرو را با فراری انجام داد و دروازه‌های یک عصر جدید را برای اسب‌های ایتالیایی باز کرد.

جواد عقیلی؛ ریویان

حقیقتاً تسلا مدل اس پلاد شورانگیز است. مرسدس AMG GT بلک سریز فوق‌العاده قابل‌احترام و فورد برانکو هم لذت‌بخش است اما ازنظر من ریویان R1T به عنوان نخستین پیکاپ الکتریکی واقعی و تولید انبوه جهان می‌تواند شایسته عنوان خودروی سال باشد. ریویان از فرمول تسلا برای موفقیت استفاده می‌کند. اولین است و ویژگی‌های فانتزی جالبی مثل محفظه بار و توانایی‌های آفرود فوق‌العاده دارد.

ریویان در مسابقه با تسلا سایبرتراک، فورد F-150 لایتنینگ و سایر پیکاپ‌های الکتریکی، زودتر وارد بازار شده است. ما که اینجا دستمان از تست و بررسی چنین خودروهایی کوتاه شده اما بررسی‌های سایت‌های معتبری جون ادموندز و موتورترند و کار اند درایور همراه با تحسین این محصول بوده و قابلیت‌های کاربردی آن در کنار ویژگی‌های کابین لوکس و شتاب عالی و برد مناسب باعث می‌شوند که این خودرو را به‌عنوان یک آغازگر جریان جدید به عنوان خودروی سال انتخاب کنم.

انتساب لقب بهترین یا خودروی سال به خودروهایی که در حال حاضر در کشورمان عرصه می‌شوند را در شأن مردم نمی‌دانم. البته با احترام به همکارانم که باتوجه به شرایط جبری موجود دست به انتخابی تاگزیر زده‌اند. این‌ها تعدادی معدود شبه خودروی قدیمی و زواردررفته منسوخ بزک شده یا وارداتی فوق گران هستند. کافی است که این خودروها را با خودروهای روز دنبا با قیمت مشابه آن‌ها مقایسه کتیم. بنابراین من هیچ خودرویی را لایق دریافت خودروی سال داخل ایران نمی‌دانم هرچند که من و شما را مجبور به استفاده و تحمل این خودروها کرده باشند.

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴ رای

مطالب مشابه

‫۶۰ دیدگاه‌ها

  1. Alireza

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (67 ديدگاه)

    296 GTB🔥

    موافقم 48
    مخالفم 4
  2. Amard

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (838 ديدگاه)

    این همه خودرو الکتریکی هیبرید یدونه هم چشم شمارو نگرفته

    موافقم 10
    مخالفم 42
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2961 ديدگاه)

      عزیزم سکویا هیبرید هست دیگه :)

      موافقم 55
      مخالفم 4
      1. میثم

        ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (3610 ديدگاه)

        سکویا واقعا انتخاب خوبیه
        من نیسان آرییا رو هم خیلی دوست دارم

        موافقم 32
        مخالفم 2
      2. Sina

        ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (834 ديدگاه)

        اشتری جان سال نو مبارک و سال موفقی داشته باشی
        ««این شاسی‌بلند پهن‌پیکر، ابعاد کوچک‌تری نسبت به لندکروزر دارد و ظاهرا، برای رانندگی روزانه نیز کاربردی‌تر است.»»
        سکویا که از لندکروز گنده تره🤔

        موافقم 22
        مخالفم 1
      3. 2311

        ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (527 ديدگاه)

        تسلا مدل X خیلی خانوادگی تره که

        موافقم 2
        مخالفم 14
      4. MƛӇƳƛƦ (Ninja سابق)

        ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1162 ديدگاه)

        یچیزی رو یادم رفت بگم
        مقاله جالبی بود به شخصه خیلی دوست داشتم و برام جالب بود

        موافقم 4
        مخالفم 1
      5. ایکس

        ۱ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (11 ديدگاه)

        هایبرید پلاگینه؟واقعا چرا ما انقدر بدبخت شدیم
        یک میلیارد و دویست به دلار الان و مدل ۲۰۲۱ و لندکروز داخل ایران مدل ۱۲ سال پیش ۴ میلیارد و هفتصد؟واقعا چرا؟منطقه آزادم بستن خیاله همه راحت

  3. R@m!n

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2237 ديدگاه)

    عشق لندکروزا معلوم شدن 😄

    من خودم ct5 v-blackwing و 296 gtb رو انتخاب می کنم. البته M4C و 911GT3 هم می تونستن باشن.

    موافقم 19
    مخالفم 6
    1. Sina10

      ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2428 ديدگاه)

      البته فکر کنم M4 کامپتیشن از سال ۱۳۹۹ باشه
      ولی با بقیه موافقم

      موافقم 5
      مخالفم 3
      1. R@m!n

        ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (2237 ديدگاه)

        m4 g82 سال 2021 اومد. فراری و بلک وینگ هم ۲۰۲۱ اومدن.

        محصولات شاخص ۲۰۲۲ تابستون و پاییز میان.

      2. R@m!n

        ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (2237 ديدگاه)

        فکر کنم مونتاژش آخرای ۹۹ بود و فروش از 1400 اگر اشتباه نکنم.

  4. مردیم از خوشی

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1460 ديدگاه)

    پیکان جوانان ، دوج چلنجر 😎

    موافقم 24
    مخالفم 15
    1. MƛӇƳƛƦ (Ninja سابق)

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      ایرانیا
      ۲۰۷ پاناروما دنده ای
      خارجیا
      نیسان زد ۴۰۰ رو چون به بازار نیومده نمیتونیم انتخاب کنیم برا همین جی ار ۸۶ با سوپرا هم دارم کنار میام 😶
      سکویا هم انتخاب عالی هست ولی زیاد به افرود و این سبک ماشینا علاقه مند نیستم

      موافقم 17
      مخالفم 4
  5. GMA

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    تشکر بیکران از همه شما نویسندگان عزیز پدال
    امیدوارم سال نو و قرن نو برای همگی عالی باشه

    موافقم 12
    مخالفم 2
  6. Clean energy (صیانت!)

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1328 ديدگاه)

    آقای صفرپور عالی نواختی❤❤
    به به آقای دهقانم عای👍
    آقای اسلامی هم سی کلاسش خوبه ولی دنا پلاس… چی بگم
    آقای اشتری و و احمد زاده هم عالی…
    اما با آقای صفرپور و دهقان خیلی حال کردم👌👌

    موافقم 10
    مخالفم 2
    1. King Godzilla

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (750 ديدگاه)

      سلطان آقای دهقان و اشتری

      موافقم 5
      مخالفم 8
      1. Clean energy (صیانت!)

        ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1328 ديدگاه)

        من با آقای صفر پور خیلییییی حال کردم
        مشخصه خیلی خوش سلیقع ان

  7. مردیم از خوشی

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1460 ديدگاه)

    الان طرفدار های ژاپنی با دیدن اسم فیدلیتی و سکویا کنار هم سکته میکنند 🤣

    موافقم 24
    مخالفم 6
    1. King Godzilla

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (750 ديدگاه)

      دیدمش تشنج کردم

      موافقم 1
      مخالفم 6
  8. محمد امین

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2184 ديدگاه)

    به نظرم نظر همه ی نویسندگان خوب و منطقی بود
    دم همتون گرم 👌👌💪تیم نویسندگی واقعا توی این مدت سنگ تموم گذاشت و از هر نظر رو به جلو بود
    از دوبله های فارسی گرفته تا پوشش برخی اخبار روز با تاخیر کمتر یک ساعت در تمام زمینه ها و زیاد شدن تعداد مقالهٔ ها
    واقعا بهترین سایت خودرو ایرانی و از بهترین سایت های ایران

    موافقم 17
    مخالفم 4
  9. new RAMIN

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2366 ديدگاه)

    خودروی سال کره جنوبی سال 1400
    جنسیس G90و جنسیس GV70 برقی و هیوندای آیونیک 5

    خودروسال ژاپن سال 1400
    تویوتا سکویا و لکسس LX600 و لندکروزر سری300

    خودروسال چین 1400
    Hiphi Z و nio et7 و nio et5 وchangan avatr 11

    خودروسال آلمان 1400
    بنز eqs amg و بی ام و ixو پورشه کاین توربو GT

    خودرو سال ایتالیا سال 1400
    لامبورگینی کونتاش و فراری 296GTB و مازارتی MC20

    خودرو سال انگلستان 1400
    رنجروور جدید و مکلارن آرتورا و آستون مارتینV12 ونتیج و آستون ماترین DBX707

    خودرو سال آمریکا 1400
    لوسید ایر و تسلا مدل Sپلاد و ریویان R1S و کادیلاک ct5 و ct4 بلک وینگ و کوروت C8zo6و جیپ گرند چروکی 4xe

    خودروسال ایران سال 1400 تولید داخل= هیچی
    خودرو سال 1400 ایران(چینی ها)=فیدلیتی ،دیگنیتی،تیگو8پرو(بدون درنظر گرفتن قیمت)

    عید همه پیشاپیش مبارک.
    امیدوارم سالی پر از شادی و اخبار خوب خودروهای جدید باشه

    موافقم 30
    مخالفم 5
    1. M.Kkarimi

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (862 ديدگاه)

      اگه کانتاش ، MC20 و آستون مارتین ونتیج رو فاکتور بگیریم با بقیش موافقم … بنظرم این چند مورد هم جا داشتن که باشن : 911GT3 ، برانکو رپتور ، موستانگ مک ای ، هامر ev ، تویوتا توندرا

      انتخاب خودم هم بر حسب عشق و علاقه و سلیقه CT5 BV هست …

      موافقم 4
      مخالفم 5
  10. GMA

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    خودرو هایی که انتخاب کردید جذاب بودند اما انتخاب من یک جواهر بی‌نظیر از یک طراح با تجربه هست، GMA T.33

    موافقم 9
    مخالفم 3
  11. Sina10

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2428 ديدگاه)

    اول از همه سال نو رو تبریک میگم
    دوم علاقه تیم پدال به سکویا واقعا جالب بود! ماشین بسیار خوبیه انصافا ، هم ظاهر و هم باطن
    کادیلاک CT5 بلک وینگ به عنوان یکی از بهترین سدان های بازار انتخاب بسیار خوبی بود
    توی بازار ایران هم که…..

    موافقم 5
    مخالفم 2
  12. شاهین

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (4710 ديدگاه)

    سلام بر همه عزیزان
    پیشاپیش عید شما مبارک، ان شالله سال جدید سال پر خیر و برکتی برای شما و عزیزان باشه و شاهد ریشه کن شدن کرونا، ورود خودروهای مدرن و… باشیم.
    واقعا انتخاب خودروی جدید تولید داخل در سال 1400 کار سختی بود چراکه خودم باید خودرویی رو در نظر می گرفتم که تقریبا قابل دستیابی برای قشر متوسط باشه (هرچند همون تارا هم برای اکثر افراد خارج از دسترس هستش). به هر حال با در نظر گرفتن جمیع جهات و علیرغم میل باطنی من تارا رو انتخاب کردم. خودروهای چینی هم قطعا یک سر و گردن بالاتر از نمونه های قدیمی داخلی هستن اما دو تا مشکل اساسی دارن و اون هم قیمت بالا و خدمات پس از فروش محدود هست.
    در بخش خارجی خب قطعا دستمون بسیار بازتر بود و من خودم چندتا خودرو رو مدنظر داشتم که یکی از اونها برانکو رپتور بود اما در کل با عنایت به اینکه من به هزینه های نگهداری و اطمینان بالا اهمیت زیادی میدم، به همین خاطر سکویا جدید رو انتخاب کردم که هم از پیشرانه هیبریدی و پرقدرت استفاده میکنه، هم طراحی به روز و جذابی داره و هم از نظر فضای کابین و بار گزینه ایده آل برای خانواده هاست.
    نکته پایانی اینکه خودروهای انتخابی نظر شخصی بنده بوده و قطعا خودروهای زیادی لایق کسب این جایگاه هستن. اگه هم خودرویی از فلم افتاده شما می تونین اونها را معرفی کنین. خیلی ممنون…

    موافقم 18
    مخالفم 3
    1. Clean energy (صیانت!)

      ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1328 ديدگاه)

      سال خوبی رو داشته باشید دوستان و شما
      من یه نقد کوچولوای دارم…
      لطفا لطفا توی اخبار یکم زبل تر و تیز تر کار کنید… الکی به چیزای بی ارزش نرسید و وقتتونو روشون هدر ندید… به نظرم اگه اینطوری بشه پدال خیلی خوب میشه…
      انتخاب تونم درست و عالی بود👍

      موافقم 8
      مخالفم 2
      1. شاهین

        ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (4710 ديدگاه)

        سلام چشم حتما
        ممنون از شما

        1. Clean energy (صیانت!)

          ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1328 ديدگاه)

          ممنون که توجه می کنید
          ❤❤❤

  13. BMW

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (169 ديدگاه)

    جالب بود

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. M@M@DRZ911

      ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (366 ديدگاه)

      انتخاب خودم 911GT3 و فیدلیتی .
      ولی در کنار gt3 فراری هم گزینه جذابیه اما با توجه به اینکه
      به نظرم طراحیش یکم نسبت به بقیه فراری ها از نظر زیبایی پایین تره ، gt3 انتخاب دوست داشتنی تریه ‌.
      اقای اشتری به نظرم یه خودرو سومی هم میشد داشته باشید تو لیستتون با توجه به علاقتون 😉 ( 911gt3 )

      موافقم 2
      مخالفم 2
  14. M@M@DRZ

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (366 ديدگاه)

    انتخاب خودم 911GT3 و فیدلیتی .
    ولی در کنار gt3 فراری هم گزینه جذابیه اما با توجه به اینکه
    به نظرم طراحیش یکم نسبت که بقیه فراری ها از نظر زیبایی پایین تره ، gt3 انتخاب دوست داشتنی تریه ‌.

  15. Jdm باز

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    بین خودرو های داخلی شاهین و تارا پرچمدار هستن بنظرم
    بهترین ها تو خارج هم انتخاب من ct5_v blackwing و 296gtb
    علاقه ایرانی ها به لندکروز و suv های ژاپنی هم که مشخصه :)

    موافقم 3
    مخالفم 2
  16. افشار

    ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (765 ديدگاه)

    جالبه که محمدرضا اشتری و شاهین احمد زاده تویوتا لندکروز رو ول کردن و تویوتا سکویا را انتخاب کردن

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2961 ديدگاه)

      برای خود من هم جالب بود وقتی دیدم با آقا شاهین، مشترکا تویوتا سکویا انتخاب کردیم
      من با چند نفر راننده لندکروزر صحبت کردم در مشهد و بندرعباس، واقعا از این ماشین برای رانندگی روزانه لذت نمی برن
      بیشتر به خاطر پرستیژ و جذابیت بیرونی، علاقه مند لندکروزر می شن و البته در سفر هم راضی هستن، اما در ترافیک شهری کلافه می شن
      لندکروزر به عنوان تنها ماشین یک شخص یا خانواده، گزینه جالبی نیست

      موافقم 21
      1. افشار

        ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (765 ديدگاه)

        هر کس نظری داره ، به عنوان مثال شاید از آن لباسی که سلیقه من است و من خوشم می آید شما خوشتان نیاید ، اما این انتخاب شما خیلی جالب بود برایم ! و اما سکویا هم یک ماشین مناسب برای رفت و آمدهای شهری نیست چون تویوتا سکویا بزرگترین اس‌ یو وی فول سایز ساخت تویوتا هست که تا حالا عرضه شده و سایز آن حتی از لندکروز هم بزرگتر هست و بزرگی و ابعاد و هیبت و درشتیش بیشتر به هیولاهای آمریکایی میمانه تا ژاپنیهای دیگه و البته این را هم باید گفت که ابهت این خودرو حیرت‌ انگیز است و کیفیت بالای رنگ و مونتاژ آن در نوع خودش کم‌ نظیر هست اما  یک خودروی شهری نیست و در مجموع خودرویی سخت متفاوت است که خانواده‌های پرجمعیت و عیالوار و عاشقان سیر و سیاحت را ناامید نمیکنه اما به پای لندکروز نمیرسه و در رفت و آمدهایهای درون شهری اگر از لندکروز بدتر نباشه بهتر هم نیست

    2. شاهین

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (4710 ديدگاه)

      سلام وقت بخیر
      فکر می کنم کسی که سکویا رو انتخاب بکنه چیزی رو هم از دست نداده هرچند لندکروزر هم جزو بهترین هایی هست که من بهشون علاقه دارم. کلا انتخاب تو بازارهای جهانی خیلی سخته و بستگی داره کجا زندگی کنی. تو اروپا لندکروزر به درد نمی خوره، سکویا هم همینطور.
      خودم لندکروزر و سکویا رو واقعا دوست دارم.

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. افشار

        ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (765 ديدگاه)

        سلام
        در عالی بودن سکویا هیچ شکی وجود ندارد اما به عنوان مخاطب سایت پدال برایم جالب بود که شما و آقای اشتری سکویا را به لندکروز ترجیح دادین

        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (2961 ديدگاه)

          این لندکروزر جدید اصلا به نظرم خوشگلی نداره
          نسل قدیم مدل ۱۹۹۰ تا ۲۰۰۰ خیلی دوست دارم
          البته یک هاچبک مثل گلف یا کرولا ۵در یا مرسرس GLA هم دلم می خواد بزارم کنار فراری 599GTO در پارکینگ ویلا دوبلکس :)

          موافقم 11
          مخالفم 1
        2. افشار

          ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (765 ديدگاه)

          هیچکس از آینده خبر ندارد و نمیدونه روزگار برای آینده اش چه چیزی در آستینش داره ؟؟ آقای اشتری ، یکوقت دیدید به همه این چیزهایی که اینجا نوشتید رسیدید

  17. پارسا

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (282 ديدگاه)

    M3 خوب بود از نظر عملکرد عالی ظاهر شد ، اما بهترین از نظر من نسل جدید جنسیس g90 هست چقدر زیباست این ماشین چشم آدم جلا میاد حتی با عکسش

    موافقم 2
    مخالفم 6
    1. Mohsen. G

      ۱ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (179 ديدگاه)

      فیلم که نیست تو واقعیت تعداد کمی از مردم به همه این آرزو ها می رسند

  18. پارسا

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (282 ديدگاه)

    بهترین از نظر من نسل جدید جنسیس g90 هست چقدر زیباست این ماشین چشم آدم جلا میاد حتی با عکسش

    موافقم 4
    مخالفم 6
    1. King Godzilla

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (750 ديدگاه)

      همه گی باهم داد بززنیم خیییییییلی

      موافقم 2
      مخالفم 5
      1. Clean energy (صیانت!)

        ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1328 ديدگاه)

        خب ایشون از طراحی جنسیس خوشش میاد
        به شما ربطی داره؟

        موافقم 3
        مخالفم 2
  19. Danesh

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    FORD MUSTANG SHELBY

    موافقم 3
    مخالفم 2
  20. مانی

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    نوروز همگی‌ پیروز
    امیدوارم اول سالم باشین و دوم پولدار
    این فراری ۲۹۶ بدجوری دلبری میکنه
    همیشه دوست داشت فرم دماغه فراری اینجوری باشه
    در عین حال که فراریه یه ته مایه لامبو هم توش هست
    و خط کمر صاف و خیلی‌ پائین ماشین که میرسه به ورودی هوا عالیه
    اگه رنگش گوجهی بود میخریدمش

  21. seyedjavad.mercedesbenz

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (523 ديدگاه)

    ماشالا همه خوش سلیقه و در فکر خانواده این 😅 ، شخصا در حال حاضر انتخاب برام سخته ولی اگر بخوام انتخاب کنم بین فراری ۲۹۶ و بنز gt63s e یکی رو انتخاب میکنم ، چون دوتاشون سگمنت هایی که در اونها حضور داشتن رو به خاک و خون کشیدن و دوتاشون خبر از یک اتفاق نو در بر ند ها میدن ( حرکت رو به جلو و تکیه بیشتر بر قوای الکتریکی در amg و فراری ) برند هایی که سالیان سال درونسوزهایی خاطره ساز و متحول کننده و میخکوب کننده ساختن در حال حاضر تصمیم گرفتن که سنت و مدرنیته رو ترکیب کنن و به استقبال آینده ای پرقدرت تر با شتاب اولیه بهتر برن ، عاشق جفتشونم و البته از سکویا و برانکو رپتور و بلک وینگ هم نمیشه گذشت ولی این دوتا برای من جذاب ترن

  22. 2311

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    من خودم به ماشینهای اسپرت و کوچیک علاقه زیادی دارم، از همین رو تو بازار ایران 206 رو انتخاب میکنم و
    تو بازار آزاد هیوندای I20n
    البته اگه بودجه مون نامحدود باشه تو ایران CLA45 رو انتخاب میکنم، و در بازار آزاد لوتوس امیرا با پیشرانه خطی مرسدس

    موافقم 2
    مخالفم 1
  23. Aboalfazl demon

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (525 ديدگاه)

    پیشاپیش سال نو مبارک

  24. Sm

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (39 ديدگاه)

    عالی پدال همیشه عالی
    من هم میگم چی دوست دارم
    پورشه پانامرا
    پورشه911
    بنز S class
    بی ام وسری 7
    لامبورگینی هوراکان
    آئودی q8
    جگوار etype
    راز رویس گوست
    فعلا اینا خوبه تا بعد یک نظر دیگه میدم

    عیدتون مبارک

  25. نمردیم از بدبختی

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (299 ديدگاه)

    کونینگز جسکو ابسلوت 🙃

  26. ماکسیمیلیان

    ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (644 ديدگاه)

    سلام و درود!
    بهترین خودرو های سال
    از دیدگاه و نِگَرِش این حقیر
    لکسوس LX
    مکلارن ۷۶۵LT اسپایدر و پورشه ۹۱۱ GT 3
    مکلارن ۷۲۰S GT3X
    گوردون مورای t33
    و از همه مهمتر
    مزدا CX-60
    هستند😊.
    “کج سلیقگی” یا “خوش سلیقگی” بنده بر عهده شما😉.
    پیشاپیش عید نوروز و قرن جدید همگی مبارک🙃🌸
    پدال عزیز و گرامی
    مقاله مربوط به تبریک سال نو را
    یا ۳۰ دقیقه پیش از لحظه دعا بگذارید
    یا ۵ دقیقه پس از نوروز ،
    تا ما هم از دعا غافل نشده و توانسته به موقع و به وقت عید را خدمت کاربران عزیز پدالی
    تبریک عرض کنیم 🙂.
    با سپاس ، یا علی🌷

    1. ماکسیمیلیان

      ۲۹ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (644 ديدگاه)

      جناب صفر پور چشم دشمنانتان کور
      خوش سلیقه بشکند وَهمِ بد سلیقه را
      درود بر شما ، حقیقتاً گل کاشتید🌷!

  27. حسین دهمرد

    ۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2686 ديدگاه)

    موضوع جالبی بود.
    امیدوارم روزی برسه با همین تیم پدال ،در سالهای پیش رو انتخابهای داخلی و جهانی تفاوت چندانی نداشته باشن.
    از داخلیها بدون درنظر گرفتن قیمت، ۲۰۷ ماشین قشنگیه. از خارجی ها هم کراس اور آئودی q5 ، از سواری ها هم بیمر m4. از وانتها هم سیرا دنالی محشرن.

  28. امیر

    ۱ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین فقط « نیسان آبی » ☺️ زیبا ، جادار ، مطمئن ، تهاجمی 😂

  29. علی

    ۴ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خودروهای داخلی(مونتاژ داخل):تیگو 8 پرو (برترین با اختلاف)👌
    خودروهای خارجی: هونگچی h5 new و هونگچی ls7😍

  30. sobhun

    ۹ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    تویوتا سکویا واقعا محصول هیبریدی کم‌نقص و باارزشی هست، البته من خودروهای الکتریکی تسلا رو بیشتر دوست دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا