چشم اندازهفته نامه

بهترین شرکت های تیونینگ جهان؛ از منصوری تا برابوس و هنسی

بهترین شرکت های تیونر دنیا + عکس

در این مقاله لیستی از بهترین شرکت های تیونر ماشین در جهان را در اختیار شما می‌گذاریم و نمونه کارهای هر شرکت را نمایش می‌دهیم.

در چند سال اخیر صنعت تیونینگ محبوبیت ویژه‌ای بین دوستداران خودرو پیدا کرده است. قبل از آنکه لیست بهترین شرکت های تیونر دنیا را خدمت شما عزیزان تقدیم کنیم بهتر است کمی درباره خود واژه تیونینگ صحبت نماییم. تیونینگ در لغت به معنی تنظیم کردن است اما در صنعت خودرو معنی دیگری دارد. در واقع با تیونینگ یک خودرو به دنبال بهبود طراحی ظاهری، داخلی و فنی آن خواهیم بود. به شرکت‌هایی که کار ارتقای فنی و ظاهری خودروها یا همان تیونینگ را انجام می‌دهند تیونر می‌گویند. البته تیونینگ همیشه جنبه مثبتی ندارد و گاهی اوقات مدهای عصبی کننده نیز در آن دیده می شود.

معمولاً تیونینگ شامل افزایش قدرت پیشرانه و بهبود عملکرد کلی خودرو خواهد بود هرچند تغییراتی نیز در سیستم تعلیق صورت می‌گیرد تا هندلینگ آن بهتر شود. البته برخی تیونرها به دنبال کاهش مصرف سوخت یا حتی عملکرد نرم‌تر خودرو هستند. در کل هدف از تیون کردن خودرو بهبود عملکرد کلی آن در پاسخ به درخواست‌های مالک است. امروزه صنعت تیونینگ گردش مالی بسیار بالایی دارد و اکثر افراد نیز به تیونرها مراجعه می‌کنند. حتی خود خودروسازان نیز با شرکت‌های تیونینگ خودرو همکاری‌هایی داشته‌اند. در ادامه لیستی از بهترین شرکت های تیونر دنیا را به همراه برخی محصولات شاخص آن‌ها خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم. شما نیز می‌توانید در قسمت نظرات تیونرهای موردعلاقه خود را معرفی نمایید.

بهترین شرکت های تیونر دنیا

منصوری

منصوری را می‌توان یکی از جنجالی‌ترین تیونرهای چند سال اخیر دانست. این شرکت در ارتقای خودروهای فوق لوکس همچون G63 تبحر خاصی دارد و البته در دنیای سوپر اسپرت‌ها نیز حضور یافته است و قبلاً پروژه‌های متعددی از تیون خودروهای لامبورگینی، فراری و مک لارن توسط منصوری در پدال منتشر شده‌اند. هر بار که خودرویی توسط منصوری معرفی می‌شود سیلی از نظرات موافق و مخالف آن به راه انداخته خواهد شد!

خودروی شاخص: پورشه ۹۱۱ توربو S منصوری P9LM EVO 900

جدیدترین پروژه تیونینگ منصوری یک پورشه ۹۱۱ توربو S با پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو است که هم‌اکنون ۹۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۹ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. این هیولا می‌تواند در عرض ۲.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. منصوری همچنین کیت بدنه اسپرت و کابین پر زرق و برق را برای محصول خود تدارک دیده است.

برابوس

برابوس سال ۱۹۷۷ در آلمان و به عنوان یک شرکت تیونینگ پرفورمنس تأسیس شد. مرسدس بنز، اسمارت و مایباخ جزو برندهایی هستند که برابوس روی ارتقای محصولات آن‌ها تمرکز دارد. برابوس پس از مرسدس-ای ام جی بزرگ‌ترین تیونر شرکت مرسدس بنز محسوب می‌شود و هدف اصلی آن بهبود پرفورمنس خودرو با افزایش قدرت و گشتاور آن است. مشتریان می‌توانند به‌صورت مستقیم خودروی خود را از برابوس خریداری نمایند یا اینکه وسیله نقلیه خود را جهت تعمیر و بهبود به دست این تیونر مشهور بسپارند. برابوس طراحی ظاهری و کابین خودروها را نیز ارتقا می‌بخشد و بخش‌هایی همچون ترمزها، سیستم ترمز و تعلیق را نیز تیون می‌کند.

خودروی شاخص: لندروور رنجروور برابوس

یکی از جدیدترین پروژه‌های تیونینگ برابوس لندروور رنجروور جدید با ۵۹۱ اسب بخار قدرت است. این خودرو به لطف گشتاور ۹۰۰ نیوتون متری خود می‌تواند صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۵ ثانیه‌ای را ثبت کند. کابین بسیار لوکس خودرو نیز هنر برابوس در سفارشی‌سازی خودروهای مدرن را نشان می‌دهد. قیمت رنجروور برابوس به ۴۲۴ هزار دلار می‌رسد.

نوویتک

نوویتک نیز تیونری آلمانی است که در باواریا مستقر شده و بیشتر روی خودروهای ایتالیایی همچون فراری، فیات و آلفارومئو کار می‌کند. یکی از بخش‌های نوویتک با نام ترایدنت شناخته می‌شود که فقط به تیون محصولات مازراتی می‌پردازد و در سال ۲۰۰۷ تأسیس شده است. زیرمجموعه دیگر نوویتک اسپوفک نام دارد که متخصص ارتقای خودروهای رولزرویس است. این شرکت معمولاً روی تولید قطعات پرفورمنس برای بهبود ترمز، هندلینگ و شتاب خودروها تمرکز می‌کند. اولین پروژه نوویتک که در سال ۲۰۰۴ معرفی شد یک فراری ۳۶۰ توئین سوپرشارژر با ۵۶۵ اسب بخار قدرت بود که نسبت به قدرت ۴۰۰ اسب بخاری نسخه استاندارد افزایش قابل‌توجهی را نشان می‌داد.

خودروی شاخص: مک لارن 765LT نوویتک

نوویتک برای این سوپر اسپرت بریتانیایی کیت بدنه متشکل از قطعات فیبر کربنی و رینگ‌های اسپرت را در نظر گرفته است. این کیت شامل قطعاتی همچون اسپویلر، اسپلیتر و رکاب‌های جانبی است. تیونر موردبحث همچنین ارتفاع خودرو را ۲۰ میلی‌متر کاهش می‌دهد. مک لارن 765LT نوویتک قادر است با اتکا به قدرت ۷۵۵ اسب بخار خود در ۲.۷ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد.

هامان موتور اسپرت

هامان نیز در آلمان تأسیس شده است و متخصص تیونینگ خودروهای استون مارتین، آئودی، بنتلی، فراری، بی ام و، مینی، فیات، لندروور، مازراتی، پورشه، مرسدس و… به شمار می‌رود. ریچارد هامان این شرکت را در سال ۱۹۸۶ به راه انداخت. هامان در ابتدا فقط روی خودروهای آلمانی به ویژه بی ام و کار می‌کرد اما بعدها به سراغ خودروهای اسپرت و گران‌قیمت نیز رفت. هامان به طراحی و تولید محصولات خاص خودش نیز مشغول است.

خودروی شاخص: بی ام و X5M کامپتیشن هامان

این شاسی‌بلند پرقدرت و قرمز رنگ به لطف پکیج تیونینگ هامان جذابیت‌های بیشتری دارد. از جمله ویژگی‌های خودرو می‌توان به ارتفاع کمتر، رینگ‌های مشکی، کابین سفارشی و… اشاره کرد. البته هامان پیشرانه را چندان ارتقا نداده است و نیروگاه ۸ سیلندر ۴.۴ لیتری توئین توربوی بی ام و ۶۱۷ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتون متر قدرت تولید می‌کند. X5M توانایی ثبت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۷ ثانیه را دارد.

ABT اسپرت لاین

این تیونر آلمانی معمولاً خودروهای آئودی و فولکس‌واگن و زیرمجموعه این غول خودروسازی یعنی اشکودا و سئات را تیون می‌کند. معرفی کیت‌های ارتقای قدرت، به‌روزرسانی نرم‌افزاری، رینگ‌های سبک‌وزن و بهبود سیستم ترمز و تعلیق جزو کارهایی است که ABT اسپرت لاین انجام می‌دهد.

خودروی شاخص: آئودی RS7 لگاسی ادیشن ABT

RS7 در حالت استاندارد نیز خودروی جذابی به شمار می‌رود اما ABT برای گرامی داشت یک دهه تولید این خودرو پکیج تیونینگ خود را معرفی کرده است. تنها ۲۰۰ دستگاه از RS7 لگاسی ادیشن تولید می‌شود و تمامی آن‌ها به پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۹۸۰ نیوتون متر گشتاور مجهز هستند. ABT بدنه و کابین را نیز ارتقا داده است تا جذابیت‌های این محصول ارباب حلقه‌ها بیشتر شود. کیت تیونینگ ABT برای RS7 با قیمت ۱۱۴ هزار دلار عرضه می‌شود.

هنسی پرفورمنس

یکی دیگر از بهترین شرکت های تیونر دنیا هنسی پرفورمنس شرکتی آمریکایی است که به معرفی خودروهای پرقدرت و بزرگ شهرت دارد. جان هنسی در سال ۱۹۹۱ کمپانی هنسی را تأسیس کرد. این تیونر تخصص بالایی در ارتقای قطعات فنی خودروهای آمریکایی جهت بهبود پرفورمنس آن‌ها دارد و قبلاً نیز وانت پیکاپ ها و شاسی بلندهای گیرایی همچون فورد رپتور و جیپ گرند چروکی را معرفی کرده است. هنسی خودروهای شاخص خودش را نیز تولید می‌کند که از جمله آن‌ها می‌توان به ونوم F5 اشاره کرد.

خودروی شاخص: هنسی ونوم F5 روولوشن رودستر

بی‌شک ونوم F5 جزو خاص‌ترین محصولات تاریخ هنسی به شمار می‌رود و نسخه روولوشن آن کاراتر از مدل استاندارد است. تنها ۱۲ دستگاه از نسخه روباز ونوم F5 روولوشن تولید خواهد شد. در دل این خودرو پیشرانه ۸ سیلندر ۶.۶ لیتری توئین توربو با ۱۸۱۷ اسب بخار قدرت قرار دارد و با گیربکس ۷ سرعته همکاری می‌کند. هنسی قیمت محصول خاص خود را ۳ میلیون دلار تعیین کرده است.

اندرسون

اندرسون شاید به نسبت تیونرهای یاد شده مشهور نباشد اما روی خودروهای سطح بالایی کار می‌کند و بسیاری از ورزشکاران، سلبریتی ها و اشخاص مهم پشت فرمان خودروهای تیون شده توسط اندرسون می‌نشینند. این تیونر روی پرفورمنس، آیرودینامیک و کابین خودروهای لوکس و اسپرت کار کرده است.

خودروی شاخص: پورشه پانامرا توربو اندرسون

کمپانی اندرسون از نسخه تیون شده پانامرا توربو با نام رد ریس ادیشن رونمایی کرده است که دلیل آن نیز رنگ قرمز بدنه خواهد بود. کیت بدنه این خودرو شامل قطعات فیبر کربنی در کاپوت و برخی اجزای دیگر همچون درب صندوق است. رینگ‌های ۲۲ اینچی مشکی با لبه‌های قرمز هم جزو دیگر تغییرات ظاهری خواهند بود. پیشرانه ۸ سیلندر توربوی پانامرا توربو اندرسون هم ۵۸۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که بهبود ۸۵ واحدی را نسبت به نسخه استاندارد نشان می‌دهد.

ای سی اشنایتزر

لیست بهترین شرکت های تیونر دنیا کاملاً در قرق ژرمن‌هاست و ای سی اشنایتزر نیز به عنوان تیونری آلمانی روی بهبود محصولات مینی و بی ام و تمرکز دارد. ویل کول و هربرت اشنایتزر این شرکت را در سال ۱۹۸۷ تأسیس کرده‌اند. علاوه بر تیون خودروها، مقر این شرکت پذیرای نمایندگی‌های خودرویی متنوع، رستوران‌های لوکس و بوتیک‌های گران‌قیمت است. اگرچه زمینه کاری این شرکت با اشنایتزر موتور اسپرت مشترک است اما از نظر تجاری و قانونی هویتی کاملاً جداگانه دارد.

خودروی شاخص: بی ام و M3 تورینگ ای سی اشنایتزر

استیشن اسپرت بی ام و هم‌اکنون به لطف تیونینگ ای سی اشنایتزر جذابیت بیشتری دارد. رینگ‌های ۲۰ اینچی به همراه سیستم اگزوز جدید جزو تغییرات قابل‌ذکر هستند هرچند تیونر یاد شده دستی بر سر و روی پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری بی ام و نیز کشیده است. این خودرو هم‌اکنون ۶۰۲ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و می‌تواند در ۳.۶ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

لیبرتی واک

واتارو کاتو مؤسس لیبرتی واک است. این تیونر در ابتدا کسب‌وکار بسیار کوچکی داشت اما سریعاً رشد کرد و حالا در لیست بهترین شرکت های تیونر دنیا قرار دارد. در حقیقت کیت‌های بدنه لیبرتی واک را می‌توان شاخص‌ترین و متمایزترین کیت‌های دنیای تیونینگ دانست. این کیت‌ها معمولاً از قطعاتی همچون اسپویلر، دیفیوزر، رکاب‌های جانبی و… تشکیل می‌شوند و با کاهش ارتفاع بدنه به زیبایی بیشتر خودرو نیز کمک می‌کنند.

خودروی شاخص: فراری F40 لیبرتی واک

همان‌طور که گفتیم این تیونر علاقه ویژه‌ای به معرفی کیت‌های بدنه اسپرت و پهن دارد و فراری F40 نیز جزو شاخص‌ترین آن‌ها خواهد بود. از جمله ویژگی‌های کیت یاد شده می‌توان به دماغه جدید، ارتفاع کمتر نسبت به نسخه استاندارد و قطعات اسپرت و بال عقب اشاره کرد.

جی پاور

جی پاور آلمان در سال ۱۹۸۳ و توسط یوخن گرومیچ تأسیس شد و متخصص ارتقای محصولات بی ام و است. یکی از شاخص‌ترین محصولات جی پاور را می‌توان بی ام و M5 هوریکین RR دانست که با قدرت ۸۳۰ اسب بخار می‌تواند به سرعت ۳۷۲ کیلومتر در ساعت دست یابد. جی پاور کار خود را در سال ۱۹۷۱ شروع کرد و دو سال بعد مسئولیت توزیع محصولات آلپینا در منطقه رین را بر عهده گرفت.

خودروی شاخص: لامبورگینی اوروس جی پاور

اوروس در حالت استاندارد از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتون متر گشتاور استفاده می‌کند اما با جادوی جی پاور قدرت و گشتاور این شاسی‌بلند ایتالیایی به ۷۸۰ اسب بخار و ۱۰۰۰ نیوتون متر می‌رسد. کیت بدنه جی پاور نیز بر جذابیت‌های اوروس افزوده است.

کارلسون

این تیونر که متخصص تیونینگ محصولات مرسدس بنز است سال ۱۹۸۹ در آلمان تأسیس شد. محصولات کارلسون طیف وسیعی از خانواده مرسدس بنز را شامل می‌شوند هرچند این شرکت بیشتر به خاطر کلکسیون رینگ‌های اسپرت و آلیاژی خود شناخته شده است.

خودروی شاخص: مرسدس S کلاس کابریولت کارلسون

شاید خودرویی با این ویژگی‌های لوکس احتیاجی به تیونینگ نداشته باشد اما کارلسون نشان داده است حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. رنگ سبز بدنه S کلاس کابریولت کارلسون کاملاً جلب‌توجه می‌کند و رینگ‌های ۲۰ اینچی نیز جزو موارد شاخص دیگر هستند. در کابین نیز از بهترین مواد به همراه چرم ناپا استفاده می‌شود. پیشرانه ۸ سیلندر این خودرو ۵۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

استارتک

تمامی محصولات استارتک آلمان با استانداردهای کیفیتی ایزو ۹۰۰۱ تولید می‌شوند و قبل از آنکه به دست مشتریان برسند توسط آژانس بازرسی فنی آلمان تست و تائید خواهند شد. استارتک از سال ۱۹۹۹ عضوی از گروه برابوس بوده است و با تیون خودروهای لوکس بریتانیایی به شهرت رسیده است. گارانتی قابل‌توجه استارتک که ۳ سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر خواهد بود نشان از کیفیت بالای ساخته‌هایش دارد. پروژه‌های تیونینگ استارتک معمولاً شامل بهبود قوای محرکه، طراحی ظاهری و کابین خواهد بود.

خودروی شاخص: لندروور دیفندر استارتک

دیفندر دو رنگ جزو جذاب‌ترین پروژه‌های استارتک به شمار می‌رود. واضح‌ترین تغییر ظاهری دیفندر را می‌توان حذف لاستیک زاپاس دانست. رینگ‌های ۲۳ اینچی بزرگ نیز بر ابهت خودرو می‌افزایند. استارتک علاوه بر تغییرات ظاهری ارتفاع خودرو را نیز ۳۵ میلی‌متر کمتر کرده است. در داخل کابین نیز طیف وسیعی از آپشن ها قابل سفارش است.

گمبالا

در سال ۱۹۸۱ یکی دیگر از بهترین شرکت های تیونر دنیا با نام گمبالا در آلمان تأسیس شد. این شرکت معمولاً قطعات افترمارکت محصولات پورشه را تأمین می‌کند اما گاهی اوقات روی خودروهای دیگر نیز کار کرده است. این شرکت از سال ۱۹۸۵ تاکنون توسط اداره حمل‌ونقل فدرال آلمان به عنوان سازنده اتومبیل شناخته می‌شود.

خودروی شاخص: گمبالا میراژ GT

گمبالا با تیونینگ یکی از مشهورترین محصولات پورشه یعنی کررا GT این هیولا یعنی میراژ GT را تولید کرده است. کیت بدنه خودرو شامل قطعات سفارشی زیادی از جمله سپر و کاپوت است و رینگ‌های تیره با کالیپرهای ترمز زرد رنگ نیز کاملاً خودنمایی می‌کنند. گمبالا کابین کررا GT را نیز ارتقا داده و از فرمان جدید و پوشش چرم استفاده کرده است. پیشرانه ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی گمبالا میراژ GT قدرت ۶۸۰ اسب بخار را تولید می‌کند.

شلبی آمریکن

مؤسس این شرکت کارول شلبی معروف است. شلبی آمریکن جزو قدیمی‌ترین تیونرهای دنیا محسوب می‌شود و اولین محصول خود را سال ۱۹۶۲ عرضه کرده است. این خودرو که ۲۶۰ کبرا CSX2000 نام داشت با استفاده از بدنه‌ای سی و پیشرانه فورد تولید شد و به موفقیت زیادی دست یافت. عمده تمرکز شلبی روی تیونینگ خودروهای فورد است و بیش از ۶۰ سال سابقه در این زمینه دارد. این همکاری منجر به تولید برخی از خاص‌ترین خودروها از جمله F-150 با پیشرانه ۵ لیتری کایوت و قدرت ۷۷۵ اسب بخار شده است.

خودروی شاخص: موستانگ مک ای GT شلبی

اولین پروژه تیونینگ برقی تاریخ شلبی یک موستانگ مک ای GT است که به تعداد ۱۰۰ پکیج و قیمت حدود ۲۷ هزار دلار تولید خواهد شد. البته اکثر تغییرات این خودرو در بخش ظاهری هستند و از فیبر کربن در کاپوت، جلوپنجره، آینه‌ها و اسپلیتر استفاده می شود.

کالاوی کارز

ماشین بازهای چند دهه پیش باید کالاوی کارز را به خاطر داشته باشند، شرکتی که اولین کوروت خود را معرفی و سر و صدای زیادی به پا کرد. آن خودرو به پیشرانه ۸ سیلندر LT5 با ۸۹۸ اسب بخار قدرت مجهز بود و توانست به سرعت حدود ۴۱۰ کیلومتر در ساعت دست یابد که رکوردی شگفت‌انگیز برای زمان خود بود.

خودروی شاخص: شورولت کوروت C8 کالاوی

شورولت کوروت C8 در حالت استاندارد نیز توانایی‌های زیادی دارد اما به لطف تیونینگ کالاوی می‌تواند قوی‌تر شود. کالاوی در زمان معرفی پروژه خود اشاره‌ای به قدرت و گشتاور کوروت C8 نکرد اما تصور اینکه قدرت استاندارد ۴۹۵ اسبی پیشرانه ۶.۲ لیتری LT2 به حدود ۶۷۰ اسب بخاری برسد دور از ذهن نخواهد بود. در واقع پیشرانه ۸ سیلندر ۵.۵ لیتری LT6 کوروت C8 نسخه Z06 قدرت ۶۷۰ اسبی دارد و کالاوی می‌تواند با این خودرو رقابت جذابی داشته باشد. کالاوی این پکیج را با گارانتی ۳ ساله یا ۵۸ هزار کیلومتری عرضه می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۵۶ دیدگاه‌ها

  1. alirezamt211

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (53 ديدگاه)

    منصوری بکسری از تیون هاش رو مخ واقعا ولی خب مطلب خیلی خوب بود❤

    موافقم 35
    مخالفم 6
  2. abbas

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (288 ديدگاه)

    کارلسون ی اثر هنری خلق کرده
    آدمو پرت میکنه تو دهه گذشته با اون رنگ و تم اش
    فقط ی چیز میاد تو ذهنت کوه و دشت و سبزه و …

    موافقم 31
    مخالفم 4
  3. .Amir.

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (63 ديدگاه)

    همین که یک شرکت تیونیگ با مدریت یک ایرانی در این لیست هست خودش افتخاری محسوب میشه.

    موافقم 61
    مخالفم 5
  4. خوب

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    منصوری و برابوس تو صدرن
    دلیلشم اینه که کارشونو شیک تر و تر و تمیز تر درمیارن
    آدمی کیف میکنه وقتی ماشیناشونو تماشا میکنه
    چون بهترینارو تیون میکنن
    ماشینایی که تو بورسن و بقیه بیشتر بهشون اهمیت میدن اونارو تیون میکنن، خیلی قوی تیون میکنن

    موافقم 37
    مخالفم 11
    1. خوب

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (18 ديدگاه)

      البته اگه منطقی باشیم
      نیازی به اینا نیست
      مثل خودرو های اشرافی و سوپراسپرت و هایپرکار

      موافقم 13
      مخالفم 2
  5. mercedes

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (425 ديدگاه)

    گنگ فقط برابوس
    اعتقاد به رنگی به غیر از مشکی نداره

    موافقم 35
    مخالفم 2
  6. بهنام

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (904 ديدگاه)

    همون عکس اول مقاله برای بستن دهان خیلیا کافیه .

    موافقم 27
    مخالفم 2
  7. مهدی

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (45 ديدگاه)

    دوستان اگه علاقه به کوروت دارین یه سرچ بزنین ماشین هفته معرفی کوروت کالاوی ، اشتباه نکنم ماله ۲۵ یا ۳۰ سال پیشه یه کوروت نقره ای که دیونه میشی ببینی اخ اخ ، البته فیلتر شکن باز میکنه یادتون نره ماشین هفته voa فارسی

    موافقم 14
  8. الف.ی

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    همون تیتر اول مطلب
    بهترین شرکت تیونینگ دنیا
    MANSORY 🔥

    ما با این اسما خاطرات داریم از مجله ها
    جالبه هر شرکتی شناسه های طراحی خاص خودشو داره
    برابوس با رنگ مشکیش
    لیبرتی واک با کیت های بدنه خوابیدش
    کاش یه مدل از مرسدسو برای برابوس میذاشتید
    نویتک یدونه نویتک روسو داشتیم یدونه هم نویتک تورادو
    فرق دارن با هم؟

    آلپینا و AMG و RUF رو تو لیست نذاشتید؟

    موافقم 24
    مخالفم 3
    1. شاهین

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام وقت بخیر
      تو این مطلب تیونرهای خود خودروسازان رو نیاوردیم و بیشتر روی افترمارکت تمرکز داشتیم. بعضی سرکت های دیگه هم هستن که میتونن تو لیست باشن مثل همون راف یا زینگر ولی واقعا لیست طولانی می شد.
      ممنون از شما

      موافقم 18
      مخالفم 1
    2. شاهین

      ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      اون مواردی هم که برای نوویتک فرمودین فکر کنم زیرمجموعه هاشون هستن.

      1. الف.ی

        ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1765 ديدگاه)

        ممنون آقای احمدزاده

        1. شاهین

          ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          ارادتمندم

  9. بهنام

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (904 ديدگاه)

    یه تیونینگ از هامان بود روی مورسیه لاگو که من پوسترشو تو اتاقم داشتم . هنوزم معتقدم زیباترین خودروی تیونینگ شده تا حالاست . رنگ اون خودرو زرد بود .

    موافقم 14
    مخالفم 1
  10. محمد

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (266 ديدگاه)

    تیونرای مطرح ایرانی فقط اونا که برمیدارن کل بدنه ماشین رو روکش چرم می کنند.یکشون اسی تیون باز.

    موافقم 11
    مخالفم 1
  11. JDM سابق

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (709 ديدگاه)

    تیون فقط هنسی
    ماشین ۵۰۰ اسبی بهش بدی ۱۰۰۰ اسب تحویلت میده
    ۱۰۰ اسبی تحویلش بدی ۲۰۰۰ اسب تحویلت میده

    موافقم 14
    مخالفم 12
  12. deutschland

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (153 ديدگاه)

    آقا پس Alpina برای محصولات bmw چی پس؟
    یا تاپ سیکرت اسموکی ناگاتا برای سوپرا و گودزیلا؟

    موافقم 12
    مخالفم 3
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2862 ديدگاه)

      آلپینا دیگه شرکت تیونینگ مستقل نیست و زیرمجموعه بی‌ام‌و شده

      موافقم 11
      1. پیام

        ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (6 ديدگاه)

        اوایل دهه هشتاد بعد از تقریبا 10 سال واردات خودرو با بنزهای نیروی انتظامی شروع شد .عموم مردم اطلاعی از اتومبیل های روز نداشتن و از اون جایی که ما ایرانیها ید طولانی در نامگذاری خودرو ها داشتیم مرسدس ای کلاس رو باراباس صدا میزدن کلاس سی هم الگانس.امثال من که اطلاع بیشتری به واسطه مجله ماشین داشتیم باید توضیح میدادیم برابوس یه شرکت تیونینگ خودرو هستش و ربطی به ای کلاس مرسدس نداره و غیره. اما امروز شما بگی w124 تقریبا همه میدونن از چه اتاقی از چه سازنده ای و در چه سالهایی تولید شده.واقعا دسترسی ساده به اطلاعات در هر زمینه ای یک موهبته که درکش برای نسل جدید دشواره.ممنون از مطالب جالبتون.

        موافقم 7
        مخالفم 1
  13. kristensen

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (8 ديدگاه)

    درسته 9ff در حد اینا نیست اما جا داشت ازش یه نامی برده بشه

  14. ADAK

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    نوویتک ساده و شیک

  15. محسن

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (162 ديدگاه)

    فقط منصوری و کارول شلبی اقتصادی و با دقت💖

    موافقم 3
    مخالفم 12
  16. فرشاد

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    گامبلا و منصوری

    موافقم 3
    مخالفم 3
  17. امیرحسین

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (300 ديدگاه)

    چرا اثری از منهارت نبود؟

    موافقم 16
    مخالفم 1
  18. Anti Tesla

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1237 ديدگاه)

    برابوس کلاسیک تیون می کنه!

  19. Behrouz

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (372 ديدگاه)

    ماشاالا تیونرهای المانی .

    موافقم 11
  20. GMA

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (849 ديدگاه)

    منهارت لایق این لیست هست…

    موافقم 17
  21. M.83

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (205 ديدگاه)

    جای پوسایدون و منهارت خالی بود
    به هر حال الپینا با خود بی ام و ادغام شده

  22. MjM

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (740 ديدگاه)

    ماشین بازی مثل یه چاهه که هرچی بریزی توش پر نمیشه دنیای تیونینگ هم دیگه جذاب و تموم نشدنیه
    واقعا منصوری خیل خاص حرفه ایه، چون مشتری هاش هم اکثرا خاص هستن.
    هرچند چند وقته خیلی ظاهر ماشیناشو شلوغ میکنه که من به شخصه دوس ندارم

    موافقم 5
    مخالفم 1
  23. همایون

    ۳۰ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (782 ديدگاه)

    آینده تیونرها با اومدن برقی ها در خطره اصلا کار یه تیونر با ارتقا مشخصات فنی کامل میشه که متاسفانه با برقی ها نمیشه اینکارو کرد

    1. خلیل

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (5 ديدگاه)

      مگه تیونر فقط ارتقاع پیشرانست زیبای بدنه پس چی

      1. JDM

        ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1169 ديدگاه)

        اصول تیون همین ارتقای پیشرانه هست و مهارت یه تیونر با ارتقای فنی هست که دیده میشه

  24. Roham

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (757 ديدگاه)

    میرسلیم: کالاوی کارز با آپکو تفاوتی نداره😎

    موافقم 12
    مخالفم 2
  25. مهدی

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    من لیبرتی و نویتک رو دوست دارم اولی به خاطر میت های بدنه دومی واسه سیستم های اگزوزش

  26. HFball

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    خدایی بدون تعصب منصوری ماشین رو ظاهری خیلی جذاب و خاص میکنه مثل همین 911 توربو s که بنظر من خفن ترین و جذابترین خودروی تیون شده این جمع بود

  27. علی ندری

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پس شرکت amg کجای لیست هست ، به نظر خیلی از کارشناسان بهترین تیونر دنیا هستن.
    ام پاور هم از همه مهمتره که تو لیست نیست

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2862 ديدگاه)

      فقط شرکت‌های تیونینگ مستقل در این مطلب معرفی شدند

      1. فرشاد

        ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        اقای اشتری تک ارت مستقل هس یا نیس؟

        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2862 ديدگاه)

          مستقل هست اما توجه داشته باشین که در این مقاله، تیونینگ های دارای تیراژ تولید بالا و گردش مالی بیشتر از دیگران معرفی شدند

  28. Enzo Ferrari 2008

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    منصوری بخاطر ایرانی بودن
    شلبی بخاطر آمریکایی بودن
    هنسی بخاطر F5

    موافقم 5
    مخالفم 1
  29. JDM

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1169 ديدگاه)

    من بیشتر از لیبرتی واک خوشم میاد ولی جای خالی منهارت تو لیست بیشتر تو چشم بود

  30. فرهاد

    ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (53 ديدگاه)

    دقت کردید نصفشون تاسیس آلمان بودن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا