اگر با بودجهای تا ۱.۵ میلیارد تومان به دنبال خرید خودرو هستید، در این مطلب پدال بهترین گزینههای صفر و کارکرده را معرفی خواهیم کرد.
بازار خودروهای زیر ۱.۵ میلیارد تومان که اتفاقاً پررونقترین بخش بازار کشورمان محسوب میشود و عمدهٔ خریداران را به خود اختصاص داده، تنوع چندان زیادی ندارد. در این بازهٔ قیمتی، اگر به دنبال خودروی صفرکیلومتر باشید، انتخابی جز خودروهای داخلی و چینی نخواهید داشت و اگر خودرویی خارجی از برندهای معتبر بخواهید، باید سراغ مدلهای قدیمی با عمری بیش از ۱۰ سال بروید که هزینههای نگهداری بالایی دارند؛ بنابراین، انتخاب گزینهٔ مناسب در این بخش از بازار میتواند چالشبرانگیز باشد. بااینوجود، در این مطلب پدال قصد داریم راهنمای جامع و کاملی برای خرید خودرو با بودجهای زیر ۱.۵ میلیارد تومان ارائه کنیم که شامل معرفی بهترین گزینههای نو و کارکرد برای نیازهای مختلف خواهد بود.
بهترین ماشینهای صفر تا ۱.۵ میلیارد در ۱۴۰۴
همانطور که گفتیم، اگر با این بودجه خواهان خودروی صفرکیلومتر باشید، انتخابی جز مدلهای ایرانی و چینی نخواهید داشت. در ادامه از بین این خودروها، بهترین گزینهها را برای نیازهای مختلف معرفی میکنیم.
۱-تارا V4
قیمت بازار: ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان
همچنین بخوانید: تارا V4 اتوماتیک؛ مشخصات فنی و بررسی تارا V4 lx
یکی از گزینههای معقول در این بازهٔ قیمتی تارا است که در دو نسخهٔ دستی V1P و اتوماتیک V4 قابل خریداری خواهد بود. تارا از پلتفرم مدرنتری نسبت به دیگر سدانهای ایرانخودرو بهره میبرد و در نسخهٔ اتوماتیک امکانات نسبتاً کاملی دارد. علاوه بر این، وجود پیشرانهٔ آشنای TU5 زیر کاپوت که سالها است در کشورمان تولید میشود، خیال خریداران را از بابت تأمین قطعات یدکی راحت خواهد کرد. کابین جادار و خانوادگی هم یکی دیگر از نقاط قوت تارا است ولی از سوی دیگر باید با شتاب کند، کیفیت ساخت پایین و طراحی نهچندان زیبای آن کنار بیایید.
مزایا: فراوانی قطعات یدکی، مصرف سوخت مناسب، پلتفرم مدرنتر
معایب: کیفیت ساخت پایین، شتاب گیری کند، کابین قدیمی
۲-امویام X33 کراس CVT
قیمت بازار: ۱ میلیارد و ۲۹۰ میلیون تومان
همچنین بخوانید: ام وی ام X33 کراس : بررسی تخصصی، مشخصات و ارزش خرید
اگر با زیر ۱.۵ میلیارد تومان به دنبال یک کراساوور صفرکیلومتر هستید، امویام X33 کراس یکی از بهترین گزینهها خواهد بود. این ماشین اساساً فیسلیفت X22 پرو محسوب میشود که پیشینهای طولانی در بازار ایران دارد و از شبکهٔ نمایندگیهای گستردهٔ مدیران خودرو هم بهره میبرد. طراحی بروز در بیرون و داخل و امکانات مناسب هم از دیگر نقاط قوت این کراساوور کوچک هستند. همچنین اگر با پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر توربوشارژ X33 کراس اتوماتیک مشکل دارید، میتوانید سراغ X22 پرو بروید که از پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی استفاده میکند ولی با گیربکس دستی ارائه میشود.
مزایا: طراحی بروز، امکانات مناسب، کابین جذاب
معایب: پیشرانه سه سیلندر توربو، صندوق بار کوچک
۳-شاهین پلاس
قیمت بازار: ۱ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان
همچنین بخوانید: شاهین پلاس اتوماتیک: مشخصات و نقد و بررسی تخصصی
یکی دیگر از انتخابهای مناسب در این بازهٔ قیمتی میتواند شاهین پلاس باشد. این مدل از پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ ME16 استفاده میکند که نسخهٔ سایپا از موتور TU5 محسوب میشود و مشکلات موتور M15 توربوی شاهین معمولی را ندارد. علاوه بر این، شاهین پلاس بجای گیربکس CVT از گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک استفاده میکند که عملکرد بهتری دارد. شاهین همچنین از لحاظ ایمنی هم شرایط بهتری نسبت به سدانهای ایرانخودرو دارد. کابین نسبتاً جادار و امکانات نسبتاً مناسب هم از دیگر نقاط قوت شاهین پلاس هستند ولی با همهٔ اینها، قیمتی که این خودرو در بازار پیدا کرده کاملاً غیرمنطقی است.
مزایا: کابین جادار، ایمنی بهتر، پیشرانه و گیربکس مناسب
معایب: قیمت غیرمنطقی، شتاب گیری کند، کابین قدیمی
انتخاب نگارنده
در بازار محدود زیر ۱.۵ میلیارد تومان، هر سه خودرویی که ذکر کردیم میتوانند انتخابهای مناسبی باشند ولی از دید نگارنده، تارا V4 به دلیل قیمت معقولتر، کابین جادار، فراوانی قطعات و امکانات مناسب میتواند انتخاب اول باشد.
بهترین ماشینهای کارکرده تا ۱.۵ میلیارد در ۱۴۰۴
اگر بخواهید دراینبارهٔ قیمتی سراغ خودروهای کارکرده بروید، انتخابهای بیشتری خواهید داشت. البته باید خودروهای تمیز و کمکاری را انتخاب کنید که خیلی قدیمی نباشند و در بازهٔ مدلهای ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ قرار داشته باشند.
۱-چری آریزو ۵
قیمت حدودی: ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان
همچنین بخوانید: آریزو ۵ اف ال اسپرت چری؛ بررسی مشخصات فنی و مزایا و معایب
چری آریزو ۵ هماکنون در نسخهٔ صفرکیلومتر در بازار بیش از ۱.۵ میلیارد تومان قیمت دارد ولی در نمونههای کارکردهٔ یکی دو مدل پایینتر میتوان با زیر این رقم نمونههای تمیز و کمکاری را پیدا کرد. آریزو ۵ به دلیل حضور طولانی در بازار ایران، از لحاظ قطعات یدکی و بازار دستدوم شرایط بهتری نسبت به دیگر خودروهای چینی دارد. پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ این خودرو با نزدیک به ۱۵۰ اسب بخار قدرت، شتاب خوبی را فراهم میکند و از لحاظ امکانات هم راضیکننده خواهد بود. در حال حاضر، نمونههای مدل ۱۴۰۱ این سدان چینی با کارکرد زیر ۵۰ هزار کیلومتری را میتوان با قیمتی در حدود ۱.۳ میلیارد تومان خرید.
مزایا: پیشرانهٔ قدرتمند، امکانات مناسب، طراحی بروز
معایب: هزینههای نگهداری بالاتر، استهلاک بالاتر، گیربکس کسلکننده
۲-امویام X55 پرو
قیمت حدودی: ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان
هماکنون اگر خواهان امویام X55 پرو صفرکیلومتر باشید باید بیش از ۱.۷ میلیارد تومان هزینه کنید ولی در بین نمونههای کارکرده میتوان این خودرو را با قیمتی زیر مرز ۱.۵ میلیاردی مدنظر ما خرید. X55 پرو در حال حاضر در نمونههای دستدوم مدل ۱۴۰۱ با کارکردی زیر ۵۰ هزار کیلومتر بین ۱.۴ تا ۱.۵ میلیارد تومان بسته به تمیزی و کارکرد قیمت دارد. همچنین با حدود ۱.۳ میلیارد تومان هم میتوانید نمونههای پیش از فیسلیفت یعنی X55 معمولی مدل ۱۳۹۹ را با کارکرد زیر ۱۰۰ هزار کیلومتر پیدا کنید. این کراساوور چینی به لطف پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ مشترک با آریزو ۵، امکانات مناسب، طراحی بروز و ابعاد جمعوجور، یکی از انتخابهای قابلتوجه در این بازهٔ قیمتی محسوب میشود هرچند که ماجرای کنده شدن اکسل لطمهٔ بزرگی به تصویر آن زد.
مزایا: پیشرانهٔ قدرتمند، امکانات مناسب، طراحی بروز
معایب: هزینههای نگهداری بالاتر، استهلاک بالاتر، تردیدهایی در مورد ایمنی
۳-جک S5
قیمت حدودی: ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان
جک S5 حدود یک سال است که از روی خط تولید کنار رفته و مدل جدید X5 جایگزین آن شده که هماکنون نزدیک به ۲ میلیارد تومان قیمت دارد. به همین دلیل، نمونههای کارکردهٔ مدل بالا از جک S5 با قیمت زیر ۱.۵ میلیارد تومان کم پیدا میشود و در این بازهٔ قیمتی باید سراغ نمونههای شش تا هفت سال قدیمیتر یعنی مدل ۱۳۹۷ یا ۱۳۹۸ بروید که روی مرز ۱.۵ میلیارد تومان قیمت دارند. این نمونهها به پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو مجهز هستند که ۱۷۴ اسب بخار قدرت دارد درحالیکه از سال ۱۴۰۰ موتور جدید ۱.۵ لیتری توربو GDI برای S5 ارائه شد. درهرحال، جک S5 یکی از کراساوورهای باسابقه و به قولی امتحان پس داده در بازار کشورمان محسوب میشود که بازار دستدوم نسبتاً مناسبی هم دارد.
مزایا: پیشرانهٔ سرحال، بازار دستدوم مناسب، حضور طولانیمدت در بازار
معایب: طراحی قدیمی، سن و کارکرد نسبتاً بالا در نمونههای زیر ۱.۵ میلیارد، فقدان کروز کنترل
انتخاب نگارنده
از دید نگارنده، بهترین خودروی کارکردهای که میتوان با قیمت زیر ۱.۵ میلیارد تومان خرید آریزو ۵ است زیرا با چنین بودجهای میتوان نمونههای کمکار و دو سه سال کارکردهٔ آریزو ۵ را پیدا کرد که هم افت قیمت خود را تجربه کرده و هم هنوز آنقدر کهنه نشده است.
مقایسهٔ بهترین ماشینهای ۱.۵ میلیارد تومانی
شش گزینهای که در بالا معرفی کردیم هرکدام برای نیازهای خاصی مناسب خواهند بود. اگر خواهان خودرویی خانوادگی با هزینههای نگهداری پایینتر هستید، تارا V4 و شاهین پلاس گزینههای بهتری خواهند بود ولی اگر خودرویی جوانپسند با امکانات و طراحی بروز میخواهید و مشکلی با صندوق بار کوچک ندارید میتوانید سراغ X33 کراس صفرکیلومتر یا X55 پرو کارکرده بروید.
مقایسهٔ مشخصات فنی گزینههای صفرکیلومتر
| شاهین پلاس | تارا V4 | امویام X33 کراس |
نوع موتور | ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر | ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر | ۱.۰ لیتری ۳ سیلندر توربو |
قدرت | ۱۱۱ اسب بخار | ۱۱۳ اسب بخار | ۱۱۲ اسب بخار |
گشتاور | ۱۵۰ نیوتن متر | ۱۴۴ نیوتن متر | ۱۴۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | ۶ سرعته اتوماتیک | CVT |
مصرف سوخت | ۷.۲ لیتر ترکیبی | ۷.۲ لیتر ترکیبی | ۶.۱ لیتر ترکیبی |
مقایسهٔ مشخصات فنی گزینههای کارکرده
آریزو ۵ اسپرت | امویام X55 پرو | جک S5 | |
نوع موتور | ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو | ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو | ۲.۰ لیتری ۴ سیلندر توربو |
قدرت | ۱۴۷ اسب بخار | ۱۵۶ اسب بخار | ۱۷۴ اسب بخار |
گشتاور | ۲۱۰ نیوتن متر | ۲۳۰ نیوتن متر | ۲۶۵ نیوتن متر |
گیربکس | CVT | CVT | ۶ سرعته دوکلاچه |
مصرف سوخت | ۷.۱ لیتر ترکیبی | ۷.۳ لیتر ترکیبی | ۷.۳ لیتر ترکیبی |
نکات کلیدی برای خرید ماشین تا ۱.۵ میلیارد تومان
اگر سراغ نمونههای صفرکیلومتر بروید، خیال راحتتری خواهید داشت ولی در صورت انتخاب نمونههای کارکرده باید مواردی را مدنظر داشته باشید. هنگام خرید خودروی کارکرده، حتماً از سلامت فنی خودرو و قیمتهایی مثل پیشرانه، گیربکس و سیستم تعلیق مطمئن شوید تا بعداً با هزینههای تعمیر گزاف مواجه نشوید. علاوه بر این، حتماً مدارک خودرو مثل بیمه و معاینه فنی را هم بررسی کنید. هنگام انتخاب خودروی جدید به نیازهای خود هم باید توجه داشته باشید که این مورد در رابطه با خودروهای صفرکیلومتر هم صدق میکند. بهعنوانمثال، اگر خواهان خودرویی برای استفادههای شهری هستید، X33 کراس با ابعاد جمعوجور و مصرف سوخت پایین گزینهٔ مناسبتری خواهد بود ولی اگر زیاد مسافرت میروید و خودرویی خانوادگی میخواهید، بهتر است تارا، شاهین یا آریزو ۵ را انتخاب کنید.
آیا با ۱.۵ میلیارد تومان امکان خرید خودروی خارجی وجود دارد؟
پاسخ این سؤال مثبت است ولی با این بودجه اگر به دنبال خودروی خارجی از برندهای کرهای و ژاپنی باشید باید سراغ نمونههای قدیمی قبل از مدل ۲۰۱۴ بروید که بیش از یک دهه از عمرشان گذشته و با مشکلاتی مثل هزینههای نگهداری بالا و قطعات یدکی گرانقیمت مواجه هستند. جدیدترین خودروهای خارجی که با این بودجه میتوانید پیدا کنید کیا سراتو مونتاژ سایپا مدل ۱۳۹۵، هیوندای i20 مدل ۲۰۱۵ و هیوندای اکسنت مونتاژ کرمان موتور مدل ۱۳۹۶ هستند.
سؤالات متداول
با ۱.۵ میلیارد تومان خودروی صفر بخریم یا کارکرده؟
پاسخ این سؤال به سلیقه و دیدگاه شما بستگی دارد ولی با این بودجه میتوان خودروهای دو سه سال کارکرهٔ تمیزی با کارکرد پایین پیدا کرد که پیشرانههای قویتر و امکانات بیشتری نسبت به گزینههای صفرکیلومتر دارند.
بهترین خودروی خانوادگی زیر ۱.۵ میلیارد تومان چیست؟
تارا V4 و شاهین پلاس در بین خودروهای صفرکیلومتر و آریزو ۵ و جک S5 در بین خودروهای کارکرده از بهترین مدلهای خانوادگی با قیمت زیر ۱.۵ میلیارد تومان هستند.
نتیجهگیری
در این مطلب مجموعاً سه خودروی صفرکیلومتر و سه خودروی کارکرده را با قیمت زیر ۱.۵ میلیارد تومان معرفی کردیم که از بهترین گزینهها در این بازهٔ قیمتی محسوب میشود. این خودروها تنوع بالایی دارند و هرکدام برای نیاز خاصی مناسب هستند. شما نیز نظر خود را در این رابطه بیان کنید و گزینههایی را که فکر میکنید بهترین انتخابها با بودجهٔ ۱.۵ میلیارد تومان هستند و در بین گزینههای ما وجود ندارند را در بخش نظرات عنوان کنید.
Mohammad
۲۱ فروردین ۱۴۰۴ایکس ۳۳
اریزو ۵
تیگو ۵
و چند تای دیگه که حضور ذهن ندارم
آشغال ترین خودرو های جهان هستن
بنده سوار هر سه تا خودرویی که نوشتم شدم مزخرف
بخوام واضح توضیح بدم انگار پوکو ایکس ۳ پرو خریدید که هر روز یه مشکل داره .
لبفان ۸۲۰ خیلی خوبه
تیگو ۸ واقعاً عالیه
جیلی امگرند هم خوبه
سدان برلیانس هم خوبه که اسمش یادم نیست
ایکس ۲۲ هم بد نیست از ایکس ۳۳ بهتره
ایکس ۳۳ بدنش به اندازه ای ضعیفه که باورتون نمیشه .
در ضمن سعی کنید سمت محصولات ارزان قیمت مدیران خودرو نرید که اکسلش میشکنه بدجوری زندگیتون رو به فنا میده .
حتی اگه شده وام بگیرید اما یه چیز خوب بخرید ، من خودم اگه بین ۵۰۰ الی ۱ تومن بودجه داشته باشم ترجیح میدم بنز یا بی ام وه قدیمی بخرم .
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۱ فروردین ۱۴۰۴ایران زندگی میکنید شما؟
Mohammad
۲۱ فروردین ۱۴۰۴بله بنده ایران زندگی میکنم ، و هنوز هم میگم ایکس ۳۳ ، اریزو ۵ و تیگو ۵ اشغال ترین خودرو های جهان هستن
ماشین خوب چینی فقط تیگو ۸ ، اریزو ۵ جی تی ، گک امپو ، هونگچی H5
ترجیح میدم مزدا ۳ دست دوم بخرم تا ایکس ۳۳ اشغالی
انجین ایکس ۳۳ با انجین موتور سیکلت هوندا ۲۰۰ برابری میکنه
هیچ اپشنی نداره
کیفیت بدنه در حد پراید ، طراحیش هم خیلی زشته
البته هایما اس ۵ هم هست که خیلی مزخرفه ، شبیه بچه کوسه میمونه که تازه به دنیا اومده 😂
حیفه که پول بنز کپل رو بدی این اتاشغالارو بخری
تارا و ۲۰۷ رو ایکس ۳۳ ، تیگو ۵ و اریزو ۵ ترجیح میدم
Arian
۲۲ فروردین ۱۴۰۴شما چطور میخواهید با پول x33 cross ، مزدا 3 بخرید ؟ بعد هم مزدا 3
هم که با این پول بخرید هم قدیمیه هم اصطحلاک بالایی هم داره و بنز هم چطور میخواهید بخرید با این قیمت ؟
محمد
۲۱ فروردین ۱۴۰۴با سلام و احترام
ایرانی تارا اتوماتیک
چینی آریزو ۵
خارجی سراتو سایپا
اگه صفر می خواهید تارا
اگه دست دو می خواهید سراتو سایپا مخصوصا اگه تمیزش گیرتون بیاد که مثلا ۱۰۰ تا کار واقعی باشه و مالک قبلی هر ۵۰۰۰ روغن موتور رو عوض کرده باشه سراتو راحت تا ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار بدون خرج براتون کار می کنه دقیقا شبیه تویوتاست.
من هم تجربه تارا رو داشتم و هم سراتو
در ضمن انتظار شتاب از تارا اتومات نداشته باشید ولی بسیار نرم و جادار هست با پلتفرم و شاسی محکم و قوی
سراتو هم جادار و پرشتاب با موتور و گیربکس فوقالعاده. فقط یه ذره سواری خشک داره. گیربکس تارا اتومات یه ذره خنگه و با موتور هماهنگ نیست.
در کل بستگی داره ماشین قبلیتون چی باشه پیشنهاد می کنم هرگز از ماشین خوب به ماشین یک یا دو لول پایینتر نیایید چون تو ذوقتون می خوره. ارادت فراوان
sunmartin
۲۳ فروردین ۱۴۰۴سراتو سایپا یا همان سراتو TD 2013 با موتور ۱۵۷ اسب واقعی گیربکس ۷ دنده اتومات سیستم دنده اتومات دایرکت درایو بدون ضربه شتاب گیری فوق العاده کابین زیبا و با کیفیت آمپر های سوپر ویژن وجود قطعات اصلی و OEM و کیفیت ساخت بالا تنها با ۲ درصد داخلی سازی شده شامل صندلی ها رنگ و تایر
بهترین گزینه تا ۲ ملیارد است
ناشناس
۲۱ فروردین ۱۴۰۴X22 از X33 چرا بهتره؟ آریزو 5 چرا زبالست؟
چرا بین 500 میلیون تا 1 میلیارد میدید ماشین قدیمی برای استفاده روزمره؟
حداقل اگر توصیه میکنید دلیل هم بیارید
فرشید
۲۱ فروردین ۱۴۰۴یک ساله x33 cross دارم. کلماتی مثل آشغال کلی و غیر شفافه. لطفن با ذکر دلیل، جزئیات و تجربه خودتون توضیح بدید. بدنه این ماشین از نمونه های داخلی قوی تر نباشه ضعیف تر نیست. اینو از وزن و حس باز و بسته شدن درب ها، صندوق و کاپوت میگم
۲۱ فروردین ۱۴۰۴سلام شما اینهمه پول از کجا میارید ۱ میلیارد و پونصد میدید برا ماشین من الان پول ندارم ۲۰۰ میلیون پول داشته باشم خونه رهن کنم زن بگیرم زندگی کنم بعد شما اینهمه پول دارید که فقد خرج ماشین کنید😲
شما دیگه خیلی پولدارین خداییش شغلتون چیه تو خیابون همش ماشین مدل بالا میبینم همش رانا دنا سمند سورن جک تیگو ام وی ام خدایی از کجا میارین این همه پولو
مردم جدیدا خیلی پولدار شدن همشون ماشین مدل بالا سوار میشن
بیشترین اقایونی که هم سن بنده هستن یه شغلی چیزی دارن که ماهی حدود ۵۰ میلیون در میارن بعد من بیا صبح تا شب بشین تو مغازه حمالی کن بعد وقتت خالی شد اسنپ کار کن
مسافر کثیف رو سوار پراید خوشگلت کن بعد بیاد یه کاری کنه ماشین بوی گند بده
تهش چی بشه؟
ماهی کمتر از ۱۵ میلیون یا حتی کمتر از ۱۰ میلیون در امدمه خونه پدرم زندگی میکنم یه پراید دارم عروسک همین دیروز یه نفر اومد تو خیابون لگد زد بهش سپرش شکست پول ندارم براش سپر بگیرم
هیچی ندارم من یه جوون ایرانی
کل زندگیم و داراییام رو هم ۲۰۰ میلیون هم نیست
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۱ فروردین ۱۴۰۴شما چند سالته؟
من چهل ساله هستم و ۲۱ ساله روزی ۱۲ تا ۱۴ ساعت کار میکنم
۲۱ فروردین ۱۴۰۴من متولد ۷۳ هستم ۳۰ سالمه
منم از بچگی تابستونا کار میکردم پیش پدرم
الان هم وضعم خیلی خرابه آنقدر خرابه که ماشین های حلبی ایرانی تو خیابون برام شدن ماشین مدل بالا
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۱ فروردین ۱۴۰۴شکی نیست که زندگی در ایران با درآمد ماهی ۲۰۰ دلار خیلی سخته
ولی اطرافت اگر نگاه کنی، کارگر و کارمند زیاد هستند که با همین درآمد، صاحب ماشین شدن
پیشنهادی که برات دارم، خرید متناوب طلا هست، یعنی هر ماه هرچقدر میتونی، پولهایی که داری به طلا تبدیل کن، این استراتژی در ۱۰ – ۱۵ سال اخیر خیلی خوب جواب داده، احتمالا در آینده هم جواب میده
خصوصا روزهایی که طلا نزولی میشه مثل الان، به نیت پسانداز برای سالهای آینده، طلا بخر و نگهدار
۲۱ فروردین ۱۴۰۴بله منم به همچین کاری فکر میکنم ممنون از ایدتون
ناشناس
۲۱ فروردین ۱۴۰۴سلام وقت بخیر
دیگران رو فراموش کنید ما فقط ظاهر زندگی افراد رو میبینیم هرکسی برای خودش مشکلاتی داره، تمرکزتون رو خودتون و موقعیت فعلی و داشته هاتون از جمله پدر و مادر باشه، دور چیز هایی که به نفع شما نیست و باعث پیشرفت شما نمیشه خط بکشید، در اوقات فراغت در زمینه شغل های مفید یا مهارت هایی که علاقه مند هستید مشغول به یادگیری و آموزش بشید، از گوگل یا شبکه های اجتماعی برای یادگیری زبان انگلیسی استفاده کنید، روزانه یک صفحه کتاب مطالعه کنید، برادرانه به شما توصیه میکنم با این وضعیت به دنبال مسئولیت بیشتر و تشکیل خانواده نباشید اول برای پیشرفت خودتون قدم بردارید به قول معروف هر روز بهتر از دیروز، خداروشکر کنید و شکر نعمت به جا بیارید هر هدفی با تلاش و زحمت آهسته و پیوسته بدست میاد. انشالله که عمل کنید و همیشه موفق باشید
از عوامل سایت و دیگر عزیزان عذرخواهی میکنم بابت کامنت نامربوط به مقاله
۲۱ فروردین ۱۴۰۴ممنون چشم حتما همچین کاری میکنم
علی
۲۱ فروردین ۱۴۰۴از آسمان اسکناس میباره برامون !😐😏😏
Mohammad
۲۱ فروردین ۱۴۰۴رانا و دنا ، سمند سورن و تیگو ماشین پولداراس ؟
ببین به کجا رسیدیم خدایا
البته خب حق میدم وقتی بالای ۷۰ درصد مردم در فقر مطلق هستن حق میدم ، وقتی خودم موتور هم ندارم حق میدم ، دوست عزیز بیشتر اونایی که میبینی ماشین مدل بالا سوار شدن دلال هستن
جامعه ایران پر شده از دلال
وقتی حتی برنج و گوشت و اینا هم دلال داره دیگه وای به حال این کشور
۲۱ فروردین ۱۴۰۴سلام وقتی خودت کار میکنی صبح تا شب تو مغازه کار میکنی اسنپ میری میبینی پول خرج خودت هم نمیتونی بدی و حتی نمیتونی با پول چندر غازی که در میاری میبینی نمیتونی کاری کنی ولی مجبوری کار کنی میبینی ماشینای ایرانی عین سمند و دنا و اینا که خیلیا بهش میگن حلبی واست میشه ماشین مدل بالا
اگه بنده سالی بتونم ۵۰ میلیون پس انداز کنم و بقیه در آمدم رو خرج زندگیم کنم بعد ده سال میتونم یه پرشیا مدل ۹۴ ایکس یو سون بگیرم
بعضی بچه ها باباشون پولداره کمکشون میکنن میان کسی عین من که نون حلال در میاره رو مسخره میکنن
هاشمیان
۲۲ فروردین ۱۴۰۴من یک پیشنهاد بهت میدم انجام بده بعد از یک مدت ببین چطور وضعیت زندگیت زلر و رو میشه.
خیلی از مشکلات و مسائل زندگی ما بخاطر رفتار غلط ماست.
نیاز نیست زیاد و سخت کار کنی، از اون حرف های انگیزشی هم نمیخوام برات بگم.
فقط این چندتا کار را بکن ببین چطور از در و دیوار و از آسمون برات خیرات نعمت میباره.
یکی اینکه تا میتونی خدمت پدر ومادرت را انجام بده و تا جایی که میتونی نه بلکه ده برابر توانت سعی کن اونها را خوشحال و راضی کنی
دوم تا برات مقدور هست به دیگران خصوصا افراد نیازمند کمک کن.
و از همه مهمتر سعی کن نماز اول وقت هیچ وقت ازت ترک نشه.
اون کارهایی را هم که بالا گفتم نه برای پول برای خدا بکن ببین چطور از فرش به عرش میرسی.
من خودم چند سال پیش به پول امروز نزدیک ۵۰۰ میلیارد کم آوردم و ورشکسته شدم و جوری شد که حتی نون خوردن نداشتم و کارم به جایی رسید که یک روز ی مقداری کاغذ و کتاب و مجله را دادم به ضایعاتی و یک کارتن خرما گرفتم و تا چند روز با خانمم حتی بدون نون اون را استفاده کردیم ولی چون تا تونستم این موارد را رعایت کردم الان الحمدلله ی خونه سه طبقه و دو تا ماسین و ی مقداری هم پس انداز دارم با اینکه اصلا کار خاصی هم نمیکنم. اهل دلالی و ارز د طلا و… کارهای این تیپی هم اصلا نیستم. شاید باور نکنی ولی من با یک درآمد کارمندی زیر ۲۰ میلیون دارم با سه تا بچه جوری زندگی میکنم که خیلی ها با بالای صد میلیون ماهیانه نمیتونن ! حتی خودمم نمیدونم چطور برام جور میشه
۲۲ فروردین ۱۴۰۴بله امیدوارم خدا بیشتر بهتون برکت بده ولی ۵۰۰ میلیارد هم کم پولی نیست تقریبا یکو نیم میلیون دلاره
Avan
۲۱ فروردین ۱۴۰۴حالا کاری به خودرو ندارم ولی گوشی پوکو x3 یکی از بهترین میانرده های گوشی بود
۲۲ فروردین ۱۴۰۴همونم پولش نداشتیم اونموقع
Mohamad H
۲۱ فروردین ۱۴۰۴من به پیشنهاد یکی از دوستان رفتم تست درایو و همین x55pro که میگن اکسلش در رفته و ماشین خوبی نیست و…تست کردم و نظرم واقعا عوض شد. عایق بندی کابین واقعا خوب بود و صدای موتور و بیرون شنیده نمیشد به اصطلاح ماشین کیپ بود.شتاب ماشین خیلی خوب بود و درسته گیربکس cvt هست اما تعویض دنده طوری بود که اصلا حس نمیشد و هماهنگی خوبی با موتور داشت.تازه خودرویی که سوار شدم برای تست بود و خیلی ازش کار کشیده بودن.به نظرم عیبی که داشت فضای کابین کم بود و صندوق خیلی جادار نبود.
حرفامو بخوام خلاصه بگم توی این آشفته بازار خودرویی که ایران داره خرید ماشین های چینی غیر منطقی نیست و به نظرم عقلانیه.اول از همه اون حسی که از ماشین میگیرید حس نویی حس کابین به روز و آپشن های جدید و… دوم اینکه خیالتون بابت هزینه های پس از خرید خودرو راحت هست نیاز نیست به فکر خرابی خودرو باشید حداقل تا ۴ یا ۵ سال.
۲۲ فروردین ۱۴۰۴سلام شما ،x22 pro یا x33 cross سوار بشی میگی صد رحمت به x55
Mostafaaa
۲۲ فروردین ۱۴۰۴داداش قول بهت میدم شما چون در شرایط خرید خودرو قرار نگرفتید این حرف رو میزنید مگرنه خرید بنز یا بی ام و با بودجه ۵۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد تعجب اوره!!!
کسی این کار رو میکنه که عشق کلاسیک باشه و قطعا برای روزمره استفاده نمیکنه اگر یه قطعهای ازش خراب شد کجا میخوای بخری؟
مارون
۲۱ فروردین ۱۴۰۴هیچ کدوم ارزش خرید ندارند
زانتیا یا 207 کارکرده با نصف این قیمت رو ترجیح میدم
الان فقظ اگر 2 ب بالا پول داری میشه ماشینی خرید ک سرش ب تنش حداقل بیرزه مثل 6 جی تی ، کی ام سی ، امپو…
اینا فقط پول دور ریختنه آخ عقلم خوب چیزیه 1300 بدی شاهین سایپا !؟ اdن شهینم نیس چ برسه ب شاهین!
Cehx
۲۱ فروردین ۱۴۰۴زانتیا که کلا باید دو ماهی یک هفته ماشینت تو تعمیرگاه باشه
نویدی
۲۱ فروردین ۱۴۰۴زانتیا عشق مکانیکا و لوازم یدکی هاست.
207 هم که نه هندلینگ داره،نه جا داره،نه صندوق داره،هیچی نداره.
اگر امنیت مد نظر باشه،بهترین گزینه زیر یه تومن جک j4 کارکرده هست،بعدشم تارا دنده ای.
مارون
۲۲ فروردین ۱۴۰۴5 سال آریزو داشتم 140 هزار تا هم باش رفتم الانم ماشین دومم زانتیاست
آریزو عالیه ولی رو اون قیمت نمیرزه مگر قیمت کارخونه بشه گرفت اگر مث آدم تحویل میداد من 97 دو روزه تحویل گرفتم قیمت کارخونه
زانتیا هم آره پر خرجه ولی کیفت سواریش بالاست اگر خرج داره قیمت خریدشم پایینه
زانتیارو 400 ، 500 بگیر 100 بریز توش میشه عروسک دوسالم سواری اگر دست مکانیک خوب بدی
وحید
۲۱ فروردین ۱۴۰۴پیشنهاد میکنم این گزینه ها رو سوار بشین بعد نظر بدین زانتیا با اون تعلیق پر استهلاک و سیستم ۲۰۷ که در واقع سایه ۲۰۷ قدیم هم نیست تازه همون قدیمیه با کیفیتش اصلا به پای بخصوص امثال آریزو نمیرسه قبول دارم اینا در قیاس با خودروهای روز دنیا خیلی کم و کسر دارن اما در مقایسه با فرغونهای وطنی مثل ۲۰۷ خیلی جلوترن
فرشید
۲۲ فروردین ۱۴۰۴زانتیا آدمو بیچاره میکنه. دوستم داشت. آخر سر فروخت 206 گرفت. هرکی جز این بگه تا حالا نداشته و ندیده
Souls_Master
۲۱ فروردین ۱۴۰۴X55 و اریزو5 بنظرم عالی هستند.
Yaghoob
۲۱ فروردین ۱۴۰۴دقیقا این دو معقول تر هستند
خودم آریزو 5 رو انتخاب میکنم
Reza
۲۱ فروردین ۱۴۰۴نه فقط لندکروز
boost10
۲۱ فروردین ۱۴۰۴خدایا آخه ۱ میلیارد چیه که بدی به شاهین و تارا
این چه وضعیه
مهران
۲۱ فروردین ۱۴۰۴چند سال پیش بود که میتونستم یه چینی صفر و به نسبت خوب بگیرم.
اما بعد گشتن و تحقیق رفتم سراغ ماکسیما.یه مدل کم کار.مطمعن شدم صاحب قبلیش با ماشین مثل تراکتور رفتار نکرده و اونم خودش ماشین باز بود و حسابی رسیده بود بهش.سال میش محبور شدم بفروشمش اما هر وقت پولشو بتونم جور کنم حتما یکی مثل اون میگیرم.حس امنیت که میداد بهم خیالم راحت بود بچه تو ماشینه.
شاید برای خیلیا ماشین کار کرده سم باشه و هزارتا بهونه براش بیارن.اما اگه وقت بزاری و بگردی میتونی همه جوره سود کنی.
اگه قصد خرید صفر دارید و حوصله گشتن و اینج چیزارو ندارید که همون اوکیه.اما اگه میتونید با همون پول ماشین قابل اطمینان تری پیدا کنید توی ژاپنی ها یا حتی کره ای مثل ازرا و…خیلی بهتره.قطعا و حتما تمیز و کم کارش پیدا میشه.
یا علی🙏
نویدی
۲۱ فروردین ۱۴۰۴بنظر من تا یک تومن بهترین گزینه s5 دنده دستی و x33 اسپرت نسل قبل هست.
تا قیمت یک و نیم هم گزینه های کارکرده خوبی میشه پیدا کرد.جک s5 اتومات موتور ۱.۵ لیتری،x55 پرو،هایما s7 پرو،آریزو 6 پرو…
۲۱ فروردین ۱۴۰۴هایما پرو ۲ و نیم است
بدون گارانتی ۲ و ۲۵۰
قیمت ایکس ۵۵ صفر خشک بالای ۱۸۰۰ هست
باهاش میشه اس ۵ مدل ۱۴۰۰ تقریبا خرید
میشه اس ۷ مدل۹۷ خرید
میشه ایکس ۵۵ مدل ۹۹ و ۱۴۰۰ خرید
میشه جک اس ۵ مدل ۹۸ خرید
موستانگ
۲۱ فروردین ۱۴۰۴من که جک S5 و X55 رو انتخاب میکنم با توجه به نیاز های خودم ، اگه از این ماشین ها خوب نگه داری بشه ماشین هایی نیستن که اذیت کنن و میشه بجای اینا توی بازار دست دوم ژاپنی تویوتا کمری رو انتخاب کرد
Parsaastaneh
۲۱ فروردین ۱۴۰۴جک s5 کلا ماشین خوبیه، توش که میشینی حس نمیکنی یه آشغال سوار شدی.
حس کیفیت میده، موتورشم چه نسخه ۲ لیتر چه ۱و نیم، بسیار شتاب خوبی داره.
طراحی نسبتا خوبی هم داره
پشتم کرمان موتوره که بزرگترین خودروساز خصوصیه
ایران
۲۱ فروردین ۱۴۰۴والا سخته پول جمع کردن
مگه ارتقا دادن ماشین
درآمد ها زیاد شده اما عددش بی ارزشه
اونی که پول داره میدونه چجوری خرجش کنه
این راهنمایی های سایت هم میتونه کمک کنه گزینه ای از جلوش جا نمونه
انشالله که قدرت خرید همه مردم بالا بره
کار هم میکنیم اما با تورم سرشاخ شدن پیرمون کرده و جاده سر بالا و سربالا تر شده
Ima
۲۱ فروردین ۱۴۰۴دوستانی که تارا و شاهین انتخاب میکنن و به چینیها بد میگن یه بار سوار ایکس ۲۲ پرو و ۳۳ کراس بشن میفهمن ماشین چینی چقدر بهتره من ایکس ۲۲ پرو دارم نسبت به تمام ماشینهای ایرانی واقعا با کیفیت تره تو سرعت ۱۴۰ تا احساس امنیت بالایی داری الان سوار تارا و دنا میشم مثل اسباب بازین برام دوستم تارا خرید بار اول سوترش شد ازش پیاده شد گفت مثل اسباب بازیه سوار ماشین من که شد رفت تا ا رو فروخت ایکس ۲۲ خرید ایکس ۵۵ که بماند واقعا عالیه ماشینهای ایرانی واقعا ارابه مرگن همشون دوستان خدا نکنه تو سرعت ۱۰۰ با ماشینهای ایران خودرو تو جاده تعادلتون بهم بخوره نمیشه جمعش کرد تو خیابون با ۵۰ تا سرعت له میشه اگه ۱ تومن پول دارین جون زن بچه تون تو ماشین ایرانی فدا نکنین اگرم پولش نیست خدا بهتون بده یا حداقل با این ماشینا سرعت بالا نرید و مواظب رانندگی خودتون و بقیه باشید
nima.jdm
۲۱ فروردین ۱۴۰۴جک j4 چی
داوود
۲۱ فروردین ۱۴۰۴بعد از سوار شدن چندین و چند ماشین باکیفیت مانند مگان، ماکسیما، تی نا، مورانو، آریون و جنسیس، چرخ روزگار چرخید و الان به ناچار سوار یک سمند معمولی هستم. خطابم به اون دوست عزیزیه که خیلی از وضعیت خودش نالیده است. واقعیت این است که خودمان بیشتر از هر عامل دیگری موجب فقر و نداری خودمان هستیم، گرچه از نقش مخرب حکمرانی نادرست هم نمی توان غافل شد. امثال من و شما در بزنگاه های مهم یا غافلیم یا جسارتا” سهل انگاری می کنیم. نتیجه می شود این چیزهایی که گفتید و گفتم.
۲۲ فروردین ۱۴۰۴داداش آخه من مگه ماکسیما و تیانا داشتم که ورشکست بشم به هردری زدم نشد هرکیو دیدم موفقه باباش پولدار بوده یا با کمک پدرش یا فکوفامیلاش اومده یه شغل خوب
به هر دری زدم نشد والله قسم اگه پدرم نبود کمکم کنه من الان یا از گشنگی همون موقعای بچگی میمردم یا الان با بدبختی زندگی میکردم
امیر علی
۲۲ فروردین ۱۴۰۴پول درآوردن یا از دست دادن، مربوط به شم اقتصادی آدمه. کارم ساخت و ساز بود، چون بازار سنگین شده و ملک به راحتی فروش نمیره (یکسال) وقت گذاشتم با آدمای موفق اکثر صنف ها صحبت کردم. با اینکه از بچگی تو بازار بودم خیلی چیزا یاد گرفتم و یادگیری حرفه ای رو دارم ادامه میدم. بعضیاشون از قبل پول داشتن، اما اکثر آدمای موفق بازاری، فکر اقتصادی قوی داشتن. ۵۰ سال پیش ۲۵ هکتار زمین از فلسطین تا سجاد رو طرف میداده ۲۵ هزار تومن، الان این زمینا با پول خریداری نمیشه.
داداشی که میگی به هر دری زدم نشد. با چند نفر مشورت کردی؟ چند تا کتاب خوندی؟ رمز موفقیت چند تا آدم رو پرسیدی؟ توی ۵۰ سال گذشته کدوم صنف ها بیشترین درآمد رو داشتن؟ ۵۰ سال آینده هم همینه فقط آنلاینش هم باید داشته باشی. داداش خودتم میدونی منم که ده ها بار شکست خوردم و باز بلند شدم شروع کردم هم میدونم: فکر هر شب و هر روزت پول درآوردن نبوده، اگر میبود تا الان با حداقل ۵۰ نفر مشورت کرده بودی. ازم ناراحت نشدیم ولی … کار کردن ظاهراً نداشتی، اگر هم داشتی فکر شو قطعاً نداری. باید به دست بیاری. موفق باشی
محمدرضا
۲۱ فروردین ۱۴۰۴جک اس ۵ و اس ۳ از ام وی ام شاسی خیلی بهتره
آتا
۲۱ فروردین ۱۴۰۴هایماs7 به نظرم خوبه بین قیمت ۱/۳۰۰ تا ۱/۵۰۰ البته کارکرده
علی
۲۲ فروردین ۱۴۰۴هر چی می گیرید بگیرید فقط این آشغال های ایران خودرو و سایپا نگیرید. چینی کارکرده سالم شرف داره به صفر داخلی
بابک
۲۲ فروردین ۱۴۰۴ساندرو خوبه
سامان
۲۲ فروردین ۱۴۰۴والا پول داشته باشی تویوتا کرولا هیبریدی بخری هم کم مصرفه هم امکانات داره اونم نسخه xse ولی متاسفانه فقط برا سامانه جانبازان فروش میره 🫤
امیر علی
۲۲ فروردین ۱۴۰۴نظرتون درباره تی ۸ تمیز چیه؟
دوام، قدرت و عمر مفیدش
باباقوری
۲۲ فروردین ۱۴۰۴طراحی ماشین های چینی رو دوست ندارم ماشین ایرانی بیکیفیت شرف داره به این چینیا آه آه
البته چینیای توی ایرانو میگم مثلا هایما جک اس۵ ایکس ۳۳ آریزو های قدیمی تر
کاربر
۲۲ فروردین ۱۴۰۴داداش سوار ماشین چینی شدی اصلا؟دقیقا بر چه اساس و منطقی میگی ماشین ایرانی از چینی بهتره؟همین هایما و جک اس ۵ رو سوار شید میارزه به صدتا ایرانی قوطی حلبی.از طرز نوشتنت معلومه اصلا سوار نشدی و بیشترین ماشینی که سوارش شدی ۴۰۵ مدل ۸۲ بوده.
ایران
۲۳ فروردین ۱۴۰۴خدا رو شکر ماشین ندارممممم و نمیخرم تا چشم مافیای خودرو بنجل ایران دربیاد خخخخخخخ ، آشعالها رو ببین نه قیافه دارن نه کیفیت هر سال هم میلیونی کشته و علیل میدن بیرون