بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی از نظر شما کدام ها هستند؟ قطعاً خودروهای زیادی را میتوان در این لیست جای داد اما ما تلاش داشتهایم شاخصترین آنها را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم پس با ما همراه باشید.
دهه ۹۰ میلادی که با دهه ۷۰ شمسی ما تقریباً همزمان بوده حس و حال دیگری داشته و قطعاً خاطرههای زیادی را تداعی میکند. این دهه برای ماشین بازها نیز جزو طلاییترین دوران صنعت خودرو بوده و در آن زمان شاهد معرفی خودروهای جذابی بودهایم. البته وقتی دهه ۸۰ میلادی با آن هاچبک های داغ ارزانقیمت، خودروهای مسابقهای و خیابانی پرقدرت و سوپرکارهای جذاب را از نظرها بگذرانیم شاید دهه ۹۰ میلادی را کمی محافظهکارتر بدانیم اما اینطور نیست!
در دهه ۹۰ میلادی بود که تکنولوژیهایی همچون تزریق سوخت، ترمز ضد قفل، فرمان هیدرولیک و کولر همهگیر شد و خودروها نیز باکیفیت، ایمنی و راحتی بیشتری تولید شدند. بهطور خلاصه باید گفت خودروهای دهه ۹۰ میلادی به اندازه کافی مدرن و کاربردی و از طرفی قدیمی و کلاسیک هستند و میتوانند توجه زیادی را در عصر کنونی به خود جلب کنند؛ و برخلاف خودروهای دهه ۸۰ میلادی، جانشین آنها هنوز هم در دسترس افراد زیادی قرار دارند و با قیمتهای نازلی میتوان آنها را سر پا نگه داشت. خودروهای حاضر در این لیست به ترتیب زمان تولید مرتب شدهاند و سالهای ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹ را پوشش میدهند. قبلاً در سه قسمت مجزا خودروهای شاخص این دهه طی سالهای ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۵ را خدمت شما عزیزان معرفی کرده بودیم.
سایر قسمتهای این مطلب را نیز بخوانید:
معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت اول)
معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت دوم)
معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت سوم)
معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت پنجم)
معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت آخر)
سیتروئن برلینگو مولتی اسپیس نسل اول (سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۱۳)
با سواری نرم و فضای بار زیاد، برلینگو مولتی اسپیس خودرویی بود که میبایست موفقیت زیادی را نصیب سازنده میکرد اما اینطور نشد. البته این سیتروئن خریدارانی را طلب میکرد که تصمیم میگرفتند ماهیت اصلی آن را از یاد ببرند. این موضوع به حدی مشهود بود که مدلهای اولیه تولیدی حتی فاقد ۵ درب بودند. ما یک نسخه تمیز از این خودرو با مدل ۲۰۰۳ و قیمت ۲۹۹۹۰ پوند را در بازار کارکردهها پیدا کردیم.
فورد کا (سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۸)
کا نه تنها نشان میدهد یک سوپرمینی کوچک تا چه حد میتواند جذاب باشد بلکه زبان طراحی جدید فورد را نیز به نمایش میگذارد. مدلهای عادی کا از پیشرانه دوراتک با قدرت ۶۸ اسب بخار استفاده میکردند اما نسخه اسپرت کا با قدرت ۹۴ اسب بخار و گیربکس و سیستم تعلیق برگرفته از فورد پوما یک سر و گردن بالاتر قرار میگرفت. در هر حالت کا یک خودروی جذاب بود و ما یک نسخه ۱.۳ لیتری مدل ۲۰۰۷ از آن را با قیمت ۸۰۰ پوند پیدا کردیم.
لوتوس الیزه نسل اول (سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱)
یکی از بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی را میتوان لوتوس الیزه دانست. این خودرو اگرچه در نسخههای اولیه قدرت ۱۱۸ اسب بخار داشت اما وزن زیر ۸۰۰ کیلوگرمی باعث میشد سواری بسیار هیجانانگیزی را حتی در مقایسه با استانداردهای کنونی داشته باشد. برای خرید این خودرو باید به آسیبهای احتمالی در بخش جلو توجه کرد. همچنین پیشرانه سری K روور میتواند مشکلاتی در واشر سرسیلندر داشته باشد. ما یک نسخه ۱۹۹۹ مجهز به پیشرانه ۱.۸ لیتری را که قیمت ۱۶ هزار پوندی داشت پیدا کردیم.
مرسدس بنز SLK R170 (سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۴)
این محصول مرسدس بنز اگرچه جذاب بود اما شاخصههای اسپرت زیادی نداشت. رودستر جمعوجور SLK در نسخههای اولیه با گیربکس دستی تولید میشد و پیشرانه ۲.۳ لیتری سوپرشارژر آن قدرت زیادی تولید میکرد. از جمله ویژگیهای خوب آن میتوان به کیفیت ساخت بالا و وجود مدلهای زیاد در بازار کارکردهها اشاره کرد اما باید به وجود خوردگی و زنگزدگی در بدنه دقت کرد. ما یک نسخه ۲.۳ لیتری مدل ۲۰۰۰ را با قیمت ۱۶۹۵ پوند پیدا کردیم.
پورشه باکستر (سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۴)
باکستر هم یکی دیگر از بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی است. زمانی که ژرمنها این خودرو را عرضه کردند دریچه جدیدی به دنیای خودروهای اسپرت باز شد. در آن زمان فکر میکردیم با یک پورشه 6 سیلندر دو نفره و نامآشنا روبرو هستیم که ژنهای ۹۱۱ بزرگ را با خود به همراه دارد و همینطور هم شد چراکه زندگی را به لوتوس و TVR سخت کرد. مدل پایه مجهز به پیشرانه ۲.۵ لیتری بود اما در ادامه نسخه S هم تولید شد که قدرت بیشتر و تجهیزات بهتری داشت. ما باکستر ۱۹۹۹ با پیشرانه ۲.۷ لیتری و گیربکس تیپ ترونیک S را با قیمت ۵۵۰۰ پوند پیدا کردیم.
رنو مگان سنیک (سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۳)
این روزها به سختی میتوان مینی ونهای کامپکت را در بازار دید؛ اما در سالهای نه چندان دور این خودروها طرفداران زیادی داشتند. برای مثال میتوانیم به رنو مگان سنیک اشاره کنیم که نشان داد چنین خودروهایی در اروپا جواب میدهند. ما یک نسخه ۱.۶ لیتری مدل ۲۰۰۳ را با قیمت ۲۲۵۰ پوند در بازار کارکردهها پیدا کردیم.
TVR سِربِرا (سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۳)
دوران طلایی TVR بیشک زمانی بود که پیشرانه ۸ سیلندر خودش را در دل خودروی اسپرت و سبکوزنش قرار داد. خودروی سربرا تنها کوپه ۲+۲ این شرکت بود که با پیشرانههای ۶ سیلندر ۴ لیتری و ۸ سیلندر ۴.۲ و ۴.۵ لیتری تولید شد و از بین آنها نسخه ۴.۵ لیتری مطمئنتر بود. درصورتیکه میخواهید این خودرو را بخرید به پانلهای بدنه دقت کافی را داشته باشید. ما یک نسخه ۲۰۰۱ با پیشرانه ۴.۲ لیتری را که ۲۶۵۰۰ پوند قیمت داشت پیدا کردیم.
فولکسواگن پاسات B5 (سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۵)
پاسات را نیز میتوان جزو بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی دانست. پنجمین نسل این خودرو زمانی عرضاندام کرد که مقامات فولکس واگن میخواستند به دنیا نشان دهند یک استیشن هم میتواند لوکس باشد. این خودرو از پلتفرم و قطعات مشترک زیادی با آئودی A4 استفاده میکرد و استایلش نیز دقیقاً مشابه خودروهای آن دهه بود. کابین خوشساخت و پیشرانههای گوناگون باعث شدند پاسات موفقیت خوبی داشته باشد. نسخههای ۸ سیلندر این خودرو هماکنون مثل اسب تک شاخص هستند اما میتوان سایر مدلها را خریداری کرد. ما یک پاسات ۲۰۲۲ با پیشرانه ۲.۵ لیتری دیزلی را که ۲۴۰۰ پوند قیمت داشت پیدا کردیم.
هوندا پریلود VTi نسل پنجم (سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۰)
طراحی ظاهری این خودرو باب میل همه نیست و کابین آن نیز از پلاستیک بهره فراوان برده اما هوندای سریع با آن پیشرانه ۲.۲ لیتری ۱۹۸ اسب بخاری طرفداران زیادی دارد؛ و شما میتوانید پریلود را با سیستم فرمان پذیری چهار چرخ نیز پیدا کنید که باعث کاهش کم فرمانی و چابکی بیشتر آن میشد. ما یک نسخه ۲ لیتری پریلود ۱۹۹۸ را با قیمت ۲۳۵۰ پوند پیدا کردیم.
هیوندای کوپه (سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۲)
شاید قرار داشتن هیوندای کوپه در بین بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی تعجببرانگیز باشد چراکه کرهایها معمولاً در دهه ۹۰ میلادی چندان در مرکز توجهات نبودند اما کوپه باعث شد داستان به گونه دیگری رقم بخورد. این خودرو از طراحی و سواری خوبی سود میبرد و در بحث کیفیت ساخت نیز کمبود چندانی نداشت و همین موضوع باعث شد هیوندای به موفقیتهای بعدی دست یابد. ما یک هیوندای کوپه ۲۰۰۱ با پیشرانه ۱.۶ لیتری را با قیمت ۱۶۹۵ پوند یافتیم.
آلفارومئو ۱۵۶ (سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۷)
این خودروی زیبا با ظاهری متمایز و نشانی جذاب در دل طرفداران جا باز کرد. فرمان تیز و پیشرانه خاص آلفارومئو نیز جزو دیگر ویژگیهای ۱۵۶ بودند. اگرچه این خودرو خرابیهای زیادی داشت اما یک الماس معیوب هنوز هم یک الماس است، اینطور نیست؟ ما یک دستگاه آلفارومئو ۱۵۶ مجهز به پیشرانه ۲ لیتری را با قیمت ۳۷۹۵ پوند پیدا کردیم.
آئودی A3 نسل اول (سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۳)
A3 خودرویی است که ایده تولید هاچبکی لوکس را وارد میدان کرد. روی دماغه این خودرو نشانی جذاب قرار داشت و قیمت آن نیز خیلی بالا نبود. در واقع نسخههای کارکرده آن را هماکنون میتوان با بهای بسیار نازلی خریداری کرد. البته نسخه داغ آئودی S3 آن بهطور قابلتوجهی گرانتر است. ما یک A3 مجهز به پیشرانه ۱.۸ لیتری را با بهای ۱۶۹۵ پوند یافتیم.
سئات ایبیزا GTI کوپرا اسپرت 16v نسل دوم (سال ۱۹۹۶ تا ۱۹۹۹)
این خودرو را نیز میتوان جزو بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی دانست. تنها ۷ دستگاه از هاچبک سئات ایبیزا GTI کوپرا اسپرت 16v تولید شد و بنابراین باید مدت زیادی را برای خریدش صرف کنید. اگر بتوانید چنین خودرویی را پیدا کنید به هاچبکی داغ با هندلینگ خوب و هیجانانگیز دست پیدا خواهید کرد. ما یک دستگاه از این خودرو را با قیمت ۱۶۵۰ پوند پیدا کردیم.
پژو ۴۰۶ کوپه (سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۳)
افت قیمت شدید باعث میشد پژو 406 کوپه هزینههای بیشتری را به مالک تحمیل کند و کابین خودرو نیز دقیقاً مشابه برادران سدان و استیشن خود بود؛ اما ۴۰۶ کوپه را میتوان خودرویی زیبا با سواری خوب و گزینه پیشرانه ۶ سیلندر افتضاح دانست. ما یک ۴۰۶ کوپه ۲۰۰۳ با پیشرانه ۲.۲ لیتری را به قیمت ۲۹۵۰ پوند پیدا کردیم.
سایر قسمتهای این مطلب را نیز بخوانید:
معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت اول)
معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت دوم)
معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت سوم)
معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت چهارم)
معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت پنجم)
معرفی بهترین خودروهای دهه ۹۰ میلادی (قسمت آخر)
شاهرخ
۲۷ آبان ۱۴۰۱با اینکه آمریکایی بازم ولی فک میکنم دهه نود فقط مال ژاپن و ایتالیاس
NAVID۰۰۹۸
۲۷ آبان ۱۴۰۱از حق نگذریم برای آن سالها هیوندای کوپه واقعاً جذاب بوده و مقایسه کنید با امروز محصولات هیوندای که دیگر ظاهر جذابی ندارند و فقط به آپشنهاشون مینازند !
محمدهادی
۲۷ آبان ۱۴۰۱میخواستم همینو بگم
واقعا تعجب آوره،تو اون سالها انگار هیوندای خیلی منطقی تر و پخته تر از الانش ماشین طراحی میکرد!
آقا لوتوس الیزه چه جواهر تند و تیز و سبکی بود
من عاشق ماشینای سبک ولی تیزم
علی
۲۷ آبان ۱۴۰۱چرا فاصله قسمت سوم و چهارم این مقاله اینقدر زیاده؟ ممکنه توضیح بفرمایید
شاهین
۲۸ آبان ۱۴۰۱سلام به دلیل مشغله کاری بوده که عذرخواهی میکنم 🌷♥️
MILADZM
۲۷ آبان ۱۴۰۱هیوندای کوپه واقعا چندان محصول جالبی نبود و برام تعجب آوره که چجوری توی مقاله ازش به عنوان بهترین ها اسم برده شده
و عجیب تر اینکه مقاله گفته در بحث کیفیت ساخت مشکل چندانی نداشت !
اتفاقا پاشنه آشیل کوپه همین موضوع بود
هر چند من همین هیوندای کوپه هم به تمام جاپنی ها هم دوره خودش ترجیح میدم
چون حداقل هر چی بود نون بازوی خودش رو میخورد نه اینکه به کمک شرکت های آمریکایی تا کوچک ترین پیچ و مهره شون رو هم تیون کنن بعد بیان واسه ادعا .
اما خب از نظر خودم هیوندای کوپه سنگ بنایی شد برای ساخت یه اسپورت افسانه ای به اسم جنسیس کوپه
ماشینی که الان بعد از گذشت حدود 10 سال از آخرین مدل های وارد شده به ایران انجینش رو تیون میکنن و ماشین های جاپنی پرادعا مثل آریون و ماکسیما و … رو زیر چرخاشون له میکنن .
کلا کوپه ارزش معنوی خاصی توی سبد محصولات هیوندای داره
قسمت غم انگیز ماجرا هم نبود امریکن های توی لیسته
متاسفانه این دوره از تاریخ یکی از بدترین دوارن برای صنعت خدروسازی آمریکا بود هر چند که الان دوباره خیلی قوی تر از گذشته برگشته به رینگ .
HamiD
۲۷ آبان ۱۴۰۱“اسپورت افسانه ای به اسم جنسیس کوپه”
سطح مطالب تنذ بسیار بالاست در کامنت های شما …
ی دلیل واسه افسانه شدن این ماشین نام ببر سید …
بعد نیسان جی تی ار و ان اس اکس و سوپرا شدن بدرد نخور این جنسیس شده افسانه ای؟! والا که خود هیوندای به این نمیگه افسانه …
چارتا کلیپ ندیدم از این افسانه توی یوتوب … لامصب خودشونم ب یاد نمیارن چی ساختن تو چی میگی ناموسا
بعد خودروی افسانه ای رو با ماکسیما مقایسه میکنی؟! ناموسا؟!!!
بهنام
۲۷ آبان ۱۴۰۱کسی که هیوندای کوپه رو به تمام محصولات ژاپنی ترجیح میده در مورد ماشین اصلا نظری نده بهتره .
شاهین
۲۷ آبان ۱۴۰۱بله در بازاری که ۲۰۶ تیپ ۵ با ۱۱۰ اسب بخار قدرت باشه ماشین اسپرت؛ قطعا جنسیس کوپه هم افسانه خواهد شد!
بعد جسارتا میشه بفرمایید نون بازو خوردن چطوریه تو صنعت خودرو؟ بعد در صورت امکان بفرمایید این افسانه خانم چطوری شد که قرار بود با موستانگ و کامارو و چلنجر رقابت کنه ولی یهویی کلا محو شد؟!
GMA
۲۷ آبان ۱۴۰۱آقای احمد زاده دلش پره حسابی…:))
NAVID۰۰۹۸
۲۷ آبان ۱۴۰۱آقای احمدزاده دل پُری ندارند ، ایشون از این ناراحتند که سطح توقع و انتظارات و دانایی این جوانان و نوجوانان تا چه حد اُفت پیدا کرده که جنسیس سوسکی را افسانه میبینه و البته حق هم داره افسانه ببینه وقتی که خرید پراید و تیبا هم دیگر برایشان رویا شده !!!
OM.01
۲۷ آبان ۱۴۰۱در خصوص کامنت اون بنده خدا خواستم بگم تعصب اما دیدم این تعصب نیست،توهمه! توهم از حد بگذره تهش داستانه.
روی کاغذ جنسیس کوپه ماشین بدی نبوده و نیست چون در نسخه پرچمدار 3.8 Lambda II RS GDI قدرت 348 اسب و 400نیوتون گشتاور و شتاب 5.9ثانیه ای داشت و میتونست 260تا بره رخ و کابین خوبی هم داشت و بدک نبود اما این خودرو فقط برای خودش خوب بود و دربرابر رقبا چیزخاصی برای ارائه نداشت.همچنین این خودرو ایراداتی هم داشت.ترمز های این ماشین حرفی برای گفتن نداشت البته خوب بود ولی نه خیلی همچنین تقسیم وزن بدی داشت.همچنین دست یابی به شتاب اعلامی کارخانه کمی سخت بود. درسته که قیمت این خودرو زیر30k بود ولی خب میشد ماستانگ کامارو چلنجر پایه خرید یه 5K تیون کرد و هیولا روند حتی به صورت فابریک هم از جنسیس بهتر سریعتر بودن.برای همینه که تو فروش در آمریکا و کانادا شکست خورد. البته این خودرو فروشش در کره و اروپا هم تعریفی نداشت.جنسیس کوپه ماشین خوبی بود اما فقط در قیاس با خودش.وقتی با کامارو موستانگ چلنجر و GT86 نیسان 370zهمون دوره مقایسه میکنم از لحاظ پرفورمنس سواری کیفیت قیمت تقریبا چیزخاصی برای ارائه نداشت و در یه سطح بود و از اونا بالاتر نبود
در خصوص افسانه حالا یه چیزی میگم امیدوارم شر نشه اما در دهه 1960 میلادی و به دور از هر گونه قانون محدودکننده ایمنی و استانداردهای مختلف و سختگیرانه آلایندگی، شورولت در کوروت C2 در ضریب تراکم و خروجی پیشرانههای تولیدی کم نگذاشت. بنابراین، سادهترین پیشرانه 327 قادر به تولید 250 اسببخار قدرت بود. اما در نسخههای دیگر این رقم به ترتیب به 300، 340 و در نهایت 360 و 375 اسببخار (وابسته به سال تولید) میرسید، که طبیعتا قدرتمندترین مدل از سیستم پاشش سوخت انژکتوری راچستر بهره میگرفت.با ورود به لیست انتخاب پیشرانههای حجیم بلوک بزرگ ، اعداد و ارقام به شکل غیر قابل باوری رو به آسمان میگذاشت.پیشرانه 396قابلیت تولید بیش از 390 اسببخار و پیشرانه هیولای 7.0 لیتری 427، از 425 تا 450 اسببخار قدرت تولید میکرد. قدرتمندترین نسخه پیشرانه 427، نمونه سه کاربراتور دو دهنه ملقب به Tri-Power با قابلیت تنفس 1282 فوت مکعب بر دقیقه (CFM) برابر با 650 لیتر بر دقیقه بود، که با داشتن ضریب تراکم بسیار زیاد 12.5:1، برابر با 450 اسببخار ارزیابی شده بود.
در وصف تواناییهای کوروت C2 باید در این حد عنوان کرد که این خودرو تقریبا برابر با 1.5 تن وزن داشت، که در حدود 200 تا 300 کیلوگرم از پونیها و ماسلهای هم دوره خود سبکتر بود در حالی که از پیشرانه و سیستم انتقال نیرو مشابه بهره میگرفت. در نتیجه سادهترین و ضعیفترین نسخه C2 در حدود 8.5 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر برساعت میرسید. اما در صورت تجهیز کوروت C2 به قدرتمندترین خط انتقال نیرو، این زمان به رقم استثنایی 4.7 ثانیه کاهش پیدا میکرد. رقمی که رقیب دیرینهاش یعنی کلاس SL از برند مرسدسبنز، تا سالهای پس از 2010 نتوانست به آن دست یابد!
جنسیس کوپه در چه حالتی افسانه هست نمیدونم ولی وقتی میگیم افسانه باید منظورمون همچین چیزی باشه جناب miladzm
R@min
۲۷ آبان ۱۴۰۱کامنت قشنگی بود 👍👍
موتور ۴۲۷ اسطوره ای بود برای خودش که میشه ساعت ها راجبش حرف زد.
تکنولوژی tri-power زمان خودش خیلی معروف شد و همه دنبال ماشینایی با این تکنولوژی بودن.
بی خیال اسم
۲۸ آبان ۱۴۰۱داداش مرسدس بنز SL چطور رقیب شورلت کوروت سی ۲ هست؟
OM.01
۲۸ آبان ۱۴۰۱(موتور ۴۲۷ اسطوره ای بود برای خودش که میشه ساعت ها راجبش حرف زد.
تکنولوژی tri-power زمان خودش خیلی معروف شد و همه دنبال ماشینایی با این تکنولوژی بودن)
بله این موتور پرچمدار کوروتC2واقعا در دوران خود خیلی خوب بود،همچنین نکته جالب درمورد موتور 427 وجود داره اینکه که آن زمان شرکتهای خودروسازی به منظور کاهش هزینههای بیمه و مالیت وارد بر خودروهای قدرتمند و اسپرت، مجبور به دروغ گفتن بودن. در نتیجه بسیاری از اعداد و ارقام بیان شده در مورد خروجی پیشرانههای تولیدی آن زمان معمولا با حقیقت اختلاف بسیار چشمگیری داشت. شورولت نیز توان تولیدی قدرتمندترین نسخه یعنی 427را در غیاب سازمانهای ارزیابی و استاندارد امروزی همچون سازمان SAE، برابر با 450 اسببخار اما در دور بسیار پایین 4600 عنوان کرد. این در حالی است که کارشناسان توان خروجی واقعی این پیشرانه(که به کد L88معروف بود)را برابر با 560 اسببخار در دور موتور بالاتر 6400 بیان کردند!!
تکنولوژی tri power هم در دوران خود بسیار خوب بود برای اولین بار پونتیاک دهه 50ازش استفاده کرد بعد ها گسترش یافت.
(داداش مرسدس بنز SL چطور رقیب شورلت کوروت سی ۲ هست؟)
دوست عزیز بنز کلاسSL مدل جدیدی نیست از سال 1954روی خط تولید هست و این نسل جدیدش نسل هفتم هست و کد R232 داره.
رقیب کوروت C2از سوی بنز ، بنز SL کد اتاق W113 هست که درباره مقایسه این 2 چیزی نمیگم که شر نشه!
Arian
۴ آذر ۱۴۰۱دمتگرم افرین … اخه کل هیوندا اندازه ایرانخودرو قدمت نداره اوقت افسانه خخخخخ افسانه یعنی کوروت افسانه یعنی موستانگ bus افسانه یعنی بی ام و e39 افسانه یعنی اسکای لاین افسانه یعنی مکلارنf1 افسانه یعنی پورشه 911 افسانه یعنی بنز clk gt اینایی که گفتم مطمعنا حتی اسمشون هم تا حالا نشنیدی برای همینه که به جنسیس میگی افسانه
mahdi-es17
۲۷ آبان ۱۴۰۱نظر شمارو میشه به عنوان جک سال ثبت کرد
مقایسه کوپه با سدان
با ختلاف سنی 10 سال کم تر؟
اونم میخوای تقویت کنی که به اینا برسه😂
ماکسیما دستی میشه با زیر 700تومن گرفت
ولی برای جنسیس باید 1تومن بدیییییی
و مشخصات جالبی هم دارن
مشخصات ماکسیما
قدرت
227 اسببخار
گشتاور
288 نیوتنمتر
شتاب
8.4 ثانیه
سرعت
230 کیلومتر برساعت
مصرف ترکیبی
10.3 لیتر در صد کیلومتر
اینم جنسیس ده سال جون تر
قدرت
306 اسببخار
گشتاور
360 نیوتنمتر
شتاب
6.4 ثانیه
سرعت
240 کیلومتر برساعت
مصرف ترکیبی
10.7 لیتر در صد کیلومتر
با 800 سی سی هجم فناوری بالاتر سن کم تر فقط 10 کیلومتر در ساعت سرعت بیشتر بری اختلاف قیمتی و هزینه تقویت بماند
ارزش معنوی هم فقط برای تعمیر کار ها دارد 😂
اختلاف قیمت ماکسیما با جنسیس نصفش بزاری رو ماکسیما خرج کنی خیلی بیشتر هم راه میره😂
M
۲۷ آبان ۱۴۰۱دیگه شما از اون ور بوم افتادین
جنسیس کوپه ماشین بدی نبود
موتورش از سری لامبادا بود که تو الاباما تولید میشد
گیربکسش برای زد اف المان بود سری 6HP19
دو سری داشت یکی معمولی و دیگری track که سری track علاوه بر ترمز های برمبو , دیفرانسیل لغزش محدود lsd تورسن داشتن
تو یک سری تست ها که اونموقع های قدیم که میتونستیم به یک چیز به اسم you tube وصل شیم دیده بودم
در یک level با کامارو و موستانگ بود انصافا اما کسی نمیخواد ماشین کره ای بخره وقتی موستانگ و کامارو و چلنجر هست
ترمز هاش خوب نبود حتی برمبوش, فرمونش هم دندانه شانه ای بود ی خورده عجیب بود رفتارش
ولی تو دریفت ماشین بدی نبود هم تو سری Formula D بود هم تو حاشیه خلیج زیاد اوردنش برای دریفت (دلیلش رو نمیدونم)
ماشین با حالی بود یکی از دوستان داشت
کلا تهش در میرفت (ورژن کره ای بی ام و شما در نظر بگیرید یا به قول یکی بی ام و مستضعفی)زیاد سر پیچ ها اذیتش میکردی اگه ESP ماشین روشن بود بوی ترمز هاش در میومد چون باید کار میکرد تا ماشین در نره
صدای موتورش خوب بود اما تو دور موتور بالاتر لهجه bts میگرفت
همیشه هم با بی ام و های سری موتور twin scroll turbo هم کل می انداخت همیشه هم میخورد:))
و اینکه شاید به پای المانی ها نرسه ولی ماکسیما و اریون رو میزنه راحت هم میزنه
ولی به نظرم شروع خوبی بود برای بخش n performance که واقعا ماشین هاش لذت رانندگی بالایی دارن البته به لطف بیرمن و مهندسان آلمانی
mahdi-es17
۲۸ آبان ۱۴۰۱هرکی با یه ماشینی. حال میکنه یکی پراید یکی….
ولی این که بیای اینجوری یه ماشین بزرگ کنی بقیه رو تخریب قطعا باید باهاش مقابله بشه که در اینده به دیگران توهین نشه
پاشا
۲۷ آبان ۱۴۰۱حالت بده ؟؟؟؟؟؟؟ تو سرعت کلا …….
ماکسیما ۲۶۰ تا میره داداش من ۲۳۰ رو از کجا دراوردی
بهنام
۲۷ آبان ۱۴۰۱اتفاقا آریون و ماکسیما بعنوان سدان های خانوادگی بی ادعا جنسیس کوپه ی اسپرت رو با وجود حجم بالاتر زیر پاهاشون له کردن خخخخخ .
mehran376
۲۷ آبان ۱۴۰۱هیوندای کوپه و این کوپه های ژاپنی برای لذت رانندگی ساخته شدن و خیلی هم خوب بودن.
ماکسیما و اریون هم هدفشون پرفورمنس اعلا نبوده و اساسا مقایسه شون با جنسیس اشتباهه چه تیون چه فابریک هر ماشینی توی کلاس خودش پس لطفا بحث بی خودی درست نکنید و آنقدر تعصبی درباره کره و آمریکا صحبت نکنید قسمت آخر کامنت شما هم کاملا موافقم
mahdi-es17
۲۷ آبان ۱۴۰۱اگه ماکسیما نسل 7 بود چی😂
NAVID۰۰۹۸
۲۷ آبان ۱۴۰۱خدا خودت ظهور کن کار از نمایندههات گذشته اینا رد دادن رفته 😂 !
بِنَواز ، خوب مینَوازی !
mahdi-es17
۲۷ آبان ۱۴۰۱خدا هم بیاد زمین کره ای بازا میرن بهش ماشین کره ای پیشنهاد میدن😂
میگن این از ساخته های خودت دقیق تر بهتر کار میکنه فقط بیاد دو برابر خود ماشین لوازم یدکی سیستم های امنیتی روش ببندی و از هنه اچار های موجود داشته باشی
Kamy
۲۷ آبان ۱۴۰۱وجدانن خودت خندت نمیگیره وقتی این شعرارو تایپ میکنی ؟؟
خدایا بسه دیگه …
پاشا
۲۷ آبان ۱۴۰۱🤣🤣🤣🤣
ماکسیما رو له میکنه ؟؟؟؟؟عزیزم واقعا می مدی میگفتی پراید لامبورگینی رو میزنه منطقیتر تر 🥲🥲🥲
جنسیس تو سرعتش و متریال کابین از پرشیا ضعیف تره 🤣🤣🤣
محمدهادی
۲۷ آبان ۱۴۰۱داداش کاری به اظهار نظر عجیبت درمورد ژاپنی های دهه نود ندارم
ولی از نبود امریکایی ها گفتی خواستم بگم فورد کا یه فلفل تند و تیز از سرزمین امریکا بودا که تولیست اومد
البته نمیدونم با چه دیدی این لیست تهیه شده
چون جای خیلی خودروهای دیگه هم خالیه و میتونست پر محتوا تر باشه نامهای درون این لیست
phonix
۲۸ آبان ۱۴۰۱ژاپنی هایی رو اصلا حساب نکردی که دقیقا تو اون زمان اوج کاستومایز و ریسینگ بودن
دقیقا اینو درباره عصر طلایی خودرو سازان ژاپنی زدی عصری که ازش بازی و فیلم ساختن
عصری که قیمت خودرو های پرفورمنس رو کاهش داد
نسلی که باعث شد رسیدن به سرعت های بالا با بودجه معمولی عجیب نباشه
چطور خودت رو ماشین باز و علاقمند میدونی ؟
اون زمانی که تو توکیو نایت کلاب بود و دربارش داستان ها گفتن شما کجا بودی کره کجا بود ؟
حتی اون زمان اروپایی ها هم در برابر تعاریف جدیدی که یه مشت چشم بادومی تو یه جزیره تو اون ور دنیا درست کردن حرفی برای گفتن نداشتن
باید از خودت خجالت بکشی با این کامنتت
که به چه نام های بزرگ و پر افتخاری توهین کردی میتسوبیشی و سوبارو جنازشون شرف داره به جنسیس کوپه حتی اگه همین فردا هیوندایی نسخه نسل جدیدش رو با پکیج باتری بده چون این نام ها سال ها افتخار و خاطره به دنبال خودشون دارن
حسین
۲۸ آبان ۱۴۰۱همون دوران هم شرکت های آمریکایی تا آخرین پیچ و مهره شون از ژاپنی ها کپی میزدن مخصوصا nsx که با یک الگو برای صنعت خودروی آمریکا تبدیل شده بود. بقیه کامنتت هم که اصلا ارزش جواب دادن نداره. یک پیچ رینگ آریون و ماکسیما به کل کشور کره ارزش داره
oldnoob
۲۹ آبان ۱۴۰۱کامنت عجیبت باعث شد من بلاخره ی اکانتی توی سایت پدال باز کنم😂
هر کسی که کمی در مورد دنیای خودرو اطلاعات داره میدونه که بخاطر تصادفات بسیار زیاد ژاپن دهه 80، خودروسازیها ی نشست غیر رسمی برگذار کردن و توی این نشست تصمیم به این شد که هیچ کدوم نباید خودرویی بیش از 276 اسببخار عرضه کنن تا سیاستمداران نتونن به صورت رسمی خودروسازها رو محدود کنن. ولی دست مشتری رو باز گذاشته بودن که بتونه هر مقدار قدرتی که میخواد از انجین بگیره. این قضیه تا سال 2004 بود البته اواخر فقط روی کاتالوگ عدد 276 اسب بخار رو درج میکردن ولی توی عمل بیشتر از این حرفها قدرت داشتن.
واقعا برات عجیب نیست از انجین 4 سیلندر تا 12 سیلندر با این همه تنوع همشون 276 اسب بخارن؟😁؛ بنظرم ی مطلب باید در مورد قرارداد جنتلمنها توی سایت نگارش بشه
AMANTE
۲۷ آبان ۱۴۰۱دهه نود دهه اروپایی ها و ژاپنی ها بود.
hamidreza
۲۸ آبان ۱۴۰۱همیشه بوده … تا الان… مگه شک داشتی؟
Just toyota
۲۷ آبان ۱۴۰۱از اون موقع تا حالا دنیا خودرو واقعا بی نهایت تغییر کرده و محصولاتی به وجود اومدن که برای مردم اون زمان تخیلی و غیر قابل باور بودن ، مثالش کی فکرشو میکرد که یه روزی سدان هایی هم هیکل سری ۵ یا حتی بزرگ تر تولید بشن که در عرض کمتر از ۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسن ، قطعا تا ۲۰ سال دیگه هم چیز هایی به وجود میان که باورشون در حال حاضر برای ما غیر منطقی خواهد بود
Khosrow
۲۷ آبان ۱۴۰۱مقاله ی بینظیر و ناب / اوج دوران اتومبیل / حس و حال اون روزا از تو عکس ها بیرون میزنه / F355 – TVR ..
DoctoR
۲۷ آبان ۱۴۰۱از 406 کوپه خوشمان آمد از پژو همچین اثری بعید بود.
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۸ آبان ۱۴۰۱پژو ماشین های زیبا و تیز بسیار میسازه چون برای لمناز کمتر کسی اطلاع داره از اونا ، قبلاً هم یه کانسپت داد خیلی زیبا بود
The Grand Tour
۲۷ آبان ۱۴۰۱قیمتارو آدم میبینه اصلا نابود میشه
باکستر 5500 پوند
حتی با این قیمت ارز همین الان هم تقریبا هم قیمت 206 کارکرده در میاد
Reza Waffen SS
۲۷ آبان ۱۴۰۱پورشه باکستر زیباییش به دلم نشست
shayan1renault
۲۷ آبان ۱۴۰۱دقیقا منم
امیر
۲۷ آبان ۱۴۰۱هیوندای کوپه یا همون fx با موتور ۶ سیلندر ۲.۷ اصلا شتاب خوبی نداره مخصوصا شتاب ثانویه(البته ک تا حد زیادی گیربکسش تو این موضوع مقصر بود) ، تو این مقاله نسخه ۱.۶ رو پیشنهاد داده!! وای به حال صاحبش!
۴۰۶ با موتور ۶سیلندر افتضاح هم جالب بود (:
همون موتوری ک اینجا براش سرو دست میشکونن!
علی جردن
۲۷ آبان ۱۴۰۱هیوندا کوپه به دو هزارتا هم نمی رسه یعنی زیر ۸۰ ملیون تومن
چندروز پیش قیمت یه پراید داغون دوررنگ ۸۷ رو ۱۱۰ ملیون قیمت گرفتم از نمایشگاه
Amin
۲۷ آبان ۱۴۰۱هوندا پریلود ، لوتوس الیزا و آلفا ۱۵۶ بهترین های این لیست هستن برای من ، هرکدوم ویژگی خاص و دلربای خودشون رو دارن ، لوتوس با سبکی و زیبایی کخ مثال زدنی هست و مثل پرکاه سبکه ، آلفا رومئو ترکیب خوش صدایی و استایل ایتالیای و همینطور هوندا که یه ۴ سیلندر دور بالا با ۲۰۰ اسب بخار ، احساس فلفل تند رو به من القا میکنه
Payfast
۲۷ آبان ۱۴۰۱=/ طول موتور بوگاتی از اینا بیشتره، بعدشم لیست اصلا مالی نیست، تا پراید نباشه بی ارزشه
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۲۸ آبان ۱۴۰۱داداش حداقل تیتر رو بخون بعد بیا پایین نظر بیان کن
پدرام
۲۷ آبان ۱۴۰۱406 کوپه رو تو این لیست خیلی دوست دارم طراحی اش جذابه
علی
۲۸ آبان ۱۴۰۱Slk r170 و لوتوس الیزه انتخاب من توی این لیست 😍.
پدرام
۲۸ آبان ۱۴۰۱آره بنز که حرف نداره
Saman
۲۸ آبان ۱۴۰۱لینکلن مارک 8 بهترین کوپه لوکس دهه 90.
phonix
۲۸ آبان ۱۴۰۱به نظرم جای nsx خیلی خالیه تو این مقاله
حسین
۲۸ آبان ۱۴۰۱سلام وقت بخیر، لطفا اگه میشه از بنز های W124_W140_W126 هم بزارید ممنون
Sh
۲۸ آبان ۱۴۰۱به نظرم در اون موقع BMW M5 V10 بهترین بود موتور ۱۰ سیلندری ۵ لیتری صفر تا صد ۴ ثانیه و ۳۲۰ کیلومتر سرعت که هنوزم ماشینای ۲۰۲۲ هم بزور به گردش برسن
محمد حسین
۲۸ آبان ۱۴۰۱پژو عالیه
علی منصوری
۲۱ مهر ۱۴۰۳406،لوتوس…..هیوندای کوپه برا اینکه فقط بهش بخندیم خوبه، خز ترین ماشین تو ایران این دوستمون میگه افسانه و بعد با ماکزیمام مقایسه میکنه….چقد خوشحاله این رفیقمون