چشم انداز

بهترین خودروی بازار ایران در سال 1403 به انتخاب پدال

در اولین ساعات از شروع سال ۱۴۰۴ نگاهی به جدیدترین خودروهای رونمایی شده، طی ۱۲ ماه اخیر داشته‌ایم. این مطلب، بهترین مدل‌های جدید بازار ایران را از دید نویسندگان پدال نشان می‌دهد.

در کشور ما، خودروهای مدرن ساخت کشورهای توسعه یافته، به تعداد بالا و قیمت منطقی وجود ندارند. غالب مدل‌های وارداتی، حتی محصولات ساخت برندهای مشهور، از طریق چین وارد ایران می‌شوند و کیفیت مشابه ساخت اروپا یا ژاپن ندارند. با این شرایط، مشتری ایرانی مجبور به خرید از برندهای چینی، ضمن پرداخت قیمت بسیار بالا و هزینه‌های مرتبط با ترخیص گمرک و مالیات نیز هست.

بیشتر بخوانید:

علا‌ه‌بر نویسندگان پدال، امسال برای اولین‌بار،  از هوش مصنوعی نیز در انتخاب بهترین خودروی بازار ایران استفاده کرده‌ایم. این مورد در انتهای مطلب قابل مشاهده است.

جواد عقیلی

فولکس واگن ID یونیکس

در میان مدل‌هایی که در سال اخیر یا وارد کشور شدند یا تنها در نمایشگاه‌ها به نمایش درآمدند، نمونه های اندکی از خودروهای برجسته نیز دیده می شوند. با این حال ترجیح می دهم فولکس واگن ID یونیکس را به عنوان بهترین گزینه انتخاب کنم. این محصول، پلتفرمی منحصر به فرد برای خودروهای الکتریکی دارد و اسپرت، جذاب، پر از تکنولوژی، ایمن، پرشتاب، سرگرم کننده و آینده نگر است.

محمدرضا اشتری

ام‌وی‌ام X5 و آواتار ۱۱

با توجه به شرایط اقتصادی ایران و ناتوانی غالب مردم از پرداخت مبلغ بالای ۲ میلیارد تومان، همچنان ام‌وی‌ام X55 گرینه‌ای پرفروش باقی مانده است. رضایت نسبی خریداران این مدل از کیفیت فنی و خدمات گارانتی، در کنار برنامه‌های فروش اقساطی مدیران خودرو، منجر به افزایش تقاصا برای X55 شده است.

نسخه‌ی جدید X55 با تغییر چهره و جای‌گزینی گیربکس CVT با مدل دنده‌ای اتوماتیک، همراه خواهد بود. این خودرو به نام X5 با برند MVM عرضه خواهد شد و داخل کابین هم، دو نمایشگر بزرگ پیوسته خواهد داشت که هر کدام ۱۲/۳ اینچ هستند. این کراس‌اور از موتور ۱/۵ لیتر توربو، قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتن‌متر می‌گیرد تا در زمان ۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد.

دیگر خودروی جالب معرفی شده برای بازار ایران، آواتار ۱۱ است. هرچند که قیمت نهایی این مدل، احتمالا بالای ۵ میلیارد تومان خواهد بود؛ اما سبک جدیدی از یک شاسی‌بلند مدرن با امکانات پیشرفته و آینده‌نگر ارایه خواهد کرد که در کشور ما سابقه نداشته است. آواتار ۱۱، علاوه‌بر تجهیزات لوکس و کابین بسیار باکیفیت، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۷ ثانیه، ابعاد بزرگ‌ و اتاق جادار نیز فراهم می‌کند.

علی صفرپور

اکستریم VX

شاسی بلند لوکس چینی از شرکت چری که در بازار داخلی کشور با نام اکستریم VX به فروش می رسد، از موتور ۲ لیتر توربو با قدرت ۲۶۱ اسب بخار و  گشتاور ۴۰۰ نیوتن‌متر استفاده می‌کند.  گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته و سیستم دو دیفرانسل، برای این مدل ارایه می‌شود. وزن خالص اکستریم VX موتور ۲ لیتر با تجهیزات کامل، حدود ۲ هزار کیلوگرم است و میانگین مصرف سوخت ۹ تا ۱۰ لیتر در صد کیلومتر فراهم می‌کند. بعضی منابع ایرانی، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت اکستریم VX دو دیفرانسیل را ۸/۵ ثانیه اعلام کرده‌اند. ابعاد بزرگ این شاسی‌بلند باعث می‌شود، گزینه‌ای مناسب برای سفرهای خانوادگی باشد.

محمدجواد نورایی

گک امپو / GAC Empow

گک امپو  بی‌گمان ستاره بازار خودروی ایران در سال ۱۴۰۳ بود؛ خودرویی که با طراحی سنجیده، هماهنگی جذاب موتور و گیربکس و بهره‌مندی از آپشن خاص کیت اگزوز، استانداردی جدید از خودروهای چینی را به نمایش گذاشت. در حالی که تصور غالب این بود که خودروسازان چینی در عرصه پیشرانه‌های درون‌سوز از رقبای جهانی عقب‌ترند، امپو این پیش‌فرض را به چالش کشید و توانایی‌های خود را به اثبات رساند.

تجربه رانندگی با این سدان اسپرت، با فرمان‌پذیری دقیق، سیستم تعلیق کارآمد و عایق‌بندی قابل‌توجه، این پرسش را در ذهن ایجاد می‌کند که آیا واقعاً محصولی از صنعت چین پیش روی ماست؟ برندهای معتبری مثل دوج و ABT ارزش این خودرو را دریافته و به دنبال آن رفته‌اند، با این حال، در بازار ایران که به خودروهای شاسی‌بلند اقبال بیشتری نشان می‌دهد، امپو هنوز به جایگاه شایسته خود دست نیافته است؛ امیدوارم با ادامه همکاری میان شرکت‌های ایرانی و جی‌ای‌سی، شاهد حضور پررنگ‌تر این سدان ارزشمند در جاده‌های کشور باشیم.

سعید روشن

تانک ۳۰۰

تانک (Tank) یک برند زیرمجموعه‌ی گریت وال است که خودروهای دو دیفرانسیل و نیمه لوکس تولید می‌کند.  تانک ۳۰۰ از سال ۲۰۲۰ تولید می‌شود و آنچنان موفق به جذب مشتری شده که علاوه‌بر چین، خط مونتاژ دیگری در تایلند دارد. این خودرو با بدنه‌ی ۴در مکعبی و طراحی مشابه شاسی‌بلندهای امریکایی مثل جیپ رانگلر و فورد برانکو، مشهور شده است. تانک ۳۰۰ در تمام مدل‌ها، همراه سیستم دو دیفرانسیل و  گیربکس دنده اتوماتیک همراه قفل دیفرانسیل تولید می‌شود.

موتور ۲ لیتر توربو با قدرت ۲۲۰ اسب بخار و گشتاور ۳۸۰ نیوتن‌متر برای تانک ۳۰۰ ارایه می‌شود. این خودرو از گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته ZF آلمان مدل 8HF استفاده می‌کند که در محصولات مختلف فولکس واگن و بی‌ام‌و نیز دیده می‌شود. تانک ۳۰۰ دو دیفرانسیل، ۲۱۰۰ کیلوگرم وزن دارد و در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. نهایت سرعت این خودرو، ۱۷۰ کیلومتر برساعت و میانگین مصرف سوخت ۹ تا ۱۰ لیتر در صد کیلومتر است.

امیر دهقان

جتا VS5

در بازار کشورمان، اساساً نمی‌توان خودرویی را پیدا کرد که لایق عنوان بهترین باشد زیرا شرایط خودروهای داخلی را که همه میدانیم و خودروهای چینی هم با قیمت‌های غیرواقعی عرضه می‌شوند. بااین‌وجود، طی یکی دو سال گذشته آزادسازی واردات خودرو باعث شده پای خودروهای قابل‌توجهی به ایران باز شود و تنوع بیشتری در بازار ایران شکل گیرد هرچند که اکثر این خودروها هم مونتاژ چین هستند و قیمت‌های بسیار بالایی دارند که باعث می‌شود از دسترس بخش عمده‌ای از جامعه خارج باشند. بااین‌حال، در بین خودروهای وارداتی می‌توان مدل‌های قابل‌توجهی را پیدا کرد که هم قیمت معقول‌تری نسبت به دیگر خودروهای وارداتی دارند و هم از مشخصات قابل‌قبولی برخوردار هستند.

قیمت جدید خودروهای وارداتی جتا VS7 و VS5 ماموت خودرو اعلام شد | مجله پدال

از دید من، جتا VS5 یکی از این خودروها است. این کراس‌اوور جمع‌وجور هرچند در بازار با بی‌مهری مواجه شده ولی از بسیاری جهات می‌تواند شایستگی عنوان بهترین خودروی بازار ایران در سال ۱۴۰۳ را داشته باشد. VS5 هرچند در چین تولید می‌شود ولی روی پلت‌فرم MQB A1 گروه فولکس‌واگن ساخته شده که هندلینگ و ایمنی بهتری را نسبت به کراس‌اوورهای چینی فراهم می‌کند. علاوه بر این، تمام قطعات فنی این خودرو مثل پیشرانه و گیربکس از مهندسی فولکس‌واگن برخوردار هستند و درنتیجه کیفیت مطمئن‌تری دارند. حتی اتاق VS5 هم با سئات آتکا یکسان است و تنها در طراحی عقب و جلو با کراس‌اوور اسپانیایی گروه فولکس‌واگن تفاوت دارد؛ بنابراین، جتا VS5 اساساً فولکس‌واگنی است که در چین تولید می‌شود و در بازار ایران هم نسبت به خودروهای ژاپنی و کره‌ای قیمت معقول‌تری دارد.

شاهین احمدزاده

شاهین پلاس

انتخاب بهترین خودروی تولیدی بازار ایران در سال ۱۴۰۳ با توجه به گزینه‌های موجود و بضاعت صنعت خودروی کشور صورت گرفته است. انتخاب بنده در این میان شاهین پلاس اتوماتیک با پیشرانه ME16 است. با اینکه شاهین در مقایسه با خودروهای روز دنیا حرفی برای گفتن ندارد اما حداقل از نظر طراحی، آپشن و ایمنی بهتر از محصولات خود سایپا و همچنین برخی محصولات ایران‌خودرو عمل می‌کند. طراحی شاهین در مقایسه با خودروهای دیگر سایپا همچون ساینا و کوییک بسیار بهتر صورت گرفته و با اینکه متریال بکار رفته در کابین جای تعریفی ندارد اما طراحی این بخش نیز پذیرفتنی است.

قیمت شاهین پلاس اتوماتیک صفر در کارخانه و بازار (۳۰ اسفند ۱۴۰۳) | مجله پدال

مهم‌ترین تغییر شاهین پلاس نصب پیشرانه TU5 است که هم‌اکنون با کد ME16 شناخته می‌شود. این نیروگاه آهنین ۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۱۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. در پایان باید خاطرنشان ساخت تمامی این نقاط مثبت تا زمانی پابرجا هستند که چشمان خود را روی قیمت بیش از ۱.۲ میلیارد تومانی شاهین پلاس ببندیم چراکه با این قیمت به نظر نمی‌رسد خودروی موردبحث ارزش خرید چندانی داشته باشد.

انتخاب هوش مصنوعی

چانگان CS35 پلاس

همه چیز در مورد چانگان CS35 پلاس و جنجال ورود آن! | لوازم یدکی برلیانس

در یک سال گذشته، چانگان CS35 پلاس به‌عنوان یکی از بهترین خودروهای معرفی‌شده برای بازار ایران شناخته شده است. این کراس‌اوور جمع‌وجور با طراحی جذاب، امکانات مدرن و عملکرد عالی توانسته توجه زیادی را جلب کند. این خودرو در بازار ایران با توجه به قیمت رقابتی و امکاناتی مثل صفحه نمایش لمسی بزرگ، دوربین ۳۶۰ درجه و سیستم‌های ایمنی پیشرفته مانند کنترل پایداری و ترمز ضد قفل، به یکی از گزینه‌های محبوب تبدیل شده است.

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۷۷ رای

مطالب مشابه

‫۶۸ دیدگاه‌ها

  1. امیر

    ۳۰ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (54 ديدگاه)

    هیچ کدوم 🤣

    موافقم 160
    مخالفم 19
    1. ممد ژانگولر

      ۱ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (4412 ديدگاه)

      خداوکیلی بهترین خودروی ایران فیدیلیتی XB1 خواهد بود و میترکونه با توجه به قیمتش اگر همه چی خوب پیش بره . فولکس ID unix هم تو برقیها فوق العاده با ارزشه و ی ماشین دیگه هم هست بنام اکستریم RX که اونم ارزش خرید بالایی داره .

      موافقم 12
      مخالفم 107
  2. SepehrV10

    ۳۰ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    هوش مصنوعی نباید بهترین انتخاب ها رو داشته باشه؟
    حتی نمیدونه چانگان معرفیش ۱۴۰۱ بوده

    موافقم 77
    مخالفم 9
  3. Cadillac-V

    ۳۰ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (68 ديدگاه)

    توجه داشته باشیم که نویسندگان عزیز بین بد و بدتر انتخاب کردن
    و در کل الان تو این اوضاع کشور بهترین گزینه هایی که اگه صفر کیلومترش باشه میشه خرید یکی ال نوده یکی ماکسیما ، که همینا بالای یه میلیارده و هرچی باشه بهتر از چینیاست، قطعاتشون هست ، ال نود که هیچ وقت خراب نمیشه ماکسیما هم که ژاپنیه ایمنیشونم خوبه
    اینا درسته آپشن ندارن،قیافه ندارن ولی از نظر کیفیت موتور و گیربکس و در کل مشخصات فنیشون۳-۰ جلوتر از حتی اکستریم هستن ، خلاصه که کیفیت دارن نه کمیت!!!!! اگه دیدین جایی از این دوتا تو خیابون صفر کیلومتر و پولشو داشتین ، بدون فک کردن برین بخرین

    موافقم 65
    مخالفم 90
  4. ALI

    ۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (38 ديدگاه)

    جالب اینجاس بهترین انتخابو انسان نما انجام داده
    نصف ماشیناها هم مشکل نصف شدن اکسل دارن با قیمت میلیاردی

    موافقم 77
    مخالفم 13
  5. boost10

    ۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (275 ديدگاه)

    آقا شاهین ماشین هم اسم خودش انتخاب کرده 🗿

    موافقم 88
    مخالفم 5
    1. ۱ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (5810 ديدگاه)

      اون ماشین سایپا باید اسمشو میزاشت کفتر نمیدونم چرا گذاشت شاهین اسم شاهین حرمت داره

      موافقم 59
      مخالفم 12
  6. شاهین

    ۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (4776 ديدگاه)

    دوستان گرامی دقت داشته باشین که انتخاب بنده حقیر فقط در بین شرکت های داخلی بوده و مونتاژی ها و وارداتی هارو در نظر نگرفتم. همونطوری هم که گفتم شاهین خودروی بدی نیست اما با این قیمت اصلا ارزش خرید نداره و کلی گزینه به درد بخورتر در بازار حضور دارن که میشه اونهارو انتخاب کرد. اگه خودم بخوام یه خودرو واسه زیر پام جمع کنم فکر کنم یه کمری گرند یا ماکسیما انتخاب بهتری باشه. البته قبلش باید دویست سیصد میلیون برای جمع کردنش کنار گذاشت.

    موافقم 86
    مخالفم 13
    1. Cadillac-V

      ۱ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (68 ديدگاه)

      شاهین خان ماهم نوشتیم ماکسیما و ال نود ولی نمیدونم چرا انقد دیسلایک خورده ، انگار مردم به این چینی ها راضین

      موافقم 67
      مخالفم 23
      1. شاهین

        ۱ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (4776 ديدگاه)

        والا خیلیا میترسن از ماشین کارکرده اما اگه ادم بتونه یه درست درمونشو پیدا کنه و یه کم خرجش کنه قطعا از خیلی ماشینای صفر الان بهتر خواهد بود.

        موافقم 67
        مخالفم 24
        1. ۱ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (5810 ديدگاه)

          آقا ماشین کارکرده که ترسی نداره از صفر هم بهتر کار میکنن خیلیاشون

          موافقم 15
          مخالفم 44
  7. امیر

    ۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مثلا ماشین بررسی میکنید جتا و شاهین چه انتخابیه کی یک‌ میلیارد میده به شاهین اخه🤔

    موافقم 49
    مخالفم 5
  8. محمد

    ۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1559 ديدگاه)

    منم با آقای احمدزاده هم نظر هستم.
    با حقوق ۲۵ الی ۳۰ تومنی ما مردم بهترین گزینه شاهین پلاس است.

    موافقم 30
    مخالفم 32
    1. 제네시스

      ۱ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (441 ديدگاه)

      عزیز کی حقوق ۲۵ الی ۳۰ میگیره ؟! الان یه راننده یا گارگر حقوق ۱۰ ملیونی داره ! مگه اینکه تو یه شرکت نفتی چیزی کار کنی…

      موافقم 28
      1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۱ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (3208 ديدگاه)

        کارخانه ها ۱۵ تا ۲۰ تومن حقوق می‌دن
        ولی نهادهای دولتی همه ۲۵ به بالا هستند کارمند و کارگر و نگهبان
        برق آب شهرداری میراث فرهنگی و هر جایی که زیرمجموعه یک وزارتخانه باشه

        موافقم 13
        مخالفم 28
        1. مهدی

          ۱ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          فقط نیروهای رسمی بالای ۲۵ میگیرن وگرنه قراردادی زیر ۲۰ می‌گیرن

          موافقم 12
          مخالفم 5
        2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۱ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (3208 ديدگاه)

          نیروهای قراردادی پیمانی کارگری کارمندی، رسمی غیررسمی اگر زیرمجموعه دولت باشند همه بدون استثنا بالای ۲۵ تومن حقوق گرفتن در سال ۱۴۰۳
          مگر اینکه پیمانکار یک شرکت خصوصی باشند که برای دولت کار می‌کنه
          شرکت خصوصی هرجور دوست داره حقوق می‌ده
          برق آب شهرداری وزارت راه، اقتصاد و دارایی، نیروی انتظامی ارتش من مطمئنم چون دوست و رفیقام هستند تازه هم استخدام شدند
          مثلا در وزارت نیرو حکم حقوق ۱۵ تومن هست ولی با اضافه‌کاری اجباری و پرداختی های کمکی رفاهیات دریافتی نهایی می‌رسه به ۳۰ تا ۳۵ تومن که طبیعتا ۴ -۵ تومن مالیات ازش کم می‌شه و حقوق واریزی حداقل ۲۵ تومن هست
          بانک و نفت و گاز و نیروگاه و پتروشیمی که ۴۰ – ۵۰ تومن به بالا حقوق دارن

          موافقم 12
          مخالفم 11
        3. میلادخان

          ۱ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          اداره برق با ۱۰ سال سابقه درخشان حقوق ۱۶ تمن
          قرارداد هم یه سال یه سال زحمتش میکشن!

          موافقم 11
          مخالفم 0
        4. حامد

          ۱ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          والا ما که کارمند دانشگاهیم ۱۰ تومن حقوق میگیریم

          موافقم 9
          مخالفم 1
        5. علی

          ۲ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          دوست عزیز ، من با دوازده سال سابقه کاری و رسمی بودن توی یکی از ارگان های دولتی هنوز ناخالص حقوقم به 20 تومن نمیرسه چه برسه خالص حقوق ..

          موافقم 6
          مخالفم 1
        6. رضا

          ۲ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          البته غیراز آموزش و پرورش که هنوز حقوق زیر 16 میلیون نیز حقوق خیلی از پرسنلش است.

        7. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (3208 ديدگاه)

          بله در آموزش پرورش و کادر درمان شرایط حقوق اصلا خوب نیست

          موافقم 3
          مخالفم 1
        8. حسین

          ۲ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          کدوم کارمند ۲۵به بالا میگیره من ۲۱ساله کارمند رسمی دولتم ۱۷میلیون میدن الکی نزنین اطلاعات ندارین

          موافقم 2
          مخالفم 2
        9. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (3208 ديدگاه)

          کجا کار می‌کنید؟
          محاله چنین چیزی برای کارمند رسمی دولت
          مگر اینکه وام و اقساط داشته باشید
          از فیش حقوقی عکس بگیرید برای بفرستید
          آیدی تلگرام@ashtarimr

        10. محمد

          ۲ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (1559 ديدگاه)

          آقای اشتری ارتش رو اشتباه گفتید.
          ارتش حقوقش‌ خیلی خیلی کمه‌.
          حتی از نیروی انتظامی و سپاه‌.
          البته بستگی داره کجاش باشی‌.
          ولی نیروی زمینی ارتش با ۵،۶ سال سابقه حقوقش‌ ۱۵ تومنه.

        11. ۲ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (5810 ديدگاه)

          آقای اشتری ایول هیتلر پروفته

      2. محمد

        ۱ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (1559 ديدگاه)

        الان حقوقی کارمند با کارشناسی ارشد و ۱۵ سال سابقه ۳۰ میلیون تومنه.
        اگر حالا با همین مشخصات تو بانک کار کنی ۴۰،۴۵ تومن می گیری‌.
        شرکت نفت هم خیلی خیلی می گیره.
        یه همسایه خوزستانی داریم تو شرکت نفته طی این یکسالی که آمده یک تیگو هفت و تیگو ۸ و یک لاماری خریده.
        الان تا اونجایی که من می دونم ۵ تا ماشین داره.
        کلی داستان داریم باهاش سر جای پارک.

        موافقم 7
        مخالفم 8
        1. احسان

          ۲ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (1 ديدگاه)

          سلام. عزیزم این ارقام را از کجا آوردی! من با مدرک دکترای تخصصی و ۲۸ سال سابقه، حکمم ۲۵ میلیون و دریافتیم ۲۱ میلیون هست. دوستم کارمند بانک هست با فوق لیسانس و ۱۵ سال سابقه ۱۹ میلیونه و دریافتیش ۱۵ م. هر دو هم رسمی هستیم

          موافقم 3
          مخالفم 1
  9. امین

    ۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (475 ديدگاه)

    به نظرم انتخاب هوش مصنوعی ، از همه بهتر بوده

    موافقم 32
    مخالفم 7
  10. دانیال

    ۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (50 ديدگاه)

    KMC T8

    موافقم 6
    مخالفم 41
  11. دکتر

    ۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (337 ديدگاه)

    می‌خوام تجربه مالکیت اکستریم vx رو براتون بنویسم.
    دوستان من حدود ۲ ماه پیش یک اکستریم vx برای استفاده به عنوان خودروی دوم خریداری کردم هنگام تحویل با بدقولی شرکت روبرو شدم، و ماشین رو دیر بهم تحویل دادن، ماشین و ک رفتم تحویل بگیرم دوتا نکته قابل توجه داشت ماشین بشدت خاکی بود داخل ماشین داشبرد پنجرهای کولر کف ماشین موتور…خودروی تحویلی به من در قسمت موتور فاقد خارهای نگه دارنده محفظه موتور بود! در قسمت کارتریج خوشبو کنندها لطف کرده بودن ۲تا شو برداشته بودن فقط ۱ عدد داشت، و نکته ی دیگه اینکه بلندگوی روی داشبرد رنگش بلند شده بود و من بعد از تحویل متوجه شدم، دو روز بعد متوجه شدم قسمت های پلاستیکی سیاه رنگ خودرو موجود در جلو پنجره کاملا آفتاب سوخته شده است، و رکابهای برقی سفید سفید شده و آفتاب سوخته،کیفیت رنگ ماشین با اینکه تبلیغ میکردن چین رنگ شده افتضاح بود افتضاح،در رابطه با رانندگی خودرو ماشین بشدت نرمی بود من لکسوس اریکس هم داشتم شاید بشه گفت نرمتر از اون از نظر شتاب بخاطر وزن بسیار زیاد در ابتدا کند شتاب می‌گرفت اما ب محض وارد شدن توربو و دورهای میانی حتی هشت پرومکس رو میتونست بزنه، کیفیت سیستم صوتی به هیچ عنوان در حد ۱۰۰۰ وات نبود و بیشتر تبلیغات بود حتی نزدیک به سیستم صوتی ماشینی مثل آپتیما هم بود، اینکه تمام دسترسی های شما با مانیتور بود واقعا مسخره بود جوری ک مجبور می‌شدین بزنید کنار گاهی،در پایان اینکه ب هیچ عنوان ارزش خرید با این قیمت را نداشت و من با هزار سختی تونستم بفروشمش چون واقعا بد بازار بود.

    موافقم 85
    مخالفم 8
    1. سهیل

      ۱ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (280 ديدگاه)

      ممنون از تجربه خودتون رو بیان کردید. ای کاش تو ایران هم میشد قبل از خرید یه تست درایو با خودرو داشته باشیم.

      موافقم 34
      مخالفم 3
      1. متین

        ۱ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (1 ديدگاه)

        داریم تو ایران

        موافقم 10
        مخالفم 7
    2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (3208 ديدگاه)

      تحت هیچ شرایطی از هیچ شرکتی، ماشین خاکی و کثیف تحویل نگیرین، طبق قانون باید ماشین کاملا شسته و تمیز تحویل شما بشه هم داخل و هم بیرون
      باید بتونید تمام جزئیات بدنه و داشبورد و صندلی از نظر خش یا خرابی تشخیص بدید

      موافقم 41
      مخالفم 1
      1. محمدجواد نورایی

        ۱ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (28 ديدگاه)

        آقای اشتری اگر ماشین رو تمیز کنن لطف کردن…با یه دستمال همه خاک و شن رو میکشن روی بدنه و رنگ از بین میره

        موافقم 12
      2. امیر

        ۲ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        ماشینی که به نام زدن، دیگه صاحبش خودتی. برای بقیه موارد باید ببری گارانتی.
        در مورد داخلی و وارداتی و مونتاژی هم همینطوره.
        تحویل نگرفتن نداریم.

        1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (3208 ديدگاه)

          من خودم ساینا از نمایندگی سایپا تحویل نگرفتم به دلیل ضرب خوردگی بدنه در قسمت صندوق
          خیلی هم اصرار کردند که بعدا برات عوض می کنیم قبول نکردم چون حتی اگر راست می گفتن، به شدت باعث افت قیمت می‌شد
          سه ماه طول کشید ولی ماشین برگشت به کارخانه و یکی دیگه کاملا جدید تحویل گرفتم
          تمام اسناد و مدارک ماشین هم عوض شد
          ———————————————–
          نباید ماشین با نقص بدنه از نمایندگی تحویل بگیرید

  12. Souls_Master

    ۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (180 ديدگاه)

    انتخاب های اقای اشتری ر معقول تر و درست میدونم.بنظرم در شرایط فعلی x55گزینه خوبی هست.

    موافقم 16
    مخالفم 43
  13. گاس فرینگ

    ۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (656 ديدگاه)

    سوار جتا وی اس ۷ شدم ماشین بسیار جادار جاپای عقبش از سانتافه هم بهتره و کیفیتش هم در حد هونگچی بود ولی بحث بازار دست دومش برای مصرف کننده نگران کننده است البته برای قطعات هم بحث موتوری چون کد موتور فولکس واگن (حالا کاری ندارم یه لوگوی بی کیفیت فولکس بهش چسباندن که با گرم شدن موتور وا میره خود اون موتور تو فولکس واگن بکار رفته) میشه استوک از دبی آورد نمایندگی مشهد هم تضمین می‌داد که همه قطعات ظاهری رو دارن و لازم نیست تو صف قطعه وایسی
    چانگان هم ماشین خوبیه ولی ۵۵ بهتر از ۳۵ و این که هنوز هیچکدوم رو سوار نشدم حتی مدل های قدیمی تر ۳۵ و ایدو و نمیتونم نظر قطعی و دقیق بدم
    اگه کلا ماشین چینی قبول ندارید تی راک برند خوبی داره و نسبت به اپتیما و سلتوس که تو همون رنج هستن انتخاب بهتریه اگه بودجه تون کمتره کرولا لوین هم خوبن تویوتان و توقع آپشن هم نمیشه داشت ازشون سری های قبلی واردات هم مثلا راوفور فقط فول اماراتش مانیتور بزرگ داشت
    سوزوکی جیمنی و تانک ۳۰۰ واقعا برای بازار لازم بود ماشین آفرودی صفر به جز دایون وای ۵ که اونم … همش پیکاپ بود وضع طوری بود ماشین گک گونو جی ۵ که اون زمانی که تولید میشد کسی بهش محل نمیزاشت مدل های کارکرده اش رو آگهی میکردن بالای یک میلیارد با اسم فورچونر چینی اگه لندمارک هم قیافه اش آدمیزادی تر بود اونم می‌رفت بالای ۱ تومن هرچند الان قیمت های جمینی و تانک اصلا مناسب نیست و لوکانو ال ۷ هم قیمت کارخونه اش ۲۴۰۰ اعلام شد امیدوارم بازارش هم همین حدود بچرخه

    موافقم 12
    مخالفم 1
  14. amirboss

    ۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (976 ديدگاه)

    معایب و محاسن کلی خودروهای چینی در ایران:

    از بزرگترین مشکلات خودرو های چینی در ایران:
    ۱- بازار دست دوم ضعیف و افت فاحش قیمت.
    ۲-هزینه های نگهداری بالا و قطعات به نسبت کمیاب و البته خیلی گرون
    ۳-به علت کمتر شناخته شدن در بازار و مدلهای متنوع فقط باید به نمایندگی مراجعت کرد و کمترتعمیرکاری جرأت دست زدن بهشون رو داره که خودش در سفرهای بین شهری و شهرستانهای کوچک مشکل سازه.
    ۴-به علت استفاده اکثریت از موتورهای توربو، حساسیت نگهداری بالایی هم داره.

    حالا مزیت های خودروهای چینی:
    ۱-طراحی به نسبت به روز و کیفیت ساخت و سواری بالاتر نسبت به خودروهای ایرانی
    ۲-استفاده ازامکانات و آپشنهای بروز
    ۳-مناسب بودن قیمت نسبت به برندهای کشورهای دیگه
    ۴-ایمنی بهتر نسبت به خودروهای داخلی

    موافقم 36
    مخالفم 8
    1. سهیل

      ۱ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (280 ديدگاه)

      دوست عزیز کلی نمیشه نظر داد. چینی هایی که چند ساله دارن تو ایران مونتاژ میشن و بالای ۲۰۰-۳۰۰ هزارتا فروختن مشکل قطعه ندارن. قطعاتشون هم گرون نیست و اگر درست استفاده بشن زیر ۱۵۰ هزار تا کارکرد، خرجی ندارن.
      کسی مجبور نکرده شما رو بری خودرویی که دو ماهه معرفی شده و ۲ هزار تا کلا تولید شده رو بخری.

      موافقم 26
      مخالفم 11
      1. amirboss

        ۱ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (976 ديدگاه)

        داداش اشتباه متوجه شدی.
        اتفاقا من کلی گفتم.
        من هم خودم طرفدار خودرو های چینی تو ایران هستم اما نه همشون.
        درضمن اگه پولم زیادی کرده باشه اینقدر حماقت به خرج نمیدم خودروی چینی با عرضه محدود بخرم.

        موافقم 15
        مخالفم 1
    2. Saji

      ۱ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (118 ديدگاه)

      بازار دست دوم کدوم چینی؟ الان هایما s7 تیگو ۷ آریزو ۵ یا ۶ یا بهتره بگم اکثر محصولات ام‌وی‌ام حتی قدیمی‌تراش یا جک s5 و x5 و t8 و j5 و j7 یا فیدلیتی راحت خرید و فروش میشه البته نه به راحتی پراید و پارس چون خیلی از شهرا خدمات و قطعات نیس اگه خدمات داشت مطمئن باش خرید و فروشش از ایرانیام بهتر میشد با قیمت بالاتر…کل این مورد اول از رو تعصب و نادانسته بوده بقیه متنم نخوندم چون خط اول ناامیدم کرد
      من تو سطح جهانی درگیر اوروس و کاین کوپه و x6 هستم ولی تو بازار ایران باید براساس همین شرایط و بازار نظر داد نه باد هوا و تعصبات

      موافقم 16
      مخالفم 5
      1. amirboss

        ۱ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (976 ديدگاه)

        خودروهای چینی بیشتر به در شهر های بزرگ میخورن چون خدمات پس از فروش بهتری دارن.
        البته الآن با گسترش فروشگاه های اینترنتی میشه اکثر قطعات رو آنلاین سفارش داد که البته اونم شرایط خودش رو داره.مثلا شناخت قطعه و مشاوره با یه فرد آگاه در این زمینه.
        شهرستانهای کوچک معمولا برای سفارش قطعات مصرفی مجبورند به مراکز استانها بیان و اگه قطعه مورد نظر موجود نباشه معمولا چندروز باید منتظر رسیدن سفارش قطعه از تهران باشند.

        موافقم 15
    3. امیر

      ۲ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      یعنی ماشین وارداتی اروپایی:

      قطعات فراوان و ارزان داره.
      در هر روستایی مکانیک پر دل و جرات داره.
      هر روز که استفاده کنی مثل تسبیح شاه مقصود گران‌تر میشه.
      موقع فروش هم صد هزار نفر تو صف خریدن.

  15. میثم

    ۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هوش مصنوعی بازم منطقی تره

    موافقم 8
    مخالفم 2
  16. مهدی

    ۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام من از تجربه شخصی خودم میگم حدود یک سال یک تیگو ۸پرو پرمیوم رو از مدیران خودرو تحویل گرفتم و بدون اغراق بگم فراتر از تصور و خیالم بود فقط تنها مشکلش لرزش اتاق بود که از لاستیک کویر تایر مزخرف و بی کیفیت بود که با دوجفت رودستون کره‌ ای تعویض کردم و کلی هم باهاش روندم و برای یک خانواده واقعا جوابه

    موافقم 21
    مخالفم 2
  17. محمدرضا

    ۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    سلام نوروز پیروز. من جک اس ۳ دارم در کل راضیم در بین چینی های بازار. خداییش لیاقت مردم این مرز و بوم این شرایط نیست….

    موافقم 10
    مخالفم 2
  18. صادق

    ۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    می خوایم چینی بخریم ، ولی از بس گفتن ، خدمات نداره ، قبل و بعد از تحویل نمایندگی اذیت می کنه ، جوابگو نیستن ، قطعاتش نیست ، گرونه ، گارانتی زیر بار نمی ره ، فروشش سخته افت قیمت داره ، تعمیر کارش نیست ، اکسل اش در میره ، گیربکس ضعیفه ،موتوری بعضی هاش مثل x22 ، سه ، سیلندر داره ، قدرت کم ، مثل اسباب بازیه ، تصادف کنی برای یه گلگیر یا قطعه ۳ چهار ماه باید بخوابه ، و ………. با وجودی که پولش رو هم دارم جرات خرید نمی کنم ،

    موافقم 12
    مخالفم 5
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (3208 ديدگاه)

      حرف چرت و پرت زیاده
      کرمان موتور و مدیران خودرو در شهرهای بزرگ بسیار خدمات خوبی دارند
      مشکل قطعات هم من ندیدم کسی با دلیل و مدرک ثابت کنه

      موافقم 15
      مخالفم 6
      1. amirboss

        ۱ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (976 ديدگاه)

        داداش میگی شهر های بزرگ.
        شهر های کوچک دسترسی به همه قطعات ندارن و تامین یه سری قطعات خاص تا چندین روز ماشین باس بخوابه.
        من یه بنده خدایی میشناسم شهرستان سرش اومده که میگم.

  19. داود

    ۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    آئودی ترون

    موافقم 2
    مخالفم 2
  20. محمد

    ۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستان عزیز لطفا نظرتون رو درمورد لاماری هم بگین چون خیلی ازش ضد و نقیض زیاد شنیدم

    موافقم 4
    مخالفم 1
  21. مسعود

    ۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    بنظرگ گگ امپو بهترین سدان چینی بازار ایرانه کلا اصلا چینی نیست
    انگار میتسوبیشی لنسری ژاپنی هست که در چین تولید میشه
    طراحی نمای جلو هم بی شک طراحی میتسوبیشی هست

    موافقم 7
    مخالفم 2
  22. محب

    ۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من بک x3 دارم واقعا خودرو خوبیه و خیلی راضیم

    موافقم 2
    مخالفم 2
  23. رامتین

    ۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (3307 ديدگاه)

    بنظرم بهترین خودرویی که سال گذشته وارد کشور شد، سوناتا با موتور 2 لیتری توربو بود.

    موافقم 6
    مخالفم 2
  24. حسین راد

    ۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    همه از خودرو های چینی گفتن ولی کسی از dl5 یا زوتی
    که توسط پارس خودرو وارد شده و قراره مونتاژ بشه صحبت نکرد. این ماشین از لحاظ فنی و بدنه از بیشتر ماشین هایی که نامبرده شده البته در رنج قیمت خودش خیلی بهتره ( خصوصا از ماشینهای تولید داخل)
    امکاناتش هم خوبه منتهی مثل محصولات مدیران خودرو کیفیت موتوریش رو فدای امکاناتش ظاهریش نکرده !!!
    که این خودش مهمترین مزیت این ماشینه. دقیقا مثل ال ۹۰ که توسط پارس خودرو وارد و بعد مونتاژ شد که یکی از دوستان هم بیان کرد.
    منتهی اگه ساندروف داشت ( عشق ایرانی ها!!!) الان سر زبان‌ها بود.

    موافقم 7
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (3208 ديدگاه)

      فعلا که برنامه مونتاژ dl5 تعطیل هست
      من از نزدیک دیدم خوشم نیومد

      موافقم 5
      مخالفم 8
      1. حسین راد

        ۲ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (3 ديدگاه)

        جالبه ! معلومه که اصلا از نزدیک هم ندیدید چه برسه به اینکه سواریش رو تست کرده باشید و لااقل نظر کارشناسی درخصوص فنی این ماشین بدید!!
        dl5 به هیچ وجه با x22 چه از لحاظ اندازه کابین و چه از لحاظ فنی قابل مقایسه نیست!! جاداری ، شتاب خیلی خوب و امکاناتش در حد پولی که صرف میشه خیلی خوبه مثل رانندگی در حالت‌های برفی ، کنترل خودرو در شرایط سربالایی و سرازیری ، اتوهلد ، کروز کنترل ، قابلیت تغییر گیربکس از حالت اتومات به حالت دستی(ترونیک) ، اینه وسط الکتروکرومیک و … که همگی کاربردی هستن.
        واقعا مقایسه اش خنده داره همین حالت ترونیک رو در ماشینهای چانگان برداشتن ولی اون وقت هوش مصنوعی اون رو انتخاب کرده !!! معلومه که اون ماشین هایی که ازشون تعریف کردی پول خوبی بهت دادن برای تبلیغ !!! برادر یکم بیشتر تحقیق کن
        و اطلاعاتت رو ببر بالا

        موافقم 9
        مخالفم 1
  25. موستانگ

    ۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    بنظر من بهترین ها تو این لیست اکستریم VX هست با ام وی ام X55 و تانک ۳۰۰، توی بازار ماشین های صفر کیلومتر ایران اینا انتخاب بهتری هستن

    موافقم 1
    مخالفم 1
  26. شایکل موماخر

    ۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (54 ديدگاه)

    تا وقتی من نوعی،به خیال خام خودم با قسط یا حتی قرض و قوله،یه اتول چینی میخرم و توهم میزنم که بهترین ماشین دنیا رو خریدم و از تویوتا و هیوندا بهتر میدونمش(فقط برای ارضای روحی خودم)!! وضع بازار خودروی مملکت ،همینیه که میبینید.اینطور بگم: حقمون هست.نشون میدیم که لیاقت بهترش رو نداریم.دوست خودم ام وی ام ۱۱۰ اتومات داشت تو شیراز!!! مرکز استان!! تعمیرکارش و قطعه اش نبود!!!! سه سال زیر پل ولش کرده بود.چرا مردم رو گول میزنید…. ماشین چینی قطعه ن د ا ر د !!!!! بزودی ،ایران تبدیل میشه به قبرستان ماشین چینی…. خوش باشید،گرگهای وال استریت چینی دوست

    موافقم 2
    مخالفم 1
  27. سید

    ۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با عرض سلام و تبریک سال نو.

    والا من بخاطر همین صحبت‌هایی که پشت سر چینی‌ها هست پاییز ۴۰۱ با دست و دل لرزون یه کی‌ام‌سی کا۷ خریدم. با این که عرضه محدود داشته ولی همه نمایندگی‌های کرمان‌موتور که عموماً تو شهرهای کوچک هم پیدا می‌شن خدماتش رو ارائه می‌دن. البته خوشبختانه به مشکل قطعه تا حالا برنخوردم. علی‌رغم اینکه افت قیمتش به نسبت زیاد هست ولی به شدت از تبدیل ماشین قبلیم که سراتو سایپا بوده راضی هستم. مخلص کلام اینکه تو شرایط مملکت ما همین چینی‌ها هم نعمت هستن؛ خودمون رو از راحتی و امکاناتشون محروم نکنیم.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  28. کیا

    ۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (24 ديدگاه)

    سلام آقای اشتری به خدا من تو شرکت گازم دیدم نوشته بودی ۴۰ ۵۰ تومن میگیرن زورم اومد بعد ۲۰ سال سابقه حقوقم ۲۲ تومن اگه وام و اینا نبود همین x55 هم الان نداشتم

    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۲ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (3208 ديدگاه)

      خیلی جالبه، رسمی هستید در شرکت گاز یا پیمانکار؟
      من مستقیم با شرکت گاز و برق کار می‌کنم و اصلا حقوق زیر 30 تومن ندیدم
      بدون کسورات چقدر دارین؟

  29. محمد

    ۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام الان حرف نطر دادن درمورد خودرو هست نه حقوق، بعضی رقم حقوقها را که می‌شنویم افسردگی میگیریم مجبور میشیم بریم اطلس سایپا بخریم ، تانک و xتریم و x55 پیشکش والا بخدااا

  30. حامد

    ۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگر به دنبال ماشین با قیمت مناسب و کیفیت خوب هستید بهترین گزینه کراس اور زوتی DL5 یا T300 هست که
    موتور 1500 میتسوبیشی هماهنگ با گیربکس
    مصرف پایین
    توربوشارژ
    جادار
    بدنه محکم
    سازگار با بنزین ایران و بدون ناک
    پر قدرت در سربالایی
    سیستم اتوهلد
    رخ بسیار زیبا
    داخل بسیار زیبا
    10سال تعهد تامین قطعه توسط پارس خودرو
    بدون خرابی
    هرکس یکبار پشت این ماشین بشینه بعدا متوجه میشه اصلا قابل قیاس با ماشین های مدیران خودرو نیست چون یک سرو گردن بالاتر هست.
    ضمن اینکه شرکت واردکننده پارس خودرو هست و این ماشین قبلا هم در ایران با مدل آریو Z300واددشده و تا الان هم ماشین بدون خرجی بوده.
    انصافا ماشین خوبیه

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا