در آخرین لحظات سال، از دیدگاه پدال به مهمترین محصولات بازار داخلی و خارجی نگاه میکنیم.
سال دیگری گذشت و افتخار دوستی با علاقهمندان خودرو، برای خدمتگذاران شما در پدال فراهم شد. طی ۳۶۵ روز گذشته، با بهبود اطلاعرسانی، کیفیت مطالب و تنوع خدمات، شاهد رشد چشمگیر مخاطبان و افزایش تعامل کاربران بودیم. هرچند که امروز پدال در میان رسانههای خودروی ایران، جایگاهی بسیار خوب و فراتر از سالهای قبل دارد؛ برای جبران کاستیها و اعتلای خود، سال ۱۴۰۳ را با تلاش بیش از پیش آغاز خواهد کرد.
مشابه سالهای گذشته، از نویسندگان پدال خواستیم بهترین خودروی رونمایی شده در سال اخیر را انتخاب کنند. این رویکر البته با نگاه به بازار جهانی و مدلهای قابل خرید در ایران انجام شد تا برای هموطنان مقیم کشورمان نیز، کاربرد داشته باشد.
جواد عقیلی
شاید در میان این همه خودروی جدید معرفی شده در سال گذشته، این انتخاب کمی عجیب باشد اما به چند دلیل فکر میکنم پژو ۳۰۰۸ الکتریکی خودروی متعادلی برای استفاده روزمره و خانواده باشد. در حالی که تعداد زیادی خودروی چینی با ظاهر مشابه در حال جولان در دنیای الکتریکیها هستند و تسلا هم یکه تاز غیر قابل انکار خودروسازان الکتریکی است، ساخت خودرویی که در عین ارزان قیمت بودن دارای ویژگیهایی چون برد زیاد تا ۷۰۰ کیلومتری است که تنها در خودروهای رده بالاتر از این دیده بودیم و همچنین از طراحی آوانگارد و اسپرت منحصر به فردی سود میبرد قابل تحسین است.
پژو E-3008 واجد بسیاری از ریزه کاریها و توجه به جزئیات در طراحی است که باعث جلب توجه زیادی میشود. در کابین با کیفیت، مدرن و جادار آن شما در دنیای آینده قرار میگیرید و این موضوع در برابرسادگی بیش از حد و مینی مالیستی رقبا است. با پلتفرم جدید استلانتیس، این خودرو در برندهای متنوع این مجموعه نیز تولید خواهد شد اما شاید نسخه پژوی آن اسپرتتر و جذابتر از سایر مدلها باشد. فکر میکنم این خودرو بتواند بهترین گزینه برای رقابت با تسلا مدل Y باشد.
در میان خودروهای وارداتی یا موجود در بازار کشور، چند مدلی بیش از بقیه توجه من را به خود جلب کردند. متاسفانه بازار خودروی کشور محدودیتهای زیادی برای رقابت و حضور برندهای مناسب و با کیفیت دارد. این موضوع باعث شده تا قیمتهای غیرواقعی نیز در این حوزه انحصاری شکل بکیرد اما فارغ از این موضوع و جبری که نسبت به انتخاب مدلهای موجود برای خرید در بازار بسته فعلی داریم، خریدار باید علاوه بر انتخاب یک خودروی خوب، به کیفیت عرضه کننده ان نیز بسیار حساس باشد.
از آنجا که تعدادی از خودروهای مقبول از نوع وارداتی توسط واردکنندگانی کوچک به بازار عرضه میشوند، نمیتوان آنها را برای مصرف کننده ایرانی به عنوان یک انتخاب ایذهآل توصیه نمود. بنابراین بسیاری از خودروهایی که حتی از کیفیت یا مشخصات فنی انها لذت بردم مانند محصولات GAC یا هوندا و نیسان وارداتی و حتی سوزوکی جیمنی و تویوتا کرولای هیبریدی، نهایتاً خودروی فیدلیتی پرستیژ را انتخاب میکنم. دلیل این انتخاب هم ویژگیهای به روزشده فیدلیتی قبلی، کابین شیک و لوکستر آن و قیمت نسبتاً مناسب کمپانی برای این محصول است.
محمدرضا اشتری
کراساورهای امروزی، مناسب تردد روزانه و سفرهای بلندمدت به نقاط مختلف هستند. از سویی دیگر، ابعاد خودرو، قیمت نهایی و هزینه نگهداری نیز برای افراد عادی جامعه بسیار مهم است. این شرایط باعث میشود شاسیبلندهای ژاپنی در بازار جهانی جالب توجه شوند. با ابراز تاسف اما شهروندان ایرانی محروم از خودروهای درجه یک دنیا، احتمالا چارهای جز التفات به X55 پرو یا انواع فونیکس ندارند.
لکسوس TX با امکانات مناسب رانندگی خارج جاده (آفرود سبک) و سیستم دو دیفرانیسل،پیشرانهی ۲/۴ لیتر توربوشارژ با ۲۷۵ اسب بخار و ۴۳۰ نیوتون متر دارد. این مدل، جادار و راحت است، اما ابعاد کوچکتر نسبت به لندکروزر ارایه میدهد تا مناسب رانندگی روزانه نیز باشد. مصرف سوخت لکسوس TX حدود ۱۰ لیتر در صد کیلومتر برآورد میشود و میتواند صفر تا صد کیلومتر برساعت ۸ ثانیه فراهم کند. تمام این موارد با قیمت ۵۵ هزار دلار، جذاب به نظر میرسد. این خودرو همراه پیشرانه هیبرید و پلاگین هیبرید نیز تولید میشود.
از دیدگاه نگارنده، ریویان R2 به عنوان یک کراساور برقی کاربردی با قیمت مناسب و امکانات رانندگی متنوع، یکی از خودروهای قابل توجه امسال بود. همچنین آلفارومئو ۳۳ استراداله در کلاس سوپراسپرت لوکس و کلکسیونی تولید محدود، شاهکار طراحی امسال محسوب میشود و روزگار خوب گذشته برای برند اصیل ایتالیایی را یاداوری میکند.
مدیران خودرو امسال مدلهای متنوع رونمایی کرد. انواع تیگو ۷ و تیگو ۸ مجهز به پیشرانهی پلاگین هیبرید معرفی شدند. همچنین شاسیبلندهای لوکس با برند اکستریم به ایران رسیدند تا سال ۱۴۰۳ عرضهی عمومی شوند. این خودروها البته با قیمت ۲ تا ۴ میلیارد تومان، بسیار دور از دسترس مردم ایران به نظر میرسند. به همین دلیل و ضمن تحلیل شرایط موجود، X55 بهترین گزینهی موجود محسوب میشود.
در روزهایی که سایپا و ایران خودرو، ناتوان از ساخت محصول قابل اعتماد هستند، X55 توانسته است رضایت خریداران خود را جلب کند. پیشرانه ۱/۵ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۵۶ اسب بخار و گشتاور ۲۳۰ نیوتنمتر، پاسخگوی نیاز یک کراساور ۱۴۴۰ کیلوگرمی برای کاربری خانوادگی است. گیربکس CVT9 با قابلیت تعویض دستی ۹ سرعته، مصرف سوخت ۷ لیتر در صد کیلومتر و سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۹ تا ۱۰ ثانیه، مشخصات فنی X55 جدید هستند.
مدل ۱۴۰۲ از این خودرو با کد ie امکانات قابل قبول شامل نمایشگرهای بزرگ، دوربین ثبت وقایع، استارت از راه دور، شارژر وایرلس، گرمکن داخلی صندلیهای جلو، دید ۳۶۰ درجه، ترمز پارک دکمهای، کیسه هوای پردهای در طرفین اتاق، صندلیهای چرم و مواد باکیفیت داشبورد دارد. قیمت X55 ie مدیران خودرو در سال ۱۴۰۲، حدود ۱/۳ میلیارد تومان بود و نسبت به رقبا ارزش خرید بالا داشت.
امیر دهقان
بدون شک مهمترین و پرتکرارترین موضوعی که طی سال گذشته در اخبار خارجی پدال خواندیم، قوانین سختگیرانهٔ آلایندگی، خداحافظی بسیاری از نامهای مشهور جهان خودرو و کوچکسازی یا الکتریکیسازی پیشرانهها بود.
طی این سال با شورلت کامارو خداحافظی کردیم و دوج چارجر الکتریکی را دیدیم. به همین دلیل، از دید من، فورد موستانگی که در این دنیای بیرحم به سنتهای خود وفادار مانده و همچنان پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی و گیربکس دستی را حفظ کرده تا لذت ناب رانندگی را به خریداران هدیه کند، لایق عنوان بهترین خودروی سال است. علاوه بر این، طی سالی که پشت سر گذاشتیم، نسخهٔ دارک هورس را در فهرست بهترین خودروها به انتخاب نشریات معتبر خارجی دیدیم.
بدون شک موستانگ دارک هورس یکی از بهترین خودروهای اسپرت جهان محسوب میشود و به لطف کمکفنرهای الکترونیکی قابل تنظیم، ترمزهای فوقالعاده، پیشرانهٔ V8 با ۵۰۰ اسب بخار قدرت و گیربکس دستی، رانندگی با آن بسیار لذتبخش خواهد بود. همچنین وقتی بدانیم دارک هورس همهٔ این ویژگیها را با قیمت تنها ۶۰ هزار دلار ارائه میکند، جذابیت آن دوچندان خواهد شد.
قطعاً هیچکدام از خودروهایی که هماکنون توسط خودروسازان مختلف داخلی تولید یا مونتاژ میشوند لایق عنوان بهترین نیستند اما اگر بهناچار بخواهیم از بین این خودروها مدلی را انتخاب کنیم که کمی قابل دفاع باشد، از دید من تارا V4 گزینهٔ مناسبی خواهد بود.
البته تارا که از اواخر سال ۱۳۹۹ راهی بازار شده خودروی جدیدی نیست اما تیپ V4 آن حدود یک سال پیش معرفی شد. در این تیپ ایرانخودرو سعی کرده برخی ایرادات و مشکلات تارا را برطرف کند که این نشان میدهد خودروسازان داخلی سرانجام حداقل اندکی توجه به خواست خریداران را سرلوحهٔ کار خود قرار دادهاند.
به عنوان مثال، در تیپ V4 برای چراغهای عقب موردانتقاد تارا گرافیک جدیدی طراحی شده و دکمهٔ بالابر شیشهها هم از روی داشبورد به روی درها منتقل شده است. همچنین در این تیپ آپشنهای جدیدی مثل گرمکن صندلیهای جلو و درِ صندوق برقی با سنسور پایی ارائه شده که اولین بار است در خودروهای داخلی میبینیم؛ بنابراین، هرچند قیمت تارا V4 در بازار از یک میلیارد تومان فراتر رفته و از دسترس اکثر اقشار جامعه خارج است اما این ماشین را به لطف پیشرانه و گیربکس اتوماتیک نسبتاً مدرن، پلتفرم بروزتر و آپشنهای تقریباً کامل، میتوان یکی از بهترین خودروهای داخلی طی چند وقت اخیر دانست.
شاهین احمدزاده
شاسیبلندها در سالهای اخیر محبوبیت فوقالعادهای پیدا کردهاند. ارتفاع بیشتر از سطح زمین، تسلط بر جاده در زمان رانندگی و فضای کابین و بار زیاد باعث شدهاند این خودروها به گزینه اول بسیاری از خریداران بدل شوند. تویوتا به عنوان یکی از محبوبترین برندهای دنیای خودرو در تابستان سال ۱۴۰۲ از نسل جدید لندکروزر پرادو رونمایی کرد. این شاسیبلند کاملاً جدید از ویژگیهای جذاب زیادی سود میبرد.
طراحی عضلانی و رترو، پیشرانه پرقدرت و کممصرفتر، پلتفرم مدرن و مشترک با لندکروزر و لکسوس GX و… همگی نوید یک خودروی هیجانانگیز را میدهند. پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری توربوی این خودرو با کمک موتور برقی خود ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتون متر قدرت دارد که در ترکیب با سیستم چهار چرخ محرک و سایر تجهیزات لازم در آفرود حرفهای زیادی برای گفتن خواهد داشت.
کابین نسل جدید لندکروزر پرادو هم طراحی جذابی دارد که باب میل طرفداران تویوتا خواهد بود. به تمامی این موارد باید قابلیت اطمینان مثالزدنی تویوتا را افزود که در مجموع باعث میشوند تویوتا لندکروزر پرادو جدید یکی از جذابترین خودروهای سال ۱۴۰۲ باشد.
فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس پلاگین هیبریدی
بازار خودروی کشورمان کاملاً در سلطه برندهای چینی قرار دارد و برای انتخاب بهترین خودروی جدید سال ۱۴۰۲ در بازار داخلی چارهای جز انتخاب شاخصترین آنها نبوده است. تیگو ۸ پرو e پلاس پلاگین هیبرید جزو گرانترین خودروهای چینی بازار کشور است که از طراحی ساده اما شیک سود میبرد و با گذر زمان این نوع طراحی خسته کننده نخواهد بود.
این شاسیبلند چینی از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی و دو موتور برقی سود میبرد و ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۵۱۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. شاسیبلند پاکتر فونیکس در حالت برقی میتواند ۷۵ کیلومتر را طی کند. با توجه به سرمایهگذاری بلندمدت چری در ایران و همچنین نبود رقبای مطرح اروپایی و آسیایی، افرادی که به دنبال یک شاسیبلند مجهز و بزرگ هستند شاید فونیکس تیگو ۸ پرو e پلاس پلاگین هیبریدی را گزینهای قابلقبول بیابند.
علی صفرپور
مازراتی گرن توریسمو و استون مارتین DB12
در سالی که گذشت، تقریبا هیچ خودروسازی بیحرکت ننشسته بود. مدلهای تازه روانه بازار شدند و مدلهای کنونی هم بهبود پیدا کردند . البته برخی خودروسازان مسیری جدید را انتخاب کردند تا نامهای آشنا را بهشکلی تازه به بازار معرفی کنند. دو برند مارزاتی و آستونمارتین جزو این دسته بودند که بیشتر از سایرین توجه من را معطوف کارشان کردند. بهعنوان یک طرفدار گرنتورر، معرفی مدلهای «گرنتوریسمو» و «DB12» برای من از بهترین رویدادهای خودرویی سال به شمار میرفت.
مازراتی گرنتوریسمو بهلطف بهرهمندی از موتور تویینتوربوی V6 «نتونو» و کابین باکیفیت و بهروز یک پکیج کامل به شمار میرود که خود را با شرایط رانندهاش تطبیق میدهد. وقتی فاکتورهایی چون عملکرد مناسب را هم به ۵۵۰ اسب بخار قدرت موتور بنزینی آن اضافه کنید، گرنتورر ایتالیایی به جایی میرسد که هر خودروسازی توان رقابت با آن را ندارد؛ مگر مدلهای بالارده برندهای آشنایی چون پورشه، بنتلی یا آستونمارتین DB12 هم از همین جهت میدرخشد.
آستونمارتین با رونمایی مدلی تازه بهجای نامگذاری آن بهعنوان DB11 2024، کاری سنجیده را انجام داده است. موتور ۴ لیتری تویین توربوی V8 AMG، کابینی که اینبار کیفیت مناسب دارد و طراحی پخته و زیبای بدنه بیرونی بههمراه جعبهدنده ۸ سرعتی خودکار توانا، این خودرو را لایق عبارت «سوپر تورر» میکند. از دید من میتوان هر دو این خودروهای لوکس و سریع را بهعنوان استاندارد جدید صنعت در بخش گرنتوررها دانست.
در بازار داخلی، نمونههای بهاصطلاح لوکس را بهترین گزینههای درخور مشتری ایرانی میدانم؛ هرچند قیمت آنها منطقی نیست. یک نمونه تازه که احتمالا تجربه خوبی را ارائه خواهد کرد، آریزو ۸ به شمار میرود. این سدان با بهرهمندی از امکانات و آپشنهای آشنایی که در مدلهای اثباتشده بازار مانند چری تیگو ۸ پرو یافت میشود، با دست پر به بازار ایران آمده است. هرچند هنوز وارد خیابانها نشده اما با توجه به نیاز مشتری ایرانی (که در پایینترین حد ممکن قرار گرفته است) و موتور ۲۵۵ اسب بخاری و جعبهدنده ۷ سرعتی دوکلاچه خودکار، «احتمالا» خوش خواهد درخشید. البته که نمیتوان از این مدل انتظار خودروهای کرهای با تجربهتر را داشت اما درصورتیکه با قیمت معقولتری روانه بازار شود، حتما نگاههای بسیاری را به خود جلب خواهد کرد.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۹ اسفند ۱۴۰۲با آرزوی سال خوش برای شما عزیزان
سپاسگزارم که 1402 همراه ما بودین و انرژی دادین
پذیرای نظرات شما برای سال آینده هستیم
net
۲۹ اسفند ۱۴۰۲این پست در مورد بهترین خودرو ۱۴۰۲ از لحاظ فنی و کارکرد بود و از لحاظ زیبایی طراحی داخلی و زیبایی طراحی بیرونی نبود
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۹ اسفند ۱۴۰۲خیر دوست عزیز
ما براساس تمام موارد، شامل طراحی و بحث فنی انتخاب کردیم
زیزیگولو
۲۹ اسفند ۱۴۰۲موجب افتخار است که شاد باش و تبریکات اینجانب زودتر از نسیم روح بخش نوروز خدمت دست اندرکاران و مخاطبان پدال تقدیم شود . . . سال نو بر شما و خانواده محترمتان مبارک باد
داوود
۲۹ اسفند ۱۴۰۲آقای اشتری عزیز و سایر دست اندرکاران محترم سایت پدال، بابت زحمات ارزشمند شما که اوقات فراغت مناسبی برایمان فراهم ساخته اید متشکرم. امیدوارم کار ارزشمندتان مستمر و حتی با کیفیت تر از گذشته باشد.
parhamiof
۲۹ اسفند ۱۴۰۲هی میخوام سال نو رو تبریک بگم،نمیدونم چجوری.
دیگه بهتر از این به ذهنم نرسید که امیدوارم در سال جدید یکم کمتر بدبختی داشته باشید،و به قول یکی از دوستان الکی خوش باشید که تنها راهش همینه.
Sina_carshow
۲۹ اسفند ۱۴۰۲سال نوتون مبارک آقای اشتری
همچنین سال نوی همگی دوستان مبارک امیدوارم سالی سرشار از خوشی و موفقیت داشته باشین ❤️🙏
اگه بخوام نظر شخصیمو راجب خودرو سال بگم اول بگم خودرویی که انتخاب کردم قطعا بهترین خودرویی نیس که سوارش شده بودم ولی من انتخابم بی وای دی سیل هستش بازم میگم درسته چینیه اما هرچی از یه خودرو نیاز دارم تو محدوده قیمتی خودش به من ارائه میده سواری راحتی داره شتاب خیلی خوبی داره امکانات خوبی هم داره و سیستم تعلیق نرم تر از تسلا مدل ۳ داره و ارزونتر از اون هستش
اگر بخوام قیمت رو حذف کنم خوب مشخصا بنز اس کلاس w223 انتخابمه
از تو خودرو های داخل ایرانم تیگو ۷ پرو مکس رو خودروی سال میدونم ( با در نظر گرفتن قیمت و ارزش خرید و کارایی و … )
دوستان چه قدر با نظرم موافق هستید؟
Bmw
۲۹ اسفند ۱۴۰۲یه دست درد نکنه و خسته نباشید هم باید به آقای اشتری عزیز بگیم که از وقتی اومدن سایت خیلی بهتر شده 👏
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۹ اسفند ۱۴۰۲ممنونم از لطف شما
ممد ژانگولر
۲۹ اسفند ۱۴۰۲نوروز پیروز
سال نو مبارک به همه بچه های پدال
امیدوارم به سبک ممد ژانگولری بهتون خوش بگذره .مراقب جاده چالوس باشید لاکردار خیلی شلوغه 🧿🌻💐
۱ فروردین ۱۴۰۳بهترین خودروی سال 1401 به انتخاب پدال؛ از بازار جهانی تا مدل های چینی | مجله پدال
https://www.pedal.ir/vision/best-car-of-the-year-by-pedal-authors-2/
مقاله سال ۱۴۰۱
یادش بخیر 🥰 زود گذشت
parhamiof
۱ فروردین ۱۴۰۳سال 1400 هم آقای اشتری خوش سلیقه تویوتا سکویا رو انتخاب کرد.
دو سال پیش چقدر زود گذشت.
۱ فروردین ۱۴۰۳اره واقعا زود میگذره زمان
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۱ فروردین ۱۴۰۳سلام بر دوستان عزیز پدال عید آقایان نویسنده این سایت و کل دوستان این وبسایت مبارک،انشالله سالی پر برکت و پر از شادی برای دوستان عزیز عید بر همگی مبارک
کاربر آنلاین
۱ فروردین ۱۴۰۳با سلام و عرض ادب و احترام خدمت تمامی دست درکاران سایت پدال
با آرزوی موفقیت در سال ۱۴۰۳ من این افتخار را دارم که قبل از شروع بهار مبارک سال نو را به تک تک هم وطنان گران قدر تبریک عرض کنم و امیدوارم امسال بهتر از هر سالی دیگر بر هم وطنانم بگذرد
(نوشتن این تبرک در ساعت ۶:۲۵ و یک دقیقه تا شروع سال)
الف.ی
۱ فروردین ۱۴۰۳خسته نباشید و سال نو همگی مبارک
ادمین موتور اسپرت حرفه ای استخدام کنین تروخدا
اگه خواستین خودمم هستم
Dot.Io
۲۹ اسفند ۱۴۰۲شما رو نمیدونم اما برای من سال ۴۰۲ سال سخت و نفس گیری بود و راستش امید زیادی هم به بهبود اوضاع ندارم . امیدوارم سال بعد ، سالی توام با سلامتی و تا حدی بیخیالی و هنر الکی خوش بودن و شادکامی باشه 😄
مهراد
۲۹ اسفند ۱۴۰۲درود بر تو
متاسفانه موافقم
امیدوارم برای بقیه بهتر بوده باشه
۲۹ اسفند ۱۴۰۲انشالله 🤲
Amir
۲۹ اسفند ۱۴۰۲انتخاب آقای اشتری آلفارومئو استراداله و آقای امیر دهقان دارک هورس و آقای احمد زاده پرادو یکی از بهترین خودروهای سال 1402 بودن
شاهین
۲۹ اسفند ۱۴۰۲امیدوارم سال جدید برای همه عزیزان سال خوب و خوشی باشه 🌺♥️
datsun
۲۹ اسفند ۱۴۰۲و همچنین برای شما❤️
شاهین
۲۹ اسفند ۱۴۰۲داتسون جان ارادت دارم. سال نو مبارک ♥️🌺
SRT
۲۹ اسفند ۱۴۰۲با عرض سلام و خسته نباشید و تبریک سال نو به همه نویسندگان و اعضای محترم
به جز تارا به بقیه ماشین ها ایرادی وارد نیست
Amir
۲۹ اسفند ۱۴۰۲سال خوبی داشته باشید آقای اشتری و ممنون از اینکه تو این یک سال اخبار خودرویی رو پوشش دادید و ما رو با خودروهای جدیدی که رونمایی شد آشنا کردید
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۹ اسفند ۱۴۰۲سلامت باشید انجام وظیفه برای شما افتخار ماست
JaMsHiD
۲۹ اسفند ۱۴۰۲سال نو همه مبارک
کاری که نمیتونم بکنم . ولی حداقل دعا میکنم یکی از همینا گیر همتون بیاد
مازیار
۲۹ اسفند ۱۴۰۲تشکر بخاطر زحمات مسوولان و همراهی کاربران
با امید به سال و سالهای بهتر
نوروز مبارک
Taha Ayoobi
۲۹ اسفند ۱۴۰۲موستانگ دارک هورس و پرادو رو خیلی میپسندم
سال نو رو هم پیشاپیش تبریک عرض میکنم خدمت همه کاربر ها و نویسندگان پدال و همچین عرض خسته نباشید دارم خدمت نویسندگان عزیز که توی این سال مقاله های عالی بر ای ما نوشتند
انشاالله سالی پر برکت باشه و شاهد حل شدن همه مشکلات کشور باشیم
یه واردات خودروی درست داشته باشیم و در پی واردات قیمت ها هم سر جاش بیاد.
OM.01
۲۹ اسفند ۱۴۰۲یک سال دیگه هم گذشت…
امیدوارم سال 1403 سالی باشه که همه هر هدفی که تعیین کردن برای خودشون بهش برسن
سال نو رو به همه تبریک میگم 🎉
yaghoub
۲۹ اسفند ۱۴۰۲تشکر از همه بچههای پدال .
تقریباً تمام اطلاعات خودرویی خودم رو از سایت شما میگیرم.
ممنون که هستید ❤️
علی صفرپور
۲۹ اسفند ۱۴۰۲امیدوارم سال نو برای همه فرخنده و شاد باشه
نوروزتون پیروز
فريد
۲۹ اسفند ۱۴۰۲از همه دوستای عزیز که آرزوهای خوب برای همدیگه دارند ممنونم امیدوارم انشالله سال بهتری باشه این سال جدید برای همه. اما بیاین امسال به جای حرف تو عمل فقط ۵ درصد بیشتر از سال پیش به هم رحم کنیم و فقط به فکر سود خودمون نباشیم و بقیه رو هم بهشون حال بدیم. من به شخصه فکر میکنیم این ۵ درصد تلاش خیلی بیشتر از آرزوهای قشنگ زندگی رو تغییر میده. لبتون همیشه خندون 🫡
امیر دهقان
۲۹ اسفند ۱۴۰۲سال جدید رو به همه همکاران و مخاطبین عزیز پدال تبریک میگم
امیدوارم در سال پیش رو هم مثل همیشه کنارمون بمونید
محمد حسین
۲۹ اسفند ۱۴۰۲سال نوی همتون مبارک رفقا
امیدوارم سال ۱۴۰۳ پشت هم اتفاقای خوب براتون بیفته❤️
حسین
۲۹ اسفند ۱۴۰۲سال نو رو به تمامی مردم ایران تبریک میگم.
۲۹ اسفند ۱۴۰۲دوستان پدال سال نو رو به همتون تبریک میگم امسال خیلی سال بدی بود و امیدوارم سال بعد کمتر از قبل بد باشه برای همه ما 🤲
۲۹ اسفند ۱۴۰۲امسال واقعا یک سال 💩ی بود اگر در سال بعد نباشم بهتر است
net
۱ فروردین ۱۴۰۳😀
Amir
۲۹ اسفند ۱۴۰۲سال نوی همه مخاطبان و نویسندگان پدال مبارک باشه
خداییش توی این یک سال تمام سرگرمیم پدال بوده
ممنون از همه نویسندگان عزیز که خبرارو پوشش دادید و با قلمتون روز به روز به دانش خودرویی ما افزودید
۲۹ اسفند ۱۴۰۲انشالله در سال جدید همتون هرچیزی که میخواید بگیرید🤲
هوشنگ
۲۹ اسفند ۱۴۰۲Baojun yep و Wuling Bingo و BYD Dolphin وBYD Seagull ای کاش توی لیستتون بودند دیگه بخاطر ترافیک های سنگین خودروهای بزرگ جواب نمی دهند.توی شمال فاصله شهرها معمولا کمترین پنج و بیشترین صد (تراکم زیاده) این خودروها براحتی جواب میدم هم به لحاظ قیمت هم مسافت.
سلامتی برای همه آرزو دارم
amirboss
۲۹ اسفند ۱۴۰۲کاملا بانظر آقای دهقان موافقم.
حسین دهمرد
۲۹ اسفند ۱۴۰۲درود و عرض ادب. با تبریک نوروز و میراث ایران باستان امیدوارم بخش اعلان ها درست بشه حالا امسال نشد سال بعد.
علی
۲۹ اسفند ۱۴۰۲سال نو مبارک
ببخشید اینجوری میگم ولی خیلی تبلیغات ضایعی بود
یعنی یکی در میون ماشینای مدیران
اخه فک کن ماستنگ پرادو مازراتی لکسوس بعد بین اینا x55 آخه؟
شاهین
۲۹ اسفند ۱۴۰۲سلام سال نو مبارک
من به شخصه میتونم قسم بخورم که هیچ تبلیغی در کار نبود. چری و مدیران خودرو جزو فعال ترین مونتاژکاران داخلی هستن که نهایت استفاده رو از غیبت برندهای وارداتی کردن و طبیعیه که محصولاتشون در معرض دید باشه. ضمن اینکه سبد محصولات متنوعی دارن و افراد زیادی هم اونارو انتخاب کردن.
BMW
۲۹ اسفند ۱۴۰۲سال نو پیشاپیش به همه تون مبارک و امیدوارم با شروع سال جدید،سال خوب و پر برکتی رو داشته باشید و همه آرزو هاتون برآورده بشه و زندگی تون پر از آرامش و صفا و صمیمیت باشه🥳🔥🤗
به نظرم تو سال 1402 که 1111 تا کامنت گذاشتم برام آمار خوبی باشه😁😂🥲😎
۱ فروردین ۱۴۰۳من ۲۰۰۰ تایی گذاشتم فکر کنم
اون ۵۰۰ تای دیگه مال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۰ هست که حال نداشتم کامنت بزارم 😂😂😐
نیمه دوم امسال زیاد کامنت گذاشتم
Amir
۲۹ اسفند ۱۴۰۲آقای اشتری یه درخواست داشتم اینکه قبلن آقای سجاد عباسی از کلاسیک های موجود داخل کشور گزارش تهیه میکردن و جالب بود الان چند وقته که از اون مطالب نمیذارین اگه لطف کنین تو سال جدید از اون سری مطالب بزارین ممنون میشم
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۹ اسفند ۱۴۰۲ان شاالله ادامه خواهد داشت
۱ فروردین ۱۴۰۳یه خوبی قدیما داشتن
اینکه یه نویسنده بود فیلمای تخته گاز و مستند سفر بزرگ بود اسمش فکر کنم اونا رو مامایی که جرمی و ریچارد و جیمز میگفتن رو تایپ میکردن و مقاله میکردن میزاشتن تو سایت
بین سال ۹۶ و ۹۷
اسم نویسندشو نمیدونم ولی میدونم کارش خیلی سخت بود
سجاد عباسی
۱ فروردین ۱۴۰۳سلام به دلیل مشغله ای که دارم خیلی فرصت نوشتن مطلب پیدا نمیکنم
اما حتما سعی میکنم مطالب تست و بررسی رو داشته باشم حتی شده به تعداد کم
ممنون از شما
Souls_Master
۱ فروردین ۱۴۰۳نوروز مبارک
علی جردن
۱ فروردین ۱۴۰۳سلام سال نو مبارک
نظر بنده با نظر امیر دهقان نزدیک تره واقعا تارا V4 از نظر قیمتی و کیفیتی بهترین گزینه حال حاضر بازار محدود ایرانمون هست
علی جردن
۱ فروردین ۱۴۰۳در بین وارداتی ها هم هیچ خودرویی بهتر از بی ام و سری ۲ گرن کوپه نیست نه از نظر زیبایی و نه از نظر هندلینگ و نه از نظر جمع و جور بودن هیچ خودرویی به پای سری ۲ گرن کوپه در ایران نمی رسه (بدون در نظر گرفتن قیمت)
Amir
۱ فروردین ۱۴۰۳سال نوتون مبارک
ما که فعلا شب بیداریم و از بیکاری تو پدال میچرخم😂
mmz2008
۱ فروردین ۱۴۰۳عید بچه ها و نویسنده های پدال مبارک باشه خصوصا آقای اشتری
واقعا پدال امسال فوق العاده بود همگی خسته نباشید
عید رو به مخاطبای باحال پدال هم تبریک میگم
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱ فروردین ۱۴۰۳سپاسگزارم
برای شما و دیگر دوستان هم آرزوی بهروزی دارم
ابوالفضل
۱ فروردین ۱۴۰۳دارک هورس واقعا حقشه ❤️
در ضمن سال نو همگی مبارک