در این مطلب ابتدا به بررسی معیارهای خودروی مناسب مسافرت خواهیم پرداخت و سپس بهترین خودروهای بازار کشورمان برای مسافرت را معرفی میکنیم.
هرچند سفر با هواپیما و یا حتی قطار میتواند بسیار راحتتر باشد اما خیلیها به دلایل مختلفی مثل لذت بردن از مسیر سفر، هزینهٔ کمتر، در اختیار داشتن خودروی شخصی در شهر مقصد و… ترجیح میدهند با خودروی خود به مسافرت بروند؛ اما سفر جادهای به خودروی مناسبی نیاز دارد و با هر ماشینی نمیتوان به دل جاده زد. به همین دلیل، در این مطلب قصد داریم در ابتدا به بررسی معیارهای خودروی مناسب مسافرت بپردازیم و سپس بهترین خودروهای بازار کشورمان برای مسافرت را معرفی کنیم.
معیارهای انتخاب بهترین خودرو برای سفر
جاداری کابین و صندوق بار
بدون شک مهمترین ویژگی یک خودروی مناسب مسافرت برخورداری از کابین جادار و صندوق بار بزرگ است زیرا در طول سفر، سرنشینان باید ساعتها داخل خودرو بنشینند و اگر فضای داخلی تنگ باشد بسیار آزاردهنده خواهد بود. همچنین برای حمل اشیاء و وسایلی که در طول سفر نیاز است نیز باید صندوق بار بزرگی در اختیار داشته باشیم. فضای پای مناسب و صندلیهای بزرگ راحت از ویژگیهای مهم خودروی مناسب سفر هستند؛ بنابراین، هاچبکهای کوچک و خودروهایی با فضای پای محدود در عقب مثل پژو ۲۰۶ و رانا برای مسافرت گزینهٔ مناسبی نخواهند بود.
سواری و تعلیق نرم
یک خودروی مناسب جاده باید سواری نرمی داشته باشد و بتواند بهخوبی دستاندازها را جذب کند تا سرنشینانی که برای مدتی طولانی داخل خودرو هستند با کوبش و تکانهای متوالی مواجه نشوند.
قدرت مناسب پیشرانه
خودرویی که با آن راهی جاده میشویم باید قدرت مناسبی داشته باشد زیرا معمولاً هنگام مسافرت بار و سرنشین زیادی با خودرو حمل میشود. همچنین در مسیر ممکن است با گردنهها و سربالاییها مواجه شویم و خودرویی مثل پراید با پیشرانهٔ ضعیف میتواند مشکلساز شود. علاوه بر این، ازآنجاییکه مسافرتها بیشتر در فصل تابستان صورت میگیرد و هوا گرم است، نیاز به استفاده از سیستم تهویه خواهد بود که مقداری از توان موتور را میگیرد.
ایمنی مناسب
هرچند در کشورمان اکثر خودروهای تولید داخل بویی از ایمنی و تکنولوژیهای روز نبردهاند ولی بااینحال در بین همین خودروها هم باید مدلهایی را انتخاب کرد که بهطور نسبی از ایمنی بالاتر و بدنهٔ مستحکمتری برخوردار هستند و میتوانند در تصادف بهتر از سرنشینان محافظت کنند.
مصرف سوخت مناسب
مسافرت با خودروی پرمصرف از یک سو هزینههای سفر را افزایش میدهد و از سوی دیگر باعث توقفهای زیاد برای سوختگیری و گشتن به دنبال پمپبنزین میشود؛ بنابراین، خودرویی را انتخاب کنید که از پیشرانهٔ مدرنی برخوردار است و هم قدرت و هم مصرف سوخت مناسبی دارد.
فراوانی قطعات یدکی
هرچند پیش از رفتن به مسافرت باید از سالم بودن قسمتهای مختلف خودرو اطمینان حاصل کرد اما بازهم ممکن است در طول سفر خودرو با مشکل فنی مواجه شود و به تعویض قطعه نیاز داشته باشد؛ بنابراین، با خودرویی به مسافرت بروید که قطعات یدکی آن در همه جای ایران پیدا میشود و همه مکانیکها توان تعمیر آن را دارند.
بهترین خودروهای ایرانی برای مسافرت
مطمئناً هیچکدام از خودروهای داخلی ویژگیهای ایدهآل ماشین مسافرتی را ندارند ولی بااینحال سعی کردهایم از بین همین چهارچرخههای وطنی گزینههای مناسبتر را انتخاب کنیم.
دنا پلاس
دنا پلاس که در مدلهای مختلفی مثل توربو و اتوماتیک تولید میشود میتواند گزینهٔ مناسبی برای مسافرت باشد. کابین نسبتاً جادار، صندوق بار بزرگ، عملکرد فنی قابلقبول پیشرانه EF7، مصرف سوخت مناسب و سواری نسبتاً نرم، این خودرو را به گزینهٔ مناسبی برای جاده تبدیل کردهاند. البته هرچند فضای کابین دنا پلاس نسبت به خانوادهٔ سمند کمتر شده اما در عوض از تجهیزات بیشتری بهره میبرد و ایمنی بالاتری دارد.
سمند و سورن
بیشتر ویژگیهایی که برای دنا پلاس ذکر کردیم در سمند و سورن هم وجود دارد زیرا پلتفرم و فرم کلی اتاق این خودروها یکسان است. البته سمند دیگر تولید نمیشود اما در بین نمونههای کارکرده بهتر است مدلهای مجهز به پیشرانهٔ EF7 را انتخاب کنید که از موتور پردردسر XU7 بهتر است. اگر به دنبال نمونهٔ صفرکیلومتر هستید نیز میتوانید سراغ سورن پلاس بروید که از داشبورد مدرنتر و تجهیزات بیشتری بهره میبرد.
تارا
این خودرو مدرنترین محصول ایرانخودرو محسوب میشود که به لطف پلتفرم پژو ۳۰۱ از ایمنی بالاتری برخوردار است هرچند که استحکام بدنهٔ آن زیر سؤال است. تارا کابین جاداری دارد و صندوق بار بزرگ آن پاسخگوی نیاز خانوادههای خواهد بود. همچنین این سدان ایرانی از پیشرانهٔ آشنای TU5 استفاده میکند که قدرت و مصرف سوخت مناسبی داشته و قطعات یدکی آن فراوان پیدا میشود.
تندر ۹۰
رنو لوگان یا همان تندر ۹۰ یکی از گزینههای خوب بازار کشورمان برای مسافرت محسوب میشود زیرا این خودرو از کابین جاداری بهره میبرد، صندلیهای عقب بزرگی دارد و کیفیت سواری مناسبی را ارائه میکند. همچنین تندر ۹۰ از قوای محرکهٔ باکیفیت و بسیار قابلاعتمادی بهره برخوردار است که برگ برندهٔ آن نسبت به دیگر خودروهای داخلی خواهد بود. البته در قبال این مزایا باید با کابین کسلکننده، صندلیهای نیمکتی و تجهیزات اندک این خودرو کنار بیایید.
شاهین
هرچند شاهین در ابتدای عرضه به بازار از مشکلاتی رنج میبرد و به دلیل پیشرانهٔ عجیب اعتماد خریداران را جلب نکرد اما سایپا بهمرور مشکلات این خودرو را برطرف کرده و هماکنون به لطف کابین جادار، تجهیزات مناسب و ایمنی بالاتر نسبت به دیگر خودروهای داخلی، میتوان آن را گزینهٔ مناسبی برای مسافرت دانست. همچنین پیشرانهٔ توربوشارژ این خودرو نیز به لطف گشتاور بالا، در سربالاییها و مناطقی با ارتفاع بیشتر از سطح دریا، کشش بهتری نسبت به نمونههای تنفس طبیعی خواهد داشت.
پژو پارس
پژو پارس هرچند خودرویی کاملاً سالخورده شده اما هنوز هم بین خریداران طرفدار زیادی دارد. این خودرو کابین جادار و صندوق بار بزرگی دارد و در مدلهای جدیدتر ELX آپشنهای مفیدی مثل کروز کنترل، سنسور نور و باران، نمایشگر لمسی و کامپیوتر سفری را ارائه میکند. البته بهتر است پارس با موتور TU5 را برای مسافرت انتخاب کنید که هرچند کشش کمتری نسبت به موتور XU7 دارد اما کم دردسرتر خواهد بود. از پژو پارس اما هرگز نباید انتظار ایمنی بالایی را داشته باشید.
بهترین خودروهای چینی و خارجی برای مسافرت
به دلیل ممنوعیت چند سالهٔ واردات خودرو به کشور، هماکنون خودروهای خارجی هم چند سال از عمرشان گذشته و هم قیمتهای عجیبی پیدا کردهاند؛ بنابراین، در ادامه صرفاً مدلهایی را معرفی میکنیم که هم زیاد کهنه نشده و هم قیمت معقولتری داشته باشند. همچنین دراینبین به چند گزینهٔ چینی صفرکیلومتر هم اشاره خواهیم کرد.
کیا سراتو
سراتو یکی از محبوبترین خودروهای مونتاژی سایپا بود. هرچند مدلی که در کشورمان مونتاژ میشد نسل دوم سراتو بود و همزمان در کنار نسل سوم وارداتی راهی بازار میشد اما این سدان کامپکت کرهای با کابین جادار برای مسافرت خانوادهای پنجنفره کاملاً مناسب خواهد بود. سراتو همچنین از ایمنی بالا و تجهیزات مناسبی بهره میبرد و پیشرانهٔ قدرتمند و مدرنی دارد.
هیوندای اکسنت
اکسنت نیز یکی دیگر از سدانهای کرهای است که مقطعی در کشورمان مونتاژ میشد. این خودرو در سالهای ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ روی خط تولید کرمان خودرو قرار داشت و هماکنون نمونههای کارکردهٔ آن زیر دو میلیارد تومان قیمت دارند. اکسنت نیز مثل سراتو خودرویی ایمن و کماستهلاک با تجهیزات مناسب است. البته اکسنت سدانی سابکامپکت است و کابین آن به جاداری سراتو نخواهد بود تا جایی که افراد بلندقد از لحاظ فضای پا و سر در صندلیهای عقب با محدودیت مواجه خواهند بود.
فیدلیتی پرایم
فیدلیتی که در نسخههای پنج و هفتنفره عرضه میشود، ارزانترین شاسیبلند سه ردیفه بازار کشورمان است و به لطف ظرفیت حمل هفت نفر، میتواند گزینهٔ بسیار مناسبی برای مسافرت باشد. البته صندلیهای ردیف سوم این خودرو بیشتر مناسب کودکان خواهد بود ولی برای خانوادههای پرجمعیت با چند بزرگسال و کودک ماشین خوبی بهحساب میآید. فیدلیتی همچنین از آپشنهای فراوان و پیشرانهٔ نسبتاً قدرتمندی هم برخوردار است.
چری آریزو ۵
آریزو ۵ چندین سال است که در بازار کشورمان حضور دارد و به دلیل گستردگی خدمات مدیران خودرو، در بین سدانهای چینی بازار کشورمان مناسبترین گزینه برای مسافرت خواهد بود. این سدان چینی همچنین از کابین جادار، صندوق بار بزرگ، پیشرانهٔ توربوشارژ قدرتمند و امکانات بروزی هم برخوردار است که مسافرت را برای سرنشینان و راننده راحتتر خواهد کرد.
BMW
۲۵ خرداد ۱۴۰۲خدا شاهده پشت هیج کدوم اینها بشینی هیج اعتمادی نیست به من باشه پشت خر بشینی امنیت و سرعت و راحتی بعتری داری تا به این ابو قرازه ها
Kamy
۲۵ خرداد ۱۴۰۲خر خوبه فرغون هم از اینا بهتره
NAVID۰۰۹۸
۲۶ خرداد ۱۴۰۲سفر رفتن همّت میخواد ، بعدش وقت و حوصله میخواد ، بعدش یه وسیلهی مطمئن که وسط بیابون نگذاردت !
چند وقت پیش سَر ظهر اتوبان تهران قم بودم مجمع مهتاب ، از هر ۱۰ تا ماشین ایرانی حداقل ۵تاشون کاپوتا بالا بود از بس که هوا گرم بود و دماسنج ماشین من ۴۵ درجه نشان میداد ولی انگاری از هوا آتیش میبارید !
جدا از بحث دمای بالای موتور ، سرنشینان در اون گرما چه زجری باید بکشند تا دما مناسب بشه و بتوانند حرکت کنند !
ماشین خارجیهد هم انگار نه انگار مقل قناری میتازوندند !
ماشینهای ایرانی مثالِ بارزِ (( هرچی سنگِ ، مالِ پایِ لنگِ )) هستش !
MR.JD
۲۵ خرداد ۱۴۰۲این مقاله را من قبلا جای دیگری هم خوانده بودم . حاضرم شرط ببندم که نویسنده آن حتی در حد یک نوجوان 15 ساله نیز اطلاعات ندارد .
ماشین های داخلی که یکی از یکی بدتر و معیوب تر . در این حد که از بین صفر های داخلی تاس بیندازید خرید کنید چیزی از دست نمیدهید !
ولی گلایه من راجب پیشنهاد های غیر داخلی این لیست هست .
ملاک اصلی برای مسافرت سایز ماشین هست . هر سه خودروی سواری این لیست ( سراتو – اکسنت و آریزو 5 ) سدان های کامپکت به اصطلاح عامیانه جمع و جور هستند و اصلا و ابدا برای مسافرت ساخته نشده اند بلکه داخل شهر و …
ملاک دوم موتور قوی هست که هیچ انسان عاقلی با این ماشین ها خیال مسافرت نمیکند . شما 5 نفره با صندوق پر محال است بتوانید با اینها به جاده بروید . اولین سربالایی یا پیچ مثل پراید های تاکسی مسافر پیاده میکردند باید پیاده شوید . فقط و فقط سراتو 2000 سی سی مناسب مسافرت هست و دور آریزو 1.500 و اکسنت 1.600 دو خط قرمر بکشید
گزینه شاسی بلند این لیست هم به نوعی بدترین شاسی بلند چینی هست که متوانید در این رنج بخرید . یک 1.5 لیتری با بدترین گیربکس و بدترین کیفیت سواری هست. من ابدا ماشین چینی نمیخرم
ولی در صورت پیشنهاد به کسی در مرحله اول تیگو 7 پرو و سپس مرحله دوم دیگنیتی و لاماری را پیشنهاد میدهم
کلا لیست بسیار مضخرف و غیر علمی بود که بیشتر باعث گمراهی خریدار میشد . زیاد اهمیت ندهید
مزدا
۲۵ خرداد ۱۴۰۲این خودروهای ک معرفی شده غیرقابل دسترس برای اکثر خانواده های ایرانی به خصوص زوج های جدید هست.
Python
۲۵ خرداد ۱۴۰۲پراید که اصلا مناسب نیست توی مسافرت اذیت میشید ولی تجربه سمند و۴۰۵هم داشتیم خوب بود بخصوص سمند که جاداره
AMANTE
۲۵ خرداد ۱۴۰۲خدمت سربازی با سه تا از دوستام افتادیم شاهرود و با ماشین یکی شون که رنو پیکی بود از گرگان راهی شدیم و نگم توی جاده توسکستان چقدر دردسر کشیدیم.
بین ماشین های ایرانی برای مسافرت من سمند رو بیشتر از همه دوست دارم جادار و سواری قابل قبولی داره.
اگه هم اتوماتیک دوست دارید تندر نود پلاس گزینه ی خوبی هست ولی صندلی های ناراحتی داره و زودتر از ماشین دیگه باید بزنی کنار و استراحت کنید.
BMW
۲۵ خرداد ۱۴۰۲البته ایرانیش رو گفتم خارجی ها رو نوکرش ن هستیم
amir-z
۲۵ خرداد ۱۴۰۲داداش این خارجی های توی این لیست هم همچین برای مسافرت مناسب نیستن
ماشین های چینی که هیچی
سراتو با تعلیق خشکش کمر سرنشینان عقب رو میشکونه
اکسنت هم که اصلا کلا برا شهره و برا مسافرت زیاد مناسب نیست همه پیشرانه ضعیفی داره هم فضای زیاد خوبی هم برای سرنشینان عقب نداره(کلا ماشین جاداری نیست)
MR.JD
۲۶ خرداد ۱۴۰۲درود بر شما :)
MR.JD
۲۵ خرداد ۱۴۰۲اصلا و ابدا موافق نیستم
من اثبات میکنم که اکسنت و سراتویی که قیمت صفرش 2 میلیارد باشد ارزش خریدش حتی از پارس حلبی 500 میلیونی هم کمتر است. میگویید چرا ؟ عرض کنم
واقعا سراتو سایپا چقدر با کیفیت تر هست نسبت به پارس ؟ در حد اینکه 1.500 میلیارد تومن بیشتر هزینه کنیم ؟ مسلما خیر
ما اگر پارس 300 تومنی رو 600 تومن میخریم . پول 2 ماشین را به یک ماشین میدهیم .
ولی اگر سراتو 500 میلیونی ( همین نسل قدیمی مونتاژی ) را 2 میلیارد میخریم . پول 4 تا سراتو را به یک مونتاژی 5 سال قبل میدهیم .
و هرچه قدر بالاتر میرویم این اختلاف شدید تر میشود . مصداق بارز اش هم که لکسوس ال ایکس هست
ال ایکس مدل 2013 در بهترین شرایط 40.000$ معادل ( 2 تومن ) ولی اینجا بالای 30 تومن ( یکی 35 هم گذاشته بود ولی مهم حداقل در نظر میگیریم ) که این یعنی :
کسی که در ایران لکسوس lx570 میخرد . پول 15 ماشین را به یک ماشین میدهد
Bmwgg6
۲۵ خرداد ۱۴۰۲بنظر من اهمیت جان خیلی بیشتر از اختلاف قیمت هایی هست که شما میگید
۲۶ خرداد ۱۴۰۲سلام با پول سراتو تیگو ۷ پرو بخر چه کاریه که یه ماشین قدیمی مونتاژ بخری
اگه هم نمیخرین یا با چینیا مشکل دارین خود سراتو ۲۰۱۰ وارداتی ۱ ملیارد تومن پیدا کن ۴۰۰ تومن از پارس بیشتره ولی خیلی بهتره از پارس
اگه هم پول نداشتی سورن پلاس تو اون رنج قیمت از پارس خیلی بهتره
NAVID۰۰۹۸
۲۶ خرداد ۱۴۰۲آخه این چه استدلالی هست که شما انجام میدهید !
در کشور ما کدوم وسیلهی حمل و نقل قیمت مناسبی داره که لکسوس LX را مثال میزنید !
مثلاً اون بنزهای SLS در هر کجایه این دنیا که بگردید بیش از ۲۰۰ هزار دلار قیمتشون نیست ولی اینجا بالای ۸۰ میلیارده !
سراتو و اکسنت یه ماشین دو نفره و یا مجرد پسند هست !
تو ایرانیها هم فقط سمند راحتتره اما نامطمئن در استهلاک و ایمنی !
L90 هم که یه کرگدنِ رومانیایی زمُخته !
اگر عشق سفر هستید و یه خودرو میخواهید بینظیر از هر جهت با بودجهی زیر ۲ میلیارد ، جز کرولا مدل ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ به هیچی فکر نکنید و یه اوورهال اصولی بکنید و تا حداقل ۱۰ سالی بتازونیدش تا بدونید راحتی به همراه آرامش و استهلاک کم یعنی چی ؟!
البته که بهترین کلاس خودرویی جهت نظر عمومی کراساوور هست که مشگل گیر کردن زیر ماشین را ندارید و از طرفی فضای کافی بار دارید با مصرف سوختی همچون سدان !
البته باز هم میگویم که سفر رفتن اول همّت میخواهد و بعدش وسایل مورد نیاز !
Python
۲۶ خرداد ۱۴۰۲حرفشو متوجه نشدی نوید
بحث اون ارزش خرید نسبت قیمته
مثلا یه خودرویی توی ایران ۳برابر قیمت جهانشیه یه خودرو دوبرابر قیمت جهانیش
یه خودرو هم۵برابر قیمت جهانیش
MR.JD
۲۶ خرداد ۱۴۰۲خواهشا بجای حرف های عوام پسند زدن یک بار دیگر بخوانید .
من نگفتم برید پارس بخرید ضمن انتقاد از خودروهای داخلی خواستم از وارداتی ها هم گلایه کنم که اکسنت را چرا باید 2 میلیارد بخریم ؟
اینکه نمیدانم پارس 500 میلیون . 207 اتوماتیک 1 میلیارد هست دلیل نمیشود که اکسنت 2 میلیارد باشد . باید اکسنت هم همان 1 میلیارد باشد تا وقتی که ایران خودرو جوگیر شد ماشین هایش را میلیاردی کرد. هیچ احد الناسی نیاید جایی که اکسنت هست پول به فرغون های داخلی بدهد .
چند بار این مثال را زده ام که اگر یک دکه خیار را کیلویی 50.000 تومن میفروشد دلیل نمی شود که دکه کناری هم یک دفعه خیار را 60.000 تومن بفروشد . نهایت به اینجا ختم میشود که ملت از آن دکه معلوم نمیخرند و سراغ دیگر دکه ها میروند و آن دکه یا جمع میکند و میرود و یا مثل بقیه به قیمت خودش میفروشد .
خیلی جالبه امروز مد شده هر کجا که از قیمت یک ماشینی انتقاد میکنیم یک عده جاهلانه تحلیل اقتصادی میکنند که امروز پراید 300 میلیون شده .
خب برادر من چکار کنیم ؟ چون پراید 300 میلیون شده باید خیار را کیلویی 600.000 تومان بخریم ؟!
MR.JD
۲۶ خرداد ۱۴۰۲یک نفر گفته بنظر من ارزش جان انسان ها بیش تر از این حرفاست .
یکی اومده به من پیشنهاد داده که چه کاری هست سراتو بخرید بجای آن … . ماشین پیشنهاد کرده .
قشنگ معلوم هست . همگی سه چهار سطر خوانده نخوانده آمده اند تا فقط حرفی زده باشند .
Ekk
۲۶ خرداد ۱۴۰۲من تجربه سفر با ۲۰۶،پراید، ساینا ،x60،سمند،برلیانس و مزدا 3 رو داشتم که اینجا واستون مینویسم
همونجوری که یکی از دوستان اشاره کرد در بعضی شهرستانها وضعیت جاده بسیار نامناسب هستش پس خودرو با کمک مناسب و فاق لاستیک بلند بدرد جاده های ایران میخوره که با توجه به گردنه های موجود باید موتور قابل قبولی ام داشته باشه که با این تفاصیل ۲۰۶ و پراید و ساینا جوابتون نمیدهx60 ام تعلیق بسیار خشک داره موتورشم نمیتونه اون بدنه رو بکشه مزدا ۳ ام اصلا جز تهران بدرد هیچ جایی نمیخوره یسره کفش میگیره سمند خوبه ولی خب نه اتومات نه کروز و لمیتد من خودم برلیانس ۱.۶ رو واسه سفر به همه ی اینا ترجیح میدم
کاوه آفاق
۲۵ خرداد ۱۴۰۲دنا پلاس از لحاظ امنیت،امکانات،زیبایی،جاداری خدایی توی ایرانی ها رتبه اول رو داره. واقعا که لقب C200 ایرانی برازندشه.
JoJo
۲۵ خرداد ۱۴۰۲به نظر من سراتو گزینه مناسبی برای مسافرت نمی باشد
من خودم سراتو دارم و چند باری که مسافرت رو با ماشینم تجربه کردم یک سری انتقاد هایی میتونم به سواری اون هنگام مسافرت وارد کنم.
یکی از مشکلات خلاصه میشه توی تعلیق خشک که شمارو قطعا خسته میکنه و این اتفاق در شهرستان ها که شرایط جاده ای مناسبی ندارند تشدید هم میشه.
مشکل دیگه ای که باهاش سر و کله میزنم ارتفاع پایین ماشین هست و کمک فنر هم با بار زدن و نشستن 2 نفر در پشت کامل پایین میاد و چندین و چند بار توی مسافرت کف ماشینتون میگیره و آزار دهنده ست.
موارد بالا برای داخل شهر اصلا احساس نمیشن ولی برای مسافرت قطعا شما رو به فکر فرو میبره.
در کل صندلی های نرم و راحت ،موتور قدرتمند ،سایز جمع و جور اما جادار هم از گزینه های مثبت اون هستند.
AMANTE
۲۵ خرداد ۱۴۰۲خدمت سربازی با سه تا از دوستام افتادیم شاهرود و با ماشین یکی شون که رنو پیکی بود از گرگان راهی شدیم و نگم توی جاده توسکستان چقدر دردسر کشیدیم.
بین ماشین های ایرانی برای مسافرت من سمند رو بیشتر از همه دوست دارم جادار و سواری قابل قبولی داره.
اگه هم اتوماتیک دوست دارید تندر نود پلاس گزینه ی خوبی هست ولی صندلی های ناراحتی داره و زودتر از ماشین دیگه باید بزنی کنار و استراحت کنید.
AMANTE
۲۷ خرداد ۱۴۰۲این ریپلای، کامنت بالاش و کامنت بالاتر که شبیه ی هم هستن رو لطفا حذف کنید الکی هست. فکر کردم تایید نشده و یک کامنت دیگه گذاشتم.
AMANTE
۲۵ خرداد ۱۴۰۲بین ماشین های ایرانی برای مسافرت من سمند رو بیشتر از همه دوست دارم، جادار و سواری قابل قبولی داره.
اگه هم اتوماتیک دوست دارید تندر نود پلاس گزینه ی خوبی هست ولی صندلی های ناراحتی داره و زودتر از ماشین دیگه باید بزنی کنار و استراحت کنید.
MehdiTurbo
۲۵ خرداد ۱۴۰۲اره سمند تو ایرانیا مخصوصا قدیمیاش و سورن مخصوصن بهترین سواری داره نرم خیلی و بی صدا و جادار البته اونم با گذر زمان افت کرد نسبت به قبلش
ولی برای من که تو دهه بیست زندیم سمند خیلی بی روح طراحیش من خودم تو ایرانیا ۲۰۶ میپسندم کلا ولی از لحاظ کیفیت رانندگی و نرمی و بی سرصدایی جاداری سمند واقعا حرف اول میزنه البته گزینه که بین بد بدتر نسبت به بقیه جاها ولی بین اونا خودروی عالیه ال ممدم همینطور ولی خب ریخت نداره قیافه سمند باز بهتره
سوزوکیم تو گزینه ها جاش بود ننوشتین
مازیار
۲۵ خرداد ۱۴۰۲یه ایراد تندر ۹۰ که تو کاربرد خیلی هم خودشو نشون میده اینه که توی کل داشبورد و حتی روی اون _ به دلیل شیب سراسری _ هیچ جایی برای گذاشتن هیچ شیئی وجود نداره و این در عمل کلافه کننده میشه
محمد
۲۵ خرداد ۱۴۰۲پژو پارسی که سقفش اینقدر نازک شده دست میزنی بهش تو میره کجاش ایمنی داره واسه مسافرت؟
نویدی
۲۵ خرداد ۱۴۰۲تندر پلاس اتومات بخاطر گیربکس قدیمیش مصرف سوخت بالایی داره.
توی رنج قیمت زیر یه میلیارد گزینه های صفر کیلومتر بهتری هست که اینجا بهشون اشاره نشده.مثل x22 pro اتومات،جک j4 اتومات.
M.B.R.D.t.B.P.K.L
۲۶ خرداد ۱۴۰۲X22pro ماشین مناسبی نیست دنا پلاس توربو ازش بهتره از ایرادای X22proمیشه به موتور ضعیف،فضای کم کابین،هندلینگ ضعیف و فضای کم صندوق بار اشاره کرد یه سری مزایا هم داره مثل مصرف سوخت کم و طراحی مدرن کابین
نویدی
۲۶ خرداد ۱۴۰۲دنا همون سمنده،با همون بدنه و ایمنی ضعیف…ماشینی که امنیت نداشته باشه بدرد خانواده و مسافرت نمیخوره…موتور شش سیلندرم روش بذارن بازم بی ارزشه.
امیدوارم x22 pro رو تست کرده باشید و بعد این ایرادات رو ازش گرفته باشید.نه از روی چند کامنت.
ف.م
۲۶ خرداد ۱۴۰۲جفت این ماشینا واسه داخل شهره و موتور مناسبی نداره
سام
۲۵ خرداد ۱۴۰۲سمند پایه گاز EF7 (که جدیدا شده سورن پایه گاز) که با یک باک 8 هزارتومنی 300 کیلومتر پیمایش داره مثل قرقی هم روی گاز شتاب و سرعت داره و اصلا کم نمیاره! نرمی و سواری خوبی هم که داره و از این ارزونتر هزینه سوخت نداریم و این موتور بر پایه ی CNG هم طراحی شده و مشکلات دوگانه های دیگه رو نداره.
Alireza
۲۵ خرداد ۱۴۰۲این حرفم ایراد از پدال نیست اتفاقا خیلیم راضیم و تشکر میکنم از پوشش خبریتون اما بعضی مقالات خیلی حال آدم رو میگیره چون که قشنگ متوجه وضعیت وخیم خودروسازی ها و اینکه مافیا چه ضربه ای به زندگی ما زده میشیم . توی خارج با چی میرن سفر اما با چی باید بریم😔😔
Kamy
۲۵ خرداد ۱۴۰۲لند اتاق ۲۰۰ مدل ۲۰۱۶ پلاک گذر تو دیوار قیمت زده ۲و نیم تا ۳
چقد در حق مردم ستم ؟!
چرا سیر نمیشید لعنتیا
genius
۲۵ خرداد ۱۴۰۲دنا خوراک مسافرت دو نفره است و بس!نویسنده گویی تو عمرش عقب دنا نشسته ببینه صدرحمت به ۲۰۶!!
دنا عقبش واسه نهایتا دو نفر اونم یکیشون ریز اندام تاحدودی جوابه البته بازم سرطانه و زانوی طرف تا مقصد تو کمر راننده است
حافظ
۲۵ خرداد ۱۴۰۲من موندم پلتفرم بسیار با کیفیت تر و بزرگ تر منظورم پلتفرم سمند سریر سابق چرا ایران خودرو این پلتفرم را که راحت در دسترس و امتیازش هم مال خودشه رو حداقل واسه دنا های مدل نیمه ی دوم ۱۴۰۲ یا ۱۴۰۳ فول نمیگذاره با موتور جوانان اینجوری نسب مردم ایران دعا گوی آبی های جاده مخصوص میشند خواهش پلتفرم که در دسترس چینی ها تو یه هفته یه پلتفرم جدید میسازن شما که این پلتفرم را دارید تازه اگه سیستم تعلیق عقبش از نوع ال نود باشه دیگه …… $
شاهین
۲۵ خرداد ۱۴۰۲موتور ای اف سون اصلا جایگزین خوبی نیست در مقابل ایکس یو سون
میکانیک خوب سراغ دارم میگه ای اف سون بعد از خرابی و سرویس مجدد دیگه مثل سابق کار نمیکنه این موتور
بدلیل قطعات یدکی بی کیفیت میسپارم خود مشتری بره قطعاتو از هرجایی که میخواد تهیه کنه بیار براش نصب کنم تا بعد از یک ماه دوباره برنگرده سراغم بگه چرا قطعه بد کیفیت انداختی برام!!!
آقای همساده
۲۵ خرداد ۱۴۰۲مکانیکتو عوض کن
ولی واقعا xu7 خیلی بهتره هی واشر میزنه هیجان سفر میره بالا ولی EF7 خسته کنند حتی آب هم نمیخواد اضافه کنی
Python
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ما تجربه هر دو موتور رو داشتیم واقعا ef7خوب بود
xu7هم علا برکت الله بود دیگه نگم براتون که موتور محبوب مکانیکاس
Huracan Performante
۲۵ خرداد ۱۴۰۲بین همه اینا فقط سراتو
OM.01
۲۵ خرداد ۱۴۰۲در معیار ها نوشته شده=سواری نرم و کشش مناسب و جادار و ایمنی مناسب.
طبق این معیار ها هیچکدوم از گاری های ایرانی شایسته حضور در لیست بهترین خودروها برای مسافرت نیستن. بنظرم ماشین میخواهید بخرید تلاشتونو کنید یه چینی صفر یا دست دو کم کار بگیرید خرید خودروی ایرانی یعنی توهین به خودمون.
اما فارق از این ها بهترین ماشین برای مسافرت یه شورلت کاپریس هست یه کادیلاک سویل. البته با این 2 خودرو تنهایی سفر نرید و باید یه کی کنارتون باشه چون احتمال خوابیدن هنگام رانندگی زیاده :)
حالا که بحث راهنمای خرید هست خب دوستان یه سوال دارم
در رنج 300میلیون تومن=
معماری ، 518، کریسیدا، گالانت ،نوا
کدومو پیشنهاد میدید و چرا؟و کسی هست تجربه مالکیت رو داشته باشه؟(اقا R@min شورلت نوا داشتن در گذشته خوشحال میشم نظراتشون رو بشنوم و مقایسه در قیاس با خودروهایی که گفتم)
استفاده روزانه که نمیشه گفت هفته ای شاید نهایت2بار اونم تو شهر. چون بیشتر جاهارو پیاده میرم و یا مترو. از خودروهایی گفتم هرکدوم( به غیر از 518) چندتا آگهی دیدم رسما ماشینه داد میزنه بیا منو بخر اینقدر تمیز و سرحال هم موتوری هم بدنه کابین.
دلم بدجوری تنوع میخواد. خداوکیلی زور داره 300 میلیون تومن بدی ماشین های دست دوم 150هزارتا کاکرد ایرانخودرو مدل 91 یا 92 بگیری
مکانیکی و قطعات برام در اولویت نیست چون دوستان آشنایان هستن زیاد دردسر نداره برام. بیشتر برای من سواری جاداری و از همه مهمتر توانایی فنی مهمه. دوام هم نسبتا برام مهمه. خودم بین معماری،گالانت،نوا موندم.
(الان اقای اشتری میگه بدرد نمیخورن اینا عمرشونو کردن برو تیپ 2 بخر مدل 92 با 150هزارتا کار کرد اون خیلی بهتره :/)
هی روزگار
۲۹ خرداد ۱۴۰۲Just galant
Hadi
۲۵ خرداد ۱۴۰۲جالبه که هیچ اسمی از ژاپنی ها نیومده…
جنازه ژاپنی برای سفر قابل اطمینان تره تا اینا
کاوه آفاق
۲۵ خرداد ۱۴۰۲دنا پلاس از لحاظ امنیت،امکانات،زیبایی،جاداری خدایی توی ایرانی ها رتبه اول رو داره. واقعا که لقب C200 ایرانی برازندشه.
۲۶ خرداد ۱۴۰۲میگن صندلیای ردیف عقبش جادار نیست و تنگه درسته؟
M/D
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ماشین های دیگه ای هم می شد قرار داد مثل جک s3 و FMC T5 ولی در مجموع خوب بود به هر حال کار راه بندازن چه ایرانی باشه چه خارجی
محسن
۲۵ خرداد ۱۴۰۲به هیچ عنوان نزدیک پارس نشید که تو تصادف مثل پراید کامل جم میشه و همه رو به کشتن میده توی عید همکارم با 25 سال سابقه به همراه همسر وپسر و دختر دانشجوش تو مسیر یاسوج ماشین چپ شد و تمام خانواده کشته شدن خدا لعنت کنه اونایی که با خون این مردم ارتزاق میکنن و خودشون رو نماینده خدا رو زمین میدونن و این جهنم رو برای 80 میلیون ایرانی درست کردن
ناشناس
۲۶ خرداد ۱۴۰۲درسته اصلا دیگه پارس برای جاده خوب نیست حتی به جرأت میتونم بگم که ایمنیه پارس بدتر از پراید شده
سامان
۲۵ خرداد ۱۴۰۲چرا پیکان وانت رو ننوشتی خو
*ALI*
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ماشین های سایپا مدل های پایین ترش به نظرم هیچ کدومشون مثل پراید ویژگی های بالا رو نداره اگر می خوای موقع مسافرت بری پیش خدا فقط پراید
ناشناس
۲۶ خرداد ۱۴۰۲تو که میگی موقع مسافرت اگه میخوای بری پیش خدا فقط پراید یعنی لگنای دیگه مثل پژو پارس ارابه ی مرگ نیستن البته نمیخوام تعصب پراید رو بکشم و پراید هم ندارم ولی میخوام اینو بگم که لگنای داخلی یکی از دیگری بدتره تو برو تو گوگل تصادفات مثلا پژو پارس رو ببین نظرت در مورد پراید عوض میشه
*ALI*
۲۶ خرداد ۱۴۰۲بله دوست عزیز من فقط منظورم به پراید نبود بلکه همه ماشین های ایرانی خودشون یه جورایی ارابه مرگ هستند فلیم تصادفات ماشین های ایرانی دیگه رو هم دیدم پرایدو فقط مثال زدم
آقای همساده
۲۵ خرداد ۱۴۰۲به xu7 میگه پردردسر
دردسر جلو xu7 لنگ میندازه
میرسلیم
۲۵ خرداد ۱۴۰۲آقا تولید ملی رو مسخره نکنید
فرزاد افشار
۲۵ خرداد ۱۴۰۲منظور نویسنده ماشینا معمولی ساخت کشورا عقب مونده هست ن ژاپن و آلمان آمریکا و امثالهم
ایران فرانسه
۲۶ خرداد ۱۴۰۲تجربه رانندگی و مسافرت با سمند ، دنا ، شاهین ، سراتو ، ال نود و فیدلیتی رو دارم اگر از ایمنی و قدمت پلتفرم بگذریم که البته نباید گذشت ال نود که اصلا ماشین مسافرت نیست با صندلی های ناراحت و نبود آپشن های رفاهی حتی یه مونیتور، سمند به نسبت ماشین های ایرانی کمتر خسته می کنه و صندلی های خوبی داره البته به نسبت ، دنا با توجه به مشابهت اتاق با سمند چون داشبورد رو آوردن جلو منو با قد ۱۹۰ نابود می کرد، سراتو مشکلش ارتفاع کم کف تا جاده که وقتی چند نفر باشند مضاعف میشه و کمی خشکی ، شاهین صدای بالای موتور رو مخ البته تو مدلای قدیم و اونم ارتفاع کم کف تا زمین که تو پستی و بلندی ها همش اگزوز و زیر ماشین گیر می کنه ، فیدلیتی هندلینگ عالی به نسبت جثه نرم موتور سرحال و آپشن های رفاهی قابل قبول ولی گیربکس خنگ ، در کل با توجه به نبود خودروهای مونتاژی با منشا ژاپنی و اروپایی امکان مقایسه راحتی و نرمی میسر نیست
۲۶ خرداد ۱۴۰۲سلام پشت دنا پلاس میگن جادار نیست درسته ؟
برای خانواده دنا بهتره یا تارا؟
shetab-car
۲۶ خرداد ۱۴۰۲تارا فضای پای بیشتری داره ضعف دنا اینه که اومدن همون اتاق سمند رو استفاده کردن اما جای صندلی ها اومده بالاتر و بزرگتر شده به همین خاطر در ردیف جلو برا اونایی که قد بلند هستند سر به سقف می گیره!
تارا اما به لطف پلت فرم 301 فضای پا بهتر و سواری نرم تری داره هر چند قیافه اش چنگی به دل نمی زنه
shetab-car
۲۶ خرداد ۱۴۰۲تندر فارغ از دوام فنی خوبش اما به شدت هندلینگ افتضاحی داره و همینطور صندلی هاش خیلی ناراحته ردیف عقب که دیگه فاجعه است
دکمه شیشه بالابرش هم اندازه کف دسته :)
امیرحسین
۲۶ خرداد ۱۴۰۲سلام آقای دهقان لطف کنید از پراید وانت هم پست بزارید.
سورنا
۲۶ خرداد ۱۴۰۲سراتو برای مسافرت!!صندلی ها به حدی خشک و ناراحت هستن که حتی برای مسیر های بین شهری ادم دچار کمردرد میشه.ارتفاع ماشین هم به شدت کمه.
Hadisalim82
۲۶ خرداد ۱۴۰۲سلام با ۴۰۵ کل ایرانو گشتم ،شهز به شهر
نمیخوام از محصولات داخلی دفاع کنم ولی فعلا بودیکه وار
Amir Ali Aventador
۲۶ خرداد ۱۴۰۲حالا سمند حرفی ولی بقیه اصلا موافق نیستم یا ماشینی موافقم ک اونم تو ایران نمیاد همون تویوتا هایلندر که بهترین ماشین دنیا برا مسافرته