چشم اندازخودروهای چینیمقالات

بهترین خودروهای چینی بازار ایران؛ از جک J4 تا تیگو 8 پرو مکس

انتخاب بهترین‌ها چالش سختی است. در بازار کشورمان خودروهای چینی زیادی حضور دارند که در این مطلب بهترین‌های آن‌ها در هر کلاس را معرفی کرده‌ایم.

پس از ممنوعیت واردات، بازار خودروی کشورمان بیش‌ازپیش حالت انحصاری به خود گرفت و در حال حاضر بازه قیمتی ۸۰۰ میلیون تا دو میلیارد تومان کاملاً تحت سلطه چینی‌ها است. هم‌اکنون در این بخش از بازار خودروهای چینی متنوعی در کلاس‌های مختلف عرضه می‌شوند که انتخاب از میان آن‌ها می‌تواند دشوار باشد. به همین دلیل، در این مطلب قصد داریم بهترین خودروهای چینی بازار کشور در کلاس‌های مختلف را معرفی کنیم. البته مدل‌هایی که در اینجا معرفی می‌شوند بی‌نقص نیستند اما می‌توان آن‌ها را نسبت به دیگر چینی‌های هم‌کلاس و هم‌قیمت برتر دانست.

آیا خودروهای چینی ارزش خرید دارند؟

همان‌طور که اشاره شد، به دلیل شرایط انحصاری بازار خودروی کشورمان، کسانی که به دنبال خودروهایی مدرن‌تر و مجهزتر از مدل‌های داخلی هستند انتخابی جز چینی‌ها نخواهند داشت. البته شاید آزادسازی واردات خودرو که به‌تازگی صورت گرفته بتواند کمی این شرایط را تغییر دهد اما اکثر مدل‌های وارداتی از برندهای معتبر جهانی به‌احتمال‌زیاد بالای دو میلیارد تومان قیمت خواهند داشت که این یعنی بازهٔ قیمت یک تا دو میلیارد تومان همچنان در اختیار چینی‌ها خواهد بود؛ بنابراین، با توجه به پیشرفت‌هایی که خودروسازان چینی طی سال‌های گذشته از لحاظ کیفیت، طراحی و تکنولوژی داشته‌اند و ازآنجایی‌که از اکثر آپشن‌های خودروهای بروز جهانی بهره می‌برند، برای کسانی که در بخش قیمتی بالای یک میلیارد تومان به دنبال خودرو هستند می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند.

بهترین خودروهای چینی در بازار ایران

در ابتدا سراغ سدان‌ها می‌رویم و بهترین نمونه‌های آن در کلاس‌های مختلف را معرفی می‌کنیم و سپس به شاسی‌بلندها و پیکاپ‌ها خواهیم پرداخت.

سدان کوچک

جک J4

در بخش قیمتی زیر یک میلیارد تومان بازار کشور سدان‌های چینی چندانی وجود ندارد و انتخاب‌ها بیشتر به مدل‌های داخلی محدود می‌شود ولی در همین بخش سدانی که چند سالی است بی‌سروصدا در بازار حضور دارد و تا حدودی نظر خریداران را جلب کرده جک J4 است. این خودرو به لطف استهلاک پایین، قدرت قابل‌قبول پیشرانه، گیربکس اتوماتیک و قیمت نسبتاً مناسب می‌تواند انتخاب مناسبی بجای مدل‌های هم‌قیمت داخلی باشد. J4 که برای اولین بار در سال ۲۰۱۲ معرفی شد، شاید ظاهر چندان جذاب و مدرنی نداشته باشد اما در داخل از کیفیت قابل‌قبول و کابین جاداری نسبت به اندازه بهره می‌برد. این خودرو از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری چهار سیلندر با ۱۰۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور نیرو می‌گیرد که به یک گیربکس CVT متصل است.

سدان کامپکت

بهمن ریسپکت

یکی دیگر از سدان‌های چینی زیر یک میلیارد تومان بازار کشور بهمن ریسپکت است. البته منظور ما قیمت کارخانه‌ای آن (۷۷۰ میلیون تومان) است زیرا قیمت این خودرو در بازار به بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان رسیده است. ریسپکت در اصل محصول کووین است که برند اقتصادی چری محسوب می‌شود. این خودرو بر اساس چری آریزو ۷ ساخته شده اما در داخل و بیرون بازطراحی بزرگی را تجربه کرده است تا مدرن‌تر شود. ظاهر نسبتاً جذاب و بروز، پیشرانه توربوشارژ قدرتمند، آپشن‌های قابل‌توجه و قیمت کارخانه‌ای مناسب (البته اگر موفق به خرید آن با قیمت کارخانه‌ای بشوید!) از نقاط قوت این ماشین هستند. ریسپکت به یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو با ۱۵۴ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور در کنار یک گیربکس ۹ سرعتهٔ CVT مجهز است.

کی‌ام‌سی J7

شرکت جک که سال‌ها پیش با سدان خوش‌چهرهٔ J5 جا پای خود را در بازار ایران محکم کرد، چند وقتی است که سدان جدیدی بنام J7 را به بازار کشورمان فرستاده است. این ماشین که حالا با برند جدید کی‌ام‌سی کرمان خودرو عرضه می‌شود، درواقع سی‌هائو A5 نام دارد (سی‌هائو برند زیرمجموعهٔ جک است) و پیشینهٔ آن به سال ۲۰۱۹ بازمی‌گردد اما در سال ۲۰۲۱ فیس‌لیفت بزرگی را تجربه کرده است. یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه این خودرو طراحی جذاب و منحصربه‌فردی است که شخصیت خاص خود را داشته و اثری از کپی‌برداری در آن دیده نمی‌شود. J7 در داخل هم از کابینی مدرن با نمایشگر عمودی بزرگی بهره می‌برد و از لحاظ آپشن هم چیزی کم و کسر ندارد. زیر کاپوت این ماشین هرچند مثل اکثر چینی‌ها یک موتور ۱.۵ لیتری قرار گرفته اما این پیشرانه به لطف توربوشارژر و تزریق مستقیم سوخت، ۱۷۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند تا قوی‌ترین سدان بازار کشور لقب گیرد.

بهترین شاسی بلندهای چینی در بازار ایران

پس از سدان‌ها، حالا سراغ شاسی‌بلندهای چینی بازار کشورمان می‌رویم که تنوع بیشتری دارند و در انتها هم به یک پیکاپ خواهیم پرداخت.

شاسی‌بلند کوچک

چانگان CS35 پلاس

در دههٔ ۹۰ شمسی سایپا اقدام به مونتاژ نسل اول چانگان CS35 کرد و توانست نظر خریداران را جلب کند اما تحریم‌ها مانع از ادامهٔ همکاری این دو شرکت شد. بااین‌حال، چانگان دوباره قصد بازگشت به بازار کشورمان را دارد و برای اولین قدم، مدل CS35 پلاس را انتخاب کرده که نسخهٔ فیس‌لیفت نسل دوم همان CS35 محبوب بازار ایران است. این ماشین که فعلاً قرار است به‌صورت وارداتی عرضه شود، به لطف طراحی بیرونی جذاب، کابین مدرن، پیشرانهٔ قدرتمند و پشتیبانی سایپا، می‌تواند موفقیت نسل قبلی خود را تکرار کند. CS35 پلاس با یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری توربو در ایران عرضه می‌شود که ۱۵۸ اسب بخار قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد و برای کراس‌اووری با این کلاس و ابعاد قدرت قابل‌توجهی به‌حساب می‌آید و آن را از همهٔ رقبای هم‌کلاس خود بالاتر قرار می‌دهد. انتقال این نیرو هم از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه صورت می‌گیرد. هنوز قیمت دقیق CS35 پلاس مشخص نیست اما با توجه به اعلام قیمت پایهٔ ۵۸۳ میلیون تومانی آن در بورس، انتظار می‌رود قیمت کارخانه‌ای نهایی کراس‌اوور جدید چانگان در ایران حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان باشد.

شاسی‌بلند کامپکت

دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی پرایم که توسط گروه بهمن راهی بازار کشورمان شد، به لطف طراحی کوپه مانند جذاب و قیمت مناسب، توانست موفق عمل کند اما انتقاد اصلی که به این خودرو وارد می‌شد، پیشرانهٔ نه‌چندان قدرتمند در کنار گیربکس کسل‌کنندهٔ CVT بود. به همین دلیل، گروه بهمن در اوایل امسال نسخهٔ قوی‌تر این خودرو را با نام دیگنیتی پرستیژ معرفی کرد. این نسخه به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو مجهز شده که با ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور، پس از فونیکس تیگو ۸ پرو مکس دومین شاسی‌بلند قدرتمند بازار ایران محسوب می‌شود. علاوه بر این، انتقال نیروی این موتور هم بجای گیربکس CVT نسخهٔ قبلی توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک صورت می‌گیرد. ظاهر جذاب و خاص، پیشرانهٔ قدرتمند و قیمت کارخانه‌ای مناسب، دیگنیتی پرستیژ را به یکی از گزینه‌های قابل‌توجه در بین کراس‌اوورهای کامپکت بازار ایران تبدیل کرده است.

فونیکس تیگو ۷ پرو

فونیکس تیگو ۷ پرو درواقع نسل دوم چری تیگو ۷ است که در سال ۲۰۲۰ راهی بازار چین شد و مدت کوتاهی بعد به کشورمان آمد. نسل اول این خودرو هم در ایران عرضه می‌شد و همچنان در کنار نسل جدید تولید آن توسط مدیران خودرو ادامه دارد. بااین‌حال، تیگو ۷ پرو که در قیمت کارخانه تنها ۲۲۰ میلیون تومان از تیگو ۷ معمولی گران‌تر است، از ظاهر بسیار جذاب‌تر و مدرن‌تری با جلوپنجرهٔ موسوم به کهکشانی چری بهره می‌برد. این خودرو همچنین از کابین قابل‌توجهی هم برخوردار است که آپشن‌های زیادی مثل گرم‌کن صندلی‌های جلو، کول باکس، شارژر بی‌سیم گوشی، نورپردازی داخلی و… را ارائه می‌کند. زیر کاپوت این کراس‌اوور چینی یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری توربو با ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است که نیروی خود را به یک گیربکس ۹ سرعتهٔ CVT تحویل می‌دهد.

شاسی‌بلند دو دیفرانسیل

فونیکس تیگو ۸ پرو مکس

مشکل اصلی اکثر شاسی‌بلندهای چینی که بسیاری از آن انتقاد می‌کند، عدم برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک است یعنی چیزی که در بسیاری از مدل‌های جهانی دیده می‌شود. به‌تازگی اما مدیران خودرو اقدام به معرفی تیگو ۸ پرو مکس کرده است تا این نقیصه را برطرف کند. این یکی از تنها دو شاسی‌بلند چینی چهارچرخ محرک بازار کشورمان محسوب می‌شود. چری این خودرو را برای اولین بار در پاییز سال ۲۰۲۱ در چین معرفی کرد و حالا در کنار برادر محرک جلوی خود یعنی تیگو ۸ پرو به بازار کشورمان آمده است. تیگو ۸ پرو مکس علاوه بر برخورداری از سامانهٔ چهارچرخ محرک، به پیشرانهٔ قوی‌تر ۲ لیتری توربو هم مجهز است که با ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور، این کراس‌اوور را به قوی‌ترین خودروی چینی بازار ایران تبدیل می‌کند. این در حالی است که تیگو ۸ پرو محرک جلو از یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری توربو با ۱۹۷ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند. البته تیگو ۸ پرو مکس با قیمت کارخانه‌ای بسیار گزاف دو میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد اما از سوی دیگر، عنوان قوی‌ترین، مجهزترین و تنها کراس‌اوور چهارچرخ محرک بازار ایران را یدک می‌کشد.

شاسی‌بلند آفرودی

دایون Y5

دایون Y5 که حدود یک سال پیش توسط ایلیا موتور راهی بازار ایران شد، تا پیش از عرضهٔ تیگو ۸ پرو مکس تنها شاسی‌بلند چینی دو دیفرانسیل بازار محسوب می‌شد. البته شاید در نگاه اول Y5 خودروی چندان جالبی به نظر نرسد اما ویژگی‌هایی که زیر پوست آن پنهان شده می‌تواند نظرات را تغییر دهد. اول اینکه برخلاف تیگو ۸ پرو مکس و تمام کراس‌اوورهای چینی بازار، Y5 که برادر شاسی‌بلند پیکاپ مکث کلوت محسوب می‌شود، شاسی نردبانی مستقل دارد و یک SUV واقعی است. علاوه بر این، زیر کاپوت این ماشین یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ تحت لیسانس میتسوبیشی قرار گرفت است که ۲۰۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد. سامانهٔ چهارچرخ محرک ساخت بورگ وارنر با حالات سبک و سنگین، قفل دیفرانسیل عقب ساخت ایتون و گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک آیسین هم از دیگر ویژگی‌های قابل‌توجه Y5 هستند. البته این خودرو از لحاظ طراحی داخلی و تجهیزات در برابر کراس‌اوورهای هم‌قیمت خود حرفی برای گفتن ندارد اما این کاستی را با توانایی‌های آفرود بالا، کابین بزرگ با سه ردیف صندلی و قیمت مناسب‌تر جبران می‌کند.

پیکاپ

فوتون G7

اگر وانت‌های فرتوت و بی‌کیفیت داخلی را در نظر نگیریم، بخش پیکاپ‌های بازار کشورمان کاملاً تحت سلطهٔ چینی‌ها است که در مدل‌های مختلفی به فروش می‌رسند. در بین این پیکاپ‌های رنگارنگ می‌توان فوتون G7 جدید ایران‌خودرو را برترین گزینه دانست. این خودرو که جدیدترین وانت بازار محسوب می‌شود، به لطف طراحی مدرن، بهره‌گیری از زیرساخت‌های تویوتا هایلوکس، پیشرانهٔ قدرتمند و آپشن‌های زیاد، بالاتر از رقبای خود قرار می‌گیرد. فوتون G7 با پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو تزریق مستقیم سوخت که ۲۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد، قوی‌ترین وانت حال حاضر کشور محسوب می‌شود. این خودرو همچنین با برخورداری از تجهیزاتی مثل سنسور نور و باران، نورپردازی داخلی، شارژر بی‌سیم گوشی، هشدار حرکت بین خطوط، هشدار جلوگیری از تصادف، گرم‌کن و تنظیم برقی صندلی‌های جلو، دوربین ۳۶۰ درجه و سنسورهای پارک جلو و عقب، پرامکانات‌ترین وانت بازار هم به‌حساب می‌آید. دیگر ویژگی مثبت فوتون G7 نیز قیمت کارخانه‌ای نسبتاً مناسب یک میلیارد ۲۳۸ میلیون تومانی آن در مقایسه با رقبا است.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۱۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. Sigma

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1019 ديدگاه)

    تیگو ۷ پرو توی رقبا بی نظیره چه موتور گیربکس متریال کیفیت سواری نمیدونم ملت چرا سر و دست میشکونن برای فیدلیتی

    موافقم 112
    مخالفم 54
    1. ehsan fa

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (1948 ديدگاه)

      چون پول تویوتا تاندرا میدن و فونیکیس تیگو ۸ پرو میخرند اونم باید برند تو صف و نقدی پیدا بشند مایه رو ، کلا هرچی بدستشون میاد میخرند ، در حالی که تویوتا رو تو خارج کمتر از ۲۰ درصدش رو میدن بقیه ش قسطی بدون سود اکثرا

      موافقم 46
      مخالفم 18
      1. Avan

        ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (419 ديدگاه)

        شما با دو میلیارد تویوتا توندرا تو ایران می تونی بخری؟!

        موافقم 34
        مخالفم 7
    2. ارتین

      ۲۶ آبان ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      تیگو ۷ پرو دیگر امسال حرفی برای گفتن نداره از هر لحاظ بخصوص از نظر فنی و شتاب…

      تیگو ۷ پرو ۱۱ ثانیه هست!!

      هایما ۸اس شتاب کمتر از ۸ ثانیه
      فونیکس ۸ ثانیه
      تیگو ۸ پرو ۹ ثانیه
      کی ام سی j7 شتاب ۹ ثانیه

      موافقم 5
      مخالفم 0
  2. Doctor Who

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    ماشینم شده مثله خونه، هر کی داره از قدیم داره…
    وگرنه کسی نمیتونه با پس‌انداز و پول جمع کردن و قسط و قرض و وام ماشین بخره!
    خدا رو شکر مسئولینمون حسابی به فکر اقتصاد خانواده‌ها هستن که دم عیدی دیگه نیاز نباشه بریم آرایشگاه و پول آرایشگاه بدیم…
    قیمتا رو که میشنویم، خود بخود شیو میشیم!😉

    موافقم 234
    مخالفم 4
    1. حسین

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2949 ديدگاه)

      اگر فکرمون قدیمی باشه حق با شماس،
      وگرنه جوون با ارز دیجیتال بهتر از اینا رو خریده

      موافقم 11
      مخالفم 190
      1. Doctor Who

        ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (24 ديدگاه)

        حسین جان در نظر بگیر جامعه از آحاد مردم تشکیل شده.
        زن و مرد ، پیر و جوان ، باسواد و بی‌سواد ، غنی و فقیر ، توانمند و کم توان
        کرامت انسانی یعنی اینکه هر کدوم از این طیف آدم‌ها، بدون زحمت خارج از توان انسانیشون، به خواسته‌های معقولشون منجمله مسکن و خودرو و بهداشت و آموزش و …. برسن
        به نظرت الان چند درصد مردم سرزمینم بدون رنج مضاعف و دغدغه خاصی میتونن به خواسته‌های برحق خودشون برسن؟
        آمار انتظار برای خرید مسکن رو شنیدی به چند سال رسیده؟

        موافقم 159
        مخالفم 4
        1. حسین

          ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (2949 ديدگاه)

          دنیا بیش از ۲۰۰ کشور داره ، چنتاشون اینجوری هست؟
          تازه در بسیاری از کشور ها مردم فکر خرید مسکن را هم نمیکنن و عادت کردن به اجاره نشینی.
          به هر حال الان با فارکس و ارز دیجیتال باید به دلار درآمد داشت وگرنه از زمونه عقبی.

          موافقم 15
          مخالفم 149
        2. مردیم از خوشی

          ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (1460 ديدگاه)

          در جواب حسین
          فکر کردی بازار ارز همیشه سوده ؟
          شما چندسالته ؟

          درضمن میشه به ما بگی از اون ۲۰۰ کشور چندتاشون ۲۰ درصد ذخایر نفت و ۲۰ درصد ذخایر کل گاز جهان را در خود دارند ؟
          بگو تا ما هم آشنا بشویم
          من بگم ؟
          امارات
          عربستان
          قطر
          و…
          اگه قرار باشه مقایسه انجام بشه باید با این کشور ها باشه نه چهار تا کشور آفریقایی مثل زامبیا و الجزایر

          موافقم 124
          مخالفم 3
      2. بی نام

        ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (83 ديدگاه)

        اگر راست می گویید یک انتخابات آری یا نه مثل سال ۱۳۵۸ بگذارید…آن وقت می بینید مردم چه جوابی بهتون می دهند….
        دوست عزیز همه مردم نمی توانند رانت اطلاعاتی یا سرمایه بابا داشته باشند که بتوانند ارز دیجیتال بخرند و بفروشند…
        الان برای خریدن یک لب تاب باید وام بگیری…
        یا خیلی ساده ای یا می خواهی بدبختی مردم را گردن خودشان بگذاری…
        من ۲۰ سال است کار می کنم با مدرک فوق لیسانس فنی هنوز نتوانستم ۶۰ متر خونه بخرم…
        فقط توانستم یک ماشین پژو بخرم و پول اجاره خونه را بدهم…به زودی اوضاع و شرایط به نفع مردم عوض می شود…این را مطمئنم…

        موافقم 77
        مخالفم 10
      3. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

        ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (2959 ديدگاه)

        دوست عزیز
        اولا معامله گری در بازارهای مالی، یکی از سخت ترین کارهای دنیاست که 90 درصد مردم حتی با گذروندن دوره های مختلف و چند سال تجربه، بازهم نمی تونن ازش سود مستمر بگیرن
        دوما بهتره خودتون رو گول نزنین و کمی دقت کنین به ماهیت نوسان گیری در بازار فیوچرز ارز دیجیتال که عملا فرقی با قماربازی نداره
        من خودم مدت 2 سال در بازار ارز دیجیتال فعالیت کردم و اتفاقا سود خوبی هم گرفتم، اما در نهایت هرچی فکر کردم نتونستم تفاوتی بین تریدرها و قماربازها پیدا کنم، پولی که از این روش به دست میاد اصلا شرافتمندانه نیست

        موافقم 93
        مخالفم 15
        1. آرین

          ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
          سوابق: (1 ديدگاه)

          حرفتو با عملت یکی کن. اگه فک میکنی شرافتمندانه نبوده پولی که درآوردی، به من که نه ولی هرچی درآوردی به یه مرکز خیریه واریز کن..
          ولی بدون بازار و اقتصاد علمه و اگه بیشتر مردم توش ضرر میکنن این نیس که بدشانسن نه..بخاطر اینکه پارامترهاش بیشتر از اونیه که تو ۴ تا دوره مقدماتی بتونن تحلیلش کنن..با چیزی که اسمش قمار و شانسه فاصلش قابل توصیف نیست برادر

          موافقم 13
          مخالفم 38
        2. پوریا

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1 ديدگاه)

          دوست عزیز شما که هنوز فرق بین دانش. تحلیل و علم رو نمیدونین و کار در بازارهای مالی رو فرقی با قمار نمیدونین چطوری دبیر سایت پدال هستین الان قرن بیستم‌هستیم و دوره دوره تکنولوژی هست و اگر با دانش وارد ابن بازارها بشین و تمرین و تلاش کنین میتونین سود خوبی بگیرین چون شما نتونستین ککار کنین دلیل نمیشه به تریدرها توهین کنین حکایت شما مثل 206و لندکروزه

          موافقم 6
          مخالفم 9
        3. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

          ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2959 ديدگاه)

          بله دیگه الان قرن بیستم هستیم 😄
          شما هم ۲ سال دیگه حساب کار دستت میاد

          موافقم 12
  3. ماک

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    همشون آشغالن، بگین تو کدام کشور ها عرضه میشن؟

    موافقم 63
    مخالفم 65
    1. Davood

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      تیگو 8 و تیگو 7 توی برزیل قطر و امارات و چند جای دیگه عرضه میشه

      موافقم 49
      مخالفم 21
    2. fadedsaint90

      ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (13 ديدگاه)

      دوست عزیز لزوما همه ی خودروهای چینی آشغال نیستن، همین شرکت چری با تولید حدود 1 میلیون و 200 هزار دستگاه توی سال 2022 نزدیک به 450 هزار دستگاه رو صادر کرده، چیزی حدود 40 درصد تولیدش، تیگو 8 پرو امسال توی انگلیس هم عرضه میشه و خیلی چیزهای دیگه. برند MG از زیر مجموعه های خودروسازی سایک جزو 25 برند پرفروش سال 2022 در اروپا بوده. خوبای چینی سمت ایران نمیان

      موافقم 22
      مخالفم 2
  4. sina7

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (437 ديدگاه)

    اینارو که میبینم یاد جمله `دلخوش به این مقدار نباشید` میفتم
    یه عده که دیگه تعدادشونم خیلی کم شده هنوز میگن : درسته یه سری مشکلاتی هم هست ولی مردم باید صبر داشته باشن
    یه سری مشکلات؟ بگو کجاش درسته همونارو ما نگه داریم تا اونا هم تبدیل به مشکل نشه :)))
    صبر؟ چند روز دیگه سالگرد صبر ایوب مردمه!
    بازم باید تاکید کرد که دلخوش به این مقدار نباشید
    حضرت خودشون گفتن ما میخوایم به عقب برگردیم
    ملت هم الله اکبر میگفتن اون موقع

    موافقم 134
    مخالفم 12
    1. پویا

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (490 ديدگاه)

      خب اونا نون سر سفرشون از همین مشکلات تامین میشه وگرنه اگر کسی عقل معیوبی هم داشته باشه تاحالا فهمیده

      موافقم 72
      مخالفم 3
    2. حسین

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (2949 ديدگاه)

      همه چی مون به هم می یاد!
      ۲۰ سال پیش ، قبل داستان بابک و اختلاس ها رو یادته؟
      همون موقع هم اگر مدیر دولتی بودی و با پارتی بازی فامیلت رو نمیبردی سرکار یا ویلا و زانتیا نداشتی و سفر خارج نمیرفتی با خانواده ، بی عرضه بودی!
      همه مسخرت میکردن!
      حالا اینکه یک املاکی داره از هر معامله چقدر میگیره و سایر مشاغل چه میکنن ، البته بعضی ها ، بکنار!
      توقع داری چی درست بشه وقتی حتی در رانندگی فقط خود خواه هستیم ، بعضا البته ، و راحت پارک دوبل میکنیم ، راه را می‌بندیم ، در صف نمی مانیم و از جاده خاکی میریم جلو صف و حق همو میخوریم؟
      کی ما درست بودیم که توقع داریم کشور درست بشه؟
      فقط شرمنده خوب ها هستیم.
      درضمن جمله دلخوش به این مقدار نباشید یعنی ما برای این چیزا و دنیا انقلاب نکردیم! نه اینکه قراره بیشتر بدست بیاریم.

      موافقم 43
      مخالفم 35
      1. مردیم از خوشی

        ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (1460 ديدگاه)

        تلاشت برای ماست مالی کردن ستودنی هست

        اینکه ما صف را رعایت نمی کنیم
        بی فرهنگ شدیم
        و….

        چه ربطی داره به اینکه ما نباید مثل بقیه دنیا زندگی کنیم؟ آیا کشور های عربی خیلی با فرهنگ هستند ؟ که اینقدر زندگی خوبی دارند ؟
        درضمن همه خوب میدونند اینجا برای رسیدن به پست و مقام باید همیشه از خودشون باشی و مردم عادی هرگز نمی تونند به پست و مقام موثری برسند
        شما و امثال تو فقط قصد دارید بگید مقصر خود مردم هستند
        فرهنگ بخش زیادیش مربوط به آموزش پروش هست که اونم به لطف مسولین خراب خرابه چه از لحاظ محتوا چه امکانات
        امیدوارم برا تلاش های که میکنی مردم را مقصر جلو بدی حداقل حقوق بگیری چون عاقبت بخیر که نمیشید حداقل یه نونی حرومی خورده باشید دنیاتون را گذرونده باشید

        موافقم 47
        مخالفم 9
      2. sina7

        ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (437 ديدگاه)

        دوران ` از ماست که بر ماست` تموم شد
        مردم بار ها تمایل به تغییر رو نشون دادن
        هزینه هم دادن
        ولی خب زور و تفنگ نمیذاره تغییر انجام بشه
        دوبله پارک کردن همه جای دنیا هست
        دلیل نمیشه چون بعضیا دوبله پارک می‌کنن ، مملکت به این فلاکت بیفته :))

        موافقم 50
        مخالفم 6
      3. مانی

        ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        اتفاقا در ادامه اون جمله معروف اومده:
        ما آب را مجانی‌ می‌کنیم،برق را مجانی‌ می‌کنیم،اتوبوس را مجانی‌ می‌کنیم!!!!
        و … پس میبینی‌ که خیلی‌ هم دنیایی بوده

        موافقم 11
        مخالفم 1
  5. AMANTE

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1907 ديدگاه)

    به شخصه اگه بخوام ماشین بین بازه ی ۱ تا ۲.۵ میلیارد بخرم انتخاب ام محصولات تویوتا است.
    ولی اگه انتخاب بر صفر کیلومتر بودن باشه فونیکس FX یا همون چری اومادا پنج رو انتخاب میکنم.
    توی بازار جهانی و آزاد هم میرم سراغ برند های دیگه.

    موافقم 44
    مخالفم 17
    1. Sadra

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (8 ديدگاه)

      من باشم تا 2.5 تیگو 8 پرومکس برمیدارم هم بزرگه هم قویه همه جوره از fx بهتره

      موافقم 4
      مخالفم 8
    2. Taha Malek

      ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (916 ديدگاه)

      با خانواده قصد خرید خودرو رو داریم خودم محصولات تویوتا رو پیشنهاد دادم اما وقتی میری سایت های خرید و قروش کارکرد ها از 300K بالاتر نیست ! این درحالیه که مثلا تویوتا کمری 2010 باید اکثرا تو رنج 400 تا 700 هزار کیلومتر باشن. واقعا کار افراد کمیه که یه نسخه تمیز رو پیدا کنن.
      از اونور واقعا نمیشه از سود خرید از نمایندگی چشم پوشی کرد 400 500 میلیون رقمی نیست که یه خانواده کارمندی راحت بهش برسه اما متاسقانه نمایندگی های مدیران خودرو که همین دو سه سال پیش زوری میخواستن با هزار تا شرایط به آدم ماشین بفروشا الان اصلا معلوم نیست چی میخوان همین امروز صبح رفتیم گفتن بعد از ظهر fx ثبت نام میکنیم ساعت 3 رفتیم گفتن 5 تا سهمیه نمایندگی تموم شد!!!
      واقعا شرایط هیچ قسمت مملکت درست نیست اما بازار خودرو دیگ …

      موافقم 7
      مخالفم 3
  6. amir

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (518 ديدگاه)

    آشغالا..

    موافقم 47
    مخالفم 35
  7. Sohrab

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (43 ديدگاه)

    من به محصولات گروه بهمن اطمینان خاصی دارم. انصافا در چند دهه اخیر محصولات قابل اطمینانی رو وارد بازار کرده و کیفیت رو فدای کمیت نکرده هیچ‌وقت

    موافقم 28
    مخالفم 53
    1. amir

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (518 ديدگاه)

      گروه بهمن و غیر بهمن نداره!همگی کشور رودستی دادن به چین.شما میگی کیفیت!؟
      این بنا از پای بست ویران است خواجه در بند نقش ایوان است

      موافقم 66
      مخالفم 7
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (10385 ديدگاه)

      با شما کاملاً موافقم و همیشه لِوِل کیفیتی محصولات بهمن از همه بالاتر بوده چه ایرانی چه چینی و ژاپنی !

      اما موضوعی که هست اینه که در باتن همه یکی هستند با ظواهر مختلف !
      اما در بحث منتاژی ، بهمن سابقه‌دارتر هست !

      ولی فکر میکنم در بخش پیکاپ‌ها در بین چینی‌ها فوتون از همه قدیمی‌تر و با تجربه‌تر باشه که جالبه مردم استقبال نکردن با اینکه بسیار زیباتر و اصولی‌تر ساخته شده و فکر نکنم این جدیدها مثل قبلی‌ها دیزل باشه !
      کسایی که پیکاپ جک سوار شدن دیدن که واقعاً فقط در ظاهر خوب کار کرده ولی در متریال داخلی و چِفتوبست بودن قطعات یه فاجعه و دلزده به حساب میاد و برای همین میگم مردم ما هیچگاه سواد خودرویی کسب نمیکنند و همیشه انتخابشان بر حسب ظاهر بوده نه پشتوانه‌ی خودروسازی و کیفیت اصولی محصول !

      یکی دیکر از بیسوادی‌های این مردم ما ، بزرگ کردن شرکت چری هست که واقعاً جزء تیگو ۸ هر محصولیش را میخواهید درش را باز کنید از همان ابتدا که دست به دستگیره‌ی در آن‌ها میزنید و در باز میشود متوجه‌ی فاجعه‌ی منتاژ و کیفیت مضخرف ساخت میشوید که البته راه کره‌ای‌ها را در پیش گرفتن و با زود به زود فیس‌لیفت کردن و عروسک ساختن دل بیسوادان را میبرند !

      رسپکت بهمن و جَک جدید سدان کرمان را از نزدیک دیدم و واقعاً نسبت به چینی بودن و دیگر چینی‌ها متفاوت ساخته شده‌اند ولی باز چه فایده که در باتن همه از یک موتور گیربکس مضخرف استفاده میکنند و چین تمام قدرت خودش را گذاشته روی ساخت برقی‌ها و این موتورهای دو و یک‌نیم لیتری را گذاشته جهت دوران گذر از سوخت فسیلی و ترجیح میده سرمایه‌گذاری نکنه مثل خودروسازان فرانسوی !!!

      ولی باز میگویم ، حتی سوار شدن چینی‌ها فکر هم نمیکنم چه برسه خریدنشان ، خوب تا بدشان فاجعه هستن که بر میگرده به سیاست مسئولان چینی که میخواهند جهان را به آشوب بکشانند و همه را به زیر دیکتاتوری پشت پرده‌ی خود بکشانند !

      چین با اقتصاد ، جهان را میبلعد و دوران جنگ و خونریزی با توپ تانک فشفشه به اتمام رسیده و باید درک کنید این در این دنیا هرچه پولدارتر باشید قدرتمندتر هستید ، از یک خانواده‌ی کوچک در یک محله گرفته تااااااا یک استان ، کشور و قاره !

      پس دوستان برای ثروتمند شدن خود و کشورمان باید بجنگیم نه بشینیم آه و ناله سر دهیم !

      من به شدت ناراحتِ بستن واردات اجناس و کالاهای باکیفیت مثل خودرو و هر چیز دیگر هستم اما خوشحالم از اینکه باید روزی مجبور میشدیم در عمل روی پای خود باایستیم و امروز همان موقع هست که من اسمش را گذاشتم دوران گذر که البته این دوران باید مکمل باشه با مسئول باسواد که در این مورد شک دارم سواد علمی اقتصادی وجود داشته باشد و فساد متاسفانه نمیگذارد این اقتصاد درست به جلو حرکت کند !
      ولی اگر تاریخ صد سال گذشته را ورق بزنید همیشه شیر فلکه‌ی ارزش تولید و واردات باز و بسته شده و این بر میگرده به قدرت خرید مردم که تورم باعث آن میشود که امروز قدرت خرید پایین باعث تولید داخلی بالا میشود و پس از دوره‌ای چند ساله دوباره قدرت خرید برمیگردد و واردات جای تولید داخلی را میگیرد و تولید صرف نمیکند و این چرخه همیشه هر ۱۰ تا ۲۰ سال با هم جابجا میشود !!!

      موافقم 18
      مخالفم 39
  8. مهندس پرویز

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    قرار بود مدیران خودرو فونیکس اف ایکس را با شرایط برای بازنشستگان ثبت نام کند متاسفانه هنوز خبری نیست لطفا منتظر پاسخ منطقی و ثبت نام هستیم

    موافقم 25
    مخالفم 6
  9. موتور rb26dett موتور 2jzgte jdm forever

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (740 ديدگاه)

    اجنبی

    موافقم 11
    مخالفم 9
  10. sina

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2656 ديدگاه)

    رفقا به جای مزه پروندن لطفا کسایی تجربه مالکیت دارن بیان از مزایا و معایب ماشین هاشون بگن تا ما هم یاد بگیریم

    موافقم 46
    مخالفم 7
  11. مهدی

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    تیگو 8 پرومکس خیلی خوبه با این قیمت هیچ رغیب تویوتا یا هیوندا نداره که این دو دف باشه با این قدرت

    موافقم 12
    مخالفم 7
    1. محمد

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
      سوابق: (35 ديدگاه)

      رقیب، نه رغیب

      موافقم 7
      مخالفم 4
  12. حسین

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2949 ديدگاه)

    کسی تجربه استفاده طولانی از دایون y5 را داره؟
    تیگو ۸ دو دف چطور؟

    موافقم 7
    مخالفم 1
  13. Pedram7

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (74 ديدگاه)

    بجای تیگو هفت پرو باید فیدلیتی باشه و g7 باید بهمن ‌g9 باشه

    موافقم 3
    مخالفم 11
  14. شهرام

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    قیمتها جوری بالا میره که عاقلانه بخوام فکر کنم هیچوقت ماشین خوب سوار نمیشیم.

    موافقم 15
    مخالفم 1
  15. Genius

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1346 ديدگاه)

    چینی فقط جیلی،ام‌جی،بی‌وای‌دی و چانگان که تو چهارتا کشور درست درمون بجز ایران و مصر و روسیه هم بازار دارن که متأسفانه همشون با اینا قطع ارتباط کردن

    موافقم 7
    مخالفم 1
  16. رضا

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (4 ديدگاه)

    همه جور ماشینی میشه سوار شد همه مجبور نیستند ماشین میلیاردی سوار شوند، هر کسی که داره سوار شه کسی هم که نداره خوب پراید و پیکان سوار شه ، مسکن هم همینجوره ، همه مجبور نیستند تهران خونه چند ده میلیاردی داشته باشند اونایی که ندارند شهرستان بروند با هزینه خیلی کمتر میتوانند زندگی خوبی داشته باشند عیب ما اینه که فکر میکنیم همه باید ماشین و خونه چند میلیاردی داشته باشیم که این شدنی نیست ،

    موافقم 9
    مخالفم 23
  17. boost10

    ۲۳ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (223 ديدگاه)

    فقط اون تیگو ۸ پرو مکس
    مگه آیفونه؟

    موافقم 14
    مخالفم 1
  18. احد

    ۲۵ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بهترین خودرو چینی جک میباشد شک نکنید چه از لحاظ امکانات و خدمات بعد از فروش و استعلاک

    موافقم 4
    مخالفم 8
  19. مرد بی‌نام و نشان

    ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (84 ديدگاه)

    ماشین های خوبین، ولی قیمتا…

    موافقم 7
    مخالفم 3
  20. Alireza

    ۲۹ بهمن ۱۴۰۱
    سوابق: (79 ديدگاه)

    آخه JAC J4 ؟!!! بنظرم چرخِ دنا پلاس و رانا پلاس پانوراما و تارا دستی به اون می ارزه ، داستان افت قیمت و خدمات و غیره هم ندارن

    موافقم 6
    مخالفم 6
  21. محمد

    ۱ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من سیتروئن سوار بودم ۱۵ ساله از زانتیا تا c3
    امسال تیگو ۸ پرو برداشتم
    واقعا عالیه
    و قصد دارم با تیگو ۸ پرو مکس معاوضه کنم.
    اهل شتاب و سرعت و قدرتم
    آپشنهای فراوان هم که جای خود داره

    موافقم 6
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا