انواع خودروهای ساخت چری، دانگ فنگ و دیگر برندهای چینی در کشورمان وجود دارند. مقایسه قدرت، امکانات و قیمت این محصولات برای مردم ایران دارای اهمیت است.
بازار خودروهای صفر کیلومتر ایران در بازه قیمتی یک تا سه میلیارد تومان، کاملا به شرکتهای چینی اختصاص دارد. هرچند که غالب مردم کشور ما با درآمد پایین، نمیتوانند خریدار این محصولات باشند؛ اما آمار فروش سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه برای مدیران خودرو، اهمیت مدلهای چینی در بازار ایران را نشان میدهد. کرمان موتور نیز در سال ۱۴۰۲، حدود ۶۰ هزار دستگاه، تولید داشته است.
خارج از بحث قیمت و امکانات یک خودروی چینی که قطعا مهمترین عوامل جذب خریدار در ایران هستند، بحث کیفیت فنی نیز وجود دارد. این موضوع در غیاب شرکتهای مستقل خصوصی که فارغ از وابستگی به نهادها مختلف، بررسی خودروهای چینی را انجام دهند، معضلی برای مردم ما است. از یک سو، مسئلهی اعتماد به دانش رسانههای مختلف در تحلیل فنی خودروها وجود دارد و از سویی دیگر، فقدان سخت افزار یا نرمافزارهای حرفهای برای آزمایش یک خودرو، شامل پیست استاندارد و دستگاههای اندازهگیری دیده میشود.
به هر شکل، رسانههای مختلف از دیدگاههای گوناگون، اقدام به معرفی بهترینها و بدترینها میکنند. در پدال، ضمن اولویت قرار گرفتن مصاحبه با تعمیرکاران و مالکان خودروهای موجود در بازار، نهایتا نظر شخصی نویسنده به مخاطبان ارایه شده است.
فونیکس FX پرمیوم / چری اومودا
قیمت نسبتا بالا، یک نکات منفی برای فونیکس FX است. همچنین صندوق عقب کوچک و فضای نهچندان بزرگ برای سرنشینان ردیف دوم وجود دارد. از سویی دیگر، قدرت فنی بسیار خوب، امکانات نسبتا کامل از نظر آپشنهای رفاهی و طراحی مدرن، فونیکس FX را در ایران مشهور کرده است.
موتور ۱/۶ لیتر توربوشارژ، ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این خودرو با گیربکس ۷ سرعته دبل کلاچ، در زمان ۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و نهایت سرعت ۲۱۰ کیلومتر برساعت دارد. میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر در صد کیلومتر دیگر نکته جالب برای فونیکس FX است.
امکانات رفاهی مشابه چری تیگو ۸ پرو برای فونیکس FX پرمیوم ارایه میشود. دو صفحه نمایش ۱۰/۲۵ اینچ برای پنل پشت فرمان و مانیتور لمسی ، ۸ بلندگو با سیستم صوتی سونی، رابط اپل کارپلی و اندرویداتو، رادار نقطه کور، هشدار خروج از خطوط، کروز کنترل هوشمند با افزایش و کاهش خودکار سرعت، هشدار برخورد از جلو، ترمز خودکار اضطراری، کنترل هوشمند نور بالا، سه حالت رانندگی، دوربین ۳۶۰ درجه، دوربین داینامیک دنده عقب و سنسور پارک جلو و عقب، سنسور باران، سیستم کنترل باد لاستیک ها TPMS، سانروف، سنسور نور، صندلی چرم، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، سیستم فرمان صوتی، سیستم ورود بدون کلید، آینه الکتروکرومیک، استارت دکمه ای و سیستمهای کنترل پایداری EBD ESP BOS TCS EBA HAC HDC در تیم پرمیوم فونیکس FX وجود دارند.
دیگنیتی پرستیژ
قویتری شاسیبلند مونتاژ بهمن موتور، قدرت مناسب در کلاس قیمتی زیر ۲ میلیارد تومان دارد. تیپ بدنهی کوپه برای دیگنیتی پرستیژ، حس اسپرت خودرو را تقویت میکند؛ ضمن اینکه صندلیهای چرم باکیفیت و امکانات الکترونیک متنوع ارایه میدهد.
موتور ۲ لیتر توربو برای دیگنیتی پرستیژ، ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن متر گشتاور دارد. گیربکس ۶ سرعته خودکار، این خودروی دیفرانسیل جلو را در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرساند و نهایت سرعت ۲۲۰ کیلومتر برساعت فراهم میکند. میانگین مصرف سوخت دیگنیتی پرستیژ، ۹ لیتر در صد کیلومتر است.
فونیکس چری تیگو ۷ پرو e پلاس / پلاگین هیبرید
مدل اصلی تیگو ۷ پرو، موتور و گیربکس مشابه X55 داشت اما به دلیل وزن بالا و ابعاد بزرگتر، شتاب قابل قبول ارایه نکرد. ظاهرا مدیران خودرو تصمیم گرفته است برای سال ۱۴۰۳، نسخهی بنزینی با موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ را از خط تولید خارج و مدل پلاگین هیبرید را با حدود قیمت ۲/۵ میلیارد تومان عرضه کند.
صحبت از کیفیت فنی و استهلاک تیگو ۷ پرو e پلاس، به دلیل عدم تولید انبوه در ایران، فعلا بیهوده است؛ اما اگر این خودرو با قیمت وعده داده شده به دست مصرفکننده برسد، گزینهای بسیار جالب خواهد بود. ترکیب موتور برقی و پیشرانه ۱/۵ لیتر توربوشارژ، تیگو ۷ پرو e پلاس را در زمان ۷ تا ۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میساند که بسیار بهتر از رکورد ۱۲ ثانیه برای نسخهی تمام بنزینی است. همچنین میانگین مصرف سوخت ۱/۵ تا ۲ لیتر بنزین در صد کیلومتر با شارژ کامل باتریها محقق میشود و به عنوان یک خودروی تمام برقی، میتواند مسافتی حدود ۱۰۰ کیلومتر را طی کند. امکانات و تجهیزات تیگو ۷ پرو e پلاس، فونیکس FX خواهد بود.
دایون Y5
نباید توانایی فنی شاسی بلندهای میانردهی ساخت چین را با خودروهایی مثل تویوتا پرادو مقایسه کرد؛ اما برای رانندگی در مسیرهای سخت خارج جاده، دایون Y5 گزینهای بهتر نسبت به دیگر مدلهای صفر کیلومتر چینی محسوب میشود. ابعاد بزرگ بدنه، سه ردیف صندلی و تجهیزات آفرود شامل قفل دیفرانسیل و چرخهای بزرگ، این خودرو را برای علاقهمندان سفر در طبیعت، جذاب کرده است؛ هرچند که طراحی قدیمی در ادوات داشبورد وجود دارد.
دایون Y5 از یک پیشرانهٔ ۲ لیتر چهار سیلندر توربوشارژ ۲۰۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور میگیرد که از طریق یک گیربکس ۶ سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ منتقل میشود. این خودرو، ۲۰۰۰ کیلوگرم وزن دارد و برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر برساعت، ۱۱ ثانیه زمان میبرد. میانگین مصرف سوخت ۹ لیتر در صد کیلومتر و باک بنزین ۷۲ لیتر، دیگر مشخصات دایون Y5 هستند.
چری تیگو ۸ پرو مکس
هرچند که مدل پلاگین هیبرید تیگو ۸ نیز وجود دارد؛ اما نسخهی پرومکس به جهت بهرهگیری از سیستم دو دیفرانیسل، مشتریان زیادی را طی سال ۱۴۰۲ جذب کرده است. ابعاد بزرگ بدنه با صندوق عقب جادار، طراحی مدرن الهامگرفته از هیوندای سانتافه و حس بسیار خوب سرنشینان داخل کابین، قیمت ۲/۵ میلیارد تومانی تیگو ۸ پرومکس را توجیه میکند.
موتور ۲ لیتر توربوشارژ برای محصول مدیران خودرو، ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتنمتر گشتاور دارد. تیگو ۸ پرو مکس با وزن ۱۷۰۰ کیلوگرم، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۸ تا ۹ ثانیه و میانگین مصرف سوخت ۹ لیتر در صد کیلومترفراهم میکند.
ام وی ام چری X55 پرو ie
از دیدگاه ما، با توجه به قیمت، امکانات و کیفیت فنی، X55 پرو مدیران خودرو مدل ۱۴۰۲ بهترین انتخاب میان خودروهای چینی است. این محصول، ابعاد مناسب رانندگی روزانه دارد و البته هنگام سفرهای طولانیمدت بین شهری برای یک خانواده معمولی، فضای کافی فراهم میکند. پیشرانه نیز، قدرت مورد انتظار با وزن X55 را ارایه میدهد. همچنین، از نظر استهلاک و خرابی، محصول مدیران خودرو نسبت به بسیاری دیگر خودروهای چینی بازار ایران، بسیار خوب عمل کرده است.
موتور ۱/۵ لیتر توربوشارژ برای کراساور ۱۴۵۰ کیلوگرمی چری، ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. این خودرو با گیربکس CVT جدید و قابلیت تعویض دستی ۹ سرعته تولید شده که نسبت به مدل اتوماتیک دندهای دبل کلاچ قبلی، نرمتر و کممصرفتر است. امویام چری X55 پرو در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و نهایت سرعت ۱۹۰ کیلومتر برساعت دارد. این خودرو با میانگین مصرف سوخت ۷ لیتر در صد کیلومتر، گزینهای کم هزینه میان کراساورهای چینی است.
مهمترین تجهیزات X55 پرو ie عبارتاند از سامانه کنترل پایداری و حرکت در سراشیبی، استارت دکمهای با امکان فرمان از راه دور، سنسور نور، دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی چرم با گرمکن، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچ، پنل پشت فرمان دیجیتال، صندلی برقی راننده، فرمان کمکی برقی، ترمز پارک برقی، سانروف، ۴ ایربگ، کیسه هوای پردهای، دسته دنده الکتریکی و نورپردازی کابین.
کولول خودرو شناس
۱۶ اسفند ۱۴۰۲یک تنه تمام محصولات موجود در بازار رو نام بردید که البته بیشتر از شرکت سوگلیتون گذاشتید
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۶ اسفند ۱۴۰۲اینها سلیقه من بود دیگه طبق صحبت با رفقا و تجربه شخصی
شرمنده تمام دوستان و آشنایان هستم
Avan
۱۶ اسفند ۱۴۰۲میگم چرا آرم دایون با جک یکی است ؟! هر دو ستاره ۵ پر است.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۶ اسفند ۱۴۰۲شرکت ایرانی دوست داشته ستاره بزاره
FY
۱۷ اسفند ۱۴۰۲همشون از هم بدتر ، یموش فرغون بی کیفت با طراحی های ۳۰ سال پیش تازه به دوران رسیده برای ما شدن ماشین …. آزرا ۴۰۰ هزار تا کار می ارزه به اینا!!!!!!!!!
Taha Ayoobi
۱۷ اسفند ۱۴۰۲FY
طراحی هاشون قدیمی نیتس اونقد، ولی به شدت بی کیفیتن
مخصوصا اگه آزرا کالیفرنیا باشه…
دانیال
۱۸ اسفند ۱۴۰۲سلام آقای اشتری لطفا نظرتون در مورد x33 کراس بگید اتومات ایا ارزش خرید داره ..؟
پیام
۱۶ اسفند ۱۴۰۲با یک میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون میشه این لینکلن رو تو ایران خرید.
https://divar.ir/v/%D9%81%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D9%84%DB%8C%D9%86%DA%A9%D9%84%D9%86/QZg3H7_F
RIO
۱۶ اسفند ۱۴۰۲عالیه
۱۶ اسفند ۱۴۰۲فکر تعمیر و قطعات و فروشش هم کردی استاد ؟
اینا به سختی فروش میرن و موقع تعمیرش هم از زندگی سیر میشی
۱۷ اسفند ۱۴۰۲اول شما اسم منو بردار استاد
بعد فکر تعمیرش هم هستیم یارو واسه ماشین چندمش اینو میخره
بعد قطعشو هم از خود آمریکا سفارش میده
parhamiof
۱۶ اسفند ۱۴۰۲V8 4،6 لیتری 250 اسب.
دیفرانسیل عقب لوکس.
عالیه واقعا،لذت بردم👌👍.
Taha Ayoobi
۱۶ اسفند ۱۴۰۲عه پیام منم دیده بودم
خیلی دلم میخواد داشته باشمش
اصلا لینکلن یه ابهتی داره برا من
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ایشالا میخری
mercedes
۱۶ اسفند ۱۴۰۲عالیه
ولی قطعاتش گیر نمیاد
OM.01
۱۶ اسفند ۱۴۰۲یکی از با دوام ترین بی آزار ترین محصولات لینکلن همین تاون کار نسل سوم هست. بدجوری عاشقشم
نسخه های 30هزار کارکردش تو آمریکا زیر 20 هزار دلار قیمت دارن تو آمریکا بودم قطعا یه دونه کم کارش رو میگرفتم. این نسل لعنتی مرگ نداره
اتفاقا من امروز صبح تو دیوار آگهی شو دیدم الان شما هم گذاشتید لینکش رو. احتمال خیلی زیاد این ماشین قدیم سفارتی بوده که پلاک شده. ولی خیلی کار کرده و کاملا مشخصه
Avan
۱۶ اسفند ۱۴۰۲این خودروها ، خودرو کلکسیونی هستند و نمیشه برای استفاده روزمره از اینها استفاده کرد.
۱۶ اسفند ۱۴۰۲برای x55 حتما لاستیکا رو عوض کنید مثلا کومهو بندازید خیلی بهتر میشه . اگه هم مانیتور هنگ داره ببرید نمایندگی آپدیتش کنن . موتورشم موتور همون تیگو ۷ پروئه . بلندگوهاش یکم بی کیفیته که اگه خیلی مهمه براتون عوض کنید .
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۶ اسفند ۱۴۰۲شنیدم تعویض تایر باعث ابطال گارانتی می شه
مطمئن نیستم، حتما از نمایندگی سوال کنید
Dark Knight
۱۶ اسفند ۱۴۰۲ماشینی که از همون اول ( از صفر کیلومتری ) مانیتورش شروع به هنگ کردن بکنه ، جاش تو ضایعاتی بیش نیست
Mojtaba
۱۷ اسفند ۱۴۰۲جناب شما نباید این آقا رو مسخره میکردی به خاطر ماشینی که داره اگه شما پول خرید ماشین خارجی داری خوشبحالت ولی ماشین مردم هم مسخره نکن وقتی که نمیدونی با چه سختی برای خرید همین ماشین چینی که بهش میگی ضایعاتی تلاش باید کرد
Dark Knight
۱۷ اسفند ۱۴۰۲بنده خدا مسخره کردن کجا بود !! ماشین چینی آشغالی بیش نیست و این چیزیه که هر ماشین بازی میدونه و کسی که اینو انکار میکنه یا کلا هیچی از ماشین سرش نمیشه و خودشو جای ماشین باز جا زده یا پول بگیر اسباب بازی سازان چینی هست مثل همین پدال که جدیدا از هر ۱۰ تا پست ۸ تاش مربوط به زباله های یکبار مصرف چینی میشه ، دیگه حالا کی چقدر تلاش کرده و این چرت و پرت جهان سومی برام اصلا مهم نیست تو این کشور هیچکس حق خودشو نمیگیره پس الکی غیرتت برای مردم گل نکنه
mahdi etemadi
۱۷ اسفند ۱۴۰۲بابا خودش همون سمندش آرزوی دده باباشه
parhamiof
۱۶ اسفند ۱۴۰۲به نظر من،اگه تو فکر خرید چینی صفر نیستید، و البته توان جور کردن قطعات و خدمات رو دارید،حتما حتما حتما به mg gs فکر کنید که یه گزینه بسیار بی دردسر و خوب هست.
گیربکس خوبی داره و توان فنی مناسب در کنار 2 دیفرانسیل بودنش.
امکانات مناسبی داره،بسیار سواری نرمی داره،از رقبای کره ایش بسیار پر شتاب تر و با کیفیت تره،استهلاک نسبتا معقولی داره.
تنها مشکلی که داره به نظرم حساسیت پیشرانه به بنزین کم کیفیت و کیفیت کمی پایین کابین هست.
حتما بهش فکر کنید که ماشین فوق العاده خوبیه.
مانی
۱۶ اسفند ۱۴۰۲با شما موافقم.MG GS یک شاسی بلند زیبا و قدرتمند هست که واقعا در بازار ایران به آن کم لطفی شد.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۶ اسفند ۱۴۰۲آمار خرابی موتور و خصوصا سیستم توربوشارژ MG GS بسیار بالاست
parhamiof
۱۷ اسفند ۱۴۰۲خرابی موتور و توربوشارژر اکثرا به دلیل استفاده از بنزین بی کیفیت هستش.
موتور ام جی به خاطر حجم معقولی که در مقابل قدرتش داره قطعا از چینی های روز ایران با دوام تره البته که باید بنزین با کیفیت داشته باشه و هر از گاهی هم اکتان.
اکثرا این موضوع رو در نظر نمیگیرن که موتورای چینی هایی مثل فونیکس 1.6 و 2.0 اکثرا تو فشار کار میکنن بخاطر قدرت زیادی که با حجم پایین ارائه میدن و بعد 50 هزار تا کار یه ملاقات به صرف چای و شیرینی باید با آقای مکانیک داشته باشن.
نکته دوم که به نظر من ارزش خریدشو بالا میبره دو دیفرانسیل بودنشه که بین کراس اوور هایی که الان داره عرضه میشه یه نکته مثبت به حساب میاد چون همین الانشم خودرو های دو دیفرانسیل چینی بسیار کمن دیگه محدود به تیگو 8 پرومکس(با قیمت کهکشانی) و دایون و قدیمی تر ها مثل فوتون و….
به شخصه خودم زیاد جی اس دیدم که کارکرد بالای 200 داشته باشن و مشکلی براشون پیش نیومده باشه.
زیزیگولو
۱۶ اسفند ۱۴۰۲به نظر من در حال حاضر فونیکس هم از نظر طراحی و هم از نظر رفاه و آپشن و همینطور از نظر فنی از بقیه بهتره
ارسلان
۱۷ اسفند ۱۴۰۲من شدیداً از طراحی فونیکس بدم میاد!! شایدم چشام زشت میبینه….من تیگو ۸ و ترجیح میدم
زیزیگولو
۱۷ اسفند ۱۴۰۲سلیقهها و دیدگاهها متفاوته و این کاملاً طبیعیه
۱۷ اسفند ۱۴۰۲نه زشت نمیبینه جدی جدی زشته
amir-mr
۱۶ اسفند ۱۴۰۲با یک میلیارد تومن خرید لیفان ۸۲۰ ارزش داره آقای اشتری؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۶ اسفند ۱۴۰۲تا جایی که براتون مقدور هست، ماشین چینی صفر کیلومتر بخرید
مثلا آریزو ۵ حدود یک میلیارد تومن به نظرم از لیفان دست دوم بهتره
Anti Tesla
۱۶ اسفند ۱۴۰۲آقای اشتری شما میتونید یک پسر ۲۰ ساله رو راضی کنید از خر شیطون بیاد پایین و انقدر بخاطر خودرو های ژاپنی و لگن های کره مربایی که در حال یاتاقان زدن و شاتون زدن هستن نق نزنه و به چینی رضایت بده.
هر روز داره مغزمونو … دیگه خسته شدیم، نمیدونیم چیکار کنیم.
mahdi etemadi
۱۷ اسفند ۱۴۰۲منظورت از ماشین بازی سوار شدن لگن ۴۰۵ هست یا پرشیا که فکر کنم قیمتش اندازه یه رینک اینا هست در ضمن از طرز صحبتت مشخصه ۴۰۵ سواری همون ماشینی که نصف قیمت پرایده و درضمن همون x22 آرزوی دده باباته
مانی
۱۶ اسفند ۱۴۰۲اگر به دنبال یک شاسی بلند دو دیفرانسیل و صفر کیلومتر با طراحی جذاب و عامه پسند و با تجهیزاتی کامل و طراحی معقول در بازار ایران هستید فعلا چری تیگو 8 پرو مکس مناسب ترین گزینه برای خرید هست.چون این خودرو هر چه را یک مشتری میانه حال از یک شاسی بلند انتظار دارد را در اختیار او می گذارد.اما اگر می خواهید حدود یک میلیارد تومان یا بیشتر در بودجه خود صفر جویی کنید بی تردید بهترین و به صرفه ترین خودرو برای خرید ام وی ام X55 پرو هست.چون ام وی ام X55 پرو خودرویی با استهلاک کم و آپشن های فراون هست و این روزها به سرعت هم دارد در بازار ایران جا می افتد.مثلا من خودم ماه های اخیر در جاده ها و خیابان های شهرهای شمالی کشور شمار زیاد و قابل توجهی از این خودرو را به صورت صفر کیلومتر می بینم که اغلب هم در رنگ های سفید و تیره هستند.اما اگر خواهان خودرویی صفر کیلومتر برای آفرود هستید مستقیما سراغ دایون Y5 بروید.چون دایون Y5 خودرویی با زیرساخت قوی و مستحکم و جان سخت هست.جالب هست که نسخه پیکاپ دایون Y5 با آرم ماموت خودرو و با نام کلوت هم این روزها کمابیش در خیابان ها دیده می شوند.توصیه من به آن دسته خریداران محافظه کاری که به دنبال خودروهای خارجی در ایران این هستند،این هست که سعی کنید مدلی از خودرویی را بخرید که در خیابان های شهرتان آن را در تعداد بیشتری می بینید و نمایندگی آن هم در شهر یا استان شما فعال باشد اما چنانچه خودرویی خاص و کم تعداد را مد نظر دارید حتما از قبل برای خرید آن تحقیقات کامل کنید تا خدای ناکرده سرتان کلاه گشادی نرود.چون این روزها شاهد شمار قابل توجهی از شرکت های کوچک خصوصی خودروساز هستیم که سالهاست تعهدات را در قبال مشتریان اجرا نکرده اند.با توجه به این موارد،این روزها خرید محصولات مدیران خودرو برای خریداران معقول تر و به صرفه تر و رایج تر و نسبتا امن تر هست البته این به معنای نفی گزینه های دیگر برای خرید نیست.فقط قبل از خرید خودرو حتما تحقیق کنید.تحقیق و تحقیق و تحقیق….لطفا کمی برای خرید خودروی مورد نظرتان وقت بگذارید.شب تان بخیر.
حمید
۱۸ اسفند ۱۴۰۲نسخه جدید دایونy5 که از مهرماه ۱۴۰۲ به بازار آمده ۲۴۰۰ توربو دایون y7
yaghoub
۱۶ اسفند ۱۴۰۲دیگنیتی و فونیکس fx گزینه های خوبی هستند .
هم انجینی با قدرت مناسب دارند هم طراحی جوان پسند .
Dark Knight
۱۶ اسفند ۱۴۰۲یه لاستیک کره ای ۱۰ سال پیش مثل توسان یا سانتافه میارزه به کل کمپانی ها اینا ! حداقل وقتی ماشین کره ای میخری خیالت راحته چیزی که داری سوار میشی تو کل دنیا امتحانشو پس داده و وقتی به مشکل هم بخوری قطعاتش تو ایران انقدر زیاد و به قیمته که تو حتی شهرستان های کوچیک هم مثل نقل و نبات قطعاتشون ریخته و تعمیرکارش هم از اونجایی که چندان پیچیده نیستن همه جا پیدا میشه ، فقط دوست دارم ببینم این چینی جدیدا مثل تیگو ۸ ، ۷ و این آشغالا به ۱۰۰ هزار تا کارکرد میرسن یا نه ! 🤣 و از اون جالب تر یکی از آشنایان دیگنیتی خریده بعد میگفت دیده ماشین صفر چراغ جلوش ترک داره بعد برده نمایندگی بهش گفتن : باید تو صف انتظار ۶ ماهه باشی تو برات قطعه بیارم و قیمت تعویض چراغش هم ۴۰ میلیونه !! ( برین قیمت بقیه چیزاشون مثل گیربکس یا همین چراغ ها رو ببینید تا پشماتون بریزه ) یعنی در واقعیت طرف سوار ماشین چینی میشه بهش میگن ماشین چینی سوار ولی باید اندازه صاحب بنز یا ب ام و برای ماشینش خرج کنه ( البته اگه بشه اسم ماشین روش گذاشت )
Mojtaba
۱۷ اسفند ۱۴۰۲من خودم نه پول ماشین کره ای و نه حتی چینی به خاطر همین اهمیتی به هزینه نگهداری که دارن نمیدم وقتی که نمیتونم هیچکدوم رو بخرم ولی نمیدونم مشکل ماشین چینی ها چیه که خیلی بی روح هستن منظورم اینه اصلا نمیتونم باهاشون ارتباط بگیرم مثلا وقتی جنسیس کوپه یا موهاوی تو خیابان یه حس خوبی بهم دست میده انگار دارن ارتباط برقرار میکنن ولی در مورد چینی ها اصلا اینطوری نیست فرقی هم نداره ارزون باشن یا گرون چون هیچوقت نمیتونن لذت ناب رانندگی رو داشته باشن
*ALI*
۱۶ اسفند ۱۴۰۲بنظرم تیگو ۸ پرو مکس از همش بهتره مخصوصا از لحاظ قیافه
*ALI*
۱۶ اسفند ۱۴۰۲فونیکس FX هم قشنگه و خوبه
JDM
۱۶ اسفند ۱۴۰۲X55 انتخاب معقولانهای هست طبق تحقیق و تجربه سواری تا بقیه ازبین اینا فقط دایون و دیگنیتی رو سوار نشدم ولی درکل x55بهتره
Taha Ayoobi
۱۶ اسفند ۱۴۰۲((در پدال، ضمن اولویت قرار گرفتن مصاحبه با تعمیرکاران و مالکان خودروهای موجود در بازار، نهایتا نظر شخصی نویسنده به مخاطبان ارایه شده است.))
به نظرم نباید مینوشتی نهایتا نظر شخصی نویسنده…
چون وقتی نوشتید با مالکان و تعمیرکاران مصاحبه شده پس چرا نظر شخصی
اگه نظر شخصی میخواین بگین پس چرا مصاحبه انجام دادین.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۶ اسفند ۱۴۰۲جمع بندی براساس سلیقه شخصی
H2
۱۶ اسفند ۱۴۰۲من بفرض محال که بخوام ژاپنی و کرهای رو ول کنم و چینی بخرم با x55 موافقم
ارزش خرید بالاتری داره نسبت به بقیه ولی ممکنه بازار فروش بعضیا بهتر باشه
Hesam Mohamadi
۱۷ اسفند ۱۴۰۲داداش من بهتون تیگارد x35رو پیشنهاد میکنم که تنها دارنده نشان۵ستاره کیفیت از اتحادیه اروپاست اونم باقیمتی حدودا یک و سیصد که یک لاستیکش میارزه به همه این آشغالهای بالا
Taha Ayoobi
۱۶ اسفند ۱۴۰۲حیف که با این همه آپشن و قیافه دوام خیلی کمی دارن.
حسین
۱۷ اسفند ۱۴۰۲سلام دوستان .والا من ۱۰ ساله mvm530 دارم هم سواری خوبی داره هم فقط بنزین و آب و روغن خرجشه. واقعا راضیم ازش.اوناییکه بد میگن یه چیزی شنیدن.عقل میگه ماشین صفر با ۵ سال گارانتی بهتر از ماشین کره ای ۱۰ سال کارکردس با خدا تومن هزینه .من که ۱۰ ساله دارم میگم زود قضاوت نکنید
نویدی
۱۶ اسفند ۱۴۰۲به نظر من توی بازار ایران x22 pro با قیمت زیر یه تومن ارزش خرید بالایی داره،هم از شر لگن های ایرانی خلاص میشید،هم تا حدودی برای یه ماشین چینی یه مبلغ نجومی و غیرمعقول پرداخت نمیکنید.
درسته انجینش کوچیکه ولی شتابش در حد یه tu5 ریمپ شده هست و کاملا کار آدمو راه میندازه.
amirboss
۱۶ اسفند ۱۴۰۲کاش لگن سازهای ایرانی هم کیفیت چینیا رو داشتن.
با توجه به این مقاله ی ناقص و چینی های موجود طراحی فونیکس رو دوست دارم.یه خودرو باطراحی به روز و تقریبا منطقی اما نه کامل.امکاناتش هم تو ایران خوبه.فنی هم رو کاغذ مناسب یه کراس اور شهریه.
بدترین طراحی هم مربوط به دیگنیتی هست که یه طراحی عقب مونده داره که باعث سردرد میشه.
هوشنگ بایی
۱۶ اسفند ۱۴۰۲بقول آقای نویسنده نظر شخصی هست !ولی جناب شما صاحب رسانه هستید نظر درست یا اشتباه شما ،بسیار در تصمیم گیری افراد که اطلاعات کمی دارند ،تاثیرگذاره حالا یا درست یا نادرست پس لطفاً با صداقت راهنمایی کنید .تشکر
Hesam Mohamadi
۱۷ اسفند ۱۴۰۲تیگارد ایکس ۳۵ به نظر بنده بهترین گزینه هست باظاهر زیبا و کیفیت فوق العاده
احمد مبینی
۱۷ اسفند ۱۴۰۲من هم تیگارد خریدم حق باشماست واقعا اتومبیل فوق العاده ایه چون من ۶ ماهه که خریدم که خیلی خیلی راضی ام
علی جردن
۱۷ اسفند ۱۴۰۲بنظرم MG GS و Bogward BX5 بهترین و اصیل ترین چینی های تاریخ ایران بودند و هستند
مهردادکمال
۱۷ اسفند ۱۴۰۲شما هم مثل من حس میکنین دایون از همه جوندارتر و بی دردسرتره… هر چند مطمئنم تو جذب مشتری به شدت شکست میخوره
محسن
۱۷ اسفند ۱۴۰۲X55 و دیگنیتی واقعا ارزش خرید ندارند تو این رنج قیمت میشه هایما s7 یا جک s5 خرید که واقعا از دیگنینی و x55 بهتر هستند تازه و از دیگنیتی خیلی ارزون تر اند
دیگنیتی مشخصات خوبی داره ولی تو عمل با ۲۲۰ اسب شتاب ۱۰ تا ۱۱ ثانیه داره که با این قیمت واقعا خوب نیست و بد ترین نقطه ضعف هم نبود قطعات و پاسخگو نبودن نمایندگی ها و گرون بودن قطعات هست
X55 هم که اندازه ۲۰۶ جا داره شاید صندقش کوچیک تر هم باشه و به دلیل کم بودن فاصله چرخ ها و ارتفاع زیاد و تعلیق عقب ضعیف پایداری ضعیف و سواری خشکی داره و گیربکس cvt هم لذت رانندگی نداره هم خرابی زیادی داره نهایتا ۱۰۰ هزارتا کارکنه خراب میشه
مهدی
۱۷ اسفند ۱۴۰۲تیگو ۸ پرومکس به معنی واقعی یک شاسی بلند است ، دو دف با موتور و گیربکس قوی
محمد
۱۷ اسفند ۱۴۰۲میگن دایون مشکل کیفی مثل دیفرانسیل و کمبود قطعات داره. آیا این درسته؟
۱۷ اسفند ۱۴۰۲اره 😐
احسان
۱۷ اسفند ۱۴۰۲یه سوال byd s6 چطور ماشینه از بقیه چینی ها بهتره یا اینم مث بقیه ست
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ماشین چینی که نمایندگی درستی نداره و تعدادش در ایران خیلی کمه
فکر میکنید مکانیک مناسب و قطعاتش راحت پیدا می شه؟
امیر مختار
۱۷ اسفند ۱۴۰۲ماشینهای چینی از نظر آپشن ی حرفی واسه گفتن دارن ولی از نظر مقاومت و استحلاک ضعیف هستن وقتی بخوای ۲/۵ میلیارد بدی ی ماشین چینی بخری کاملا در اشتباه هستی و ی ماشین کره ایی ۲۰۱۷ بخر حالش را ببر اصلا نمی دونی تعمیرگاه چی هست و ب کجا ها میگن تعمیرگاه وقتی ی ماشین کره ایی بخری تازه متوجه میشی که اصالت ماشین یعنی چی .خودم ی سوناتا هیبرید مدل ۲۰۱۷ دارم و دوساله که خریدم و فقط روغن و بنزین هزینه کردم واسش الان ۲۵۰ هزارتا استفاده شده و هنوز لنتهای ماشین فابریک هست و تعویض نشده به این ماشین میگن اصالت نه ماشین چینی .
mahdi etemadi
۱۷ اسفند ۱۴۰۲بابا هر مکانیکی پره از آزرا کره ای کی این چرت و پرت هارو میگه
علی
۱۷ اسفند ۱۴۰۲لاماری و تیگو ۸ پرومکس از همه اینها برتره.
که البته لاماری طراحی و موتور میتسوبیشی و گیربکس آلمانی که داره عالیه ولی امکاناتش کمتره.
حق میدم گزارشتون سلیقه ای بود
mahdi etemadi
۱۷ اسفند ۱۴۰۲سلام.اونایی که میان تو نظرات میگن چینی بده یا فلان همشون لگن سوار ایرانی هستن و آرزشونه دستشون به اینا برسه واقعا اونی که سوار ماشین ایرانی و چینی و کره ای شده میدونه که کره ای از چینی بهتره و چینی با فاصله یه کیهان از ایرانی
اونایی هم که میگن قطعاتش پیدا نمیشه خود این فرغون های ایرانی که مثلا تولید ملی هست میبری نمایندگی میگه قطعش نیست چه برسه به ماشینای خارجی
sadra gholami
۱۷ اسفند ۱۴۰۲اقای اشتری ترتیب ماشین هایی که در مقاله گداشتین به میزان علاقه خودتون به ماشین ها ربط داره؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۷ اسفند ۱۴۰۲متوجه نشدم سوالتون چیه
کل مقاله نظرات من هست
مجید
۱۷ اسفند ۱۴۰۲بیشتر تبلیغ محصولات شرکت ام وی ام بود تا معرفی بهترین شاسی بلند های چینی
ممد
۱۷ اسفند ۱۴۰۲دوستان وجناب اشتری . من در مورد x22 اطلاعات میخام از مصرف سوخت و کیفیت . قصد خرید دارم ولی ۵۰۰م بیشتر ندارم آیا میشه به قیمت کارخانه صفرشو قسطی خرید . ؟ ممنون از دوستان گرامی
امیر
۱۸ اسفند ۱۴۰۲یک مشت اشغال چینی .زاپاسشون فرغونیه وقتی عوض کنن ماشین ی وری میشه و باید با سرعت آهسته خودتو به نمایندگی برسونی .ماشین هایی که قطعاتش تو بازار نیست و هر قطعه سه برابر ماشین کره ای …..به نظرم پراید باکلاس تر باشه از این کپی های بزک شده
ایرانی
۱۹ اسفند ۱۴۰۲آیا دولت روی فروش سهمیه ای در نمایندگی های مدیران خودرو خبر داره واصلا میدونه گیر کی میاد این خرید های قطره چکانی؟؟؟؟؟؟؟؟؟