در سال ۲۰۲۵ میتوان با بودجهای از ۱۲ هزار دلار تا بیش از ۱۸۰ هزار دلار خودروهای کلاسیک جذابی در بازار پیدا کرد.
یکی از گزینههای پرسود برای سرمایهگذاری، خودروهای کلاسیک هستند ولی این بدان معنا نیست که فقط خودروهای کلاسیک کمیاب و میلیون دلاری رشد ارزش دارند. هاگرتی خودروهای کلاسیکی با انواع قیمتها را مشخص کرده که طی یک سال آینده افزایش ارزش را تجربه خواهند کرد. این لیست بسیار متنوعی است و خودروهایی از شش دهه مختلف و در هر نوع قابلتصوری از شاسیبلند گرفته تا رودستر و حتی یک استیشن V8 را شامل میشود. قیمت این خودروها نیز از ۱۲ هزار دلار تا بیش از ۱۸۰ هزار دلار است تا برای هر بودجهای گزینهای مناسب داشته باشد.
داتسون 280ZX مدلهای ۱۹۷۸ تا ۱۹۸۳
قیمت: ۳۲,۸۰۰ دلار
ازآنجاییکه داتسون 280ZX سنگینتر و کندتر از مدلهای قبلی Z شد و درنهایت بیشتر به یک گرند تورر تبدیل شد که حال و هوای اسپرتی کمتری داشت، بین علاقهمندان طرفدار چندانی نداشت و کلکسیونرها سراغ مدلهای قدیمیتر Z میرفتند ولی رفتهرفته، کلاسیک بازان متوجه شدند که 280ZX با قیمتی بسیار کمتر میتواند همان جذابیت Z اولیه را ارائه کند. به همین دلیل، قیمت این نمونهها از سال ۲۰۱۹ تاکنون ۱۳۸ درصد افزایش داشته و این رشد میتواند همچنان ادامه پیدا کند.
دلورین DMC-12 مدلهای ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۳
قیمت: ۷۵,۱۰۰ دلار
دلورین با وجود ناکامی در زمان تولید و داستانی که شبیه فیلمنامههای هالیوودی به نظر میرسد، یکی از خودروهای نمادین تاریخ محسوب میشود و قیمت نمونههای باقیماندهٔ آن از سال ۲۰۱۹ تاکنون بیش از ۷۳ درصد رشد داشته است. بااینحال، همچنان میتوان یک DMC-12 را با قیمتی کمتر از یک پورشه کیمن صفرکیلومتر خرید.
جگوار E تایپ مدلهای ۱۹۶۱ تا ۱۹۶۴
قیمت: ۱۸۲,۸۰۰ دلار
جگوار E تایپ هنوز هم روح انسان را تسخیر میکند و پیشرانهٔ شش سیلندر آن قلب را به تپش درمیآورد. البته ارزش این خودرو طی سه سال گذشته رشدی نداشته و به همین دلیل، در دسترس نسل جدیدی از خریداران قرار گرفته است. به گفته هاگرتی، علاقه نسل X (متولدین اوایل دهه ۸۰ میلادی یا دهه ۶۰ شمسی) به E تایپ طی سال گذشته ۸ درصد افزایش پیدا کرده و این میتواند قیمت خودروی کلاسیک محبوب جگوار را دوباره بالا ببرد.
لامبورگینی گالاردو مدلهای ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۳
قیمت: ۱۵۷,۷۰۰ دلار
گالاردو هرچند تنها ۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد که شاید در قیاس با سوپرکارهای امروزی رقم چندان چشمگیری به نظر نرسد ولی با پیشرانهٔ V10 و گیربکس شش سرعته دستی، به علاقهمندان یادآوری میکند که تجربهٔ رانندگی با یک خودرو همیشه مهمتر از اعداد روی کاغذ است یعنی چیزی که در سوپراسپرتهای امروزی فراموش شده است. قیمت گالاردو از سال ۲۰۱۹ تاکنون تنها ۷ درصد افزایش پیدا کرده که بسیار کمتر از افزایش قیمت دیگر لامبورگینیها است و بنابراین حالا زمان خوبی برای خرید یک گالاردو به نظر میرسد.
دوج مگنوم SRT-8 مدلهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸
قیمت: ۳۲,۶۰۰ دلار
زمانی که دوج مدل مگنوم SRT-8 را با پیشرانهٔ ۴۲۵ اسب بخاری V8 همی به بازار فرستاد، یکی از جذابترین استیشنهای تاریخ خلق شد. استیشنهای کمتری قبل و بعدازاین ماشین توانستند قدرت و کارایی را تا این حد باهم ترکیب کنند و استیشنهای اسپرت کمی با چنین قیمت پایینی قابل خریداری هستند. با وجود افزایش قیمت ۳۹ درصدی مگنوم SRT-8 طی پنج سال گذشته، هنوز هم میتوان یک نمونه از آن را با قیمتی در حدود ۳۲ هزار دلار خرید.
ولوو P1800 مدلهای ۱۹۶۱ تا ۱۹۷۲
قیمت: ۴۴,۲۰۰ دلار
هرچند P1800 سرعت بالایی ندارد ولی این را با ظاهر چشمگیر جبران میکند. خطوط و منحنیهای ایتالیایی بدنهٔ این کوپهٔ سوئدی، P1800 را بسیار گرانتر از آنچه هست جلوه میدهند. نسل جدید کلکسیونرها به این خودرو علاقهمند شده و هزینهٔ بیشتری نسبت به مجموعهداران قدیمیتر برای آن پرداخت میکنند.
فراری ۴۰۰ / ۴۱۲ مدلهای ۱۹۷۶ تا ۱۹۸۹
قیمت: ۵۹,۹۰۰ دلار
فراری ۴۰۰ / ۴۱۲ با طراحی زیبای پینینفارینا، ترکیب ۲+۲ صندلیها و موتور V12، هنوز هم خودروی شیک و چشمنوازی به نظر میرسد. هرچند ارزش این گرند تورر ایتالیایی از سال ۲۰۱۹ تاکنون بیش از ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده ولی هنوز هم با قیمتی در حدود ۶۰ هزار دلار، کلاسیک مقرونبهصرفهای محسوب میشود. این ماشین ارزانترین فراری عصر انزو بهحساب میآید.
مینی کوپر S مدلهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶
قیمت: ۱۲,۰۰۰ دلار
مینی کوپر یکی از نقاط اوج تب طراحیهای رترو در آغاز قرن جدید بود که هم زیبایی ظاهری و هم لذت رانندگی مینی قدیمی را به شیوهای تازه ارائه میکرد. این هاچبک بریتانیایی سواری پویایی را در پکیجی جمعوجور ارائه میکند و با قیمت تنها ۱۲ هزار دلار برای نمونههای بسیار تمیز، واقعاً کلاسیک ارزانقیمتی بهحساب میآید. ارزش این خودرو طی پنج سال گذشته نیز تنها ۴ درصد رشد داشته است.
هوندا پریلود مدلهای ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱
قیمت: ۱۷,۴۰۰ دلار
در بین خودروهای اسپرت ژاپنی، نسل پنجم هوندا پریلود در بین علاقهمندان چندان شناختهشده نیست ولی هندلینگ چابک، کیفیت ساخت بالا و قیمت در دسترس، این کوپهٔ ژاپنی را در دید کلکسیونرهای جوان قرار داده است. میانگین سن مالکین پریلود ۱۳ سال کمتر از علاقهمندان معمولی خودروهای کلاسیک است و نشان از محبوبیت این خودرو در بین جوانها دارد.
مرسدس بنز G500 مدلهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸
قیمت: ۵۳,۲۰۰ دلار
این اولین G کلاسی است که در بازار آمریکا عرضه شد. این خودرو ظاهر جعبهای شکل موردعلاقهٔ طرفداران شاسیبلندها را با تجملی که شایستهٔ نشان ستارهٔ سهپر مرسدس است، باهم ترکیب کرده بود. قیمت بسیار بالای G کلاسهای جدید باعث افزایش جذابیت نسلهای قبلی این شاسیبلند آلمانی شده است بهگونهای که قیمت مدلهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸ مرسدس G500 که در حراجیها فروخته شدهاند، طی یک سال گذشته ۴۷ درصد افزایش پیدا کرده است.
فورد برانکو II مدلهای ۱۹۸۴ تا ۱۹۹۰
قیمت: ۱۵,۶۰۰ دلار
هرچند این روزها شاسیبلندهای قدیمی بسیار مورد استقبال علاقهمندان قرار گرفتهاند ولی برانکو II که مدلی کوچکتر از برانکوی اصلی بود هنوز قیمت پایینی دارد. قیمت ارزان و جذابیت دهه هشتادی این خودرو باعث افزایش جذابیت برانکو II بین جوانها شده است بهگونهای که ۳۸ درصد از خریداران این خودرو از نسل Z هستند. ازآنجاییکه برانکو II سرگرمی و لذت ارزانقیمتی را چه روی جاده و چه خارج از جاده ارائه میکند، انتظار میرود در آینده با افزایش قیمت مواجه شود.
Titanium
۳۰ آذر ۱۴۰۳اگه من باشم فورد برانکو رو انتخاب میکنم شما چی؟
Sina_carshow
۳۰ آذر ۱۴۰۳برانکو تمیز کم کار بدون رنگ پیدا بشه راحت بالای ۳۵ هزارتا قیمت میخوره
قطعا از اون خودرو هایی هس که قیمتش منفجر میشه تا ۱۰ سال دیگه یکی این یکی هوندا پریلود
درضمن لامبورگینی گالاردو الان تو امارات بین ۲۷۰ تا ۳۰۰ هزار درهم به فروش میره زیر ۴۰ هزار کار
حوالی ۷۵ هزار دلار
Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲
۳۰ آذر ۱۴۰۳داداش کی فکرش رو میکرد گالاردو روزی کلاسیک شه؟
Galant.VR4(JDM)
۳۰ آذر ۱۴۰۳هیچکس،به نظر من طراحیش خیلی بروزه
گالاردو متعلق به زمان nfsmw ، پوستر و برچسب های اون موقع ما بود فقط لجندا میفهمن چی میگم
علی Shelby
۳۰ آذر ۱۴۰۳برانکو
جی ۵۰۰
مینی کوپر اس
فراری ۴۰۰
ولوو پی ۱۸۰۰
دوج مگنوم
گالاردو
ای تایپ
داتسون
دلورین
علی Shelby
۳۰ آذر ۱۴۰۳شاسی بلند زیبا میخوای جی ۵۰۰
یه ماشین خوشگل میخوای ولوو پی۱۸۰۰و ای تایپ
یه استیشن خفن میخوای دوج مگنوم
سوپر اسپرت میخوای گالاردو و فراری ۴۰۰
پیام
۳۰ آذر ۱۴۰۳دوج مگنوم چه ابهتی داره
Siyavash
۳۰ آذر ۱۴۰۳انتخابم گالاردو و دوج مگنوم..
JaMsHiD-B
۳۰ آذر ۱۴۰۳جی کلاس نسخه های بیست هزار دلاری داره که باید همون پنجاه هزار دلار حسابش کنیم
چون جی کلاسی که بیست هزار دلاره باید سی هزار تا خرجش کنی که تازه بتونی روشنش کنی تا روغن فواره نزنه
JaMsHiD-B
۳۰ آذر ۱۴۰۳برانکو برای آفرود و پریلود برای تیونینگ و سرعت داتسون هم برا عشق بازی
یوسف
۳۰ آذر ۱۴۰۳فورد برانکو ۲ انگار نیسان پاترول خودمونه.
Hamidrez
۳۰ آذر ۱۴۰۳خیلی بالا زده قیمت هارو :
گالارد نمونه های کم کار در حدود ۱۰۰ هزارتاست
جگوار E type های ۱۲ سیلندر خیلی فابریک در حدود ۱۲۰
سهیل گل آزاد
۳۰ آذر ۱۴۰۳سوپرکارهایی که اوایل تا اواسط دهه ۲۰۰۰ معرفی شدند هیچ وقت از چشم نمیافتن که هیچ بلکه احساس میکنیم نسبت به سوپرکارهای امروزی هم دست کمی تو زیبایی ندارن تو لامبورگینی مثل مورسیه لاگو و گالاردو تو فراری مثل ۵۹۹ و اف ۴۳۰ تو پورشه مثل کررا جی تی تو مرسدس مثل اس ال آر مک لارن هیچ کدومشون از زیبایی نمیافتن
boost10
۳۰ آذر ۱۴۰۳بوگاتی ویرون یادت نره
vahid
۳۰ آذر ۱۴۰۳از نظر من دوج مگنوم خیلی خفنه سریالی هست به نام پلیس شیکاگو یدونه از اینا داخلش بود واقعا لذت بخش بود دیدنش
مهدی
۳۰ آذر ۱۴۰۳از روزی که کانسپتش ارائه شد من عاشق مگنوم SRT8 بودم
Taha Ayoobi
۳۰ آذر ۱۴۰۳فقط و فقط گالاردو، مگنوم، برانکو.
hosen
۳۰ آذر ۱۴۰۳همشون جذابن ولی گالاردو و e type بیشتر
Galant.VR4(JDM)
۳۰ آذر ۱۴۰۳گالاردو اگه اسم کلاسیک رو کنارش بزارم جذابترین و خفنترینه برام شاهکار لامبورگینی 💛
به یاد نفر 6 بلکلیست😂
سجاد عباسی
۳۰ آذر ۱۴۰۳گالاردو، E_type، برانکو و داتسون جذاب ترین گزینه ها هستن