هرچند این روزها بسیاری از کوپهها از بازار کنار رفتهاند اما هنوز هم میتوان خودروهای دودر جذابی را پیدا کرد که از چلنجر ۱۰۲۵ اسب بخاری تا رولزرویس برقی را شامل میشود.
در اتفاقی غمانگیز اما واقعی، امسال شاهد خاتمهٔ تولید بسیاری از کوپههای دوستداشتنی شامل آئودی TT و R8، جگوار F تایپ، کوپههای مرسدس C کلاس و E کلاس، شورلت کامارو و دوج چلنجر خواهیم بود. دلیل اصلی این موضوع، محبوبیت روزافزون شاسیبلندها و حرکت خریداران به سمت خودروهای الکتریکی است. بااینحال، هنوز هم کسانی هستند که خواهان ظاهر چشمگیر و هندلینگ چابک کوپههای اسپرت کمارتفاع هستند و با داشتن تنها دو در و صندلیهای عقب معمولاً تنگ مشکلی ندارند. ازاینرو، در ادامه بهترین کوپههای حال حاضر بازار را معرفی خواهیم کرد.
بنتلی کانتیننتال GT
کانتیننتال GT در تمام نسخهها کوپهای فوقالعاده است. طراحی مجلل، کیفیت ساخت بینظیر و راحتی فوقالعاده در کنار قدرت فراوان و هندلینگ اسپرت خصوصاً در نسخهٔ S، پکیجی بیرقیب را ایجاد کرده است. کانتیننتال با پیشرانهٔ V8 بهقدری در تجمل و سرعت عالی است که هیچ کوپهٔ دیگری بهجز برادر دوازده سیلندرش به آن نزدیک نمیشود. همچنین نمیتوان از کانتیننتال اسپید با پیشرانهٔ قدرتمند ۶۶۰ اسب بخاری W12 و حداکثر سرعت ۳۳۵ کیلومتر بر ساعت هم غافل شد. قیمت کانتیننتال GT از ۲۳۸,۳۲۵ دلار آغاز میشود.
پورشه ۹۱۱
در سال ۱۹۶۳ پورشه از کوپهٔ اسپرت عجیب موتور عقبی رونمایی کرد که به ۹۱۱ افسانهای تبدیل شد. طی ۶۰ سال گذشته، این کوپهٔ نمادین معیاری تمامعیار برای پرفورمنس بوده است. این ماشین هیجان واقعی خودروهای اسپرت را با راحتی گرند توررها و قابلیت استفادهٔ روزمره ارائه میکند. خانوادهٔ ۹۱۱ بسیار گسترده بوده و از کاررا پایه ۱۱۴,۴۰۰ دلاری تا توربو S با قیمت ۲۳۰,۴۰۰ دلار را شامل میشود درحالیکه نسخههای GT3 هم آمادهٔ فتح پیستها هستند.
رولزرویس اسپکتر
هرچند شاید منطقیتر بود که رولزرویس اولین خودروی الکتریکی خود را در قالب سدان یا شاسیبلند ارائه کند اما بریتانیاییها برای این کار یک کوپۀ دودر شیک را انتخاب کردند. اسپکتر که آیرودینامیکترین رولزرویس تاریخ محسوب میشود، آنقدر ساکت، راحت و نرم است که گویی روی لایهای از پنبه حرکت میکند. یک پکیج باطری لیتیوم یونی عظیم انرژی موردنیاز دو موتور الکتریکی اسپکتر را تأمین میکنند با تولید ۵۸۵ اسب بخار قدرت، خودرو را ظرف ۴.۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسانند. کابین چهارنفرهٔ این ماشین هم راحتی و کیفیت را به سطح جدیدی ارتقاء داده است. قیمت تمام این ویژگیها از ۴۲۰ هزار دلار شروع میشود.
آستونمارتین DB12
چه زمانی میتوان به یک کوپهٔ دودر لقب سوپر تورر داد؟ وقتی آستونمارتین DB12 باشد. البته با وجود عدد ۱۲، زیر کاپوت این ماشین خبری از پیشرانهٔ V12 نیست و DB12 صرفاً با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی مرسدس ارائه میشود. این موتور با ۶۸۰ اسب بخار قدرت، نهتنها ۱۴۵ اسب بخار از نسخهٔ هشت سیلندر DB11 قویتر است بلکه حتی مدل دوازده سیلندر ۶۴۰ اسب بخاری قبلی را هم پشت سر میگذارد. با این نیرو، سوپر تورر آستونمارتین ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد. DB12 در ظاهر هم با جلوپنجرهٔ بزرگتر و خطوط باشکوه الهام گرفته از DBS، با چیزی غیر از آستونمارتین اشتباه گرفته نخواهد شد.
فراری روما
روما کوپهای شیک با پیشرانهٔ V8 قدرتمند در جلو است یعنی همان چیزی که از یک فراری گرند تورر انتظار میرود. طراحی بیرونی این ماشین با دماغهٔ کوسه مانند و شانههای برجسته، بیشتر شبیه اثر هنری است. روما در داخل هم با فضای مناسب صندوق بار و صندلیهای عقبی که برای استفادهٔ بزرگسالان در مسافتهای کوتاه مناسب خواهد بود، بهطور شگفتانگیزی کاربردی است. زیر کاپوت این کوپهٔ ایتالیایی یک پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو با ۶۲۰ اسب بخار قدرت قرار گرفته است که شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۳.۲ ثانیه را فراهم میکند. همهٔ اینها با هندلینگ چابک و سواری فوقالعاده نرم همراه است و با قیمت پایهٔ ۲۴۷,۳۱۰ دلار ارائه میشود.
مازراتی گرنتوریسمو
پس از حدود پنج سال وقفه، گرنتوریسموی زیبای مازراتی با طراحی جدید و پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی برگرفته از سوپرکار MC20 بازگشته است. این خودرو در نسخهٔ مودنا ۴۹۰ اسب بخار قدرت دارد که این رقم در نسخهٔ پرچمدار تروفئو به ۵۵۰ اسب بخار میرسد؛ اما کسانی که از این هم بیشتر میخواهند، میتوانند سراغ مدل تمام الکتریکی سه موتورهٔ فولگوره با ۷۵۰ اسب بخار قدرت بروند. نسخههای بنزینی گرنتوریسمو هردو به گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز هستند و سمفونی پاواروتی را مینوازند. در داخل نیز خریداران از چرم دستدوز بهرهمند میشود. قیمت پایهٔ گرنتوریسمو از ۱۷۴ هزار دلار شروع میشود.
بامو سری ۸
سخت میتوان باور کرد که بامو سری ۸ از سال ۲۰۱۸ بدون تغییر بزرگی در حال تولید است و هنوز هم اینقدر جذاب به نظر میرسد. این کوپهٔ آلمانی را میتوان در مدلهای 840i با پیشرانهٔ شش سیلندر توربوشارژ ۳۴۰ اسب بخاری یا M850i با موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربوی ۵۳۰ اسب بخاری خرید اما کسانی که خواهان تجربهٔ نهایت پرفورمنس سری ۸ هستند باید سراغ M8 کامپتیشن با ۶۲۵ اسب بخار قدرت بروند. قیمت این ماشین در نسخهٔ پایه از ۹۰,۸۰۰ دلار و در مدل M8 کامپتیشن از ۱۳۸,۸۰۰ دلار آغاز میشود.
نیسان GT-R
خودرویی که گودزیلا لقب گرفته، پس از ۱۵ سال هنوز هم کوپهٔ هیجانانگیزی است. GT-R اساساً تغییر بزرگی را تجربه نکرده و هنوز هم زیر کاپوت یک موتور ۳.۸ لیتری V6 توئین توربو و گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک دارد که نیرو را به هر چهارچرخ میفرستد اما این موتور حالا ۵۷۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. قیمت این خودرو از ۱۲۰,۹۹۰ دلار شروع میشود اما پرفورمنس نهایی GT-R در نسخهٔ وحشی نیسمو با ۶۰۰ اسب بخار قدرت ارائه میشود که ۲۲۰,۹۹۰ دلار قیمت دارد.
فورد موستانگ
در دنیایی که بهزودی باید با شورلت کامارو و دوج چلنجر خداحافظی کنیم، فورد همچنان به عرضهٔ موستانگ بنزینی ادامه میدهد. نسل جدید این ماشین هرچند از همان موتورهای نسل قبلی استفاده میکند اما حالا مدرنتر، جذابتر و پیشرفتهتر شده است. پیشرانهٔ پایهٔ موستانگ جدید همان ۲.۳ لیتری چهار سیلندر اکوبوست قبلی است که حالا ۳۱۵ اسب بخار قدرت تولید میکند درحالیکه خریداران نسخهٔ GT از موتور ۵ لیتری V8 کایوت با ۴۸۰ اسب بخار قدرت بهرهمند میشوند. فورد اما نسخهٔ جدیدی بنام دارک هورس را هم در این نسل ارائه کرده که تا پیش از معرفی نسخههای شلبی، بالاترین پرفورمنس ا در خانوادهٔ موستانگ ارائه میکند. قیمت این کوپهٔ آمریکایی از تنها ۳۲,۵۱۵ دلار آغاز میشود و در نسخهٔ دارک هورس به ۶۰,۸۶۵ دلار میرسد.
دوج چلنجر دیمن ۱۷۰
عمر دوج چلنجر رو به پایان است و تولید آن در آخر امسال خاتمه میابد. به این مناسبت، دوج نسخههای ویژهای را تحت عنوان لست کال یا آخرین تماس ارائه کرد که آخرین و جذابترین آنها دیمن ۱۷۰ است. در این نسخه، پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 به لطف سوپرشارژر سه لیتری و بنزین با اتانول، ۱۰۲۵ اسب بخار قدرت تولید میکند. چلنجر با این نیروی عظیم در پیست درگ میتواند ظرف تنها ۱.۶۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد و ۴۰۰ متر را در ۸.۹ ثانیه طی کند. از دیمن ۱۷۰ فقط ۳۳۰۰ دستگاه ساخته میشوند که هرکدام ۹۶,۶۶۶ دلار قیمت دارند.
کیان
۲۶ شهریور ۱۴۰۲همه لیست خوب هستن قطعا، ولی من عاشق بنتلی هستم !!!
ram1500trx
۲۶ شهریور ۱۴۰۲واقعا همه لیست عالی بودن ولی منم عاشق بنتلی هستم !!!
puriya
۲۶ شهریور ۱۴۰۲اصلا خود جرمی کلارکسون هم که مو هاشو تو ماشین و ماشین بازی سفید کرده میگه ماشین های سدان هم راحت ترن هم هندلینگ بهتری دارن مصرف سوخ و خرج و مرج این چیزا هم همین طور ولی من نمیدونم چرا مردم انقد میرن سمت شاسی بلند ها
مهران
۲۶ شهریور ۱۴۰۲اول بی ام و👌😍
دوم ۹۱۱
mercedes
۲۶ شهریور ۱۴۰۲اول بنتلی بعد 911 بعد بیمر
رامتین
۲۶ شهریور ۱۴۰۲بنتلی خیلی جذابه. هفته پیش مدل 2018 اشو گذر موفت دیدم، فوق العاده بود. پرفورمنس M8 واقعا چشمک میزنه. DB12 تازه نفس فوق العاده جذابه. واقعا نمیشه انتخاب کرد….
AMANTE
۲۶ شهریور ۱۴۰۲یک بنتلی GT Speed برای دنیا گردی، یک Porsche 911 Turbo S برای شهر و پیست و یک چلنجر دیمن برای سرگرمی.
amir-z
۲۶ شهریور ۱۴۰۲یکی از یکی عالی تر واقعا هیچ کدوم جای هیچ حرفی رو باقی نمیزاره 👍
(ولی بنتلی با این رنگ قرمز عجب رخی داره❤🖤)
puriya
۲۶ شهریور ۱۴۰۲به نام خدا
انتخابم:همشون❤️
AMG GT R
۲۶ شهریور ۱۴۰۲DB12 زیبا ترین ظاهر رو داره
انجینش هم که نیاز به تعریف نداره
در کل همه اعضا این لیست لیاقتش رو داشتن
Reza
۲۶ شهریور ۱۴۰۲من با الکتریکی شدن خودرو ها موافق نیستم ولی در ماشین های لوکس مانند رولز رویس که باعث ازبین رفتن صدای پیشرانه میشه موافقم.
چون کسی رو نمیشناسم که برای صدا پیشرانه ، رولز رویس بخره
18:45
۲۶ شهریور ۱۴۰۲انتخاب من:
Gtr
اسپکتر
و
سری8 هست… 😉👑👑
محمدهادی
۲۷ شهریور ۱۴۰۲سری هشت هنوزم خواهان داره بدمصصب
بقول خود مقاله از ۲۰۱۸ تقریبا بدون تغیر داره تولید میشه،ازبس این طرح طرح کاملی بود
H2
۲۶ شهریور ۱۴۰۲طراحی رولزرویس و فراری زیاد جالب نیست
بهترین طراحی ها رو هم بنتلی، مزراتی، آستون مارتین، دوج و بی ام و دارن
بقیه هم معمولی
پیرمرد قدیمی
۲۶ شهریور ۱۴۰۲حیف آئودی TT که کنار رفت…
ولی جای شکرش باقیه که امثال نیسان GT-R و پورش 911 هنوزم میتازن و با هر سلیقه ای همخوانی دارن جذابتر اینکه که از این لیست با 100 هزار دلار میتونید صاحب چلنجر دیمن 170 عضلانی با 1025 اسب بخار قدرت بشید !👏
1.66 ثانیه زمان لازم برای 60 مایل خیلی حرفه…
Soroush
۲۶ شهریور ۱۴۰۲همه ماشینای این لیست جذابن
ولی انتخابم ۹۱۱ و بنتلی ه
ram1500trx
۲۶ شهریور ۱۴۰۲با اینکه طرفتار بنتلی ام ولی جای R8 با اون موتور ۱۰ سیلندر خفنش واقعا خالیه…
Siyavash
۲۶ شهریور ۱۴۰۲انتخاب من..
۱پیرمرد قلدرgtr..
۲بنتلی…
۳پورشه۹۱۱…
۴بی ام و ۸
……….
Enzo Ferrari 2008
۲۶ شهریور ۱۴۰۲فراری روما
و بنتلی و رولزرویس همین !
بهنام
۲۶ شهریور ۱۴۰۲روما ، جی تی آر .
RIO
۲۶ شهریور ۱۴۰۲همشون عالین ♥️
Viper
۲۶ شهریور ۱۴۰۲فقط اون دوج چلنجر رو به من بدید….
زارعشاهی
۲۶ شهریور ۱۴۰۲آخرین تماس
ARIAN
۲۶ شهریور ۱۴۰۲میخوام برا چلنجر گریه کنم😭 چرا میخوای مارو تنها بزاری؟😞… تک تک ماشین های توی لیست عالی بودن. انتخاب اولم بنتلی و بعدش استون مارتین و بعد از اون بی ام و
alirezamt211
۲۶ شهریور ۱۴۰۲حیف که چلنجر امسال دنیای خودرو سازی و صدای پیشرانه جذابو ترک میکنه
ولی این ماشین تا ابد تو دل همه میمونه
انتخابم دیمون 170🫠
کاربر۳
۲۶ شهریور ۱۴۰۲به به،عجب لیستی.شما یه نگاه به طراحی ها بندازید مجذوبشون میشید خصوصا بنتلی.طراحی خودرو باید یه مقدار ساده ولی اسپرت باشه نه فضایی بزنن،نه دیگه خیلی ساده.اینطور زود خسته کننده نیست و حس خوبی میده.
POUYAN
۲۶ شهریور ۱۴۰۲فولکس واگن تمام بهترین هاشو برای این نسل بنتلی کانتیننتال GT و بنتلی فلایینگ اسپور استفاده کرد.
نتیجه هم عجب شاهکارایی شدن.
شاسی ، موتور ، گیربکس ، طراحی ، همشون فوق العادن.
حسین۲
۲۶ شهریور ۱۴۰۲یواش یواش داشت گریه ام میگرفت که متن تموم شد . یعنی میشه دنیای خودرو رو تصور کرد که این آثار هنری توش نباشه . چلنجر آخه چه گناهی داشتیم هنوز از نزدیک ندیدیمت اما داری تموم میشی .
یکی از یکی زیباتر انتخاب خیلی سخته میخواستم بکم بنتلی اما همشون شاهکار بی بدیل هستن
amir
۲۶ شهریور ۱۴۰۲انتخابم پورشه ۹۱۱ استون ماریتن دی بی ۱۲ و بی ام و سری ۸
JDM سابق
۲۶ شهریور ۱۴۰۲به جز مازراتی همشون هستم
King viper ACR
۲۶ شهریور ۱۴۰۲فقط چلنجر و GTR عشق مطلق ولی حیف که باید با چلنجر خداحافظی کنیم
blackwing
۲۶ شهریور ۱۴۰۲Sheeeesh 💪🏼💪🏼
sina
۲۶ شهریور ۱۴۰۲جایی 911 باشه انتخاب سخت نیست
فرشاد
۲۶ شهریور ۱۴۰۲همه اینا بی نظیر بودند بخصوص
پورشه
بنتلی
فراری
بیمر
ماستنگ
من استون مارتینDB11رو یه DB12ترجیح میدم
Heavy-Duty
۲۶ شهریور ۱۴۰۲به نظر من در نسخه های پایه ماسل کارها انجین تنفس طبیعی شش سیلندر جذابیت بیشتری نسبت به چهار سیلندر توربو داره.