چشم اندازهفته نامه

بهترین کوپه‌های سال 2024، از فورد موستانگ تا رولزرویس اسپکتر

بدون شک، خواستنی‌ترین خودروهای تاریخ کوپه‌ها بوده‌اند و هنوز هم جزء جذاب‌ترین خودروهای بازار محسوب می‌شوند. بااین‌حال، کدام‌یک از کوپه‌ها بهترین هستند؟ در ادامه قصد داریم به این سؤال پاسخ دهیم.

برای انتخاب بهترین کوپه‌های سال ۲۰۲۴ ابتدا باید مشخص کنیم کدام کوپه در چه نقشی بهتر است. آیا مقایسهٔ بنتلی کانتیننتال با پورشه ۹۱۱ GT3 منصفانه است؟ قطعاً خیر زیرا شخصیت و هدف آن‌ها کاملاً باهم متفاوت است. با در نظر گرفتن این موضوع، بیایید با بهترین کوپه‌های سال آشنا شویم.

بهترین کوپهٔ مقرون‌به‌صرفه: فورد موستانگ دارک هورس

اگر GTD تولید محدود را در نظر نگیریم، دارک هورس قوی‌ترین موستانگ حال حاضر محسوب می‌شود. این ماشین به یک پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی ۵۰۰ اسب بخاری مجهز است که با گیربکس دستی قابل خریداری خواهد بود. علاوه بر این، لاستیک‌های چسبنده و سیستم تعلیق مگنه‌راید هم برای دارک هورس قابل سفارش است. البته اگر قید تمام این آپشن‌ها را هم بزنیم، این موستانگ با قیمت پایهٔ بیش از ۶۳ هزار دلار، همچنان خودروی گران‌قیمتی خواهد بود اما هنوز هم ارزش فوق‌العاده‌ای در برابر پرفورمنسی که ارائه می‌کند دارد.

بهترین کوپهٔ زیر ۱۰۰ هزار دلار: ب‌ام‌و M4 کامپتیشن

هرچند ب‌ام‌و M4 طراحی بحث‌برانگیزی دارد اما با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت زیر ۴ ثانیه، کوپه‌ای بسیار وحشی است و دینامیک رانندگی بسیار بالاتری نسبت به قیمت پایهٔ ۸۳ هزار دلاری خود ارائه می‌کند. زیر کاپوت این خودرو هم یک جواهر ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو قرار گرفته است که ۵۳۰ اسب بخار قدرت را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود دارد که ۰.۴ ثانیه از زمان شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر کم می‌کند. خودروهای ب‌ام‌و M ممکن است آن خودروهای ساده و خالص سابق نباشد اما مهندسان مونیخ هنوز هم می‌دانند دارند چه می‌کنند.

بهترین کوپهٔ متمرکز بر پیست: پورشه ۹۱۱ S/T

زمانی که GT3 RS وجود دارد، ممکن است S/T انتخاب عجیبی برای بهترین کوپهٔ متمرکز بر پیست به نظر برسد اما این خودرو برای استفاده‌های روزمره کمی کاربردی‌تر است و همچنان رانندگی جذابی دارد. S/T سبک‌ترین عضو خانوادهٔ ۹۱۱ محسوب می‌شود و پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی آن که تا ۹ هزار rpm دور می‌گیرد و ۵۲۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند، به یکی از بهترین گیربکس‌های دستی متصل می‌شود. کاهش وزن S/T از طریق حذف مقدار زیادی از مواد عایق صدا حاصل شده که یعنی می‌توان تمام هیجان آن ۹ هزار rpm را شنید و احساس کرد. شاسی درخشان، ترمزهای حماسی و کیفیت ساخت فوق‌العاده را هم به این ترکیب اضافه کنید تا متوجه شوید چطور S/T حتی با وجود قیمت ۲۹۰ هزار دلاری در این لیست حضور پیدا کرده است.

بهترین کوپهٔ گرند تورر: بنتلی کانتیننتال GT اسپید

کانتیننتال GT اسپید به‌تازگی مورد به‌روزرسانی قرار گرفته و هرچند در نگاه اول حذف پیشرانهٔ W12 ناراحت‌کننده به نظر می‌رسد اما پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 پلاگین‌هیبریدی جدید با ۷۸۲ اسب بخار قدرت، بسیار قوی‌تر و درعین‌حال کم‌مصرف‌تر است. دیگر ویژگی‌های بنتلی یعنی آپشن‌های سفارشی‌سازی بی‌حدوحصر، متریال نفیس و راحتی باورنکردنی نیز در این ماشین وجود دارد. برای پیمایش‌های طولانی بین‌قاره‌ای، به‌سختی می‌توان کوپه‌ای راحت‌تر و شایسته‌تر از کانتیننتال GT پیدا کرد.

بهترین کوپهٔ V12: فراری دودیچی چیلیندری

مطمئناً نام‌گذاری محصولات فراری همیشه عالی نبوده است اما این شرکت در ساخت پیشرانه‌های V12 جزء بهترین‌های تاریخ محسوب می‌شود. مردان مارانلو در ساخت کوپه‌های V12 فرمولی را ایجاد کرده‌اند که تاکنون هیچ خودروساز دیگری موفق به مغلوب کردن آن نشده است. جدیدترین خودرویی که طبق این فرمول ساخته شده، ۱۲ چیلیندری (۱۲ در ایتالیایی دودیچی گفته می‌شود) است که جایگزین ۸۱۲ خواهد بود. پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 این خودرو که اساساً یک اثر هنری به‌حساب می‌آید، ۸۳۰ اسب بخار قدرت را از طریق یک گیربکس هشت سرعته دوکلاچه به چرخ‌های عقب می‌فرستد و با فراهم کردن شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۲.۹ ثانیه‌ای، حواس‌ها را از طراحی بحث‌برانگیز ۱۲ چیلیندری پرت می‌کند.

بهترین شاسی‌بلند کوپه: پورشه کاین توربو E-Hybrid کوپه

شاسی‌بلندهای کوپه این روزها در انواع و اقسام مختلفی ساخته می‌شوند که از لحاظ تکنولوژی و پرفورمنس بسیار باهم متفاوت هستند اما یک خودرو به‌وضوح بر همهٔ آن‌ها حکمرانی می‌کند. کاین توربو E-Hybrid یک شاسی‌بلند پلاگین‌هیبریدی با پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو است که ۷۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. زیر بدنهٔ کوپهٔ کاین، شاسی‌ای پنهان شده است که امکان انجام کارهایی را فراهم می‌کند که برای خودرویی با وزن ۲۵۷۰ کیلوگرم و فاصلهٔ ۲۰ سانتی‌متری از زمین، غیرممکن به نظر می‌رسد. کاین توربو E-Hybrid زمانی که بخواهید خودرویی ساکت و مؤدب است اما می‌تواند در یک لحظه به حیوانی وحشی تبدیل شود.

بهترین کوپهٔ لوکس: رولزرویس اسپکتر

در سال‌های دور، مشهورترین شعار تبلیغاتی رولزرویس این بود که «در سرعت صد کیلومتر بر ساعت، بلندترین صدایی که در داخل رولزرویس می‌شنوید صدای ساعت خواهد بود». این جمله خیلی خوب سکوت و آرامش یک رولزرویس را توصیف می‌کرد و حالا یک رولزرویس الکتریکی به بازار آمده که آن تبلیغ را به معنای واقعی کلمه به واقعیت تبدیل کرده است. برای اسپکتر هرگز مهم نیست که دیگر خودروهای الکتریکی چه می‌کنند. این ماشین بیشترین شعاع حرکتی یا سریع‌ترین سرعت شارژ را ندارد و شتاب زیر ۲ ثانیه‌ای ارائه نمی‌کند. اسپکتر دقیقاً همان اندازه قدرت و شعاع حرکتی دارد که خریداران رولزرویس نیاز دارند. اسپکتر خودرویی نرم، بی‌صدا، بی‌نهایت قابل شخصی‌سازی و بسیار چشمگیر است.

بهترین کوپهٔ الکتریکی: مازراتی گرن‌توریسمو فولگوره

نسل جدید مازراتی گرن‌توریسمو بسیار شبیه به نسل قبلی است که اتفاق خوبی به‌حساب می‌آید زیرا گرن‌توریسموی قبلی یکی از زیباترین خودروهای سی سال اخیر بود. پیشرانهٔ V6 توئین توربوی این ماشین اما متأسفانه صدای خیلی خوبی ندارد ولی در نسخهٔ فولگوره چنین مشکلی وجود نخواهد داشت زیرا در اینجا خبری از موتور V6 نیست. گرن‌توریسمو فولگوره به سه موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۷۶۲ اسب بخار قدرت و ۱۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. این یعنی وقتی پدال گاز را تخته کنید، در صندلی فرو خواهید رفت. وقتی‌که دیوار صوتی را شکستید نیز می‌توانید از کابینی که با بهترین چرم ایتالیایی پوشیده شده و سیستم صوتی Sonus Faber لذت ببرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۰۱ رای
منبع
RobbReport

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۶ دیدگاه‌ها

  1. BlackWing

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1301 ديدگاه)

    یکی از یکی جذاب تر

    موافقم 25
    1. SMS

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (578 ديدگاه)

      همیشه موستانگ جزء بهترین هاست ، چه می کنه این اسب وحشی
      بقیشون هم که نیاز به گفتن ندارن❤️‍🔥

      موافقم 16
    2. سهیل

      ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (119 ديدگاه)

      یعنی اونی که به طراحی M4 ایراد میگرفت یا هنوز میگیره اون مازراتی کریه الچهره تو …

      موافقم 6
      مخالفم 4
  2. ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (28 ديدگاه)

    پورشه ها رو 🔥🔥
    مازراتی با اینکه برقیه اما چه فیس خوبی داره اصلا به برقی ها با اون شکل زشت نمیخوره

    موافقم 15
    مخالفم 1
  3. GMA

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (849 ديدگاه)

    ونتیج هم خودرو شاییسته‌ای هست نسل جدیدش
    بین این ها اول ۹۱۱ و بعد بنتلی

    موافقم 13
    مخالفم 1
  4. ! i M α η δ υ α R

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2350 ديدگاه)

    ماشین کوپه باید طبق تعریف این واژه فرانسوی
    ، دو درب با دو یا چهار صندلی داشته باشه …

    چرا به این پورشه ، کوپه گفته میشه !!!

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (4314 ديدگاه)

      دقیقا سوال من بود یادم رفت بپرسم.

      میخواستم بگم کوپه مگه دو در نبود؟ چرا چهار در آوردن.

      موافقم 10
      مخالفم 2
      1. Mohammad

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (333 ديدگاه)

        این نوع شاسی بلند ها دارن از پلتفرم مشترک با یه خودروی کوپه استفاده میکنن ،اغلب هم فست بک ان

        موافقم 6
        مخالفم 4
      2. Mohammad

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (333 ديدگاه)

        در ادامه کامنت قبل این رو هم اضافه کنم ، این قضیه مختص suv ها نیست و سدان های معمولی هم میشه چهار درب باشن و کوپه تلقی بشن
        مهم همون پلتفرم هست که مشترک با یه خودروی کوپه اس

        1. مزدک

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (46 ديدگاه)

          قطعا این مساله شامل حال پورشه کاین کوپه نمی شه! چون پلتفرم مشترک داره با تمام شاسی بلندهای فول سایز گروه فولکس واگن. پس پلتفرم این ماشین، با پلتفرم هیچ کدوم از کوپه های تولیدی فولکس یکسان نیست.
          هیچ منطقی در این انتخاب کلاس وجود نداره، مگر هماهنگ شدن با نیاز عامه ی مشتریان، به هر قیمتی. وگرنه همه می دونیم که کاین هیچ ارتباطی با کوپه های پورشه، یا هر کوپه ی دیگه ای در گروه فولکس نداره.
          خریدار دوست داره شاسی بلند سوار بشه، اما کاری به قابلیت آفرود ماشین نداره، چون اصولا تنها مزیت شاسی بلند که مورد نظر حقیرترین گونه ی عوام هست، اینه که وقتی توی جاده سوار یک شاسی بلند باشن، راننده های سواری های معمولی رو از بالا به پایین نگاه می کنن، و این حالت حس کاذب قدرت در وجودشون ایجاد می کنه!
          پس برای درمان عقده ی حقارت این نوع خریداران، که همیشه در حسرت برتری بر دیگران هستن، اما اون برتری رو صرفا مادی می فهمن، به علاوه ی ارضای حس نیاز به اون تأثیری که کوپه های اسپرت می تونن بر ایجاد جذابیت برای جنس مخالف داشته باشن (چون به هر حال جیمز باند محبوب بانوان، همیشه سوار بر کوپه های اسپرت هست!)، تولید کننده های بزرگ، یک اتاق ترکیبی بی هویت، به نام شاسی بلند کوپه می سازن، تا پول همچین احمق هایی رو هم به جیب بزنن!
          چیزی که حد و حصری نداره حماقته…

          موافقم 4
          مخالفم 3
    2. جرمی کلارکسون

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (977 ديدگاه)

      چون پشتش رو کشیدن به سمت پایین میگن کوپه
      مثل بی ام و X6 و مرسدس GLE

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. ! i M α η δ υ α R

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2350 ديدگاه)

        فست‌بک (به انگلیسی: Fastback) به خودرویی می‌گویند که سقف با شیب ملایم و پیوسته به سمت عقب خودرو پایین می‌آید به طوری که سقف و صندوق عقب دو جز متمایز به‌شمار نیایند …

        نباید توی تعاریف سگمنت ها دست ببرند …

        What is a Coupé ؟
        A coupé is a type of car bodystyle that is characterised by its sleek and sporty design, typically featuring two
        doors, a fixed roof, and a compact size

        With all these different types of coupés and variations on the traditional bodystyle, what is it exactly
        that makes a car a coupé? While the number of doors and rooflines are key characteristics, they aren’t the only factors :

        Sleek and sporty design : Coupés prioritise aesthetics, featuring flowing lines, sculpted curves, and a low stance .
        Performance-oriented : Often equipped with powerful engines and responsive handling, coupés are built for driving enjoyment.
        Limited passenger space : While some modern coupés offer 4-door practicality, the classic coupé experience focuses solely on the driver and a passenger, creating a more personal driving experience.
        Emotional appeal : Owning a coupé is more than just transportation; it’s a statement and shows a passion for driving, appreciating automotive design, and embracing a certain lifestyle.

        به نظر من هر 4 دربی که قسمت انتهایی اش شیب دار و ملایم شد کوپه نمی شه …

        موافقم 6
        مخالفم 1
      2. ! i M α η δ υ α R

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2350 ديدگاه)

        معنای کوپه به فرانسوی ( Coupé ) …

        میشه : برش

        نمی دونم شاید انتخاب این کلمه برای این سگمنت ، به دو درب داشتن ماشین ، نسبت به سدان بر میگرده …

        شاید …

        توی تعاریف کلاسیک سگمنت ها دست می برند تا مثلا محصول جدید و بیشتری در سبد محصولاتشون داشته باشند تا خلق الله رو بیشتر بدوشن …

        این بازی متقلبانه با فرم ، به نظرم درست نیست …

  5. Taha Ayoobi

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (4314 ديدگاه)

    همه رو میخوام

  6. ! i M α η δ υ α R

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2350 ديدگاه)

    830 اسب …

    2.6 ثانیه …

    325 کیلومتر بر ساعت …

    2260 _ 2335 کیلوگرم …

    193995 $ تا …

    200000 $ تا ….

    1. car lover

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      جالبه که کوروت با وجود موتور بنزینی و تنفس طبیعی بودنش و قدرت کمتر و تک محور و قیمت کمتر هم دقیقا همین شتاب رو داره.
      پ.ن: قصدم مقایسه یا تحقیر نبود فقط صرفا برام جالب بود که کوروت چقدر کم نظیر و بی نقصه

      موافقم 7
      مخالفم 7
      1. ! i M α η δ υ α R

        ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
        سوابق: (2350 ديدگاه)

        در این که کوروت با این قیمت عالی به نظر می رسه ، شکی نیست …

        اما DNA مازراتی همیشه و همواره ، جی تی بودنه …

        این که بهترین گرند تورر بازار باشی …

        همراه عشقت ، راندن در دامنه های پر پیچ و خم کوهستانی آلپ ، دره پو ، دشت ونتی …

        آسمان چون سقف ، بر بالای سر …

        مست و حیران طبیعت چون شدی …

        پس ببر لذت تو از این لحظه ها …

        پس ببر لذت تو از این صحنه ها …

        گوش جان سپردن به آواز پیشرانه ای که گیربوکس رو به عنوان ” بک وکال ” همه جا ، همراه خودش داره …

        مست بوی چرم و چوب اعلا ، با هر داون شیفت ، ارضا شدن و با خود گفتن که زندگی مگه دیگه از این زیباتر هم میشه …

        کوروت ، دوست داشتنیه اما از این منظر هیچ برندی ، نمی تونه با مازراتی رقابت کنه یا تحقیرش کنه …

        دست کم از نظر من …

        موافقم 10
        مخالفم 2
        1. car lover

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (1409 ديدگاه)

          عالی 👌👏

        2. ! i M α η δ υ α R

          ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
          سوابق: (2350 ديدگاه)

          🙏🙏🙏

    2. car lover

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      راستی میدونم mc20 رقیب کوروته که البته باز هم کوروت با اختلاف خیلی ازش بهتره نظر شخصی وگرنه هردو خوب و دوست داشتنی هستن

      موافقم 3
      مخالفم 3
    3. ! i M α η δ υ α R

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (2350 ديدگاه)

      پدال جان …

      با احترام ، چرا از کامنت من ، اون عکس های زیبا رو حذف کردید !!!!

      اون عکسها جالب بود که دوستان ببینند …

      مشخصاتش که چیز خیلی خاصی نیست …

  7. hosen

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (633 ديدگاه)

    عاشق ماستنگ نسل جدیدم با اون موتور ۵ لیتری تنفس طبیعی

    موافقم 10
    1. car lover

      ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (1409 ديدگاه)

      با اسم کایوت حیوانی که از ترکیب گرگ و روباه بوجود میاد

      موافقم 8
      مخالفم 3
  8. مازیار

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    اولین لیستی هست که می‌بینم از هیچکدوم نمیشه گذشت

    موافقم 11
    مخالفم 2
  9. car lover

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    موستانگ اسب وحشی آزاد و رام نشدنی🐎

    موافقم 11
  10. راستگو

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (181 ديدگاه)

    انتخابای حرفه ای و درست

  11. froG-driVer

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (1013 ديدگاه)

    ماشالا فراری که هنوز وی12 رو زنده نگه داشته.اسپکتر هم تنها برقی هست که بنظرم شرکتو نه تنها پایین نیاورد بلکه باحال تر و معتبر تر هم کرد شرکتو.بقیه هم که دیگر تازان در حال دور شدن،
    به به …

    موافقم 6
    مخالفم 1
  12. هیروهیتو

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (66 ديدگاه)

    کاش یکی شونو داشتم 🤤🤤🤤

    موافقم 6
    مخالفم 1
  13. قاسم

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (53 ديدگاه)

    بریتانیای کبیر

    موافقم 4
    مخالفم 2
  14. آرش

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (385 ديدگاه)

    من همشون رو می خوام
    انخاب سخته

    موافقم 4
    مخالفم 1
  15. faster

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (82 ديدگاه)

    البته صفر تا صد m4 کامپتیشن زیر 3 هست نه 4 ثانیه

    موافقم 3
    مخالفم 2
  16. ALI.S

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (260 ديدگاه)

    همه عالی.
    اما بین همه این‌ها بیشتر مازراتی رو خواستم.
    صرفاً سلیقه شخصی و بی‌دلیل خاصی.

    موافقم 3
    مخالفم 1
  17. رامتین

    ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    شنیده ها حاکی از اینه سری4 بی ام و قراره حذف بشه! احتمالا سری 4 بنظرم حذف میشه و همچنین نسخه کوپه سری 8 و بجای این دو، تنها سری6 دوباره احیا میشه. در واقع کوپه سری6 همان سری4 هست با طول بیشتر (در حد بیست تا سی سانت)

  18. M power

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (356 ديدگاه)

    وای دلم خواست
    البته فرقی نمیکنه کدومشون باشه

  19. سعید عسکری

    ۱۲ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اول بنتلی کانتیننتال

    پورشه کاین کراس اوور کامپکت هست نه کوپه

    موافقم 1
    مخالفم 1
  20. آرش

    ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (385 ديدگاه)

    همشون رو میخوام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا