چشم اندازهفته نامه

بهترین خودروهای اسپرت روزمره، از مزدا MX-5 تا پورشه 911 و کوروت

درحالی‌که خودروهای اسپرت معمولاً برای استفاده‌های روزمره مناسب نیستند ولی خودروهای زیر ثابت می‌کنند که می‌توان از رانندگی روزمره هم لذت برد.

این روزها در دریایی از کراس‌اوورها که بر جاده‌های سراسر جهان حکومت می‌کنند، هرچند بازار خودروهای اسپرت و هیجان‌انگیز روزمره در حال نابودی است ولی هنوز خودروهای اسپرت دودر سنتی به‌طور کامل منقرض نشده‌اند و هنوز هم می‌توان خودروهای اسپرت لذت‌بخشی را پیدا کرد که کارایی و راحتی مناسبی را برای استفاده‌های روزمره ارائه می‌کنند.

ب‌ام‌و Z4 M40i

پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 توربو
قدرت ۳۸۲ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر
محور محرک عقب
قیمت پایه ۶۶,۴۵۰ دلار

ب‌ام‌و Z4 در نسخه M40i تمام ویژگی‌هایی یک خودروی اسپرت روزمره عالی را دارد. دودر، سقف بازشو، دیفرانسیل عقب و پیشرانه قدرتمند، دیگر چه می‌خواهید؟ علاوه بر این، کمک‌فنرهای تطبیقی خودرو هندلینگ اسپرت را در کنار سواری راحت فراهم می‌کنند، صندلی‌ها به گرم‌کن مجهز هستند و یک نمایشگر هدآپ هم باعث می‌شود راننده بتواند فقط روی لذت بردن از مسیر پیش رو تمرکز کند.

تویوتا سوپرا

پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 توربو
قدرت ۳۸۲ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر
محور محرک عقب
قیمت پایه ۵۶,۲۵۰ دلار

برای کسانی که خواهان یک ب‌ام‌و شش سیلندر دیفرانسیل عقب با گیربکس دستی و قیمتی حدود ۱۰ هزار دلار کمتر از Z4 هستند، تویوتا نسل پنجم سوپرا را ارائه می‌کند. سوپرا با وجود استفاده از موتور ب‌ام‌و، به لطف صندوق بار ۲۹۰ لیتری و صندلی‌های عقب تاشو، خودروی اسپرت کاربردی‌تری محسوب می‌شود. صندلی‌های عقب این ماشین ممکن است برای بزرگ‌سالان مناسب نباشد ولی هنگام تا کردن امکان حمل چوب اسکی را در فصل زمستان فراهم می‌کند!

فورد موستانگ GT

پیشرانه ۵.۰ لیتری V8
قدرت ۴۸۰ اسب بخار
گشتاور ۵۶۳ نیوتن متر
محور محرک عقب
قیمت پایه ۴۲,۴۹۵ دلار

یکی دیگر از خودروهای اسپرت چهارنفره، فورد موستانگ است که در نسخهٔ GT با پیشرانه ۵ لیتری V8 و ۴۸۰ اسب بخار قدرت و قیمت پایه ۴۲ هزار دلاری، ارزش بسیار بالایی دارد. صندلی‌های عقب تاشو و صندوق بار نسبتاً بزرگ ۳۸۰ لیتری، موستانگ را به کوپه‌ای بسیار کاربردی تبدیل کرده‌اند. علاوه بر این، ماسل کار فورد با امکاناتی مثل گرم‌کن و سردکن صندلی‌های جلو، سنسور باران، کروز کنترل تطبیقی و گرم‌کن غربیلک فرمان، راحتی بالایی را هم برای استفاده‌های روزمره فراهم می‌کند.

پورشه ۹۱۱ کاررا

پیشرانه ۳.۰ لیتری H6 توئین توربو
قدرت ۳۹۵ اسب بخار
گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر
محور محرک عقب
قیمت پایه ۱۲۰,۱۰۰ دلار

استفاده از یک پورشه شش‌رقمی به‌عنوان خودروی روزمره ممکن است احمقانه به نظر برسد ولی ۹۱۱ کاررا به‌طور شگفت‌انگیزی برای استفاده‌های روزانه مناسب است. به لطف کمک‌فنرهای تطبیقی، این خودرو می‌تواند هنگام تردد در مسیرهای پردست‌انداز شهری سواری راحتی را فراهم کند و در صورت نیاز، سفت و اسپرت شود. صندلی‌های عقب نیز برای نشستن کودکان یا قرار دادن خریدهای روزانه مناسب هستند درحالی‌که پیشرانه ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو در عقب با ۳۹۵ اسب بخار قدرت هم ۹۱۱ را بسیار جذاب می‌کند.

سوبارو BRZ

پیشرانه ۲.۴ لیتری H4
قدرت ۲۲۸ اسب بخار
گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر
محور محرک عقب
قیمت پایه ۳۱,۰۹۵ دلار

این یکی از بهترین خودروهای اسپرت روزمره ارزان‌قیمت است. BRZ که قیمت بسیار کمتری نسبت به دیگر خودروهای این لیست دارد، هرچند از پیشرانه چهار سیلندر تختی استفاده می‌کند که چندان قدرتمند نیست ولی به لطف وزن سبک و تنظیم عالی شاسی، رانندگی لذت‌بخشی را فراهم می‌کند. صندلی‌های عقب این خودرو ۷۶ سانتی‌متر فضای پا را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد، سیستم تهویه اتوماتیک دو منطقه‌ای به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود و با خواباندن صندلی‌های عقب، امکان حمل چهار رینگ با لاستیک وجود خواهد داشت.

شورلت کوروت استینگری

پیشرانه ۶.۲ لیتری V8
قدرت ۴۹۰ اسب بخار
گشتاور ۶۳۷ نیوتن متر
محور محرک عقب
قیمت پایه ۶۸,۳۰۰ دلار

زمانی که حرف از خودروهای اسپرت روزمره می‌شود، شکست دادن کوروت دشوار خواهد بود و ارائه چنین پرفورمنسی با قیمت ۶۸ هزار دلار برای رقبا غیرممکن است. یک پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی که در وسط نصب شده، با ۴۹۰ اسب بخار قدرت، استینگری را در کمتر از سه ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. به لطف میرور لینک بی‌سیم، صندوق بار عقب با فضای کافی برای دو کیسه گلف و صندوق جلویی که فضایی برای قرار دادن خریدهای روزانه را فراهم می‌کند، کوروت استینگری برای رانندگی روزمره هم کاملاً آماده خواهد بود.

نیسان GT-R

پیشرانه ۳.۵ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۵۷۰ اسب بخار
گشتاور ۶۳۳ نیوتن متر
محور محرک چهارچرخ
قیمت پایه ۱۲۱,۰۹۰ دلار

نیسان GT-R تنها خودروی این لیست است که به‌صورت استاندارد با سامانه چهارچرخ محرک عرضه می‌شود. هرچند از زمان معرفی این ماشین ۱۵ سال می‌گذرد اما گودزیلا به لطف موتور V6 توئین توربو با ۵۷۰ اسب بخار قدرت، همچنان یک هیولای پرفورمنس است. این موتور رانندگی روزمره هیجان‌انگیزی را فراهم می‌کند اما زمانی که هوا بارانی می‌شود، به لطف سامانه چهارچرخ محرک، رانندگی استرس کمتری خواهد داشت. علاوه بر این، GT-R خودرویی چهارنفره است که آن را برای استفاده‌های روزمره بسیار کاربردی‌تر می‌کند.

مزدا MX-5

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4
قدرت ۱۸۱ اسب بخار
گشتاور ۲۰۵ نیوتن متر
محور محرک عقب
قیمت پایه ۲۹,۳۳۰ دلار

آیا مزدا میاتا بهترین خودروی اسپرت روزمره بازار است؟ اگر قیمت را در نظر بگیریم، پاسخ مثبت خواهد بود. با کمتر از ۳۰ هزار دلار، می‌توانید پشت فرمان یک روستر سبک‌وزن هیجان‌انگیز بنشینید که مزدا طی ۳۵ سال آن را کامل و بهتر کرده است. البته صندوق بار ۱۳۹ لیتری میاتا بسیار کوچک است ولی در اینجا ترددهای روزمره شهری را در نظر داریم نه سفرهای بین‌شهری. این مزدای اسپرت با چراغ‌های جلوی تطبیقی و گرم‌کن صندلی‌ها، راحتی مناسبی را برای سرنشینان فراهم می‌کند و با مصرف سوخت ۸ لیتر در هر صد کیلومتر، برای یک خودروی اسپرت مصرف مناسبی دارد.

ب‌ام‌و M2

پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو
قدرت ۴۸۰ اسب بخار
گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر
محور محرک عقب
قیمت پایه ۶۶,۹۰۰ دلار

M2 سنت کوپه‌های کوچک هیجان‌انگیز دیفرانسیل عقب و گیربکس دستی ب‌ام‌و را زنده کرده است. البته M2 با قیمت ۶۵ هزار دلاری، خودروی گران‌قیمتی است ولی پیشرانه شش سیلندر توئین توربو با ۴۸۰ اسب بخار قدرت، توجیه این قیمت را آستان می‌کند. صندلی‌های عقب با فضای پای ۸۱ سانتی‌متر و قابلیت خواباندن و صندوق بار ۳۹۰ لیتری، از ویژگی‌های کاربردی M2 هستند و سیستم استارت از راه دور و گرم‌کن صندلی‌های جلو و فرمان هم قابلیت استفاده روزمره آن را بهبود می‌بخشد.

لکسوس RC F

پیشرانه ۵.۰ لیتری V8
قدرت ۴۷۲ اسب بخار
گشتاور ۵۳۵ نیوتن متر
محور محرک عقب
قیمت پایه ۶۷,۱۴۵ دلار

لکسوس همچنان یک پیشرانه ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی را زیر کاپوت کوپه RC F قرار می‌دهد که ۴۷۲ اسب بخار قدرت دارد و به چرخ‌های عقب نیرو می‌دهد. یک کوپه لوکس با چهار صندلی و آپشن‌هایی مثل تهویه صندلی‌های جلو که می‌تواند ظرف ۴.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد، آیا خودروی اسپرت روزمره کامل‌تری از RC F وجود دارد؟ البته این کوپه ژاپنی با قیمت ۶۷ هزار دلار، خودروی نسبتاً گران‌قیمتی به‌حساب می‌آید ولی ازآنجایی‌که یک لکسوس است و قابلیت اطمینان بالایی دارد، گزینه وسوسه کننده‌ای برای استفاده‌های روزمره محسوب می‌شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۳ رای
منبع
CarBuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. boost10

    ۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (229 ديدگاه)

    کوروت 😍❤❤

    موافقم 26
    مخالفم 20
    1. علی Shelby

      ۴ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (587 ديدگاه)

      کوروت
      زد فور
      سوپرا
      جی تی ار
      ۹۱۱
      موستانگ
      لکسوس
      😎😎😎😎😎😎

      موافقم 17
      مخالفم 10
    2. NAVID@@98

      ۴ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (890 ديدگاه)

      ببینید قیمت و مشخصات خوب خدایی و هر چیز درنظر بگیریم
      بهترین اول۱ شورلت کوروت بی ام و فوردماستنگ اول۱ بهترین هستن
      و گزینه های دیگه از این دست
      مثلا پورشه خوبه خدایی اسم خودروی اسپرت روزمره میاد اینا میپرن وسط مجلسو میچرخونن و بندری میرن اما نکته ش چیز دیگست انتخاب !!!!!!!!!!! یازده ۱۱
      انتخاب چیه همون مزدا میاتا قیمتو ببین انتخاب کن کار به اون بالاییا نمیکشه !!!!!!

      موافقم 11
      مخالفم 10
      1. JaMsHiD-B

        ۴ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (3007 ديدگاه)

        سرویس کردی حاجی بکش بیرون

        موافقم 9
        مخالفم 1
        1. boost10

          ۴ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (229 ديدگاه)

          این از علی نوا هم بدتره
          دیگه خودت تا تهش برو

        2. NAVID@@98

          ۴ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (890 ديدگاه)

          بیرونه، کار به بالاییا نداشته باشید
          میاتا رو انتخاب کردم اینجاش گفتم دیگه

          موافقم 2
          مخالفم 3
  2. آدولف هیتلر

    ۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    آقا عالی خیلی منتظر این بودم یکی همچین مطلبی بذاره
    باریکلا

    موافقم 5
    مخالفم 5
  3. نویدی

    ۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (400 ديدگاه)

    1- M2 و Z4
    2-سوپرا
    3-بقیشون!

    موافقم 17
    مخالفم 16
    1. Taha Ayoobi

      ۴ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (4730 ديدگاه)

      سوپرا هم چون موتورش بی ام و اس؟😂

      موافقم 13
      مخالفم 23
      1. نویدی

        ۴ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (400 ديدگاه)

        دقیقا،یه سامورایی خوشتیپ با قلب bmw😍

        موافقم 14
        مخالفم 12
        1. .

          ۵ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (27 ديدگاه)

          یک سامورایی نباید خونش آلمانی باشه!
          چون دیگه سامورایی اصیل نیست.

    2. Cehx

      ۴ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (139 ديدگاه)

      قیافه M2 رو می بینی گریه ات میگیره پشتشم شبیه سایناست (شایدم من اینجوری فکر می کنم) من جا bmw یا لکسوس رو بر می دارم یا کروت (با توجه به کاربری که از ماشین می خوام یکی رو انتخاب می کنم چون مقایسه این دو کاملا اشتباهه) قیمت پایینتر هم موستانگ ولی طراحیش رو خوشم نمیاد طراحی قبلیش خیلی قشنگتر بود

      موافقم 14
      مخالفم 17
      1. گاس فرینگ

        ۴ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (409 ديدگاه)

        توی مدل های پایه بنظرم موستانگ به صرفه تر از کوروته
        ولی کوروت اگه مدل zr1 باشه بحث دیگریست
        توی طراحی هم اوج موستانگ مدرن نسل 5 بود بعد اون 6 و 7 تقریبا یه جایگاه دارن

        موافقم 4
        مخالفم 3
  4. saeedfarshchian

    ۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (93 ديدگاه)

    کوروت بی ام دبلیو m2 و سوپرا انتخابم

    موافقم 10
    مخالفم 8
  5. آریا

    ۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (216 ديدگاه)

    کوروت و GTR و m4

    موافقم 7
    مخالفم 6
  6. هعی

    ۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    مشخصات کوروت سفره ماهی و موستانگ GT در قبال این قیمت واقعا جذابه . یعنی دقیقا به سبک چینی قیمت زدن کوهی از پرفورمنس و آپشن و اصالت و زیبایی در قبال تنها کمتر از ۷۰ هزار دلار
    منو یاد فست فودی چندسال پیش محلمون میندازه همش ۳۰ تومن میدادی یه متر ساندویچ پرپیمون مخصوص میداد حداقل دو کیلو وزنش بود . یکم اصرار میکردی یه متر دیگه هم میزاشت روش . کلا دستش به کم نمیرفت آخرشم فکر کنم ورشکست شد رفت

    موافقم 14
    مخالفم 3
  7. nima.jdm

    ۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (334 ديدگاه)

    لکسوس rc-f خیلی صدای خفنی داره
    ولی به هر حال اول جی تی ار بعد کوروت بعد لکسوس و در اخر هم ۹۱۱
    ولی مزدا هم با توجه به قیمتش و قابلیت تیونینگ بالا واسه ماشین بازا معرکس

    موافقم 11
    مخالفم 6
  8. Taha Ayoobi

    ۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (4730 ديدگاه)

    ماشالا همه عالی
    نمیدونم چرا تو این پست از بی ام و خوشم اومده

    موافقم 6
    مخالفم 10
  9. Siyavash

    ۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (898 ديدگاه)

    انتخابم gtr هست..

    موافقم 9
    مخالفم 9
  10. R

    ۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1219 ديدگاه)

    M2 سنت بی ام و چراغای دوتایی رو نقض کرده ولی دلم میخواست بی ام و از اون طراحی دست بکشه ببینیم چه شکلی میشه جالبه بی ام و پاسخ داده زنده باد بی ام و

    موافقم 6
    مخالفم 5
  11. nissan skyline

    ۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    بهترین گزینه این لیست موستانگ GT هست
    چی بهتر از یه V8 تنفس طبیعی یدونه اشو بگیری بندازی تو جاده های غرب آمریکا به اصطلاح کروز کنی باهاش 😍

    موافقم 7
    مخالفم 6
  12. مهدی میباخ

    ۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    با 100k یه تویوتا gr86 و یه کوروت کروکی

    موافقم 5
    مخالفم 4
    1. گاس فرینگ

      ۴ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (409 ديدگاه)

      میاتا از جی ار 86 بهتره (لذت رانندگی) مهمترین دلیلش تعلیق جناغی دوبل میاتا در مقابل مک فرسون تویوتا

      موافقم 3
      مخالفم 5
      1. آرین

        ۵ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (377 ديدگاه)

        مجله ماشین؟

  13. امیرحسین

    ۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (243 ديدگاه)

    پس کامارو و چلنجر و چارجر این عزیزان دل چی واقعا

    موافقم 1
    مخالفم 5
  14. ALI.A.NLANSR

    ۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (120 ديدگاه)

    کل لیست خوبه اصن حالم خوب شد دیدمشون تو یه مقاله

    موافقم 5
    مخالفم 2
  15. علیزاده

    ۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (307 ديدگاه)

    فورد موستانگ ماشین بسیار قابل احترامیه با این قیمت ناچیز قدرت فوق العاده و امکانات خوبی داره

    موافقم 5
    مخالفم 2
  16. Galant.VR4(JDM)

    ۴ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1304 ديدگاه)

    یدونه موستانگ و BRZ کارو درمیاره
    نیسان z هم میتونست باشه تو لیست

    موافقم 2
    مخالفم 3
  17. RAM1500TRX

    ۵ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (216 ديدگاه)

    همشون ب غیر از المانی ها…

    موافقم 1
    مخالفم 4
    1. Taha Ayoobi

      ۵ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (4730 ديدگاه)

      اینم خوبه👍

  18. comodor

    ۵ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (76 ديدگاه)

    اگه قرار بود از این لیست دوتا ماشین انتخاب کنم، دوتا GTR برمیداشتم

  19. M power

    ۵ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (423 ديدگاه)

    همشون غیر از امریکایی ها

  20. شاهرخ شریفیان

    ۵ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    تعجب می کنم دوستان در انتخاب ناین ایلون شک دارند . ۶۰ سال است نماد ثروت و لذت است. محدودیت بودجه نباشه ۹۱۱ . مگه داریم بهتر از یک ۹۱۱ ؟؟ البته داریم حقیقت : دو تا ۹۱۱ . پیام های عزیزان را خوندم حقیقتا” تعجب کردم ، تعصب رو بذارید کنار رفقا. بودجه تکمیل بود و تامین شد ۹۱۱ بهترین ماشین جهان است هیچ هم جمله ام تعصبی نیست. تردید نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا