بهترین خودروهای اسپرت و سوپراسپرت سال ۲۰۲۵ را بررسی کردهایم تا از بین همهٔ آنها، بهترین خودرو برای رانندگی را مشخص کنیم.
این روزها در بازارهای خودروی جهانی، مدلهای الکتریکی زیادی را میبینیم که میتوانند برای استفادههای روزمره بسیار مناسب باشند ولی معمولاً در این خودروها از هیجان رانندگی خبری نیست. بااینوجود، در بین انبوه خودروهای الکتریکی و هیبریدی، هنوز هم مدلهای اسپرتی هستند که هیجان و لذت مورد انتظار علاقهمندان به رانندگی را ارائه میکنند؛ بنابراین، ۹ نمونه از بهترین خودروهای اسپرت بازار را گرد هم جمع کردهایم تا طی پنج روز در جادههای چالشبرانگیز شمال اسپانیا و پیست نابارا آزمایش کنیم. کدامیک از این ماشینها نهایتاً پیروز خواهد شد؟ مطلب را تا انتها دنبال کنید تا متوجه شوید.
آستونمارتین ونتیج
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۳.۵ ثانیه |
وزن | ۱۶۰۵ کیلوگرم |
قیمت بریتانیا | ۱۶۵,۰۰۰ پوند |
قیمت آمریکا | ۱۹۴,۰۸۶ دلار |
درحالیکه برخی از آستونهای جدید نتوانستند انتظارات بالای ما را کاملاً برآورده کنند ولی پس از مدت کوتاهی رانندگی مشخص شد ونتیج جدید واقعاً به نقطهٔ مطلوب رسیده است. این خودرو نهتنها ظاهر خیرهکنندهای دارد بلکه از داشبورد کاملاً جدیدی هم بهرهمند شده است. موتور V8 ونتیج هرچند از مرسدس AMG گرفته شده ولی در اینجا بهتر از تمام محصولات شرکت آلمانی به نظر میرسد که این موضوع به خاطر تیونینگ خاص آستونمارتین است. هرچند محصولات جدید آستون بین سوپراسپرت با گرند تورر بودن کمی سردرگم شدهاند ولی ونتیج جدید در هردو زمینه بسیار بهتر شده است.
آئودی RS6 GT
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۶۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۳.۳ ثانیه |
وزن | ۲۰۷۵ کیلوگرم |
قیمت بریتانیا | ۱۷۷,۱۱۵ پوند |
قیمت آمریکا | ۲۰۰,۱۹۵ دلار |
در این رقابت، هیچ خودرویی بهاندازهٔ آئودی RS6 GT با برچسبها و رینگهای سفید جلبتوجه نمیکند. البته این نسخه چیزی بیش از چند برچسب خاص است و قسمتهایی مثل کاپوت آن از فیبر کربن ساخته شده است تا وزن را کاهش دهد. زیر این پوسته هم بجای کمکفنرهای تطبیقی استاندارد RS6 از کمکفنرهای پیچشی قابل تنظیم استفاده شده است. هرچند پیشرانه نسبت به RS6 پرفورمنس تغییری نداشته ولی نحوهٔ انتقال قدرت به جاده به لطف دیفرانسیل عقب جدید اصلاح شده است.
بامو M4 CS
پیشرانه | ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو |
قدرت | ۵۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۳.۴ ثانیه |
وزن | ۱۸۳۵ کیلوگرم |
قیمت بریتانیا | ۱۲۰,۳۴۵ پوند |
قیمت آمریکا | ۱۲۴,۶۷۵ دلار |
هرچند بخش M بامو طی سالهای اخیر خودروهای فوقالعادهای مثل M5 CS تولید کرده است ولی برخی مدلهای این بخش نیز آنطور که انتظار میرفت نبودند و متأسفانه M4 CS یکی از آنها است. البته M4 CS خودروی بدی نیست ولی از برخی مشکلات آزاردهنده مثل موقعیت نامناسب صندلی راننده، ارتفاع بالای غربیلک فرمان و وزن سنگین ۱.۸ تنی رنج میبرد که دائماً خود را به راننده نشان میدهد. البته CS با اینکه یک پله پایینتر از مدل CSL قرار میگیرد ولی از همان پیشرانهٔ ۵۵۰ اسب بخاری بهره میبرد.
فورد موستانگ دارک هورس
پیشرانه | ۵.۰ لیتری V8 |
قدرت | ۴۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۴۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۱۰ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۴.۴ ثانیه |
وزن | ۱۸۳۷ کیلوگرم |
قیمت بریتانیا | ۶۹,۹۹۵ پوند |
قیمت آمریکا | ۶۴,۹۷۵ دلار |
در زمانی که اکثر خودروسازان سراغ پیشرانههای کوچکتر توربو و هیبریدی رفتهاند، فورد همچنان در موستانگ به نیروگاه V8 بزرگ پایبند است هرچند که خروجی این موتور در نسخههای اروپایی به دلیل قوانین آلایندگی به ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور کاهش پیدا کرده است. علاوه بر شاسی موستانگ که تحتفشار برای همگام شدن با دیگر خودروها تلاش میکند، گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک هم اصلاً برای چنین خودرویی مناسب نیست و دور موتور بین هر تعویض دنده آنقدر کم میشود که احساس گیربکس CVT میدهد.
مزدا MX-5 RF
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 |
قدرت | ۱۸۵ اسب بخار |
گشتاور | ۲۰۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۶.۸ ثانیه |
وزن | ۱۰۸۴ کیلوگرم |
قیمت بریتانیا | ۳۷,۰۳۵ پوند |
قیمت آمریکا | ۳۸,۵۳۵ دلار |
وقتی حرف از خودروهای پرفورمنس میشود، با وجود مدلهایی که بیش از ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارند، در نظر نگرفتن مزدا MX-5 غیرممکن است. این خودرو حتی در گرانترین نمونه که در اینجا داریم، با قیمت ۳۸ هزار دلاری حدود شش برابر از گرانترین خودروی جمع ارزانتر است. هرچند نسل کنونی میاتا در سال ۲۰۱۵ به بازار آمد ولی در سال ۲۰۲۴ مورد بهروزرسانی قرار گرفت و با اینکه قدرت نهچندان زیادی ۱۸۵ اسب بخاری آن افزایشی نداشته ولی بیشتر از تمام خودروهای این رقابت میتوان از پتانسیل پرفورمنس MX-5 استفاده کرد.
مکلارن آرتورا اسپایدر
پیشرانه | ۳.۰ لیتری V6 توربو هیبرید |
قدرت | ۷۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۳.۹ ثانیه |
وزن | ۱۵۶۰ کیلوگرم |
قیمت بریتانیا | ۲۲۱,۵۰۰ پوند |
قیمت آمریکا | ۲۸۱,۰۰۸ دلار |
پسازاینکه مکلارن 765LT بهترین خودروی پرفورمنس ما در سال ۲۰۲۴ شد، انتظارات از آرتورا اسپایدر بسیار بالا بود. البته استفادهٔ روزمره از این خودرو بسیار آسانتر از 765LT است و به لطف سقفی که ظرف تنها ۱۱ ثانیه جمع میشود، میتوان از عناصر مختلف خودرو لذت بیشتری برد. آرتورا برای پیمایشهای طولانی هم خودروی بسیار مناسبی است زیرا سواری حتی طبق استاندارد خودروهای معمولی هم نرم است چه رسد با استانداردهای سوپراسپرتی با حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت. این خودروی پرفورمنسی است که میتواند همه کاری انجام دهد.
مورگان پلاس فور
پیشرانه | ۲.۰ لیتری I4 توربو |
قدرت | ۲۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۵.۲ ثانیه |
وزن | ۱۰۴۴ کیلوگرم |
قیمت بریتانیا | ۷۴,۴۰۶ پوند |
قیمت آمریکا | – |
نشستن پشت فرمان مورگان مثل سفر به گذشته است. البته روی داشبورد این خودرو حالا ویژگیهای مدرنی هم دیده میشود و زیر این بدنهٔ کلاسیک که طی ۷۰ سال گذشته تغییر زیادی نداشته یک دیفرانسیل لغزش محدود جدید پنهان شده است. موتور ۲ لیتری توربوی بامو نیز که ۲۶۰ اسب بخار قدرت را به چرخهای عقب انتقال میدهد، برای وزن تنها ۱۰۴۴ کیلوگرمی خودرو که به لطف شاسی آلومینیومی حاصل شده است کاملاً کافی خواهد بود. بااینحال، پلاس فور خودرویی نیست که برای سفر طولانی بزرگراهی انتخاب کنیم زیرا سروصدای باد در سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت بسیار زیاد است.
پورشه ۹۱۱ S/T
پیشرانه | ۴.۰ لیتری H6 |
قدرت | ۵۲۵ اسب بخار |
گشتاور | ۴۶۵ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۳.۷ ثانیه |
وزن | ۱۴۵۵ کیلوگرم |
قیمت بریتانیا | ۲۳۱,۶۰۰ پوند |
قیمت آمریکا | ۲۹۱,۶۵۰ دلار |
اگر میخواستیم این خودروها را صرفاً بر اساس پیشرانه قضاوت کنیم، دومین باری که موتور پورشه S/T را به ردلاین ۹ هزار rpm رساندیم باید هشت خودروی دیگر را به خانه میفرستادیم زیرا این یکی از بهترین پیشرانههای تاریخ محسوب میشود. این همان موتوری است که در GT3 RS میبینیم و بدون کمک توربو یا برق قدرت فوقالعادهٔ ۵۲۵ اسب بخاری تولید میکند و حالا در سینهٔ S/T قرار گرفته است که شخصیت جادهایتری دارد. همچنین گیربکس فوقالعادهٔ سریع دوکلاچه هم در اینجا با یک شش سرعتهٔ دستی جایگزین شده است تا لذت رانندگی را دوچندان کند.
تویوتا GR یاریس
پیشرانه | ۱.۶ لیتری I3 توربو |
قدرت | ۲۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۹۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۵.۲ ثانیه |
وزن | ۱۲۸۰ کیلوگرم |
قیمت بریتانیا | ۴۴,۲۵۰ پوند |
قیمت آمریکا | – |
هرچند بخش گازو ریسینگ تویوتا کوپههای سوپرا و GR86 را دارد ولی وحشیترین ساختهٔ این بخش، GR یاریس است. این خودرو برای سال ۲۰۲۴ حتی وحشیتر و البته گرانتر شده که با توجه به فروش عالی نسخهٔ قبلی عجیب نیست. GR یاریس خودرویی است که در هر فرصتی شما را برای رانندگی با حداکثر توان ترغیب میکند. این هاچبک ژاپنی آنقدر چابک است که پشت فرمان احساس خواهید کردن رانندهٔ قهرمان رالی هستید. البته در GR یاریس ایراداتی هم وجود دارد مثل تأخیر طولانی تا وارد عمل شدن توربو که خودرو را در دورهای پایین دچار مشکل میکند.
انتخاب برنده
همهٔ این خودروها آنقدر عالی هستند که مجبور شدیم برای رتبهبندی به کوچکترین مشکلات توجه کنیم. موستانگ به دلیل مشکل بزرگ خود یعنی گیربکس اتوماتیک در رتبهٔ نهم قرار گرفت و اگر به گیربکس دستی مجهز بود میتوانست عملکرد بهتری داشته باشد. همینکه مورگان پلاس فور از یک شرکت بسیار کوچک در جایگاه آخر قرار نگرفت نتیجهٔ فوقالعادهای است. احساس و بازخورد ضعیف و موقعیت رانندگی که به مذاق همه خوش نمیآید، بامو M4 CS را در جایگاه هفتم قرار داد و رتبهٔ ششم به آستونمارتین ونتیج میرسد که خودروی عضلانی، گرند تورر و حال و هوای پورشه ۹۱۱ را در یک پکیج ترکیب میکند. خودروی بعدی تویوتا GR یاریس است که با برطرف کردن برخی مشکلات میتوانست حتی چهار خودروی برتر این رقابت را هم به دردسر بیندازد.
آئودی RS6 GT خودرویی شگفتانگیز است که تمام ویژگیهای یک سوپراسپرت مثل چابکی، سرعت و چسبندگی را در قالب یک استیشن بزرگ با صندوق بار جادار ارائه میکند. مزدا MX-5 با اینکه با اختلاف زیادی ارزانترین خودروی جمع است ولی همچنان بهاندازهٔ دیگر خودروها هیجانانگیز است و سوم میشود. یکی از بهترین پیشرانههای تاریخ تنها یکی از موارد در لیست طولانی چیزهایی است که پورشه ۹۱۱ S/T را به چنین پدیدهای تبدیل کرده است ولی بااینوجود نمیتوانیم مقام اول را به خودرویی اعطا کنیم که پس از مدتی رانندگی نهچندان تهاجمی بوی سوختگی از صفحه کلاچ آن بلند شد. پیدا کردن ایراد در هرکدام از ۹ خودروی درخشانی که گرد هم جمع کردیم سخت بود ولی این کار در مکلارن آرتورا خیلی سختتر بود. پرفورمنس خیرهکننده، شاسی بسیار متعادل و فرمان مملو از بازخورد، آرتورا را به سوپراستار خودروهای اسپرت اتو اکسپرس در سال ۲۰۲۵ تبدیل میکند.
مردیم از خوشی
۱۶ دی ۱۴۰۳این مجلات هیچی به اسم قیمت حالیشون نیست
باید به سه تا خودرو جایزه بدند اسپرت اقتصادی (زیر ۷۰ هزار دلار )اسپرت گران قیمت (بالای ۲۰۰ هزار دلار )
و سومی هم یه چیز بین این ها
میاتا و یاریس را آوردند با ۹۱۱ و مکلارن مقایسه می کنند
ممد ژانگولر
۱۶ دی ۱۴۰۳من چون ی آدم بی شیله پیله ایی هستم و عاشق سادگیم و دور از تجملات همون پورشه جوابمه .بقیشم مال شما نوش جونتون
۱۶ دی ۱۴۰۳منم همون ایودیه رو موخوام
نیو کار
۱۶ دی ۱۴۰۳ائودی200هزارتا؟؟؟؟؟؟
Nismo
۱۶ دی ۱۴۰۳هرجوری حساب میکنم تو کتم نمیره GR یاریس سریعتر از موستانگ باشه اون هم با گیربکس دستی
۱۶ دی ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/01/mvm-1.jpg
خنده دار ترین عکس سال
amir
۱۶ دی ۱۴۰۳انتخابم ونتیج موستانگ و پورشه
718
۱۶ دی ۱۴۰۳حتی مورگان رو به موستانگ ترجیح دادند. الان هیچ کامنتی نیومده اما همش تصویر یانکی خان میاد جلو چشمم که از توطئه اساسی و مشکل داشتن با امریکا میگه. البته یانکی خان بسیار با معرفت و بامرامه و جزو امریکن فنای باسابقه و مشتی به حساب میاد
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۶ دی ۱۴۰۳سلام رفیق شما لطف دارید.به هر حال اینجا در کنار هم وقت میگذرونیم خوش میگذره.ولی خدا وکیلی چجور میشه یه موستانگ اونم دارک هورس رو اینجوری داخل رده بندی قرار داد.ولی یه نکته رو منم قبول دارم گیربکس موستانگ از دنده ۴ به بعد به شکل عجیبی با هر تعویض دور موتور میره پایین و به جایی میرسه که دیگه موتور توان نداره دنده رو بکشه.من این نکته رو در برنامه آتو تاپ لاین که تو آلمان تو اتوبان با ماشینها به حداکثر سرعت میرسونه متوجه شدم.وقتی سرعت به مرز ۲۴۰ میرسه تو دنده بعدی جوری دور موتور عقب میره که دیگه قدرت تو اون دنده یارای افزایش سرعت رو ندارن و موستانگ عملا نمیتونه سرعت بالای ۲۵۰ بره در حالی که با اون قدرت و گشتاور و به همراه اینکه موتور توان رسیدن به دور ۷۵۰۰ رو داره به راحتی به ۳۰۰ کیلومتر برسه.
Nismo
۱۶ دی ۱۴۰۳من هم این رو متوجه شدم. متاسفانه توی ضرایب که بین دنده ها فاصله انداختن باعث افت دور موتور میشه و این مربوط میشه به مپینگ گیربکس و خود کارخونه که اینکار رو واسه مصرف سوخت انجام میدن( با یه ریمپ میشه این مشکل رو حل کرد و کشش دنده ها رو بالاتر برد و به اصطلاح به کاتاف رسوند) هرچند اینا هیچ اهمیتی نداره چون ما موستانگ نداریم و تو ایران زندگی میکنیم
AZ
۱۶ دی ۱۴۰۳خداروشکر که لگن برقی توش نبود.هرکدومو بدن به من راضیم
Mr wrong
۱۶ دی ۱۴۰۳خب زده بهترین ماشین برای رانندگی
پس قراره تو اونو برونی نه اون تو رو
AZ
۱۶ دی ۱۴۰۳مزدا میاتا بیحاشیه و بدون سروصدا چه پکیج کاملی شده. بیشترین لذت رانندگی با کمترین قیمت رو فراهم میکنه
سهیل
۱۶ دی ۱۴۰۳حتی بدون دیدن منبع خبر هم میشه فهمید نویسنده ها و انتخاب کننده ها انگلیسی هستن. یاد تاپ گیر میوفتم که ماشینهای انگلیسی هیچ وقت خراب نمیشدن.
حتی دلشون نیومد مورگان رو بزارن آخر. البته مک لارن فوق العادست ولی تو انتخاب خودروها همیشه نسخه های ضعیفتر سایر برندها رو کنار نسخه عالی برندهای انگلیسی میزارن. و البته ایرادهای بنی اسراییلی از بقیه. بوی کلاچ!!!!
دانیال_Surrey،England
۱۶ دی ۱۴۰۳دوست عزیز همین اتواکسپرس زمان راه اندازی مک لارن آرتورا اولین مجله ای بود که کلی ایراد گرفت و گفت تا وقتی ایراداتش برطرف نشه هیچ امتیازی بهش نمیدیم.
آرتورا رو اون زمان همه ازش تعریف میکردن و میگفتن ماشین بینظیریه ای منتها باید مشکلات تولیدیش و…حل بشه که ظاهرا بعد از حواشی تا حد زیادی حل شده.
تو همین اتواکسپرس در 4 سال اخیر نمیتونی 5 تا مقایسه پیدا بکنی که یه طرفش انگلیسی باشه و اونو انتخاب کنن.
من به شخصه اتواکسپرس رو جز 3 تا مجله قابل اعتماد میدونم.
حالا حساب برقیا جداس که اکثر مجلات زیادی بهشون توجه میکنن.
سهیل
۱۶ دی ۱۴۰۳دقیقا سیاستشون همینه. یه انگلیسی ضعیف رو میکوبن یه انگلیسی رو در کنارش به اوج میبرن.
یا یه ضعف کوچیک رو نشون میدن بعد از هزار تا خوبیش میگن. دیگه تابلو تر از اینا نداریم.
nima.jdm
۱۶ دی ۱۴۰۳تویوتا یاریس جی ار
ماستانگ دارک هوس
استون مارتین ونتیج
پورشه ۹۱۱
Siyavash
۱۶ دی ۱۴۰۳به ترتیب.۹۱۱..ارتورا.موستانگ.استون مارتین
R@min
۱۶ دی ۱۴۰۳مثل اینکه نوبت تبلیغ مک لارنه، تو پنج ثانیه می فهمن چه ماشینی بهتره، گیربکس pdk و ده سرعته فورد آشغاله، بیمر که اصلا لگن واقعا مرزهای وقاحت و توهین به شعور مخاطب رد کردن این مجله ها.
JDM سابق
۱۶ دی ۱۴۰۳کی به کیه بگن 10 دنده هم اشغاله
چند مقاله پایین تر هم به اینتریور C8 گیر دادن
خودشونو پاره کردن اینتریور بی کیفیت C7 رو انداختن دور،تریستن مورفی اومد C8 به بهترین شکل دیزاین کرد جوریکه همه انگشت به دهن موندن ولی متأسفانه داداشیا خوششون نیومده
چند مدت دیگه با هم دیگه طرح رفاقت و همکاری میریزن international car of the year رو واسه خودشون انتخاب میکنن
R@min
۱۶ دی ۱۴۰۳باز جای خوشحالی داره بازار برای حرف اینا پشیزی ارزش قائل نیست.
هیچ وقت نمی کردم یه نفر از گیربکس سه میلیاردی فورد جی ام ایراد بگیره از اون بدتر فولکس و بوش و zf نیم قرن تلاش کردن این دو کلاچه عملیاتی بشه بعد.یه پلشت بیاد خرابش کنه.
دانیال_Surrey،England
۱۶ دی ۱۴۰۳تا جایی که یادمه موتورترند هم از طراحی داخلی کوروت ایراد گرفته بود حالا کیفیت بود یا کلی درست حضور ذهن ندارم.
در کنار این هم کجای این مقاله گفته گیربکس pdk به درد نمیخوره و…؟؟!!
اصلا گیربکس پورشه چه ربطی به zf داره؟؟
اگر هم ربط داشته باشه،zf فقط سازنده اس تو برخی مدل ها اگه اشتباه نکنم،نه بیشتر از این.
..
حالا دوتا ایراد گرفته از فورد این همه گریه و زاری نداره که.
همین موتورترند اومده از کیفیت ساخت 750 ایراد گرفته اصلا نگفته مشکلش کجا هست.
هر مجله ای یه چیز میگه و متفاوته.
..
یکی میگه یاریس سریع تر از موستاگه((معلوم نیست از کجا تایم اوورده))
یکی دیگه میگه این سیاست انگلیسیاس
فقط همه چی زمانی خوبه و درسته که امریکن رتبه ی اول باشه هیچ مقاله ای هم ایراد ازشون نگیره.
البته تعجبی نداره وقتی از تایم 9.6 کوروت zr1((که اصلا نباید ملاک باشه)) ذوق میکنن،این دیدگاه ها هم داشته باشن.
R@min
۱۶ دی ۱۴۰۳وقتی میگه یه گیربکس زیر یه رانندگی کم فشار داغ می کنه یعنی یه تیکه آشغاله !!! گیربکس اتومات 207 هم داغ نمی کنه چه برسه به این. حالا حرف کیو باور کنیم مجله منصف ؟؟ تو ساخت pdk هم بوش و zf مثل خیلی از سیستم های دیگه تو گروه فولکس دست داشته این چیزی از برند کم نمی کنه و جای ناراحتی نداره من نمی دونم چرا فکر می کنین یه سازنده خودرو باید همه چی بلد باشه بسازه، اگر برندهای کوچک مثل فراری و پورشه بخواد مثل ابرکمپانی ها ریخت و پاش کنن که دو سال تعطیل میشن، وقتی یه جنس با کیفیت یکی دیگه داره میسازه چرا باید هزینه الکی کرد ؟!!
موضوع بی ارزشی نظرات مجلات هم که بار چندم میگم خودت هم که بارها کامنت گذاشته بودی حالا چون مک لارن اول شده منصف میشه 😄 اینجور جاها مچتونو میگیرما. گریه زاری هات هم هستا 😉😄.
JDM سابق
۱۶ دی ۱۴۰۳مقاله بررسی کوروت C8 موتور ترند با ترجمه فارسی تو همین وبسایت موجوده میتونین مراجعه کنید و ببینید که از اینتریور به طور کامل تمجید شده
این اولین نشریه بود که دیدم از گیربکس اتوماتیک موستانگ بد گفته
جفت این نشریات که دیدم ناشی بازی دراوردن ربطی به آمریکایی انگلیسی یا آلمانی بودنشون نداره
زد اف هم خودش گیربکس PDK رو تو برادنبرگ آلمان با کدDT میسازه قبلی ها که ۷ دنده بودن سری 7DT بودن جدید ها که ۸ دنده شدن سری 8DT شدن بورگ وارنر هم کلاچ پک یسری هاشون تولید میکنه.
در باب اون جریان تایم اعلامی ZR1 رو منظورتون نفهمیدم !؟
Taha Ayoobi
۱۷ دی ۱۴۰۳جی دی ام جان، توی اون مقاله که به طراحی داخلی کوروت ایراد گرفت، من فهمیدم از اون به بعد اول باید منبع رو بخونم بعد مقاله رو.
هنوز موندم چجوری به خودش اجازه داد از اون اینتریور ایراد بگیره،
میگه ردیف دکمه ها خوب نیست!
ده آخه…
Amir Machine
۱۶ دی ۱۴۰۳بریتانیایین دیگه، کاریشون نمیشه کرد، Z06 هم اینجا بود یه ایرادی بهش میچسبوندن مینداختنش رتبه آخر
تازه یعنی اتواکسپرس از همهشون منصفتره
سهیل
۱۶ دی ۱۴۰۳دقیقا همنیه. میگه فرمون بی ام و بالا هست. صندلی جاش خوب نیست😂😂😂😂😂 اون هم صندلی که به ۱۶ جهت حرکت میکنه و جابجا میشه
گاس فرینگ
۱۶ دی ۱۴۰۳از انگلیسی جماعت چی توقع داری گنده شون که کلارکسون بود میگفت استون مارتین از فراری بهتره
OM.01
۱۶ دی ۱۴۰۳از این گوگولی مگولی ها من مزدا میتا MX5 رو انتخاب میکنم…
بین موستانگ دارک هورس و مورگان پلاس 4 موندم واقعا! در خوب بودن موستانگ شکی نیست قطعا خیلی بهتره ولی من به طور قلبی محصولات مورگان رو دوست دارم چه super3 چه plus 4 و چه plus 6. همیشه محصولات مورگان جایگاه ویژه ای برام داشتن و خاص و یونیک هستن و اینکه کلاسیک هم دوست دارم بی تاثیر نیست و انتخاب نهایی بعد تجربه رانندگی میتونم بگم.
بهترین این جمع هم میتونیم بگم احتمالا پورشه 911 S/T هست و البته مکلارن هم عالیه
فقط یه لحظه وایسا نوشته بود بوی کلاچ سوخته پورشه!؟ چیکار کردن مگه😂
نویدی
۱۶ دی ۱۴۰۳با توجه به سطح پرفورمنس…
من اول m4 cs رو انتخاب میکنم،گزینه دوم یاریس gr که اعجوبه س.
مهران میرابوالقاسمی
۱۶ دی ۱۴۰۳مزدا عشقه
مازیار
۱۶ دی ۱۴۰۳ظاهرا تعداد هواداران استعمار زدگان قرن ۱۸ و ۱۹ از هواداران خودرو بیشتره!
اما بهتره به برتری مکلارن عادت کنید چون حالا حالاها ادامه داره
دانیال_Surrey،England
۱۶ دی ۱۴۰۳اینا رو ول کن اصلا نمیدونن استعمار چی هست و چطور بوده،اینا ما قبل بحث هستن.
این نیسمو میگه یاریس سریع تر از موستانگه من کل مقاله انگلیسی رو رفتم بخونم ببینم خبری از تایم پیست هست یا نه چند ساعت دارم با خودم میگم این چی رو داره میبینیه که من نمیبینم.
بعد جدولو دیدم فهمیدم شتابو میگه!!
کلا من این چند وقته یه چیزی رو خوب فهمیدم،هر چی با اینا بیشتر بحث کنی کلا ذهنتو بهم میریزن.
کمتر کامنت بزاریم بهتره.
🇰🇷
۱۶ دی ۱۴۰۳اون کاربری که اسم بردی حتی اگه گفت اینجا سایت پداله ، جدی نگیر و بگذر. خیلی اوضاش خرابه
Nismo
۱۶ دی ۱۴۰۳خداروشکر هنوز اوضاعم اونقدری خراب نشده که طرفداری یه کشور رو تو خودروسازی بکنم که صنعتش در حد ایرانخودروعه
Amir Machine
۱۶ دی ۱۴۰۳مازیار جان منکر برتری مکلارن نیستیم بلکه با ایراد گرفتن الکی برای بالا آوردن مکلارن مشکل داریم
طرف از کابین لخت 750S با اون صندلیهای ناراحت کلی بهبه و چهچه میکنه ولی به کابین Z06 که یکی از بهترینها برای استفادههای روزمرهس میگه زیاد دکمه داره!!
این گیربکس 10 سرعته هم رو کادیلاک CT5-V عملکرد خوبی داشته حالا اینجا چطور شده در حد CVT نمیدونم
مازیار
۱۶ دی ۱۴۰۳امیر عزیز چه خوب شد که حرف از ایرادات زدی
دیروز تو مقایسه کادیلاک و بیامو این ایرادات مشاهده شد
نقاط ضعف بیامو: فقدان گیربکس دستی، آمپرهای ناخوانا، منوها و تنظیمات فراوان
نقاط ضعف کادیلاک: مصرف سوخت بالا، کابین ضعیفی با حس و حال شورلت مالیبو، پیشرانهای که میتوانست قویتر باشد
اما ندیدم هیچ امریکایی فنی بیاد بگه ایرادات این دو قابل قیاس نیست. ندیدم بگه خیلی مسخرهست
دوست عزیز خلاصه کلام اینکه هیچکسی تو این سایت نیست که گرایشات تو کلامش تاثیر نداشته باشه و حتی کسی نیست که بتونه اونو پنهان کنه. هرکی هم ادعا کنه فقط ادعاست
حالا یه روز اینوری میچرخه و یه روزم اونوری
Amir Machine
۱۶ دی ۱۴۰۳دلیلش اینه که اونجا ایرادات هر سه ماشین رو گفته بود، یعنی برای برنده هم ایراداتی ذکر شده بود ولی اینجا از هر 8 ماشین دیگه ایراد گرفته بجز مکلارن!
و در مورد مبحث دوم، مگه تاثیر گرایشات تو کلام چیز بدیه؟ هر کسی علاقهای داره و خیلی طبیعیه که تو حرفاش و نوشتههاش بروز بده، مشکل وقتیه که این علاقه از حیطه منطق و عقلانیت خارج بشه و به کلکلهای بچگانه کشیده بشه که نمونهشو فراوان میبینیم اینجا
مازیار
۱۶ دی ۱۴۰۳اگه ایرادی هم از مکلارن گفته میشد حل بود؟ یا با اول شدنش مشکلی هست و نظر به مدل دیگهای داشتید؟
مازیار
۱۶ دی ۱۴۰۳لطفا توجه داشته باش که من تو مقوله فوق سطحی حمایت نشریات از تولیدات خودی نرفتم چون به نظرم حرف قشنگی نیست. تابحال این حرفو نزدم و بعد این هم نخواهم زد. اینجا هم امریکایی امریکایی رو انتخاب کرد و انگلیسی انگلیسی رو پس حرجی نیست. من فقط به نوع بازخوردها اشاره کردم.
Amir Machine
۱۶ دی ۱۴۰۳من مشکلی با اول شدن مکلارن ندارم، مشکلم با آخر شدن موستانگه
توقع نداشتم جزء سه تای اول بذارنش ولی انتظار رتبه آخر و حتی پایینتر از مورگان رو هم نداشتم اونم بخاطر ایراد گیربکس که قبلاً در بررسیهای دیگه روی ماشینهای دیگه از عملکرد خوبش گفتن
مازیار
۱۶ دی ۱۴۰۳🤷 شایدم حق با شما باشه
کی میدونه؟
مازیار
۱۶ دی ۱۴۰۳اما شما به بریتانیایی بودن اشاره کردی و ضمنا میگی با اول شدن مکلارن مشکل نداری بلکه با آخر شدن ماستنگ مشگل داری
پس به نظر شما بریتانیایی بودن منبع تو آخر شدن ماستنگ تاثیر داشته؟
کلامتون که اینو میگه
Amir Machine
۱۶ دی ۱۴۰۳بنظر من بله تاثیر داشته
چون تو اول بودن مکلارن خیلی شکی نیست ولی تو آخر بودن موستانگ خیلی تردید هست
مثلاً به رتبهبندیهای Car&Driver که رجوع کنیم، آرتورا بعد از کوروتها و پورشههای 911، سومین مدل برتر سگمنت خودشه، خب اینجا که کوروتها نیستن پس آرتورا باید اول یا نهایتاً دوم میشد اما بنظر من جای موستانگ اونجا نیست
از دید من رسانههای بریتانیایی خیلی روی خوشی به ماشینای آمریکایی نشون نمیدن، شایدم اشتباه میکنم ولی این باور از زمان تاپ گیر در ذهن من شکل گرفت که کلارکسون پشت فرمون ماشینای آمریکایی کاری جز تمسخر نمیکرد
مازیار
۱۶ دی ۱۴۰۳لحن انتقادی طنزی کلارکسون که خیلی ملاک نیست. فراموش نکنیم خودش تو آخرین قسمت از برنامهاش لانچیا مونت کارلو رو به عنوان خودرو محبوب همه عمرش معرفی کرد حال اونکه اگه خیلی متعصب بود میتونست یه خودرو انگلیسی انتخاب کنه
اما این نقطه نظر شما برام عجیبه. اولین باره که میشنوم رسانههای انگلیسی با امریکاییها مشکل دارن
Taha Ayoobi
۱۷ دی ۱۴۰۳مازیار اون ایراد هایی که گفتی، من خسته شدم اینقدر از اینا انتقاد کردم،
نمیدونم از کجاشون در میارن، ولی اصلا ایراد نیستن بعضی هاشون.
الان از اون ایراد های بالا برای بی ام و فقط آمپر های ناخوانا میشه گفت ایراده و برای کادیلاک جنس کابین.
تو بعضی تست ها اندازه بزرگ خودرو رو ایراد میگیرن!
Titanium
۱۶ دی ۱۴۰۳موستانگ🐎
NISSAN
۱۶ دی ۱۴۰۳پس gtr چی؟
Moatang
۱۶ دی ۱۴۰۳موستانگ حرف ندارن فقط آمریکا فن ها میفهمن که موستانگ یعنی چی
اسب سرکش آمریکایی
ALI
۱۶ دی ۱۴۰۳مکلارن جادوییه
نرمی ی سدان در بطن ی سوپر اسپورت
هندلینگ با بازخورد هیدرولیک
طراحی ک ندیدم مثلش
ارباب حلقه ها هم ک همیشه عالی بوده
همایون
۱۷ دی ۱۴۰۳انتخاب من اول پورشه ۹۱۱ دوم آستون ونتیج سوم مکلارن آرتورا
🥇M🏆 Bavaria///👑
۱۷ دی ۱۴۰۳درسته مک لارن قیمت خیلی تندی داره، ولی از حق نمیشه گذشت و ببین چقدر خوب بوده که مجله به قیمت گزافش توجه نکرده!
👍👍😎
Wraith
۱۷ دی ۱۴۰۳چیزی که در مورد آئودی rs6 gt هست اینه که با ۱۳۰ هزار دلار (حدود ۷۰ هزار تا کمتر) میشه نسخه پرفورمنس رو انتخاب کرد که کلا تفاوتشون توی قدرت ۲۰ اسب بخار هست ، خودم که واقعا آئودی رو دوست دارم
در هر صورت فکر نمیکنم کسی بخواد با یه استیشن توی پیست رکورد انچنانی بزنه
Scoprin
۱۷ دی ۱۴۰۳بله پراید شده ۳۰۰ میلیون ….