چشم اندازهفته نامه

بهترین خودروهای اسپرت 2025 برای رانندگی، از GR یاریس تا مک‌لارن آرتورا

بهترین خودروهای اسپرت و سوپراسپرت سال ۲۰۲۵ را بررسی کرده‌ایم تا از بین همهٔ آن‌ها، بهترین خودرو برای رانندگی را مشخص کنیم.

این روزها در بازارهای خودروی جهانی، مدل‌های الکتریکی زیادی را می‌بینیم که می‌توانند برای استفاده‌های روزمره بسیار مناسب باشند ولی معمولاً در این خودروها از هیجان رانندگی خبری نیست. بااین‌وجود، در بین انبوه خودروهای الکتریکی و هیبریدی، هنوز هم مدل‌های اسپرتی هستند که هیجان و لذت مورد انتظار علاقه‌مندان به رانندگی را ارائه می‌کنند؛ بنابراین، ۹ نمونه از بهترین خودروهای اسپرت بازار را گرد هم جمع کرده‌ایم تا طی پنج روز در جاده‌های چالش‌برانگیز شمال اسپانیا و پیست نابارا آزمایش کنیم. کدام‌یک از این ماشین‌ها نهایتاً پیروز خواهد شد؟ مطلب را تا انتها دنبال کنید تا متوجه شوید.

آستون‌مارتین ونتیج

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۶۰ اسب بخار
گشتاور ۸۰۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب
شتاب صفرتاصد ۳.۵ ثانیه
وزن ۱۶۰۵ کیلوگرم
قیمت بریتانیا ۱۶۵,۰۰۰ پوند
قیمت آمریکا ۱۹۴,۰۸۶ دلار

درحالی‌که برخی از آستون‌های جدید نتوانستند انتظارات بالای ما را کاملاً برآورده کنند ولی پس از مدت کوتاهی رانندگی مشخص شد ونتیج جدید واقعاً به نقطهٔ مطلوب رسیده است. این خودرو نه‌تنها ظاهر خیره‌کننده‌ای دارد بلکه از داشبورد کاملاً جدیدی هم بهره‌مند شده است. موتور V8 ونتیج هرچند از مرسدس AMG گرفته شده ولی در اینجا بهتر از تمام محصولات شرکت آلمانی به نظر می‌رسد که این موضوع به خاطر تیونینگ خاص آستون‌مارتین است. هرچند محصولات جدید آستون بین سوپراسپرت با گرند تورر بودن کمی سردرگم شده‌اند ولی ونتیج جدید در هردو زمینه بسیار بهتر شده است.

آئودی RS6 GT

پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو
قدرت ۶۳۰ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۳.۳ ثانیه
وزن ۲۰۷۵ کیلوگرم
قیمت بریتانیا ۱۷۷,۱۱۵ پوند
قیمت آمریکا ۲۰۰,۱۹۵ دلار

در این رقابت، هیچ خودرویی به‌اندازهٔ آئودی RS6 GT با برچسب‌ها و رینگ‌های سفید جلب‌توجه نمی‌کند. البته این نسخه چیزی بیش از چند برچسب خاص است و قسمت‌هایی مثل کاپوت آن از فیبر کربن ساخته شده است تا وزن را کاهش دهد. زیر این پوسته هم بجای کمک‌فنرهای تطبیقی استاندارد RS6 از کمک‌فنرهای پیچشی قابل تنظیم استفاده شده است. هرچند پیشرانه نسبت به RS6 پرفورمنس تغییری نداشته ولی نحوهٔ انتقال قدرت به جاده به لطف دیفرانسیل عقب جدید اصلاح شده است.

ب‌ام‌و M4 CS

پیشرانه ۳.۰ لیتری I6 توئین توربو
قدرت ۵۵۰ اسب بخار
گشتاور ۵۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۳.۴ ثانیه
وزن ۱۸۳۵ کیلوگرم
قیمت بریتانیا ۱۲۰,۳۴۵ پوند
قیمت آمریکا ۱۲۴,۶۷۵ دلار

هرچند بخش M ب‌ام‌و طی سال‌های اخیر خودروهای فوق‌العاده‌ای مثل M5 CS تولید کرده است ولی برخی مدل‌های این بخش نیز آن‌طور که انتظار می‌رفت نبودند و متأسفانه M4 CS یکی از آن‌ها است. البته M4 CS خودروی بدی نیست ولی از برخی مشکلات آزاردهنده مثل موقعیت نامناسب صندلی راننده، ارتفاع بالای غربیلک فرمان و وزن سنگین ۱.۸ تنی رنج می‌برد که دائماً خود را به راننده نشان می‌دهد. البته CS با اینکه یک پله پایین‌تر از مدل CSL قرار می‌گیرد ولی از همان پیشرانهٔ ۵۵۰ اسب بخاری بهره می‌برد.

فورد موستانگ دارک هورس

پیشرانه ۵.۰ لیتری V8
قدرت ۴۵۰ اسب بخار
گشتاور ۵۴۰ نیوتن متر
گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب
شتاب صفرتاصد ۴.۴ ثانیه
وزن ۱۸۳۷ کیلوگرم
قیمت بریتانیا ۶۹,۹۹۵ پوند
قیمت آمریکا ۶۴,۹۷۵ دلار

در زمانی که اکثر خودروسازان سراغ پیشرانه‌های کوچک‌تر توربو و هیبریدی رفته‌اند، فورد همچنان در موستانگ به نیروگاه V8 بزرگ پایبند است هرچند که خروجی این موتور در نسخه‌های اروپایی به دلیل قوانین آلایندگی به ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور کاهش پیدا کرده است. علاوه بر شاسی موستانگ که تحت‌فشار برای همگام شدن با دیگر خودروها تلاش می‌کند، گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک هم اصلاً برای چنین خودرویی مناسب نیست و دور موتور بین هر تعویض دنده آن‌قدر کم می‌شود که احساس گیربکس CVT می‌دهد.

مزدا MX-5 RF

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4
قدرت ۱۸۵ اسب بخار
گشتاور ۲۰۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب
شتاب صفرتاصد ۶.۸ ثانیه
وزن ۱۰۸۴ کیلوگرم
قیمت بریتانیا ۳۷,۰۳۵ پوند
قیمت آمریکا ۳۸,۵۳۵ دلار

وقتی حرف از خودروهای پرفورمنس می‌شود، با وجود مدل‌هایی که بیش از ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارند، در نظر نگرفتن مزدا MX-5 غیرممکن است. این خودرو حتی در گران‌ترین نمونه که در اینجا داریم، با قیمت ۳۸ هزار دلاری حدود شش برابر از گران‌ترین خودروی جمع ارزان‌تر است. هرچند نسل کنونی میاتا در سال ۲۰۱۵ به بازار آمد ولی در سال ۲۰۲۴ مورد به‌روزرسانی قرار گرفت و با اینکه قدرت نه‌چندان زیادی ۱۸۵ اسب بخاری آن افزایشی نداشته ولی بیشتر از تمام خودروهای این رقابت می‌توان از پتانسیل پرفورمنس MX-5 استفاده کرد.

مک‌لارن آرتورا اسپایدر

پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 توربو هیبرید
قدرت ۷۰۰ اسب بخار
گشتاور ۷۲۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب
شتاب صفرتاصد ۳.۹ ثانیه
وزن ۱۵۶۰ کیلوگرم
قیمت بریتانیا ۲۲۱,۵۰۰ پوند
قیمت آمریکا ۲۸۱,۰۰۸ دلار

پس‌ازاینکه مک‌لارن 765LT بهترین خودروی پرفورمنس ما در سال ۲۰۲۴ شد، انتظارات از آرتورا اسپایدر بسیار بالا بود. البته استفادهٔ روزمره از این خودرو بسیار آسان‌تر از 765LT است و به لطف سقفی که ظرف تنها ۱۱ ثانیه جمع می‌شود، می‌توان از عناصر مختلف خودرو لذت بیشتری برد. آرتورا برای پیمایش‌های طولانی هم خودروی بسیار مناسبی است زیرا سواری حتی طبق استاندارد خودروهای معمولی هم نرم است چه رسد با استانداردهای سوپراسپرتی با حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت. این خودروی پرفورمنسی است که می‌تواند همه کاری انجام دهد.

مورگان پلاس فور

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 توربو
قدرت ۲۶۰ اسب بخار
گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب
شتاب صفرتاصد ۵.۲ ثانیه
وزن ۱۰۴۴ کیلوگرم
قیمت بریتانیا ۷۴,۴۰۶ پوند
قیمت آمریکا

نشستن پشت فرمان مورگان مثل سفر به گذشته است. البته روی داشبورد این خودرو حالا ویژگی‌های مدرنی هم دیده می‌شود و زیر این بدنهٔ کلاسیک که طی ۷۰ سال گذشته تغییر زیادی نداشته یک دیفرانسیل لغزش محدود جدید پنهان شده است. موتور ۲ لیتری توربوی ب‌ام‌و نیز که ۲۶۰ اسب بخار قدرت را به چرخ‌های عقب انتقال می‌دهد، برای وزن تنها ۱۰۴۴ کیلوگرمی خودرو که به لطف شاسی آلومینیومی حاصل شده است کاملاً کافی خواهد بود. بااین‌حال، پلاس فور خودرویی نیست که برای سفر طولانی بزرگراهی انتخاب کنیم زیرا سروصدای باد در سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت بسیار زیاد است.

پورشه ۹۱۱ S/T

پیشرانه ۴.۰ لیتری H6
قدرت ۵۲۵ اسب بخار
گشتاور ۴۶۵ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی
محور محرک عقب
شتاب صفرتاصد ۳.۷ ثانیه
وزن ۱۴۵۵ کیلوگرم
قیمت بریتانیا ۲۳۱,۶۰۰ پوند
قیمت آمریکا ۲۹۱,۶۵۰ دلار

اگر می‌خواستیم این خودروها را صرفاً بر اساس پیشرانه قضاوت کنیم، دومین باری که موتور پورشه S/T را به ردلاین ۹ هزار rpm رساندیم باید هشت خودروی دیگر را به خانه می‌فرستادیم زیرا این یکی از بهترین پیشرانه‌های تاریخ محسوب می‌شود. این همان موتوری است که در GT3 RS می‌بینیم و بدون کمک توربو یا برق قدرت فوق‌العادهٔ ۵۲۵ اسب بخاری تولید می‌کند و حالا در سینهٔ S/T قرار گرفته است که شخصیت جاده‌ای‌تری دارد. همچنین گیربکس فوق‌العادهٔ سریع دوکلاچه هم در اینجا با یک شش سرعتهٔ دستی جایگزین شده است تا لذت رانندگی را دوچندان کند.

تویوتا GR یاریس

پیشرانه ۱.۶ لیتری I3 توربو
قدرت ۲۸۰ اسب بخار
گشتاور ۳۹۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دستی
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۵.۲ ثانیه
وزن ۱۲۸۰ کیلوگرم
قیمت بریتانیا ۴۴,۲۵۰ پوند
قیمت آمریکا

هرچند بخش گازو ریسینگ تویوتا کوپه‌های سوپرا و GR86 را دارد ولی وحشی‌ترین ساختهٔ این بخش، GR یاریس است. این خودرو برای سال ۲۰۲۴ حتی وحشی‌تر و البته گران‌تر شده که با توجه به فروش عالی نسخهٔ قبلی عجیب نیست. GR یاریس خودرویی است که در هر فرصتی شما را برای رانندگی با حداکثر توان ترغیب می‌کند. این هاچ‌بک ژاپنی آن‌قدر چابک است که پشت فرمان احساس خواهید کردن رانندهٔ قهرمان رالی هستید. البته در GR یاریس ایراداتی هم وجود دارد مثل تأخیر طولانی تا وارد عمل شدن توربو که خودرو را در دورهای پایین دچار مشکل می‌کند.

انتخاب برنده

همهٔ این خودروها آن‌قدر عالی هستند که مجبور شدیم برای رتبه‌بندی به کوچک‌ترین مشکلات توجه کنیم. موستانگ به دلیل مشکل بزرگ خود یعنی گیربکس اتوماتیک در رتبهٔ نهم قرار گرفت و اگر به گیربکس دستی مجهز بود می‌توانست عملکرد بهتری داشته باشد. همین‌که مورگان پلاس فور از یک شرکت بسیار کوچک در جایگاه آخر قرار نگرفت نتیجهٔ فوق‌العاده‌ای است. احساس و بازخورد ضعیف و موقعیت رانندگی که به مذاق همه خوش نمی‌آید، ب‌ام‌و M4 CS را در جایگاه هفتم قرار داد و رتبهٔ ششم به آستون‌مارتین ونتیج می‌رسد که خودروی عضلانی، گرند تورر و حال و هوای پورشه ۹۱۱ را در یک پکیج ترکیب می‌کند. خودروی بعدی تویوتا GR یاریس است که با برطرف کردن برخی مشکلات می‌توانست حتی چهار خودروی برتر این رقابت را هم به دردسر بیندازد.

آئودی RS6 GT خودرویی شگفت‌انگیز است که تمام ویژگی‌های یک سوپراسپرت مثل چابکی، سرعت و چسبندگی را در قالب یک استیشن بزرگ با صندوق بار جادار ارائه می‌کند. مزدا MX-5 با اینکه با اختلاف زیادی ارزان‌ترین خودروی جمع است ولی همچنان به‌اندازهٔ دیگر خودروها هیجان‌انگیز است و سوم می‌شود. یکی از بهترین پیشرانه‌های تاریخ تنها یکی از موارد در لیست طولانی چیزهایی است که پورشه ۹۱۱ S/T را به چنین پدیده‌ای تبدیل کرده است ولی بااین‌وجود نمی‌توانیم مقام اول را به خودرویی اعطا کنیم که پس از مدتی رانندگی نه‌چندان تهاجمی بوی سوختگی از صفحه کلاچ آن بلند شد. پیدا کردن ایراد در هرکدام از ۹ خودروی درخشانی که گرد هم جمع کردیم سخت بود ولی این کار در مک‌لارن آرتورا خیلی سخت‌تر بود. پرفورمنس خیره‌کننده، شاسی بسیار متعادل و فرمان مملو از بازخورد، آرتورا را به سوپراستار خودروهای اسپرت اتو اکسپرس در سال ۲۰۲۵ تبدیل می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۲ رای
منبع
AutoExpress

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. مردیم از خوشی

    ۱۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1468 ديدگاه)

    این مجلات هیچی به اسم قیمت حالیشون نیست
    باید به سه تا خودرو جایزه بدند اسپرت اقتصادی (زیر ۷۰ هزار دلار )اسپرت گران قیمت (بالای ۲۰۰ هزار دلار )
    و سومی هم یه چیز بین این ها

    میاتا و یاریس را آوردند با ۹۱۱ و مک‌لارن مقایسه می کنند

    موافقم 68
    مخالفم 13
    1. ممد ژانگولر

      ۱۶ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (4226 ديدگاه)

      من چون ی آدم بی شیله پیله ایی هستم و عاشق سادگیم و دور از تجملات همون پورشه جوابمه .بقیشم مال شما نوش جونتون

      موافقم 34
      مخالفم 8
      1. ۱۶ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (5224 ديدگاه)

        منم همون ایودیه رو موخوام

        موافقم 14
        مخالفم 8
    2. نیو کار

      ۱۶ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (80 ديدگاه)

      ائودی200هزارتا؟؟؟؟؟؟

      موافقم 17
      مخالفم 5
    3. Nismo

      ۱۶ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1615 ديدگاه)

      هرجوری حساب میکنم تو کتم نمیره GR یاریس سریعتر از موستانگ باشه اون هم با گیربکس دستی

      موافقم 20
      مخالفم 13
    4. ۱۶ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (5224 ديدگاه)

      https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/01/mvm-1.jpg
      خنده دار ترین عکس سال

      موافقم 30
      مخالفم 5
  2. amir

    ۱۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (3726 ديدگاه)

    انتخابم ونتیج موستانگ و پورشه

    موافقم 24
    مخالفم 6
  3. 718

    ۱۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (36 ديدگاه)

    حتی مورگان رو به موستانگ ترجیح دادند. الان هیچ کامنتی نیومده اما همش تصویر یانکی خان میاد جلو چشمم که از توطئه اساسی و مشکل داشتن با امریکا میگه. البته یانکی خان بسیار با معرفت و بامرامه و جزو امریکن فنای باسابقه و مشتی به حساب میاد

    موافقم 29
    مخالفم 7
    1. یانکی من هم فرزند کسی هستم

      ۱۶ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (369 ديدگاه)

      سلام رفیق شما لطف دارید.به هر حال اینجا در کنار هم وقت میگذرونیم خوش میگذره.ولی خدا وکیلی چجور میشه یه موستانگ اونم دارک هورس رو اینجوری داخل رده بندی قرار داد.ولی یه نکته رو منم قبول دارم گیربکس موستانگ از دنده ۴ به بعد به شکل عجیبی با هر تعویض دور موتور می‌ره پایین و به جایی میرسه که دیگه موتور توان نداره دنده رو بکشه.من این نکته رو در برنامه آتو تاپ لاین که تو آلمان تو اتوبان با ماشینها به حداکثر سرعت می‌رسونه متوجه شدم.وقتی سرعت به مرز ۲۴۰ میرسه تو دنده بعدی جوری دور موتور عقب می‌ره که دیگه قدرت تو اون دنده یارای افزایش سرعت رو ندارن و موستانگ عملا نمیتونه سرعت بالای ۲۵۰ بره در حالی که با اون قدرت و گشتاور و به همراه اینکه موتور توان رسیدن به دور ۷۵۰۰ رو داره به راحتی به ۳۰۰ کیلومتر برسه.

      موافقم 16
      1. Nismo

        ۱۶ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (1615 ديدگاه)

        من هم این رو متوجه شدم. متاسفانه توی ضرایب که بین دنده ها فاصله انداختن باعث افت دور موتور میشه و این مربوط میشه به مپینگ گیربکس و خود کارخونه که اینکار رو واسه مصرف سوخت انجام میدن( با یه ریمپ میشه این مشکل رو حل کرد و کشش دنده ها رو بالاتر برد و به اصطلاح به کاتاف رسوند) هرچند اینا هیچ اهمیتی نداره چون ما موستانگ نداریم و تو ایران زندگی میکنیم

        موافقم 8
        مخالفم 5
  4. AZ

    ۱۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    خداروشکر که لگن برقی توش نبود.هرکدومو بدن به من راضیم

    موافقم 23
    مخالفم 1
    1. Mr wrong

      ۱۶ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (350 ديدگاه)

      خب زده بهترین ماشین برای رانندگی
      پس قراره تو اونو برونی نه اون تو رو

      موافقم 9
      مخالفم 3
  5. AZ

    ۱۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (23 ديدگاه)

    مزدا میاتا بیحاشیه و بدون سروصدا چه پکیج کاملی شده. بیشترین لذت رانندگی با کمترین قیمت رو فراهم میکنه

    موافقم 24
    مخالفم 1
  6. سهیل

    ۱۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (181 ديدگاه)

    حتی بدون دیدن منبع خبر هم میشه فهمید نویسنده ها و انتخاب کننده ها انگلیسی هستن. یاد تاپ گیر میوفتم که ماشینهای انگلیسی هیچ وقت خراب نمیشدن.
    حتی دلشون نیومد مورگان رو بزارن آخر. البته مک لارن فوق العادست ولی تو انتخاب خودروها همیشه نسخه های ضعیفتر سایر برندها رو کنار نسخه عالی برندهای انگلیسی میزارن. و البته ایرادهای بنی اسراییلی از بقیه. بوی کلاچ!!!!

    موافقم 26
    مخالفم 4
    1. دانیال_Surrey،England

      ۱۶ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (2870 ديدگاه)

      دوست عزیز همین اتواکسپرس زمان راه اندازی مک لارن آرتورا اولین مجله ای بود که کلی ایراد گرفت و گفت تا وقتی ایراداتش برطرف نشه هیچ امتیازی بهش نمیدیم.
      آرتورا رو اون زمان همه ازش تعریف میکردن و میگفتن ماشین بینظیریه ای منتها باید مشکلات تولیدیش و…حل بشه که ظاهرا بعد از حواشی تا حد زیادی حل شده.
      تو همین اتواکسپرس در 4 سال اخیر نمیتونی 5 تا مقایسه پیدا بکنی که یه طرفش انگلیسی باشه و اونو انتخاب کنن.
      من به شخصه اتواکسپرس رو جز 3 تا مجله قابل اعتماد میدونم.
      حالا حساب برقیا جداس که اکثر مجلات زیادی بهشون توجه میکنن.

      موافقم 13
      مخالفم 11
      1. سهیل

        ۱۶ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (181 ديدگاه)

        دقیقا سیاستشون همینه. یه انگلیسی ضعیف رو میکوبن یه انگلیسی رو در کنارش به اوج میبرن.
        یا یه ضعف کوچیک رو نشون میدن بعد از هزار تا خوبیش میگن. دیگه تابلو تر از اینا نداریم.

        موافقم 11
        مخالفم 6
  7. nima.jdm

    ۱۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (434 ديدگاه)

    تویوتا یاریس جی ار
    ماستانگ دارک هوس
    استون مارتین ونتیج
    پورشه ۹۱۱

    موافقم 14
    مخالفم 4
  8. Siyavash

    ۱۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (933 ديدگاه)

    به ترتیب.۹۱۱..ارتورا.موستانگ.استون مارتین

    موافقم 8
    مخالفم 4
  9. R@min

    ۱۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (2117 ديدگاه)

    مثل اینکه نوبت تبلیغ مک لارنه، تو پنج ثانیه می فهمن چه ماشینی بهتره، گیربکس pdk و ده سرعته فورد آشغاله، بیمر که اصلا لگن واقعا مرزهای وقاحت و توهین به شعور مخاطب رد کردن این مجله ها.

    موافقم 24
    مخالفم 11
    1. JDM سابق

      ۱۶ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (808 ديدگاه)

      کی به کیه بگن 10 دنده هم اشغاله
      چند مقاله پایین تر هم به اینتریور C8 گیر دادن
      خودشونو پاره کردن اینتریور بی کیفیت C7 رو انداختن دور،تریستن مورفی اومد C8 به بهترین شکل دیزاین کرد جوریکه همه انگشت به دهن موندن ولی متأسفانه داداشیا خوششون نیومده
      چند مدت دیگه با هم دیگه طرح رفاقت و همکاری میریزن international car of the year رو واسه خودشون انتخاب میکنن

      موافقم 11
      مخالفم 7
      1. R@min

        ۱۶ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (2117 ديدگاه)

        باز جای خوشحالی داره بازار برای حرف اینا پشیزی ارزش قائل نیست.

        هیچ وقت نمی کردم یه نفر از گیربکس سه میلیاردی فورد جی ام ایراد بگیره از اون بدتر فولکس و بوش و zf نیم قرن تلاش کردن این دو کلاچه عملیاتی بشه بعد.یه پلشت بیاد خرابش کنه.

        موافقم 9
        مخالفم 8
        1. دانیال_Surrey،England

          ۱۶ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (2870 ديدگاه)

          تا جایی که یادمه موتورترند هم از طراحی داخلی کوروت ایراد گرفته بود حالا کیفیت بود یا کلی درست حضور ذهن ندارم.
          در کنار این هم کجای این مقاله گفته گیربکس pdk به درد نمیخوره و…؟؟!!
          اصلا گیربکس پورشه چه ربطی به zf داره؟؟
          اگر هم ربط داشته باشه،zf فقط سازنده اس تو برخی مدل ها اگه اشتباه نکنم،نه بیشتر از این.
          ..
          حالا دوتا ایراد گرفته از فورد این همه گریه و زاری نداره که.
          همین موتورترند اومده از کیفیت ساخت 750 ایراد گرفته اصلا نگفته مشکلش کجا هست.
          هر مجله ای یه چیز میگه و متفاوته.
          ..
          یکی میگه یاریس سریع تر از موستاگه((معلوم نیست از کجا تایم اوورده))
          یکی دیگه میگه این سیاست انگلیسیاس
          فقط همه چی زمانی خوبه و درسته که امریکن رتبه ی اول باشه هیچ مقاله ای هم ایراد ازشون نگیره.
          البته تعجبی نداره وقتی از تایم 9.6 کوروت zr1((که اصلا نباید ملاک باشه)) ذوق میکنن،این دیدگاه ها هم داشته باشن.

          موافقم 10
          مخالفم 9
        2. R@min

          ۱۶ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (2117 ديدگاه)

          وقتی میگه یه گیربکس زیر یه رانندگی کم فشار داغ می کنه یعنی یه تیکه آشغاله !!! گیربکس اتومات 207 هم داغ نمی کنه چه برسه به این. حالا حرف کیو باور کنیم مجله منصف ؟؟ تو ساخت pdk هم بوش و zf مثل خیلی از سیستم های دیگه تو گروه فولکس دست داشته این چیزی از برند کم نمی کنه و جای ناراحتی نداره من نمی دونم چرا فکر می کنین یه سازنده خودرو باید همه چی بلد باشه بسازه، اگر برندهای کوچک مثل فراری و پورشه بخواد مثل ابرکمپانی ها ریخت و پاش کنن که دو سال تعطیل میشن، وقتی یه جنس با کیفیت یکی دیگه داره میسازه چرا باید هزینه الکی کرد ؟!!

          موضوع بی ارزشی نظرات مجلات هم که بار چندم میگم خودت هم که بارها کامنت گذاشته بودی حالا چون مک لارن اول شده منصف میشه 😄 اینجور جاها مچتونو میگیرما. گریه زاری هات هم هستا 😉😄.

          موافقم 8
          مخالفم 7
        3. JDM سابق

          ۱۶ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (808 ديدگاه)

          مقاله بررسی کوروت C8 موتور ترند با ترجمه فارسی تو همین وبسایت موجوده میتونین مراجعه کنید و ببینید که از اینتریور به طور کامل تمجید شده
          این اولین نشریه بود که دیدم از گیربکس اتوماتیک موستانگ بد گفته
          جفت این نشریات که دیدم ناشی بازی دراوردن ربطی به آمریکایی انگلیسی یا آلمانی بودنشون نداره
          زد اف هم خودش گیربکس PDK رو تو برادنبرگ آلمان با کدDT میسازه قبلی ها که ۷ دنده بودن سری 7DT بودن جدید ها که ۸ دنده شدن سری 8DT شدن بورگ وارنر هم کلاچ پک یسری هاشون تولید میکنه.
          در باب اون جریان تایم اعلامی ZR1 رو منظورتون نفهمیدم !؟

        4. Taha Ayoobi

          ۱۷ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (4891 ديدگاه)

          جی دی ام جان،‌ توی اون مقاله که به طراحی داخلی کوروت ایراد گرفت، من فهمیدم از اون به بعد اول باید منبع رو بخونم بعد مقاله رو.
          هنوز موندم چجوری به خودش اجازه داد از اون اینتریور ایراد بگیره،
          میگه ردیف دکمه ها خوب نیست!
          ده آخه…

    2. Amir Machine

      ۱۶ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1306 ديدگاه)

      بریتانیایین دیگه، کاریشون نمیشه کرد، Z06 هم اینجا بود یه ایرادی بهش میچسبوندن مینداختنش رتبه آخر
      تازه یعنی اتواکسپرس از همه‌شون منصف‌تره

      موافقم 17
      مخالفم 6
      1. سهیل

        ۱۶ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (181 ديدگاه)

        دقیقا همنیه. میگه فرمون بی ام و بالا هست. صندلی جاش خوب نیست😂😂😂😂😂 اون هم صندلی که به ۱۶ جهت حرکت میکنه و جابجا میشه

        موافقم 9
        مخالفم 6
    3. گاس فرینگ

      ۱۶ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (471 ديدگاه)

      از انگلیسی جماعت چی توقع داری گنده شون که کلارکسون بود میگفت استون مارتین از فراری بهتره

      موافقم 7
      مخالفم 1
  10. OM.01

    ۱۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (585 ديدگاه)

    از این گوگولی مگولی ها من مزدا میتا MX5 رو انتخاب میکنم…

    بین موستانگ دارک هورس و مورگان پلاس 4 موندم واقعا! در خوب بودن موستانگ شکی نیست قطعا خیلی بهتره ولی من به طور قلبی محصولات مورگان رو دوست دارم چه super3 چه plus 4 و چه plus 6. همیشه محصولات مورگان جایگاه ویژه ای برام داشتن و خاص و یونیک هستن و اینکه کلاسیک هم دوست دارم بی تاثیر نیست و انتخاب نهایی بعد تجربه رانندگی میتونم بگم.

    بهترین این جمع هم میتونیم بگم احتمالا پورشه 911 S/T هست و البته مک‌لارن هم عالیه
    فقط یه لحظه وایسا نوشته بود بوی کلاچ سوخته پورشه!؟ چیکار کردن مگه😂

    موافقم 12
    مخالفم 3
  11. نویدی

    ۱۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (404 ديدگاه)

    با توجه به سطح پرفورمنس…
    من اول m4 cs رو انتخاب میکنم،گزینه دوم یاریس gr که اعجوبه س.

    موافقم 8
    مخالفم 3
  12. مهران میرابوالقاسمی

    ۱۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (48 ديدگاه)

    مزدا عشقه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  13. مازیار

    ۱۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1040 ديدگاه)

    ظاهرا تعداد هواداران استعمار زدگان قرن ۱۸ و ۱۹ از هواداران خودرو بیشتره!
    اما بهتره به برتری مک‌لارن عادت کنید چون حالا حالاها ادامه داره

    موافقم 10
    مخالفم 5
    1. دانیال_Surrey،England

      ۱۶ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (2870 ديدگاه)

      اینا رو ول کن اصلا نمیدونن استعمار چی هست و چطور بوده،اینا ما قبل بحث هستن.
      این نیسمو میگه یاریس سریع تر از موستانگه من کل مقاله انگلیسی رو رفتم بخونم ببینم خبری از تایم پیست هست یا نه چند ساعت دارم با خودم میگم این چی رو داره میبینیه که من نمیبینم.
      بعد جدولو دیدم فهمیدم شتابو میگه!!
      کلا من این چند وقته یه چیزی رو خوب فهمیدم،هر چی با اینا بیشتر بحث کنی کلا ذهنتو بهم میریزن.
      کمتر کامنت بزاریم بهتره.

      موافقم 13
      مخالفم 4
      1. 🇰🇷

        ۱۶ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (193 ديدگاه)

        اون کاربری که اسم بردی حتی اگه گفت اینجا سایت پداله ،‌ جدی نگیر و بگذر. خیلی اوضاش خرابه

        موافقم 11
        مخالفم 6
        1. Nismo

          ۱۶ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1615 ديدگاه)

          خداروشکر هنوز اوضاعم اونقدری خراب نشده که طرفداری یه کشور رو تو خودروسازی بکنم که صنعتش در حد ایرانخودروعه

          موافقم 6
          مخالفم 14
    2. Amir Machine

      ۱۶ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1306 ديدگاه)

      مازیار جان منکر برتری مکلارن نیستیم بلکه با ایراد گرفتن الکی برای بالا آوردن مکلارن مشکل داریم
      طرف از کابین لخت 750S با اون صندلی‌های ناراحت کلی به‌به و چه‌چه میکنه ولی به کابین Z06 که یکی از بهترین‌ها برای استفاده‌های روزمره‌س میگه زیاد دکمه داره!!
      این گیربکس 10 سرعته هم رو کادیلاک CT5-V عملکرد خوبی داشته حالا اینجا چطور شده در حد CVT نمیدونم

      موافقم 5
      مخالفم 2
      1. مازیار

        ۱۶ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (1040 ديدگاه)

        امیر عزیز چه خوب شد که حرف از ایرادات زدی
        دیروز تو مقایسه کادیلاک و بی‌ام‌و این ایرادات مشاهده شد

        نقاط ضعف بی‌ام‌و: فقدان گیربکس دستی، آمپرهای ناخوانا، منوها و تنظیمات فراوان

        نقاط ضعف کادیلاک: مصرف سوخت بالا، کابین ضعیفی با حس و حال شورلت مالیبو، پیشرانه‌ای که می‌توانست قوی‌تر باشد

        اما ندیدم هیچ امریکایی فنی بیاد بگه ایرادات این دو قابل قیاس نیست. ندیدم بگه خیلی مسخره‌ست

        دوست عزیز خلاصه کلام اینکه هیچکسی تو این سایت نیست که گرایشات تو کلامش تاثیر نداشته باشه و حتی کسی نیست که بتونه اونو پنهان کنه. هرکی هم ادعا کنه فقط ادعاست
        حالا یه روز این‌وری میچرخه و یه روزم اون‌وری

        موافقم 6
        مخالفم 3
        1. Amir Machine

          ۱۶ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1306 ديدگاه)

          دلیلش اینه که اونجا ایرادات هر سه ماشین رو گفته بود، یعنی برای برنده هم ایراداتی ذکر شده بود ولی اینجا از هر 8 ماشین دیگه ایراد گرفته بجز مکلارن!

          و در مورد مبحث دوم، مگه تاثیر گرایشات تو کلام چیز بدیه؟ هر کسی علاقه‌ای داره و خیلی طبیعیه که تو حرفاش و نوشته‌هاش بروز بده، مشکل وقتیه که این علاقه از حیطه منطق و عقلانیت خارج بشه و به کل‌کل‌های بچگانه کشیده بشه که نمونه‌شو فراوان میبینیم اینجا

          موافقم 3
          مخالفم 3
        2. مازیار

          ۱۶ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1040 ديدگاه)

          اگه ایرادی هم از مک‌لارن گفته می‌شد حل بود؟ یا با اول شدنش مشکلی هست و نظر به مدل دیگه‌ای داشتید؟

          موافقم 4
          مخالفم 1
      2. مازیار

        ۱۶ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (1040 ديدگاه)

        لطفا توجه داشته باش که من تو مقوله فوق سطحی حمایت نشریات از تولیدات خودی نرفتم چون به نظرم حرف قشنگی نیست. تابحال این حرفو نزدم و بعد این هم نخواهم زد. اینجا هم امریکایی امریکایی رو انتخاب کرد و انگلیسی انگلیسی رو پس حرجی نیست. من فقط به نوع بازخوردها اشاره کردم.

        موافقم 5
        مخالفم 2
        1. Amir Machine

          ۱۶ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1306 ديدگاه)

          من مشکلی با اول شدن مکلارن ندارم، مشکلم با آخر شدن موستانگه
          توقع نداشتم جزء سه تای اول بذارنش ولی انتظار رتبه آخر و حتی پایین‌تر از مورگان رو هم نداشتم اونم بخاطر ایراد گیربکس که قبلاً در بررسی‌های دیگه روی ماشین‌های دیگه از عملکرد خوبش گفتن

          موافقم 3
          مخالفم 3
        2. مازیار

          ۱۶ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1040 ديدگاه)

          🤷 شایدم حق با شما باشه
          کی میدونه؟

          موافقم 4
          مخالفم 2
        3. مازیار

          ۱۶ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1040 ديدگاه)

          اما شما به بریتانیایی بودن اشاره کردی و ضمنا میگی با اول شدن مک‌لارن مشکل نداری بلکه با آخر شدن ماستنگ مشگل داری
          پس به نظر شما بریتانیایی بودن منبع تو آخر شدن ماستنگ تاثیر داشته؟
          کلامتون که اینو میگه

          موافقم 5
          مخالفم 2
        4. Amir Machine

          ۱۶ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1306 ديدگاه)

          بنظر من بله تاثیر داشته
          چون تو اول بودن مکلارن خیلی شکی نیست ولی تو آخر بودن موستانگ خیلی تردید هست
          مثلاً به رتبه‌بندی‌های Car&Driver که رجوع کنیم، آرتورا بعد از کوروت‌ها و پورشه‌های 911، سومین مدل برتر سگمنت خودشه، خب اینجا که کوروت‌ها نیستن پس آرتورا باید اول یا نهایتاً دوم میشد اما بنظر من جای موستانگ اونجا نیست
          از دید من رسانه‌های بریتانیایی خیلی روی خوشی به ماشینای آمریکایی نشون نمیدن، شایدم اشتباه میکنم ولی این باور از زمان تاپ گیر در ذهن من شکل گرفت که کلارکسون پشت فرمون ماشینای آمریکایی کاری جز تمسخر نمیکرد

          موافقم 3
          مخالفم 4
        5. مازیار

          ۱۶ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1040 ديدگاه)

          لحن انتقادی طنزی کلارکسون که خیلی ملاک نیست. فراموش نکنیم خودش تو آخرین قسمت از برنامه‌اش لانچیا مونت کارلو رو به عنوان خودرو محبوب همه عمرش معرفی کرد حال اونکه اگه خیلی متعصب بود میتونست یه خودرو انگلیسی انتخاب کنه
          اما این نقطه نظر شما برام عجیبه. اولین باره که می‌شنوم رسانه‌های انگلیسی با امریکایی‌ها مشکل دارن

          موافقم 5
          مخالفم 2
        6. Taha Ayoobi

          ۱۷ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (4891 ديدگاه)

          مازیار اون ایراد هایی که گفتی، من خسته شدم اینقدر از اینا انتقاد کردم،
          نمیدونم از کجاشون در میارن، ولی اصلا ایراد نیستن بعضی هاشون.
          الان از اون ایراد های بالا برای بی ام و فقط آمپر های ناخوانا میشه گفت ایراده و برای کادیلاک جنس کابین.
          تو بعضی تست ها اندازه بزرگ خودرو رو ایراد میگیرن!

  14. Titanium

    ۱۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (81 ديدگاه)

    موستانگ🐎

    موافقم 2
    مخالفم 6
  15. NISSAN

    ۱۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    پس gtr چی؟

    موافقم 2
    مخالفم 5
  16. Moatang

    ۱۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    موستانگ حرف ندارن فقط آمریکا فن ها میفهمن که موستانگ یعنی چی
    اسب سرکش آمریکایی

    موافقم 4
    مخالفم 3
  17. ALI

    ۱۶ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (28 ديدگاه)

    مکلارن جادوییه
    نرمی ی سدان در بطن ی سوپر اسپورت
    هندلینگ با بازخورد هیدرولیک
    طراحی ک ندیدم مثلش
    ارباب حلقه ها هم ک همیشه عالی بوده

    موافقم 4
    مخالفم 1
  18. همایون

    ۱۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (860 ديدگاه)

    انتخاب من اول پورشه ۹۱۱ دوم آستون ونتیج سوم مکلارن آرتورا

  19. 🥇M🏆 Bavaria///👑

    ۱۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (707 ديدگاه)

    درسته مک لارن قیمت خیلی تندی داره، ولی از حق نمیشه گذشت و ببین چقدر خوب بوده که مجله به قیمت گزافش توجه نکرده!
    👍👍😎

  20. Wraith

    ۱۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    چیزی که در مورد آئودی rs6 gt هست اینه که با ۱۳۰ هزار دلار (حدود ۷۰ هزار تا کمتر) میشه نسخه پرفورمنس رو انتخاب کرد که کلا تفاوتشون توی قدرت ۲۰ اسب بخار هست ، خودم که واقعا آئودی رو دوست دارم
    در هر صورت فکر نمیکنم کسی بخواد با یه استیشن توی پیست رکورد انچنانی بزنه

  21. Scoprin

    ۱۷ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بله پراید شده ۳۰۰ میلیون ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا