چشم اندازهفته نامه

بهترین خودروهای اروپایی زیر ۲۰ هزار یورو برای واردات به ایران

چندی پیش طی مطلبی به معرفی بهترین خودروهای کره‌ای با قیمت زیر ۲۰ هزار یورو برای واردات به کشور پرداختیم و حالا در اینجا قصد داریم همین لیست را برای خودروهای اروپایی داشته باشیم با این توضیح که برخی از خودروهایی که در ادامه خواهید دید صرفاً در بازارهای خاصی مثل چین یا آمریکای جنوبی عرضه می‌شوند. همچنین ازآنجایی‌که در حال حاضر نرخ جهانی دلار و یورو تقریباً برابر است (۲۰ هزار یورو معادل ۱۹, ۹۳۰ دلار است) در اینجا همان ۲۰ هزار دلار را ملاک قرار می‌دهیم.

داچیا داستر

قیمت: ۱۵,۹۰۰ دلار

در بازارهای اروپا و آمریکا خیلی سخت می‌توان خودرویی از برندهای اروپایی با قیمت زیر ۲۰ هزار دلار پیدا کرد اما دراین‌بین یک استثنا وجود دارد که آن محصولات برند اقتصادی داچیا است. در حال حاضر قیمت پایه تمام محصولات این شرکت در اروپا از زیر ۲۰ هزار دلار آغاز می‌شود و یکی از مناسب‌ترین آن‌ها برای واردات به کشورمان کراس‌اوور داستر خواهد بود. نسخه پایه داستر در اروپا با یک پیشرانه ۱ لیتری سه سیلندر توربو عرضه می‌شود که ۹۰ اسب بخار قدرت دارد ولی با زیر ۲۰ هزار دلار می‌توان سراغ نمونه ۱.۳ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ آن با ۱۳۰ اسب بخار قدرت هم رفت.

داچیا ساندرو

قیمت پایه: ۸,۲۵۰ دلار

ساندرو یکی از ارزان‌ترین خودروهایی است که در حال حاضر می‌توان در اروپا خرید و به لطف استهلاک و هزینه‌های نگهداری پایین و همین‌طور محبوبیت نسل اول آن در کشورمان می‌تواند یکی از گزینه‌های مناسب برای واردات باشد. البته نسخه پایه ساندرو با پیشرانه ۱ لیتری سه سیلندر ۶۷ اسب بخاری شاید چندان جالب نباشد اما با ۱۱ هزار دلار می‌توان نسخه ۱ لیتری توربوشارژ آن با ۹۱ اسب بخار قدرت را انتخاب کرد درحالی‌که نسخه اتوماتیک همین موتور هم با گیربکس CVT نزدیک به ۱۵ هزار دلار قیمت دارد.

رنو کلیو

قیمت پایه: ۱۹,۰۰۰ دلار

خودروی بعدی لیست ما هم از گروه رنو است ولی لوگوی لوزی شکل خود این برند فرانسوی را بر پیشانی دارد. کلیو ارزان‌ترین محصول رنو در اروپا محسوب می‌شود. قیمت پایه این خودرو در اروپا از ۱۹,۵۵۰ دلار آغاز می‌شود. این نسخه با یک پیشرانه ۱ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی عرضه می‌شود که تنها ۶۵ اسب بخار قدرت دارد اما با کمی افزایش قیمت به ۱۹,۸۲۰ دلار می‌توان سراغ نسخه توربوشارژ این موتور با ۹۰ اسب بخار قدرت رفت. انتقال نیروی هردو موتور توسط یک گیربکس پنج سرعته دستی صورت می‌گیرد اما برای نسخه توربو گیربکس CVT هم قابل انتخاب است که البته قیمت را به ۲۲,۲۰۰ دلار افزایش می‌دهد.

اشکودا فابیا

قیمت پایه: ۱۷,۶۳۰ دلار

هرچند فولکس‌واگن پولو در اروپا بیش از ۲۰ هزار دلار قیمت دارد اما می‌توان سراغ پسرعموی ارزان‌تر آن یعنی اشکودا فابیا رفت. قیمت این خودرو که اشتراکات فراوانی با پولو دارد از ۱۷,۶۳۰ دلار آغاز می‌شود. البته اشکودا با این قیمت یک پیشرانه ۱ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی را ارائه می‌کند که تنها ۶۵ اسب بخار قدرت دارد و هرچند نسخه ۸۰ اسب بخاری این موتور هم ارائه می‌شود اما قیمت را به ۲۰,۵۰۰ دلار افزایش می‌دهد.

فولکس‌واگن آپ

قیمت پایه: ۱۵,۳۷۰ دلار

آپ کوچک‌ترین و ارزان‌ترین محصول فولکس‌واگن محسوب می‌شود. این خودرو روزهای پایانی عمر خود را سپری می‌کند و تولید نسخه‌های اشکودا و سئات آن یعنی مدل‌های سیتیگو و Mii هم چند وقتی است که خاتمه یافته است. آپ پایه با همان پیشرانه ۱ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی ۶۵ اسب بخاری اشکودا فابیا عرضه می‌شود اما فولکس‌واگن نسخه GTI این هاچ‌بک کوچک را هم ارائه می‌کند که به موتور ۱ لیتری سه سیلندر توربو با ۱۱۰ اسب بخار قدرت مجهز است و قیمت آن از ۱۹,۲۱۰ دلار آغاز می‌شود.

فولکس‌واگن گل

قیمت پایه: ۱۳,۵۰۰ دلار

ازآنجایی‌که در اروپا خودرویی بزرگ‌تر از آپ با قیمت زیر ۲۰ هزار دلار از فولکس‌واگن پیدا نمی‌شود سراغ دیگر بازارها رفتیم. گل هاچ‌بک ساب‌کامپکت این برند آلمانی است که فقط در بازار آمریکای جنوبی عرضه می‌شود و نسل دوم آن در کشورمان هم عرضه می‌شد. البته گل در حال حاضر خودروی سالخورده‌ای شده زیرا نسل کنونی یا سوم آن در سال ۲۰۰۸ معرفی شده هرچند که سه بار در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ فیس‌لیفت شده است. با این حال، گل خودروی بسیار ارزان‌قیمتی است و قیمت نسخه پایه آن با پیشرانه ۱ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی که ۸۴ اسب بخار قدرت دارد در برزیل از ۱۳,۵۰۰ دلار آغاز می‌شود. برای گل یک پیشرانه قوی‌تر ۱.۶ لیتری با ۱۱۶ اسب بخار قدرت و قیمت ۱۴,۵۰۰ دلار هم ارائه می‌شود که با گیربکس اتوماتیک این رقم به ۱۶,۶۰۰ دلار می‌رسد. نسخهٔ سدان گل هم با نام وویج در برزیل با قیمت پایهٔ ۱۵,۶۲۰ دلار ارائه می‌شود.

فولکس‌واگن لاویدا

قیمت پایه: ۱۷,۵۲۰ دلار

هرچند قیمت فولکس‌واگن جتا در ایالات‌متحده از کمی بیش از ۲۰ هزار دلار آغاز می‌شود اما می‌توان همتای چینی آن یعنی لاویدا را با قیمتی زیر ۲۰ هزار دلار خرید. نسخهٔ پایهٔ این خودرو که در چین ۱۷,۵۲۰ دلار قیمت دارد، با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی عرضه می‌شود که ۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور فقط با گیربکس شش سرعتهٔ دستی ارائه می‌شود و برای گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه باید سراغ موتور ۱.۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۱۴ اسب بخار قدرت و ۲۰۰ نیوتن متر گشتاور رفت که قیمت را به ۱۸,۹۷۰ دلار افزایش می‌دهد.

جتا VS5

قیمت پایه: ۱۲,۵۸۰ دلار

جتا یک برند اقتصادی است که فولکس‌واگن در اوایل سال ۲۰۱۹ آن را برای عرضه خودروهای ارزان‌قیمت در چین تأسیس کرد. یکی از محصولات این برند نوپا کراس‌اوور کامپکتی بنام VS5 است که بر اساس سئات آتکا ساخته شده است و قیمت بسیار مناسبی دارد. قیمت این خودرو از تنها ۱۲,۵۸۰ دلار آغاز شده و در مجهزترین نسخه به ۱۶,۷۸۰ دلار می‌رسد. VS5 فقط با یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربو ارائه می‌شود که ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد و نیروی آن فقط توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک انتقال پیدا می‌کند.

فیات پالس

قیمت پایه: ۱۸,۷۰۰ دلار

هرچند این روزها فیات در بازار اروپا حضور خیلی پررنگی ندارد اما در بازار آمریکای جنوبی خودروهای متنوع و مدرنی را عرضه می‌کند که یکی از آن‌ها کراس‌اوور پالس است. قیمت پایه این خودرو در برزیل از ۱۸,۷۰۰ دلار آغاز می‌شود و با این قیمت یک پیشرانه ۱.۳ لیتری تنفس طبیعی با ۱۰۰ اسب بخار قدرت و گیربکس پنج سرعته دستی را ارائه می‌کند. در صورت انتخاب گیربکس CVT برای این موتور، قیمت به ۲۰ هزار دلار افزایش پیدا می‌کند. فیات برای پالس یک پیشرانه ۱ لیتری ۳ سیلندر توربو با ۱۲۰ اسب بخار قدرت را هم ارائه می‌کند اما برای خرید این نسخه باید حداقل ۲۱,۶۵۰ دلار هزینه کرد.

پژو ۴۰۸

قیمت پایه: ۱۵,۵۰۰ دلار

پژو در بازار اروپا هیچ خودروی زیر ۲۰ هزار دلاری ندارد اما در چین یکی از مناسب‌ترین خودروها برای واردات به کشورمان را با قیمت بسیار مناسبی عرضه میکند. این خودرو ۴۰۸ است که به‌تازگی نسخه جدید آن با یک فیس‌لیفت کلی در داخل و خارج معرفی شده است. ۴۰۸ که مخصوص بازار چین است، صرفاً با یک پیشرانه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو عرضه می‌شود که ۱۶۷ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این خودرو در چین در سه تیپ مختلف به فروش می‌رسد که قیمت ارزان‌ترین آن‌ها از ۱۵,۵۰۰ دلار آغاز شده و در گران‌ترین تیپ به ۱۷,۹۰۰ دلار می‌رسد.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۸ دیدگاه‌ها

  1. Reza Waffen SS

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    آیا از تغییرات ایجاد شده در سایت راضی هستید ؟؟

    بلی = لایک
    خیر = دیسلاک

    موافقم 44
    مخالفم 235
    1. Kamy

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (694 ديدگاه)

      نه این چه وضعشه آخه
      از اکانتمون فقط یه اسم مونده ):

      موافقم 57
      مخالفم 7
    2. soulsmaster

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (138 ديدگاه)

      فکر کنم قرار هست قالب سایت تغییر کند و شبیه زومیت شود و کاربران با یک اکانت بتوانند در سایت های زیرشاخه زومیت فعالیت کنند.
      مطمظن نیستم ولی شاید دلیلش این باشد.

      موافقم 54
      مخالفم 3
      1. حق گوی باطل

        ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1037 ديدگاه)

        ساندرو خیلی خوبه نسخه گاز سوز LPGهم داره

        موافقم 59
        مخالفم 9
    3. PURIYA

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (567 ديدگاه)

      Reza waffen ss اول از همه ****تو سر اونایی که لایک دادن آخه چجور از حذف شدن پروفایل اکانت راضی هستید!!! و دوم اگر پدال بخواد به اینکارهاش ادامه بده من که میرم خودرو بانک یا اسب بخار😭😭 ولی خیلی ناراحتم از پدال بهتر نداشتیم🤧

      موافقم 36
      مخالفم 6
    4. PURIYA

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (567 ديدگاه)

      دیروز رفتم با هزار بدبختی عکس شیرون گداشتم برا عکس پروفایلم حالا که میام میبینم پروفایلا برام بالا نمیاد آخه چرا🤬🤬🤬

      موافقم 26
      مخالفم 8
      1. حق گوی باطل

        ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1037 ديدگاه)

        خ بانک که کامنت زیاد منتشر نمیکنه نه خوب تست و بررسی میکنه نه بلده اخبار پوشش بده اسب بخارم که اخبار آنچنای پوشش نمیده در هر صورت جاست پدال

        موافقم 32
        مخالفم 1
      2. Dian

        ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (683 ديدگاه)

        به به چه عکس بوگاتی زیبایی

        موافقم 5
        مخالفم 1
    5. حسین

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (225 ديدگاه)

      دبیر سایت پدال گفتن سایت به مشکل خورده که دارن درست میکنن(در تست شتاب گیری داچیا نوشتن).

      موافقم 21
      مخالفم 3
    6. hamid

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (251 ديدگاه)

      من و این همه خوشبختی محاله

      موافقم 6
      مخالفم 1
  2. mostafa

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (131 ديدگاه)

    رنو کلیو و پژو ۲۰۸ به همه شون ترجیح میدم
    کره ای ها هم گزینه های خوبی دارن
    خودرو های نیسان و تویوتا چندان معقول نیستن برای بازار داخل به نظرم چون هیچ وقت به اون صورتی که باید مثل کرده ها موفق نبودن در بازار ایران
    خودرو های چینی بدی هم وجود ندارن با این قیمت ها

    موافقم 11
    مخالفم 59
    1. بهراد

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (243 ديدگاه)

      اقا من میگم هر چی بیارن تا وقتی دست ایرانی جماعت بهش نخورده باشه من ۲۰ تا میخرم.

      موافقم 13
      مخالفم 2
  3. M83

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (54 ديدگاه)

    ۲۰ هزار یورو
    فردا ۳۰ هزار یورو
    پس فردا ۴۰ هزار یورو
    ..
    سال بعد
    خودرو های ۵۶۰ تا ۵۸۰ هزار یورو
    بعد یهو ی مقاومت میشه مقالات میریزن
    میره دوباره رو ۲۵ هزار یورو

    موافقم 4
    مخالفم 53
    1. Reza Waffen SS

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      خودتون فهمیدین چی گفتین ؟؟؟

      موافقم 55
      مخالفم 3
      1. M83

        ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (54 ديدگاه)

        بله
        نظرمو راجب فعالیت اخیر سایت خیلی خلاصه گفتم
        پدال قبلا مقالات فنی زیادی منتشر میکرد
        اما الان حجمشون خیلی کم شده
        خیلی از مقالات گذشته سایت پاک شده و من هرچی تو گوگل میگردم نیست
        احتمالا بخاطر سئو بوده

        شخصا از مقالات نمیدونم درگ کامیون با موتور سیکلت یا چه خودرویی تو فلان بازه قیمتی زیاد حال نمیکنم حالا پوشش خبرات لحظه ای خوب هست اما زیادی داره کلیشه ای میشه مثلا تسلا زد کلاه موتور سوار افتاد

        اینم فقط ی انتقاد بود کاربران موجی لطفا غیرتی نشید

        خیلی وقته مخاطب پدالم و دوسش دارم (:

        موافقم 21
        مخالفم 5
        1. Porsche

          ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          اینو موافقم
          پدال معطله یه خون از بینی یه طرف که در شعاع چند متری ازش تسلا رد شده خبر بزاره و سود هارو بزنه و به جیب!
          قبلا اینطور نبود
          سیاست زومیت باید بگم گند زده به پدال
          لین از قبلا میگفتن ما بخاطر احترام به کاربران فضا رو زیاد تبلیغاتی نمیکنیم اینم از الان که فقط مونده باکس مطالب هم اختصاص پیدا بکنه به تبلیغ لاغری و دندون پزشکی…

          موافقم 7
          مخالفم 5
  4. مازیار

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    به این میگن آب ندیده شلوار درآوردن
    بالاترین حد خوش خیالیه که فکر کنیم اینها با این قیمتها به دست مردم میرسن

    موافقم 35
  5. Kamy

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (694 ديدگاه)

    داستر و ساندرو عالین
    خوش قیمت ، کاربردی ، کم استهلاک

    موافقم 38
    مخالفم 6
  6. soulsmaster

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (138 ديدگاه)

    از پژو ۴۰۸ خیلی خوشم امد و بنطرم وقتشه که جایگزین پدربزرگ پیرش یعنی ۴۰۵ بشود.
    گزینه های المانی هم ماشین های بسیار خوبی هستند ولی من بعید میدانم وارد کشور ما بشوند.

    موافقم 43
    مخالفم 2
  7. گلاب

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (186 ديدگاه)

    به دلیل آب و هوای گرم ایران بهترین ماشین ها ژاپنی ها هستن ماشین های داچیا به ویژه ساندرو و لوگان عالی هست

    موافقم 29
    مخالفم 7
  8. Si

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    فقط کره ای وارد نشه خوبه

    موافقم 7
    مخالفم 24
    1. Dian

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (683 ديدگاه)

      اتفاقا وارد بشن خوبه چون تو کشور ما طرفدار زیاد دارن

      موافقم 19
      مخالفم 5
    2. ilia2008

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (163 ديدگاه)

      دست بر دارید . ماشین های کره ای هم خوبن . شاید در حد بقیه نباشن ولی انصافا برای ما که اکثرا دنبال کار های روزمره هستیم خوب مناسب هستن

      موافقم 15
      مخالفم 3
  9. محمد

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    نسل فعلی ساندرو و داستر تو ایران عملا ماشین افراد با درآمد خیلی خوب شده ، سادگی محضه فکر کنیم با وارد شدن این ماشینا فرقی به حال مردم بکنه ، در عمل تو این چهار دهه ثابت شده اگه اوضاع بدتر نشه بهتر هم نمیشه

    موافقم 29
    مخالفم 4
  10. matin

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (415 ديدگاه)

    تا جایی که من میدونم ماشین های فولکس برای ایران خوب نیست
    در کل بنظرم محصولات تویوتا – سوبارو – هیوندا -رنو و.. اینا خوبن البته اکگه وارداتی در کار باشه اصلا

    موافقم 27
    مخالفم 4
    1. عاشق پدال

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (254 ديدگاه)

      خودم عاشق سوبارو هستم مخصوصا سخت جونی و اینا. اما موتورشهاش یکم دردسره. درسته اصلا خراب نمیشه. اما یهویی حادثه پیش بیاد تنها راهش اسقاطه. بعد گریبکسش یه جور خاص با موتور چفت شده که اونم دردسره.
      تو کشورایی که فروش داره خب نمایندگی رسمی دارن و اموزش و قطعات همیشه هست. ولی اگه سوبارو وارد بشه باید یه زیرساخت کامل ساخته بشه. موازی با بقیه. کیه بیاد سرمایه گذاری کنه؟
      اما من مسئول بودم اشکوداهای گاز سوز مونتاژ میکردم بعدم صادر میکردم کشورای اطراف. اشکودا اگه تو خارج ۲۵ هزار یورو هست، اینجا ۱۵ هزار یورو در میاد. بعدم به این کشورا گاز با ماشین میدادم.

      برا اولین بار تو تاریخ درامد سرانه تو کشورای اسیای میانه از خود روسیه داره بالاتر میره. فقط تاجیکستان مونده که درامدشو بالا برسونه. تاجیکستان از قدیم معروف بود به فقیرترین کشور اسیای میانه.
      پاکستان هم درامد بالایی داره.
      افغانستان که طالبان اومد ولی قبلش درامد سرانشون با ما برابر بود.
      خرجی هم نداره. کلا ۵ میلیارد دلار خرجشه. چون خیلی از صنایع الان نیمه خوابیده هست تو مملکت. کاشان که یکی از بزرگترینها هست مدتها خوابیده بود و تنها قسمتیش استفاده میشد. خراسان رضوی میگن شل کن سفت کن کار میکنن. یه هفته خطوط کامل کار میکنه. هفته بعد چایی مینوشن کارگرا.
      اصلا خصوصی میکردم هرکی میخواست کارخونه بزنه از جیب خودش. الان خیلیا هستن هم ارز دارن هم توان که کارخونه ماشین بزنن. حتی برن یه پلتفرم کامل بخرن. قضیه رز ماکارون رو در اوردم. اونا واقعا توانایی شو دارن. فقط یکم این قوانین رو ازاد و به روز کنن تمومه.
      الان ثروت تو تجارت با کشورای منطقه خوابیده. افغانستان رو که از دست دادیم. یادتون نره چقدر گفتم این افغانستان طوریه وارد بشیم تا شب خودشون با شیرینی میان استقبال. چون قراره اینطوری بشه ولی طالبان کاروان بفرسته و همه تسلیم بشن. حتی دره پنجشیر جنگی نشد همش فیلمای عراق بود.

      و الان با همین تجربه و اشنایی با بعضی ادما میگم ثروت تو تجارت و روابط تجاری با کشورای همسایه هست.
      و زمینه ها هم گاز و نفت و محصولات پتروشیمی و تولید برقه. مپنا خوب کار میکنه اما نمیدونه چطور مناقصه برنده بشه. چون تو ایران چیزی به اسم نیروی نظامی خصوصی نداریم. مپنا اگه یه مقدار نیروی نظامی خصوصی داشته باشه بتونه نیروگاهی که مثلا تو پاکستان میزنه رو خودشون امنیتشو تامین کنن برده همه چی رو.
      فقط صادرات. الان همه دارن خام صادر میکنن . معادن خام. نفت خام. گاز خام.
      تو مرز کشورا دو سه تا نیروگاه تولید برق بزنن بعدم برقشو صادر کنن. چون حتی تو پاکستان هزینه یه نیروی متخصص چند برابر ایرانه.
      کارخونه های مختلفی بزنن صادر کنن

      موافقم 8
      مخالفم 10
      1. MC20

        ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (2350 ديدگاه)

        داداش ترکیه قبل ما داره این کارهایی که گفتی رو در منطقه انجام می ده …

        موافقم 12
  11. AmirAli

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (80 ديدگاه)

    408 عالیه اگه بیارن
    با توجه به سابقه خوبش میترکونه

    موافقم 14
    مخالفم 6
  12. مانی

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (58 ديدگاه)

    وقتی که زیر ساخت تولید یک خودرو در کشور فراهم است و نسل های قبلی بعضی از خودروهای این لیست تو ایران تولید می شدند مگه مرض داریم که این ماشین ها رو تو کشتی بار بزنیم و آماده شده وارد کنیم خوب این ماشین ها رو در همین ایران تولید انبوه می کنیم و در کنارش،چهار تا کارگر و مهندس بیکار رو شاغل می کنیم.شاید برخی از کاربرای سایت ندونن که قرار بود داچیا داستر و ساندرو جدید تو سایت کاشان ایران تولید بشه و رنو کلیو هم تولیدش تو ایران خودرو قطعی شده بود که همه این موارد با خروج آمریکا از برجام معلق شد.در ضمن،پژو 408 رو هم میشه تو ایران خودرو تولید کرد چون ایران خودرو همکار پژو تو ایران هست و زیرساخت تولید این ماشین تو ایران تا حدی مهیا است.فولکس واگن گل و جتا VS5 هم گزینه های مناسب و اقتصادی هستند که میشه اونا رو تو شرکت های خصوصی مون مونتاژ کرد.فیات پالس هم همینطور.فولکس واگن آپ و لاویدا و اشکودا فابیا گزینه های خوبی برای واردات هستند ولی بهتره که تو شرکت های خصوصی مثل بهمن موتور یا ماموت مونتاژ بشن تا با تولید بیشتر تو بازار ایران بیشتر جا بیفتن.کلا میشه به موفقیت اغلب خودروهای این لیست در بازار ایران امیدوار بود.چون بازار تشنه ورود و تولید ماشین های مدرن و با کیفیت اروپایی با قیمتی مناسب و معقول هست.همین!

    موافقم 7
    مخالفم 35
    1. Amard

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (832 ديدگاه)

      مثل اینکه شما تو جهان موازی زندگی میکنی اولا که هیچ وقت تو ایران اجازه نمیدن آدم با سواد کار بلد کارش انجام بده همه چیز با به سیستم باج بده نمونش هم زیاد از آقای آریا که خودرو برقی تولید تا خودرو سیناد تا شخصی که گیربکس تولید کرد تا شرکت های مونتاژی که ماشین های چینی سه برابر قیمت میفروشن به اونم راضی نیستن الان بردن تو بورس پس خواهشا خودت نزن به اون راه و فرافکنی نکن الان چین با اون همه تولید در واردات نبسته همچین همه کشورهای صنعتی واردات دارند پس حرف منطقی بزن عوام فریبی مسئولین بلدن

      موافقم 25
      مخالفم 4
      1. مانی

        ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (252 ديدگاه)

        Amard
        من فکر می کنم اونی که تو جهان موازی زندگی می کنه و عوام فریبی و فراافکنی می کنه حتما تو هستی و نه من….تو اصلا کامنت من رو خوندی که چی تو اون نوشته شد؟کجای تو این کامنت من نوشتم که درها رو بر روی واردات ماشین ببندن؟!!..از خودت حرف در میاری و یا اصلا تو دنیای دیگه ای سیر می کنی و یا شاید داری عمدا بحث رو منحرف می کنی و خودت رو به اون راه میزنی؟تمام حرف من اینه که وقتی که یک ماشین رو میشه به صورت تولید انبوه تو ایران مونتاژ کرد چرا باید اونو وارد کرد اونهم ماشین هایی که نسل های قبلی اونا تو ایران مونتاژ می شد و زیر ساخت تولید اونا تو ایران فراهم است.مگه تا همین سال 98 داچیا ساندرو به اسم رنو ساندرو تو ایران مونتاژ نمی شد؟مگه رنو مگان قبلا تو ایران مونتاژ نمی شد؟مگه مزدا 3 و مزدا 2 تو ایران مونتاژ نمی شدن؟مگه انواع پژو تو ایران مونتاژ نمی شد؟ تو فکر می کنی این همه پژو 206 و 207 که تو خیابون های ایران هست رو تو کشتی بار زدن و وارد کردن؟بابا جون! اینا رو همین ایران خودرو مونتاژ کرده دیگه…پس حرف من صد در صد منطقی هست و تو یا کامنت منو رو اصلا نخوندی و یا داری بحث رو منحرف می کنی.در ضمن،ما فردی به نام آریا نداریم بلکه اون آدم اسمش آرین بود و شرکت اون هم آرین موتور بود و نه آریایی که تو میگی!

        موافقم 7
        مخالفم 8
        1. Amard

          ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (832 ديدگاه)

          داچیا تو ایران تولید می‌شد همون موقع هم از رده خارج بود ماشین روز دنیا نبود نسل جدیدش تو ترکیه تولید می‌شد تازه همونم دلالان نظام طاقت نیاوردن انقد کار شکنی کردن تا سایپا و ایران‌خودرو بیان تو قرارداد ۲۰۶ و ۲۰۶ پلاس هم ماشین روز دنیا نیست مال ۲۰ سال پیش تازه با قیمت فضایی و کیفیت اشغال و اونم پولش نقد میگیرن ازت میدادن آخرش هم میگفتن زیان ده هستیم ایربگ ماشین باز نمیشد ما کشور نفتی ۴ فصل با کلی معادن هستیم که به دست عقب مونده ها بیسواد هوچی به این روزگار فلاکت بار افتادیم که اقتصادی ترین ماشین های جهان با قیمت و شرایط فضایی باید حکم خودرو لوکس برامون بازی کنن ما چیزی از کشورهای عربی کم نداریم ولی عربستان امارات کشورهای نفت با پول نفت مملکت خودشون آباد کردن ایران و عراق سوریه ویرانه کردن مملکت خودشون

          موافقم 2
          مخالفم 2
        2. مانی

          ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
          سوابق: (252 ديدگاه)

          اتفاقا پژو 206 به روز ترین ماشین خارجی بود که تا حالا تو ایران تولید شد.این ماشین در سال 1998 میلادی (1377 میلادی) به بازار فرانسه معرفی شد و جالبه که سه سال بعد یعنی در سال 1380 هجری شمسی تولید اون در شرکت ایران خودرو استارت خورد.پس تولید پژو 206 در ایران کاملا هم دوره با تولیدش در شرکت مادر اون در فرانسه بود.در مورد داچیا ساندرو حرفت قبول دارم که تولید اون با تأخیر در ایران اتفاق افتاد و زمانی به ایران اومد که نسل جدید اون به بازار اومده بود ولی همین ماشین هم کاملا زیر نظارت رنو و تحت نظر شرکتی به نام رنو پارس در ایران تولید می شد و کیفیت مناسبی هم داشت.

          موافقم 3
          مخالفم 2
    2. soulsmaster

      ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (138 ديدگاه)

      زیرساخت های مهیا😂😂😂😂😂
      ی نگاه به کیفیت منتاژ خودرو های داخلی بندازی بد نیست،چیزی که خودشون سالهاست میسازن رو نمیتونن درست دربیارن بعد خودرو های جدید رو بتونن درست منتاژ کنند؟؟؟؟

      موافقم 30
      مخالفم 4
    3. Amard

      ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (832 ديدگاه)

      ما الان تو سال 2022 هستیم شما دو دهه عقبی فک کنم که به ۲۰۶ میگی ماشین روز نرود میخ آهنین در سنگ اون پلتفرم pf1 پژو تو محصولاتش بروزش دیگه استفاده نمیکنه چون مال سی سال پیش شما معلوم با آقای میرسلیم و فسیل های مجمع تشخیص نسبت فامیلی داری که انقد حمایت میکنی معلوم جزو دلالانی هستی که ماشین اشغال به قیمت چند صد میلیون میفروشن که بهت فشار اومده

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. مانی

        ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (58 ديدگاه)

        کامنت من رو قشنگ بگیر بخون بعد نظر بده…
        من تو کامنتم گفتم سال 1380 هجری شمسی که پژو 206 وارد خط تولید ایران خودرو شد ماشین مدرن و به روزی بود نگفتم الان….باز هم دوباره حرفم رو تکرار می کنم : سال 1380 شمسی که پژو 206 وارد خط تولید ایران خودرو شد ماشین مدرن و به روزی بود چون همون زمان هم در فرانسه تو خط تولید پژو بود.فکر کنم دیگه حرفم رو خیلی واضح و روشن زدم.در ضمن،من فامیل هیچ کس نیستم و از منافع هیچ کس هم دفاع نمی کنم و مثل تو هم دلال صفت و هوچی نیستم.چون دیدم این روزها دلالایی مثل تو خیلی ادای دلسوزی برای مردم رو درمیارن و البته فکر می کنم این تو هستی که در مقابل حرف منطقی و علمی و مستند بهت خیلی فشار میاد و عصبی میشی و بی ربط میگی.پس نتیجه می گیریم که این ضرب المثل : نرود میخ آهنین در سنگ بیشتر شامل خودت میشه نه من.

  13. Amard

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (832 ديدگاه)

    نسخه های بازار اروپا به درد ایران نمیخورن کیفیت سوخت ایران پایین البته نسخه های cng سوز بحثش جداست نسخه های سفارش خلیج و بازار چین در حال حاضر مناسب ترین گزینه ها برای واردات هستن البته با این سقف قیمتی البته که هیچ نفعی برای ملت نداره همش انحصاری تا این سیستم هست

    موافقم 14
  14. پدرام

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    پژو 408 و اون جتا قدرت خوبی دارن نسبت به بقیه با توجه به قیمت
    ولی به نظرم هیچ شانسی ندارن برای واردات چون از 15 تا 17 هزارتا شروع میشه اگه گمرکی و هزینه ها رو بر اساس چینی های بازار بگیرن که با این هم قیمت هستند، قیمت نهایی اش میشه اندازه چینی ها و یک رقیب سرسخت برای اونا طوری که کمتر کسی می ره سمت چینی و اگه هزینه های گمرکی رو پایین تر از چینی هایی نظیر فیدلیتی و آریزو و امثالهم بگیرن باز هم بازار چینی ها خراب میشه و هم یک سری ماشین های داخلی افت شدیدی می کنه پس خیلی بعید به نظر می رسه بذارن با یک قیمت مناسب وارد بشه یا اصلا وارد بشه

    موافقم 10
  15. Dian

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (683 ديدگاه)

    سئات آرونا و سئات ایبیزا هم گزینه های خوبی هستن

    موافقم 6
    مخالفم 1
  16. قاطر فروش

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1198 ديدگاه)

    اروپایی ها با اب و هوای ایران نمیسازند فقط شاید داچیا استثنا باشه
    حداقل نوتیف ها رو فعال کنید

    موافقم 2
    مخالفم 4
  17. ehsan

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (192 ديدگاه)

    تیتر گفته واردات خودرو ، با مشخصات این خودروهای گفته شده و شرایط بنزین ایران و … ، فولکس واگن لاویدا
    البته اگر در حدود قیمت ۶۰۰ یا ۷۰۰ وارد بشه که اینطور نیست و ۱ تومن میفروشن 😁😎

    موافقم 11
  18. PURIYA

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (567 ديدگاه)

    اول از همه جتا بعد ۴۰۸ بعد لاویدا
    بخاطر اینکه شیک ترین و قویترین تو این لیست بودن

  19. saeed(peugeot)

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (239 ديدگاه)

    بهترین گزینه پژو 408 خواهد بود

    موافقم 3
    مخالفم 8
  20. Erfan

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (536 ديدگاه)

    پژو بهترین انتخابه.
    تو ذهن مردم هم جا افتادس

    موافقم 3
    مخالفم 5
  21. JDM lover

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    لاویدا ، ساندرو ، ۴۰۸ و داستر بنظرم خیلی خوبن

    موافقم 9
    مخالفم 1
  22. A.A.S

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (144 ديدگاه)

    اونا چی سوار میشن ما با همون پول چی سوار میشیم💔

  23. علی

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (839 ديدگاه)

    فیات ‌پالس خوبه . از همه شون کم استهلاک تر هست . عمر مفیدش هم بالاست. رنو و اسکودا و داچیا را خوشم نمیاد .

    موافقم 6
    مخالفم 3
  24. Amir mahdi @-1387

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (208 ديدگاه)

    پژو و فیات و داستر رنو فولکس
    بهترن اما بیان ایران خیلی گرون می‌شوند

  25. دکتر

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (338 ديدگاه)

    ماشین ۶۵ اسبی بدرد چی میخوره اخه؟ ارزنده ترینشون ۴۰۸ هست

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. Royal Driver UK 70

      ۱۸ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1293 ديدگاه)

      اینا اقتصادی هستن مگه میخای درگ بندازی با این ماشینای ارزون؟ روی اقتصادی ارزون ۱۰ هزاردلاری بیان ۶۰۰ اسب بخار بزارن با موتور ۱۲ سیلندر.؟ فازتو خریدارم

  26. Reza

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (109 ديدگاه)

    داستر وساندروگزینه خوبی هست

    موافقم 4
    مخالفم 2
  27. خان

    ۱۳ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (84 ديدگاه)

    من که تو اینا از فیات پالس و فولکس لاویدا خوشم اومد 🧐🧐

  28. ADAK

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1858 ديدگاه)

    بخدا از سوء مدیریت و بی سر و سامانی مملکت باید سراغ آشغال ماشغالهای خودروسازهای درجه چندم جهان باشیم
    آخه مسئولِ*** این عدد 20 هزار دلار را از کجات در اوردی
    اونم تازه با هزار اما و اگر …
    بخدا مرگ حق مونه
    نه بخاطر اینکه خودروی خوب و درجه یک وارد نمیشه و سوار نمیشیم ، نه
    این مشک نمونه خرواره تو همه زمینه های دیگه کشو.ر هم این بی مدیریتی و بی برنامه گی و عدد و رقم های فرمایشی و علابختکی وجود داره
    وای بر ما
    وای بر ایرانم

  29. علی جردن

    ۱۴ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    با این قانون واردات هرجی ماشین 🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢🐢هست میاد نه غرشی می شنوید نه زیبایی خاصی می بینید

  30. علی جردن

    ۱۵ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (417 ديدگاه)

    Seat ibiza و borgward bx3

    این دوتا هم شامل می شه هم تو گذشته سئات و بورگوارد به بازار ایران اومدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا