برای سالهای زیادی سدان های اجرایی جزو انتخابهای اصلی خریداران بودند. این خودروها ترکیب مناسبی از ابعاد و فضای کابین با عملکردی درخور در جادهها را ارائه میکردند اما عرضه محدود برخی سدان ها به همراه قبضه بازار توسط شاسی بلندها و کراس اوورها باعث شده سدان ها آنطور که بایدوشاید در معرض توجهات نباشند. البته وقتی از دید منطقی به قضیه نگاه کنید این خودروها را کاملاً مناسب خواهید یافت. سدان ها هنوز هم ظاهر جذابی داشته و همواره سواری خوبی را ارائه میکنند. همچنین بسیاری از این سدان ها در نسخههای اسپورت خود جزو گزینههای ایده آل برای رانندگان حرفهای هستند. از طرف دیگر سدان ها قیمت و میزان آلایندگی کمتری نسبت به شاسی بلندهای بزرگ دارند و از این نظر نیز بهینه نشان میدهند. در ادامه شما را با ۱۰ سدان اجرایی برتر سال جاری به انتخاب مجله اتوکار آشنا خواهیم کرد. این لیست به ترتیب الفبای انگلیسی آماده شده است. با ما همراه باشید.
آئودی A6
مدل انتخابی: A6 50 TFSle اسپورت کواترو
همانند ولوو S90 که در ادامه خواهید دید آئودی A6 بهترین گزینه موجود نیست اما ترکیبی از آرامش کابین، طراحی تیز و تکنولوژی مدرن میباشد. همانگونه که انتظار میرود نسخه پلاگین هیبریدی این خودرو منطقیترین گزینه برای خریداران ناوگانی و سازمانی است. نسخههای TFSle این خودرو با پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری یا ۶ سیلندر ۳ لیتری و واحدی الکتریکی عرضه میشوند و در حالت تمام الکتریکی شعاع حرکتی ۷۰ کیلومتری دارند. نسخه ۶ سیلندر که با نام ۵۵ TFSle شناخته میشود بسیار نرم بوده و قدرت ۳۶۲ اسب بخاری دارد اما قیمت آن به رقم قابلتوجه ۷۳۱۰۵ پوندی میرسد. برای اکثر خریداران نسخه ۲۹۵ اسب بخاری ۵۰ TFSle کفایت خواهد کرد. این خودرو پرفورمنس خوبی داشته و سواری نرم آن بسیار مناسب است.
BMW سری ۵
مدل انتخابی: 530e SE
خودروهای معدودی میتوانند در بحث خریدهای ناوگانی و سازمانی به اندازه سری ۵ مناسب باشند. چندین دهه است که این BMW بزرگ انتخاب اول برای مدیرانی است که میخواهند اطرافیان را تحت تأثیر قرار دهند. این خودرو درعینحال از هندلینگ دیفرانسیل عقب درگیر کننده و پیشرانههای پرقدرت و کممصرف سود برده و نیازی به نام بردن از سواری عالی سری ۵ هم نیست. مدل پلاگین هیبریدی 530e و 545e جزو کمهزینهترین نسخههای این خانواده بوده و البته میتوان نیمنگاهی هم به مدل دیزلی 520d داشت. این سدان جادار در نسخه استیشن هم عرضه میشود.
جنسیس G80
مدل انتخابی: G80 2.2 پریمیوم لاین
برند لوکس هیوندای در آمریکا کاملاً شناخته شده اما این اولین باری است که در اروپا خودنمایی میکند. البته که جنسیس محصول خوبی را تولید کرده است. این کرهای بزرگ از نظر راحتی و آرامش کابین گزینه مناسبی بوده و از سواری نرمی سود میبرد. البته به عنوان یک خودروی ناوگانی شاید G80 خیلی مناسب نباشد زیرا فقط با پیشرانههای ۴ سیلندر بنزینی و دیزلی در دسترس بوده و خبری از قوای محرکه الکتریکی شده نیست. با این وجود قیمت جذاب و مالیات کم باعث شده G80 در این لیست حضور داشته باشد.
جگوار XF
مدل انتخابی: XF D200 R-Dynamic S
علیرغم حضور در کلاس کراس اوورهای الکتریکی با مدل آی پیس، جگوار در بحث الکتریکی سازی سایر محصولات خود با کندی حرکت کرده است. پیشرانه ۲ لیتری بنزینی و دیزلی این سدان فاقد دستیار هیبریدی بوده و البته خبری هم از نسخه پلاگین هیبریدی نیست. به همین خاطر خریداران سازمانی باید مالیات بیشتری برای این خودرو بپردازند. البته با قیمت پایه کمتر جگوار جبران میکند. در عوض شما مالک یک سدان شیکی میشوید که از هندلینگ خوبی سود برده و سواری نرمی دارد. این خودرو همچنین یکی از بهترین کابینها در این کلاس را داشته و از جدیدترین تکنولوژیها سود برده است.
لکسوس ES
مدل انتخابی: ES 300h پریمیوم ادیشن
لکسوس ES شاید یک سدان اجرایی فراموش شده باشد اما هنوز هم نقاط قوتی همچون کیفیت ساخت عالی و آرامش بالای کابین را ارائه میکند. این خودرو ظاهر متمایزی هم داشته و کابین آن بسیار مناسب گذراندن وقت است. سواری خودرو خیلی چشمگیر نیست اما پیشرانه ۲.۵ لیتری هیبریدی ۲۱۵ اسب بخاری آن نرم بوده و میتوان از نظر راندمان و مالیات آن را با پیشرانههای دیزلی رقبا مقایسه کرد. مدل استاندارد ES ارزانتر بوده اما ما مدل پریمیوم ادیشن را با نمایشگر بزرگتر ۱۲.۳ اینچی انتخاب میکنیم که ارزشش را دارد.
مرسدس بنز E کلاس
مدل انتخابی: C300e AMG Line
رقیب سنتی BMW سری ۵ یعنی E کلاس روش بالغتری را برای حضور در این کلاس انتخاب کرده است. این خودرو به اندازه رقیب باواریایی درگیر کننده نیست اما سواری نرم آن جبران میکند و حتی از نظر میزان صدا و اشرافیت کابین برتر ظاهر میشود. مدل پلاگین هیبریدی E کلاس منطقیترین گزینه برای خریداران سازمانی بوده اما مرسدس با پیشرانههای بنزینی و دیزلی نیز در دسترس است. ما مدل نرم و پرقدرت C300e با ۳۱۶ اسب بخار قدرت و تریم AMG Line را توصیه میکنیم.
اشکودا ساپرب
مدل انتخابی: ساپرب iV 1.4 TSI PHEV SE Technology
شاید فکر کنید اشکودا نباید با خودروهای یاد شده مقایسه شود اما ساپرب به راحتی میتواند در لیست ما جای گیرد. این خودرو نه تنها ظاهری هوشمند دارد بلکه شیک و خوشساخت نشان میدهد. از نظر فضای کابین و بار نیز ساپرب حرف اول را در این لیست میزند. سواری خوب جزو نقاط قوت ساپرب بوده و هندلینگ دقیق و مطمئن آن باعث شده سواری خودرو قابلکنترل باشد. مدل ۲.۰ TDI SE Technology در صورت عدم دسترسی به شارژر الکتریکی گزینه قابلاعتنایی خواهد بود اما از نظر مالی مدل پلاگین هیبریدی iV منطقیترین گزینه است. این مدل قدرت ۲۱۵ اسب بخاری و شعاع حرکتی ۶۳ کیلومتری در حالت تمام الکتریکی دارد.
تسلا مدل S
مدل انتخابی: مدل S لانگ رنج
این سدان الکتریکی جزو پیشتازان بازار بوده و اخیراً بهبودهای چشمگیری را تجربه کرده که شامل کابینی بهتر و شیکتر است. مدل لانگ رنج تسلا مدل S هماکنون شعاع حرکتی حدود ۶۴۵ کیلومتری داشته و شما میتوانید به شبکه سوپرشارژر تسلا هم دسترسی داشته باشید. گزینه هفتنفره هم چیزی است که در دیگر خودروهای لیست به چشم نمیخورد. تخفیفهای مالیاتی این خودرو به حدی است که تنها ۱ درصد میباشد. البته قیمت ۹۵۹۸۰ پوندی تسلا چیزی است که باید مدنظر قرار دارد و به همین خاطر است که شاید خریداران سازمانی این خودرو را انتخاب نکنند. اگرچه مدل S شتابی فوقالعاده دارد اما هندلینگ بیروح آن رانندگان مشتاق را مأیوس خواهد کرد.
ولوو S90
مدل انتخابی: S90 T8 Recharge R-Design
ولوو با ارائه سدان پرچمدار خود در نسخه انحصاری پلاگین هیبریدی خاصتر از رقبا عمل کرده است. در S90 باتری بزرگ ۱۸.۸ کیلووات ساعتی و پیشرانه الکتریکی قویتر ۱۴۱ اسب بخاری به همراه نیروگاه ۲ لیتری توئین شارژ بکار رفته و حاصل این مجموعه قدرت ترکیبی ۴۴۵ اسب بخاری و شعاع حرکتی بیش از ۵۰ کیلومتری در حالت الکتریکی است. این سوئدی پرقدرت مثالی بارز از کروزری نرم در اتوبانها بوده و واقعاً خودرویی نرم است.
فولکسواگن آرتئون
مدل انتخابی: آرتئون ۱.۴ TFSle R-Line
این خودرو اساساً یک ساپرب با لباسی شیکتر است و از نظر جذابیت هیچ کمبودی در برابر مدلهای گرانتر این لیست ندارد. فیس لیفت اخیر این خودرو به معنی اضافه شدن پیشرانه ۱.۴ لیتری پلاگین هیبریدی ساپرب به آرتئون بوده و باعث شده این خودرو جذابتر از هر زمان دیگری باشد. فولکسواگن راحتی سواری را به هندلینگ گیرا ترجیح داده هرچند پیشرانه ۲۱۵ اسب بخاری آن قدرت کافی را در اختیار مالکان میگذارد. تریم الگانس آرتئون تمامی تجهیزات مدنظر را دارد اما تریم R-Line هم به اندازه کافی مجهز میباشد.
AMG GT R
۱۳ آذر ۱۴۰۰XF سری پنج eکلاس a6
بنظرم بهترین ها هستن
فرید
۱۳ آذر ۱۴۰۰انتخاب شخصی من با توجه به قیمت در برابر قابلیت ها، در درجه اول فولکس واگن آرتئون و بعدش جنسیس G80 است.
رضا
۱۳ آذر ۱۴۰۰اول بی ام و دوم بنز و سوم تسلا ، اینا بیشترین کلاس رو دارن و احتمالا مدیرا هم بعد از راحتی و آرامش رانندگی دنبال زیبایی و اسپرت بودن خودرو هستن ، کارایی مدیر هم بعد از یه رانندگی لذت بخش بهتر میشه ، البته تو بعضی جاها مثل کالیفرنیا انتخاب اول تسلا هست
M@M@DRZ
۱۳ آذر ۱۴۰۰جنسیس و ائودی
Karl Benz
۱۳ آذر ۱۴۰۰خودروهای سازمانی اونا
خودروهای سازمانی ایران ( پراید پژو سمند و… که داغون شدند 😂😂😂)
یک کاربر
۱۳ آذر ۱۴۰۰لکسوس و تسلا s فقط !
میثم
۱۳ آذر ۱۴۰۰انتخابهای من به ترتیب
1. لکسوس
2. ولوو
3. مرسدس
GT
۱۳ آذر ۱۴۰۰یه E کلاس لطفا 😁
آرین
۱۳ آذر ۱۴۰۰سدانهای اجرایی؟!!
ترجمه بهتری پیدا نکردید؟
شاهین
۱۳ آذر ۱۴۰۰تو بریتانیا همینو میگن، سدان اجرایی.
Muty
۱۴ آذر ۱۴۰۰ببخشید منظور از سدان اجرایی چیه ؟
یعنی همون خودروی سازمانی خودمون ؟
شاهین
۱۴ آذر ۱۴۰۰سلام وقت بخیر
Executive car is a British term for a large car which is equivalent to the European E-segment and American full-size classifications. Executive cars are larger than compact executive cars (and the non-luxury equivalent mid-size cars), and smaller than luxury saloons / full-size luxury sedans
سدان اجرایی همون سدان فول سایز آمریکایی یا کلاس E اروپایی هستش و بریتانیایی ها همچین چیزی رو میگن.
در واقع سدان های اجرایی بزرگتر از مدل های کامپکت و کوچکتر از نمونه های فول سایز کاملا بزرگ هستن.
ارادت
Muty
۱۴ آذر ۱۴۰۰سلام و عرض ادب
متشکرم
آرین
۱۴ آذر ۱۴۰۰واژه executive به فارسی چند معنی رو در بر میگیره که یکی از اونها اجرایی هست.
ولی اجرایی گزینه مناسبی نیست. سدان مدیریتی یا سازمانی منظور رو بهتر میرسونه. ممنون
شاهین
۱۴ آذر ۱۴۰۰دوست عزیز منظور از اجرایی اینجا نوع کاربری خودرو برای سازمان یا ناوگان نیست.
سدان اجرایی اسم این کلاس خودرویی تو بریتانیا هستش مثل سدان فول سایز یا کلاس E تو اروپا.
اگه بگیم سدان سازمانی یا مدیریتی شاید خواننده فقط ذهنش به سمت خودروهای مورد استفاده تو سازمان ها منحرف بشه در حالی که اینطور نیست و همونطور که گفتم اسم این کلاس سدان اجرایی هستش.
ارادت
آرین
۱۵ آذر ۱۴۰۰مدیران سازمانی اغلب از این نوع ماشینها استفاده میکنند و به طور تاریخی استفاده میکردند بخاطر همین واژه executive رو بهش نسبت دادند. پس اگر بگیم سدان مدیریتی ذهن خواننده دقیقا به جای درستی منحرف میشه. ضمن اینکه مقالات با عکس همراه هستن و خواننده میتونه تشخیص بده اینها ماشینی نیستند که فقط برای سازمانها استفاده بشند.
این از صفحه executive car ویکیپدیا هست که شما بهش استناد کردید:
The term was coined in the 1960s to describe cars targeted at successful professionals and middle-to-senior managers.
با احترام.
مهردادکمال
۱۳ آذر ۱۴۰۰ادم این سدان ها رو میبینه کیف میکنه من یکی که سدان ها رو به کراس اور ترجیح میدم
مازیار
۱۳ آذر ۱۴۰۰مفهوم سدان اجرایی با کلاس E مرسدس اجین شده
و جگوار هم جذابیت ظاهری همیشگی خودش رو داره
بهنام
۱۳ آذر ۱۴۰۰بنظرم ماشین بازی بدون سیستم صوتی ناقصه و یک از مولفه های اصلی دوستداران ماشین بازی هست خصوصاً در کشور ما که غالب خودروها سیستم صوتی خوبی ندارن.خوبه که گهگاهی روی این مسئله هم مقاله هایی عرضه بشه.
از نظر من حتی برخی خودروهی گران موجود در کشور سیستم صوتی خوبی ندارن.این حرف رو بعد از دیدن اسپیکر بورمستر داخل خودروی ای دویست و پنجاه عرض میکنم .
کاربر مهمان
۱۳ آذر ۱۴۰۰احتراما ، عکس ولوو الصاق شده S90 نیست.
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۱۳ آذر ۱۴۰۰درسته ، مدل s60هست ، چراغ ها و دیفیوزر s90 مقداری متفاوته
ارین صاحب جمعی
۱۳ آذر ۱۴۰۰باز هم به طور خلاصه از ده تا نماینده به ترتیب اول آلمان با ۵ نماینده اشکودا را آلمانی در نظر گرفتم چون زیر مجموعه فولکسه و بعد کره جنوبی و ژاپن و امریکا و سوئد و بریتانیا با یک نماینده در جایگاه های یکسان قرار دارند با تشکر از شما🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙌🙌🙌
شاعر
۱۳ آذر ۱۴۰۰سدان اجرایی؟
پدال جان منظور همون خودروی سازمانی هست؟ :)
جذابترین خورروهای لیست برای من آئودی A6 و جنسیس G80 هست
شاهین
۱۴ آذر ۱۴۰۰سلام وقت بخیر
Executive car is a British term for a large car which is equivalent to the European E-segment and American full-size classifications. Executive cars are larger than compact executive cars (and the non-luxury equivalent mid-size cars), and smaller than luxury saloons / full-size luxury sedans
سدان اجرایی همون سدان فول سایز آمریکایی یا کلاس E اروپایی هستش و بریتانیایی ها همچین چیزی رو میگن.
در واقع سدان های اجرایی بزرگتر از مدل های کامپکت و کوچکتر از نمونه های فول سایز کاملا بزرگ هستن.
ارادت
Mf1
۱۴ آذر ۱۴۰۰به غیر از تسلا بقیشون عالین
عاشق پدال
۱۴ آذر ۱۴۰۰لکسوس
هیچی لکسوس نمیشه
این شرکتها سالها باید کار کنن تا بتونن به لکسوس برسن
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۱۴ آذر ۱۴۰۰جنسیس آیودی بی ام و لکسوس
این چهارتا به نظرم از همشون سر ترن
حسین
۱۵ آذر ۱۴۰۰جنسیس G80 یکی از زیباترین ماشین های سال 2021 هست.
ارین صاحب جمعی
۱۷ آذر ۱۴۰۰چون خودم تو آمریکا جنسیس g 80 جدید را خریدم و کاملا مفهوم اَشغال بودنشو حس کردم وقتی میگه چهار چرخ متحرک در حقیقت برای من ۲ درجه بیشتر نمیچرخید پس همشون جز جنسیس و تسلا میگم ما ایرانیا کلا یک ذره زیبایی خوب تو چششمون میره ولی همیشه یک دوستم بهم میگفت همیشه کره ای ها یک چیزی را پشت اون ظاهرشون پنهان می کنند بعد خریدم فهمیدم چی گفت