این روزها که قیمت سوخت در سطح جهان افزایش پیدا کرده است، خیلی از افراد نگران هزینهٔ بنزین خودروی خود هستند. علاوه بر این، برخی خریداران هم به دنبال کاهش تولید آلایندگی هستند اما هنوز برای خرید خودروهای تمام الکتریکی آمادگی ندارند. برای این افراد، خودروهای پلاگینهیبریدی بهترین گزینه خواهند بود؛ بنابراین و با توجه به اینکه این روزها شاسیبلندها در بازار بسیار محبوب هستند و خریداران زیادی دارند، لیستی از کممصرفترین شاسیبلندهای پلاگینهیبریدی بازار در سال ۲۰۲۲ تهیه کردهایم. مصرف سوخت این خودروها توسط آژانس حفاظت از محیطزیست ایالاتمتحده یا همان EPA اعلام شده است.
این آژانس مصرف سوخت خودروهای پلاگینهیبریدی را در هنگام استفاده از برق و بنزین اعلام میکند و همچنین برد تمام الکتریکی آنها را هم تخمین میزند. علاوه بر این، EPA مصرف سوخت این خودروها را در زمانی که شارژ باطریهای آنها به اتمام میرسد و فقط از بنزین استفاده میکنند را هم ارزیابی و اعلام میکند. بر اساس محاسبات این سازمان، در برخی موارد خودروهای هیبریدی معمولی میتوانند کممصرفتر از نمونههای پلاگینهیبریدی باشند ولی بااینحال، بسته به نوع رانندگی، اگر روزانه ترددهای کوتاهی داشته باشید و هر بار که به خانه میرسید خودرو را به برق متصل کنید، با خودروهای پلاگینهیبریدی میتوانید مصرف سوخت بسیار پایینی داشته باشید.
در لیست زیر، ما کممصرفترین شاسیبلندهای پلاگینهیبریدی بازار را به ترتیب مصرف سوخت ترکیبی هنگام استفاده از برق و بنزین ذکر کردیم و همینطور برد تمام الکتریکی و مصرف بنزین هنگام اتمام باطریها را هم عنوان کردهایم. همچنین در مورد خودروهایی که چند نسخهٔ پلاگینهیبریدی دارند، ما کممصرفترین آنها را انتخاب کردهایم.
رتبه | خودرو | مصرف ترکیبی برق و بنزین | برد تمام الکتریکی | مصرف صرفاً بنزین |
۱ | فورد اسکیپ PHEV | ۲.۲ لیتر/صد کیلومتر | ۶۰ کیلومتر | ۵.۹ لیتر/صد کیلومتر |
۲ | کیا نیرو PHEV | ۲.۲ لیتر/صد کیلومتر | ۴۲ کیلومتر | ۵.۱ لیتر/صد کیلومتر |
۳ | تویوتا رافور پرایم | ۲.۵ لیتر/صد کیلومتر | ۶۷ کیلومتر | ۶.۲ لیتر/صد کیلومتر |
۴ | لکسس NX450h پلاس | ۲.۸ لیتر/صد کیلومتر | ۶۰ کیلومتر | ۶.۵ لیتر/صد کیلومتر |
۵ | هیوندای توسان PHEV | ۲.۹ لیتر/صد کیلومتر | ۵۳ کیلومتر | ۶.۷ لیتر/صد کیلومتر |
۶ | کیا سورنتو PHEV | ۳.۰ لیتر/صد کیلومتر | ۵۱ کیلومتر | ۶.۹ لیتر/صد کیلومتر |
۷ | لینکلن کرسیر گرند تورینگ | ۳.۰ لیتر/صد کیلومتر | ۴۵ کیلومتر | ۷.۱ لیتر/صد کیلومتر |
۸ | هیوندای سانتافه PHEV | ۳.۱ لیتر/صد کیلومتر | ۵۰ کیلومتر | ۷.۱ لیتر/صد کیلومتر |
۹ | میتسوبیشی اوتلندر PHEV | ۳.۲ لیتر/صد کیلومتر | ۳۸ کیلومتر | ۹.۰ لیتر/صد کیلومتر |
۱۰ | مینی کانتریمن SE | ۳.۲ لیتر/صد کیلومتر | ۲۴ کیلومتر | ۸.۱ لیتر/صد کیلومتر |
۱۱ | ولوو XC90 T8 ریشارژ | ۳.۵ لیتر/صد کیلومتر | ۵۸ کیلومتر | ۸.۴ لیتر/صد کیلومتر |
۱۲ | ولوو XC60 T8 ریشارژ | ۳.۷ لیتر/صد کیلومتر | ۵۸ کیلومتر | ۹.۰ لیتر/صد کیلومتر |
۱۳ | آئودی Q5 TFSI e | ۳.۸ لیتر/صد کیلومتر | ۳۷ کیلومتر | ۹.۰ لیتر/صد کیلومتر |
۱۴ | جیپ گرند چروکی 4xe | ۴.۸ لیتر/صد کیلومتر | ۴۲ کیلومتر | ۱۰.۲ لیتر/صد کیلومتر |
۱۵ | لینکلن اویاتور گرند تورینگ | ۴.۲ لیتر/صد کیلومتر | ۳۴ کیلومتر | ۱۰.۲ لیتر/صد کیلومتر |
۱۶ | بیامو X5 xDrive45e | ۴.۷ لیتر/صد کیلومتر | ۵۰ کیلومتر | ۱۱.۷ لیتر/صد کیلومتر |
۱۷ | جیپ رانگلر 4xe | ۴.۸ لیتر/صد کیلومتر | ۳۵ کیلومتر | ۱۱.۷ لیتر/صد کیلومتر |
۱۸ | پورشه کاین e-Hybrid | ۵.۱ لیتر/صد کیلومتر | ۳۰ کیلومتر | ۱۰.۷ لیتر/صد کیلومتر |
۱۹ | بنتلی بنتایگا هیبریدی | ۵.۱ لیتر/صد کیلومتر | ۲۹ کیلومتر | ۱۲.۴ لیتر/صد کیلومتر |
۲۰ | رنجروور اسپرت PHEV | ۵.۶ لیتر/صد کیلومتر | ۳۰ کیلومتر | ۱۲.۴ لیتر/صد کیلومتر |
제네시스
۲۹ فروردین ۱۴۰۱اون سورنتو قرمزه رو عشقه 😋
داود
۲۹ فروردین ۱۴۰۱اگه ۱۲ لیتر کم مصرف حساب میشه من دیگه حرفی ندارم لکسوس nx و بی ام و x1 وخیلی شاسی بلندهای بنزینی زیر ده لیتر مصرف میکنن .۱۲ لیتر برای پلاگین هیبریدی فاجعه است. نویسنده پدال چی میزنه خدا میدونه.
شهر نشین
۲۹ فروردین ۱۴۰۱«رو» دیگه چه معنی میده که تو جمله ازش استفاده می کنی؟
ماشین باز
۲۹ فروردین ۱۴۰۱من سه تا المانی بیشتر تو این جمع پیدا نکردم چرا
پویان
۲۹ فروردین ۱۴۰۱سلام ماشین باز. خوبی. همیشه ژاپنی ها در مصرف کم پیشگام بودن. هم در خودرو هم در وسایل خانگی مثل کولر گازی. چینی ها هم همین راه رو دارن طی میکنن. بی وای دی در شروع کار تویوتا رو به عنوان الگوی خود معرفی کرد. الان تویوتا داره از بی وای دی کمک میگیره برای خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی اینده
Azathoth
۲۹ فروردین ۱۴۰۱صدر نشین آمریکاییه رو ول دادی به ژاپنی چسبیدی اون هیچ اصلا ماشین چینی در لیست میبینی؟!!
Carlover
۲۹ فروردین ۱۴۰۱سورنتو چه مصرف کمی داره این مدلش،تو لیست کره ای ها ۴ تا نماینده دارن که این پیشرفت خیلی فوق العاده ای هست با توجه به اینکه تا ۴ سال پیش جدو اقتصادی های پرمصرف بودن
new reventon
۲۹ فروردین ۱۴۰۱بنظرم یه موتور 1 لیتری توربو کم مصرف
با یه پکیج باتری 30 کیلوواتی که بتونه 150 کیلومتر الکتریکی طی کنه و پلاگین هیبرید باشه
بهترین ترکیبه
نه اون قیمت بالای پکیج باتری رو داره، نه نگران تموم شدن شارژی
اکثر رفتو آمداتوام پوشش میده
شبام میزنیش به شارژ راحت
آلودگی هواام تقریبا نداری
Farimanico
۲۹ فروردین ۱۴۰۱عرض ادب و احترام
اگر این اعداد که در مصرف ترکیبی نوشتند( مثلا مورد اول) درست باشه . عملا با یک باک ۵۰ لیتری باید بشه ۲۲۷۲ کیلومتر رو پیمود. در حالیکه عملا پیمایش اینها به ۷۰۰ کیلومتر هم نمیرسه
پس اعداد دروغی بیش نیستند
محاسبه ش هم ساده س هر صد کیلومتر ۲/۲ لیتر . پس ۵۰ لیتر چند کیلومتر . طرفین وسطین ساده که جواب ۲۲۷۲ کیلومتره که محاله
امیر دهقان
۲۹ فروردین ۱۴۰۱سلام و ارادت
اون عدد اول مال زمانیه که ماشین از برق و بنزین باهم استفاده میکنه و همونطور که میبینید، برد الکتریکی اکثر این ماشینها کمتر از 60 کیلومتره، این یعنی شارژ باطریها خیلی زود تموم میشه و بعد از اون، مصرف سوخت تقریباً همهشون به بالای 6 لیتر در هر صد کیلومتر میرسه
s-k-power
۲۹ فروردین ۱۴۰۱سلام
با این نظر و نقد تخصصی شما تن و بدن من لرزید واقعا.
meysam
۲۹ فروردین ۱۴۰۱راو4 پرایم
لکسوس
فورد اسکیپ
هیوندای توسان
عالی هستن
Jdm باز
۲۹ فروردین ۱۴۰۱فورد چه کرده
دمش گرم
بهراد
۲۹ فروردین ۱۴۰۱برد ترکیبی با یک بار شارژ رو باید بررسی می کردند. اینجور باشه یک ماشینی از مشهد باک پر میره تبریز برمیگرده و دوباره باکشو پر می کنه.
کوروش
۲۹ فروردین ۱۴۰۱سلام علیکم ؛
خودروی میتسوبیشی اوتلندر PHEV در نسل قبلی خود ، مصرف ترکیبی ۱/۸ لیتر را ثبت کرد ، چرا این
رقم در نسل جدید به مصرف ترکیبی ۳/۲ لیتر رسیده است ؟!
یعنی انجین ساخت خود میتسوبیشی موتورز کارآمدتر از انجین نسل جدید ساخته نیسان موتورز بوده؟
meysam
۲۹ فروردین ۱۴۰۱اون 1.8 لیتر در نسل قبلی در شرایط آزمایشگاهی بود که در بررسی های مختلف توسط مجلات به این عدد نمیتونستن حتی نزدیک بشن
کلا اون چیزی که کارخانه ها اعلام میکنن وقتی در شرایط ایده آل آزمایشگاهیه
وقتی در شرایط عادی و سخت تست میشن نتایج تغییر میکنه
Aliakbarkhoei
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱با درود و سپاس.
در متن ‘لکسوس’ را بصورت ‘لکسس’ نوشتید که احتمالا اشتباه تایپی است.