چشم اندازهفته نامه

بهترین خودروهای دوگانه سوز شرکتی

در این مطلب لیستی از بهترین خودروهای دوگانه سوز شرکتی در بازار ایران را قرار داده‌ایم تا بتوانید از میان آن‌ها بهترین انتخاب را داشته باشید.

افزایش قیمت بنزین در سال‌های اخیر بسیاری از مالکان خودروها را به فکر خرید خودروهای دوگانه سوز شرکتی انداخته است. البته افزایش قیمت خودرو روی بهای این دسته از محصولات نیز تأثیر فراوانی گذاشته و از طرفی کمبود عرضه خودروهای دوگانه سوز توسط خودروسازان قیمت آن‌ها را بیش از پیش افزایش داده است. همچنین برخی افراد برای کار کردن با خودرو نیازمند چنین خودروهایی هستند چراکه با پرداخت مبلغی بسیار کمتر نسبت به بنزین می‌توانند امرارمعاش کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر بخوانید: مشاوره و راهنمای خرید خودرو

اگرچه وضعیت بازار خودروی کشور ما و همچنین محصولات تولیدی آن اصلاً تعریفی ندارد و اکثر محصولات تولیدی از نظر تکنولوژی و کیفیت مربوط به چند دهه پیش هستند اما تلاش کرده‌ایم لیستی از بهترین خودروهای دوگانه سوز شرکتی را خدمت شما عزیزان ارائه کنیم تا درصورتی‌که به دنبال خرید خودرو باشید بتوانید از اطلاعات این مقاله استفاده نمایید. شایان ذکر است عمده خودروهای معرفی شده در این لیست صفرکیلومتر هستند هرچند برخی مدل‌ها نیز اگرچه هم‌اکنون تولید نمی‌شوند اما در بازار خودروهای کارکرده به‌وفور وجود دارند و آگاهی از نقاط قوت و ضعف آن‌ها ضروری خواهد بود.

مزایای خودروهای دوگانه سوز

مهم‌ترین مزیت چنین خودروهایی کاهش هزینه‌های مربوط به سوخت بنزین است که به مالکان کمک زیادی خواهد کرد. همچنین میزان آلایندگی این خودروها نسبت به مدل‌های بنزینی کمتر است.

معایب خودروهای دوگانه سوز

کاهش فضای بار، استهلاک بیشتر قطعات پیشرانه به دلیل ماهیت متفاوت سوخت‌های بنزین و گاز، افت توان موتور و… جزو معایب این دسته از خودروها به شمار می‌رود.

بهترین خودروهای دوگانه سوز شرکتی

  • سورن پلاس دوگانه سوز

یکی از جدیدترین خودروهای دوگانه سوز شرکتی بازار سورن پلاس دوگانه سوز است که با ظاهری شیک‌تر و کیفیت بالاتر راهی بازار شده است. این خودرو از همان پیشرانه مشهور EF7 استفاده می‌کند، پیشرانه‌ای که در حالت گازسوز ۹۷ اسب بخار قدرت و ۱۳۶ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. یکی از نقاط قوت این خودرو استفاده از سوخت گاز به عنوان سوخت پایه است که باعث می‌شود پیشرانه استهلاک کمتری داشته باشد. همچنین مخزن گاز بزرگ‌تر نسبت به سایر خودروها نیز امکان پیمایش مسافت بیشتری را فراهم خواهد کرد. البته وجود مخزن گاز روی فضای صندوق‌عقب تأثیر منفی گذاشته هرچند فضای ۳۵۰ لیتری صندوق بازهم بهتر از برخی رقبا خواهد بود. از نظر طراحی ظاهری نیز سورن پلاس نسبت به نسخه قبلی به‌روزتر شده و از جمله ویژگی‌های آن می‌توان به کروز کنترل، فرمان مشابه دنا، روکش‌های جدید صندلی به همراه‌ تریم جدید کابین، گرافیک جدید چراغ‌های جلو و عقب، جلوپنجره مشکی براق و… اشاره کرد. سورن پلاس دوگانه سوز هم‌اکنون با قیمت حدود ۶۳۰ میلیون تومان خریدوفروش می‌شود.

در همین زمینه بخوانید:

سمند سورن پلاس؛ مشخصات فنی، قیمت، رقبا، مزایا و معایب

مقایسه تارا با سورن پلاس

  • وانت آریسان ۲

دیگر محصول دوگانه سوز شرکت ایران‌خودرو وانت آریسان ۲ است که از قوای محرکه جدیدی سود می‌برد. این وانت به پیشرانه به‌روز شده XU7P-CNG مجهز است، پیشرانه‌ای که نسخه بنزینی آن در پژو پارس وجود دارد. قدرت و گشتاور قلب آهنین آریسان ۲ به ۹۷ اسب بخار و ۱۳۷ نیوتون متر می‌رسد. این خودرو گزینه‌ای مناسب برای افرادی خواهد بود که بارهای زیادی را حمل می‌کنند. از جمله ویژگی‌های آریسان ۲ می‌توان به گیربکس تقویت شده، شاسی یکپارچه با کابین بار مجزا، ظرفیت بار ۷۵۰ کیلوگرم و… اشاره کرد.

در همین زمینه بخوانید:

مزایا و معایب وانت آریسان ایران‌خودرو؛ مشخصات، قیمت و هرآنچه باید بدانید

هزینه و اجرت تعمیرات انواع ماشین وانت – ۱۴۰۲

  • ساینا S دوگانه سوز

یکی دیگر از بهترین خودروهای دوگانه سوز شرکتی بازار ساینا S سایپاست. این خودرو از پیشرانه ۱.۵ لیتری دوگانه سوز مشابه تیبا استفاده می‌کند و قدرت و گشتاور آن به ۷۲ اسب بخار و ۱۱۲ نیوتون متر می‌رسد. ساینا S دوگانه سوز جزو خودروهای دوگانه سوز ارزان‌قیمت بازار است و نسبت به سایر گزینه‌های موجود استهلاک کمتری دارد هرچند همانند اکثر خودروهای دوگانه سوز فضای بار کمتری را در دسترس مالکان قرار می‌دهد. این خودرو هم‌اکنون با قیمت حدود ۳۷۵ میلیون تومان خریدوفروش می‌شود.

در همین زمینه بخوانید:

ساینا S و ساینا پلاس، مقایسه، مشخصات، قیمت، رقبا، مزایا و معایب

هزینه و اجرت تعمیرات ساینا – ۱۴۰۲

  • وانت نیسان دوگانه سوز

وانت نیسان جای تعریفی ندارد اما مشتریانی که نیازمند یک خودروی کار و دوگانه سوز هستند مجبور به انتخاب آن خواهند بود. از جمله نقاط قوت این خودروی بسیار قدیمی می‌توان به ظرفیت حمل بار خوب در مقایسه با سایر وانت‌های سالخورده بازار اشاره کرد. پیشرانه ۲.۴ لیتری نیسان دوگانه سوز ۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتون متر قدرت تولید می‌کند. این خودرو ظرفیت حمل بار حدود ۲ تن را دارد و جهت رفاه حال سرنشینان (!) به تجهیزاتی همچون کولر، لاینر و ایموبلایزر مجهز شده است. برای این وانت از رده خارج باید بودجه‌ای فراتر از ۶۰۰ میلیون تومان داشته باشید.

  • پراید دوگانه سوز

افرادی که به دنبال خودرویی ارزان‌قیمت و دوگانه سوز هستند در بازار کارکرده‌ها پراید دوگانه سوز را انتخاب می‌کنند. اگرچه در حال حاضر پراید تولید نمی‌شود اما نسخه‌های کارکرده و دوگانه سوز آن به‌وفور در بازار حضور دارند. استهلاک کم و قیمت ارزان‌تر قطعات باعث شده‌اند پراید دوگانه سوز گزینه‌ای محبوب برای خریداران باشد به ویژه آنکه امکان کار کردن با آن نیز وجود دارد. پیشرانه ۱.۳ لیتری پراید در حالت گازسوز حدود ۶۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

در همین زمینه بخوانید:

هزینه و اجرت تعمیرات انواع پراید – ۱۴۰۲

  • سمند EF7 دوگانه سوز

سمند EF7 دوگانه سوز از نظر قوای محرکه مشابه سورن پلاس دوگانه سوز است اما دیگر به‌صورت صفرکیلومتر تولید نمی‌شود و اگر به دنبال خرید آن باشید باید راهی بازار کارکرده‌ها شوید. پیشرانه ۱.۷ لیتری این خودرو نیز ۹۷ اسب بخار قدرت و ۱۳۶ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند و بنابراین اگر صفرکیلومتر بودن و طراحی ظاهری چندان اهمیت نداشته باشد شاید سمند EF7 دوگانه سوز انتخاب مناسب‌تری نسبت به سورن پلاس باشد. فضای کابین خوب به همراه پیشرانه نرم جزو جنبه‌های مثبت این خودرو هستند اما از جمله نقاط ضعف آن نیز می‌توان به استهلاک بالای قطعات به ویژه در بخش فنی اشاره کرد.

در همین زمینه بخوانید:

هزینه و اجرت تعمیرات انواع سمند – ۱۴۰۲

  • پژو ۴۰۵ و پارس دوگانه سوز

ایران‌خودرو در سال‌های قبل نسخه‌های دوگانه سوز ۴۰۵ و پارس را تولید کرده است. این دو خودرو از پیشرانه مشترک XU7JP/L3 استفاده می‌کنند و قدرت و گشتاور آن‌ها به ۸۳ اسب بخار و ۱۳۵ نیوتون متر در حالت گازسوز می‌رسد. فراوانی قطعات و خدمات گسترده پس از فروش به همراه بازار خریدوفروش مناسب جزو نقاط قوت ۴۰۵ و پارس دوگانه سوز هستند اما در مقابل باید به استهلاک بالای آن‌ها اشاره کرد که شاید خریدار را از انتخاب خود پشیمان کند.

در همین زمینه بخوانید:

پژو پارس سال سفارشی با موتور XU7P

هزینه و اجرت تعمیرات انواع پژو پارس – ۱۴۰۲

  • تیبا صندوقدار دوگانه سوز

سایپا به مدت محدود نسخه دوگانه سوز تیبا را نیز تولید کرده است. قوای محرکه این خودرو مشابه ساینا S است اما طراحی قدیمی‌تر آن جای تعریفی ندارد. تیبا صندوقدار دوگانه سوز همانند پراید جزو خودروهای کم استهلاک بازار به شمار می‌رود و افراد زیادی برای امرارمعاش آن را انتخاب می‌کنند. البته کیفیت پایین قطعات و فضای کم صندوق‌عقب جزو نقاط ضعف این خودرو خواهند بود.

در همین زمینه بخوانید:

هزینه و اجرت تعمیرات انواع تیبا – ۱۴۰۲

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۴۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. H.M

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3 ديدگاه)

    ممنون از آقای احمدزاده . مقاله بسیار کاربردی بود
    ازین دست مقالات بیشتر بزارین . خدا قوت .

    موافقم 20
    مخالفم 3
    1. شاهین

      ۲۰ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام ممنونم از نظر لطف شما
      چشم حتما با توجه به وضعیت بازار از این دست مقالات بازهم کار خواهد شد.
      ارادتمندم

      موافقم 13
      مخالفم 2
  2. 911

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (599 ديدگاه)

    ۴۰۵ و پارس و خیلی زود واشر میزنن. مخصوصا دوگانه ها.

    موافقم 30
    مخالفم 3
  3. amir

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3601 ديدگاه)

    از ماشین گاز سوز ویا دوگانه سوز بدم میاد همیشه خدا بوی گاز میده صندوقم که تعطیل

    موافقم 14
    مخالفم 35
  4. علی جردن

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    سوخت بنزین به اندازه کافی در ایران ارزانه و دوگانه سوز کردن خودرو تو ایران نوعی گدایی هست هرچند سوخت ارزونه درآمد ها کمه ولی بازم بخاطر امنیت خودرو و سرنشینان نباید بخاطر چند هزار تومن بخطر انداخت و موتور خودرو را تحت فشار قرار داد…
    پورشه بنز بی ام و همشون مدل دیزلی دارن اما ایران دیزل رو ول کرده چسبیده به CNG ⛽️

    موافقم 40
    مخالفم 24
  5. net

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3396 ديدگاه)

    یه مورد مثبت در مورد درب باک ماشینهای دوگانه سوز سایپا مثل پراید و … این هست که درب باک بنزین و درب باک گاز در دوطرف فلزی هست و مشخص نیست ماشین دوگانه سوز هست ولی ماشینهای دوگانه سوز ایران خودرو مثل ۴۰۵ و سمند و پارس درب باک گاز فرورفته و متضاد مشکی پلاستیکی هست و خیلی زشت و بد هست و مشخصه که ماشین دوگانه سوز هست و کلاس ماشین میاد پایین بخاطر گاز سوز بودن ، چرا به فکر ایران خودرو نرسیده درب باک گاز را مثل سایپا فلزی کند تا مشخص نباشد ماشین دوگانه سوز هست و تو چشم نزنه

    موافقم 27
    مخالفم 16
    1. A

      ۲۱ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (26 ديدگاه)

      داداش وقتی ببینن از دو طرف در گذاشتن دیگه مشخصه که دیگه از دو طرف در گذاشتن

      موافقم 26
      مخالفم 4
      1. net

        ۲۱ مهر ۱۴۰۲
        سوابق: (3396 ديدگاه)

        کسی دقت نمیکنه دو طرف درب فلزی هست ولی درب پلاستیکی گاز متضاد فرو رفته ماشینهای ایران خودرو خیلی زشت و بد هست و خیلیها هم درب پلاستیکی گم میکنند و همینجور رها میشه که خیلی زشت تر میشه و سوراخ لوله گاز مشخصه

        موافقم 20
        مخالفم 8
  6. Enzo Ferrari 2008

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    گازسوز چیه خدایی

    موافقم 7
    مخالفم 18
  7. حسین

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    ۲۰۶ صندوق دار دوگانه میگن خوب بوده و روا سال دوگانه(مدل ۹۰)

    موافقم 11
    مخالفم 5
  8. Genius

    ۲۰ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (1347 ديدگاه)

    گوجه فرنگی گلخونه کیلویی ۱۴۰۰۰ انصافا بنزین تا لیتری ۶۰۰۰ هم عجیب نیست الآن که ۳۰۰۰ هست و یه باک ۵۰ لیتری میکنه ۱۵۰ حقیقتا این هزینه در قیاس با دیسک و صفحه ۴میلیونی و دوحلقه لاستیک ۲.۵ میلیونی یک جفت لنت ۵۰۰ هزاری ناچیزه

    موافقم 14
    مخالفم 47
  9. Real

    ۲۱ مهر ۱۴۰۲
    سوابق: (38 ديدگاه)

    یکی از مزیت های گاز اکتان بسیار بالاشه و برای موتور توربو میتونه عالی باشه ضریب تراکم بالا برد بدون نگرانی

    موافقم 14
    مخالفم 4
    1. غریبه نیمه شب

      ۲۸ مهر ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      اتفاقا ایران خودرو نمونه ی ef7 توربو تمام گاز سوز رو ساخته و روی دنا قرارداده و سایت بیت ران اونو تست کرده و از تهران تا اصفهان باهاش رفته با سرعت ۱۳۰ تا ۱۴۰ هم رفته بسیار عالی جواب داده ولی هنوز ب تولید انبوه نرسیده قدرت این موتور ب ۱۷۵ اسب بخار و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور رسونده…

      موافقم 7
      مخالفم 1
  10. آرش

    ۳۰ آبان ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من یه ماشین دو گانه برای کار کردم میخوام.
    ef7 خرجش بالاست
    405 دوگانه واشر میزنه
    پراید تیبا و ساینای دو گانه شاسیشون ترک بر میداره و جلو بندی شون زود خراب میشه.
    به نظرم اگه سایپا روی پلتفرم شاهین خودروی گازسوز کم استهلاک بسازه خودروی خوبی برای کار کردن میشه

    موافقم 14
    مخالفم 3
  11. حمید

    ۲۲ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بنده الان شش سال هست 405 دوگانه از صفری دارم و خدا وکیلی خیلی نرم و پر شتاب و هم از گاز و هم از بنزین استفاده میکنم و انصافا ماشین اصلا هزینه برام نداشته و تمام ایران را باهاش رفتم بدون تعمیرات فقط لنت ترمز و موتور پلمپ و چند ماهی هست یک ساینا اس دوگانه نیز خریدم و 3 هزار کیلومتر باهش رفتم واقغا کیف کردم از سواریش البته در برابر 405 کمی خشکه ولی نسبت به قیمت ان زمان 370 م واقعا عالیه و موتور خیلی با انرژی دارد و برای مسافرت عالیه و کم مصرف در کل دوگانه برای قشر متوسط جامعه خیلی عالیه و وقتی دوگانه کارخانه باشد صندوق شما خیلی فضا دارد و ایمنی بسیار بالا در برابر تصادفات

    موافقم 7
    مخالفم 2
  12. محمدرضا

    ۲۵ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    ماشین های دوگانه زود لش میشن ما یه تیبا دوگانه سوز داشتیم آموزشگاه رانندگی هم ماشینش ۱۳۲ بود یه بتر تمرینی پشت تیبامون نشستم خیلی سخت بود نسبت به ۱۳۲ باباممیگفت چون دوگانس اینطوریه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا