چشم انداز

بهترین خودروهای آلمانی تاریخ، از گلف و 911 تا S کلاس و M3

آلمان یکی از فعال‌ترین کشورهای جهان در زمینهٔ خودروسازی محسوب می‌شود و به همین دلیل، کارنامه‌ای درخشان از تولید انواع خودروهای فوق‌العاده دارد. در اینجا بهترین خودروهای تاریخ آلمان از گذشته تا امروز را معرفی خواهیم کرد.

آئودی کواترو

این خودرویی است که به پایه و اساس برند آئودی در دوران مدرن تبدیل شد و به لطف حضور در مسابقات رالی، سامانهٔ چهارچرخ محرک افسانه‌ای آئودی را متولد کرد. ایدهٔ اولیهٔ سامانهٔ چهارچرخ محرک کواترو از یک کامیون نظامی گرفته شد اما آئودی به‌سرعت آن را اصلاح کرد تا در مسابقه و جاده‌ای به سلاحی مخوف تبدیل شود. آئودی کواترو تا سال ۱۹۹۱ در بازار دوام آورد درحالی‌که قرار بود خیلی زودتر از این‌ها کنار گذاشته شود.

آئودی R8

آئودی R8 بر اساس کانسپت جذاب لمانز کواترو شکل گرفت و در نسخهٔ تولیدی تغییرات اندکی را تجربه کرد. این خودرو خیلی زود به کاربردی‌ترین سوپراسپرت دنیا شهرت یافت زیرا رانندگی با R8 و استفاده‌های روزمره از آن بسیار آسان بود و حتی رانندگان معمولی هم می‌توانستند این سوپراسپرت را به‌راحتی کنترل کنند. نمونه‌های اولیهٔ R8 با پیشرانهٔ ۴.۲ لیتری V8 به بازار آمدند اما بعداً آئودی سوپرکار خود را به پیشرانهٔ V10 لامبورگینی گالاردو مجهز کرد.

ب‌ام‌و ۲۰۰۲

هرچند سدان‌های کوچک ب‌ام‌و با مدل‌های ۱۵۰۲ و ۱۶۰۲ معرفی شدند اما این ۲۰۰۲ بود که الگوی مدل‌های بعدی و به‌ویژه سری ۳ را بنیان نهاد. پیشرانهٔ ۲ لیتری ۲۰۰۲ با ۱۰۰ اسب بخار قدرت، در زمانی که رقبا می‌توانستند نهایتاً به سرعت ۱۴۵ کیلومتر بر ساعت برسند امکان دستیابی به حداکثر سرعت بیش از ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کرد اما این پایان ماجرا نبود زیرا ب‌ام‌و بعداً مدل 2002tii با ۱۳۰ اسب بخار قدرت، سیستم انژکتوری و حداکثر سرعت ۱۹۳ کیلومتر بر ساعت معرفی کرد.

ب‌ام‌و M3 نسل E30

نسل E30 ب‌ام‌و نه‌فقط یکی از بهترین خودروهای تاریخ آلمان بلکه یکی از بهترین خودروهای دهه ۸۰ جهان محسوب می‌شود. این خودرو با گلگیرهای برجسته و ارتفاع پایین، کاملاً با سری ۳ معمولی متفاوت بود. ب‌ام‌و در ابتدا صرفاً تولید ۵ هزار دستگاه از این M3 را برای دریافت جواز حضور در مسابقات قهرمانی تورینگ اروپا برنامه‌ریزی کرده بود اما تقاضای بالا باعث تولید ۱۷,۱۸۴ هزار دستگاه از E30 M3 شد.

ب‌ام‌و سری ۵ نسل E39

ب‌ام‌و سری ۵ در سال ۱۹۷۲ با کد E12 متولد شد اما این نسل چهارم با کد E39 بود که سری ۵ را به خودرویی که امروز می‌شناسیم تبدیل کرد. E39 تقریباً در هیچ مقایسهٔ هیچ مجله‌ای شکست نخورد و با خانواده‌ای گسترده از مدل پایهٔ 520i تا M5 آتشین، برای هر نیازی گزینه‌ای داشت. این نسل با فروش ۲۵۰ هزار دستگاه در یک سال و فروش کلی ۱.۵ میلیون دستگاه، در بازار نیز موفقیت بزرگی برای ب‌ام‌و به دنبال داشت.

فورد کاپری

فورد کاپری ریشهٔ انگلیسی-آلمانی دارد. این خودرو که در هردو کشور مذکور تولید می‌شد، پاسخ اروپایی به موستانگ آمریکا بود. کاپری با فروش بیش از ۱.۹ میلیون دستگاه در سه نسل، موفقیت بزرگی را برای فورد اروپا به دنبال داشت. مدل‌های اولیهٔ این ماشین از پیشرانهٔ ۲ لیتری V4 اسکس استفاده می‌کردند. این نام از شهری در بریتانیا گرفته شده بود که محل تولید این پیشرانه بود. فورد برای خریداران اروپایی کاپری اما موتورهای ۲ لیتری و ۲.۳ لیتری V6 کلن را ارائه کرد.

مرسدس بنز E کلاس نسل W124

زمانی از هر پنج مرسدسی که در سراسر جهان فروخته می‌شد یکی E کلاس بود. این خودرو هنوز هم یکی از محصولات مهم مرسدس محسوب می‌شود اما هیچ‌گاه به‌اندازهٔ نسل W124 اواخر دههٔ ۸۰ نماد این شرکت نبوده است. کیفیت ساخت و قابلیت اطمینان این ماشین هنوز هم افسانه‌ای است و به همین دلیل است که همچنان تعداد زیادی از این نسل E کلاس در سراسر جهان در حال کار هستند.

مرسدس بنز S کلاس

مرسدس بنز S کلاس از سال ۱۹۶۵ تاکنون همواره کاپیتان سدان‌های لوکس جهان بوده و نماد راحتی و تجمل محسوب می‌شود. مرسدس از همان ابتدا نسخه‌های کشیدهٔ S کلاس را با نام SEL برای خریدارانی که ترجیح می‌دادند از نشستن در صندلی‌های عقب لذت ببرند ارائه کرد. برای کسانی که خواهان پرفورمنس بودند نیز در ابتدا مدل 300SEL 6.3 ارائه شد که ظرف ۵.۷ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسید. این راه بعداً با مدل‌های AMG ادامه پیدا کرد.

مرسدس بنز SL نسل R230

می‌توان هرکدام از نسل‌های مرسدس SL را به‌عنوان یکی از بهترین خودروهای ساخت آلمان انتخاب کرد ولی ما نسل R230 سال ۲۰۰۱ را نقطهٔ اوج SL میدانیم. ظاهر این خودرو هنوز هم قدیمی نشده، رانندگی آن همچنان عالی است و نسخهٔ SL55 AMG پرفورمنسی که از یک رودستر لوکس می‌خواهیم را ارائه می‌کند. وقتی به این ترکیب سقف فلزی تاشو را هم اضافه کنیم نتیجه یک کوپه کانورتیبل عالی خواهد بود.

اوپل مانتا

اوپل به‌سرعت با کوپهٔ مانتا به فورد کاپری پاسخ داد. نسل اول این ماشین که با نام مانتا A شناخته می‌شد و در طراحی آن به ماسل کارهای آمریکایی توجه شده بود، خودروی خوبی بود اما مانتا B که در سال ۱۹۷۵ به بازار آمد با ظاهر مدرن‌تر، کابین جادارتر و از همه مهم‌تر هندلینگ بهتر، عالی بود. این کوپهٔ آلمانی در نسخهٔ GT/E با موتور ۲ لیتری ۱۱۰ اسب بخار قدرت داشت و تا سال ۱۹۸۸ با فروش ۶۰۳ هزار دستگاه کاپری را پشت سر گذاشت.

پورشه ۳۵۶

۳۵۶ پایه و اساس پورشه را شکل داد. هرچند این خودرو در اکثر مدل‌ها قدرت زیادی نداشت اما با وزن سبک، آیرودینامیک مناسب و هندلینگ عالی توانست مخالفان خود را ساکت کند. موفقیت ۳۵۶ در ایالات‌متحده جا پای پورشه را محکم کرد. این ماشین همچنین پایهٔ طراحی ۹۱۱ بود. البته ۳۵۶ تا سال ۱۹۶۵ در کنار ۹۱۱ تولید شد زیرا برخی خریداران همچنان ظاهر قدیمی‌تر و پیشرانهٔ کوچک‌تر را می‌خواستند.

پورشه ۹۱۱

تصور پورشه بدون ۹۱۱ دشوار است. این خودرو از سال ۱۹۶۴ تاکنون بدون تغییر بزرگی در ظاهر تولید شده حتی با اینکه ابعاد و قدرت آن رشد بسیاری داشته است. ۹۱۱ سال‌ها از پیشرانه‌های هوا خنک استفاده می‌کرد اما نسل ۹۹۶ با موتور آب خنک این ماشین را وارد عصر مدرن کرد.

پورشه ۹۲۸

اگر برنامه‌های پورشه برای جایگزینی ۹۱۱ با ۹۲۸ عملی می‌شدند، امروزه شرایط این شرکت بسیار متفاوت بود اما خوشبختانه ۹۲۸ به‌عنوان یک کوپهٔ لوکس در کنار ۹۱۱ تولید شد و این نقش را به‌خوبی ایفا کرد. کوپهٔ موتور جلوی پورشه در ابتدا با یک پیشرانهٔ ۴.۵ لیتری V8 عرضه می‌شد که ۲۴۰ اسب بخار قدرت داشت اما در طول سال‌ها ۹۲۸ قوی‌تر شد و نهایتاً به ۳۴۵ اسب بخار رسید تا توانایی رقابت خود را حفظ کند.

اسمارت فورتو

اسمارت فورتو یک خودروی حبابی برای دوران مدرن بود و به نیاز برای یک ماشین شهری جمع‌وجور و کم‌مصرف پاسخ داد. ویژگی مهم فورتو امکان پارک کردن آن به‌صورت عمودی در حاشیهٔ خیابان‌ها بود زیرا طول این خودرو به‌اندازهٔ عرض خودروهای معمولی بود. نمونه‌های اولیهٔ فورتو با یک پیشرانهٔ ۶۰۰ سی‌سی سه سیلندر توربو عرضه می‌شدند و ۱۷.۲ ثانیه طول می‌کشید تا از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسند.

فولکس‌واگن بیتل

هرچند فورد مدل T اولین خودروی تولید انبوه جهان بود اما مفهوم خودروی مردمی با فولکس‌واگن بیتل شکل گرفت. این خودرو قبل از جنگ جهانی دوم طراحی شد و در سال ۱۹۳۸ روی خط تولید رفت اما پس از جنگ تولید آن در سال ۱۹۴۶ توسط بریتانیایی‌ها از سر گرفته شد. بیتل‌های اولیه تنها ۲۵ اسب بخار قدرت داشتند اما خودروهایی ساده و بادوام بودند. آخرین بیتل کلاسیک در سال ۲۰۰۳ پس از ساخت ۲۱.۵ میلیون دستگاه در مکزیک از خط تولید خارج شد.

فولکس‌واگن گلف

فولکس‌واگن گلف نمادین‌ترین هاچ‌بک تاریخ و انتخاب پیش‌فرض برای بسیاری از خریداران محسوب می‌شود. گلف همهٔ وظایف از حمل‌ونقل خانوادگی ساده گرفته تا هاچ‌بک داغ را خیلی خوب انجام می‌دهد. نسل اول گلف آن‌قدر خوب بود که تا سال ۲۰۰۹ در آفریقای جنوبی با نام سیتی گلف تولید می‌شد.

فولکس‌واگن شیراکو

گلف GTI ممکن است توجهات زیادی را به خود جلب کرده باشد اما دو سال پیش از تولد این خودرو فولکس‌واگن یک مدل اسپرت محرک جلو را به سبد محصولات خود اضافه کرده بود. این خودرو شیراکو نام داشت، یک کوپهٔ جذاب که از همان پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری ۱۱۰ اسب بخاری گلف GTI استفاده می‌کرد و ظرف ۸.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسید. نسل اول شیراکو توسط جوجارو طراحی شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳۰ رای
منبع
Autocar

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. corvette

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (370 ديدگاه)

    آئودی R8
    مرسدس s کلاس
    بی ام و سری ۳ و سری ۵
    بی ام و 850csi دهه نودی
    مرسدس بنز 300sl , slr , sls , clk gtr
    پورشه 911 , 918
    اینارو من خیلی دوست دارم

    موافقم 77
    مخالفم 2
    1. پیام

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2138 ديدگاه)

      همشون یه طرف S کلاس طرف دیگه

      موافقم 40
      مخالفم 9
      1. فرشید

        ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (275 ديدگاه)

        آئودی TT نسل اول به طرز خاص و هماهنگی زیبا و جذاب بود هرچند برای نسل جدیدتر که سلیقه متفاوتی داره قابل درک نیست

        موافقم 19
    2. KF

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (524 ديدگاه)

      دادا اینا رو کدوم ماشین بازی دوس نداره؟

      موافقم 21
  2. وی

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (377 ديدگاه)

    پس e 46 😐😐😐😐؟

    موافقم 57
    مخالفم 2
    1. محمدهادی

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (2417 ديدگاه)

      از BMW سری پنج سال ۹۸ افسانه یی ۲۰۰۲ معروف
      از مرسدس SL ۲۰۰۱ تمام نشدنی
      و از بقیه لیست فقط
      911
      فولکس گلف

      موافقم 13
  3. ای روزگار تلخه تلخه تلخ

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (18 ديدگاه)

    المان فن نیستم ولی اس کلاس بهترین تاریخه

    موافقم 53
    مخالفم 9
  4. احمدرضا

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (749 ديدگاه)

    انتخاب و علاقه من آئودی R8 و ب ام و E39

    موافقم 23
    مخالفم 5
  5. Amir mahdi @-1387

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (208 ديدگاه)

    من از همش خوشم اومد خوشبحال
    اون کسی که تو کلکسیونش نگهداری می کنه

    موافقم 36
    مخالفم 2
  6. Cert

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    R8 V12 هیچوقت تولید نشد

    موافقم 11
    مخالفم 4
  7. Alan.r

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1133 ديدگاه)

    بهترین مقاله‌ی این هفته
    واقعا ممنون آقای دهقان❤️

    موافقم 37
    مخالفم 3
    1. امیر دهقان

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (745 ديدگاه)

      ارادتمندم

      موافقم 29
      مخالفم 2
      1. محمدهادی

        ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (2417 ديدگاه)

        آقا دهقانم کارش درسته ها
        هر از گاهی میاد و یه عششقی به فضا منتقل میکنه و میپیچه به بازی و مارو مات و مبهوت میکنه
        دم همه پدالی ها گرم
        نداریم آقا نداریم پیجی به این اکتیوی و باعشقی تو زمینه ماشین

        موافقم 9
        مخالفم 1
  8. R@min

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2067 ديدگاه)

    یدونه ۹۲۸ هم اون بنده خدا تو کلکسیونش اضافه کرد چند سال پیش تو موزه خودرو دیده بودم نسبت به سالش خیلی طراحی مدرنی داشت.

    کاش جای کیمن پورشه یه موتور جلو V8 می ساخت.

    موافقم 23
    مخالفم 1
  9. mercedesbenz

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (527 ديدگاه)

    بنز اگر برای سوپر کارهاش مثل پورشه یه اسم ثابت داشت قطعا اسمشون توی لیست بود ، چون slr و sls و amg gt تاثیر بسیار زیادی در خودروسازی آلمان گذاشتند

    موافقم 24
    مخالفم 1
    1. Mahdi

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (30 ديدگاه)

      به نظر منم SLR McLaren باید تو لیست می بود

      موافقم 22
      مخالفم 2
  10. Saman

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    از پورشه ۹۱۱ که نماد خودرو اسپرت آلمانی
    از بنز اس کلاس نماد پیشرفت و تجمل بود و ای کلاس اقتصادی و کاربردی
    از بی ام و همه سری ۵
    و از همه مهمتر بیتل که یه للیف استایل بود

    موافقم 22
    مخالفم 1
  11. علی جردن

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (2124 ديدگاه)

    منبع این خبر کجاست؟ می خوام بدونم با سلیقه کدوم خبرنگار و نشریه این لیست جمع شده؟ حیف نیست ۹۱۸ اسپایدر اضافه نشه؟ اون سالی که ۹۱۸اسپایدر رونمایی شد بیشتر از تکنولوژی اس کلاس ۲۰۲۳ توش بیل توی ۹۱۸ اسپایدر تکنولوژی ریختن اون سال مهندسین آلمانها…

    موافقم 10
    مخالفم 21
  12. ❤BMW❤

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    به نظرم هر ماشینی میتونه بهترین ماشین باشه ،
    فقط مهم اینه که مشتری چی بخواد

    موافقم 24
    مخالفم 1
  13. ARMAN سابق

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (492 ديدگاه)

    فقط اون E30 قرمز
    واقعا روح داره

    موافقم 18
    مخالفم 2
  14. AHMADREZA

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (878 ديدگاه)

    کل مقاله رو بخاطر E46 زیر رو کردم

    موافقم 12
    مخالفم 2
  15. ارش

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    واقعا بسی لذت بردیم ماشینهای گذشته چقدر جذاب تر از امروز بودن تلفیقی از صنعت و هنر بودن تک تک مدل ها نگاه کنید فولکس بیتل و آمل مانتا رو یا ماشینهای دیگه مثل پژو ۵۰۴ روور ۳۵۰۰ سیتروئن های دهه ۷۰ و ۸۰ …… ولی امروز دیگه این روح سابق رو ندارن.

    موافقم 12
    مخالفم 1
  16. Royal Driver AMG

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (1291 ديدگاه)

    مطلب عالی بود. بهترن این لیستو به انتخاب خودم بگم که فوق‌العاده دیوانشم مرسدس W124 هست که میشه گفت بهترین مدل تاریخ ای کلس هست البته در کنار W210 و W211. مدله AMG که به The hammer هم معروف از ۱۰ amg برتر تاریخه. و هزینه ساخت بالایی هم داشت. مدل های ماندگار و افسانه‌ای 500E که از ۱۹۹۳ به قبل و E500 از ۱۹۹۴ بهترین هاش بودن که با کمک دست پورشه‌ی مقدس به وجود اومدن.
    بعدی هم بگم نسل R230 که جذابترین اس ال در کنار R129 و R107 بود (۳۰۰ اس ال هم همینطور). ( فیس لیفت ار۲۳۰ مدل بلک سریز داشت) همین مدل ۲۰۰۲ اس ال۶۵ با یک موتور توئین توربو وی ۱۲ داشت که خیلی وحشیش میکرد. اس کلس هم بهترین نسلش W140، W221 و W126 به حساب میارمش. ای کاش اشاره‌ای به نسخه کوپه ۱۲۶ میکردین که نسخه پرفورمنسش با C126 560 SEC شناخته میشه یکی از جذابترین کوپه های دهه ۸۰ بود.

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. Zakaria

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
      سوابق: (311 ديدگاه)

      سلام به کاربر Royal Driver AMG و سایر دوستان، توی تصویر مربوط به بنز w124 یکسری خطوط بغل چراغ جلو روی گلگیر هستش که برای اولین بار میبینم. اطلاعی در این باره دارید؟ جریان اونا چیه؟

      1. Royal Driver AMG

        ۲۷ فروردین ۱۴۰۲
        سوابق: (1291 ديدگاه)

        درود بر شما زکریا جان. اون چند شکاف روی گلگیر راست W124 هست درواقع یک نشان بود که تشخیص بدن که این نسخه دیزل هست نه بنزینی. همه‌ی مدل های دیزلی مجهز به موتور ۴ تا ۶ سیلندر خطی OM601,OM602,OM605,OM603 و OM606 در نسخه قبل فیس لیفت و بعد فیس لیفت این خطوطو دارن. درصورتی توی نسخه بنزینی اصلا دیده نمیشه. کلا برای این بود که معلوم باشه دیزله پیشرانش.

  17. فرشاد

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    ژرمن کار تقدیم میکند
    قطب ماشینای
    مافیایی
    اسپرت
    سوپر اسپرت
    فاتحای پیست
    موشکای درگ
    وسلام

    موافقم 22
    مخالفم 2
  18. Yasin

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (258 ديدگاه)

    پورشه 911 و مرسدس S کلاس نمادین‌ترین خودروهای تاریخ آلمان

    موافقم 7
    مخالفم 3
  19. Cert

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (6 ديدگاه)

    نام گذاری آلمانی خیلی ضعیف است
    نام های class and series دیگر در آینده کاربرد نخواهند داشت

    مخالفم 14
  20. Hamid3x

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (417 ديدگاه)

    آلمان ها تو صنعت همیشه حرف اول رو زدن
    و این اسطوره هام تاریخ ساز صنعت خودرو جهان بودن خودم به شخصه انتخابم بی اوم و سری 5 و بنز ای کلاس W124

  21. Reza Waffen SS

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (5359 ديدگاه)

    از هیچکدوم نمیشه گذست

  22. سید علیرضا

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (237 ديدگاه)

    بنز کپل ، های های

    موافقم 4
    مخالفم 1
  23. منصور

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۲
    سوابق: (76 ديدگاه)

    بنز W124 نوآوری های زیادی در طراحی بدنه داشت که چند تا از اونها اگرچه بسیار جذاب و حتا جلوتر از زمان خودشون بودند اما به قول معروف خیلی مورد اقبال عمومی قرار نگرفتند مانند متفاوت بودن آینه های بغل و برف پاک کن تکی شیشه جلو. اما چند تا از تغییرات واقعا تاریخ ساز شدند! یکی یکپارچه کردن گریل جلو پنجره با کاپوت موتور بود به گونه ای که با باز کردن کاپوت خودرو دید و دسترسی بهتری برای بررسی و تعمیر موتور فراهم می شد(امروزه بیشتر خودرو های سدان هم از همین طراحی پیروی می کنند)از اون جالبتر افزایش ارتفاع صندوق عقب بود که هم بر زیبایی خودرو افزود هم حجم آن را افزایش داد(عکس بی ام و 2002 را ببینید) و نبوغ آمیز تر از آن پایین آوردن لبه پشتی صندوق عقب تا روی سپر ،به گونه ای که محل نصب پلاک و بخشی از چراغهای عقب را هم شامل می شد و این کار سوار و پیاده کردن بار در صندوق را واقعا راحت تر می کرد. چند روز قبل از سر کنجکاوی چندین دقیقه به صندوق عقب خودرو های پارک شده در خیابان نگاه می کردم حتا یک خودرو سدان که این ویژگی رو در طراحی صندوق عقب رعایت نکرده باشه رو ندیدم! اینکه یک خودرو اینچنین بر روی طراحی خودرو های جهان تاثیر بذاره واقعا تحسین بر انگیزه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا