کسانی که خواهان سرعت و شتاب سوپراسپرتها در کنار راحتی خودروهای لوکس هستند، باید سراغ گرند توررهایی بروند که در ادامه با پنج نمونه از بهترین آنها آشنا خواهیم شد.
۱-آستونمارتین DB12
قیمت پایه: ۲۵۲,۸۲۵ دلار
DB12 بهترین آستونمارتینی است که طی سالهای اخیر با آن رانندگی کردهایم. در این مدل مردان آستون آنقدر تواناییهای گرند تورر خود را افزایش دادهاند که حالا به جایگزینی مناسب برای بهترین رقبا تبدیل شده است. این خودرو دقیقاً در وسط فراری روما و پورشه ۹۱۱ توربو از یک سمت و بنتلی کانتیننتال GT از سمت دیگر قرار میگیرد. البته DB12 شاید خیلی با ادعای آستونمارتین که آن را یک سوپر تورر میداند نزدیک نباشد ولی اینکه اسپرتترین خودروی کلاس خود محسوب نمیشود بدان معنا نیست که جزء بهترینها هم قرار نمیگیرد.
۲-بنتلی کانتیننال GT اسپید
قیمت پایه: ۳۰۶,۲۰۵ دلار
کانتیننتال GT بهتر از هر خودروی دیگری در این کلاس وظیفهٔ خود را درک کرده است. در نسخهٔ جدید این خودرو، از این لحاظ چیزی تغییر نکرده و فقط حالا کانتیننتال نقش خود را بهتر از همیشه ایفا میکند. پیشرانهٔ V8 هیبریدی جدید خیلی خوب با شخصیت کانتیننتال GT هماهنگ است و تجربهٔ رانندگی این کوپهٔ بریتانیایی را بهبود بخشیده است. کانتیننتال GT اسپید با ۷۸۲ اسب بخار قدرت و شتاب صفرتاصد ۳.۲ ثانیهای، هرچند در حد سوپراسپرتها سریع است ولی هنوز هم نرمی و راحتی فوقالعادهٔ خود را حفظ کرده است.
۳-پورشه ۹۱۱ توربو
قیمت پایه: ۱۹۹,۱۹۵ دلار
۹۱۱ توربو ۹۹۲ سریعتر، چسبندهتر و توانمندتر از همیشه شده ولی درعینحال، از تمام پیشینیان خود لوکستر است. این جذابترین ۹۱۱ توربو طی چندین نسل اخیر محسوب میشود. پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی ۹۱۱ توربو در نسخهٔ پایه با تنها ۵۸۰ اسب بخار قدرت، شتاب صفرتاصد خارقالعادهٔ ۲.۸ ثانیهای را فراهم میکند اما حتی اگر این هم کافی نباشد، نسخهٔ توربو S با ۶۵۰ اسب بخار قدرت و قیمت ۲۳۲ هزار دلاری وجود دارد که قاتل سوپراسپرتها محسوب میشود.
۴-مرسدس AMG GT
قیمت پایه: ۱۳۶,۰۵۰ دلار
مرسدس با تغییری زیرکانه، AMG GT را از یک خودروی اسپرت وحشی به یک سوپر GT تبدیل کرده و به ویژگیهای کاربردی آن افزوده است. به همین دلیل، AMG GT حالا به خودرویی بسیار راحتتر تبدیل شده است. GT قبلی همیشه فقط به دنبال ایفای یک نقش بود ولی حالا برای انجام وظایف مختلفی مناسب است. این ماشین در نسخههای GT55 و GT63 عرضه میشود که هردو به موتور V8 توئین توربو به ترتیب با ۴۷۵ و ۵۸۵ اسب بخار قدرت مجهز هستند اما کسانی که بیش از این میخواهند میتوانند سراغ نسخهٔ هیبریدی E-performanse با ۸۱۶ اسب بخار بروند.
۵-مازراتی گرنتوریسمو
قیمت پایه: ۱۵۹,۹۹۵ دلار
گرنتوریسمو با ارائهٔ یک نسخهٔ تمام الکتریکی، جلوتر از رقبای خود است و استانداردها و انتظارات را برای مدلهای الکتریکی آینده تعیین میکند ولی بااینوجود، هنوز یک نسخهٔ بنزینی فوقالعاده سریع و جذاب را هم ارائه میکند که در دو مدل مودنا و تروفئو عرضه میشود. هردو مدل به پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربوی نتونو مجهز هستند ولی تروفئو مدل قویتری است و هرچند با ۵۵۰ اسب بخار قدرت از همهٔ رقبای خود در این لیست ضعیفتر است ولی هنوز هم میتواند ظرف ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.
مازیار
۲۸ دی ۱۴۰۳گرندتور بدون فراری؟!
NAVID@@98
۲۸ دی ۱۴۰۳فراری هم باید باشه
اگه لوکس و راحت بخواهی بنتلی کانتیننتال
اگه اسپرت و روزانه بخوهی پورشه 911
اگه هر همه رو بخواهی از هر لحاظ مرسدس AMG GT
اسپرت تکنولوژی مهندسی و طراحی و پرفورمنس بالا
کادیلاک هم میشه مثل مرسدس ولی فعلا نزدیکترین موردش سدان خوب داره که با سدان های ساخت این برند ها در نظر گرفته میشه
اگه هر کدوم هم نخواهی مازراتی گرن توریسمو
اگه بعضی ها رو نخواهی و بعضی ها رو بخواهی استون مارتی DB11+1
دنبال یه محصول که این کاملترینه و از این .. شعرا برای هر چی هم نگرد چون بحث تخصصیه
مازیار
۲۸ دی ۱۴۰۳شخصا گرندتور رو با کاپوت بلند و دماغه نسبتا تیز و کابین عقب کشیده شده و صندوق کوتاه و موتورهای پرحجم دوست دارم یعنی دوازده سیلندرهای فراری و استون
علی Shelby
۲۸ دی ۱۴۰۳همه میدونیم تو گرند تورر ها بنتلی بهترینه بعد دی بی ۱۲
مازیار
۲۸ دی ۱۴۰۳علی شلبی راجع به اصول حرف نمیزنیم که نیم درصد بالا پائین اون مشخص باشه
بحث سلیقه هست خیلی واضحه
اونچه به علائق شخصی مربوط میشه
سلیقه شما هم محترم
امیر مردمی
۴ بهمن ۱۴۰۳من همیشه آستون مارتین رو ترجیح میدم نه میخواد گرانترین باشه نه سریع ترین نه قوی ترین فقط میخواد آستون مارتین باشه
Bentley
۲۸ دی ۱۴۰۳همین بنتلی کانتیننتال تو درگ این نسل amg پودر کرد رفت.درگشم همین پدال گذاشت .
این نسل amg تو این لیست واقعا اولویت اخرمه پسرفت به تمام معنا.
NAVID@@98
۲۸ دی ۱۴۰۳این نسل تازه شروع شده ورژن پایه ش هست هنوز ورزژن های بلک سریز و … رو نساخته
یادمه نسل قبلشم همینطور بود که تولید شد ورژن پایه کار خاصی نکرد
از سری های وحشی بلک سریز و… بود که تازه کارش شروع شد و رکورد پیست نوربرگرینگ رو زد
براین این نسل جدیدشم همین طور میشه اگه بخواد میتونه بخصوص اینکه تکنولوژی های زیادی توش ریخته با مهندسی پیشرفته وزن سنگین تر رو به خوبی مهار کردن و پرفورمنس رو بالا بردن
کلا طراحی که بحث مشخصیه مهندسی هم که مهمه مرسدس بنز خیلی بهتره این یعنی پتانسیل های بالا را که باید داشته باشه داره
NAVID@@98
۲۸ دی ۱۴۰۳ولی درکل گرند تور خیلی راحت و لوکس دیگه باید بشه سدان
اونموقه دیگه همون سدان های لوکس مرسدس و کادیلاک یا خود بنتلی قابل ترجیح هستن
ولی گرند تور باید به سمت پرفورمنس باشه مثلا مثل پورشه ۹۱۱ یا اینکه چند جانبه باشه که بازم دنبال کاملترین نگردی
mmd@
۲۹ دی ۱۴۰۳همشون عالی بودن حال کردم فقط اون مازراتی انگار از اون زاویه چاقه🫡
BlackWing
۲۸ دی ۱۴۰۳همه عالی اما انتخابم بنتلی هست
تاپ ترین و لوکس ترین تو کلاس خودشه در عین حال خیلی قدرتمند و سریعه
Moein
۲۸ دی ۱۴۰۳فقط مازراتی و پورشه🤤
Joker
۲۸ دی ۱۴۰۳قطعا بنتلی تو این کلاس کامل ترینه و در پس اون استون مارتین…
johnmarston
۲۸ دی ۱۴۰۳بنتلی و استون انتخابم
حسین دهمرد
۲۸ دی ۱۴۰۳چی به سر طراح های بنز اومده.
Siyavash
۲۸ دی ۱۴۰۳بتنلی بنتلی بنتلی .آروم باش.
nima.jdm
۲۸ دی ۱۴۰۳اگه مرسدس رو بزاریم کنار با این طراحی مسخرش ، بقیه همه محشرن
کلا نمیدونم یهو چه بلایی سر طراح های مرسدس و بیمر اومد و چرا اینطوری شدن
S
۲۸ دی ۱۴۰۳خود استون مارتین همه چیش از مرسدس تقلید میکنه حتی طراحیش هم شبیه amg gt هستش اکه دقت کنی بهشون انجینشم که کلا مرسدس میزنه بعد میگی مرسدس بزاریم کنار بقیه محشرن 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂 واقعا شماها عجیب غریب هستین 🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۸ دی ۱۴۰۳هزینهای میلیاردی جهت ساخت انجین نانو مازراتی هزینه میلیاردی برای ساخت چند پلتفرم برای آلفا و مازراتی هزینه میلیاردی جهت ساخت سوپر کار برای آلفا و مازراتی که آخرش هیچ کدوم فروش نره و خسارت سنگین بمونه رو دست استلانتیس این در حالیه که هنوز دارن با آمار فروش داج با دو محصول ارضا میشن.میشد به جای اینا نسل جدید همی رو ساخت و مدلهای گوناگون داج جیپ کرایسلر و الان لذت شکسته شدن پشت هم رکورد فروش رو میبردن.حالا فهمیدن اشتباه کردن دنبال برگردوندن انجینهای همی هستند
제네시스
۲۸ دی ۱۴۰۳عاشق DB12 هستم ولی حیف که انگلیسیه..
제네시스
۲۸ دی ۱۴۰۳بنظرم طراحی نسل قبلی بنتلی کانتیننتال زیباتر بود
Arshia m3csl
۲۸ دی ۱۴۰۳پانامرا gt هست ۹۱۱ سوپراسپرت و اسپرته لکسوس lc500 هم جاش خالیه gt جذاب و ظریفیه مخصوصا رنگ تیتانیوم با تریم سفید
Scuderia Ferrari
۲۸ دی ۱۴۰۳۱. بنتلی کانتیننتال GT اسپید
۲. آستون مارتین DB12
۳. فراری روما
حسن
۲۸ دی ۱۴۰۳911 اصلا گرند تور نیست
S
۲۸ دی ۱۴۰۳کاربرای این سایت بلانسبت یه سریا اکثرشون یه عقده خاصی نسبت به مرسدس دارن یعنی قشنگ تو کامنتا میشه اینو حس کرد واقعا عجیبه برام وقتی یه سری از کامنتارو میخونم … خوبه حالا یکی از همین ماشینا استون مارتین که خودشون براش پاره میکنن همه چیش از مرسدس هستش بعد میگن جای مرسدس تو این لیست نیست نباید میزاشتنش تو لیست …😂🤦♂️ الان واقعا از لحاظ ظاهری چه چه فرقی بین استون و بنز و مازراتی هست که دوستان فقط به بنز میپرن ؟؟ بعد خیلی جالبه جفت اونا طراحیشون از مرسدس زدن بعد اینا میان این زیر فقط از مرسدس ایراد میگیرن میگن فقط مرسدس تو لیست بده بقیه همه خوبن 🤦♂️🤦♂️🤦♂️🤦♂️
رامتین
۲۸ دی ۱۴۰۳بین اینها بنتلی بنظرم بهتره. 911 هم در این سگمنت نیست.
hosen
۲۸ دی ۱۴۰۳بنتلی کانتیننتال انتخابم
مجید
۲۸ دی ۱۴۰۳اینا نه !! فقط Aston Martin DB10 007 👌👌👌
Mity
۲۸ دی ۱۴۰۳بنتلی هم از لحاظ راحتی و لوکس بودن بین گزینه ها بهترینه شتابش هم فوق العاده است اما نمیشه از AMG gt گذشت
مهران
۲۹ دی ۱۴۰۳Aston Martin Vanquish 2025
چرا توی این لیست نیست ؟
حمید رضا از یزد
۲۹ دی ۱۴۰۳بهتره از پژو پارس و سمند و ام وی ام جک و چیزای موجود حرف بزنیم
اون ماشین را تو فیلم ها باید ببینیم
حمید رضا از یزد
۲۹ دی ۱۴۰۳ماشینامون ژاپنی آلمانی فرانسوی و آمریکایی بود
همینجور وسایلمون
حالا همه چی فقط چینی
عارف رضائیان
۲۹ دی ۱۴۰۳مگه مازراتی ام سی بیست گرند تور نیست ؟!!
M power
۱ بهمن ۱۴۰۳ماشین انگلیسی ها تو یه لیگ دیگه هستن از بس خوبن