وب سایت موتورترند در این لیست خودروهایی که پیست Figure-8 را سریعتر از همه طی کرده و بالاترین چسبندگی جانبی را ثبت کردهاند، منتشر کرده است.
هندلینگ اصطلاحاً به فرمانپذیری یک خودرو و رفتار دینامیکی آن در پیچها گفته میشود. موتورترند برای سنجش و ارزیابی هندلینگ خودروها، معیاری بنام پیست Figure-8 دارد. این پیست کوتاهی به شکل عدد ۸ لاتین است که چسبندگی و توانایی پیچیدن خودروها را بهخوبی به چالش میکشد. در این آزمایش، علاوه بر اینکه تایم خودروها در پیمودن یک دور پیست ثبت میشود، حداکثر شتاب جانبی که خودرو میتواند تحمل کند هم سنجیده خواهد شد. از بین بیش از ۲۰۰ خودرویی که موتورترند در سال ۲۰۲۳ آزمایش کرده است، مدلهایی که در ادامه خواهید دید بهترین عملکرد را در پیست Figure-8 و درنتیجه بهترین هندلینگ را داشتهاند.
۱۰-فورد موستانگ دارک هورس
تایم پیست: ۲۳.۷ ثانیه
شتاب جانبی: ۱.۰۶ جی
موستانگ دارک هورس با کمکفنرهای مگنهراید استاندارد، آنتیرول بارهای قویتر، عناصر آیرودینامیکی کاربردی و لاستیکهای پیرلی P زیرو تروفئو RS که در قالب پکیج هندلینگ ۵ هزار دلاری ارائه میشوند، در پیست بسیار مطمئن عمل میکند. شتاب جانبی ۱.۰۶ جی این خودرو تنها چند صدم با شلبی GT350R فاصله دارد که ۱۳۵ کیلوگرم وزن سبکتری داشت. دارک هورس خیلی خوب میپیچد و از پیچهای پیست Figure-8 خارج میشود. این خودرو با ۵۰۰ اسب بخار قدرت، هرچند با کنار رفتن چلنجر و کامارو بیرقیب شده اما هنوز هم چیزهایی برای اثبات دارد.
۹-بامو M2
تایم پیست: ۲۳.۵ ثانیه
شتاب جانبی: ۱.۰۴ جی
نسخهٔ پایهٔ نسل جدید بامو M2 از تمام نسخههای نسل قبلی مثل کامپتیشن و CS بهتر عمل کرده است. البته مطمئناً این عملکرد چشمگیر به لطف پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو با ۴۶۰ اسب بخار قدرت، گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی حاصل شده است اما چیزی که بیش از همه چشمگیر به نظر میرسد، چسبندگی، متانت و اعتمادبهنفس M2 در پیچها است. تاکنون هیچ M2 دیگری به این اندازه توانمند، فرمانبردار و قابلاعتماد نبوده و این خودرو در قیاس با نسل قبلی خودروی کاملاً متفاوتی به نظر میرسد.
۸-پورشه کاین توربو GT
تایم پیست: ۲۳.۴ ثانیه
شتاب جانبی: ۱.۰۴ جی
کاین توربو GT که اخیراً مورد بهروزرسانی قرار گرفته است، با پیشرانهٔ V8 توئین توربوی ۶۶۰ اسب بخاری، گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک، برای بازنویسی کتاب رکوردها به میدان آمده است. این خودرو علاوه بر اینکه عنوان سریعترین شاسیبلند تولیدی پیست نوربرگرینگ را از آن خود کرده است، امسال پنج رکورد از هفت رکورد تست پرفورمنس شاسیبلندهای موتورترند را هم شکسته است. البته توربو GT هنوز هم نتوانسته سریعترین شاسیبلند سال ۲۰۲۳ در پیست Figure-8 لقب بگیرد.
۷-مرسدس AMG SL55
تایم پیست: ۲۳.۳ ثانیه
شتاب جانبی: ۱.۰۴ جی
نسل جدید مرسدس بنز SL بهطور انحصاری زیر چتر AMG قرار گرفته است و بنابراین حالا میتوان انتظار داشت که این رودستر با سقف پارچهای، پرفورمنس بالایی داشته باشد. به نظر میرسد SL55 چهارچرخ محرک که بین SL43 محرک عقب پایه و SL63 چهارچرخ محرک پرچمدار قرار میگیرد، بهترین عضو خانوادهٔ SL باشد. تایم پیست این مدل ۰.۳ ثانیه نسبت به نسخهٔ قویتر SL63 سریعتر بوده و SL55 را به تنها کانورتیبل لیست ۱۰ خودروی برتر سال تبدیل کرده است.
۶-پورشه ۹۱۱ کاررا T
تایم پیست: ۲۳.۳ ثانیه
شتاب جانبی: ۱.۰۵ جی
در حال حاضر، ۲۶ نسخهٔ مختلف از پورشه ۹۱۱ قابل خریداری است که از این تعداد، دو مدل جدید توسط موتورترند آزمایش شده و هردو در این لیست جای گرفتهاند اما چیزی که کاررا T را منحصربهفرد میکند، این است که مدل موردبحث عملاً یک کاررای پایه با تمام قطعات نسخهٔ قویتر و سریعتر GTS (بهجز پیشرانه) و با قیمتی بسیار کمتر از کاررا S است. البته این خودرو با گیربکس هفت سرعتهٔ دستی، مطمئناً سریعترین یا پرشتابترین ۹۱۱ بازار نیست بلکه برای افرادی ساخته شده که اتصال مکانیکی و درگیری در رانندگی را بیش از هر چیز دیگری ارزشمند میدانند.
۵-لامبورگینی اوروس پرفورمانته
تایم پیست: ۲۳.۱ ثانیه
شتاب جانبی: ۱.۰۸ جی
اوروس پرفورمانته با ۶۶۶ اسب بخار قدرت، در مقایسه با اوروس S ارزانتر، بجای فنرهای بادی تطبیقی به فنرهای پیچشی فولادی مجهز است، نزدیک به ۲.۵ سانتیمتر ارتفاع کمتری دارد و فاصلهٔ عرضی چرخهای آنهم کمی بیشتر است. همچنین در این نسخه برای کاهش وزن از فیبر کربن در پانلهای بدنه، دریچههای هوا، اسپلیتر و بال عقب بهعلاوهٔ اگزوز تیتانیومی استفاده شده است. علاوه بر این، لامبورگینی با همکاری پیرلی، لاستیکهای اختصاصی نرم و فوقالعاده چسبندهای را برای پرفورمانته تدارک دیده است. نتیجه این اقدامات خلق خودرویی است که رکورد پیست و شتاب جانبی را در بین تمام شاسیبلندهایی که موتورترند تا به امروز آزمایش کرده شکسته است.
۴-شورلت کوروت E-Ray
تایم پیست: ۲۲.۵ ثانیه
شتاب جانبی: ۱.۱۰ جی
هنگامیکه اولین کوروت موتور وسط در سال ۲۰۲۰ به بازار آمد، با قرار گرفتن پیشرانه در جای مناسب، به خودروی بهتری تبدیل شد و یک شاهکار در اولین تلاش لقب گرفت اما این مانع عرضهٔ نسخهٔ حتی بهتر Z06 در سال ۲۰۲۲ نشد. حال شورلت با ارائهٔ کوروت E-Ray هیبریدی، خانوادهٔ این ماشین را بازهم بزرگتر کرده است. E-Ray که با سامانهٔ چهارچرخ محرک و قابلیت تمام الکتریکی محرک جلو، سنتهای کوروت را زیر پا گذاشته، در مسیر پرفورمنس رو به بالای این ماشین هرگز اختلال ایجاد نکرده و با شتابی مشابه Z06 اما هندلینگ بهتر از استینگری، تواناییهای خود را اثبات کرده است.
۳-شورلت کوروت Z06
تایم پیست: ۲۲.۳ ثانیه
شتاب جانبی: ۱.۱۲ جی
اولین کوروت Z06 که موتورترند آزمایش کرد، نمونهای با تنظیمات پیست بود که جایزهٔ خودروی پرفورمنس سال ۲۰۲۳ را از آن خود کرد. اخیراً اما این وبسایت فرصت رانندگی با Z06 با تنظیمات خیابان را هم پیدا کرده که کمی از تواناییهای هندلینگ را در قبال راحتی بیشتر قربانی میکند. در این نسخه واکنش فرمان کمی کمتر شده اما حتی بااینوجود هم Z06 توانست در پیست تایم چشمگیر ۲۲.۳ ثانیه را ثبت کند و در جایگاه سوم لیست ۱۰ خودروی برتر سال ۲۰۲۳ قرار گیرد. البته برای مقایسه، تایم نسخهٔ اول ۲۱.۹ ثانیه بود که میتوانست جایگاه دوم لیست را به خود اختصاص دهد.
۲-پورشه ۹۱۱ GT3 RS
تایم پیست: ۲۱.۹ ثانیه
شتاب جانبی: ۱.۱۸ جی
GT3 RS جایگاه ویژهای در این نسل از پورشه ۹۱۱ دارد. هیچ ۹۱۱ جادهای دیگری تا این حد روی پیست متمرکز نبوده تا جایی که با یک رانندهٔ مسابقه پشت فرمان، این GT3 میتواند شانهبهشانهٔ برادر مخصوص پیست خود یعنی GT3 Cup پیش برود. بال عقب بزرگ این ماشین داونفورس را نسبت به نسل قبلی دو برابر کرده و تعداد زیادی تنظیمات دینامیکی به راننده این امکان را میدهد تا رفتار هندلینگ را طبق تفاوتهای هر پیست تنظیم کند. GT3 RS بهواقع یک خودروی مسابقه برای جاده است.
۱-فراری ۲۹۶ GTB
تایم پیست: ۲۱.۷ ثانیه
شتاب جانبی: ۱.۱۵ جی
فراری ۲۹۶ GTB به لطف بهرهمندی از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری V6 توئین توربو، موتور الکتریکی شار محوری بین پیشرانهٔ بنزینی و گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه، مجموع قدرت ۸۳۰ اسب بخار، تکنولوژی فرمول یک و وزن ۱۶۰۰ کیلوگرمی، تعجبی ندارد که در صدر لیست سالانهٔ بهترین هندلینگ موتورترند قرار گرفته است. علاوه بر این، سوپراسپرت فراری رکورد پیست Figure-8 را شکسته و با شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت ۲.۳ ثانیه، سریعترین خودروی دیفرانسیل عقب تاریخ موتورترند لقب گرفته است.
(Ali(chevynova
۹ دی ۱۴۰۲ماشالاه امریکن شوی با ۲ نماینده و امریکن فورد با ۱ نماینده
ماشالاه هندلینگ
ماشالاه اصالت
amir
۹ دی ۱۴۰۲نمیشه اینو بن کنید؟
𝐀𝐥𝐢
۹ دی ۱۴۰۲اگه قراره به بن کردن باشه به نظرم کاربر تسلا بن بشه بهتره
Mercedes-Benz
۹ دی ۱۴۰۲ماشاالله ژرمن کارز🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪
نصف لیستو پرکردن
سوشیانت
۹ دی ۱۴۰۲شتاب شورولت همه لیست رو میزنه کنار🇺🇲💪🔥
اشکان
۹ دی ۱۴۰۲فقط فراری . ماشاءالله تایم پیست از همه سریعتر رفته و زودتر تموم کرده و شتاب جانبیش از همه به غیر از پورشه بیشتر بوده به
سوشیانت
۱۰ دی ۱۴۰۲همون فراری هم درون سوز هاش شتاب شورولت رو ندارن
فرشاد
۹ دی ۱۴۰۲انگار نه انگار نصف لیست ژرمنه
بچه س خب
Ali
۹ دی ۱۴۰۲ماشالله رتبه ۲ پورشه،ماشالله آلمان،ماشالله عقبه درخشان،ماشالله هیتلر(🤣)،ماشالله قدرت مطلق،ماشالله مهندسی.
ماشالله ماشالله بهش بگین ماشالله صد باریکلا بهش بگین ماشالله.😁
Ali
۹ دی ۱۴۰۲ماشالله ۳ تا آمریکایی توی لیست و ماشااالله ۵ تا ژرمن توی لیست👏👏👏
Ali
۹ دی ۱۴۰۲به تظرتون پول جمع کنیم یه ماشین امریکایی جدیدتر براش لگیریم ول کنه به کامنت گذاشتن؟
JaMsHiD
۱۱ دی ۱۴۰۲کاپریس تخم مرغی میخرم برات دیگه نگو ماشاالله
𝐀𝐥𝐢
۹ دی ۱۴۰۲ماشاالله یک سوم لیست پورش🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪
پیام
۹ دی ۱۴۰۲بنز یه چیز دیگست
وی
۹ دی ۱۴۰۲شما دیگه قاتی این خز بازیا نشو اونو ولش
۹ دی ۱۴۰۲دنا جوانان 😂
corvette
۹ دی ۱۴۰۲کوروت Z06 با ستاپ خیابونی همچین تایم خوبی زده
با ستاپ پیست هم 21.9 زده بود که شتاب جی هم بهتر بود
ئی ری هم خوب عمل کرد
و اینکه چه شاهکاریه فراری 296
وی
۹ دی ۱۴۰۲بهترین سوپر اسپرت های سال از نظر مهندسی
1 فراری 296gtb
2. پورشه 911gt3rs
3. کوروت z06
ترتیب براساس قیمت
فرشاد
۹ دی ۱۴۰۲حاجی شما امریکن فن کار درستی
سوشیانت و علی نوا ایشون رو سر لوحه قرار بدین برین جلو بشرطی که بخواین از رکورد داری کاپ خنده پدال انصراف بدین
سوشیانت
۹ دی ۱۴۰۲فعلا رکورد دار حرص در آوردن افراد متعصب رو داریم
Mercedes-Benz
۹ دی ۱۴۰۲اره با تولید جارو برقی های بی ریخت حرسمونو در آوردید
فرشاد
۱۰ دی ۱۴۰۲بستگی داره بعد از چنتا کام کامنت بزاری
تو اولیش امریکا
تو دومیش از المان بهتره
تو سومیش تو کهکشان راه شیری
خوشبختانه تا اینجا بیشتر از سومی نزدی
سوشیانت
۱۰ دی ۱۴۰۲نگران نباش ها هم بنز تخم مرغی رو دارید🤣
ab0lf4zl
۹ دی ۱۴۰۲تایم پیست رو مطمن هستین درست زدین؟ 5کیلومتر رو تو 22ثانیه رفتن؟؟؟
جنوب
۹ دی ۱۴۰۲انتخابم شورولت کوروت
ممد ژانگولر
۹ دی ۱۴۰۲ماشالله فولکس با زیر مجموعه هاش .
سوشیانت
۱۰ دی ۱۴۰۲فعلا که شورولت شتابی داره که پورشه تو خوابش هم نمیبینه
مهدی دهقانی
۹ دی ۱۴۰۲این فراری رکورد عجیب ۹.۶ رو تو ۴۰۰متر موتور ترند ثبت کرد
P
۹ دی ۱۴۰۲همشون عالی ، اما وجود کاین و اوروس بین این تعداد سوپراسپورت اونم تو بخشی مثل هندلینگ واقعا جالبه
بهنام
۹ دی ۱۴۰۲فراری ۲۹۶ جی تی بی شاهکار ایتالیایی.
sina
۹ دی ۱۴۰۲عجب شاهکاریه کوروت واقعا.
کاش خودروهای اقتصادی رم می بردن تو این پیست ببینیم کدومشون بهتره
sinasvj
۹ دی ۱۴۰۲وقتی فولکس واگن بلده چطور ماشینای خوش دست بسازه, 4 تا از این ماشینا زیر نظر کمپانی مادر یعنی فولکس واگن ساخته شدن و خود فولکس واگن گلف هندلینگ مثال زدنی داره و این نشون میده فولکس کارشو بلده
امیر حسین
۹ دی ۱۴۰۲خیلی جالب بود هر لحظه ک مقاله رو ب پایین میخوندم سورپرایز میشدم
خب من فن آمریکا و ایتالیا هستم
و خوشحال از اینکه خودرو های این دو کشور رتبه خوبی داشتن
و از حق نگذریم همیشه تو قسمت ارقام و آمار و رکورد غیر ممکن سر و کله یه پورش پیدا نشه
لامصب فوقالعاده س
Ali d
۹ دی ۱۴۰۲پس دانکروت jd70 با شتاب جانبی ۲.۳ g کجا این لیست؟
blackwing
۹ دی ۱۴۰۲یه زمانی محصولات پرفورمنس GM مثل کامارو SS 1LE و ZL1 1LE ، کادیلاک CTS-V و تمامی مدلهای کوروت نسل هفت لقب king of skidpad رو تو پیست موتور ترند داشتن به خاطر شاسی فوقالعاده ای که داشتن ( البته اینایی که گفتم برای سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ هست ) ولی الان جاشونو به صدرنشینان دادن ، البته اصلاً دور از انتظار نبود که پورشه همچین تایمی ثبت کنه 🤌🏼
Arash IV
۹ دی ۱۴۰۲انتخابم پورشه ۹۱۱ Gt3
مازیار
۹ دی ۱۴۰۲شتاب جانبی اس یو وی امروز رویای سوپراسپرت بیست سال قبل بود
Reza Waffen SS
۹ دی ۱۴۰۲اوروس لعنتی چی میگه انتظارشو نداشتم
Mamad
۹ دی ۱۴۰۲فراری همیشه یه قدم جلو تره
Scuderia Ferrari
۹ دی ۱۴۰۲وقتی به برنامه دو سه سال آینده فراری نگاه میکنم لذت میبرم و اینکه قراره همچنان یکه تاز بخش سوپر اسپرت ها باشه
جانشین SF90 استراداله ، نسخه پیست محور 296GTB ، جانشین 812 سوپرفست و غول مرحله آخر فراری یعنی جانشین LaFerrari افسانه ای 👑👑
تو این لیست انتخابم 911GT3 RS و کوروت Z06 که همیشه جزء برترین ها بودن
وی
۹ دی ۱۴۰۲فراری و پرشه قابل احترام ترین شرکت های دنیای موتور اسپرت
JaMsHiD
۹ دی ۱۴۰۲نصف این رکورد ها برای فولکسه😂💔
مجتبی .
۹ دی ۱۴۰۲جدای از ماشالا و ایشالا آدم ازاینکه میبینه دردنیا وبازار آزاد چقدر کمپانیهای متفاوت هرروزه تلاش میکنن تابهتر باشن واقعا لذت میبره. مقایسه کنیم با… که سالها بدون کوچکترین پیشرفتی درکیفیت وعملکرد ماشین فقط قیمتها روچند برابر میکنن وحتی سال به سال ازسروته محصولشون میزنن وملت آرام پخته شده ومسخ با اشتیاق به دنبال خریدشون.
مجتبی .
۹ دی ۱۴۰۲خدایی پراید از زمان ۲.۷۰۰ تا ۲۷۰ چه چیزی بهش اضافه شد؟؟
۹ دی ۱۴۰۲داشبورد جدید و طرح رودری جدید
طراحی چراغ های جدید
دو ایربگ
برداشته شدن چراغ راهنما از سپر
برداشته شدن ضبط صوت
رومانی>چین>فرانسه
۹ دی ۱۴۰۲کاش برای خودروهای خانوادگی هم مینوشت
ماکان
۹ دی ۱۴۰۲سلام . انتخاب من بی ام و M2
سوشیانت
۹ دی ۱۴۰۲انتخابم شورولت بهترین مهندسی رو داره بین اینا🇺🇲💪🔥
امیر
۹ دی ۱۴۰۲واسه همینه اوله
ماشیناشم کل لیستو گرفته
مازیار
۹ دی ۱۴۰۲این یه نوع اختلال بینایی هست امیر که بسیار بندرت دیده میشه
تو این وضعیت فرد مورد نظر جایگاه ها رو برعکس می بینه همینطور برنده و بازنده درگ رو
سوشیانت
۹ دی ۱۴۰۲یه مدل اختلال هم هست که یه سری افراد اعداد و ارقام رو برعکس میبینن و از نظر این افراد هر کی بشینه پشت فرمون آمریکایی بدون هیچ منطقی میشه حرفه ای ترین راننده جهان
مازیار
۹ دی ۱۴۰۲نه دیگه جمله رو اشتباه نگو اینقدر سوء استفاده نکن
((هر کی بشینه پشت فرمون آمریکایی بدون هیچ منطقی میشه حرفه ای ترین راننده جهان))
والا ما سه چهار ساله اینجا منتظریم تا یه بار یه راننده حرفه ای پشت امریکایی بشینه نشد که نشد و هرگزم نخواهد شد اونوقت شما میگی هرکی؟
“”همیشه روی هوشمندی و عدم هوشمندی خودت و مخاطبت به یک اندازه حساب کن”” این از این
و کلا هم گفتم حرفام باهات فقط جنبه شوخی داره چون جدی اصلا راه نداره
تازه من خودمم دچار نوعی اختلال شدم وقتی پریشب در جوابم که چرا اینقدر مخالف داری گفتی گالیله هم وقتی گفت زمین گرده مخالف زیاد داشت
اصن آب و روغن قاطی کردم😂
سوشیانت
۱۰ دی ۱۴۰۲وقتی یه سازمان معتبری مثل nhra مشخصات دوج رو تایید کرده پس مشخصه که راننده حرفه ای نیست در ضمن بار ها گفتم ماسل کار ها به مهارت بالایی نیاز دارن چون همه اون قدرت زیاد داره به چرخ های عقب منتقل میشه
مازیار
۱۰ دی ۱۴۰۲آره والا …
بارها گفتی و ما گوش ندادیم
بس که بچه های حرف گوش نکنی هستیم
حالا ایرادی نداره یه نوسترآداموس زمانه داشتیم یه گالیله زمانه هم روش
خیلی هم خوب
سوشیانت
۹ دی ۱۴۰۲یه ماشین تولید کرده که با موتور درون سوز شتاب ۲.۶ زده که کل شرکت های این لیست نتونستن رکوردش رو بزنن مهندسی آمریکایی یعنی این
Mercedes-Benz
۹ دی ۱۴۰۲پدال ترو خدا این سوشیانت و تسلا و شوی نوا رو بیرون بندازین جو سایت نود درصد بهتر میشه
ARMAN سابق
۹ دی ۱۴۰۲علیرغم اینکه آمریکایی فنم ولی اگه می خواستم برای هندلینگ ماشینی رو انتخاب کنم قطعا GT3 RS رو انتخاب می کردم چون واقعا تو زمینه هندلینگ رو دست پورشه حداقل تو سگمنت کوپه اسپرت نیست.
EODE
۹ دی ۱۴۰۲!!!!! Forza Ferrari
حامد .مهدی پناه
۹ دی ۱۴۰۲۹۱۱ جی تی تری ار اس لایک
۲۵۸ جی تی بی دیس لایک
علی یوسفی
۹ دی ۱۴۰۲بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت دلیل این رکوردهای عالی برای بسیاری از خودروهای امروز درس هاییه که خودروسازان از مسابقات اتومبیلرانی گرفتن و به ارقام شتاب و سرعت و مشخصات فنی صرفا به چشم اعداد نگاه نکردن بخاطر همین در مباحث عملکرد گرایی به مولفه های پایداری خودرو در پیچها و چسبندگی و انعطاف پذیری و دوام پیشرانه و قدرت ترمز و ایمنی خودرو توجه میشه و خروجیش اینه که شاسی بلندهای امروزی رکورد سوپر کارهای یکی دو دهه اخیر رو دارن و هزینه هاشون هم تازه کمتره.
Ferrari
۹ دی ۱۴۰۲فراری ۲۹۶ در بحث شتاب، با پورشه ۹۱۱توربو اس و در هندلینگ با مدل 911gt3rs داره رقابت میکنه، در حالی که با ۹۱۱gt3rs هم وزنه.
با احترام به پورشه، فراری کار فوق العاده ای انجام داده .
Ferrari
۹ دی ۱۴۰۲البته باید اصلاح کنم که پورشه ۱۴۰ کیلوگرم سبکتر هست.
مازیار
۹ دی ۱۴۰۲فراری ۲۹۶ توربو هیبرید هست و رقیب مستقیمش GT2RS خواهد بود
Amin
۹ دی ۱۴۰۲رقیب 296 باید 911 توربو اس هایبرید باشه ….gt2rs به عنوان پرچمدار پورشه اگر بتونه باید با sf90xx رقابت کنه
مازیار
۹ دی ۱۴۰۲بخاطر اینکه هر دو شش سیلندر با قیمت نزدیک به هم بودن گفتم
SF90 که مشخصه تو کلاس بالاتری هست