با توجه به حرکت صنعت خودرو به سمت الکتریکیسازی کامل، عجیب نیست که توسعهٔ خودروهای هیبریدی جدید تقریباً متوقف شده است. در حال حاضر، تویوتا و لکسس بیشترین خودروهای هیبریدی را تولید میکنند و غیر از این دو شرکت نیز تنها هوندا، کیا و هیوندای به تولید مدلهای هیبریدی سنتی میپردازند. به همین دلیل، خودروهای هیبریدی خصوصاً نمونههای سدان و هاچبک گونهای در معرض انقراض هستند زیرا شاسیبلندها در دنیای هیبریدیها هم سلطه پیدا کردهاند. البته منظور ما در اینجا خودروهای هیبریدی معمولی سنتی است یعنی نمونههایی که باطریهای آنها با استفاده از پیشرانه بنزینی و احیای انرژی ترمزها شارژ میشود و برای شارژ نیازی به اتصال به برق ندارند. همچنین در این خودروها موتورهای بنزینی و الکتریکی باهم نیروی حرکتی را تأمین میکنند و از قابلیت پیمایش تمام الکتریکی خبری نیست.
این ویژگیها، خودروهای هیبریدی را از نمونههای پلاگینهیبریدی که این روزها فراوان معرفی میشوند متمایز میکنند. البته خودروهای هیبریدی را نباید با هیبریدی خفیف اشتباه گرفت که صرفاً از یک استارت ژنراتور یکپارچه و باطری کوچکی برای بهبود جزئی شتاب و مصرف سوخت استفاده میکنند. این دستهبندیها شاید کمی گیجکننده باشد اما خودروهای هیبریدی سنتی هنوز هم راهی عالی برای صرفهجویی در مصرف سوخت هستند و برخلاف گذشته، در خانوادهٔ خود یکی از معقولترین گزینهها برای خرید محسوب میشوند. حال در ادامه با بهترین خودروهای هیبریدی بازار در سال ۲۰۲۲ (غیر از شاسیبلندها) آشنا میشویم.
بهترین خودروهای هیبریدی کوچک
هوندا اینسایت
نقاط قوت: کابین باکیفیت، ظاهر زیبا، تحویل قدرت الکتریکی مانند
نقاط ضعف: خاتمهٔ تولید در سال ۲۰۲۳، تکنولوژی قدیمی رابط کاربری
مصرف سوخت ترکیبی: 4.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
هوندا اینسایت بهترین خودروی هیبریدی کوچک بازار از دید ما است و به همین دلیل از خاتمهٔ تولید آن در سال ۲۰۲۳ ناراحتیم؛ بنابراین کسانی که خواهان این خودرو هستند باید برای خرید آن عجله کنند. در وهلهٔ اول شاید متوجه نشوید که اینسایت یک خودروی هیبریدی است زیرا فرم سدان معمولی و فقدان ویژگیهای عجیبوغریب در ظاهر آن تضاد شدیدی با تویوتا پریوس دارد. همچنین اینسایت درحالیکه مصرف سوختی مشابه پریوس دارد، از لحاظ طراحی و کیفیت داخلی، سروصدا، راحتی کلی سواری و کیفیت رانندگی بسیار از رقیب هموطن خود بهتر است. این یعنی بهطورکلی، اینسایت خودروی بهتری نسبت به پریوس است و امیدواریم هوندا جانشین شایستهای برای آن در نظر گیرد.
هیوندای الانترا هیبریدی
نقاط قوت: یکی از بهترین هیبریدیهای کامپکت بازار، تجربهٔ رانندگی عادی، کابین جادار
نقاط ضعف: ظاهری شلوغ و تهاجمی که باب سلیقهٔ همه نیست
مصرف سوخت ترکیبی: 4.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
پس از اینکه تا چند وقت دیگر عرضهٔ اینسایت پایان یابد، الانترا به بهترین گزینه در بین سدانهای هیبریدی کامپکت تبدیل خواهد شد. این خودرو همچنین جایگزین مدل آیونیک شده که خیلی موردتوجه قرار نگرفت. الانترا هیبریدی با وجود مصرف سوخت استثنائی بین ۴.۳ تا ۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر بسته به تیپ، تجربهٔ رانندگی بسیار معمولی را ارائه میکند. یکی از دلایل این موضوع استفاده از گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک سنتی بجای CVT است. این سدان هیبریدی کرهای در بیرون با جلوپنجرهٔ بزرگ و خطوط تیز فراوان، ظاهری بسیار وحشی و تهاجمی دارد اما کابین اسپرت و مدرن آن نسبت به استانداردهای خودروهای هیبریدی بهتر و معمولیتر است.
تویوتا پریوس
نقاط قوت: سامانهٔ چهارچرخ محرک سفارشی، یکی از معدود هیبریدیهای کامپکت باقیماندهٔ بازار، صندوق بار کاربردی
نقاط ضعف: ظاهر زشت، طراحی داخلی عجیب، تکنولوژی قدیمی، سروصدای زیاد
مصرف سوخت ترکیبی: 4.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
ما سال گذشته پریوس را از این لیست حذف کرده بودیم زیرا هوندا اینسایت و هیوندای آیونیک انتخابهای بهتری بودند اما با کنار رفتن آیونیک از خط تولید، خودروی هیبریدی باسابقهٔ تویوتا دوباره به لیست ما بازگشته است. البته پریوس به دلیل طراحی داخلی عجیب با تکنولوژی قدیمی و کیفیت نهچندان بالا، سروصدای داخلی زیاد، تجربهٔ رانندگی نهچندان مطلوب و ظاهر زشت، هنوز هم انتخاب بینقصی نیست ولی بااینحال، از مصرف سوخت بسیار پایین ۴.۲ لیتر در هر صد کیلومتر برخوردار است که مهمترین موضوع در یک خودروی هیبریدی محسوب میشود. همچنین کابین پریوس جادار و کاربردی بوده و هرچند تجربهٔ رانندگی آن هرگز لذتبخش نیست ولی حداقل رانندگی آسانی دارد. علاوه بر این، برای پریوس سامانهٔ چهارچرخ محرک هم قابل سفارش است که این ویژگی در خودروهای هیبریدی دیگر وجود ندارد.
بهترین خودروهای هیبریدی میان سایز
هوندا آکورد
نقاط قوت: بیشترین فضای عقب و صندوق بار و بهترین سواری و هندلینگ در این کلاس، تحویل قدرت الکتریکی مانند
نقاط ضعف: مصرف سوخت بیشتر از دیگر خودروهای این کلاس
مصرف سوخت ترکیبی: 5.۰ لیتر در هر صد کیلومتر
هوندا آکورد از دید ما بهترین خودرو در بین سدانهای خانوادگی میان سایز است و در نسخههای هیبریدی هم چیزی تغییر نمیکند. درواقع، در خانوادهٔ آکورد انتخاب اول ما همین نسخهٔ هیبریدی است زیرا مصرف سوخت عالی و تحویل قدرت الکتریکی مانندی را ارائه میکند. بله البته این نسخه، از آکورد بنزینی معمولی گرانتر است اما مثل دیگر خودروهای هیبریدی این لیست، مصرف سوخت پایین این قیمت بیشتر را جبران میکند. در این خودرو همچنین خریداران مثل هر آکورد دیگری از کابین واقعاً جادار و خوشساخت، صندوق بار بزرگ و تعادل مناسبی بین سواری راحت و هندلینگ چابک برخوردار میشوند.
هیوندای سوناتا هیبریدی
نقاط قوت: بهترین سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و تکنولوژیهای ایمنی در این کلاس، ظاهر جسورانه، تجربهٔ رانندگی عادی
نقاط ضعف: همان ظاهر جسورانه ممکن است مطابق با سلیقهٔ برخی نباشد
مصرف سوخت ترکیبی: 4.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
هرچند از بسیاری لحاظ آکورد هیبریدی در این کلاس بهترین است اما هیوندای سوناتا هیبریدی فقط در یک یا دو مورد در پس رقیب ژاپنی قرار میگیرد. این سدان کرهای با ظاهر جسورانه و کابین درجهیک، خود را در این کلاس مطرح کرده است. سوناتا هیبریدی همچنین از لحاظ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و تکنولوژیهای ایمنی هم در این کلاس خودروی برجستهای است. در همین حال، بسیاری احتمالاً قوای محرکهٔ هیبریدی سوناتا را به رقبا ترجیح خواهند داد زیرا در این خودرو از گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک سنتی استفاده شده است که این یعنی برخلاف گیربکسهای CVT کمری و آکورد، در اینجا شاهد تعویض دندههای پلکانی هستیم.
تویوتا کمری هیبریدی
نقاط قوت: ارائه در تیپهای مختلف از لوکسترین گرفته تا اسپرتترین
نقاط ضعف: سیستم اطلاعاتی-سرگرمی قدیمی، نرمی کمتر تحویل قدرت نسبت به رقبا
مصرف سوخت ترکیبی: 4.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
هرچند کمری سومین انتخاب ما در بین خودروهای هیبریدی میان سایز خواهد بود اما آکورد و سوناتا تنها کمی بهتر از این ماشین هستند و این سدان تویوتا هنوز هم خودروی هیبریدی واقعاً خوبی است. موتور الکتریکی این ماشین کششی که در دورهای پایین پیشرانهٔ چهار سیلندر پایه وجود ندارد را فراهم میکند. علاوه بر این، نصب باطریها در زیر صندلی عقب، مرکز ثقل خودرو را کاهش میدهد و با کمتر کردن تمرکز وزن روی محور جلو، باعث بهبود پویایی در پیچها میشود. البته با تخته کردن گاز هنوز هم با صدای آزاردهندهٔ پیشرانه مواجه خواهید شد اما کمری هیبریدی از این لحاظ بهتر از محصولات هیبریدی گذشتهٔ تویوتا شده است. یکی دیگر از ویژگیهای مثبت کمری هیبریدی هم ارائه در تیپهای مختلف است که از لوکسترین تا اسپرتترین تیپهای کمری را شامل میشود. نکتهٔ مهم دیگر اینکه کمری هیبریدی میتواند همان مصرف سوخت پریوس را داشته باشد درحالیکه خودرویی بسیار راحتتر و بهتر است.
بهترین خودروهای هیبریدی لوکس
لکسس LS300h
نقاط قوت: مصرف سوخت ۵.۳ لیتری در یک خودروی لوکس بزرگ بینظیر است، کیفیت داخلی بینقص، رانندگی خوب
نقاط ضعف: سروصدای ضعیف و مداوم پیشرانه، شتاب کند برای یک خودروی لوکس، تکنولوژیهای مزاحم
مصرف سوخت ترکیبی: 5.۳ لیتر در هر صد کیلومتر
لکسس تنها برند لوکسی است که این روزها خودروهای هیبریدی معمولی عرضه میکند و بنابراین تصاحب هر سه جایگاه لیست ما در بخش لوکس توسط محصولات این شرکت نباید عجیب باشد. ES300h خودروی فوقالعادهای برای کسانی است که مصرف سوخت را در اولویت قرار میدهند. این ماشین بهصورت ترکیبی ۵.۳ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف میکند که عدد فوقالعادهای است و در بین خودروهای لوکسی با این اندازه فقط نمونههای پلاگینهیبریدی میتوانند بهتر از آن باشند. علاوه بر این، سدانهای لوکس بازار با قیمتی مشابه این لکسس همگی بسیار کوچکتر هستند که این یعنی ES300h ارزش بسیار بالایی در برابر قیمت دارد. قوای محرکه و کنترلهای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خستهکننده و شتاب کند هم از ویژگیهای منفی این سدان ژاپنی هستند.
لکسس LC500h
نقاط قوت: مصرف سوخت استثنایی برای یک GT لوکس، ظاهر چشمگیر، داخل زیبا
نقاط ضعف: قوای محرکهٔ هیبریدی در خودروهایی مثل این میتواند کمی عجیب باشد
مصرف سوخت ترکیبی: 8.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
حتی اگر تمام برندهای لوکس بازار هم خودروی هیبریدی عرضه میکردند، LC500h بازهم شانس حضور در این لیست را داشت. این یک GT لوکس چشمگیر با طراحی و کیفیت داخلی بسیار عالی است. هرچند پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی LC500 معمولی همیشه در قلب ما جایگاه ویژهای خواهد داشت اما مصرف سوخت ترکیبی ۸.۱ لیتری برای چنین خودرویی واقعاً قابلتوجه است. همچنین بااینکه رابط کاربردی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی LC500h آزاردهنده است اما این را با کیفیت داخلی فوقالعاده جبران میکند. این ماشین هم برای رانندگیهای روزمره و هم سفرهای جادهای طولانی بهاندازهٔ کافی راحت است.
لکسس LS500h
نقاط قوت: کابین متمایز و بسیار خوشساخت، رانندگی جذابتر از چیزی که فکر میکنید، مصرف سوخت استثنایی
نقاط ضعف: قدرت کمتر نسبت به دیگر سدانهای لوکس پرچمدار، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نهچندان چشمگیر
مصرف سوخت ترکیبی: 8.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
لکسس LS قبلاً به سدان لوکس کسلکنندهای شهرت داشت اما در نسل کنونی اینطور نیست. این خودرو پلتفرم مشترکی با LC500h دارد و هرچند به چابکی آن نیست اما مثل نسلهای قبلی هم شبیه کاناپهٔ پدربزرگ احساس نمیشود. به همین دلیل، ما از رانندگی با LS بیش از اکثر نسخههای بامو سری ۷ لذت میبریم و این شامل LS500h هم میشود. این در حالی است که اگر کسی پانزده سال پیش چنین چیزی میگفت همه به او میخندیدند. البته مصرف سوخت این لکسس خیلی بهتر از بامو 740i تمام بنزینی نیست ولی این جادوی مهندسی بامو را نشان میدهد زیرا هیچ سدان لوکس پرچمدار دیگری در مصرف سوخت به این دو ماشین نزدیک نیست. علاوه بر این، با انتخاب LS500h خریداران از قابلیت اطمینان لکسس هم بهرهمند خواهد شد و هرچند طراحیهای این برند همیشه برای همه مناسب نیستند اما LS معمولاً نسبت به رقبای محافظهکارتر خود اسپرتتر به نظر میرسد.
کیان
۱۷ مرداد ۱۴۰۱هیبرید = تویوتا
حق گوی باطل
۱۷ مرداد ۱۴۰۱بله
حتی حتی بخاطر درخواست بالا در آمریکای شمالی رافور هیبرید خیلی کم گیرمیاد و باید ثبت نام کنند تا شرکت بعد مدتی موجود کنه
NAVID۰۰۹۸
۱۷ مرداد ۱۴۰۱اسم هیبرید که میاد ، تمام جهان اول نام تویوتا و سپس ژاپن را به یاد میاورند .
کاری که ایلان ماسک با برقی کردن خودروها کرد و هرکجا اسم خودردی برقی میاد ، ناخداگاه به یاد تسلا و ایلانماسک میوفتیم حتی اگر روزی نباشند در صنعت خودرو !
برای همین هست که میگن همیشه جوری برخورد و رفتار کنید که با دیدن زیباییها یادتان بیوفتند و من نمیدانم چرا وقتی کرهایها را میبینم یاد …. میوفتم 😂 !
حق گوی باطل
۱۷ مرداد ۱۴۰۱شهاب خستمون کردی
تمومش کن
جنوب
۱۷ مرداد ۱۴۰۱برای LS300H نوشته تکنولوژی مزاحم و سروصدای ضعیف پیشرانه!!!!!!
خودت میگی لوکس بعد میگی تکنولوژی مزاحم ؟
اینام شد نقطه ضعف آخه ؟؟؟؟
اینا ک مثبتن
علی
۱۷ مرداد ۱۴۰۱چه خوشمان بیاد و چه نه ، تویوتا اولین و سرآمد هیبریدی ها تو جهان هست
حق گوی باطل
۱۷ مرداد ۱۴۰۱بله تویوتا خار شده رفته تو چشم شهاب پراید کره ای سوار
امیررضا
۱۷ مرداد ۱۴۰۱سنگین بود 🤣👍
Reza Waffen SS
۱۷ مرداد ۱۴۰۱لکسوس ترکونده 💪💪💪
Iman99
۱۹ مرداد ۱۴۰۱تو هیبریدی های معمولی کره ای ها و ژاپنی ها سرمایه گذاری کردن و تولید میکنن که نمونه هاش اینجا هست البته مجله های پولی و جایزه بده هم هم هست که اینها برای تبلیغ هم که شده به این سایت ها و مجله ها پول میدن تا برای اونها از این خبر ها نشر بدن و افراد ساده لوح ببین و بیان ازشون تعریف کنن
بگذریم
در کل تو خود سیستمهای هیبریدی این هیبریدی های معمولی نمونه های سژح پایین هیبریدی هستن و معمولی هستن و سیستم های هیبریدی که خیلی از اینها بهتر هستن و پیشرفته به حساب میان در برابرشون سیستم های پلاگین هیبریدی هستن که کلا خیلی بهتر و پیشرفته تر از هیبریدی های معمولی هستن
الان این خودرو های تو لیست معمولی هیبریدی هستن و پلاگین هیبریدی نیستن
ولی تو خود پلاگین هیبرید که خیلی بهتر و پیشرفته تر هستن خودرو های اروپایی بخصوص آلمانی و در کل سازندگانی از اروپا بهترین و پیشرفته ترین خودرو های هیبریدی رو دارن
علاوه بر این در کل تو سیستم های هیبریدی خودرو ها هم انواع مدل های مختلف پیشرفته و مخصوص خودرو های اسپورت و پرفورمنس هست که پیشرفته ترین سیستم های هیبریدی هستن یعنی بهترین و پیشرفته و بالا ترین سیستم های هیبریدی که سطح بالا هستن همون نمونه های اروپایی و امریکایی هستن هستن که گفتم و خودرو های هیبریدی این لیست در برابرشون ساده و سطح پایین هستن در کل که حساب کنیم در کل چندین مدل خودرو های پیشرفته از اروپا و امریکا هست که پیش فته ترین و بهترین سیستم های هیبریدی رو در جهان با فاصله زیاد رو دارن که همونها هستن که گفتم کلا در همه چیز هم بهترین و پیشرفته ترین و سطح بالا هستن اروپا و امریکا و همه چیز هم از خودشونه و کسی به گرد پاشون هم نمیرسه تو این مورد هم همینطور
Iman99
۱۹ مرداد ۱۴۰۱در هیبریدی های سنتی و معمولی هم کره و ژاپن هستن که هیبریدی های معمولی رو تولید میکنن
بهراد
۲۲ مرداد ۱۴۰۱حالا نه الزاما تویوتا همشون خوبن. ولی انصافا طراحی تویوتا پریوس یجوریه. نکه بد باشه ولی مثل طراحی نیسان جوک میمونه. عوام پسند نیست.
حسین
۱۷ مرداد ۱۴۰۱البته خوبه به این نکته اشاره کنید که جهان در مقاله هایی که از سایتهای آمریکایی ترجمه میکنین معنی آمریکا رو میده چون بازار چین و حتی اروپا رو در نظر نمیگیرند!
فرامرز
۱۷ مرداد ۱۴۰۱و اینکه این هیبریدی ها شامل پلاگین هیبریدی ها نمیشه. من به شخصه پلاگین هیبریدی ها رو ترجیح میدم چون با یه بار شارژ میتونی یه روز تو ترافیک تهران برونی (برای کارای روزانه و نه به عنوان تاکسی) بدون نیاز به بنزین. باتری هیبریدی های ساده خیلی کوچیکه و گاهی برد تمام الکتریکیشون زیر ۵ کیلومتره
سهیل
۱۷ مرداد ۱۴۰۱زیر ۵ کیلومتر! اینطوری که حیاط رو دور بزنه تموم میشه
phonix
۱۷ مرداد ۱۴۰۱به نظرم گزینه های بهتری نسبت به برقی ها هستن حداقل برای کشور هایی مثل ما که منابع فسیلی داریم و فاصله شهر های بزرگمون از هم زیاده
Pedram7
۱۷ مرداد ۱۴۰۱دربخش هیبریدی لوکس قفط لکسس ه
واقعا عالیه
Si
۱۷ مرداد ۱۴۰۱ژاپن صدر رو به هیچکس نمیده
Iman99
۱۹ مرداد ۱۴۰۱صدر و برتری از اروپا و امریکا هست صدر و برتری
و هیچ کسی هم نمیتونه بهش دست پیدا کنه
بقیه هم مگر تو چیزایی که برای اونها منسوخ شده و بهش اهمیت نمیدن یه حرکتی بزنن ولی بازم به گرد پای خود اروپا و امریکا کلا نمیرسن
Iman99
۱۹ مرداد ۱۴۰۱اروپا و امریکا صدر رو به هیچ کسی نمیدن
چون تو مواردی که برای خودشون منسوخ شده و مهم نیست چون سطح پایین هست تولیدشون رو میدن به کره و ژاپن مثل اینجا که ممکنه افراد کم اطلاعی که نمیدونن چه خبره میان فکر میکنن این صدره و یه جمله در موردش مینویسن که این اشتباه فکردنشون رو نشون میده
چون وقتی همه چیز رو در بالاترین سطح در نظر بگیرید میبینید که این هیبریدی های سنتی و معمولی خودشون سطح متوسط و معمولی هستن و در حد صدر نیستن که بخوهید این کلمه رو واسش بکار ببریم
درنتیجه صدر برای پیشرفته ترین سیستم های هیبریدی هست که از اروپا و امریکا هستن و کسی هم نمیتونه بهشون دست پیدا کنه
Iman99
۱۹ مرداد ۱۴۰۱در کل خدایی در صدر بودن و برتری و سطح بالا بودن و پیشرفته بودن و بسیار پیشرفته تر بودن و برتری و یکه تازی اروپا و امریکا قطعی و مطلقه و کلا از همه نظر در همه چیز هم بهترین و برتر و در صدر هستن و همه چیز هم از خودشونه خدایی و کسی به گرد پاشون هم نمیرسه و نمیتونه هم برسه
كارevol
۱۷ مرداد ۱۴۰۱دورش تموم شده دیگه هیبریدی
حق گوی باطل
۱۷ مرداد ۱۴۰۱کاراevo (اسمت شهاب نیست)شما حرف های بیهودتون کنتر نمیندازه؟
اتفاقا الان شیب افزایش فروش هیبریدی ها تازه شروع شده و از دیدگاه مردم آمریکا به صرفه تر هست از هیبریدی
كارevol
۱۷ مرداد ۱۴۰۱طرف اسمش باطل هست بعد به بقیه میگه بیهوده گو🤣تو اول یاد بگیر گل به خودی نزنی عزیزم بعد بیا کل کل کن سر بحث ماشین
اول متنو بخون بعد بیا ریپلای کن که سوتی ندی:
“با توجه به حرکت صنعت خودرو به سمت الکتریکیسازی کامل، عجیب نیست که توسعهٔ خودروهای هیبریدی جدید تقریباً متوقف شده است”
حق گوی باطل
۱۷ مرداد ۱۴۰۱من دوست های زیادی در کانادا و آمریکا دارم همشون میگن الکتریکی و پلاگین هیبرید ارزش خرید نداره چون گرون در میاد بهترین گزینه ممکن هیبریدی هست و فروش هیبریدی بشدت افزایش یافته
میتونی توی همین پدال هم سرچ کنی و متوجه مقایسه شیب فروش الکترریکی و هیبریدی در قاره های مختلف بشی
در آخر هم ی شماره کارت بفرست پول بریزم اینترنت بخرری یکم سطح دانلود کنی تا با ۳ تا اکانت از صنعت خودروسازی که بلد نیست ایمبولایزر درست کنه دفاع کنی😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
حق گوی باطل
۱۷ مرداد ۱۴۰۱توسعه متوقف شده
فروش صعودیه
ارزش جواب دادن نداری شهاب بی تی اس
JDM lover
۱۷ مرداد ۱۴۰۱تروخدا بس کن دیگه
بابا باشه فهمیدیم تو کره ای فنی ، تو هرپستی میای یه حرف میزنی که مثلا ژاپن رو بکوبی
خب چی میشه مثلا؟؟؟؟؟؟ برات سودی داره ژاپن رو بکوبی؟؟؟
تموم کن دیگه این بچه بازیا رو
Ilia2008
۱۷ مرداد ۱۴۰۱این آدما سه دستن
یا از یه چیزی خوششون میاد ولی فرهنگ درست حمایت کردن رو ندارن و بجاش بقیه رو می کوبن
یا یکی از بستگانش ماشین کره ای داره این چشم بسته و دور از واقعیت ازش حمایت می کنه
یا طرفدار این خواننده های جلف کره ایه و بخاطر همین هر چیزی که تو کره تولید میشه رو بهترین میدونه ( که این دسته سن پایینی دارن )
پورشه❤️
۱۸ مرداد ۱۴۰۱BTS FOR NEVER😂🤣🤣
ایلیا
۲۹ مرداد ۱۴۰۱بنده خودم آمریکایی فنم ولی به خودم اجازه نمی دم دروغ بگم و به ژاپن یا کره توهین کنم قطعا تمام صنعت های خودرو سازی در یک کلاس و سگمنت دست بالاتر رو دارن مثلا آمریکا تو ماسل کار و برقی ها .اتفاقا هیبریدی ها درسته که رو به توسعه نیست و خودرو های جدیدی طراحی و تولید نمیشه ولی فروشش صعودی اونم با توجه به جنگ اوکراین و بحران انرژی بیشترم میشه این دسته خودرو برای افرادی که دنبال خودرو اقتصادی و کم مصرف و یا دوستداران طبیعت بهترین گزینه است با توجه به قیمت گران پلاگین هیبرید و برقی ها .
Alan.r
۱۷ مرداد ۱۴۰۱ژاپنی ها کم مصرف ترین و اقتصادی ترین ماشین های هیبریدی رو میسازن
Iman99
۱۹ مرداد ۱۴۰۱نه آلمان کم مصرف ترین خودروی هیبریدی جهان رو داره و همچنین پیشرفته ترین خودروی هیبریدی جهان هم از آلمان هست یعنی پیشرفته ترین سیستم هیبریدی جهان
Iman99
۱۹ مرداد ۱۴۰۱آلمان رکورد دار کم مصرف ترین خودروی جهان هست با صدیز زیر ۱ یک لیتر که از این حیث رکورد داره
بعد میگن چرا جواب میدی خب جواب نادانی ها رو میدم که حقیقت روشن شه که الکی نظر ندهید
مخترع خودرو های هیبریدی هم آلمان و امریکا هستن که اولین خودرو های هیبریدی رو ساختن و اون زمان پیشرو بودن و الانم پیشرفته ترین و سطح بالا در این زمینه هستن و دست برتر رو دارن
اون خودروی آلمانی هیبریدی هم که کم مصر ترین خودروی هیبریدی جهان هست هم خودش تکنولوژی بسیار پیشرفته ای داره و قبلا هم رکورد دار کم مصرف ترین هودرو های درون سوز رو داشته
ولی آلمانی ها خواستن کم مصرف ترین هیبریدی رو هم بسازن پس دوباره از صفر تا صد دوباره یک خودروی هیبریدی جدید ساختن که رکورد دار کم مصرف ترین هیبریدی جهان هم دستشون باشه
پیشرفته ترین خودرو های هیبریدی جهان هم از آلمان( اروپا ) و امریکا هست کلا در همه چیز بهترین و سطح بالا و پیشرفته هستن اروپا و امریکا تو این مورد هم همینطور همه چیز هم از خودشونه و کسی به گرد پاشون هم نمیرسه
علی
۱۷ مرداد ۱۴۰۱چه خوشتون بیاد چه نه ،، تویوتا اولین و سرآمد هیبرید ها در جهان
Iman99
۱۹ مرداد ۱۴۰۱کاری به خودشمون اومدن یا نیومدن نداریم
کار به درستی حرف داریم که چیزی که گفتی اشتباهه
درستش اینه که میگم سرامد هیبریدی ها یعنی پیشرفته ترین ها که از جهت پیشرفته تر بودن و سطح بالا بودن آلمانی ها بسیار پیشرفته تر هستن و پیشرفته ترین سیستم هیبریدی جهان در خودرو های آلمانی هست که در پلاگین هیبرید و خودرو های پرفورمنس اونها استفاده شده
Iman99
۱۹ مرداد ۱۴۰۱اروپا و امریکا سرآمد هیبریدی ها در جهان
چون در این زمینه برای سرآمد بودن و پیشرو و برتر بودن باید به بالاترین سطح از این زمینه نگاه کنیم و ببینیم که پیشرفته ترین و بالاترین و سطح بالای این زمینه چی هست که از این نظر اروپا و امریکا سرآمد هیبریدی ها در جهان هستن و رکورد دار کم مصرف ترین خودروی هیبریدی جهان هستن و همچنین پیشرفته ترین سیستم های هیبریدی جهان رو دارن و در خودروهای پرفورمنس بالای اونها استفاده میشه و کلا از همه نظر در همه چیز بهترین هستن اروپا و امریکا و سطح بالا و پیشرفته هستن و همه چیز هم از خودشونه و کسی به گرد پاشون هم نمیرسه
و در کل اون چیزی که گفتی مثل اینه که بگی سرآمد دانش آموزان مقطع متوسطه اینها هستن درصورتی که سرآمد واقعی دانشجویان دانشگاه ها و آموزش عالی و پژوهشگران برتر هستن و اون دانش آموزان مقطع متوسطه هرچی که باشن و سرآمد خودشون باشن بازم در سطح دانشگاه نیستن و به پای اونها نمیرسن و در سطح متوسطه هستن چون سرآمد واقعی اون دانشگاهیان و پژوهشگران برتر هستن در این مثال که همون اروپا و امریکا هستن که سرآمد واقعی هستن
دکتر ع
۱۷ مرداد ۱۴۰۱جالب بود کلا خودروها از اسیای شرقی بود و خبری از اروپا و امریکا نبود
Iman99
۱۹ مرداد ۱۴۰۱اروپا و امریکا در سطوح بالا و سطح بالا فعالیت میکنن و یکه تازی میکنن میتونید برید ببینید پیشرفته ترین سیستمهای هیبریدی و بهترین سیستم های هیبریدی که سطح بالا هستن از کجا هستن که از اروپا و امریکا هستن که بهترین و پیشرفته ترین سیستم های هیبریدی سطح بالا رو در جهان دارن
در سطح معمولی و هیبریدی های سنتی هم راهو باز گذاشتن برای آسیا که اینهایی هستن که میبینی
و اونهایی که نمیبینی اگه چشاتو وا کنی و بالاتر رو ببینید میرسید به اروپا و امریکا که در همه چیز بهترین هستن تو این زمینه هم همینطور و کسی به گرد پاشون هم نمیرسه و همه چیز هم از خودشونه
JDM lover
۱۷ مرداد ۱۴۰۱بین اینا هوندا اکورد و کمری هیبرید رو خیلی میپسندم
سدان خونوادگی کم مصرف و جادار و با دوام 👌
Yasin
۱۷ مرداد ۱۴۰۱همه ژاپنی و کرهای
Iman99
۱۹ مرداد ۱۴۰۱در هیبریدی های پلاگین هیبرید و هیبریدی های پیشرفته و کلا پیشرفته ترین و بهترین سیستم های هیبریدی که سطح بالا هستن اروپا و امریکا دست برتر رو دارن که کلا بهترین و پیشرفته و سطح بالا هستن و همه چیز هم از خودشونه و کسی به گرد پاشون هم نمیرسه و در همه چیز بهترین و سطح بالای اون زمینه هستن و تو این زمینه هم همینطور
Iman99
۱۹ مرداد ۱۴۰۱تو هیبریدی های معمولی و سنتی هم کره و ژاپن هستن و راهو برای اینها باز گذاشتن تا در این سطح معمولی و سنتی فعالیت کنن