اگر به دنبال خرید لاستیک برای خودروی خود هستید و میخواهید بهترین لاستیک ایرانی را بشناسید این مقاله را دنبال کنید.
لاستیک خودرو اهمیت بسیار زیادی در ایمنی آن دارد چراکه تنها بخش تماس وسیله نقلیه با جاده به شمار میرود و وجود هرگونه مشکل در آن باعث از دست رفتن کنترل و پایداری خودرو خواهد شد. در سالهای اخیر پیشرفتهای قابلتوجهی در زمینه طراحی و تولید لاستیکهای کاراتر صورت گرفته و حتی برخی شرکتهای لاستیکسازی به دنبال توسعه نسل جدید لاستیکهای بدون باد هستند.
همچنین بخوانید:
افزایش قیمت ارز روی قیمت و کیفیت لاستیکها نیز تأثیر گذاشته و متأسفانه همچون گذشته شاهد وفور لاستیکهای باکیفیت از کمپانیهای معتبر دنیا همچون میشلن، پیرلی، کومهو، گودیر و… در کشور نیستیم؛ اما اگر به دنبال خرید بهترین لاستیک ایرانی باشید باید دو راه پیش رو خواهید داشت که یکی ثبتنام از طریق وبسایت شرکتهای عرضه کننده و دیگری مراجعه به بازار است که لاستیکها با قیمت بیشتری عرضه میشوند. درصورتیکه به دنبال خرید بهترین لاستیک ایرانی برای خودروی خود هستید این مطلب را از دست ندهید.
بهترین لاستیک ایرانی
در کشورمان چندین شرکت تولید کننده لاستیک وجود دارند که سعی کردهایم بهترین آنها را بر اساس تجربه تولید، میزان رضایت خریداران و قیمت محصولات خدمت شما عزیزان معرفی کنیم.
بارز
یکی از قدیمیترین شرکتهای عرضه کننده لاستیک در کشورمان بارز است که به خاطر تولید لاستیکهای بادوام و باکیفیت شناخته میشود. این شرکت طیف وسیعی از لاستیکها را برای خودروهای سواری و شاسیبلند تولید میکند و شما میتوانید با مراجعه به وبسایت این شرکت از چند و چون ثبت نام لاستیک دولتی بارز با قیمت کمتر آگاه شوید. درصورتیکه موفق به ثبتنام از این طریق نشوید امکان خرید از بازار با قیمتی بالاتر وجود خواهد داشت.
کویر تایر
دومین برند حاضر در لیست بهترین لاستیک ایرانی شرکت شناخته شده کویر تایر است. این شرکت در سال ۱۳۶۶ تأسیس گردید و هماکنون بزرگترین واحد صنعتی استان خراسان جنوبی به شمار میرود. کویر تایر با عرضه انواع لاستیکهای سواری و شاسیبلند سهم بیش از ۱۹ درصدی در تولیدات بخش سواری را در اختیار دارد. برای آگاهی از شرایط ثبتنام لاستیک کویر تایر میتوانید به صفحه ویژه آن در پدال مراجعه کنید.
یزد تایر
یزد تایر نیز از سابقه زیادی در زمینه تولید لاستیک برخوردار است و محصولات خود را با همکاری شرکت وردشتاین هلند تولید میکند. احتمالاً شما نیز موافق این موضوع هستید که در بین اکثر لاستیکهای ایرانی محصولات یزد تایر نرمی بیشتری دارند. اگر به دنبال خرید بهترین لاستیک ایرانی باشید حتماً محصولات یزد تایر را نیز در لیست خود قرار دهید.
ایران تایر
در بین شرکتهای داخلی تولید لاستیک ایران تایر جزو شناختهشدهترینهاست. این شرکت سابقهای بیش از ۶۰ ساله در این زمینه دارد و با همکاری شرکت ماتادور نسل جدید لاستیکهای رادیال سواری، شاسیبلند، ون و رادیال تجاری را تولید میکند. این شرکت در حال حاضر بیش از ۴۳۰ نمایندگی و ۱۰۰ مرکز خدمات پس از فروش دارد و محصولاتش به خاطر دوام بالا شناخته شدهاند.
گلدستون
شاید لاستیکهای تولیدی گلدستون به پای دیگر شرکتهای یاد شده نرسد اما محصولات گلدستون از دیرباز در بازار حضور دارند و رانندگان زیادی آنها را انتخاب میکنند. لاستیکهای گلدستون در سالهای اخیر بهبودهای زیادی نسبت به سالهای قبل دارند و قیمت آنها نیز مناسبتر است.
حال که لیستی از بهترین لاستیک ایرانی را خدمت شما عزیزان معرفی نمودیم بهتر است به ویژگیهای یک لاستیک خوب و نکات مهم در زمان خرید آن اشاره نماییم.
یک لاستیک خوب چه ویژگیهایی دارد؟
- چسبندگی
از آنجایی که لاستیکها تنها بخش تماس وسیله نقلیه با جاده هستند بنابراین چسبندگی آنها به مسیر نقش اساسی در ایمنی سرنشینان دارد. توانایی راننده در ترمز کردن، پیچیدن و شتاب گیری و یا حفظ پایداری در سرعتهای بالا همگی به چسبندگی لاستیکها بستگی دارد. هر نوع خاصی از لاستیک برای ارائه ویژگیهای ویژه در شرایط آب و هوایی خاص آن طراحی و ساخته میشود و به همین خاطر باید در زمان خرید لاستیک خودروی خود حداکثر دقت را داشته باشید.
- طول عمر
طول عمر یک لاستیک فاکتوری مهم در زمان انتخاب آن است. طراحی و کیفیت لاستیک تأثیر بسیار زیادی روی میزان کارکرد آن خواهد داشت و این موضوع میتواند روی هزینههای پرداختی شما تأثیر زیادی بگذارد. لاستیکهای مخصوص خودروهای اسپرت طول عمر کمتری نسبت به مدلهای استاندارد دارند زیرا عمده تمرکز آنها روی چسبندگی و پرفورمنس بالاست. میزان استفاده از خودرو و اهمیت دادن به حفظ و نگهداری لاستیک نیز روی طول عمر آن تأثیر مستقیم دارد.
- مصرف سوخت
آیا میدانید که اصطکاک لاستیک روی جاده سهم ۲۰ درصدی از مصرف سوخت خودرو دارد؟ لاستیکها تأثیر زیادی روی مصرف سوخت وسیله نقلیه میگذارند اما برخی از آنها دارای مواد و ترکیباتی برای کاهش اصطکاک با جاده هستند. حتماً در زمان خرید بهترین لاستیک ایرانی به این موضوع توجه کنید.
- هندلینگ
هندلینگ چگونگی واکنش خودرو به درخواستهای راننده همچون فرمان پذیری، شتاب گیری و ترمز و همچنین مواجهه با شرایط جاده است. لاستیکهایی با هندلینگ بالا تأثیر زیادی روی بهبود ایمنی دارند چراکه باعث پایداری خودرو شده و کنترل راننده روی وسیله نقلیه را افزایش میدهند. لاستیک دستورات راننده را به جاده منتقل میکند. بهطورکلی لاستیک خودروهای اسپرت برای ارائه حداکثر هندلینگ طراحی شدهاند.
- راحتی و سروصدا
یکی از عوامل اصلی ورود صدا به کابین خودرو مربوط به برخورد لاستیک با سطح جاده است. لاستیکهای خوب و مدرن از طراحی پیشرفتهای برای کاهش صدا و بهبود سواری خودرو بهره میبرند. آج لاستیک تأثیر زیادی روی این مسئله دارد و هرچقدر آج لاستیک طراحی پیچیدهتری داشته باشد به احتمال زیاد صدای بیشتری تولید خواهد کرد.
نکات مهم در زمان خرید لاستیک
هنگام خرید لاستیک جدید به نکات زیر دقت کنید تا بهترین لاستیک را انتخاب نمایید:
- در زمان خرید لاستیک فاکتورهایی همچون ابعاد خودرو، شرایط رانندگی و مسیرهای پرتردد، سرعت و… را مدنظر قرار دهید.
- لاستیک نیز مانند اشیای دیگر تاریخ تولید و انقضا دارد و به همین خاطر لاستیک بهروز را خریداری نمایید.
- روی هر لاستیک مشخصات آن همچون حداکثر سرعت و بار مجاز، اندازه تایر و… نوشته شده بنابراین بسته به مشخصات سازنده خودرو میبایست لاستیک مناسب را انتخاب کنید.
- لاستیکهای بسیار پهن اگرچه روی پایداری و هندلینگ خودرو تأثیر مثبت دارند اما در درازمدت سبب افزایش مصرف سوخت و وارد شدن فشار غیرعادی روی مجموعه جلوبندی و سیستم تعلیق میشوند به همین خاطر بهتر است لاستیکهای استاندارد و توصیه شده توسط شرکت خودروساز را انتخاب نمایید.
نرمترین لاستیک ایرانی
اگرچه تاکنون تستهای معتبری در زمینه بررسی نرمی لاستیکهای ایرانی صورت نگرفته اما بر اساس تجارب به دست آمده میتوان گفت لاستیکهای شرکت یزد تایر و کویر تایر جزو نرمترین محصولات تولید داخلی هستند.
قیمت لاستیک ایرانی
قیمت لاستیک بسته به شرکت سازنده و اندازه آن متغیر است. هماکنون میتوان با مراجعه به بازار آزاد و یا وبسایت برخی شرکتهای تولید کننده لاستیک اقدام به خرید کرد اما همانطور که میدانید قیمت لاستیک در بازار آزاد بیشتر است و از طرف دیگر شرکتهای عرضه کننده نیز محدودیت خرید یک جفت لاستیک برای هر خودرو در شش ماه را اعمال کردهاند. جهت خرید لاستیک ایرانی از شرکتهای کویر تایر و بارز میتوانید به صفحه ویژه آنها در پدال مراجعه کنید.
زیزیگولو
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳شاید نظرتون با من متفاوت باشه ولی تجربه من میگه لاستیکای ایرانی از لاستیکای چینی خیلی بهترن
علیرضا
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ولی من حس میکنم کیفیت لاستیکای چینی اگر تاریخ روز باشن از ایرانی بیشتره
اگر لاستیک عمری میخاین و دلتون برای سُر خوردن های مداوم در آج ۵۰ درصد به پایین تنگ شده بارز بخرین
اگر میخاین زود به زود لاستیک عوض کنید و نرم بودن لاستیک براتون مهمه کویر بخرید
اگر میخاین متفاوت باشین لاستیک رازی بخرید
و اگه از جونتون سیر شدید یا برای زاپاس میخاید گلدستون بخرید
ضمنا توی یه مقاله نوشته بود که یزد و رازی و گلدستون از یه کارخونه تولید میشن یکم به این قضیه دقت کنید!!!
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳یه سوال گلدستون چشه؟ بی کیفیته؟
علیرضا
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳تاریخ روزش همینجوری بی هوا میترکه
بهنام
۱۶ تیر ۱۴۰۳الان رو نمیدونم ولی به زمانی لاستیک های گلدستون انقدر خشک بودن و بی کیفیت که توی آب میرفتی ماشین لیز میخورد و همه اصطلاحا میگفتن این لاستیک ها صابونی هستن
متین
۲۲ آبان ۱۴۰۳لاستیک ترازانو لاستیک نرم و خوب و مقاومیه
Avan
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳لاستیک کارخانهای ماشیم من مارک چمپیرو بود و ۶۰ هزار کیلومتر بدون یک بار پنچری کار کرد.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳من به مدت حدود 20 سال روی 405 و پارس از یزدتایر مرکوری 205 استفاده کردم و راضی هستم
هم رانندگی خیابان زیاد داشتم و هم جاده با سرعت غیرمجاز
یک مرتبه هم کنترل ماشین از دستم خارج شد رفتم توی خاکی و سنگلاخ دور خودم چرخیدم ولی شکر خدا چپ نکردم
شرایط آب و هوای خراسان هم که می دونین زمستان تا منفی 10 درجه و ظهر تابستان در آفتاب به بالای 45 درجه میرسه
در تمام این احوال، واقعا یزد مرکوری برای من خوب کار کرد و مشکل ترکیدگی یا ورم یا تَرک ندیدم
سهیل
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳من ۶ سال یزدتایر دارم. جرات نمیکنم با جدیداش عوض کنم
Mercedes
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳فکر کنم لاستیک چینی هم مثل ماشیناشونه
جنس خوب هم قطعا داره
منتهی اشغالاش واسه ماست 😂
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳بینام تایر
حسین
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳یزد تایر بهترین لاستیک ایرانی بنظر بنده است.
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳اونم عالیه داش
بهزاد
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ایران خودرو قراره روور انگلیسو بخره !!!
B
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳این قرار ها تو این ۴۰، ۵۰ سالی زیاد بود الان که تحریمیم حرف مفته
Carl
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳فرق خاص ندارن شما با گودیر و میشلن و پیرلی طرف نیستین ک لاستیکای درجه یک تولید میکنن
قدیمی ترینشون ایران تایره
ولی اگه واقعا لاستیک بادوام میخواین
ببینین راننده تاکسی ها چی میندازن همونو بخرین
البته بیشتر به قیمت پایین نگاه میکنن خصوصا تو کشور ما و لاستیک ثبت نامی!
م
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳راننده تاکسی ها اکثریت گلدستون میندازن چون ارزونه باید ادم وسواس و پیگیر پیدا کنی ببینی اون چی میندازه اونو بخری
جلیل
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳من یه نفر وسواسی میشناسم اونم که فقط میشلین میندازه
امیرحسین
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳فقط کویر تایر
PegaSus
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳آقا نظر شخصی خودم رو بگم (که طی تجربه ای که در استفاده از این لاستیک ها داشتم این نتیجه گیری رو انجام دادم)، بهترین لاستیک ایرانی بارزه… من ماشینم پژو 405 هست و تمامی این برند هارو امتحان کردم تاحالا. لاستیک کویر کمی خشکه و به مرور زمان عاجش تیکه تیکه خورده و کنده میشه که اصلا چیز خوبی نیست. لاستیک یزد هم بشدت خشک و بی کیفیته، ایران تایر لاستیکای به نسبت (نه خیلی) خوبی میزنه. گلدستون هم بنظرم بیشتر اسم در کرده و زیاد راضی کننده نیست (چه از نظر نرمی و فرمان پذیری چه از نظر کیفیت و دوام). ولی الان یک ساله لاستیک بارز استفاده میکنم و واقعا راضیم. چیز جالبی که در این مدت دیدم اینه که: با وجود اینکه نرم ترین سری لاستیک های بارز رو استفاده میکنم، ولی خیلی کم عاج هاش خورده شده!!! محل رفت و آمد من جاده ی بشدت خرابی داره و بخاطر اینکه زمین کشاورزی دارم، باهاش تو جاده خاکی، علفزار، سنگریزه و گل لای و… زیاد رانندگی کردم. اما واقعا آخ نگفته و مخصوصا تو جاهای پر از چاله چوله و ناهموار، 80 درصد ضربات مسیرو میگیره (خیلی نرمه). یچیزی هم بگم الان همتون میریزید سرم، ولی خبببب… 😂 من لاستیک میشلن هم استفاده کردم و بنظرم نزدیک ترین لاستیک بهش از هر جهت بارزه. (نمیگم به پای میشلن میرسه ها، اما با ارفاق میتونه نظر یه فردی که میشلن استفاده کرده رو جلب کنه). آقا خلاصه که من پاره شدم تا اینهمه طومار بنویسم براتون 😂 شما هر لاستیکی بندازید به حال من هیچ فرقی نداره… فقط خواستم تجربه مو باهاتون به اشتراک بذارم. امیدوارم این حرفایی که زدم بدردتون بخوره و تو انتخاب لاستیک مناسب کمکتون کنه. از تمامی کاربران محترم پدال هم معذرت میخام اگه سرتونو درد آوردم، موفق باشید.
پ.ن: مدل لاستیکی که خودم استفاده میکنم بارز proride p610 هست. تو این عکس میتونید تفاوت مدل های مختلف لاستیک های بارز رو مشاهده کنید:
https://barez.org/files/ckeditor/2022/9/%D9%86%D9%85%D9%88%D8%AF%D8%A7%D8%B1%20%DA%A9%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D9%84%D9%88%DA%AF%20%D9%86%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C%203_1664346031.jpg
معین
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳عالی بود. ممنون. یک متن خود از تجربه شخصی.
Muty
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳حاجی
1- لاستیک کویر کمی خشکه ( نرمترین لاستیک ایرانی کویره) ولی قبول دارم به مرور زمان عاجش تیکه تیکه خورده و کنده میشه
2- لاستیک یزد هم بشدت خشک و بی کیفیته ( از نظر نرمی دومین کیفیت را داره)
3- ایران تایر لاستیکای به نسبت (نه خیلی) خوبی میزنه.
4- گلدستون هم بنظرم بیشتر اسم در کرده (کجا گفته شده گلدستون اسم در کرده ؟!!! البته درست میگن اسم در کرده ولی در بدنامی)
اینکه بارز براتون نرم ترین لاستیک ایرانی برام جای تعجبه
و این هشتاد درصدی که ضربات جاده رو میگیره چطوری محاسبه کردی دادا :-)
البته در تکمیل فرمایسات شما بگم :
کویر =
+ نرمترین لاستیک ایرانی و هندلینگ خوب
– عمر کمتر به نسبت بارز و کنده شدن گل تایر اگه مسیر خاکی زیاد میرید
بارز =
+ بیشترین عمر در لاستیک های ایرانی
– بعد از مدتی بشدت سُر میشه ، بعده چند سال آج ها کاملا روبراه هستن اما باید تعویض بشه
یزد =
متوسط موارد بالا
ایران تایر را تجربه اش را نداشتم
و
گلدستون بی کیفیترین
علی
۱۸ آبان ۱۴۰۳داداش خیلی پیچیده توضیح دادی
من که متوجه منظورت نشدم
رضا
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳من لاستیک بارز استفاده میکنم. همیشه هم به دلیل خشک شدن و ترمز با ABS عوض کردم. بیشتر از ۳ سال خشک میشه و ترمز خوبی برای خودرو ایجاد نمی کنه.
مهربد
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳بررسی و نظر دادن در مورد ویژگی لاستیک ها، تنها با نام برند، بسیار ساده لوحانه و غیر کارشناسی است.
هر برندی، مدل های گوناگون دارد که شامل گرید های مختلف از چسبندگی، نرمی و کیفیت ترمز و سرعت است که در سایز های گوناگون عرضه می شود.
به عنوان نمونه، لاستیک سازی بارز، در محصولات سواری، 9 گرید دارد که هر کدام ویژگی های خود را دارد.
amirboss
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳جدا از تجارب شخصی و برند لاستیک
هر لاستیکی با هر شکل عاج و هر جنس برای یه آب و هوا ساخته شده.
در شرایط آب و هوای گرم و درجه حرارت بالا، لاستیکهای تابستانه با عمق گلی و طراحی پروفیل خاص برای جلوگیری از سایش زیاد و افزایش راندمان در دماهای بالا مناسب هستند. لاستیکهای تابستانه با ترکیبات روغنی و ساختار مخصوص خود به خوبی با دماهای بالا سازگارند و دارای عمر طولانیتری هستند.
در بارندگی و شرایط خیس
برای شرایط جادههای خیس و آب و هوای بارانی، لاستیکهایی با طراحی پروفیل خاص برای افزایش کشش و کنترل در شرایط مرطوب و خیس مناسب هستند. این نوع لاستیکها دارای شیارهای عمیقتر و طراحی خاص برای تخلیه آب از زیر لاستیک هستند تا جلوگیری از آبگرفتگی و افزایش کشش در شرایط مرطوب. همچنین، ترکیبات روغنی و ساختار خاص این لاستیکها باعث میشود که در شرایط خیس و بارانی عملکرد خوبی داشته باشند.
در هوای سرد و برفی
برای شرایط آب و هوای زمستانی و جادههای برفی، لاستیکهای زمستانی یا لاستیکهای ترکیبی (all-season) مناسب هستند. این نوع لاستیکها دارای ویژگیهای خاصی برای عملکرد بهتر در شرایط زمستانی هستند. لاستیکهای زمستانی دارای پروفیل عمیقتر، شیارهای بزرگتر و طراحی خاص برای افزایش کشش و کنترل در برف و یخ میباشند.
به طور کلی، برای شرایط زمستانی و جادههای برفی، استفاده از لاستیکهای زمستانی یا ترکیبی با نشانگذاری M+S یا سهقلوی کوهستان توصیه میشود تا عملکرد و ایمنی بالاتری در این شرایط فراهم شود.
اما مهمترین نکته برای هر لاستیک تنظیم باده.
تنظیم باد لاستیک خودرو یکی از مهمترین مواردیه که برای ایمنی و عملکرد خودرو باید به اون توجه بشه. تنظیم صحیح باد لاستیکها بر اساس فشار هوا توصیه شده توسط تولید کننده خودرو و یا تولید کننده لاستیک، کمک میکنه تا در کنترل خودرو، صرفهجویی در سوخت، عمر بیشتر لاستیک و کاهش خطرات رانندگی موثر باشه.
Sevlan
۵ اردیبهشت ۱۴۰۳من لاستیک گلدستون حدود شش ماهی میشه رو ۴۰۵ انداختم ، شنیده بودم کیفیت لاستیکاش نسبت به قبل بهتر شده ، ولی چون قیمتش با جیبم تناسب داشت خریدم ، دوستان ولی باور کنید کیفیتش نسبت به چن سال پیش واقعا فرق کرده ، ظاهرا الان داره تحت لیسانس یه شرکت هلندی لاستیک تولید میکنه ، در ضمن یزد تایر و رازی و گلدستون همشون یه زیر مجموعهان
بختیاری
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳یک جفت لاستیک بارز که زیر تارا بستن ، در کیلومتر ۳۰۰۰ قر شدن و نمایندگی هم زیر بار نمی رود…
متین
۲۲ آبان ۱۴۰۳من فقط لاستیک TRAZANO چین استفاده می کنم فوقالعاده نرم که دست انداز را اصلا احساس نمی کنید و فرمان پذیری بسیار نرم و عالی. ضمنا جلوبندی هم سالمتر می مونه.