بهترین شاسی بلندهای ژاپنی کدام مدلها هستند؟ کدامیک از آنها در بازار ایران موجودند و قیمت آنها چقدر است؟
خودروسازان ژاپنی به خاطر تولید محصولاتی با کارایی بالا، قیمت مناسب، ایمن و مهمتر از همه مطمئن و قابلاطمینان شناخته میشوند. در سالهای اخیر تب خرید شاسی بلندها توسط مشتریان بالا گرفته و ژاپنیها نیز محصولات شاخص و قابلتوجهی را در سطح جهانی تولید کردهاند. تا همین چند سال پیش که واردات خودرو به کشورمان آزاد بود برخی از این خودروها نیز در کشورمان حضور پیدا کردند هرچند افزایش قیمت خودرو به آنها نیز سرایت کرده و شاهد خرید و فروش شاسی بلندهای ژاپنی با قیمتهای نجومی در بازار هستیم. ما سعی کردیم بهترین شاسی بلندهای ژاپنی سال ۲۰۲۳ را در یک لیست گردآوری کرده و خدمت شما عزیزان تقدیم کنیم پس همراه ما باشید.
در همین زمینه بخوانید:
بهترین شاسی بلندهای ژاپنی
مزدا CX-90 مدل ۲۰۲۴
مزدا CX-90 یک شاسیبلند سه ردیفه کاملاً جدید با کابین راحت و ظریف و تجهیزات استاندارد زیاد از جمله نمایشگرهای بزرگ و لمسی است. این خودرو با سه نوع پیشرانه از جمله قوای محرکه پلاگین هیبریدی در دسترس است هرچند انتخاب چنین پیشرانهای با قیمت بیشتر همراه خواهد شد. CX-90 خودرویی هفتنفره با ۱۱ تیپ گوناگون است و محبوبترین نمونه آن با نام Preferred Plus شناخته میشود که پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۳ لیتری توربو و سیستم چهار چرخ محرک دارد و قیمتش از حدود ۴۷ هزار دلار شروع میشود. خودروی موردبحث از متریال باکیفیتی استفاده کرده و کابینی جادار و راحت دارد. دو پیشرانه توربوی بنزینی و یک نسخه پلاگین هیبریدی نیرو محرکه این شاسیبلند ژاپنی را تشکیل میدهند.
از جمله رقبای مزدا CX-90 در بازارهای جهانی میتوان به کیا تلوراید و هوندا پایلوت اشاره کرد که اولی قیمت کمتری داشته و تریم های آفرود نیز ارائه میکند اما کابین آن ظرافت مزدا را ندارد. پایلوت اما از کابین درخور توجه و قیمت رقابتی سود میبرد هرچند هیچیک از این خودروها بهصورت هیبریدی عرضه نمیشوند. لینکلن آویاتور نیز محصولی پلاگین هیبریدی است اما حدود ۱۰ هزار دلار گرانتر از بهترین نسخه CX-90 خواهد بود.
سوبارو کراس ترک ۲۰۲۴
یکی دیگر از بهترین شاسی بلندهای ژاپنی همین کراس ترک است که تواناییهای آفرود خوبی دارد. سیستم چهار چرخ محرک به همراه کابینی بادوام باعث میشوند کراس ترک گزینهای ایده آل برای ماجراجویی آخر هفته باشد. سوباروکراس ترک محصولی ۵ نفره است که در ۵ تیپ عرضه میشود و محبوبترین آنها مدل پریمیوم با قیمت حدود ۲۷ هزار دلار خواهد بود. این مدل با پیشرانه ۲ لیتری و سیستم چهار چرخ محرک در دسترس است. سومین نسل کراس ترک از طراحی جدیدی سود میبرد و فضای کابین و بار زیادی دارد. این خودرو همانند تمامی محصولات سوبارو به سیستم چهار چرخ محرک مجهز است و سیستم کمک به حرکت در سرپایینی نیز به رانندگان کمک خواهد کرد.
اگرچه بهروزرسانی ظاهری کراس ترک را میتوان حداقلی دانست اما در کابین شاهد نمایشگر جدید ۱۱.۶ اینچی خواهید بود. صندلیها نیز راحتتر هستند و سواری خودرو نیز بسیار ساکتتر از قبل است. کراس ترک ۲۰۲۴ دیگر بهصورت پلاگین هیبریدی عرضه نمیشود و تنها با پیشرانههای ۲ لیتری ۱۵۲ اسب بخار و ۲.۵ لیتری با ۱۸۲ اسب بخار قدرت قابل انتخاب است. از جمله رقبای این خودرو میتوان به هوندا HR-V اشاره کرد که کابین بهتری دارد اما فاقد تواناییهای آفرود کراس ترک است. جیپ رنگید نیز در تیپهای گوناگون عرضه میشود و تواناییهای آفرود خوبی دارد اما گرانتر خواهد بود. کیا سلتوس یک رقیب دیگر برای کراس ترک است که قیمت پایینی داشته اما فاقد سیستم چهار چرخ محرک استاندارد خواهد بود.
تویوتا گرند هایلندر ۲۰۲۴
گرند هایلندر جدید شاسیبلندی هوشمند، کممصرف و جادار برای خانوادههاست. این خودرو میتواند ۷ یا ۸ نفر را با راحتی تمام جابجا کرده و درعینحال تمامی نیازهای آنها را برطرف کند. این خودرو در ۷ تیپ عرضه میشود و پرطرفدارترین آنها مدل XLE AWD با قیمت ۴۶ هزار دلار است. این مدل به پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری توربو و سیستم چهار چرخ محرک مجهز است. نکته جالب اینکه فضای کابین این خودرو بیشتر از تویوتا هایلندر یا حتی تویوتا سکویاست. از نظر فضای بار و سرنشین ردیف سوم، گرند هایلندر بهتر از شورولت تراورس، کیا تلوراید و فولکسواگن اطلس عمل میکند.
اگرچه این کلاس از شاسی بلندها به خاطر مصرف سوخت کم شناخته نمیشوند اما گرند هایلندر خودرویی نسبتاً کممصرف خواهد بود. شاسیبلند موردبحث با سه نوع پیشرانه در دسترس است که اولی از نوع ۴ سیلندر توربو با ۲۶۵ اسب بخار قدرت و دو نمونه هیبریدی دیگر که نمونه پرچمدار آنها ۳۶۲ اسب بخار قدرت دارد. قیمت گرند هایلندر در مدل پایه از ۴۵ هزار دلار شروع شد و به حدود ۶۰ هزار دلار برای مدل فول هیبرید پلاتینیم مکس میرسد. تمامی تجهیزات مدرن خودروها از جمله نمایشگر ۱۲.۳ اینچی استاندارد و بسته ایمنی کامل تویوتا در دسترس مالکان هستند.
نیسان آریا ۲۰۲۴
نیسان محصولی کاملاً جدید و برقی را تولید کرده است. آریا بهصورت دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک در دسترس است و در ۷ نسخه عرضه میشود که محبوبترین آنها مدل Evolve+ e-4ORCE با قیمت حدود ۵۵ هزار دلار و سیستم چهار چرخ محرک خواهد بود. آریا به عنوان دومین محصول بدون آلایندگی نیسان، بزرگتر و قویتر از لیف عمل میکند و سواری لذتبخشتری دارد. کابین جادار این خودرو نیز باب میل خانوادهها خواهد بود.
آریا با یکبار شارژ مسافت ۳۴۸ کیلومتری را طی میکند اما اگر باتری بهبود دهنده شعاع حرکتی نیز به خودرو اضافه شود برد آن به ۴۶۵ تا ۴۹۰ کیلومتر خواهد رسید. ژاپنیها همچنین بسته کاملی از سیستمهای کمکراننده را برای این خودرو در نظر گرفتهاند. از جمله رقبای آریا میتوان به هیوندای آیونیک ۵، کیا EV6 و فورد موستانگ مک ای اشاره کرد.
لکسوس RX 2024
پس از بازنگری اساسی در سال قبل، لکسوس RX یکبار دیگر جزو بهترین شاسی بلندهای ژاپنی در کلاس خودروهای لوکس و میان سایز است. این خودرو ترکیبی از راحتی، تکنولوژی، کارایی و اشرافیت است و تمامی انتظارات را برآورده میسازد. لکسوس RX خودرویی ۵ نفره است که در ۱۱ تیپ عرضه میشود و محبوبترین آنها مدل RX 350 F SPORT Handling AWD که حدود ۵۸ هزار دلار قیمت دارد و از پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۴ لیتری هیبرید و سیستم چهار چرخ محرک سود میبرد. برخلاف نسل قبلی، RX جدید فقط بهصورت ۵ نفره عرضه میشود و دیگر خبری از مدل L نیست.
در همین زمینه بخوانید: راهنمای خرید لکسوس RX 350 کارکرده
RX مدل ۲۰۲۴ خودرویی جادار است و از فضای زانو و سر بسیار خوبی سود میبرد. همانند تمامی نسلهای پیشین این خودرو از متریال باکیفیت استفاده کرده است. این شاسیبلند ژاپنی به دو صورت بنزینی و هیبریدی عرضه میشود و البته عضو جدید خانواده نیز مدل پلاگین هیبریدی 450h+ خواهد بود. از جمله رقبای این خودرو میتوان به آلفارومئو استلویو و بی ام و X5 اشاره کرد که سواری جذابتری دارند اما از نظر راحتی به پای RX نمیرسند. جنسیس GV80 رقیب نزدیکتری به این برند ژاپنی خواهد بود زیرا اولویت اصلی خود را راحتی میداند. همین موضوع درباره لینکلن ناتیلوس نیز صدق میکند. در خاتمه باید گفت نسلهای پیشین RX به کشور ما نیز وارد شدهاند و اکثر افراد از آن به عنوان خودرویی بادوام، نرم و کم استهلاک نام میبرند.
هوندا پایلوت ۲۰۲۴
یکی از بهترین شاسی بلندهای ژاپنی را میتوان هوندا پایلوت دانست که انتخاب اول اکثر خانوادههاست. این خودرو از ظاهری خشن سود برده و کابینی بزرگ و جادار دارد. پایلوت ویژگیهای مدرن رفاهی و ایمنی را نیز ارائه میکند. این خودروی ۸ نفره در ۷ تیپ عرضه میشود و محبوبترین آنها مدل تورینگ AWD با قیمت ۵۰ هزار دلار است. در دل این مدل پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری و سیستم چهار چرخ محرک قرار میگیرد.
پایلوت بزرگترین شاسیبلند هونداست و در کلاس شاسی بلندهای میان سایز و سه ردیفه نیز خودروی محبوبی به شمار میرود. نسل جدید این خودرو سال قبل تولید شد و خشنتر از قبل به نظر میرسد. البته سواری خودرو همچنان نرم و مشابه سدان هاست و بنابراین انتخاب اول بسیاری از خانوادهها به شمار میرود. نیروبخش پایلوت یکی از بزرگترین پیشرانههای این کلاس یعنی ۶ سیلندر با ۲۸۵ اسب بخار قدرت است. پایلوت علیرغم ابعاد بزرگ خودرو سواری چابک و سرزندهای دارد و حتی با وجود بار و سرنشین کامل نیز قدرت کافی را در اختیار راننده میگذارد. برخلاف اکثر رقبا، پایلوت تواناییهای آفرود خوبی در تریم تریل اسپرت دارد. این مدل از سیستم تعلیق بهبود یافته، لاستیکهای کاراتر و دیگر ویژگیهای مخصوص آفرود سود میبرد.
لکسوس RZ مدل ۲۰۲۳
شاسیبلند لوکس و برقی لکسوس RZ اولین محصول بدون آلایندگی این برند به شمار میرود هرچند از نظر شعاع حرکتی و قیمت قافیه را به رقبا میبازد. RZ در دو تیپ عرضه میشود و مدل محبوبتر 450e لاکچری AWD آن ۶۵ هزار دلار قیمت دارد. اگر RZ چند سال پیش تولید میشد شاید جزو بهترینهای بازار میبود اما در بازار کنونی رقبای زیادی با عملکرد بهتر وجود دارند. درحالیکه تسلا مدل Y شعاع حرکتی بیشتر از ۴۸۰ کیلومتری دارد، برد RZ به ۳۵۵ کیلومتر میرسد و اگر مدلهای مجهز به رینگهای بزرگتر را سفارش دهید این میزان شعاع حرکتی کمتر هم خواهد شد.
اگرچه RZ شاسیبلندی جادار است اما مدل Y و مرسدس بنز EQB چیزهای بیشتری ارائه میکنند. از طرف دیگر محصول تسلا و حتی ولوو C40 ریشارژ خودروهای سریعتری هستند. شاید RZ مناسب طرفداران لکسوس و افرادی باشد که سفرهای طولانی نمیروند و نمیخواهند ۶۰ هزار دلار یا بیشتر را صرف چنین خودروهایی کنند.
مزدا CX-50 2024
مزدا CX-50 در کلاس بسیار رقابتی شاسی بلندهای کوچک حرفهای زیادی برای گفتن دارد. این خودرو که در ۸ تیپ عرضه میشود قیمت ۳۵ هزار دلاری برای مدل محبوب پریمیوم دارد. CX-50 مدل ۲۰۲۴ با عرضه در بازار سریعاً محبوب شد. ژاپنیها میخواهند به برندی لوکس تبدیل شوند و CX-50 نیز طراحی احساسبرانگیز خود را با کابینی مجهز و پرفورمنس قابلتوجه ترکیب کرده است. این خودرو را نباید با CX-5 اشتباه گرفت هرچند دو خودرو ابعاد مشابهی دارند اما CX-50 بهصورت استاندارد از سیستم چهار چرخ محرک استفاده میکند و قیمت بالاتری دارد. در کابین نیز از متریال لوکستر و باکیفیتتر استفاده شده است.
خودروی موردبحث با دو پیشرانه در دسترس خواهد بود که البته ما نمونه توربو با ۲۵۶ اسب بخار را ترجیح میدهیم. اگرچه مصرف سوخت CX-50 خیلی بالا نیست اما در مقایسه با رقبایی همچون نیسان روگ، هیوندای توسان و تویوتا راو ۴ بیشتر خواهد بود. این محصول جذاب مزدا هندلینگ خوبی داشته و سواری آن جذابتر از اکثر رقباست.
هوندا CR-V 2024
CR-V جزو پرفروشترین شاسی بلندهای بازار آمریکاست چراکه از کابین جادار، فضای بار قابلتوجه، سواری نرم و مصرف سوخت مناسب برخوردار است. شاسیبلند ۵ نفره هوندا با ۶ تریم عرضه میشود و محبوبترین آنها EX-L AWD با قیمت حدود ۳۷ هزار دلار است. این مدل از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو و سیستم چهار چرخ محرک استفاده میکند. نکته مهم اینکه CR-V پرفروشترین شاسیبلند این خودروساز در آمریکا به شمار میرود و سال قبل نیز بهطور کامل بازنگری شد.
از نقاط قوت این خودرو میتوان به مصرف سوخت پایین، کیفیت ساخت بسیار خوب و ایمنی بالا اشاره کرد. تمامی نسخههای این خودرو از فرمان دقیق و سواری نرم و روان سود میبرند. البته از نظر هندلینگ میتوان گفت مزدا CX-5 گزینه بهتری خواهد بود. افرادی که به دنبال گزینهای آفرود هستند باید به دنبال سوبارو فارستر یا تویوتا راو ۴ باشند. البته درخشش واقعی CR-V در کابین خواهد بود چراکه از طراحی ساده و اسپرت استفاده کرده و متریال باکیفیتی در آن دیده میشوند.
هوندا HR-V 2024
یکی دیگر از بهترین شاسی بلندهای ژاپنی هوندا HR-V است که با استایل اروپایی، کابین خوشساخت و جادار و تجهیزات مناسب خودنمایی میکند. محبوبترین نسخه این خودرو با نام اسپرت AWD شناخته میشود و قیمت ۲۹ هزار دلاری دارد. این مدل از پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری و سیستم چهار چرخ محرک استفاده میکند. HR-V کوچکترین و ارزانترین شاسیبلند هونداست و درعینحال جزو پرفروشترین قدبلندهای بازار آمریکا به شمار میرود. از جمله رقبای کلیدی هوندا در این کلاس میتوان به تویوتا کرولا کراس، مزدا CX-30، کیا سلتوس و هیوندای کنا اشاره کرد.
هوندا برای حفظ جایگاه خود در این کلاس نسل جدید HR-V را سال قبل معرفی کرد و این خودرو از نظر طراحی، فضای کابین، ایمنی و سواری بهبود یافت. آنچه بیش از همه ما را تحت تأثیر قرار میدهد هندلینگ سرزنده و سواری نرم این خودروست. به لطف سیستم تعلیق مستقل عقب که از CR-V گرفته شده است شاهد خودرویی با سواری جذاب هستند. کیفیت ساخت و طراحی جذاب کابین HR-V نیز احساسبرانگیز خواهد بود.
تویوتا راو ۴ مدل ۲۰۲۴
از جمله بهترین شاسی بلندهای ژاپنی که در کشور ما نیز پرطرفدار است میتوان تویوتا راو ۴ را نام برد. این خودرو در طول این سالها تکامل یافته تا به یک شاسیبلند بسیار توانا و خانوادگی با کابینی جادار تبدیل شود. راو ۴ با طیف وسیعی از پیشرانهها از جمله نمونه پلاگین هیبریدی عرضه میشود و هزینههای نگهداری کمی دارد. اگرچه گیربکس CVT این خودرو باب میل همه نخواهد بود اما شهرت تویوتا در تولید محصولاتی مطمئن و بادوام رضایت تمامی خریداران را جلب خواهد کرد.
قیمت راو ۴ مدل ۲۰۲۴ در بازار آمریکا از حدود ۳۰ هزار دلار شروع میشود. راو ۴ پرفروشترین خودروی غیر وانت پیکاپ بازار آمریکاست و دلایل خوبی نیز برای آن وجود دارد. کابین جادار، مصرف سوخت پایین و ظاهر خشن از جمله ویژگیهای مثبت این خودرو هستند. راو ۴ بهصورت چهار چرخ محرک نیز عرضه میشود و از تجهیزات زیادی برخوردار است. نسخههای استاندارد راو ۴ به پیشرانه ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری مجهز هستند هرچند میتوان نسخههای هیبریدی و پلاگین هیبریدی آن را نیز انتخاب کرد. اکثر مالکان راو ۴ نسلهای قبل در کشور ما از این خودرو به عنوان شاسیبلندی جادار، خوشساخت و کممصرف نام میبرند هرچند استفاده از نام تویوتا باعث شده این خودرو قیمتی غیرمنطقی در کشورمان داشته باشد.
لکسوس LX 2023
در لیست ما نسل جدید تویوتا لندکروزر نیز میتوانست حضور داشته باشد اما ترجیح دادیم برادر لوکستر آن یعنی LX را وارد میدان کنیم. LX یک شاسیبلند بزرگ، فول سایز و لوکس است که از نظر تواناییهای آفرود نیز کمبودی ندارد. یکی از مدلهای جذاب LX با نام LX600 شناخته میشود که به پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربو با ۴۰۹ اسب بخار قدرت، گیربکس ۱۰ سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک مجهز است. از جمله رقبای این خودرو میتوان به بی ام و X7 و کادیلاک اسکالید اشاره کرد. لکسوس شاسیبلندی با سواری نرم تولید کرده و سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم نیز دلیل اصلی چنین سواری روانی است.
قیمت لکسوس LX 2023 از حدود ۹۲ هزار دلار شروع میشود. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۴ لیتری توئین توربوی این خودرو در تویوتا لندکروزر نیز وجود دارد هرچند با توجه به سابقه استفاده لکسوس از قوای محرکه هیبریدی انتظار میرود در آینده نسخه هیبریدی آن نیز تولید شود. نسل پیشین لکسوس LX نیز به تعداد محدود در کشورمان حضور دارد و با قیمتهای فراتر از تصور خرید و فروش میشود. واضح است که در لیست بهترین شاسی بلندهای ژاپنی خودروهای بسیار دیگری نیز میتوانستند قرار بگیرند اما شاید ذکر تکتک آنها از حوصله بسیاری از عزیزان خارج میشد. به همین خاطر از شما خواهش میکنیم گزینههای موردعلاقه خود را در بخش نظرات برای ما و دیگر کاربران معرفی کنید.
رومانی>چین>فرانسه
۲۸ مهر ۱۴۰۲حضرت عشق مزدا . بهترینه ژاپن هوندا میدرخشند
بنظرم نیسان روگ هم میتونست باشه
Godfather orj
۲۸ مهر ۱۴۰۲یه وقتایی میگم خدارو شکر تو ایرانیم و اینقدر حق انتخاب نداریم…
amir
۲۸ مهر ۱۴۰۲رده بندی بنده در این لیست
۱- لکسوس lx
2-راو ۴
3- لکسوس rx
4-هوندا HR-V
5-هوندا CR-V
6-تویوتا گرند هایلندر
7-مزدا cx-90
8-مزدا cx-50
9-هوندا پایلوت
10-لکسوس RZ
11-نیسان آریا
12-سوبارو کراس ترک
amir
۲۸ مهر ۱۴۰۲مشکل رده بندیه کجاشه که دیس خورده ممنون میشم یکی بهم بگه
شیما
۲۸ مهر ۱۴۰۲lx بدترینه
مجید
۲۸ مهر ۱۴۰۲مرد حسابی مزدا cx90 رو آمدن کارشناسها انتخاب کردن بعد هنوز هیچ کدوم از این ها رو ندیدی میگی لکسوس
A.az
۲۸ مهر ۱۴۰۲کراس ترک رو گذاشتی آخر
قلیدون!
۳۰ مهر ۱۴۰۲ماهم که داریم کشکمون رو میساییم! وا وارداتمون هم شد واردات بنجلهایه چینی با قیمت سرسام آور.چرا اینطوریم ما!؟
A.az
۲۸ مهر ۱۴۰۲کراس ترک رتبه آخره!
Amir Ali
۲۸ مهر ۱۴۰۲مگه مقاله کامله؟
که رده بندی شما کامل از آب در بیاد؟
حمید
۲۸ مهر ۱۴۰۲مقاله پر پیمونو عالی بود، جای نیسان روگ و مورانو در لیست خالی بود
rezam5
۲۸ مهر ۱۴۰۲لطفا یه لیست هم از خودرو های اس یو وی آمریکایی بزارید
همایون
۲۸ مهر ۱۴۰۲دو تا مسئله یکی اینکه دقت کنید تمام محصولات موفق بازارهای جهانی منجمله خودروهای این لیست بیش از پنج تیپ مختلف در سطح تجهیزات مختلف و انجین های مختلف دارند تا بازه قیمتیشون خیلی وسیع بشه کاشکی خودروسازهای ما یاد میگرفتند اینجوری به جای اینکه ایران خودرو چندین محصول مختلف رو روی یک پلتفرم در ظاهر های مختلف با آپشن های مختلف و قیمت های مختلف بفروشه همرو میکرد یک خانواده محصول مثلا همینجوری میگم بجای پژو پارس و سورن پلاس هر کدوم تو چند مدل و دنا ها تو سه مدل مختلف ما یه محصول رو همین پلتفرم قدیمی و از رده خارج میداشتیم که از مدل موتور ایکس یو هفت با کمترین اپشن و قالپاق و صندلی پارچه ای دستی و بدون مانیتور میداشت تا نمونه ای اف هفت توربو با گیربکس اتوماتیک و رینگ اسپرت اینچ بالا با سیستم صوتی قوی و صندلی برقی گرم کن دار اینجوری قطعه سازها هم راحت تر میشدند بعد چون تیراژ قطعات خیلی میرفت بالا و خط تولید تک محصولی میشد دقت مونتاژ و تولید هم میرفت بالا و هزینه ها هم کمتر میشد
ADAK
۲۸ مهر ۱۴۰۲از دم عالی
چشم بسته انتخاب بشه ، باز ضرر نمیشه
فقط اون تناسب و چشم نوازی سالها قبل همش به عجق وجق بودن تبدیل شده! نه در خودروهای ژاپنی در کل خودروسازی دنیا
شما اون تناسب و زیبایی آکورد ، cr-v ، HR-V و لکسس rx های قبلی رو مقایسه کنین با اینا
بنظرم مزدا نسبت به قبل افول طراحی مخصوصا خارجی نداشته و تویوتا
Amir Ali
۲۸ مهر ۱۴۰۲پسر خوب باز گاف دادی، یه شاهکار رو جا انداختی:
– ۵۰ هزار دلار
– آفرود خیلی قوی
– کیفیت ساخت عالی
– سواری فوق العاده نرم
– موتور تنفس طبیعی V8
« نیسان پاترول »
علی
۲۹ مهر ۱۴۰۲سلام این وسط سلطان کجاست 🤔🤔🤔
پرویز رضایی
۳۰ مهر ۱۴۰۲https://tejaratnews.com/car/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%D9%82%D8%B7%D8%B9%D9%87-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C