پس از ماهها بحث و گمانهزنی و کشوقوسهای فراوان، سرانجام چندی پیش آییننامهٔ واردات خودرو به دولت ابلاغ شد و طبق گفتهٔ سخنگوی وزارت صمت قرار است از اول مهرماه وارد مرحلهٔ اجرایی شود. یکی از مهمترین بندهای آییننامهٔ واردات خودرو به کشور، سقف قیمتی ۲۰ هزار یورویی است و بنابراین قصد داریم طی مطالبی به بهترین خودروهای ساخت کشورهای مختلف با این سقف قیمتی آشنا شویم. در اولین قسمت این مطالب سراغ خودروهای کرهای رفتهایم. البته ازآنجاییکه در حال حاضر نرخ جهانی دلار و یورو تقریباً برابر است (۲۰ هزار یورو معادل ۱۹,۹۳۰ دلار است) در اینجا همان ۲۰ هزار دلار را ملاک قرار میدهیم.
کیا پیکانتو
قیمت پایه: ۱۲,۴۴۰ دلار
در حال حاضر ارزانترین محصول کیا در بازار اروپا هاچبک کوچک پیکانتو است که یکی از مناسبترین گزینهها برای واردات محسوب میشود. قیمت پایهٔ این خودرو در بریتانیا از ۱۰,۵۹۰ پوند معادل ۱۲,۴۴۰ دلار آغاز میشود. این نسخه از یک پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی با تنها ۶۴ اسب بخار قدرت و گیربکس پنج سرعتهٔ دستی استفاده میکند. برای داشتن گیربکس پنج سرعتهٔ اتوماتیک باید حداقل ۱۲,۷۴۰ پوند معادل ۱۴,۹۷۰ دلار پرداخت کرد درحالیکه پیشرانهٔ ۱ لیتری توربوی ۱۰۰ اسب بخاری هم با قیمت ۱۴,۲۲۰ پوند معادل ۱۶,۷۰۰ دلار ارائه میشود.
کیا ریو
قیمت پایه: ۱۵,۵۳۰ دلار
ریو با قیمت پایهٔ ۱۷,۵۴۵ دلار، ارزانترین محصول کیا در بازار ایالاتمتحده محسوب میشود اما این خودرو در اروپا کمی ارزانتر بوده و قیمت پایهٔ آن در بریتانیا از ۱۳,۲۲۰ پوند معادل ۱۵,۵۳۰ دلار آغاز میشود؛ اما درحالیکه ریو در آمریکا فقط با یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی ۱۲۰ اسب بخاری و گیربکس CVT عرضه میشود، پیشرانهٔ پایهٔ آن در اروپا یک نمونهٔ ۱.۲ لیتری چهار سیلندر با ۸۴ اسب بخار قدرت است که در کنار گیربکس پنج سرعتهٔ دستی قرار میگیرد. برای ریو در اروپا همان پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر توربوشارژ پیکانتو با ۱۰۰ اسب بخار قدرت هم ارائه میشود که حداقل ۱۶,۴۲۰ پوند معادل ۱۹,۳۰۰ دلار قیمت دارد.
کیا K3
قیمت پایه: ۱۵,۹۸۰ دلار
کیا سراتو یا فورته در برخی بازارها مثل چین با نام K3 عرضه میشود. نسخهٔ چینی K3 در سال ۲۰۱۹ با گرافیک جدید چراغهای جلو و عقب و همینطور جلوپنجرهٔ متفاوت راهی بازار شد. درحالیکه قیمت فورته در ایالاتمتحده از ۲۰,۱۸۵ دلار آغاز میشود، قیمت پایهٔ K3 در چین ۱۰۹,۸۰۰ یوآن معادل ۱۵,۹۸۰ دلار است. پیشرانهٔ پایهٔ این خودرو در چین یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری چهر سیلندر تنفس طبیعی با ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور در کنار یک گیربکس CVT است اما موتور قویتر ۱.۴ لیتری توربو با ۱۲۸ اسب بخار قدرت و ۲۱۱ نیوتن متر گشتاور با گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه هم برای آن ارائه میشود.
هیوندای اکسنت
قیمت پایه: ۱۷,۷۴۰ دلار
سراغ هیوندای و ارزانترین محصول آن در ایالاتمتحده یعنی سدان اکسنت برویم. قیمت این خودرو در آمریکا از ۱۷,۷۴۰ دلار آغاز میشود. اکسنت در این کشور مثل ریو فقط با یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی عرضه میشود که ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۳ نیوتن متر گشتاور دارد. برای انتقال نیروی این موتور هم فقط یک انتخاب وجود دارد که یک گیربکس CVT است. اکسنت در اروپا عرضه نمیشود و در عوض هیوندای مدل i20 را در این بازار دارد که قیمت آن از بیش از ۲۰ هزار دلار آغاز میشود.
هیوندای HB20
قیمت پایه: ۱۵,۶۶۰ دلار
HB20 خودروی سابکامپکتی است که در برزیل تولید میشود و فقط برای بازار آمریکای جنوبی در نظر گرفته شده است. نسل دوم HB20 در سال ۲۰۱۹ معرفی شد و بهتازگی برای مدل ۲۰۲۳ فیسلیفتی را تجربه کرده است. این خودرو در دو نسخهٔ سدان و هاچبک ارائه و قیمت آن در برزیل از ۷۹,۲۹۰ رئال معادل ۱۵,۶۶۰ دلار آغاز میشود. نسخهٔ پایهٔ HB20 از یک موتور ۱ لیتری سه سیلندر تنفس طبیعی با ۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند اما نسخهٔ توربوشارژ این موتور هم ارائه میشود که ۱۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند اما ارزانترین تیپ آن ۹۶,۹۹۰ رئال معادل ۱۹,۱۵۰ دلار قیمت دارد.
هیوندای لافستا
قیمت پایه: ۱۸,۳۰۰ دلار
لافستا سدان کامپکتی است که فقط برای بازار چین در نظر گرفته شده و توسط جوینت ونچر پکن هیوندای تولید میشود. این خودرو در سبد محصولات چینی هیوندای بین الانترا و سوناتا قرار میگیرد. لافستا در حال حاضر در چین فقط با یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر توربو عرضه میشود که در دو سطح قدرت ۱۹۰ و ۲۰۴ اسب بخار قابل انتخاب است. انتقال نیروی این موتور هم از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه صورت میگیرد. هیوندای همچنین نسخهٔ الکتریکی این خودرو را هم با ۱۸۴ اسب بخار قدرت در چین ارائه میکند.
سانگیانگ تیوولی
قیمت پایه: ۱۵,۶۰۰ دلار
پس از خودروسازان بزرگ کره جنوبی بد نیست نگاهی به ارزانترین محصول سومین خودروساز این کشور یعنی سانگیانگ تیوولی داشته باشیم. این کراساوور کوچک کرهای با قیمت پایهٔ ۱۳,۲۷۰ پوند معادل ۱۵,۶۰۰ دلار در بریتانیا عرضه میشود. پیشرانهٔ پایهٔ تیوولی در اروپا یک نمونهٔ ۱.۲ لیتری سه سیلندر توربو با ۱۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور است که با گیربکس شش سرعتهٔ دستی ارائه میشود. برای این خودرو یک موتور قویتر ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو هم قابل انتخاب است که ۱۶۵ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن متر گشتاور دارد اما ارزانترین نسخهٔ تیوولی با این موتور ۱۹,۲۷۰ پوند معادل ۲۲,۶۴۰ دلار قیمت دارد.
Si
۷ شهریور ۱۴۰۱ماشین های سایپا از اینا استهلاک کمتری دارن و امنیت بیشتر
فقط ژاپنی بیارن حتی اگه قرار باشه 2 3 مدل باشن
پیام
۷ شهریور ۱۴۰۱واقعا همون ماشینای سایپا به درد امثال شما میخوره
حق گوی باطل
۷ شهریور ۱۴۰۱خدایی با این بند هایی که تصویب کردن سطح ماشین هایی که بالای ۱ تومن قیمت میخورن پژو و تیبا خریدشون منطقی تره به این نمیگن واردات میگن انتقال فرمانروایی بازار خودروهای خارجی به چین
آرین
۷ شهریور ۱۴۰۱فکر این که ماشینی وارد بشه رو از سرتون بکنید بیرون. در کنارش واردات قطعه و گارانتی و خدمات پس از فروش لازمه وگرنه مجوز سازمان استاندارد رو نمیتونه بگیره و مشکل برای پلاک شدن داره. برای همه اینها دلار لازمه که لولو برده.
نهایتا همون چینیهای مثلا مونتاژی به دستمون میرسه.
امیرحسین
۸ شهریور ۱۴۰۱یه مشت گاری می خوان وارد کنند… انگار ایرانی ها حق ندارن مرفه باشند…
ارسلان
۸ شهریور ۱۴۰۱امیرحسین
کسی که مرفه باشه گیره واردات ماشین نیست همین الان برو ببین مرفه ها چی زیره پاشونه
جدا از این به نظرم با توجه به شرایط اکثریت مردم ایران باید به مونتاژ یه ماشین 5 هزار دلاری مثل سوزوکی دیزایر در ایران فکر کنن گفتم مونتاژ چون باعث کاهش هزینه نهایی میشه حالا اگه مونتاژ کننده طمع نکنه و نگه خب چرا این اختلاف قیمت واردات و مونتاژ چرا بره توی جیب مردم ؟؟ بزار بره توی جیب خودمممم بهبهههه و قیمت مونتاژی رو برابر با قیمت وارداتی یا گرانتر در نظر نگیرن
AMANTE
۷ شهریور ۱۴۰۱من سوار پیکانتو میشم و شما سوار هر یک از ماشین های سایپا حتی شاهین، بعد بیا شاخ به شاخ با شصت کیلومتر با هم برخورد کنیم و ببینیم کی سالم تر میمونه.
amirmohammad
۷ شهریور ۱۴۰۱بعد از اون خبر مشکل چرخ در خودروهای تویوتا کلا سایت متحول شد.بالای 7 تا اکانت جدید مثل همین si و حق گوی باطل و امیر و حسین و downfall چو چندتای دیگه ساخته شد که هدفشون فقط حرف های همین مدلی هست و اصلا هم کاری ندارن اون مطلب ربطی به کل کل داره یا نه داره.همشون هم مال دو سه نفرن که از قبل بودن و برای اینکه وجهشون بیشتر خراب نشه تصمیم گرفتن با این اکانت های جدید حرفای بی مورد بزنن
طرف حاضره حرفی بزنه که همه به عقلش شک کنن و شخصیت و سلامت روانیش بره زیر سوال اما کل کلشو بکنه.طرف میگه ایمنی و استهلاک ماشین ایرانی که سالانه این همه کشته میدیم بخاطرشون از کره ای ها که معمولا top safety میگیرن بیشتره!! یعنی حاضره اینو بگه و خودشو ببره زیر سوال اما بحث رو درست کنه حتما.عزیز من درسته وقتی اینو میگی پشت اکانت دیگه قایم شدی اما بازم باعث نمیشه نری زیر سوال.2 تا اکانت بودن تو همه کل کل های ژاپنی کره ای بودن اما از بعد ساخت این اکانت های جدید فعالیتشون خیلی کمتر شد که مشخصه دلیلش چیه
این مطلب واقعا خیلی بی ربطه به کل کل.بحث وارداته.واردات هم اگه باشه شامل برندهای مختلف میشه نترس عزیز من
حق گوی باطل
۷ شهریور ۱۴۰۱amirmohammad
شما فقط اتهام به ژاپن فن ها زدید و کره فن هارو توی این داستان بی تقصیر جلوه دادی فقط خواستم بهت بگم
شهاب اکانت nام هم لوو رفت برو یکی دیگه بزن😂😂😂
amirmohammad
۷ شهریور ۱۴۰۱باشه اصلا من اسمم شهابه یا هر اسم دیگه ای که میگ.این چیزا اهمیتی نداره برای من.بله اونا هم فیک دارن اما سمت شما بعد از اون خبر چند برابر شد اکانت ها.چیزی که تو این مطلب دیدم اینه که شما شروع کردین و همچنین توی اکثر مطالب قبلی من جمله ایونیک و غیره
جالبیش هم اینه که خیلی رفتی تو فیلم و همش میگی ما کره فن هارو شکست میدیم ما پیروز میشیم قدرت توی پدال در دستان ژاپنی فناست و این صحبتا.حس میکنی الان توی یک جنگ سرنوشت سازی که اینده برندهای کره ای و ژاپنی به این کل کل های بچگانت وابستس و اگه کم کامنت بی ربط بزاری و کم بحث کنی امکان نابودی تویوتا میشه
اگه کره ای خوبه خوش به حال صاحبش اگه ژاپنی خوبه بازم خوش به حال صاحبش
حق گوی باطل
۷ شهریور ۱۴۰۱خوب بیکاری انقدر تایپ کنی ولی من وقت ندارم انقدر متن رو بخونم در هر صورت موفق باشید
Lamborghini
۷ شهریور ۱۴۰۱آقای امیرمحمد دقیقا فضای سایت با این بحث های کودکانه تبدیل شده به تیمارستان امین آباد
علی
۷ شهریور ۱۴۰۱اوانته و ورونا بد بودن؟
کبریا
۷ شهریور ۱۴۰۱اگه اشتباه نکنم قیمت اونها بالاتر از ۲۰ هزار دلار هست، الان که سرچ کردن دیدم ورنا کمی بالاتر از ۲۰هزار و آوانته هم که بالای ۳۰هزار دلار هستن. اینجا داشتن خودروهای زیر ۲۰هزار دلار رو مدنظر قرار میدادن، اکثرشون هم حدودای ۱۵هزار دلار میچرخن.
Si
۷ شهریور ۱۴۰۱یه سوال ازتون دارم عزیزان یه کره ای 200 تا کار بهم بگین که تا الان 10 بار تعمیرگاه نرفته باشه
ولی ژاپنی 1 میل هم کار میکنه ولی هیچ
Opinion
۷ شهریور ۱۴۰۱ژاپنی ۱ میلیون کار تعمیرگاه نرفته؟🤣🤣میخوای ببرمت تعمیر گاه نشونت بدم ژاپنی ۸۰ تا کار که یاتاقان زده؟ یک میلیون کار نمیخواد بیا میبرمت تعمیرگاها تو همون رنج زیر ۱۰۰ هزار تا تا دلت بخواد ژابنی نشونت میدم،جرات داری بیای؟ یا فقط حرف میزنی؟ حالا تو سر و کارت فقط میتونه با مترو باشه ولی خواستی خودم واست تاکسی فرودگاه کره ای یا تاکسیا ایران مال که بالای ۲۰۰ هزار تا رفتن اکثرا رو نشون میدم که مشکلی نداشتن
امیر عباس
۷ شهریور ۱۴۰۱من کره ای با 215 هزار تا کار(کیا سراتو 2012) دارم که تا حالا 1 بارتعمیرگاه نرفته.از صفر دست خودم بوده.همون 405 سوار شو.کره ای بدرد نمیخوره
Humer
۸ شهریور ۱۴۰۱خب من خودم یک سراتو ۲۰۰۸دارم ۲۵۰ هزار تا کار کرده
خب من تا الان فقط روغن و لنت تعویض کردم حالا شما بگید کاربر همه چیز دان!!!!!!
Amard
۷ شهریور ۱۴۰۱کیا سول سونت استونیک سراتو
هیوندای i20 الانترا کرتا ولوستر کسپر وینه
نمیزارن این خودرو ها با تعرفه پایین و به راحتی بیاد دست مردم فقط میخان برای خودشون تو بورس کسب درآمد کنن و همین خودروهای سوپر اقتصادی ارزون به اسم لوکس با چند برابر به ما قالب کنن خیرشون به مردم نمیرسه چون ایرانی نیستن از مردم نیستن
بهراد
۷ شهریور ۱۴۰۱ببین من کاری ندارم کره بهتره یا ژاپن ( اینو گفتم که دوستان کره ای فن و ژاپنی فن خودشونو کنترل کنن ) ولی هرچی نباشن صدبرابر از گاری های داخلی و اکثر چینی های رده چندمی که میان تو ایران بهترن. پس بهتره همینارو بچسبید.
مانی
۷ شهریور ۱۴۰۱نویسنده متن اینقدر از وضع خودروسازی کشور بی خبره و اینقدر تو تخیلات و توهمات خودش غرقه که هنوز نمی دونه که چند سالی هست که سانگ یانگ تیوولی (توربو فایتر) داره تو شرکت نورا موتور پارس با تیراژ خیلی پایین تولید میشه.واقعا وقتی که امکان مونتاژ یه ماشین تو کشور است و سایت تولیدش هم تو ایران برقراره چه دلیلی داره که بریم این ماشین رو وارد کنیم خوب این ماشین رو همین جا با تیراژ بالاتر تولید شون می کنیم و از قبل تولید اون چند نفر کارگر و مهندس رو هم نون می دیم.در ضمن،هیوندای HB20 یک ماشین محلی مختص بازار برزیله و هیوندای لافستا و کیا K3 مختص بازار چین هستند و معلوم نیست که شرکت هیوندای-کیا مجوز صادرات این تولیدات محلی رو به جاهای دیگه دنیا بده.من واقعا تعجب می کنم که چرا اکثر خودرونویس های ما اینقدر طرفدار واردات (نه حتی مونتاژ و داخلی سازی و جوینت ونچر) و وابسته کردن مطلق کامل اقتصاد کشور به خارج از کشور و به ویژه ریختن پول مفت نفت تو شکم کمپانی های چند ملیتی و مافیایی کره ای هستند. حداقل دنبال این هم نیستند که شرکتی وطنی همین ماشین های خارجی رو بیاره تو ایران تولید و داخلی سازی کنه و چند نفر رو هم از قبل اون مشغول کار بکنه.
امین
۸ شهریور ۱۴۰۱مدیر فروش سایپا هستی ؟! 😬
GTC فقط المانی و انگلیسی و ایتالیایی
۸ شهریور ۱۴۰۱جدی گفتی؟
حق گوی باطل
۷ شهریور ۱۴۰۱یکی از شرایط واردات داشتن مجوز رسمی از تولیدکننده محصول جهت تضمین ارائه خدمات پس از فروش و یا انتقال فناوری هست که همونجا وایستید تا هیوندای کیا قید بازار آمریکا و اروپا رو بزنه و بیاد برای شما مجوز و تضمین خدمات پس از فروش صادر کنه تا تحریم شه😂
AMANTE
۷ شهریور ۱۴۰۱اون بند ها همه الکی هستن و درواقع تغییر یافته ی جمله ی جیب من رو با پول پر کن و هرکاری دوست داری بکن هست.
NAVID۰۰۹۸
۷ شهریور ۱۴۰۱به نظرم بهتره به جای اینکه دنبال خودروی زیر ۲۰ هزار دلاری بگردیم ، بشینیم تحلیل کنیم ببینیم به چه قیمتی قرار در پاچهی ایرانی جماعت فرو بره !!!
در تمام این سالها خودرو در ایران کالایی بوده جهت دوشیدن جیب مردم ایران و جالب اینجاست که همیشه هم ضرر میدهند اما درِشون گِل گرفته نمیشه را نمیدونم چرا ؟!
البته در اکثر نقاط جهان خودرو دارای تعرفه و گمرکی هست اما نه این زبالههایی که در ایران ساخته و منتاژ و فرو میره !!!
مطمئن باشید با ورود خودروهای زیر ۲۰ هزار دلاری چیزی که ارزان نمیشه هیچ ، تازه بقیه را هم گران میکنه و با خودش میکشه بالا و بخصوص خودروهایی که تا سال ۲۰۱۸ وارد شدند و دیگر نیامدند مثل سوناتا کمری اسپورتیج و… که زیر ۲۰ هزار نیستند پس بیش از پیش دُره گران میشوند !!!
ehsan.fa
۷ شهریور ۱۴۰۱دلیلی برای ارزان شدن خودروهای قدیمی وجود نداره وقتی هم رده شون وارد نمیشه هیچ کدوم از اینا در رده سانتافه ، کولئوس ، ایکس تریل ، اسپورتیج و امثالهم نیست. تازه سقف ۱ میلیاردی برای واردات باعث افزایش مجدد قیمت میشه فقط اکسنت و الانترا شاید کمی ارزونتر بشند
chevrolet3
۷ شهریور ۱۴۰۱عزیزان ماشین ژاپنی باید بیاد ماشین کره ای اصالت نداره به درد نمیخوره البته اگر هممه ماشینا میومد فقط امریکایی اونم فقط جی ام .
دوستان چه شکلی باید عکس پروفایل گذاشت؟
سپهر
۷ شهریور ۱۴۰۱ما که در سایه ماشین آمریکایی معذب بودیم
چشممان کور سزاوار همین کیوندای بودیم… 🚬
حمید
۷ شهریور ۱۴۰۱همه رو پیکانتو پایه وارد کنین
Reza Waffen SS
۷ شهریور ۱۴۰۱انتظارمون از قول واردات مسئولین . . . . یه چیز دیگه بود منتها همینام باز صد شرف دارن به آشغال ملی
chevrolet3
۷ شهریور ۱۴۰۱یه زمانی به ایران تو دهه هفتاد شورلت کاپریس ال اس بروگهام اصل اصل اصل جی ام امریکا میومد الان چی؟ هیوندا . اسباب بازی
JDM lover
۷ شهریور ۱۴۰۱کیا پیکانتو و ریو و هیوندای اکسنت اگه با قیمت مناسب بیاد خوبه نسبتا
تو مقاله بعدی لطفا خودرو های ژاپنی و… رو هم کار کنید
راستی پدال چند وقت پیش یه مقاله در مورد موتور های سری LS جنرال موتورز کار کردید که قسمت اولش بود لطفا قسمت های بعدی رو هم بزارید
downfall
۷ شهریور ۱۴۰۱خنده تلخ من از گریه غم انگیز تر است
زیر بیست هزار دلار چیه که باز بخواد هیوندا باشه:(
حق گوی باطل
۷ شهریور ۱۴۰۱بچه ها از هر فرصتی برای تخریب هیوندای استفاده میکند😂😂😂
شک نکن انتهای مبارزه با کره فن ها برد با ماست
4wheeled
۷ شهریور ۱۴۰۱وقتی خودت خودتو با اکانت دیگت ریپلای میکنی 🤣
دیروز تو مطلب دست به دامن شدن تویوتا به بی وای دی و رکورد فروش ایونیک ۶ حسابی اذیت شدینا 🤣🤣
حق گوی باطل
۷ شهریور ۱۴۰۱دلیلی نمیبینم به اکانت فیک بی سواد پاسخی بدم
ولی برای اطلاع بقیه میگم که بی وای دی شماره ۲ فروش خودروهای الکتریکی در جهان هست و فعلا شرکت زباله سازی که رنک ۱۰ ۱۱ هست باید به سایک التماس کنه بهش باتری بده
4wheeled
۷ شهریور ۱۴۰۱بی وای دی تورو خدا به هم یاد بده الکتریکی بسازیم طوری که چرخش در نره 🤣
جالبه بعدشم خبر رکورد فروش ایونیک۶ اومد،حالا تو با اکانت اصلیت و ۱۰۰۰ تا اکانت دیگه هم زور بزنی فایده نداره چون الکتریکی ها هی دارن فراگیر تر میشن و این خیلی ناراحت کنندست برای فن برندهایی که دستی تو ساختشون ندارن 😔
خدمت بگم که گروه هیوندای رتبه ۵ هست توی فروش جهانی الکتریکی تازه با تعداد خودروهای خیلی کم،تویوتا هم رتبه ۲۰۰ فکر کنم
محمد
۷ شهریور ۱۴۰۱همین ها هم وارد بشن عملا برای مردم عادی فرقی نمیکنه ، گاری های ایرانی هم عملا از توان اقتصادی خیلی از مردم خارج شده چه برسه به ماشین های خارجی با این پول با ارزش ما ارزون ترین این ماشین ها بدون احتساب عوارض گمرک ۱۰۰ درصد و مالیات و دلال ها نزدیک ۵۰۰ در میاد بعید میدونم این ماشینا زیر ا میلیارد دست مصرف کننده برسه
M
۷ شهریور ۱۴۰۱همیشه محصولات معظم هیوندای فرمانروایی میکنند
حسین
۷ شهریور ۱۴۰۱ژاپن،آمریکا،آلمان وغیره را ول کردی چسبیدی به کره اونم از نوع معظمش،کره جنوبی که با یک دستور آمریکا فورا لوازم خانگی اش از ایران رفتن و به جاش جی پلاس و غیره اومدن،من بودم کره جنوبی را تحریم میکردم و به جاش تویوتا یاریس میخریدم.
phonix
۷ شهریور ۱۴۰۱جال بدونبد در زمان تحریم نفت ایران در زمان بحران ملی سازی نفت ایران در جهان بر خلاف دستور میتقیم انگلیس ژاپن اقدام به خرید نفت از ایران کرد که خودشون هم یه فیلم ازش ساختن فیلم بدی نیست می تونید ببینید
تا قبل از تحریم ها هم عمده ترین خریدار نفت ایران ژاپن و کره بودن الان هم عربستان تمام بازار های اصلی صادرات مارو گرفته
کیان
۷ شهریور ۱۴۰۱من واقعا نمیدونم چرا کلا رو واردات رو کره و اجناس کره زوم هستن دولت ما! لوازم خانگی هم کره ای و …
عایا منفعت خاصی در واردات از کره نهفته هست؟ حتی نمیگن بریم خوب چینی بیاریم !!!
در کل هرچی میارین یا سفارش خلیج باشه یا امریکا
قطعا اینطور بهتر از هر جای دیگه هست
امیر
۷ شهریور ۱۴۰۱مافیای کره مربایی نمیخواد جنس خوب وارد بشه همش میخوان جنس بنجل کره ای وارد کنن
Joseph
۷ شهریور ۱۴۰۱به این دلیل که پول های بلوکه شده ایران دراین کشور ها چین ۲۲ میلیارد دلار ،کره جنوبی ۷ میلیارد دلار ،هند ۷ میلیارد دلار ، امارات ۷ میلیارد دلار ، عراق ۳.۵ میلیارد دلار ، ژاپن ۱.۵ میلیارد دلار این ها پول های بلوکه شده است
حالا راه برای گرفتن پول که تعطیله، فقط میمونه تبدیل کالا
یا بده کاری به سازمان های جهانی که از این پول ها پرداخت بشه
AMANTE
۷ شهریور ۱۴۰۱این ماشین ها قیمت مناسبی دارن و در خارج ایران برای 90% مردم با درآمد خوب به بالا در دسترس هست.
اما در ایران چی!؟ فکر کن اون کیا پیکانتو که اصلا هم ماشین بدی نیست بیاد ایران و پانصد میلیون یا بیشتر قیمت بخوره! اون موقع به نظرتون ارزش داره بخرید؟
یا اصلا کیا K3 یا همون سراتو، که الان دست دوم هاش بالای 1 میلیارد معامله میشن و اگه صفر اش بیاد راحت بالای 1.5 میلیارد یا بالاتر قیمت میخورن.
الان به نظرتون این واردات چقدر تاثیر داره و خوبه وقتی قراره یکسری ماشین بیس مدل با حداقل امکانات که بعضی هاشون هم همون حداقل امکانات رو ندارن وارد بشن و با قیمت های 500 میلیون تا 2 و 3 میلیارد تومن قیمت گذاری بشن و برای افراد با درآمد عالی رو به بالا باشه.
Absurd Hero
۷ شهریور ۱۴۰۱بنظرم با توجه به توان خرید پایین غالب مردم ایران باید خودرویی مثل سوزوکی آلتو ک قیمت پایه ۵۰۰۰ دلاری داره وارد بشه بدون عرضه تو بورس کالا و گمرکی…
حداقل از کوییک ارزونتر در میاد و کیفیت و ایمنی خیلی بیشتری هم داره
seyedjavad.mercedesbenz
۷ شهریور ۱۴۰۱سراتو و لافستا و اکسنت و پیکانتو و اچ بی ۲۰ خودروهای جذابین و اگر با قیمت معقول وارد شن بدون شک گزینه های خوبین که البته احتمالش ۰ درصده
T
۷ شهریور ۱۴۰۱SI حالت خوبه؟ یکی واقعا دوست داری بجای هیوندای HB20 بری تیبا ۲ سوار شی😑🤦؟ یا بجای سانگ یانگ سوار اطلس بشی؟؟؟؟؟؟
T
۷ شهریور ۱۴۰۱اگه بیاد ایران HB20 انتخابمه خیلی قشنگه
ولی ایکاش اروپایی و ژاپنی آمریکایی هم وارد میشد
T
۷ شهریور ۱۴۰۱درست شنیدم؟ ایمن تر؟؟؟
همه این ماشین ها توی تست تصادف اروپا شرکت کردن و حداقل ۳ یا ۴ ستاره گرفتن.
ولی این ماشین های سایپا نه ایمنی بدنه دارن و اینکه معلوم نیست ایربگ دارن یا نه
شما بهتره تو اینترنت تصادف های وحشتناک سایپا رو ببینید و بعد حرف بزنید!
امیر
۷ شهریور ۱۴۰۱هیونداها وارد بشن کمپین usb علیه هیوندا راه میندازم به بچه های ۱۴ ساله یاد میدم چجوری هیوندا بدزدن برن یا|تاقان پارتی راه بندازن
علی جردن
۷ شهریور ۱۴۰۱هیچ خودروی خوبی بینشون نبود هیچ کدوم ماشین های لیست 4wd نبودن به درد جنگل نوردی و صحرا گردی و برف و باران و کولاک نمی خورن اصلا به ۲۰ هزار یورو پوند دلار ماشین استاتدارد خوب نمی دن
عزرائیل
۷ شهریور ۱۴۰۱هیچکدوم زیر ۱ تومن نیستن
تو خارج با ۲۰ هزار دلار میشه ماشینایی سوار شد که نگم
S500 ۱۰-۲۰
Cls 10-20
چلنجر ۱۵-۲۰
528 ۱۰-۲۰
بعد ما تو ایران با ۲۰ هزار دلار
207
دنا پلاس
تارا
🗿🥲
T
۷ شهریور ۱۴۰۱قبلاً با نیو رامین خاطره داشتیم الان با شهاب!؟
احمد
۷ شهریور ۱۴۰۱مردم محترم و همیشه در صحنه کره ای موتور بادوامی نداره قطعاتش نیست با چینی درجه یک فرقی نداره هرچی می خری بخر کره ای نخر (پول برند می دی فقط ) پس فردا به حساب اینکه ماشینت با کیفیته کیلومتر صد هزارتا پر می کنی میبینی موتور و گیربکست به سمت گوگوریو شتافت . ما کارمون با ماشین قدیمی و کیلومتر بالاست دیدم حلبی های داخلی هم بهتر عمل کردن از بعضی از کره ای ها . از ما گفتن از شما دیسلایک و نشنیدن
عارف
۷ شهریور ۱۴۰۱سایت پدال یکم ناراحت شدم با این ماشین های که معرفی کردید چون اکثر سایت های دیگه هم همینارو گذاشتن انگار یه مافیا پشت این برند کیا و هیوندای هست در صورتی که خیلی ماشین تو این رنج هست مثلا نیسان کیکس یا سوزوکی جیمنی و رنو داستر که اگه وارد بشن عالیه
پارسا
۱۱ شهریور ۱۴۰۱مشخصه متن رو نخوندی
نوشتن یک سری مقاله داریم مینویسیم درباره خودرو های ۲۰ هزار دلاری کشور های مختلف . این مقاله مال کره است
یا شایدم سوزوکی و نیسان و رنو کره ای هستن نمیدونم خدا داند
pouya98645
۷ شهریور ۱۴۰۱به نظر من بهترینشون هیوندای لافستا و کیا K3
saeed(peugeot)
۷ شهریور ۱۴۰۱ماشین اروپایی میشه وارد کرد …… مثل پژو 2008 جدید و پژو 208 و فولکس تی راک و رنو کلیو و کپچر
ارین صاحب جمعی
۷ شهریور ۱۴۰۱واردات خودرو امریکا : کلاس اس مرسدس بی ام و سری هفت پانامرا ۲۰۲۲ آئودی a6 آئودی a8 l کلاس سی و ای مرسدس بی ام و m5cs و،،،،🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪🇩🇪
واردات خودرو ایران : کیا فورته ، کیا پیکانتو ، کیا سول هیوندای اکسنت و ،،،، 🇰🇷🇰🇷🇰🇷🇰🇷🇰🇷🇰🇷🇰🇷🇰🇷🇰🇷🇰🇷
ilia2008
۷ شهریور ۱۴۰۱بالاخره هرچی باشن از ماشین های ایران خودرو و سایپا بهترن
T
۷ شهریور ۱۴۰۱داداش خدارو شکر کن حداقل میخوان کیا و هیوندای وارد کنن و از دست ماشین ایرانی راحتیم!
حسین
۷ شهریور ۱۴۰۱تو این رنج فقط toyota Corolla خوبه
ADAK
۷ شهریور ۱۴۰۱این داستان واردات هم فقط برا شور و حال دادن به بازار راکد و لجن گرفته ی بورسه فقط !
که یه شُکی بهش وارد کنن
و خالی کردن مجدد جیب مردم
از اون ور هم مالیاتش را جیرینگی بگیرن
و گرنه اینا 1درصد هم بفکر مردم و بالا بردن کیفیت زندگی شون نیستن بقرآن
misha
۹ شهریور ۱۴۰۱اینا قیمت پایه هست و اصلا روشون حساب نکنید، کیا ریو هاچبک مدل ۲۰۱۸ آگهی کرده بودن حدود ۶۰۰۰ دلار، خیلی خوشحال شدم و زنگ زدم قرار گذاشتم که برم ببینم ماشینو،وقتی رفتم چیزی که دیدم این بود:
موتور ۱.۲ لیتری با گیربکس پنج دنده دستی، رینگ های فولادی به همراه قالپاق فابریک! تودوزی پارچه ای با کیفیت کاملا معمولی، امکانات اولیه مثل رادیو پخش معمولی بدون مانیتور و جالبتر از همه شیشه های جلوی دستی!!!
من هرگز اهل تجملات روی خودرو نیستم و اتفاقا بدم میاد از خودروهای لوکس مملو از مانیتور، ولی انصافا شیشه های جلوی دستی آخه؟!
خلاصه که خاستم بگم از نظر خود من خرید خودرویی مثل تارا یا هرچیز دیگه ای برا مصرف کننده ایرانی خیلیم غیرمنطقی نیست، اگه شرط واردات اینه
پارسا
۱۱ شهریور ۱۴۰۱همونجور که گفتید با این شرایط واردات
وگرنه کیا باشه ولی ۱۸۰ میلیون باشه شیشه جلو دستیش هم فدای سرش