هرچند زیبایی موضوعی سلیقهای است اما در ادامه قصد داریم با زیباترین خودروهای بازار در سال ۲۰۲۴ به انتخاب کارشناسان موتورترند آشنا شویم.
آستونمارتین DB12
حضور DB12 در این لیست قطعاً بسیار قابل دفاع خواهد بود زیرا آستونمارتین بیشتر عمر خود را صرف ساخت زیباترین خودروها کرده است. وقتی پشت فرمان یک آستون مینشینید باید تمام نگاهها را جلب کنید و DB12 بهخوبی پیشینیان خود این کار را انجام میدهد. یکی از عوامل مهم در زیبایی DB12 این است که همچنان فرم کلاسیک زیبایی دارد و مثل همهٔ آستونهای خوش استایل، دقیقاً بهاندازه و درست طراحی شده است. بسیاری از خودروهای آستون برای یک دهه همچنان جذاب به نظر میرسیدند اما DB12 احتمالاً یک قرن بعد هم جذاب خواهد بود.
تویوتا پریوس
تا قبل از سال ۲۰۲۳ دیدن نام پریوس در لیست زیباترین خودروها شبیه شوخی بود اما اکنون این یک واقعیت است. پریوس زمانی که در اوایل دههٔ ۲۰۰۰ به اسباب دست دوستداران محیطزیست تبدیل شد، به خودرویی زشت و کسلکننده شهرت یافت. پریوس هرچند خودرویی کاربردی و بسیار کمهزینه بود و سلبریتیها را به فرش قرمز میبرد تا علاقهٔ آنها به حفظ محیطزیست را نشان دهد اما همهچیز داشت جز زیبایی. جدیدترین نسل پریوس اما کاملاً متحول شده است. هرچند این روزها خودروهای الکتریکی اعتبار زیستمحیطی پریوس را زیر سؤال بردهاند اما این هنوز هم خودرویی بسیار کممصرف است که نهتنها در ترافیک از بسیاری خودروها زیباتر است بلکه دیگر حتی کند هم نیست.
هیوندای سوناتا
یکی دیگر از خودروهایی که دیدنش در لیست زیباترینها عجیب به نظر میرسد هیوندای است. ۲۰ سال پیش کل این شرکت در فیلم توکیو دریفت مورد تمسخر قرار گرفت و شخصیت هان گفت: «تو الآن نمایندهٔ من هستی، فکر میکنی اجازه میدم هیوندای سوار بشی؟». امروز اما هیوندای قهرمان مسابقات رالی WRC است، جذابترین خودروهای پرفورمنس بازار را میسازد و سدانهای اقتصادیای را عرضه میکند که به نظر میرسد از بازی ویدئویی سایبرپانک بیرون آمدهاند. امروز همهٔ ما سوار هیوندای میشویم، خصوصاً سوناتا که ظاهری زیبا را با کابین جادار و دینامیک رانندگی خوب ارائه میکند.
جنسیس G70
زیباترین خودروها آنهایی هستند که دهها سال پس از خروج از نمایندگیهای فروش، هنوز سرها را به سمت خود بچرخاند و ما فکر میکنیم جنسیس G70 یکی از این خودروها باشد. این خودرویی زیبا اما درعینحال ساده است که چندان تهاجمی به نظر نمیرسد. G70 همان چیزی است که یک خودروی لوکس باید باشد. یک ظاهر ساده و باوقار که بدون ورودیهای هوای عجیب و خطوط تهاجمی که در بامو میبینیم، زیبا و چشمنواز است.
لکسوس LC500
زیبایی تخصص لکسوس LC500 است. البته مطمئناً وقتی گاز را تخته کنید، این خودروی سریعی خواهد بود و در سفرهای جادهای هم بسیار راحت است اما باید همهٔ اینها را کنار گذاشت و فقط به این کوپهٔ ژاپنی نگاه کرد. علاوه بر این، زیر کاپوت هم یک موتور V8 تنفس طبیعی خوشصدا قرار دارد که پرفورمنس خوبی را در خط مستقیم فراهم میکند. البته تمرکز LC روی راحتی بدین معنا است که آنقدرها هم اسپرت نخواهد بود اما هنوز هم باعث نمیشود مجبور باشید به چراغهای عقب خودروهای زیادی نگاه کنید. هرچند LC500 نمیتواند در هندلینگ با خودروهایی مثل شورلت کوروت یا پورشه کیمن رقابت کند اما در زیبایی ظاهری نسبت به هردوی آنها برتری دارد.
لوسید ایر
بسیاری از کسانی که این سدان لوکس پهن و کمارتفاع را میبینند میگویند «اون چیه؟». قطعاً این سدان الکتریکی از لحاظ هندلینگ، پرفورمنس و راحتی جزء بهترینهای کلاس خود است اما ویژگی مهمتر اینکه هرکس لوسید ایر را ببیند، حس دیدن یک سفینهٔ فضایی را خواهد داشت و این چیزی است که مالک را سرحال میآورد.
شورلت کوروت
ما به نقطهای رسیدهایم که دیدن یک کوروت موتور وسط به موضوعی عادی تبدیل شده است. رؤیای بیش از نیم قرنی اکنون به حقیقت تبدیل شده و هرگونه جذابیت کوروت C8 ناشی از کمیابی یا تازگی داشتن آن، مدتها است که کاملاً کمرنگ شده است. بااینحال، C8 هنوز هم چشمگیر به نظر میرسد و هنوز هم ظاهری شبیه یک سوپراسپرت موتور وسط گرانقیمت دارد. البته خیلیها طراحی کوروت را بیشازحد شلوغ میدانند ولی باید توجه داشت که این ماشین زیر ۱۰۰ هزار دلار قیمت دارد اما بهاندازهٔ خودروهایی با چند برابر قیمت توجهات را جلب میکند.
تویوتا GR86
۲۰ سال پیش تویوتا سه نمونه از زیباترین خودروهای پرفورمنس جهان را عرضه میکرد. MR2 خودرویی جمعوجور درعینحال واقعاً جذاب بود. سیلکا GT2 کوپهای شیک و چشمنواز بود و مهمتر از همه، سوپرای نسل چهارم که نیازی به توصیف ندارد. این جادو اما که برای چند دهه در تویوتا گم شده بود، با GR86 بازگشت. هرچند نسل اول این خودرو با نام GT86 کوپهٔ اسپرتی با ظاهری مناسب بود اما GR86 استایل سنتی JDM را در خودرویی با حال و هوای کلاسیک ارائه میکند.
مزدا میاتا RF
رودسترها خودروهای بامزهای هستند اما کوپههای تارگا جذابتر به نظر میرسند. میاتا بهخودیخود طراحی فوقالعادهای دارد اما سقف فلزی جمع شونده در نسخهٔ RF حال و هوای جذابتری به آن افزوده که خودرو را بسیار گرانتر از قیمتش جلوه میدهد؛ اما آیا این جذابیت بیشتر ارزش نقاط کور، سروصدای باد و ۴۵ کیلوگرم وزن بیشتر در یکی از سبکترین خودروهای اسپرت بازار دارد؟ یک نگاه به هردو نسخهٔ میاتا پاسخ این سؤال را مشخص خواهد کرد.
دوج چارجر
ابراز تنفر فراوان نسبت به چارجر جدید بدون همی قابل پیشبینی و تا حدودی قابلدرک بود. به همین دلیل، خیلیها معتقدند که نسخههای الکتریکی چارجر پس از عرضه در نمایندگیهای فروش در اواخر سال جاری، در بدو ورود نادیده گرفته خواهند شد اما آیا میتوان از یک چارجر کوپه با خطوط کلاسیک به این راحتی چشمپوشی کرد آنهم وقتی در موزیک ویدئوها و مسابقات درگ یوتیوب هلکتها را نابود میکند؟ خواهیم دید.
Taha Ayoobi
۳۱ خرداد ۱۴۰۳911؟
خوشگل نیست؟
جرمی کلارکسون
۳۱ خرداد ۱۴۰۳اصن لیست عجیبیه
آخه چارجر برقی خوشگله؟
کادیلاک CT5 V لامبورگینی روئلتو فراری SF90 اینا چرا تو لیست نیست
آریا
۱ تیر ۱۴۰۳SF 90 و ct5 مال امسال نیست!
Taha Ayoobi
۱ تیر ۱۴۰۳اونارو نمیدونم جرا نیست ولی از نظر من چارجر برقی خوشگله.
البته، مگه بنزینیش هم همین نیست؟
Siyavash
۳۱ خرداد ۱۴۰۳آیت lc500 مگه چی ساخته از ۶ یا ۷ ساله هر سال جزوه زیباترین ها هست….👌👌❤️🔥
هیراد
۱ تیر ۱۴۰۳پریوس رو از نزدیک باید دید
انگار از یه سیاره دیگه اومده
Taha shahbeiki
۱ تیر ۱۴۰۳تا ابد lc500 مدرن ، زیبا ، چشم نواز و غیر قابل انتقاد میمونه 🙌🏼
amirboss
۱ تیر ۱۴۰۳از چند جهت میشه زیبا ترین خودرو های تولیدی یه سال رو به چالش کشید اما از لحاظ زیبایی عام
لکسوس،کوروت و استون مارتین رو میشه زیباترین خودروهای این لیست دونست.
محمد
۱ تیر ۱۴۰۳لوسید ایر
Comodor
۱ تیر ۱۴۰۳درسته زیبایی نسبیه ولی بجز استون و لکسوس نویسنده با هر نسبتی خیلی بی سلیقه انتخاب کرده بقیشو 🤢
Khan
۱ تیر ۱۴۰۳حداقل ۸۰درصد این خودرو ها اصلا زیبا نیستند و منبع این گزارش معتبر نیست .
کسی که این رنکینگ رو منتشر کرده حتما پدرش ژاپنی بوده و مادرش کره ای .
Taha Ayoobi
۱ تیر ۱۴۰۳از کجا معلوم آمریکایی نبوده؟
NR
۱ تیر ۱۴۰۳چقدر سطح زیبا ترین خودرو های سال افول پیدا کرده…
به جز لکسوس و استون مارتین واقعا خودرو زیبای دیگه ای تو لیست نمیبینم
زیبا ترین نسل سوناتا هم دقیقا همون نسلی هست که تو ایران به وفور پیدا میشه… Yf! فکر میکنم تنها نسلی بود که از طراح غیر کره ای استفاده کردند و به طور کلی هم موفق ترین نسل سوناتا بود
nikan
۱ تیر ۱۴۰۳به جز استون مارتین، کوروت و لکسوس واقعا باقیشون زشتن یا حداقل لایق جایگاه زیبا ترین نیستن البته از نظر من
nikan
۱ تیر ۱۴۰۳https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/03/4-type-mx-5-na.jpg
مزدا میاتا فقط نسل اولش
یه ماشین چقدر میتونه گوگولی باشه😂
FY
۱ تیر ۱۴۰۳ولی واقعا طراحی استون مارتین رو دوست دارم ….. طراحی لوسید هم خوبه ، مثل سایبرتراک نیست که خیلی بی روح باشه🤔
گاس فرینگ
۱ تیر ۱۴۰۳واقعا بهتر بود سگمنت بندی میکردن همونطور که بقیه گفتن تو لیست شاسی بلند نیست ولی مثلا دو تا ماشین کوپه محور جلو با موتور کوچک هستن که بهتر بود اونی که بهتر بود رو میزاشتن به لحاظ ظاهر و باطن mx5 با تعلیق جناغی دوبل بهتر از gr86 با تعلیق مک فرسونه g70 و سوناتا چون توی یه رنج قیمتی نیستن با اغماض میشه حضور جفت شونو قبول کرد
M power
۲ تیر ۱۴۰۳یه m8 میارزه به کل لیست
I LOVE JAPAN
۴ تیر ۱۴۰۳بهترین هاشون:چارجر،DB12،LC500،مزدا میاتا وGR86 هستن.
ظاهر پریوس تو نسل قبلی خیلی نامتعارف بود ولی الان خیلی بد نیست ولی یکمی خاص هست
ALI.S
۵ تیر ۱۴۰۳آقا آپدیت کنید بیزحمت مطلب رو.
بوگاتی توربیون رو هم اضافه کنید!