این روزها شاسیبلندهای بزرگ لوکس بازار قدرت، راندمان، توانایی و تجهیزاتی بیشتر از گذشته را در اختیار خریداران قرار میدهند. بهعنوانمثال، بنتلی بنتایگا میتواند به حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و مرسدس بنز G کلاس با سه دیفرانسیل قفل شونده توانایی عبور از سختترین مسیرها را دارد. این هتلهای مجلل همچنین کممصرفتر هم شدهاند. مثلاً کادیلاک اسکالید را میتوان با پیشرانهٔ شش سیلندر دیزلی خرید که مصرف سوخت ۹ لیتری آن در هر صد کیلومتر در بزرگراه نزدیک به ۶ لیتر در اولین اسکالیدی که در سال ۱۹۹۹ به بازار آمد کمتر است؛ اما همهٔ اینها هزینه دارند بهگونهای که قیمت ارزانترین خودروی این لیست یعنی بامو X7 از نزدیک ۷۶ هزار دلار شروع میشود. بااینحال، بازار این شاسیبلندهای بزرگ از همیشه پررونقتر شده و در ادامه با بهترینهای آنها در سال ۲۰۲۲ آشنا میشویم.
۱۰-رولزرویس کولینان
امتیاز: ۷.۵ از ۱۰
قیمت پایه: ۳۳۲,۷۵۰ دلار
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: اعلام نشده
هدف کولینان این است که سختگیرترین افراد را به راحتترین شیوهٔ ممکن از جایی به جای دیگر منتقل کند. بهعنوانمثال، یکی از ویژگیهای این خودرو برخورداری دوربینی در جلو است که اطلاعات مسیر پیش رو را در اختیار سیستم تعلیق قرار میدهد تا خود را متناسب با شرایط مسیر تنظیم کند. پیشرانهٔ V12 توئین توربوی کولینان هم نیروی مناسبی را در سکوت کامل فراهم میکند. طراحی داشبورد این ماشین علیرغم برخورداری از صفحه آمپر دیجیتالی هنوز هم به بهترین شکل ممکن کلاسیک به نظر میرسد و قسمت عقب خودرو نیز فضای پای فراوانی دارد هرچند که صندلیها بهطور عجیبی سفت هستند. برای داشتن همهٔ این ویژگیها اما باید حداقل ۳۳۲ هزار دلار پرداخت کرد.
۹-بنتلی بنتایگا
امتیاز: ۷.۵ از ۱۰
قیمت پایه: ۱۶۶,۴۲۵ دلار
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: اعلام نشده
هرچند قیمت پایهٔ بنتایگا از ۱۶۶ هزار دلار آغاز میشود اما این رقم با سفارش پیشرانههای قویتر و آپشنهای سفارشی بهراحتی میتواند از ۲۵۰ هزار دلار هم فراتر رود. به گفتهٔ بنتلی، این خودرو در نسخهٔ اسپید که به پیشرانهٔ W12 با ۶۳۵ اسب بخار قدرت مجهز است، میتواند به حداکثر سرعت ۳۰۵ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و سریعترین شاسیبلند دنیا محسوب میشود. بااینحال کسانی که به این میزان قدرت و سرعت نیازی ندارند میتوانند سراغ موتورهای V6 هیبریدی ۴۵۰ اسب بخاری یا V8 توئین توربوی ۵۵۰ اسب بخاری بروند. همانطور که انتظار میرود، در داخل هم خریداران میتوانند تمام متریال را بهدلخواه خود انتخاب کنند.
۸-لندروور رنجروور
امتیاز: ۸.۰ از ۱۰
قیمت پایه: ۹۳,۳۵۰ دلار
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۷,۲۸۵ دستگاه
هرچند نسل جدید رنجروور چندی پیش معرفی شد و بهزودی به بازار خواهد آمد اما نسل قبلی این خودرو با برخورداری از تواناییهای آفرود افسانهای، سطح بالایی از تجمل و مجموعهٔ خیرهکنندهای از آپشنها هنوز هم حرفهای زیادی برای گفتن دارد. خریداران این پادشاه بریتانیایی میتوانند از بین دو فاصلهٔ محوری مختلف و شش پیشرانهٔ گوناگون مثل V8 سوپرشارژ، پلاگینهیبریدی و حتی دیزلی یکی را انتخاب کنند. قیمت رنجروور از ۹۳ هزار دلار آغاز میشود اما در نسخهٔ پرچمدار اسویاتوبیوگرافی کشیده، این رقم به بیش از ۲۰۰ هزار دلار افزایش پیدا میکند و وارد قلمروی بنتایگا میشود.
۷-لینکلن نویگیتور
امتیاز: ۸.۰ از ۱۰
قیمت پایه: ۷۸,۰۰۵ دلار
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۵,۶۳۱ دستگاه
نویگیتور برای مدل ۲۰۲۲ فیسلیفت شده که جلوپنجرهٔ جدید و نمایشگر بزرگتر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی از مهمترین بهروزرسانیهای آن هستند؛ اما عجیب اینکه در این فیسلیفت قدرت پیشرانهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی نویگیتور با ۱۰ واحد کاهش به ۴۴۰ اسب بخار رسیده است. این خودرو در پنج تیپ مختلف ارائه میشود که از بین آنها دو تیپ رزرو و بلک لیبل در نسخهٔ کشیدهٔ L قابل خریداری هستند. بهترین تیپ نویگیتور را میتوان رزرو دانست که از تجهیزاتی مثل صندلیهایی با تنظیم ۳۰ جهته، گرمکن، تهویه و ماساژور به همراه هدآپ دیسپلی بهره میبرد.
۶-مرسدس بنز G کلاس
امتیاز: ۸.۰ از ۱۰
قیمت پایه: ۱۳۲,۸۰۰ دلار
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۸,۵۲۳ دستگاه
G کلاس خودرویی شیک، نمادین و توانمند است. نسل فعلی این ماشین با وجود حفظ ظاهر سنتی و کلاسیک، رانندگی بسیار بهتری نسبت به نسل قبلی دارد. همچنین G کلاس در داخل هم از متریال درجهیک و تکنولوژیهای فراوانی بهره میبرد که با استایل بیرونی سنتی آن در تضاد است. این خودرو در نسخهٔ G550 از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو استفاده میکند که ۴۲۰ اسب بخار قدرت دارد اما در نسخهٔ G63 قدرت همین موتور با تقویت AMG به ۵۸۵ اسب بخار میرسد. قیمت G500 از ۱۳۲ هزار دلار و G63 از ۱۵۷ هزار دلار آغاز میشود اما سفارش آپشنها میتوان قیمت هردو مدل را بسیار افزایش دهد.
۵-کادیلاک اسکالید
امتیاز: ۸.۵ از ۱۰
قیمت پایه: ۷۷,۸۹۰ دلار
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۴۰,۵۰۵ دستگاه
چهارچرخ محرک یا محرک عقب؟ بنزینی با دیزلی؟ طول استاندارد یا کشیده؟ کادیلاک اسکالید جدید حق انتخاب زیادی به خریداران میدهد. قیمت این خودرو از ۷۷ هزار دلار آغاز میشود و در بالاترین تیپ یعنی اسپرت پلاتینوم به ۱۰۳,۲۴۰ دلار میرسد. یکی از تفاوتهای اسکالید جدید با نسل قبلی برخورداری از تعلیق عقب مستقل است که در کنار کمکفنرهای تطبیقی موجب بهبود کیفیت سواری و عملکرد این اسیووی سه تنی در پیچها میشود. اسکالید جدید در داخل هم از فضایی مجلل با پیشرفتهترین تکنولوژیها مثل سیستم خودران سوپر کروز جنرال موتورز بهره میبرد.
۴-لکسس LX
امتیاز: ۸.۵ از ۱۰
قیمت پایه: ۸۸,۲۴۵ دلار
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۳,۵۶۳ دستگاه
امسال سرانجام پس از پانزده سال نسل جدید لکسس LX به بازار آمده است. این خودرو حالا باید در بازار ایالاتمتحده جای خالی لندکروزر را هم پر کند زیرا نسل جدید این آفرودر نمادین ژاپنی در آمریکا عرضه نمیشود. LX جدید روی پلتفرم TNGA-F تویوتا مشترک با لندکروزر و تاندرا ساخته شده و پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی خود را هم با یک نمونهٔ ۳.۵ لیتری V6 توئین توربوی جدید عوض کرده که ۴۱۰ اسب بخار قدرت دارد. قیمت پایه نسل جدید LX از ۸۸ هزار دلار شروع میشود و در بالاترین تیپ که اولترا لاکچری نام دارد به ۱۲۷ هزار دلار میرسد تا با رنجروور سرشاخ شود.
۳-جیپ گرند واگنییر
امتیاز: ۸.۵ از ۱۰
قیمت پایه: ۸۹,۸۴۵ دلار
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲,۵۸۵ دستگاه (فقط در آخرین ماه سال)
پس از نزدیک به سه دهه وقفه، نام گرند واگنییر بازگشته است و برخلاف پدربزرگ خود کابینی پر از تکنولوژی و پیشرانهای قدرتمند دارد. زیر کاپوت گرند واگنییر جدید یک موتور ۶.۴ لیتری V8 با ۴۷۰ اسب بخار قدرت قرار گرفته است که این نیرو بهصورت استاندارد به هر چهارچرخ منتقل میشود. البته مصرف سوخت ترکیبی این موتور ۱۵.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است. خرید گرند واگنییر همچنین ضربهٔ بزرگی به حساب بانکی خریداران میزند زیرا قیمت ارزانترین نسخهٔ آن از ۹۰ هزار دلار آغاز میشود. بااینحال، این جیپ بزرگ جادارترین صندلیهای ردیف سوم را در این کلاس دارد و فضای بار آنهم در بین رقبا جزء بهترینها است.
۲-مرسدس بنز GLS
امتیاز: ۹.۰ از ۱۰
قیمت پایه: ۷۸,۲۵۰ دلار
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۴,۴۸۲ دستگاه
مرسدس بنز GLS خانوادهٔ بسیار متنوعی دارد. نسخهٔ پایهٔ این خودرو که GLS450 نام دارد، با یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر ۳۶۷ اسب بخاری و قیمت ۷۸ هزار دلاری عرضه میشود اما این تازه ابتدای ماجرا است زیرا نسخهٔ قویتری به اسم GLS580 با موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی ۴۹۰ اسب بخاری هم با قیمت ۱۰۰ هزار دلار وجود دارد. کسانی که از این هم قدرت بیشتری میخواهند میتوانند سراغ مدل GLS63 با ۶۱۲ اسب بخار قدرت و ۱۳۳ هزار دلار قیمت بروند؛ و نهایتاً در صدر خانوادهٔ این خودرو هم مدل مایباخ GLS600 قرار دارد که در داخل از تریم چوبی واقعی و دو ردیف صندلی با چرم درجهیک ناپا و ماساژور و گرمکن برخوردار است. البته در نسخهٔ مایباخ صندلیهای ردیف سوم وجود ندارد. GLS600 از همان موتور V8 توئین توربوی آشنا استفاده میکند که در اینجا ۵۶۵ اسب بخار قدرت دارد. این ویژگیها اما بسیار گران تمام میشوند زیرا قیمت GLS مایباخ از ۱۶۱ هزار دلار آغاز میشود و با سفارش آپشنها بهسرعت افزایش پیدا میکند.
۱-بامو X7
امتیاز: ۹.۵ از ۱۰
قیمت پایه: ۷۵,۸۹۵ دلار
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۲۳,۰۴۶ دستگاه
هندلینگ اسپرت و پیشرانههای قدرتمند از ویژگیهای جذاب X7 هستند. نسخهٔ پایهٔ xDrive40i این خودرو از یک پیشرانهٔ شش سیلندر خطی با ۳۴۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند و ۷۶ هزار دلار قیمت دارد. کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند نیز میتوانند سراغ مدلهای M50i یا آلپینا XB7 بروند که هردو موتور ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو دارند اما قدرت این پیشرانه در اولی ۵۳۰ اسب بخار و در دومی ۶۲۰ اسب بخار است. قیمت M50i از کمی بیش از ۱۰۰ هزار دلار و قیمت XB7 از ۱۴۲ هزار دلار شروع میشود. همهٔ نسخههای X7 بهصورت استاندارد به سامانهٔ چهارچرخ محرک و سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو مجهز هستند.
دايان
۵ بهمن ۱۴۰۰چه میکنن ژرمن ها💣
ألبته بیشتر به gls علاقه دارم
لکسوس چرا واقعا باید قیمت پایش ۱۰ هزار دلار از بنز و بیمر و کادیلاک بالاتر باشه ؟یه امریکایی ده هزار دلار کمتر میده میره المانی یا برند کشورخودش رو سوار میشه، قیمت گرند واگنیر هم عجیبه ولی ظاهرا تکنولوژی بیشتری نسبت به ال ایکس داره
کیان
۵ بهمن ۱۴۰۰ماشینهای لیست همه زیبا و عالی هستن هرکردوم و هرکی سوار شه قطعا لذت میبره
شما چرا جای امریکایی فشاری میشه، دوست داره بره لکسوس بخره !!!
به امید روزی ک ما زنده باشیم جنسیس از ته لست فروش خودشو بالا کشیده باشه و حداقل تو کشور کره بتونه بیاد جزو 10 مدل پرفروشترین پریمیوم .
دايان
۵ بهمن ۱۴۰۰کیان جان با این همه عذابی که تو میکشی واقعا باید لکسوس یه حرکت مثبتی برای افزایش فروش ال ایکس بکنه وگرنه طرفداراش از دست میرن! تقصیر من نیست که ۳ هزارتا فروخته،من فقط واقعیتی که تو لیست هست رو گفتم،ال ایکس توی تمام بررسی ها از کمتر بودن تکنولوژی و کیفیت متریال نسبت به رقباش گفته شده،قیمتش هم فضاییه،نتیجش شده این فروش پایین که احتمالا به سرنوشت لندکروز تو امریکا دچار میشه
ناراحت نکن خودتو :)))))
مسئولین جنسیس فعلا دارن کیف میکنن با افزایش فروش ۲۰۰ درصدی اونم با حداقل تعداد نمایندگی :)))
mos
۵ بهمن ۱۴۰۰شما که طرفدار کره ای هستی
LX570 با ۱۴ سال سن و قیمت بالا و وجود این همه رقیب تازه نفس و همچنین خود لندکروزر، ۳ هزار تا فروخته.
حالا مقایسه کنیم با کیا k900 که هم جدید بود و هم با قیمت ۵۹ هزار دلار با اختلاف ارزون تر از همه رقباش بود، ولی فقط ۳۰۰ تا فروخت! 😃
(تازه ۳۰۰ تا برای سال ۲۰۲۰ بود سال ۲۰۲۱ فقط ۸۵ تا فروخته) 😄
اون جنسیس هم که ۶ ساله همه جوره داره تبلیغ میکنه و به مجلات پول میده که بهش امتیاز بدن ولی همچنان ته لیست فروش.
برای مقایسه آکورا برند لوکس هوندا سال اولی (۱۹۸۶) که وارد بازار لوکس ها شد از آئودی بیشتر فروخت و سال دوم از مرسدس بنز و بی ام و جلو زد.
و همینطور لکسس سال اول (۱۹۸۹) بیشتر از آئودی و بی ام و فروخت.
اینا رو گفتم که بهانه نیاری و بگی جنسیس فقط ۶ ساله وارد بازار لوکس ها شده!
به هر حال سال دیگه این موقع میبینیم نسل جدید LX هم تو بازار آمریکا هم تو بازار جهانی چقدر فروخته.
دايان
۵ بهمن ۱۴۰۰mos
حوصله ندارم این همه بخونم کیان جان تقصیر من نیست ۳ هزار تا فروخته،بیشتر تلاش کنه شاید بتونه اون هم افزایش فروش ۲۰۰ درصدی رو تجربه کنه
با تشکر
حسین
۵ بهمن ۱۴۰۰جنسیس بدوه شاید بتونه به کمک مصرف جنس خوب ( مشابه جنس خودت) بتونه خواب فروش سیصد و چهل هزار دستگاهی رو ببینه. فعلا که فروشش سه سالش از فروش یک سال RX کمتره🤣🤣🤣
Arman
۵ بهمن ۱۴۰۰این کیان و یکی دو نفر دیگه تو هر مطلب بی ربطی اسم جنسیس رو میارن،مگه میشه یک برند اینطور ذهن یکی رو اینقدر درگیر کنه و اذیتش کنه؟!؟! الان این مطلب چه ربطی به جنسیس داشت؟ تو اگه فن ژاپن هستی پس چرا اینقدر درگیر جنسیسی اخه؟ آدم اگه چیزی بنظرش بد باشه اصلا درگیرش نمیشه اینقدر و هی نمیگه ملت این بده! مگر اینکه دلیل بد گفتنش چیز دیگه ای باشه و خودشم حرفاشو قبول نداشته باشه
برند جنسیس تو رقابتی ترین تایم ممکن بازار خودروسازی شروع به فعالیت تو سخت ترین کلاس ممکن کرد و به بهترین شکل موفق شده،فروش خوبی داره و رو به افزایشه،تو تمام تست و بررسی ها بهترین نظرات رو میگیره،تو همین لینک کار اند درایور جی هشتاد رتبه پنج رو گرفت اونم بالاتر از چه برندهای باسابقه ای و طرفداراش راضین
شما اونوقت اسم جنسیس رو ۱۰۰ برابر خبرهایی که ازش کار میشه و کره ای فن ها میارین.عجیبه
کیان
۵ بهمن ۱۴۰۰یعنی میخوایم بگیم فلان برند باید از شما سهامداراش اجازه بگیریم ؟
بعدش فروش خوب یعنی ته لیست ؟! شما هرچقدر هم بره رو فروشت بازم ته لیست باشی یعنی عقبتری و …
ب بهترین شکل موفق شدن و شما تشخیص دادی یا امار فروش ته لیست بودن یا حتی نفروختن تو خود کره ؟
شما سهمادارهای جنسیس چرا اینقدر توهمی هستین ؟!
MƛӇƳƛƦ (Ninja سابق)
۶ بهمن ۱۴۰۰من که والا بودم کیانی نبود ولی انگار مثل رامین چاینا شده
فضا سم تر شده
Arman
۵ بهمن ۱۴۰۰https://www.focus2move.com/korea-best-selling-cars/
Arman
۵ بهمن ۱۴۰۰منکه اهمیتی نداره واسم اون تویی که ۲۴ ساعته درگیر جنسیس هستی و حتی تو پست مربوط به لکسوس هم تو فکر جنسیسی و ظاهرا از خواب و خوراک انداخته تورو
طبق لیستی که پدال منتشر کرد که امسال جنسیس دو پله صعود کرد و اومد بالا و دویست درصد افزایش فروش داشت حالا تو اونجا ندیدی این رو دلیلش رو من نمیدونم،برندی که که هنوز تو خیلی از کشور ها با نمایندگی نداره یا اگر هم داره به تعداد محدود داره واقعا داره خوب میفروشه،بازاریابی زمان میبره چیزی نیست که یک شبه بتونن تو کل دنیا نمایندگی فروش بزنن،جنسیس تازه امسال سبدش یکم کامل شد،تو بحث کیفیت هم تو لینک میبینی که لکسوس es رتبه ۹ هیت( اخر) و جنسیس رتبه ۵
تو خود کره نفروختن ؟!! جوک سال،لینکش هست.وقتی خیلی ذهنت درگیر بشه اینطور تحلیل میره،خودتو کنترل کن درگیرش نباش چون خود جنسیس و کره ای فن ها راضی هستن
کیان
۵ بهمن ۱۴۰۰سواد دار با سواد !!! نوشته تا ماه جولای نه کل سال
بعدش 1 وقتی بشه 2 میشه 200% بشه 3 میشه 300% قضیه جنسیس جان ته لیست همین هست، خودتو با عدد 200% خودتو گول نزن !!!
بالاتر از الفا بود فقط اگر اشتباه نکنم، خودتم خوب میدونی این توهماتو !!!
کلی سرچ کردی یه لینک پیدا کردی به زور، دلتو خوش کن
خخخخ
Arman
۵ بهمن ۱۴۰۰اخه مگه مجبوری رو هوا یه چیزی بگی که خیلی راحت یه لینک بزارم و نشون بدم حرفت الکیه و جلو بقیه خجالت زده بشی؟ اینم از فروش کره! بنظرم چیزی نگی بهتره چون داری گل به خودی میزنی! فکر کنم شب هم خواب این لینک رو ببینی،عمرا فکر نمیکردی امار فروش تو کره رو پیدا کنم 😂
جنسیس هم با دویست درصد افزایش فروشی که داشت دو پله اومد بالا و شد بالاتر از جگوار و آلفا!اینم نمیدونستی که! دست پر بیا صحبت کن نه رو هوا که اینطور نشه! بعد از این لینک و اون دو پله صعود دیگه چیزی نمیگم بهت چون ضعیف کشی حساب میشه،این کامنت اخرمه 😂خداحافظ
خواب لینک
کیان
۵ بهمن ۱۴۰۰بد فرم خودت و تابلو کردی، دقت داری دایان و ارمان !!!
لینک و دایان پایینتر زیر کامنت مستقل گذاشته و … بعدش تو از اون لینکی ک مربوط به این کامنتها نیست خبر داری، خب یه اکانت داشته باشی چ اشکالی داری، همینجوری هست لایک و دیسلایکهای سایت دستکاری میشه دیگخ، تابلو جان !!!
هرچند جنسیس هم پول میده برای تبلیغاتش و …، 200% هم ک گفتم 1 بشه 2 میشه 200% اما ریاضیاتت هم ضعیفه!!
اینقدر به فکر کلک و … نباش، با این چند اکانتی بودن و امار دروغ و عددسازی کردن چیزی به جنسیس اضافه نمیشه، فقط بچه بودنت و بیشتر نشون میدی !!!
سعی کن بزرگ شی دایان ارمان و … ، خدا میدونه چندتا اکانت فیک دیگه داری
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۵ بهمن ۱۴۰۰ماشالله تعصب
یه وقت کمش نکنید اوکی؟
همینطوری پیش برید عالیه
ولی واقعا اینجا چه ربطی داشت:/
هرچی میشه درجا اه میاید میگید اه اه جنسیس کجایی کره کجایی😐
چیه بابا ارزش نداره یه برند چرت انقد براش تعصب بکشید و بخاطرش یقیه رو تخریب کنید
ارث پدرانمون نیست که
هر وقت به من از سهام جنسیس ۱ درصد تا ۴ درصد دادن منم میام اینجا کور میشم براتون نظر میدم
پس لطفا بس کنید الکی گیر دادن😐
MOHAMMAD.n.r
۵ بهمن ۱۴۰۰خودت رو کشتی با افزایش فروش ۲۰۰ درصدی!!! باشه سال ۲۰۲۱ نسبت به ۲۰۲۰ دویست درصد افزایش داشته.
چرا نمیگی سال ۲۰۲۰ نسبت به ۲۰۱۹ فروشش نصف شد؟؟؟
این افزایش فروش ۲۰۰ درصدی حاصل گند سال قبلش هست که بین لوکس ساز ها آخر شد و حتی از آلفا هم کمتر فروخت😉
محمدهادی
۵ بهمن ۱۴۰۰به به👏👏
دايان
۵ بهمن ۱۴۰۰Car and driver یه مطلب دو ماه پیش گذاشت راجع به رتبه بندی بهترین سدان های لوکس برای سال ۲۰۲۲، چرا اون رو نذاشتین اقای دهقان؟ اونم خیلی جالب بود نمیدونم چرا یه سری خبرا رو اصلا کار نمیکنین با اینکه جالبن و بقیه قطعا علاقه دارن
https://www.caranddriver.com/features/g21348995/best-mid-size-luxury-cars-ranked/
Bayerische Motoren Werke
۵ بهمن ۱۴۰۰X7 همون خودرویی نبود همه میگفتن زشته و بدرد نمیخوره مخصوصا اساتید سایت پدال ؟؟؟
عجب!!!
مردیم از خوشی
۵ بهمن ۱۴۰۰نه این اون نیست اشتپ گرفتی
این خود bmw اصیله
RKH7787
۵ بهمن ۱۴۰۰X7 رو بهم نشون ندید!…😣
داغ دلم تازه شد!
دل آدم برای اون موقعی بی ام و طراحیش خوب بود تنگ میشه!
(هرچند X7 هم خودش جلوپنجره های بزرگ داره)
محمدهادی
۵ بهمن ۱۴۰۰خدایی جلو پنجره بی ام و تا این حد بزرگ جواب میده و زیبا و جذذذذابه
RKH7787
۵ بهمن ۱۴۰۰جاتون خالی رفته بودیم قشم
برا اولین بار تو عمرم موستانگ و کامارو دیدم
دوج چلنجر و چارجر هم دیدم
و یدونه لینکلن شاسی بلند و یدونه هم سدان دیدم
دوتا کادیلاک هم بودن
Arman
۵ بهمن ۱۴۰۰اگه به این ماشینا علاقه داری باید بری اهواز یا کیش
تو بقیه مناطق ازاد خیلی کم وارد شدن
حسین
۵ بهمن ۱۴۰۰اون خودروهارا از کشور های عربی مثل قطر،امارات،عمان و غیره میخرن و میارن به قشم و کیش.
M.Kkarimi
۵ بهمن ۱۴۰۰خوشا به سعادتت :) خدا نصیب ما هم بکنه 🥺
RKH7787
۷ بهمن ۱۴۰۰عاقا من فقط نگا کردم!
عارف
۵ بهمن ۱۴۰۰از هیچ کدام از محصولات این لیست نمیشه گذشت . بنظر من اگه یه عشق ماشین و بخوای به جنون برسونی این لیست و بزار جلوش ، بگو حالا یکی و انتخاب کن برای خودت
امیرحسین
۵ بهمن ۱۴۰۰موافقم
نمیشه انتخاب کرد
هر کدام از اسم ها آدرنالین رو بالا میبرند
چه لیست زیبایی
هیچ نباشه غیر ممکن از این لیست دو یا سه تا رو با هم نخواست
حسین
۶ بهمن ۱۴۰۰آدم باید قدرت تصمیم گیری داشته باشه.زشته که آدم قدرت تصمیم گیری نداشته باشه.
M.Kkarimi
۵ بهمن ۱۴۰۰شاید بتونم یه مقدار رده بندی کنم اما واقعا انتخاب مطلق خیر ! ( اونم بخشیش بر میگرده به سلیقه ) واقعا تک تکشون جواهرین برای خودشون !
کاوه
۱۹ بهمن ۱۴۰۰دقیقا همینه،من خودمو توی امریکا تصور کردم و تصور کردم که از لحاظ مالی اوکی ام و میخوام یکیشونو بخرم!بعد هر کاری کردم نتونستم بینشون انتخاب کنم واقعا!!فقط پیش خودم گفتم اگه رولزرویس بخوام میرم سراغ فانتوم اگه بنتلی بخوام میرم سراغ فلاینگ اسپور و کولینان یا بنتایگا نمیخرم چون این دو برند اصلا شاسی هاشونو دوست ندارم و کلا مخالف اینم که ایننم که یه خودروی اشرافی شاسی بلند باشه.لینکلن رو هم خط میزدم چون طراحیشو دوست ندارم لکسوز رو هم همینطور چون جز ماشینهای اسپورتی که میزنه کلا با بقیه ماشینهاش حال نمیکنم با اینکه از لحاظ استحلاک بهترینه ولی یه جورایی خیلی پیرمردیه.بی ام و رو هم بخاطر شکل داشبورد خسته کننده اش خط میزدم چون همه مدلهاش یه شکله و ماشین لوکس باید با ماشین ۳۰ هزار دلاری طراحی داخلیش فرق کنه،بعد از اینایی که حذف کردم دیگه عین گل میمونم توی بقیه اش و بقیه رو نمیتونم بینشون انتخاب کنم واقعا،خوش به حالشون چقدر حق انتخاب دارن چقدر به شکل های مختلف دستشون بازه مردم اونجا و میتونن اون چیزی که کاملا مطابق میلشونه انتخاب کنن نه اون چیزی رو که مجبورن و هیچ حق انتخابی ندارن مثل این خراب شده که ما هستیم،ولی اگه اسلحه بذارن روی سرم که یکی رو انتخاب کن نسخه لانگ کادیلاک رو انتخاب میکنم و صندلیهای ردیف سوم رو حذف میکنم و یه تشک بزرگ مینداختم پشت کادیلاکه و یه تلوزیون و یه سری چیزای رفاهی و بعدش میزدم به جاده میرفتم چند سال کل امریکا رو میگشتم،حتی تصورشم فوق العاده است
Aboalfazl demon
۵ بهمن ۱۴۰۰لکسس lx بالاتر از اسکالید و رنجروور؟؟؟؟
رضا
۵ بهمن ۱۴۰۰رویز رویز به این دلیل آمار فروشش اعلام نشده چون خیلی پایین بوده ، احتمالا کمتر از 100 تا !
GMA
۵ بهمن ۱۴۰۰نه بابا! میخوای سالانه دو میلیون کولینان به فروش برسه؟! اصلا انتظار داری فروش یه خودرو دست ساز چقدر باشه؟
AMIR / ARMI
۵ بهمن ۱۴۰۰از نظر فروش اسکالید نشون داد باز مثل سال های قبل اقای این کلاسه اونم با اختلاف
ولی گرند واگنیر دقیقا یه تهدید براش تو بازار امریکا که میتونه سالی راحت 35 هزا تا و بیشتر بفروشه
و راحت دومین خودروی پرفروش این کلاس تو بازار امریکا باشه جالب تر اینکه قیمت بالاتری هم داره
محمد امین
۵ بهمن ۱۴۰۰به نظرم این موتور برای گرند واگونیر اصلا خوب نیست ، مصرف شهری این ماشین میتونه به بیست لیتر هم برسه و با توجه به قیمت بنزین دردسر زیاد داره
باید با یه موتور توربو ۶ سیلندر ساخته میشد، مثل لینکلن و….
لینکلن هم یکمی اتوبوسی شده
بنظرم کادیلاک اسکالید مرسدس gls و x7 بهترین ها هستن و هرکس نسبت به سلیقه اش میتونه انتخواب کنه
اگر واگونیر با یه موتور بهینه تر ساخته میشد الان میتونست خیلی جلو تر باشه
و کسی هم که پولش رو داره ، بنتایگا اسپید بهترین گزینه هست ، موتور w12 توربو از کل suv های این لیست بهتره
AMIR / ARMI
۵ بهمن ۱۴۰۰چرا فکر میکنی مصرف موتور 8 سیلندر همی خیلی بیشتر از اکوبوست شش سیلند فورد هستش
طبق اعلام epa
لینکلن نویگیتور به ازای هر 17 مایل 1 گالن بنزین یا 3.78 لیتر بنزین مصرف میکنه
که به عبارتی میشه 14 لیتر بنزین برای 100 کیلومتر به صورت متوسط
جیپ گرند واگنیر به ازای هر 15 مایل 1 گالن بنزین مصرف میکنه
که به عبارتی میشه 15.8 لیتر برای هر 100 کیلومتر
فقط و فقط 1.8 لیتر فرق داره مصرفشون که بای دو سیلندر اضافه اصلا چیز خاصی نیست
Arman
۵ بهمن ۱۴۰۰جی کلاس برای من سلطان شاسی بلندها هست،اما اکثرشون مورد علاقم هستن و عالی
AMIR / ARMI
۵ بهمن ۱۴۰۰گرند واگنیر لایک
اسکالید دیس لایک
GMA
۵ بهمن ۱۴۰۰انتخاب من با اختلاف رنجروور (نسل جدید) و G کلاس، در مورد جایگاه اول هم بنظرم نسل جدید رنجروور توانایی گرفتن امتیاز کامل را داره و GLS از X7 واقعا بهتره
new RAMIN
۵ بهمن ۱۴۰۰طبقه بندی خیلی عجیبه. اصلا درکش نمیکنم! جدا از طبقه بندی عجیب ، 2تا نکته جالب باید بهش اشاره کنم:1=گرندواگنییر تو1ماه پایان 2021 تقریبا 2500دستگاه فروخت،پس سال 2022 به نظرم راحت میتونه بین 25 الی30 هزار تارو بفروشه.شاید هم بیشتر.
2=جایگاه رنجروور خیلی جالبه!
((اما نسل قبلی این خودرو با برخورداری از تواناییهای آفرود افسانهای، سطح بالایی از تجمل و مجموعهٔ خیرهکنندهای از آپشنها هنوز هم حرفهای زیادی برای گفتن دارد.))
توانایی آفرود افسانه ای!سطح بالایی از تجمل. مجموعه خیره کننده ای از آپشن ها. هنوز هم داره نمایش میده شاسی بلند یعنی چی…اینکه ماشین سال2012بیاد از کاراندرایور در سال 2021 نمره 8 از 10بگیره یعنی…والا نمیدونم یعنی چی لطفا خودتون معنی کنید!(البته نسل قبلی سال 2017 فیس لیفت اساسی گرفت ولی پلتفرم برای همون 2012 بودش و فقط ظاهر و داخلش اونم خیلی جزئی تغییر کرد)
حالا جالب اینجاس اول و دوم یه برند دیگه هستن و پرفروش ها برندهای دیگه😂
درکل تو این لیست عجیب،اگه میلیونر بودم یه کولینان میخریدم و یه بنتایگا.البته کادیلاک اسکالید لکسانی هم هستش(🙂) البته اون رقیب جت های شخصی هست! اگه میلیونر نبودم سعی میکردم خودرویی انتخاب کنم که با کمترین قیمت بیشترین چیز رو بهم بده. خب این لیست هم داره فریاد میزنه کدوم خودروها با منطقی ترین قیمت بیشترین چیز ممکن رو دراختیارت میزاره…
این نظر منه. هرکی نظری داره.
زیزیگولو
۵ بهمن ۱۴۰۰شکی نیستش که همه اینا در جای خودشون یکی از بهترینا هستن ولی من کاری به این لیست و لوکس و غیر لوکس بودن ندارم چون از نظر من در حال حاضر یکی از بهترینا لندکروز j300 هستش …. اگه این ماشینو از نزدیک ببینین کلاً نظرتون عوض میشه چون از زمین تا آسمون با دیدن تو عکس متفاوته
net
۶ بهمن ۱۴۰۰زیزیگولو
لندکروز شاسی بلند بزرگ لوکس نیست .لندکروز شاسی بلند بزرگ نیمه لوکس هست و در دسته بندی قرار نمیگیره
عاشق پدال
۵ بهمن ۱۴۰۰گرند وگووونیر.
ماشین مورد علاقه مه
اها یه اتفاق جالب شنبه بود.
دیدم یه شو روم یا نمایشگاه ماشین جدید افتتاح شده اسم شرکتش Aiway هستش.
عجب ماشینای خفنی داره.
حتی تو المان وارد میشه.
https://www.dw.com/en/aiways-u5-the-affordable-e-suv-from-china/av-59770897
حالا نیایین انگ چینی دوست بهم بزنین. من یکی حالم از چین و چینی بهم میخوره. اما شنبه رفتیم داخل نمایشگاه و برام جالب بود چنین برندی هم هستش و بعدم جستجو کردم تو گوگل دیدم تو اروپا صادر میکنه و نماینده داره.
مدرسه راهنمایی و دبیرستانی که من توش درس خوندم ادمای معمولی رو راه نمیدن. و یه سری چیزایی درباره دین مذهب و غیره درس میدن که کاملا مخالف چین و روسیه هستش. اصلا نمیشه من موافق چین و روسیه بشم. جبر روزگاره. پس انگ چین دوست نزنین
مهراب
۵ بهمن ۱۴۰۰بزرگترین ماشین این لیست گرند واگنیره واقعا بزرگه.از اسکالید هم بزرگتره.
بهترین انتخاب برای یه خونواده پرجمعیت 8 یا 9 نفره.
net
۵ بهمن ۱۴۰۰این مقایسه باید بین بی ام و x7 و بنز gls و لکسس lx و لندروور رنجروور و کادیلاک اسکالید و جیپ گرند چروکی معمولی ۲۰۲۱ (نه گرند چروکی L ) به عنوان بهترین شاسی بلند لوکس بزرگ انجام میشد.در این رقابت کولینان و بنتایگا کراس اور اشرافی هستند و نباید وارد این مقایسه میشدند و اشتباه بود به عنوان شاسی بلند لوکس.به جای جیپ گرند واگنییر زشت باید جیپ گرند چروکی معمولی ۲۰۲۱ (نه گرند چروکی L) قرار میدادند در این مقایسه.بنز g به دلیل جعبه ای بودن جالب نیست در این مقایسه باشد.لینکن هم شاسی بلندهایش خیلی لوکس و زیبا نیستند و در حد این مقایسه نبود
GMA
۵ بهمن ۱۴۰۰«بنز g به دلیل جعبه ای بودن جالب نیست در این مقایسه باشد»
این دیگه چه دلیل مضحکیه؟! 😐
من همیشه کامنت های شما را خوندم و متوجه شدم تنها ملاکتون برای خوب یا بد بودن خودرو ها ظاهرشون هست! 😒
net
۵ بهمن ۱۴۰۰gma
خوشحالم که نظرهای من رو دوست داری
GMA
۵ بهمن ۱۴۰۰تنذ بود😂
ALIREZA
۵ بهمن ۱۴۰۰ماشالا لینکلن نسل جدیدش کی رونمایی میشه ؟
B.A.E Systems
۵ بهمن ۱۴۰۰۳ تا اول به نظر خودم
GLS
اسکالید
رنجروور
۱۳
۵ بهمن ۱۴۰۰اینکه ب ام و با اولین تجربه در این کلاس تونسته بهترین شاسی بلند بزرگ لوکس رو بسازه یک شاهکار و معجزه س
بعضی رقبا چهل پنجاه ساله توی این کلاس حضور و تجربه دارن ، اما ب ام و که تا حالا شاسی بلند بزرگ لوکس نساخته بود میاد و مقام اول رو بدست میاره…..
باید برای ب ام و اسپند دود کنم چشم نخوره،ماشالله امسال ترکونده
اول شدن بین این همه اساتید و بزرگان واقعا هنره.
محمدهادی
۵ بهمن ۱۴۰۰بی ام و دیگه جدیدا داره به اعجاز عادت میکنه
لامصصصب عجیب آلمانی دقیق و کار درستیه
دستش دردنکنه
پرچم خودرو سازی رو بالا نگه داشته
R@m!n
۵ بهمن ۱۴۰۰استایل اشرافی رنجرور، اسکلید و نویگیتور نسبت به ظاهر اسپرت بی ام و و بنز و بنتلی برتری دارن. البته که همه عالین و فقط سلیقه و علاقه به برند مهمه.
بنظرم رنجروور و پرستیژش یه سر و گردن از بقیه بالاتره و محصوله شاخصه این کلاسه. خدماتی که رنجروور در این سال ها به کراس ها و SUV های فول سایز لاکچری کرد هیچ ماشینی و برندی انجام نداد. همه از روی جزوه رنجروور یادداشت بر میدارن. مگر اینکه خود کمپانی رنجروورو خراب کنه و گرنه شکست دادن این اشراف زاده انگلیسی غیر ممکنه.
مازیار
۵ بهمن ۱۴۰۰نه بخاطر اینکه از رنجروور تعریف کردی
کاش ده درصد کاربران همینطور باشن که کافیه
فن آمریکایی هستی اما با چشم باز
هیچ محصولی کامل نیست و نقاط قوت و ضعف رو همه دارن اما پرداختن بهشون با این دید که زیر پرچم کدوم کشور معرفی میشه … هیچ
R@m!n
۵ بهمن ۱۴۰۰حقیقت نیازی به تعریف و تمجید کسی نداره مازیار جان.
hssn
۵ بهمن ۱۴۰۰دقیقا رنجروور یک فرمول کاملیه و همه چیز تمام و نمیشه این رو نادیده گرفت
و اینکه لیست عجیبیه رامین جان ، من خودم یک ژاپنی فنم(که بارها گفتم البته)
اما از حضور لکسس تو اون رده تعجب کردم! البته باید درعمل دید که چطور ماشینی شده و چیکار میکنه
و اوردن رولز رویس و بنتلی توی این لیست اشتباهه چون این دو سوپرپریمیوم هستن و غیر قابل مقایسه
اما نکته ای که میخوام خدمت همه دوستان بگم این هستش که لطفا با دید بازتری ببینید مسایل رو
این فروش کم سال گذشته لکسوس هم بدلیل وجود لندکروز درکنارش و قدیمی بودن جفتشون هست دوستان
خب منطقیه که کسی سراغشون کمتر بره ، حقیقتیه و ترسی از گفتنش نیست
لطفا همه رو به یه چشم نبینید خواهشا ، طرفدار تعصبی توی هر موردی هست ، ژاپنی یا آمریکایی یا هرچیزی
ممنون از همه.
R@m!n
۵ بهمن ۱۴۰۰بنظرم شکست لکسوس بخاطر اشتباهه فاحش تویوتا هست که نتونسته هویت لندکروز رو از lx جدا کنه.
به جز رنجروور همه ماشینای لیست ورژن گرونتره برادرای ارزون قیمتشون هستن. کدیلاک و یوکان، نویگیتور و اکسپدیشن، x7 که همون x5 کشیده هست، واگونییر که رو پلتفرمه رم هست، GLS و GLE، بنتایگا و کاین و اوروس و توارگ، کولینان و بی ام و ها.
همه این ماشینا همین داستانو دارن اما تونستن دو تا هویت متفاوت خلق کنن اما همه lx رو فقط ورژن پر آپشن لندکروز می دونن نه یه محصول متفاوت.
صرفا نباید چراغه عقب و جلو عوض شه باید lx طراحی خاص خودشو داشته باشه.
GMA
۵ بهمن ۱۴۰۰«به جز رنجروور همه ماشینای لیست ورژن گرونتره برادرای ارزون قیمتشون هستن.»
البته G کلاس هم به عنوان بزرگترین رقیب خانواده رنجروور با هیچ خودرو دیگر مرسدس اشتراک نداره و پلت فرم مجزا و ویژه ای داره
حسین
۶ بهمن ۱۴۰۰مطمعنی رنجرور کامله؟
پس چطور به نوشتههای مانیتورش توی بررسی ها گیر میدادند؟
میثم
۵ بهمن ۱۴۰۰انتخاب من
کادیلاک با انجین دیزلی
rezars pc
۵ بهمن ۱۴۰۰تقریبا اگه چپکی بود بهتر بود با چنتا جا به جایی وقتی قیمت بنتلی و رنج روور و رولز رویس پاشنه اشیل میشه یغنی کسی که نظر داده هیچ چیزی از لوکس بودن حالیش نیست
حسین
۶ بهمن ۱۴۰۰خواهشا عکس امیر حسین ربیعی رو از پروفایلی ور دار.
چون:
-این آقا عقیده داشت که الگوی نیروی هوایی ایران باید آمریکا باشد و در این راه چه خرج ها که روی دست ملت نگذاشت و چه پول هایی که روانهی جیب شرکت های غربی نکرد
-این آقا به شاه گفت:«قربان شما به ایران برگردید،من ایران را حمام خون میکنم.»
-این آقا روزی که جنگ اکتبر میان مصر و اسراءیل شروع شد،از پایگاه وحدتی تهران،هواپیما به مصر برد و فرودگاه مصر را بمباران کرد و مجروحین اسراءیلی را به خرمشهر آورد تا در بیمارستان این شهر بستری شوند.
منبع سایت افکار نیوز
به نظرم ربیعی مایهی ننگ ایران است.
پدال، لطفا منتشر کن کامنتمو همونجوری که پروفایل کاربر رضا آر اس پیسی رو منتشر کردی. ممنون
ارین صاحب جمعی
۵ بهمن ۱۴۰۰یک پیشنهاد دارم برای ژاپنی بازها و امریکایی بازها اگه دوست دارید روزی روزگاری از آلمانی ها بالاتر باشید یادتون نره کی صنعت نظامی امروزه دنیا و صنعت خودروی جهان را به وجود آورد خلاص .حالا میخواید بگید تعصبی و اینا من به سلیقتون احترام و شما را اصلن مجبور به طرفداری برند خاص نمیکنم ولی بپذیرید اگه آلمان نبود دنیا الان اینجا نبود
امیر
۵ بهمن ۱۴۰۰گرند واگونیر با ابنکه فقط یه ماه فروش رفته اما با قیمت نسبتا بالاش فروشش زیاد بوده(سالانه در نظر بگیریم بالای ۲۵هزار میشه!)
BENZ
۵ بهمن ۱۴۰۰من تو این لیست مرسدس و بنتلی رو انتخاب می کنم
ماکان
۵ بهمن ۱۴۰۰سلام . من از بین تمام موارد این فهرست فقط ۵تا از آنها را خیلی دوست دارم و آن هم به ترتیب اول بی ام و X7 ، دوم بنز GLS ، سوم کادیلاک اسکالید ، چهارم رولزرویس کولینان و آخر از همه جیپ گرند واگنییر .
Elmiraj
۵ بهمن ۱۴۰۰تک تک نمایندگان این کلاس برتری هایی بر یکدیگر دارن که نمیشه نه هیچ کدومو برتر دانست و نه هیچ یک را بازنده…
.
.
در این کلاس جادار بودن ، تکنولوژی ، لوکس بودن ، شاسی نردبانی ، قدرت آفرود و انجین V8 شاخصه های مورد علاقه من هستن که همه در گرند واگونیر گنجانده شدن.
GMA
۵ بهمن ۱۴۰۰«در این کلاس جادار بودن ، تکنولوژی ، لوکس بودن ، شاسی نردبانی ، قدرت آفرود و انجین V8 شاخصه های مورد علاقه من هستند»
این ویژگی ها در G کلاس (مخصوصا G63) هم وجود داره به همراه چاشنی پرفورمنس برق آسا و ظاهر نمادین
Elmiraj
۵ بهمن ۱۴۰۰G کلاس نه فول سایزه ، نه سه ردیفه هست ، نه اندازه واگونیر جادار هست و نه آنچنان ارزان……
GMA
۵ بهمن ۱۴۰۰اتفاقا G کلاس نسبت به اندازه اش خیلی جاداره، دلیلی نداره مثل واگنییر به اندازه یه مینی بوس جا داشته باشه چون طولش بشدت کمتره
MOHAMMAD.n.r
۵ بهمن ۱۴۰۰غیر از اون سه تایی که قیمت پایه بالای ۱۰۰k دارن انتخواب یکی از بقیه ماشینا با قیمت نزدیک به هم خیلی سخته.
اگر خودم بخوام بخرم بین اسکالید و لکسس و گرند واگنییر و رنجروور و بیمر قرعه میندازم، چون نمیتونم یکی رو انتخواب کنم
محمدهادی
۵ بهمن ۱۴۰۰خدایی بی ام و یه رخ دیگه داره
البته که همشون زیباترین و پخته ترین پروژه های شاسی بلند سنگین در دنیان و فوق العادن