در بین تمام پیکاپهای میان سایز بازار، مدلهایی که در اینجا خواهیم دید بهترین انتخاب برای خریدارانی هستند که نیازی به پیکاپهای فول سایز ندارند.
پیکاپها در ایالاتمتحده بسیار محبوب هستند اما اکثر این خودروها ابعاد بزرگ و برچسبهای قیمتی سنگینی دارند. به همین دلیل، بازار پیکاپهای میان سایز بهسرعت در حال گسترش است. در حال حاضر، اکثر خودروسازان بزرگ حاضر در بازار آمریکا یک پیکاپ میان سایز را ارائه میکنند و بنابراین گزینههای زیادی برای خرید وجود دارد. ازاینرو، قصد داریم از بین این مدلهای متعدد، بهترینها را انتخاب کنیم. پیکاپهایی که در ادامه خواهید دید، راحتتر و لوکستر از بقیه بوده و در آفرود توانمندتر هستند.
شورلت کلرادو
نقاط قوت: سواری و هندلینگ خوب، پیشرانهٔ قدرتمند، توانایی یدک کشی بالا، کابین راحت
نقاط ضعف: تنوع پایین با تولید فقط در یک نسخهٔ دو کابین
قیمت پایه: 31,۰۹۵ دلار
کلرادو را باید بهترین پیکاپ میان سایز حال حاضر بازار آمریکا دانست. این خودرو به لطف تیپ پایهٔ WT، قیمت آغازین معقولی دارد اما بهترینهای خود را در تیپهای آفرودی تریل باس و ZR2 ارائه میکند که از ارتفاع بیشتر تعلیق و لاستیکهای آفرودی بهره میبرند. بین این تیپهای آفرودی هم دو تیپ LT و Z71 قرار دارند که بیشترین فروش کلرادو را تشکیل میدهند. زیر کاپوت یک پیشرانهٔ ۲.۷ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ کممصرف با ۲۳۷ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور قرار گرفته است که در نسخهٔ قویتری با ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۸۳ نیوتن متر گشتاور هم ارائه میشود. کلرادو صرفاً با یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک ارائه میشود و در نسخههای آفرودی بهصورت استاندارد از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره میبرد.
تویوتا تاکوما
نقاط قوت: قدرت و گشتاور بالا، آپشنهای آفرودی فراوان، سواری ساکت و راحت، ارائهٔ گیربکس دستی
نقاط ضعف: عملکرد ضعیف گیربکس دستی، پیشرانهٔ خشن، قیمت گران
قیمت پایه: 32,۹۹۵ دلار
درحالیکه طی یک دههٔ گذشته تاکوما بهتدریج از مجموعهٔ رو به رشد رقبا عقب ماند اما بهطور عجیبی فروش آن افزایش داشت و حالا نهایتاً تویوتا نسل جدید آن را به بازار فرستاده است. مثل نسل قبلی، تاکوما با ترکیب کابین و طول اتاق بار مختلفی ارائه میشود اما در تمام نسخهها، یک پیشرانهٔ چهار سیلندر توربوشارژ جدید جایگزین نمونهٔ V6 تنفس طبیعی قبلی شده است. علاوه بر این، حالا یک قوای محرکهٔ هیبریدی با بیش از ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور هم ارائه میشود. تاکوما بهصورت دیفرانسیل عقب و دو دیفرانسیل با گیربکسهای دستی و اتوماتیک قابل خریداری است. نسل جدید تاکوما پیکاپی راحت با پرفورمنس و مصرف سوخت مناسب است که لایق عنوان پرفروشترین پیکاپ این کلاس خواهد بود.
جیامسی کانیون
نقاط قوت: کابین لوکس در نسخهٔ دنالی، پیشرانهٔ قدرتمند، سواری و هندلینگ خوب
نقاط ضعف: تنوع پایین با تولید فقط در یک نسخهٔ دو کابین، فقدان تیپهای ارزانتر
قیمت پایه: 37,۵۹۵ دلار
جیامسی کانیون همتای لوکستر شورلت کلرادو است که آن را بهترین پیکاپ میان سایز بازار میدانیم؛ بنابراین، تقریباً همهٔ چیزهای خوبی که در مورد کلرادو گفتیم در مورد کانیون هم صدق میکند اما جیامسی بیشتر روی خریداران سطح بالاتر تمرکز دارد. به همین دلیل، میانگین قیمت تیپهای کانیون بسیار گرانتر از کلرادو است. خبر خوب اما اینکه تیپهای بالایی کانیون مثل AT4X AEV و دنالی پرچمدار، به ترتیب نهایت تواناییهای آفرود و تجمل را در این کلاس ارائه میکنند. همچنین تیپ دنالی علیرغم قیمت بالا، در داخل گرانتر و لوکستر از تاکوما لیمیتد احساس میشود که قیمت بیشتری دارد.
هوندا ریجلاین
نقاط قوت: سواری و هندلینگ عالی روی جاده، طراحی خلاقانهٔ اتاق بار، سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد
نقاط ضعف: طراحی بحثبرانگیز، فقدان تیپ پایهٔ ارزان، تواناییهای آفرود محدود
قیمت پایه: 41,۱۴۵ دلار
ریجلاین سواری مانندترین پیکاپ بازار است زیرا برخلاف تمام پیکاپهای میان سایز، این خودرو بجای شاسی نردبانی سنتی، ساختاری یکپارچه دارد. به همین دلیل، ریجلاین روی جاده کیفیت سواری بهتری نسبت به دیگر پیکاپهای میان سایز دارد و همین موضوع بزرگترین دلیل فروش مناسب این خودرو محسوب میشود. اکثر پیکاپها هنگام رانندگیهای شهری، حس و حال خشنی از خود نشان میدهند اما ریجلاین آنقدر شبیه کراساوور است که شاید فکر کنید در حال رانندگی با هوندا پایلوت هستید. در پشتی خلاقانه که بهصورت جانبی باز میشود هم دیگر ویژگی خاص ریجلاین در این کلاس بهحساب میآید. کابین ریجلاین نیز سعی نمیکند خود را خشن جلوه دهد و شبیه شاسیبلندهای خانواده پسند هوندا است.
جیپ گلادیاتور
نقاط قوت: تنها پیکاپ با سقف و درهای قابل جدا کردن، طراحی آفرودی، توانایی یدک کشی بالا
نقاط ضعف: عملکرد ضعیف روی جاده، ارائهٔ فقط یک پیشرانهٔ ضعیف
قیمت پایه: 40,۸۸۵ دلار
گلادیاتور که برای مدل ۲۰۲۴ مورد بهروزرسانی قرار گرفت، از کابین جدید، سیستم اطلاعانی-سرگرمی عالی و تکنولوژیهای آفرود جذاب بهره میبرد. تیپهای جدید روبیکان X و موهاوی X تواناییهای آفرود بیشتری را به این پیکاپ اضافه کرده و درعینحال، بهطور عجیبی راحتی بیشتری را هم به همراه دارند. متأسفانه هنوز پیشرانهٔ پلاگینهیبریدی 4Xe برای گلادیاتور ارائه نمیشود و پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری V6 تنفس طبیعی آن با ۲۸۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور، بهوضوح از پیکاپهای تویوتا و جنرال موتورز عقبتر است. انتقال نیروی این موتور هم از طریق گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی یا هشت سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد درحالیکه گیربکسهای کمکی مختلفی هم قابل سفارش خواهد بود. یکی از ویژگیهای منحصربهفرد گلادیاتور که در هیچکدام از رقبا وجود ندارد، قابلیت برداشتن سقف و درها و حتی خواباندن شیشهٔ جلو است که لذت رانندگی در هوای آزاد را فراهم میکند. بااینحال، برای بسیاری از خریداران، پیکاپهایی مثل کلرادو یا تاکوما گزینهٔ بهتری خواهد بود زیرا برای رانندگیهای روزمره مناسبتر هستند.
Hosseink3
۵ بهمن ۱۴۰۲هم قیمت های kmc کاش یک جور دیگری پیش میرفت و الان به خودروی واقعی دسترسی داشتیم
Dark Knight
۵ بهمن ۱۴۰۲دقیقا همشون هم قیمت kmc یا بقیه زباله های چینی هستن 🤦♂️ تازه نکته دارک تر اینه که ۹۵ درصد مردم نمیتونن حتی دیگه این اسباب بازی های چینی رو بخرن
NAVID۰۰۹۸
۵ بهمن ۱۴۰۲اومدم بگم عشق فقط یک کلام تویوتا تویوتا ، تا چشمم خورد به کانیون از خجالت عرق سردی نشست رو پیشونیمو بلند فریاد کشیم ایشهایزن کانیون کانیون 👑😲😍!!!
و باز هم بازم تشکر میکنم از مسئولین نازنینم که اجازه نمیدن این هیولاها وارد بِشَن ، میدونید چقدر سختِ انتخاب از بین این همه خوبان و چه استرس و فشاری به خریدار وارد میکنه تا مرض جنون و سپس سکته !
NAVID@@98
۵ بهمن ۱۴۰۲نکته جالب اینه که
تو متن نوشته که شورلت کلرادو را باید بهترین پیکاپ میان سایز حال حاضر بازار آمریکا دانست 👍
این درسته ولی فورد رنجر هم در نسخه رپتور حتی بهتر هم هست چرا اینجا نگفتن عجیبه چون واقعا حتی از خود شورلت کلرادو هم بهتره حتی 😍
ایرج
۶ بهمن ۱۴۰۲وقتی پول جای همه داشته ها را میگیرد ورانت میشود همه چیز وبرخی از ایرانی نمایان بیکفایت ها میشوند مسیولین میشود امروز مملکت حسرت به دلماندن مردم همچنین خسارات غیرقابل جبران ضایع نمودن جوانان که نرسیدن به حق حداقلی خود حاصل عملکردهای بیشرمانه برخی از مسیولین ایران میشود خودرو چینی مونتاژ بیکیفیت تر از نمونه اصلی و چندین برابر قیمت فروش از نمونه اصلی در نهایت اسم گذاشتن بنام خودرو ملی خلاصه 206از لندکروزر بهتر هست
Anti BTS
۵ بهمن ۱۴۰۲بازار پیکاپ اونم تو آمریکا ، یکی از جذاب ترین و سخت ترین بازار های خودروئه . کلا پیکاپ ها و شاسی بلند فول سایز نماد امریکا هستند . خیلیا تو این بازار ورود نکردن چون از پس رقابت با غولای امریکا برنمیان . اما این وسط تویوتا استثنا بود .
تاکوما ۲۳۴ هزار تا همین ۲۰۲۳ فروخت . در سمت مقابل کلرادو ۷۱ هزار تا . یعنی تویوتا ۳ برابرش فروش داشته !
( دیروز یکی که از خودرو سر در نمیاورد گفت سطح ژاپن رو با امریکا مقایسه نکنید و فلان . این پست مثل همیشه جواب مناسبی بهشه و خودش درس امروزش رو یاد گرفت . حالا بره صد بار از آمار فروش تاکوما مشق بنویسه تا یادش بمونه )
H2
۵ بهمن ۱۴۰۲Killer
برای تو که زیر هر پستی اینطوری نمک میریزی همین کافیه که هیوندای در بازار بشدت رقابتی چین کم آورده و همین اخیرا یکی از پیشرفته ترین سایتهای تولیدی خودشو در چین به “”یک چهارم قیمت”” فروخت تا هرچه زودتر جلوی ضرر و زیان بیشتر گرفته بشه
اون کارخانه رو در سال 2015 با هزینه حدود یک میلیارد دلار ساخت و در سال 2023 به قیمت 513 میلیون دلار حراج کرد و هیچکس حاضر نشد بخره و درنهایت در حراج دوم موفق شد به قیمت 226 میلیون دلار بفروشه. در سال 2016 هیوندای در چین 1.14 میلیون فروش داشته و در سال 2023 این عدد رسیده به 257 هزار دستگاه به همین دلیل مقامات این شرکت گفتن احتمال فروش کارخانه چانگژو هم هست که در حال بررسی هستن.
اینایی که گفتم رو نیازی نیست از روش چندین و چند بار بنویسی چون قطعا یا خودت میدونی یا میری سرچ میکنی و اتومات میره تو مخت
دیگه نمک نریز نمکدون
آروم باشی و حالتو کنی هیچکی باهات کاری نداره
پیام
۵ بهمن ۱۴۰۲H2 واقعا دلش به حالتون میسوزه که به خلطر خبرای بد، دست به دامن چین شدید! چین هنوز عرضه نداره یه ماشین در حد آیونیک N5 بزنه! حالا صبر کنید آیونیک 6 سری N بیاد دوباره میبینمتون. مگه شما همونایی نبودید که می گفتید پاناسونیک فلان و بهمان؟!! پس چی شد؟! چرا لکسوسکتون دچار مشکل شد و با یه سیستم تهویه گرفتن حالت تهوع گرفت؟! هیوندای فقط تو بدقی خوب نیست. تو هیبریدی هم عالیه! اعداد و ارقام مصرفش هست.
Killer
۵ بهمن ۱۴۰۲جهت اطلاعات چین و کره جنوبی چند ساله که بخاطر مشکلات سیاسی که با هم دارن روی کالاهای هم دیگه من جمله خودرو تعرفه سنگین گذاشتن و فروششون کم شده تو کشورای همدگیه.حالا اینا مهم نیست این مهمه فقط:
“چرا ژاپنیها عقب افتادند” (بدون تعرفه سنگین)
حسین
۵ بهمن ۱۴۰۲فیلسوف تحلیلگر دستگاه رنده ی کتاب های ایلتز سطح سواد و درکت از بچه اول دبستان هم کمتره. طرف از بازار چین حرف زد نه خودروسازهای چین. بازار چین هم محص فشار خوردنت بزرگترین بازار خودروی جهان هست و همه برندهای معتبر با قدرت توش حضور دارن به جز لگن سازی چیوندا که جایگاهی نداره
amir
۵ بهمن ۱۴۰۲باز دوباره گفت هرچی میگیم میگه آیونیک ۵
میگیم بوگاتی خفنه میگه عرضه نداره آیونیک ۵ بزنه میگیم جنرال پرفروشه میگه عرضه نداره آیونیک ۵ بزنه
یه چرخ جی هفتاد مرحوم هم به همه ماسل کار های آمریکایی و سوپراسپرت های ایتالیایی میرزه همه بنز بیمر های هم سگمنتیشم تو درگ و فروش زده خودتو ناراحت نکن
amir
۵ بهمن ۱۴۰۲پیام جان مشکل اینجاست که توی بازار آمریکا آزادترین و رقابتی ترین بازار جهانه بازهم هم هیوندا و کیا آش دهن سوزی نیستن و کنار بقیه صرفا داره یه نونی میخوره اینم لینک برای تو ای تحلیلگر و آمارشم همینجا میزارم واست
میزان فروش خودروسازی ها در سال ۲۰۲۳ در آمریکا همون ytd
تویوتا ۱.۸۸۸.۹۴۱ با ۷.۲۱ درصد افزایش
هوندا ۱.۱۵۶.۵۹۱ با ۳۱.۲۵ درصد افزایش
نیسان ۸۳۴.۰۹۱ با ۲۲.۱۷ درصد افزایش
هیوندای ۷۹۶.۵۰۶ با ۱۱.۱۰ درصد افزایش
کیا ۷۸۲.۴۶۸ با ۱۵.۳۳ درصد افزایش
سوبارو ۶۳۲.۰۸۳ با ۱۳.۵۷ درصد افزایش
و اما بریم مقایسه برند های لوکس
لکسوس ۳۲۰.۲۴۹ با ۲۳.۹۲ درصد افزایش
آکورا ۱۴۵.۶۵۵ با ۴۲.۳۷ درصد افزایش
جنسیس ۶۸.۷۹۸ با ۲۲.۴۲ درصد افزایش
اینیفیتی ۶۵.۳۱۶ با ۴۰.۱۱ درصد افزایش
همونطوری که میبینی در بسیاری از موارد نه تنها جاپونی های عقب مونده از لحاظ اماری جلوترن بلکه با آمار بیشتر درصد رشد بیشتری دارن اینم منبع البته خودتو اذیت نکن هیچ منبعی به جز اونی که بگه جاپون عقب موندخ و کره فضایی و خفن معتبر نیست
https://www.goodcarbadcar.net/2023-us-vehicle-sales-figures-by-brand/
Killer
۵ بهمن ۱۴۰۲“چرا ژاپنیها عقب افتادند”
datsun
۵ بهمن ۱۴۰۲حداقل بالای هفت مدل سری اف با هم تولید میشن فقط ۱۵۰ نیست طبیعتا باید آمار فروشش بالا باشه نه مهندس killr
پیام
۵ بهمن ۱۴۰۲اینم طناب کشی شورلت و نیسان تقدیم به آنتی جون تا یادت بمونه. جوابتون رو با لینک میدم
https://www.instagram.com/reel/C2cJqsZi-6X/?igsh=MXBtZXI0eW5lZGxjbQ==
Anti BTS
۵ بهمن ۱۴۰۲هزار تا دیگه هم بزار روش .
یادت بمونه تو طرفدار کشوری هستی که خودش یکی از بزرگترین مشتریای ژاپنه :)
https://www.pedal.ir/vision/bestselling-cars-2023/
amir
۵ بهمن ۱۴۰۲میزان فروش بی تی اس موتورز در این سگمنت=۰
میزان فروش بی تی اس موتورز در سگمنت پیکاپ میان سایز=۰
و اما در سگمنت پیکاپ سایز کوچک
میزان فروش فورد ماوریک در بازار آمریکا 94058
میزان فروش نصف توسان در بازار آمریکا 36675
به راستی چرا نصف توسان توسط فورد ماوریک تحقیر شد؟
۵ بهمن ۱۴۰۲بی تی اس عشقه😍💦💦🔞🔞🔞
Anti BTS
۵ بهمن ۱۴۰۲اینم مشق هر شبت تا سال بعد :
فروش کل تویوتا در خاک امریکا : ۲/۲ میلیون
فروش کل فورد در خاک امریکا : کمتر از ۲ میلیون
غصه نخور . سال بعد آمار جدید رو میدم بنویسی .
amir
۵ بهمن ۱۴۰۲پیام جان مشکل اینجاست که توی بازار آمریکا آزادترین و رقابتی ترین بازار جهانه بازهم هم هیوندا و کیا آش دهن سوزی نیستن و کنار بقیه صرفا داره یه نونی میخوره اینم لینک برای تو ای تحلیلگر و آمارشم همینجا میزارم واست
میزان فروش خودروسازی ها در سال ۲۰۲۳ در آمریکا همون ytd
تویوتا ۱.۸۸۸.۹۴۱ با ۷.۲۱ درصد افزایش
هوندا ۱.۱۵۶.۵۹۱ با ۳۱.۲۵ درصد افزایش
نیسان ۸۳۴.۰۹۱ با ۲۲.۱۷ درصد افزایش
هیوندای ۷۹۶.۵۰۶ با ۱۱.۱۰ درصد افزایش
کیا ۷۸۲.۴۶۸ با ۱۵.۳۳ درصد افزایش
سوبارو ۶۳۲.۰۸۳ با ۱۳.۵۷ درصد افزایش
و اما بریم مقایسه برند های لوکس
لکسوس ۳۲۰.۲۴۹ با ۲۳.۹۲ درصد افزایش
آکورا ۱۴۵.۶۵۵ با ۴۲.۳۷ درصد افزایش
جنسیس ۶۸.۷۹۸ با ۲۲.۴۲ درصد افزایش
اینیفیتی ۶۵.۳۱۶ با ۴۰.۱۱ درصد افزایش
Anti BTS
۵ بهمن ۱۴۰۲فروش نیسان فرانتیر از هوندا ریج بیشتر بوده اما اشاره ای بهش نشد . در کل نیسان و هوندا هم میتونن تو این بازار موفق باشن اما محصولاتشون تنوع کمی داره .
هوندا غیر ریجلاین دیگه چیزی نداره . نیسان هم فقط فرانتیر رو داره و تایتان هم که تولیدش به پایان رسید .
ابوالفضل
۵ بهمن ۱۴۰۲هیوندا و نیسان با اون قیمتی که دارن تو آمریکا با این رقیب های جذاب و قدر واقعا خوب فروش میکنن
۵ بهمن ۱۴۰۲پیکاپ اندازه کامیونه بهش میگن میان سایز حالا فکر کن بزرگ سایزش چیه
amir
۵ بهمن ۱۴۰۲فکر کنم سوپردیوتی رو از نزدیک ببینیم باید تا یک هفته موهامونو از زمین جمع کنیم
۵ بهمن ۱۴۰۲من منظورم از اون کلمه که گفتم فکر کن چیه یه چیز دیگه بود ولی شما بیش از حد پاک بودی😐
BMW
۵ بهمن ۱۴۰۲جی ام سی و شورلت لعنتی یه ما هیولان اصلا از عکس نگاه میکنی انگار میخوان خفت کنند🥲👍
جرمی کلارکسون
۵ بهمن ۱۴۰۲تاکوما جان سخت 💪💯👌
JaMsHiD
۵ بهمن ۱۴۰۲فقط روبیکن رو ببین❤️
یه سوال دارم اون پلاستیک اضافه زیر تویوتا تاکوما دقیقا چیه؟
آریا
۵ بهمن ۱۴۰۲شورلت کلرادو با قیمت 31 هزار دلار عجب چیزی ارائه میده موتور خوب ؛ توانایی آفرود ؛ و یدک کشی قوی
واقعا وانت جذابی هست
دیمن
۵ بهمن ۱۴۰۲از نظر طراحی تاکوما بهترین است، بسیار طراحی زیبایی داره