چشم اندازهفته نامه

کم مصرف ترین خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی 2023 (قسمت اول)

قیمت بنزین در آمریکا همچنان بالاست و اینجاست که انتخاب کم مصرف ترین خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی اهمیت زیادی خواهد داشت. در این نوشته می‌خواهیم شما را با برخی از بهترین خودروها در زمینه مصرف سوخت آشنا کنیم پس همراه ما باشید.

مالکان خودروها در آمریکا بهای بیشتری را برای بنزین در مقایسه با چند سال گذشته می‌پردازند و با در نظر گرفتن این موضوع احتمالاً برخی افراد به دنبال خرید خودروهای کم مصرف‌تر خواهند بود. اگر خواهان خلاص شدن کامل از شر هزینه‌های بنزین باشید خودروهای برقی انتخابی بدیهی خواهند بود اما برخی خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی نیز وجود دارند که مصرف سوخت پایینی داشته و گزینه‌های مطلوبی به شمار می‌روند.

خودروهای هیبریدی سنتی چندین سال است که در بازار حضور دارند و یک پیشرانه بنزینی را با باتری و پیشرانه برقی کوچک ترکیب کرده‌اند تا مصرف سوخت کلی خودرو کاهش یابد. خودروهای پلاگین هیبریدی همان‌طور که نامشان نشان می‌دهد از باتری بزرگ‌تر و شارژر خارجی سود می‌برند و می‌توان مسافت مشخصی را بدون نیاز به پیشرانه بنزینی و تنها در حالت برقی طی کرد. به‌هرحال این دسته از خودروها مصرف سوخت کمتری نسبت به مدل‌های بنزینی دارند و ما در این نوشتار ۱۰ خودروی هیبریدی و ۱۰ خودروی پلاگین هیبریدی کم مصرف سال ۲۰۲۳ را انتخاب کرده‌ایم.

کم مصرف ترین خودروهای هیبریدی

تویوتا پریوس

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۴.۱/۴.۲/۴.۱ لیتر در هر صد کیلومتر

شعاع حرکتی کل: ۱۰۳۶ کیلومتر

قیمت پایه: ۲۸۵۴۵ دلار

اگر به خودرویی هیبریدی فکر کنید احتمالاً تویوتا پریوس اولین گزینه خواهد بود. پنجمین نسل این خودروی ژاپنی به تازگی معرفی شده و استایل ظاهری جذاب و قوای محرکه به‌روزی دارد. اگر مصرف سوخت کم اولویت شما باشد می‌بایست نسخه دیفرانسیل جلو را انتخاب کنید. مدل چهار چرخ محرک نیز وجود دارد که کشش بیشتری را برای مناطقی با آب‌وهوای زمستانی مهیا خواهد کرد.

هیوندای النترا هیبرید بلو

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۴.۴/۴.۳/۴.۲ لیتر در هر صد کیلومتر

شعاع حرکتی کل: ۹۵۶ کیلومتر

قیمت پایه: ۲۵۶۶۵ دلار

هیوندای از پسوند بلو برای مدل‌هایی با تمرکز روی مصرف سوخت پایین استفاده می‌کند و النترا هیبرید بلو نیز جزو کم مصرف ترین های بازار است. این خودرو از رینگ‌های ۱۵ اینچی، لاستیک‌هایی با مقاومت چرخشی پایین و جلوپنجره فعال برای حداکثر راندمان سود می‌برد.

کیا نیرو

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۴.۴/۴.۳/۴.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

شعاع حرکتی کل: ۹۴۶ کیلومتر

قیمت پایه: ۲۷۹۱۵ دلار

اگرچه نیرو به‌صورت پلاگین هیبریدی و برقی نیز عرضه می‌شود اما نسخه هیبریدی آن مصرف سوخت پایینی دارد. با وجود پیشرانه ۴ سیلندر بنزینی و واحد برقی ادغام شده در گیربکس، برخی تریم های این خودرو مصرفی در حد ۴.۳ لیتر دارند.

هیوندای سوناتا هیبرید بلو

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۴.۷/۴.۳/۴.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

شعاع حرکتی کل: ۱۱۰۴ کیلومتر

قیمت پایه: ۲۹۳۶۵ دلار

همانند النترا، سوناتا هیبرید بلو نیز روی مصرف پایین تمرکز دارد و از تجهیزات مشابهی سود می‌برد. این خودرو علاوه بر مصرف سوخت پایین به تجهیزاتی همچون نمایشگر ۸ اینچی، سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای و سیستم‌های کمک‌راننده پیشرفته مجهز است.

تویوتا کمری هیبرید LE

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۴.۶/۴.۴/۴.۵ لیتر در هر صد کیلومتر

شعاع حرکتی کل: ۱۱۰۴ کیلومتر

قیمت پایه: ۲۹۴۵۰ دلار

کمری هیبرید در تریم LE کم مصرف ترین عضو این خانواده است و اگرچه راندمان بسیار بالایی دارد اما شاخصه‌های اسپرت نیز در آن بکار رفته است. این خودرو می‌تواند چهار سرنشین و وسایل آن‌ها را برای مسافت‌های طولانی و بدون نیاز به سوخت‌گیری حمل کند.

تویوتا کرولا هیبرید

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۴.۴/۵.۱/۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر

شعاع حرکتی کل: ۹۱۷ کیلومتر

قیمت پایه: ۲۳۸۹۵ دلار

کرولا غیر هیبریدی همواره جزو کم مصرف ترین خودروهای کلاس خود بوده و مدل هیبریدی هم با استفاده از پیشرانه ۱.۸ لیتری هیبریدی این سنت را تکرار کرده است. این خودرو قیمت مناسبی نیز دارد و در تریم LE می‌توان آن را با بهای زیر ۲۴ هزار دلار خریداری کرد.

هوندا آکورد هیبرید

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۴.۶/۵.۳/۴.۹ لیتر در هر صد کیلومتر

شعاع حرکتی کل: ۹۸۸ کیلومتر

قیمت پایه: ۳۲۹۹۰ دلار

آکورد به تازگی وارد یازدهمین نسل خود شده و به‌صورت استاندارد از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو استفاده می‌کند اما نسخه هیبریدی به پیشرانه ۲ لیتری و دو واحد برقی مجهز شده و قدرت ۲۰۴ اسب بخار دارد. این خودرو اگرچه قدرت مناسبی را در دسترس راننده قرار می‌دهد اما درعین‌حال کم مصرف ترین نسخه آکورد جدید نیز محسوب می‌شود.

لکسوس ES300h

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۵.۴/۵.۳/۵.۳ لیتر در هر صد کیلومتر

شعاع حرکتی کل: ۱۱۲۶ کیلومتر

قیمت پایه: ۴۳۷۹۰ دلار

لکسوس تنها برند لوکس حاضر در این لیست برای خودروهای هیبریدی است. پیشرانه ۲.۵ لیتری و واحد برقی در کل ۲۱۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند و شعاع حرکتی زیادی نیز توسط این مجموعه فراهم می‌شود. به این ترتیب مالکان می‌توانند از سواری نرم خودرو در مسافرت‌های طولانی لذت ببرند.

کیا اسپورتیج هیبرید

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۵.۶/۵.۳/۵.۴ لیتر در هر صد کیلومتر

شعاع حرکتی کل: ۹۴۸ کیلومتر

قیمت پایه: ۲۸۸۱۵ دلار

این خودروی کره‌ای به‌صورت استاندارد از طراحی دیفرانسیل جلو برخوردار است اما می‌توان سیستم چهار چرخ محرک را نیز سفارش داد. البته اگر به دنبال پایین‌ترین میزان مصرف سوخت باشید باید مدل دیفرانسیل جلو را انتخاب کنید. این شاسی‌بلند خوش‌نام با پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو و واحد برقی که در کل ۲۲۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند عرضه شده است.

لکسوس UX250h

مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: ۵.۴/۵.۷/۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر

شعاع حرکتی کل: ۷۱۶ کیلومتر

قیمت پایه: ۳۶۹۹۰ دلار

UX ساده‌ترین شاسی‌بلند لکسوس است که دروازه ورود به محصولاتش نیز محسوب می‌شود. این خودرو به‌صورت دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک عرضه می‌شود و پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری هیبریدی آن ۱۸۱ اسب بخار قدرت دارد. در قسمت بعدی این نوشتار کم مصرف ترین خودروهای پلاگین هیبریدی سال ۲۰۲۳ را نیز خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. R/T

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    انتخابای خوبی بودند

    موافقم 30
    مخالفم 2
    1. رهگذر

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (21 ديدگاه)

      با اینکه کیفیت MVM 110 به پای هیبریدیا نیست ولی مصرفش در حد همین هیبریدی ها هست ، واقعا جای کی‌کار ها و خودروهایی مثل میراژ تو ایران خیلی خیلی خالیه

      موافقم 13
      مخالفم 32
      1. کیانوش

        ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (826 ديدگاه)

        بیشتر جای وانت های کی کار خالیه که مارو از شر این چرخی ها و سه چرخه های تو بازار خلاص کنن واقعا یا باید بازار رو خراب کنن ازنو بسازن که غیر ممکنه یا باید بخش بزرگی از بازاری ها برن ی حای دیگه و و بازار هم باسازی بشه و کارکرد گردشگری داشت هباشه بیشتر و یا اینکه ی تولید کننده داخلی یکم شعرو به خرجبده وانت ها و ون های کی کار برقی رو وارد تهران کنن یا اینحا مونتاژ کنن که بازار یکم ازشر چرخی و موتوری نجات بده

        موافقم 1
        مخالفم 1
    2. پیام

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (2139 ديدگاه)

      وقتی چندتای اول جدول رو میبینم حال می‌کنم!

      موافقم 24
      مخالفم 3
    3. iman1199

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      انتخاب خودت چیه؟
      انتخاب من پریوس
      یو ایکس رو هم قبلا دیده بودم خوشم اومد

      قسمت بعدی باید پلاگین هیبریدی ها باشن که پیشرفته ترن و معمولا قیمت بالاتری هم دارن و میتونن مصرف سوخت کمتری هم داشته باشن

      موافقم 18
      مخالفم 2
      1. کیانوش

        ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (826 ديدگاه)

        قطعا پریوس بهترین گزینه است بین اینا درسته اسم بزرگی مثل لکسوس هم هست اما واقعا دو تا محصچل لکسوس ارزش خرید ندارن و همون تویوتا یا هوندا اکورد که هرچند مصرف سوخت بالاتر و قیمت بیشتری داره ولی بازم هوندا آکورده و تو کلاس خودش بی نظیره و حتی از کمری هم سر تره یا حاهایی

        موافقم 1
        مخالفم 6
        1. iman1199

          ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          نه قطعا بهترین نداریم هر کدوم از این گزینه ها حرف برای گفتن دارن و قطعی قطعا گفتن برای یک مورد صحیح نیست و فقط انتخاب سلیقه ای حساب میشه
          پریوس انتخاب متاسبی هست
          ولی در هر یک۱ کلاس و هر سگمنتی بهترین های مختلفی وجود داره
          مثلا اگه خود سیستم های هیبریدی رو در نظر بگیریم از لحاظ مهندسی و تکنولوژی های سطح بالا قطعا باید از هایپر کارهای هیبریدی نام ببریم
          مثلا در رده خودروهای اسپرت و هایپرکار بهترین و پیشرفته ترین سیستم های هیبریدی متعلق به هایپرکار های هیبریدی هست که بالاترین مهندسی و تکنولوژی سطح بالا در سیستم های هیبریدی رو دارن مثل فراری و مرسدس بنز و زینگر و پورشه و.. که تفاوت خودروهای هیبریدی عادی با هایپرکارهای هیبریدی مثل زمین تا آسمونه و میبینیم گزینه هایی از اروپا و امریکا هستن که در نوک قله و سطح بالای این زمینه هم مثل هر چیزی دیگه یک۱ هستن
          یا مثلاً در شاسی بلند ها و آفرودر ها لندروور رنجروور هیبریدی فوق العادست و دارای مهندسی سطحی بالا هست که سیستم هیبریدی اون با سیستم چهارچرخ متحرک پیشرفته اون ترکیب شده یک ترکیب سطح بالا و با مهندسی پیشرفته و سطح بالا و درجه یک۱ رو درش شاهد هستیم
          یا در سدان های برتر پرفورمنس هیبریدی مثل پورشه و مرسدس بنز که حتی از تکنولوژی هیبریدی فرمول ۱ هم در در اونها استفاده شده که یک۱ شاهکار مهندسی سطح بالا و تکنولوژی برتر و سطح بالا در اون هست
          پس وقتی به هر یک۱ از موارد نگاه میکنیم انتخاب سلیقه ای هست تا مقایسه ای چون برای مقایسه موارد مختلف و نتایج متفاوت میشه که بستگی داره ببینیم منظور و ملاک و هدف چی هست و با چه دیدگاه و به چه منظوری به این موضوع نگاه میکنیم که توضیحش رو گفتم

          موافقم 7
          مخالفم 1
  2. سبحان

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (321 ديدگاه)

    قشنگ داره نشون میده کره ای ها خیلی خوب بازار هدف قرار دادن
    و واسه بازار ژاپنی ها دندون تیز کردن

    موافقم 29
    مخالفم 21
  3. جمشید

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (440 ديدگاه)

    جالبه که کره ایها و ژاپنیها در این زمینه پیشرو هستن

    موافقم 45
    مخالفم 7
    1. مردیم از خوشی

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1449 ديدگاه)

      دقیقا میخواستم همینا بگم برا منم جالب بود که فقط کره و ژاپن بود ، این نشان از بازار مشترک و رقابت سنگین هست

      موافقم 26
      مخالفم 4
      1. امیرمحمد

        ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (35 ديدگاه)

        البته حواست به مصرف bmw xm پلاگین هیبرید باشه که کمتر دو لیتر در ۱۰۰ کیلومتره

        موافقم 21
        مخالفم 2
  4. net

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3396 ديدگاه)

    امریکا بهترین بنزین جهان داره.امریکا بهترین و پیشرفته ترین و زیباترین پمپ بنزین های جهان دارد

    موافقم 29
    مخالفم 52
    1. Car lover

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (700 ديدگاه)

      خدایی فازت چیه؟ معلوم نیست داری مسخره بازی در میاری یا جدی اینطوری! ۹۰ درصد کامنتات همینه که ” امریکا بهترین أست،امریکا بهترین بنزین را دارد،امریکا بهترین توالت را دارد،امریکا قوی ترین است!
      اینا حالا چه ربطی به این مطالب ماشین داره؟؟ فاز کمپین انتخابات کنگره تو ایالت فلوریدا رو برداشتی!

      موافقم 39
      مخالفم 24
      1. Killer

        ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (596 ديدگاه)

        بنده خدا یکم نرمال نیست اذیتش نکن 😂
        احتمالا رفیقاش ایسگاش کردن گفتن تو نماینده آمریکا در خاورمیانه هستی برو تبلیغشو بکن

        موافقم 40
        مخالفم 14
      2. محمد

        ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
        سوابق: (1485 ديدگاه)

        داداش این بنده خدا عجیب غریبه سه سال فقط کامنت راجب چراغ عقب آزرا ۲۰۱۸ میذاشت ، و چراغ عقب رولزرویس رو باهاش مقایسه میکرد ، دایره لغاتش هم محدوده و کلمات پیچیده نمیتونه بگه معمولا

        موافقم 11
        مخالفم 5
  5. Wanted

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (38 ديدگاه)

    رخ لکسوس

    موافقم 27
    مخالفم 10
  6. محمد

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    کلا کره و ژاپن ؟ عالی ولی احساس میکنم که المانم باید تو این لیست میبود البته اونا در زمینه خودرو های برقی فعالن

    موافقم 18
    مخالفم 4
  7. حسین

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    نتیجه میگیریم سقف قیمت واردات خودرو باید 30 هزار دلار باشد .

    موافقم 25
    مخالفم 6
    1. مردیم از خوشی

      ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1449 ديدگاه)

      سقف ؟ چرا به محدودیت و تحت ظلم بودن عادت کردید

      برای ملت روی نفت و گاز خوابیده نه تنها سقف قیمت بلکه مالیات واردات هم صفر باشه

      موافقم 41
      مخالفم 4
  8. net

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3396 ديدگاه)

    نمیدونی امریکا ابرقدرت جهان و پیشرفته ترین کشور جهان هست.چیزی که بهترین در جهان باشه میگیم خوبه

    موافقم 18
    مخالفم 34
    1. phonix

      ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      استاندارد های سوختی اروپا سخت ترن کی گفته امریکا بهترین بنزینو داره ؟
      حالا چطور به این نتیجه رسیدی پمپ بنزیناش قشنگن ؟ فیلم دیدی؟

      موافقم 16
      مخالفم 5
  9. Afg

    ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (499 ديدگاه)

    این تویوتا پریوس جدید شاید بتونه فروش خوب گذشته رو تکرار کنه طراحی بیرونیش خیلی خوب شده هرچند که کارش واقعا سخت خواهد بود چون اون زمان این قدر تنوع وجود نداشت

    موافقم 8
    مخالفم 2
  10. Reza Waffen SS

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    چه رقابت تنگاتنگیه بین 2 شاخ آسیایی

  11. Nima

    ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    ماشاالله ژاپن و کره

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا