در این مطلب بهترین شاسیبلندهای آفرودی بازار در سال ۲۰۲۳ را معرفی میکنیم. این خودروها با تجهیزات مختلف آفرود آمادهٔ خروج از آسفالت هستند.
این روزها شاسیبلندها بر جهان خودرو حکومت میکنند اما همهٔ آنها نمیتواند به هرجایی بروند و فقط آفرودرهای واقعی توان انجام این کار را دارند. این خودروها چه برای خزش از روی صخرهها باشند چه پرش از روی تپههای شنی، زمانی که آسفالت به پایان میرسد خود را نشان میدهند. در اینجا اما قصد معرفی بهترین شاسیبلندهای آفرودی بازار در سال ۲۰۲۳ را داریم. این خودروها همگی از سامانهٔ چهارچرخ محرک، گیربکسهای با ضریب سنگین، ارتفاع کافی از زمین و صفحات محافظ در زیر بدنه مجهز هستند.
شورلت تاهو Z71
شورلت تاهو و برادر بزرگتر آن، سابربن، به لطف شاسی نردبانی و ۲۰ سانتیمتر فاصله از زمین، تواناییهای آفرود قابلقبولی دارند اما کسانی که واقعاً قصد دارد با یکی از این دو شاسیبلند بزرگ به آفرود بروند باید نسخهٔ Z71 را انتخاب کنند. البته این نسخه با قیمت پایهٔ ۶۶,۱۹۵ دلار برای تاهو و ۶۸,۸۹۵ دلار برای سابربن، برای کسانی که بودجهٔ محدودی دارند مناسب نخواهد بود. بااینحال، خریدارانی که توان پرداخت چنین مبلغی را داشته باشند از سپر جلوی اختصاصی که زاویهٔ حمله را بهبود میدهد، صفحه محافظ جلو با دو قلاب بکسل و سیستم تعلیق بادی بهرهمند میشوند که میتواند فاصله از زمین را حداکثر به ۲۵ سانتیمتر میرساند.
فورد برانکو
برانکو حتی در تیپ پایه هم با سامانهٔ چهارچرخ محرک استاندارد و گیربکس کمکی دو سرعته ارائه میشود. بااینحال، مطمئناً کسانی که خواهان تواناییهای آفرود واقعی هستند سراغ پکیج ساسکواچ میروند که فاصلهٔ بیشتر از زمین، لاستیکهای ۳۵ اینچی و موارد دیگر را به همراه دارد. فورد اما برای آنهایی که به این هم قانع نیستند، نسخهٔ رپتور را ارائه میکند که البته قیمت هنگفت ۸۵,۳۷۵ دلاری دارد. برانکو رپتور در قبال این قیمت سیستم تعلیق اختصاصی، فاصلهٔ عرضی بیشتر چرخها، لاستیکهای ۳۷ اینچی، ۳۳ سانتیمتر فاصله از زمین و یک پیشرانهٔ V6 توئین توربو با ۴۱۸ اسب بخار قدرت را ارائه میکند.
جیامسی یوکان AT4
کسانی که به دنبال شاسیبلند بزرگ لوکستری از تاهو هستند اما به تواناییهای آفرود هم نیاز دارند باید سراغ جیامسی یوکان بروند. این خودرو هم مثل پسرعموی خود یک نسخهٔ آفرودی بنام AT4 دارد که از همان ویژگیهای تاهو Z71 مثل سپر جلوی منحصربهفرد با زاویهٔ حملۀ بهتر، صفحه محافظ جلو، دو قلاب بکسل در جلو، تعلیق بادی و… بهره میبرد.
جیپ گرند چروکی
گرند چروکی که در نسخههای دو ردیفه و سه ردیفه با نام L ارائه میشود، راحتی یک شاسیبلند لوکس را با تواناییهای آفرود یک جیپ ترکیب میکند. البته برای بهرهمندی از همهٔ تواناییهای آفرود گرند چروکی باید سامانهٔ چهارچرخ محرک کوادرا ترک II یا کوادرا درایو II را انتخاب کرد که هردو به گیربکس کمکی دو سرعته مجهز هستند. علاوه بر این، کسانی که خواهان بیشترین تواناییهای آفرود این جیپ هستند باید سراغ تیپ تریلهاوک بروند. این نسخه از لاستیکهای آل ترین، ورودیهای هوای بالاتر که امکان حرکت در عمق ۶۰ سانتیمتری آب را فراهم میکند و… برخوردار است.
رنجروور
رنجروور بهترین گزینه برای کسانی است که هنگام آفرود نهایت راحتی و تجمل را میخواهند. تمام نسخههای این خودرو به سامانهٔ چهارچرخ محرک تطبیقی و سیستم تعلیق بادی قابل تنظیم مجهز هستند که امکان عبور از سختترین مسیرها را فراهم میکند. گیربکس کمکی دو سرعته، قفل دیفرانسیل الکترونیکی، کنترل پایین رفتن از شیب و سیستم فرمان گیری چرخهای عقب هم از دیگر تجهیزات آفرودی رنجروور هستند. این شاسیبلند مجلل بریتانیایی با دو فاصلهٔ محوری مختلف و طیف شگفتانگیزی از تیپها و آپشنهای شخصیسازی ارائه میشود.
Python
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲💢 واگذاری خودرو به نمایندگان تایید شد
▫️بازرس ویژه رئیسجمهور با تائید واگذاری خودرو به تعدادی از نمایندگان مجلس گفت: بیش از ۱۰۰ خودرو به قیمت کارخانه و بدون قرعهکشی به ایشان یا معرفیشدگانشان واگذار شده است.
POUYAN
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲متاسفانه این لیست خیلی ناقصه!
(Ali(chevynova
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ماشالاه یو اس کارز
Tesla
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲تو زمینه ساخت شاسی بلند و پیکاپ ، آمریکا با اختلاف از همه بهتره ( حتی از ژرمن ها ) 🇺🇸🇺🇸💪💪💪
LAMBORGHINI
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲با این نظراتت حال میکنم
زنده باد usa و خودرو هاش
Kamy
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲بیشتر باید بگیم usa و قیمتاش
مازیار
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲آفرود جیمز باند با رنجروور جیسون بورن هم با برانکو
باقی هم بین این دو
رامین
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲😍😍😍😍 هر یک از دیگری جذابتر
Tesla
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲هفته پیش توی کرمانشاه : یه یوکان مدل ۲۰۲۲ دیدم واقعا پشمام ریخت !! لامصب هم اندازه مینی بوس بود ، اصلا نمیتونم بزرگیش رو از طریق نوشتن بیان کنم باید حتما از نزدیک دیدش ، ولی میتونم به صورت خلاصه بگم : لندکروز کنارش مثل اسباب بازی میمونه ، اون نزدیکی هایما s7 هم بود من حساب کردم دقیقا توی صندوقش جا میگرفت 😂😍🇺🇸🇺🇸
viper2
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲رنگش کرمی نبود؟
datsun
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲کمتر
R@min
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲اگر می شد همین برانکو رپتور رو با سیستم آفرود terrain response لندروور ترکیب کرد صنعت خودرو تو بخش آفرودی حجت رو بر امت تموم می کرد.
مازیار
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲رامین این terrain response یه جور سیستم کنترل کشش هست؟
R@min
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲کنترل کشش هم بخشی از وظایفش هست، خیلی خیلی خیلی پیشرفته هست این سیستم. goat mode فورد هم در کنار
G-mode مرسدس تو رده های بعدی هستن.
مانی
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲قفل الکترونیکی رنجروور در برابر ۳ قفل دیفرانسیل مکانیکی مرسدس مثل شوخیه
مازیار
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲قفل دیفرانسیل مکانیکی رو رنجروور چهل سال قبل داشت که قبلش پنوماتیکی بود و بعدش الکترونیکی شد
مازیار
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲آقای پدال لطفا اولی رو حذف کنید اضافه شد ممنون
R@min
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲مانی جان سیستم رنجرور عملکرد نقطه ای و هماهنگ با فنربندی، تعلیق و فرمون داره. سیستم فورد و مرسدس یه سیستم شناور و متکی به محورها هست. سیستم قفل مکانیکی دوام خیلی بیشتری داره و ساختار نردبانی و انعطاف برانکو و جی کلاس بهش کمک می کنه ولی سیستم الکترونیکی رنجرور به خاطر شاسی مونوکک تمام ظرفیت ماشین رو گردن می گیره.
سوشیانت
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲بجاش فورد با زاویه حمله و فرار بیشتر و لاستیک های آفرودی بهتر در مجموع تو آفرود بهتره
iman1199
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲بهترین سیستم های آفرود رو همین مرسدس بنز و لندروور و فورد دارند
مهندسی اینها طوری هست که ابتدا متناسب با ساختار هایشان هست و در عمل هم نتیجه نزدیک به هم
Wanted
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲دور سلاطین جمعه
ali
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲کاش یه مقایسه ای امار فروشی چیزی هم ذکر میشد جهت مقایسه دقیقتر
در کل همشون از ۱_۱۰ حدود نمره ۸_۱۰ دارن و انتخاب دلی و سلیقه ای هست هیچ کدوم برتری خیلی محسوس یا ضعف خاصی نسبت به دیگری ندارن
محمد
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲از کدوم خودرو از نظر شما نمرش ده از ده هست ؟
sina
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲برانکو رو خیلی دوست دارم
حتی بیشتر از ویلیز
محمد
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲همشون عالین ولی من واقعیتش با طراحی فورد برانکو ارتباط برقرار نکردم نمیدونم چرا
علیx76
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲یوکان و تاهو همسایز هستن. تاهو فقط نسخه ارزونتره.
viper2
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲لندکروز کو پس؟؟؟
محمد
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲قدرت لندکروز و پاترول رو با این سلاطین مقایسه نکن حتی هامرم تو این لیست نیست …
datsun
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲سلطان تاهو و یوکان و چروکی تو آفرود مقابله لندکروز مثل یه جوک می مونن بس لطفا کمتر تلاوت کنید
iman1199
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲داتسون تو این مورد درست میگه یوکان و تاهو مختص آفرود ساخته نشدن
اگه خواسته باشیم مثال بزنیم از چیزی که آفرودش بهتر از لندکروزه باشه گزینه هایی مثل برانکو رپتور آفرود بهتری دارن و بیشتر بطور تخصصی برای آفرود ساخته شده در ابتدا برای هر مقایسه هم مهم تر از هر چیزی باید موارد مورد مقایسه از لحاظ ابعاد نزدیک به هم باشن تا بشه یک۱ مقایسه درست انجام داد که این شامل برانکو رپتور میشه و حتی فورد برانکو رپتور حتی مقداری بزرگتر و سنگین تر هم هست تازه بعد از اینم بازم مواردی دیگه هست از جمله اینکه برانکو رپتور با هدف آفرودی تر بودن ساخته شده پس بازم در هر صورت همیشه مقایسه ها متفاوت هستن حتی خودروهای مسابقه ای هم دقیقا مشابه هم نمیشن ولی در کل در بقیه موارد یعنی مقایسه پارامتر های آفرودی مثل زوایای آفرودی مثل ورود و خروج و قابلیت باها و تراول سیستم تعلیق و فلکس و تنظیم ساسپنسن ها و .. در کل برانکو رپتور تو آفرود برتری داره
Tesla
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲انتخاب های من به ترتیب :
۱- یوکان
۲- تاهو
۳- رنجرور
من اعتقاد دارم شاسی بلند باید بزرگ باشه ، تا اون ابهت و پرستیژی که ازش انتظار میره رو بر آورده کنه ، بهترین شاسی بلند دنیا از نظر من اسکالید هست چون یه پکیج کامل از : ابهت ، لوکس بودن ، ایمن بودن ، مدرن بودن ، قدرتمند بودن و … همه چیز هایی هست که یه شاسی بلند واقعی باید باشه ( در تعجبم که چطور اسمش توی این لیست نیست )
مجتبی .
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲چون اسکالید آفرودر نیست
OM.01
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲هرچند منکر توانایی این خودروها نیستم و خودم تو این لیست رنجروور برانکو و گرند چروکی رو انتخاب میکنم اما در آفرود واقعی و درست حسابی با عبور از گل لای صخره و آب و بالا رفتن از کوه و هیجان واقعی هیچکدوم حرف خاصی برای گفتن ندارن.
هرماشینی را بهر کاری ساختن. بشخصه اگه اهل آفرود بودم و در ایران نبودم یه can am maverick میخریدم با 25 هزار دلار و لذت واقعی از آفرود رو با سرعت بالا میبردم. کارهایی که با ماوریک میشه انجام داد اگه نصفشو با یکی از خودروهای بالا انجام بدی باید 40k برای تعمیراتشون داد…
هرچند نمیشه ماوریک رو یه شاسی بلند و ماشین در نظر بگیریم اما خب UTV فوق جذابی هست.
https://www.zoomit.ir/car/190161-can-am-reveals-new-172-hp-maverick-side-by-side/
Ehsan
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲امریکا چه کرده
اگه صرفا افرود باشه انتخابم برانکو که واقعا عالیه
در غیر این صورت رنجروور و یوکان
امیر علی
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲خیلی عجیبه که اسم آفرود بیاد ولی از تویوتا خبری نباشه !
یوسف
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲چون بین راه چپ کردن داداش
محمد
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲چه فرقی میکنه مهندسی اکثر محصولات تویوتا و هوندا کار امریکایی هاست پس اونام زیر مجموعه امریکایی ها میشن دیگه
JaMsHiD
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲خدایی ؟
یه سوال دارم . اوکی رنج روور خیلی آپشن آفرودی داره ، ولی آیا آدم مغز خ. خورده پاشه بره با ماشین بالای صد هزار دلاری بره آفرود؟
یوسف
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲اول رنجرور
دوم برانکو
سوم جیپ و بقیه
RAM1500
۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲جیپ روبیکان ک بنظرم واقعا سرتر از ایناست تو بحث افرود
Navid AJ
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲انتخاب من فوررانر یا برانکو هست.
دیمن
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ماشین آمریکایی ،مردی برای تمام فصول، همیشه جزو بهترینها هستند👍👍
مهردادکمال
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲لندکروزر پرادو جی کلاس دفندور و اف جی کروزر وووو از اکثر لیست افرودترن
Alan.r
۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲G63 4×4 squared و G63 همهی این لیست رو تو آفرود قورت میدن بعد تو این لیست نیستن واقعا که
m-i-l-i
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ماشاالله رنجروور
m-i-l-i
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ماشاالله رنجروور :)