با پدال همراه شوید تا با بهترین پیکاپها و شاسیبلندهای آفرودی که تاکنون جهان به خود دیده است آشنا شویم.
تهیهٔ فهرستی از بهترین خودروهای آفرود کل تاریخ قطعاً کار آسانی نیست زیرا دهها پیکاپ و شاسیبلند وجود دارند که شایستهٔ حضور در چنین لیستی هستند. بااینحال، تلاش کردهایم مجموعهای از توانمندترین، محبوبترین و تأثیرگذارترین آفرودرهایی که تاکنون به بازار عرضه شدهاند را گردآوری کنیم. این لیست به ترتیب حروف الفبای انگلیسی است.
شورلت K5 بلیزر
شاسیبلند فول سایز K5 بلیزر از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۹۴ عرضه شد و نهایتاً با تاهو جایگزین شد. محور جلوی صلب، پیشرانههای V8 قدرتمند و سقف قابل برداشتن، این شاسیبلند جانسخت را به گزینهٔ محبوب علاقهمندان به آفرود در سراسر جهان تبدیل کرد.
شورلت کلرادو ZR2
کلرادو ZR2 برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ به بازار آمد. این پیکاپ آمادهٔ آفرود به قفل دیفرانسیل جلو و عقب، محافظهای رکاب فولادی، لاستیکهای آفرود و کمکفنرهای شگفتانگیز مالتیمتیک مجهز بود. نسل دوم کلرادو ZR2 نیز در سال ۲۰۲۳ همراه با یک پسرعموی جدید بنام جیامسی کانیون AT4X عرضه شد.
شورلت سیلورادو ZR2
شورلت در سال ۲۰۲۲ آنچه از کلرادو ZR2 آموخته بود را برای سیلورادو هم اعمال کرد. سیلورادو ZR2 هم مثل برادر کوچکتر خود به قفل دیفرانسیل الکترونیکی جلو و عقب، لاستیکهای آفرود، صفحات محافظ زیرین و سپرهایی با فاصله زیاد از زمین مجهز است. جیامسی نیز سییرا AT4X را با همین ویژگیها ارائه میکند.
فورد F150 رپتور
F150 رپتور زمانی که اولین بار در سال ۲۰۱۰ به بازار آمد، بخش پیکاپهای پرفورمنس بالای بیابانی را ایجاد کرد. رپتور با پیشرانهٔ قدرتمند ۶.۲ لیتری V8، تراول زیاد تعلیق و کمکفنرهای فاکس، شباهتی به هیچ پیکاپ قبل از خود نداشت. این آفرودر هماکنون در نسل سوم خود قرار دارد که در نسخهٔ R تا ۷۲۰ اسب بخار قدرت را ارائه میکند.
فورد برانکو
برانکو بدون شک یکی از افسانهایترین نامها در دنیای آفرود محسوب میشود. این خودرو اولین بار بهعنوان یک شاسیبلند جمعوجور در سال ۱۹۶۶ معرفی و تا سال ۱۹۷۷ تولید شد. در سال ۱۹۷۸ فورد نسل دوم برانکو را به شاسیبلندی فول سایز بر اساس شاسی پیکاپ F100 تبدیل کرد. برانکو تا زمانی که در سال ۱۹۹۶ از روی خط تولید کنار رفت همچنان محبوبیت بالایی داشت و فورد در سال ۲۰۲۱ دوباره آن را احیا کرد.
هامر H1
هاموی یک خودروی نظامی بود که از اوایل دههٔ ۸۰ وارد خدمت شد و بین سالهای ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۶ نسخهٔ غیرنظامی آن با نام هامر H1 ساخته شد. هامر که تواناییهای چشمگیر و ابعاد غولآسایی داشت، با محورهای پورتال، ۴۰ سانتیمتر فاصله از زمین و زاویهٔ ورود ۷۲ درجه، میتوانست تا عمق ۷۶ سانتیمتری آب حرکت کند. در آخرین سال عرضهٔ H1 یعنی ۲۰۰۶ هم نسخهٔ آلفا با پیشرانهٔ دورامکس دیزلی عرضه شد.
هامر H3T
پس از ساخت هامر H1 و H2، جنرال موتورز مدل کوچکتر H3 را بر اساس شورلت کلرادو معرفی کرد و در سال ۲۰۰۸ نیز نسخهٔ پیکاپ آن با نام H3T ارائه شد. این پیکاپ به قفل دیفرانسیل جلو و عقب و پیشرانهٔ ۵.۳ لیتری V8 مجهز بود. متأسفانه اما در سال ۲۰۰۹، مدت کوتاهی پس از معرفی H3T، جنرال موتورز برند هامر را تعطیل کرد و از این پیکاپ تنها ۲,۷۰۰ دستگاه فروخته شد.
جیپ چروکی
منظور ما نسل پنجم چروکی که بر اساس پلتفرم فیات ساخته شد نیست. ما در مورد نسل دوم چروکی حرف میزنیم که با نام XJ بین سالهای ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۱ ساخته میشد. چروکی XJ بهعنوان پیشگام شاسیبلندهای مدرن شاسی نردبانی، به یکی از پرطرفدارترین آفرودرهای تاریخ تبدیل شد. این خودرو با پیشرانههای مختلفی مثل موتور افسانهای ۴ لیتری شش سیلندر خطی AMC ساخته شد.
جیپ گرند چروکی
گرند چروکی هم یکی دیگر از آفرودرهای بسیار محبوب و تأثیرگذار است. این خودرو که در سال ۱۹۹۳ معرفی شد، کمی بزرگتر و لوکستر از چروکی بود و برای رقابت با فورد اکسپلورر در نظر گرفته شده بود. گرند چروکی هماکنون در نسل پنجم خود قرار دارد و هرچند در سال ۲۰۰۵ محورهای صلب را از دست داد و در سال ۲۰۱۱ سراغ تعلیق تمام مستقل رفت اما همچنان استاندارد طلایی شاسیبلندهای آفرود میان سایز محسوب میشود.
جیپ واگنییر
هرچند جیپ واگنییر جدید که چند سالی است احیا شده تواناییهای آفرود خوبی دارد اما واگنییر قدیمی جزء بهترین و لوکسترین خودروهای آفرود زمان خود بود. این خودرو که به مدت ۳۰ سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۹۳ تولید شد، اولین شاسیبلند فول سایز با شاسی مستقل بود.
جیپ رانگلر
رانگلر بدون شک محبوبترین و تأثیرگذارترین آفرودر تاریخ است. هرچند پیشینهٔ این ماشین به جنگ جهانی دوم بازمیگردد اما در سال ۱۹۸۷ بود که رسماً رانگلر نام گرفت. نسل اول رانگلر با نام YJ و فنرهای شمش در جلو و عقب، با چراغهای جلوی مربعی بهراحتی قابلتشخیص است. در نسل دوم یا TJ، فنرهای شمش با نمونههای پیچشی جایگزین شدند و در نسل سوم نسخهٔ چهاردر هم ارائه شد. در نسل کنونی رانگلر، تنوع پیشرانهها بیشتر شده اما محورها همچنان صلب هستند.
لندروور دیفندر
پیشینیان دیفندر که با نام لندروور سری I، سری II و سری III شناخته میشدند، با الهام از جیپ ویلیز جنگی ساخته شدند. این خودرو آفرودر خشنی بود که در سال ۱۹۴۸ به بازار آمد و سپس در سال ۱۹۸۴ دیفندر جایگزین آن شد که تا سال ۲۰۱۶ تولید میشد. در سال ۲۰۲۰ هم دیفندر کاملاً جدید و مدرنی به بازار آمد که همچنان تواناییهای آفرود بالایی دارد.
لندروور دیسکاوری
لندروور در سال ۱۹۸۹ با معرفی دیسکاوری وارد بازار شاسیبلندهای فول سایز هفتنفره شد. دیسکاوری تاکنون در سه نسل تولید شده و همیشه تواناییهای آفرود خود را حفظ کرده است. بااینحال، جدیدترین نسل این خودرو که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، ظاهر خشن خود را از دست داده و به همین دلیل، طرفداران نسل دوم دیسکاوری به سمت دیفندر هدایت شدند.
لکسوس LX
لکسوس LX اولین بار در سال ۱۹۹۶ معرفی شد و تاکنون چهار نسل را تجربه کرده است. این خودرو بر اساس تویوتا لندکروزر افسانهای ساخته شده و بسیاری از قطعات و همینطور تواناییهای آفرود آن را به ارث برده است. جدیدترین نسل LX نیز همچنان با پلتفرم و پیشرانهٔ V6 لندکروزر تولید میشود.
لکسوس GX
لکسوس GX که در سال ۲۰۰۳ معرفی شد، به لطف تعلیق مشترک با تویوتا فورانر و به ارث بردن DNA لندکروزر، در بین علاقهمندان به آفرود محبوبیت پیدا کرد. البته GX با سیستم تعلیق KDSS، تعلیق بادی قابل سفارش و دیفرانسیل مرکزی تورسن، با فورانر تفاوتهایی هم داشت. نسل سوم GX بهتازگی معرفی شده است.
مرسدس بنز G کلاس
G کلاس یکی از نمادینترین شاسیبلندهای روی کرهٔ زمین محسوب میشود. البته به دلیل قیمت بالا و استفاده توسط سلبریتیها، خیلیها G کلاس را یک آفرودر واقعی نمیدانند. بااینحال، G کلاس اولیه که به سفارش شاه ایران (که در آن زمان یکی از سهامداران مهم مرسدس بود) ابتدا بهعنوان یک خودروی نظامی سفارش داده شد، یک آفرودر خشن و بسیار توانمند بود. حتی امروز هم G63 بهصورت استاندارد به قفل دیفرانسیل جلو، عقب و مرکزی مجهز است.
میتسوبیشی پاجرو
پاجرو از آن دست خودروهایی است که در خشنترین مناطق جهان دیده میشود. این خودرو زمانی که در سال ۱۹۸۱ به بازار آمد، طرفداران زیادی پیدا کرد و سپس در سال ۱۹۹۱ جای خود را به نسل دوم داد. در نسل سوم که در سال ۲۰۰۱ معرفی شد اما پاجرو شاسی نردبانی را با ساختار یکپارچه و اکسلهای صلب را با تعلیق مستقل جایگزین کرد.
نیسان پاترول
یکی دیگر از قهرمان آفرود ژاپنی، نیسان پاترول است. پیشینهٔ پاترول به سال ۱۹۵۱ بازمیگردد یعنی زمانی که یک خودروی نظامی بود و ارتباطاتی با جیپ CJ-3B داشت. پاترول از سال ۲۰۱۷ با نام آرمادا در آمریکا عرضه میشود. هرچند پاترول در طول دههها بخش زیادی از خشونت و سرسختی خود را از دست داده اما هنوز هم در مسیرهای ناهموار تواناییهای بالایی دارد.
نیسان اکسترا
اکسترا شاسیبلندی بر اساس پیکاپ فرانتیر بود که از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۵ در دو نسل ساخته شده و نسخهای از نسل اول آن را با نام رونیز در کشورمان دیدیم. در زمان عرضه، علاقهمندان به آفرود به دلیل قفل دیفرانسیل عقب، گیربکس دستی و پیشرانههای ۳.۳ لیتری V6 سوپرشارژ و ۴ لیتری V6 قدرتمند، به سمت اکسترا هجوم آوردند.
رم TRX
رم TRX پاسخ مستقیم کرایسلر به فورد رپتور بود. این پیکاپ عظیمالجثه در سال ۲۰۲۱ با پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت و ۷۰۲ اسب بخار قدرت معرفی شد که شتاب فوقالعادهای را فراهم میکند. TRX همچنین با ۳۳ سانتیمتر تراول تعلیق در جلو و ۳۵.۵ سانتیمتر در عقب، لاستیکهای ۳۷ اینچی و صفحات محافظ زیرین، برای هر مسیر خارج جادهای آماده است.
سوزوکی جیمنی
جیمنی که با نام سامورایی هم شناخته میشد، یکی از محبوبترین آفرودرهای ژاپن است. این خودرو در جدیدترین نسخه هرچند تنها ۱۰۰ اسب بخار قدرت دارد اما به لطف ابعاد جمعوجور که حتی برای باریکترین مسیرها هم مناسب است، در بین علاقهمندان آفرود از دیرباز تاکنون طرفداران زیادی دارد.
تویوتا فورانر
اولین نسل فورانر که در سال ۱۹۸۴ معرفی شد، بر اساس پلتفرم پیکاپ تویوتا ساخته شده و در دو نسخهٔ دودر و چهاردر تولید میشد. در نسل دوم در سال ۱۹۹۰، سیستم تعلیق به فنرهای پیچشی تغییر کرد و نسل سوم در سال ۱۹۹۶ روی پلتفرم مدلهای بزرگتر تاکوما و پرادو ساخته شد. فورانر هماکنون در نسل ششم قرار دارد که بهتازگی معرفی شده است.
تویوتا FJ کروزر
با بزرگتر شدن ابعاد لندکروزر، تویوتا در سال ۲۰۰۷ شاسیبلند آفرودی کوچکتر FJ کروز را معرفی کرد. این خودرو اشتراکات زیادی با تاکوما و فورانر داشت. ظاهر جالب و تجهیزات آفرود مثل گیربکس کمکی دستی و قفل دیفرانسیل عقب، FJ کروزر را به خودروی محبوبی در بین طرفداران تویوتا تبدیل کرد و حتی تا سال ۲۰۲۲ برای برخی بازارها تولید میشد.
تویوتا لندکروزر
لندکروزر یکی از نمادینترین آفرودرهای تمام ادوار است. از زمان معرفی این خودرو در سال ۱۹۵۱، بیش از ۱۰ میلیون دستگاه از آن در سراسر جهان فروخته شده است. لندکروزر در طول عمر خود تغییرات زیادی را تجربه کرده و از یک آفرودر خشن نظامی به شاسیبلند بزرگ سه ردیفه تبدیل شده است. بااینحال، لندکروزر هرگز تواناییهای آفرود چشمگیر خود را از دست نداده است.
مهدی
۹ تیر ۱۴۰۳چند ماهی بلیزر خیلی سالم داشتم . بیشتر به درد مکان میخورد تا آفرود
محمد
۹ تیر ۱۴۰۳آقا مهدی دمت گرم.روزمو ساختی.پاره شدم👏👏👏🤣🤣🤣
SMS
۹ تیر ۱۴۰۳سلاطین
محمد
۹ تیر ۱۴۰۳بهترین مکان:آریا شاهین
reza-srt
۹ تیر ۱۴۰۳سابربن گزینه بهتریه😅
Dan
۹ تیر ۱۴۰۳وایسا یه لحظه😂😂😂
MehdiTurbo
۹ تیر ۱۴۰۳لندکروز اصلا بهش نمیاد لنکروز باشه حقیقتا حالا این چیزی که من تو عکس میبینم تویوتا فورانر جذاب تر حتی نیسان پاترول طراحی بیرونش اون وقار سلاطین بودن داره چیزی که تو همه نسلای لندکروز بود به جز این عکس اخر بیشتر افرودیه تا اون حس سلطانی که داشت سنگینی
هر چقدر لکسوس جی ایکس بد شد نسل قبلش بهتر بود ال ایکس چقدر عالی شده
کلا امسال از سیاستا تویوتا حالم بهم خورد هم حذف اف جی که عالی بود هم نسل جدید پرادو که بیشتر شبیه فورانر بود تا پرادو هم لندکروز ربطی به اون لقب سلطان بودنش نداشت یه چیزی تو اف جی و پرادو نسل قبل لندکروز نسل قبل بود که هر کودوم منحصر به خودشان بودن و تو این نسلای جدید نیست اصلا خیلی شبیه هم شدند پرادو و فورانر و لندکروز که تو نسلای قبل هر کودوم یه چیزی منحصر به خودشان درونشان بود یه روحیه خاص یه عنصر خاص فقط الان دوزک بزک شدند خیلی عین بی ام و که پر رنگ لعاب شدند ولی هیچ شباهتی به بی ام و های نسل قبل که هر کودوم روح متحصر به فرد داشتند ندارند
و مشخص وقتی اون روح بره برندای چینی و … میتازند حقیقتا دیگه علاقه ای به بی ام و پرادو لندکروزی که قبلا داشتم ندارم اصلا اون ادویه سابق توشون نیست
Cert
۱۳ تیر ۱۴۰۳اینتر نشنال اسکات هم می تونست توی لیست باشد همچنین ایسوزو هم زمانی
خودرو های خارج از جاده خوبی تولید می کرد
NAVID@@98
۱۰ تیر ۱۴۰۳همشون رو دوست دارم😍
بنازم 🥇👑ماشاء اللّه این بهترین آفرودر های خوب خدایی را همیشه میبینیم از عزیزان اروپا و آمریکا اول هرچیز اول هستن 🇺🇸🇷🇺🇩🇪🇪🇺 انواع آفرودر در انواع و اقسام کاربرد ها پرفورمنس دوام بالا قابلیت اطمینان و اعتماد و استحکام و آفرود بالا خدایی همیشه بهترین و اول هر چیز هستن این عزیزان ماشاءاللّه🥇👑
آفرود بالا و قوی میخواهی جیپ سلطان آفرود اگر شاسی بلندر لوکس و آفرود میخواهی جی کلاس و… اگر دوام بالا و برای کار کشیدن و کاری میخواهی پیکاپ تراک های آفرودر فورد اف ۱۵۰ و رم TRX و…
برای هر کاربری بطور تخصصی و حرفه ای در سطح بالا و بالاترین و بهترین و اولش را دارند عملکرد جنس جوره ماشاءاللّه😍
(Ali(chevynova
۹ تیر ۱۴۰۳امریکن کارز چه کرده
طبیعی دیگه چون بوجود اورنده این کلاس جیپ بوده
ماشالاه افرودهای امریکن
ماشالاه اصالت
Taha Ayoobi
۱۰ تیر ۱۴۰۳نصف لیست امریکن بود🔥
Amir
۹ تیر ۱۴۰۳حضور پررنگ ژاپنی ها تو لیست نشونه قدرتشونه 💪
کره ای تو لیست نمیبینم 😂
Car love
۹ تیر ۱۴۰۳کره رو تو مقایسه با m3 میبینی
مرحوم لندکروز(اخراجی از بازار آمریکا) و مرحوم fj 😂😂😂😂😂
Taha Ayoobi
۹ تیر ۱۴۰۳به جای مرحوم لندکروز، سلطان پرادو رفته اونجا
Anti BTS
۹ تیر ۱۴۰۳همچنین فوررانر که بالای ۱۰۰ هزار در سال فروش داره
آرمین
۹ تیر ۱۴۰۳چقدر کره ای لاو زیاد شده نکنه ابنا بی تی اس بازن داداش 😞🤣
پیام۲
۱۰ تیر ۱۴۰۳هستن آرمین جان
علیرضا
۹ تیر ۱۴۰۳جای لادا نیوا خالیه بشدت ماشین بادوامی هست و در روسیه مخصوصا سیبری پادشاهی میکنه ، جای فیات پاندا 4×4 هم خالیه در ویژه برنامه گرنتور پابه پای جیب میومد واقعن ماشین عالی https://media.khabaronline.ir/d/2023/01/29/4/5802057.jpg?ts=1674992156000
سوشیانت
۹ تیر ۱۴۰۳تو صخره نوردی در برابر جیپ مثل یه شوخی میمونن
مهران
۱۰ تیر ۱۴۰۳لادا آشغاله ،نه کیفیت بدنه داره نه داخل، موتورش همون لادا معمولیه که جعبه دنده کمک دار بهش اضافه شده. سگ لندروور های قدیمی دهه 60 و هفتاد و هشتاد میلادی به لادا میارزه.
رامین منصوریان
۱۰ تیر ۱۴۰۳با مهران موافقم، عاقل ماشین روسی نمیخره. خود روسها هم آرزوی ژاپنی و آمریکایی و آلمانی دارن. روس که خودرو ساز نه بوده نه هست.
حسین دهمرد
۹ تیر ۱۴۰۳لکسوس هم لوکس هم قابلیت اطمینان هم در حد خارج جاده هم وبه. لندرور هم خوبه ولی خرجش بالاست
B
۹ تیر ۱۴۰۳و خب لندروور لوکس تر و گرونتره …
کلا ژاپنیا و کره ای ها حتی لوکساشونم نسبتا اکونومی هست
Taha Ayoobi
۹ تیر ۱۴۰۳چه ربطی داره.
لندرور و لکسوس هر دو آفرود لوکس هستن، کی گفته لکسوس اکونومیه؟
سیداحمد
۱۰ تیر ۱۴۰۳فقط اتومبیل ژاپنی
Killer
۹ تیر ۱۴۰۳لکسوس LX اگه یاتاقان دوباره نزنه بد نیس!
Taha Ayoobi
۹ تیر ۱۴۰۳جدا؟
Anti BTS
۹ تیر ۱۴۰۳تو نگران کیا و هیوندای باش که نماد یاتاقان در دنیا هستند . لکسوس کار خودشو بلده
زیزیگولو
۹ تیر ۱۴۰۳همه اینا از بهترینای دنیا هستن ……… ولی انتخاب من لکسوس و لندکروز هستش ❤️
ناخدا
۹ تیر ۱۴۰۳پیام قرار بود یک آفرودر کره ای معرفی کنی 🤭 چند ماه هست که همچنان منتظرم اما هنوز آفرودر کره ای معرفی نکردی 🤭
kasra
۹ تیر ۱۴۰۳وای یادمه یک رونیز داشتیم 4سیلندر بود ولی کمکش رو میزدی اندازه یه 6سیلندر قدرت داشت از دیوار ساف بالا میرفت چه ماشین فورختمش ۸۰ هازار کارکده بود یه روز ولی رو جاده نبود 😁😄😅
Faster
۹ تیر ۱۴۰۳من همش منتظر کیا موهاوی بودم
پیام۲
۹ تیر ۱۴۰۳بود تو لیست؟
hssn
۹ تیر ۱۴۰۳جیکلاس؟ پژو P4
سفارش شاه؟ حتما.
علیرضا
۹ تیر ۱۴۰۳درسته پژو p4 سال ۱۹۶۰ به عنوان خودرو نظامی تولید شد سال ۱۹۷۰ سرکت بنز پلتفرم p4 خرید https://en.wikipedia.org/wiki/Peugeot_P4
مازیار
۹ تیر ۱۴۰۳پژو p4 یه آفرودر نظامی فرانسوی برگرفته از جی واگن بود که با کمک های بنز تولید شد. در دهه هشتاد یعنی چند سال بعد از جی واگن. توضیحات مقاله در مورد علت پیدایش جی واگن کاملا درسته. عجیبه که مطلبی واضح مثل این بطور دائم مورد بحثه!
سوشیانت
۹ تیر ۱۴۰۳یه سری مطالب واضح هم وجود داره که به طور دائم تو پدال مورد بحثه مثلا اینکه بعضی ها فکر میکنن موتور هوریکین مال فیاته
مازیار
۹ تیر ۱۴۰۳فانی چکنم؟
سوشیانت
۹ تیر ۱۴۰۳کار خاصی نمیخواد بکنی فقط مطالعه کن
Scuderia Ferrari
۹ تیر ۱۴۰۳اگه بگن آفرودر رویاهاتو بساز چطور میسازی ؟؟
شاسی مستقل
فاصله محوری کوتاه
انجین دیزل با گشتاور بالا
گیربکس دستی با ضرایب سنگین
قفل دیفرانسیل دو محور و مرکزی
لاستیک حداقل ۳۵ اینچ با رینگ های کوچک
سیستم تعلیق با تراول بالا از بهترین برند بازار (فاکس)
نتیجه نهایی : یکی از بهترین آفرودرهای دنیا با بهترین زوایای ورود ، شکست و خروج که در حالت استوک فقط رانگلر روبیکان و برانکو رپتور بهش نزدیک هستن
دوست دارم نظر شما عزیزان رو هم بدونم
مازیار
۹ تیر ۱۴۰۳فاکتورهای خوبی هست
من فقط بهش میزان دید رو اضافه میکنم چون تو آفرود خیلی مهمه
Alan.r
۹ تیر ۱۴۰۳Mercedes benz G500 4×4 squared
یا UNIMOG
البته با توجه به معیار هایی که شما گفتین یونیماگ بهترین انتخابه
R@min
۹ تیر ۱۴۰۳یونیماگ ماشین شهری و شخصی نیست واقعا بی انصافیه با محصولات شهری و کوچک مقایسه بشه.
البته مثل جی کلاس رقیب مستقیمی هم نداره.
Taha Ayoobi
۹ تیر ۱۴۰۳موتور ترجیحا گودزیلا فورد یا پاور استروک فورد.
نانو
۹ تیر ۱۴۰۳جای لیفان x60خالی تو لیست
car lover
۹ تیر ۱۴۰۳واسه آفرود اول ماشینهای جیپ و پیکاپ های آمریکایی بعد هم suv های ژاپنی
سعیدرحیمی
۹ تیر ۱۴۰۳بسیار عالی، مقاله خوبی بود. ضمنن اون عکس بالای صفحه که جی کلاس، بورانکو، دیفندر و رانگلر را نشان میدهد،،، جای سری ۷۰ لندکروز که به تازگی مورد بازنگری هم قرارگرفته خالی بود! این ۵ خودرو با آن اسامی با مُسَمایشان ستارگان درخشان مناطق صعب العبور کره زمین هستند ..
علی جردن
۹ تیر ۱۴۰۳جای مرسدس بنز G4x4²
و جای خالی مرسدس میباخ لندرویت G650 خالیه
بزرگ آفرود این نسخه از جی کلاسه بقیه پیش نسخه های بلند قامت جی کلاس حرفی برای گفتن ندارند
Taha Ayoobi
۹ تیر ۱۴۰۳به به عجب لیستی.
از اول منتظر رم بودم، اگه نمیومد روزم روز نمیشد.
رضا نادری
۹ تیر ۱۴۰۳آمریکایی ها آفرود رو مطرح کردن و هیچکسی هم مثل اونا نمیتونه ماشین آفرود بسازه.
شاهرخ
۹ تیر ۱۴۰۳آفرود فقط نیسان آبی
محمد امین
۹ تیر ۱۴۰۳رنجرور ووگ درسته از همه شون کمتر برای آفرود استفاده میشه ولی تقریبا از همشون توانا تره
جالبه کسی بهش اشاره نمیکنه
امیر
۱۰ تیر ۱۴۰۳رنجرور ووگ متاسفانه ماشین بسیار پرهزینه در تعمیر و نگهداری است.بنابراین بدرد فقط پولدارها میخوره که از پس هزینه های سنگینش بر بیان. بندرت کسی حاضر میشه باهاش افرود بره، کاربردی و قابل توجیح نیست.
قدرت طهماسبی
۹ تیر ۱۴۰۳افسوس در ایران گران اند و افسانه ای ، واقعا چرا
علی شلبی
۹ تیر ۱۴۰۳سلطان جیپ
علی شلبی
۹ تیر ۱۴۰۳عالی
علی Shelby
۹ تیر ۱۴۰۳همشون عالی هستن به خصوص جیپ
پ
۹ تیر ۱۴۰۳جالبه که رنجروور نیست
Hrsjamei
۹ تیر ۱۴۰۳فورد رپتور بهترینش هست بقیه نمی توانند به توانایی رپتور برسند
Taha Ayoobi
۱۰ تیر ۱۴۰۳یادمه بعضی ها میگفتن هامر خیلی آشغال بود.
سارا
۱۰ تیر ۱۴۰۳ژاپن و آلمان و آمریکا بهترینن
عالی
BMW
۱۰ تیر ۱۴۰۳الان دیدم تویوتا لندکروزر تو لیست هست چند وقت پیش جدید ترین تویوتا لندکروز رو تو شهرمون دیدم پلاکش هم انگار موقت بود لعنتی ماشین نبود که انگار هواپیما بود از بس بزرگ بود😅😁
ابوالفضل
۱۰ تیر ۱۴۰۳نام آمریکا میدرخشد
از ۲۴ تا ۱۱ تاش آمریکایی بود
شروع با بلیزر که از قدیمی های کاره تا رانگلر و چروکی
و عشقم رپتور ❤️
وقتی هم رم TRX رو دیدم گفتم حالا تکمیل شد 👍🏻