چشم اندازهفته نامه

بهترین خودروهای آفرود تاریخ؛ از بلیزر و پاترول تا رانگلر و لندکروزر

با پدال همراه شوید تا با بهترین پیکاپ‌ها و شاسی‌بلندهای آفرودی که تاکنون جهان به خود دیده است آشنا شویم.

تهیهٔ فهرستی از بهترین خودروهای آفرود کل تاریخ قطعاً کار آسانی نیست زیرا ده‌ها پیکاپ و شاسی‌بلند وجود دارند که شایستهٔ حضور در چنین لیستی هستند. بااین‌حال، تلاش کرده‌ایم مجموعه‌ای از توانمندترین، محبوب‌ترین و تأثیرگذارترین آفرودرهایی که تاکنون به بازار عرضه شده‌اند را گردآوری کنیم. این لیست به ترتیب حروف الفبای انگلیسی است.

شورلت K5 بلیزر

شاسی‌بلند فول سایز K5 بلیزر از سال ۱۹۶۹ تا ۱۹۹۴ عرضه شد و نهایتاً با تاهو جایگزین شد. محور جلوی صلب، پیشرانه‌های V8 قدرتمند و سقف قابل برداشتن، این شاسی‌بلند جان‌سخت را به گزینهٔ محبوب علاقه‌مندان به آفرود در سراسر جهان تبدیل کرد.

شورلت کلرادو ZR2

کلرادو ZR2 برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ به بازار آمد. این پیکاپ آمادهٔ آفرود به قفل دیفرانسیل جلو و عقب، محافظ‌های رکاب فولادی، لاستیک‌های آفرود و کمک‌فنرهای شگفت‌انگیز مالتی‌متیک مجهز بود. نسل دوم کلرادو ZR2 نیز در سال ۲۰۲۳ همراه با یک پسرعموی جدید بنام جی‌ام‌سی کانیون AT4X عرضه شد.

شورلت سیلورادو ZR2

شورلت در سال ۲۰۲۲ آنچه از کلرادو ZR2 آموخته بود را برای سیلورادو هم اعمال کرد. سیلورادو ZR2 هم مثل برادر کوچک‌تر خود به قفل دیفرانسیل الکترونیکی جلو و عقب، لاستیک‌های آفرود، صفحات محافظ زیرین و سپرهایی با فاصله زیاد از زمین مجهز است. جی‌ام‌سی نیز سی‌یرا AT4X را با همین ویژگی‌ها ارائه می‌کند.

فورد F150 رپتور

F150 رپتور زمانی که اولین بار در سال ۲۰۱۰ به بازار آمد، بخش پیکاپ‌های پرفورمنس بالای بیابانی را ایجاد کرد. رپتور با پیشرانهٔ قدرتمند ۶.۲ لیتری V8، تراول زیاد تعلیق و کمک‌فنرهای فاکس، شباهتی به هیچ پیکاپ قبل از خود نداشت. این آفرودر هم‌اکنون در نسل سوم خود قرار دارد که در نسخهٔ R تا ۷۲۰ اسب بخار قدرت را ارائه می‌کند.

فورد برانکو

برانکو بدون شک یکی از افسانه‌ای‌ترین نام‌ها در دنیای آفرود محسوب می‌شود. این خودرو اولین بار به‌عنوان یک شاسی‌بلند جمع‌وجور در سال ۱۹۶۶ معرفی و تا سال ۱۹۷۷ تولید شد. در سال ۱۹۷۸ فورد نسل دوم برانکو را به شاسی‌بلندی فول سایز بر اساس شاسی پیکاپ F100 تبدیل کرد. برانکو تا زمانی که در سال ۱۹۹۶ از روی خط تولید کنار رفت همچنان محبوبیت بالایی داشت و فورد در سال ۲۰۲۱ دوباره آن را احیا کرد.

هامر H1

هاموی یک خودروی نظامی بود که از اوایل دههٔ ۸۰ وارد خدمت شد و بین سال‌های ۱۹۹۲ تا ۲۰۰۶ نسخهٔ غیرنظامی آن با نام هامر H1 ساخته شد. هامر که توانایی‌های چشمگیر و ابعاد غول‌آسایی داشت، با محورهای پورتال، ۴۰ سانتی‌متر فاصله از زمین و زاویهٔ ورود ۷۲ درجه، می‌توانست تا عمق ۷۶ سانتی‌متری آب حرکت کند. در آخرین سال عرضهٔ H1 یعنی ۲۰۰۶ هم نسخهٔ آلفا با پیشرانهٔ دورامکس دیزلی عرضه شد.

هامر H3T

پس از ساخت هامر H1 و H2، جنرال موتورز مدل کوچک‌تر H3 را بر اساس شورلت کلرادو معرفی کرد و در سال ۲۰۰۸ نیز نسخهٔ پیکاپ آن با نام H3T ارائه شد. این پیکاپ به قفل دیفرانسیل جلو و عقب و پیشرانهٔ ۵.۳ لیتری V8 مجهز بود. متأسفانه اما در سال ۲۰۰۹، مدت کوتاهی پس از معرفی H3T، جنرال موتورز برند هامر را تعطیل کرد و از این پیکاپ تنها ۲,۷۰۰ دستگاه فروخته شد.

جیپ چروکی

منظور ما نسل پنجم چروکی که بر اساس پلت‌فرم فیات ساخته شد نیست. ما در مورد نسل دوم چروکی حرف می‌زنیم که با نام XJ بین سال‌های ۱۹۸۴ تا ۲۰۰۱ ساخته می‌شد. چروکی XJ به‌عنوان پیشگام شاسی‌بلندهای مدرن شاسی نردبانی، به یکی از پرطرفدارترین آفرودرهای تاریخ تبدیل شد. این خودرو با پیشرانه‌های مختلفی مثل موتور افسانه‌ای ۴ لیتری شش سیلندر خطی AMC ساخته شد.

جیپ گرند چروکی

گرند چروکی هم یکی دیگر از آفرودرهای بسیار محبوب و تأثیرگذار است. این خودرو که در سال ۱۹۹۳ معرفی شد، کمی بزرگ‌تر و لوکس‌تر از چروکی بود و برای رقابت با فورد اکسپلورر در نظر گرفته شده بود. گرند چروکی هم‌اکنون در نسل پنجم خود قرار دارد و هرچند در سال ۲۰۰۵ محورهای صلب را از دست داد و در سال ۲۰۱۱ سراغ تعلیق تمام مستقل رفت اما همچنان استاندارد طلایی شاسی‌بلندهای آفرود میان سایز محسوب می‌شود.

جیپ واگنییر

هرچند جیپ واگنییر جدید که چند سالی است احیا شده توانایی‌های آفرود خوبی دارد اما واگنییر قدیمی جزء بهترین و لوکس‌ترین خودروهای آفرود زمان خود بود. این خودرو که به مدت ۳۰ سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۹۳ تولید شد، اولین شاسی‌بلند فول سایز با شاسی مستقل بود.

جیپ رانگلر

رانگلر بدون شک محبوب‌ترین و تأثیرگذارترین آفرودر تاریخ است. هرچند پیشینهٔ این ماشین به جنگ جهانی دوم بازمی‌گردد اما در سال ۱۹۸۷ بود که رسماً رانگلر نام گرفت. نسل اول رانگلر با نام YJ و فنرهای شمش در جلو و عقب، با چراغ‌های جلوی مربعی به‌راحتی قابل‌تشخیص است. در نسل دوم یا TJ، فنرهای شمش با نمونه‌های پیچشی جایگزین شدند و در نسل سوم نسخهٔ چهاردر هم ارائه شد. در نسل کنونی رانگلر، تنوع پیشرانه‌ها بیشتر شده اما محورها همچنان صلب هستند.

لندروور دیفندر

پیشینیان دیفندر که با نام لندروور سری I، سری II و سری III شناخته می‌شدند، با الهام از جیپ ویلیز جنگی ساخته شدند. این خودرو آفرودر خشنی بود که در سال ۱۹۴۸ به بازار آمد و سپس در سال ۱۹۸۴ دیفندر جایگزین آن شد که تا سال ۲۰۱۶ تولید می‌شد. در سال ۲۰۲۰ هم دیفندر کاملاً جدید و مدرنی به بازار آمد که همچنان توانایی‌های آفرود بالایی دارد.

لندروور دیسکاوری

لندروور در سال ۱۹۸۹ با معرفی دیسکاوری وارد بازار شاسی‌بلندهای فول سایز هفت‌نفره شد. دیسکاوری تاکنون در سه نسل تولید شده و همیشه توانایی‌های آفرود خود را حفظ کرده است. بااین‌حال، جدیدترین نسل این خودرو که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، ظاهر خشن خود را از دست داده و به همین دلیل، طرفداران نسل دوم دیسکاوری به سمت دیفندر هدایت شدند.

لکسوس LX

لکسوس LX اولین بار در سال ۱۹۹۶ معرفی شد و تاکنون چهار نسل را تجربه کرده است. این خودرو بر اساس تویوتا لندکروزر افسانه‌ای ساخته شده و بسیاری از قطعات و همین‌طور توانایی‌های آفرود آن را به ارث برده است. جدیدترین نسل LX نیز همچنان با پلت‌فرم و پیشرانهٔ V6 لندکروزر تولید می‌شود.

لکسوس GX

لکسوس GX که در سال ۲۰۰۳ معرفی شد، به لطف تعلیق مشترک با تویوتا فورانر و به ارث بردن DNA لندکروزر، در بین علاقه‌مندان به آفرود محبوبیت پیدا کرد. البته GX با سیستم تعلیق KDSS، تعلیق بادی قابل سفارش و دیفرانسیل مرکزی تورسن، با فورانر تفاوت‌هایی هم داشت. نسل سوم GX به‌تازگی معرفی شده است.

مرسدس بنز G کلاس

G کلاس یکی از نمادین‌ترین شاسی‌بلندهای روی کرهٔ زمین محسوب می‌شود. البته به دلیل قیمت بالا و استفاده توسط سلبریتی‌ها، خیلی‌ها G کلاس را یک آفرودر واقعی نمی‌دانند. بااین‌حال، G کلاس اولیه که به سفارش شاه ایران (که در آن زمان یکی از سهام‌داران مهم مرسدس بود) ابتدا به‌عنوان یک خودروی نظامی سفارش داده شد، یک آفرودر خشن و بسیار توانمند بود. حتی امروز هم G63 به‌صورت استاندارد به قفل دیفرانسیل جلو، عقب و مرکزی مجهز است.

میتسوبیشی پاجرو

پاجرو از آن دست خودروهایی است که در خشن‌ترین مناطق جهان دیده می‌شود. این خودرو زمانی که در سال ۱۹۸۱ به بازار آمد، طرفداران زیادی پیدا کرد و سپس در سال ۱۹۹۱ جای خود را به نسل دوم داد. در نسل سوم که در سال ۲۰۰۱ معرفی شد اما پاجرو شاسی نردبانی را با ساختار یکپارچه و اکسل‌های صلب را با تعلیق مستقل جایگزین کرد.

نیسان پاترول

یکی دیگر از قهرمان آفرود ژاپنی، نیسان پاترول است. پیشینهٔ پاترول به سال ۱۹۵۱ بازمی‌گردد یعنی زمانی که یک خودروی نظامی بود و ارتباطاتی با جیپ CJ-3B داشت. پاترول از سال ۲۰۱۷ با نام آرمادا در آمریکا عرضه می‌شود. هرچند پاترول در طول دهه‌ها بخش زیادی از خشونت و سرسختی خود را از دست داده اما هنوز هم در مسیرهای ناهموار توانایی‌های بالایی دارد.

نیسان اکسترا

اکسترا شاسی‌بلندی بر اساس پیکاپ فرانتیر بود که از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۵ در دو نسل ساخته شده و نسخه‌ای از نسل اول آن را با نام رونیز در کشورمان دیدیم. در زمان عرضه، علاقه‌مندان به آفرود به دلیل قفل دیفرانسیل عقب، گیربکس دستی و پیشرانه‌های ۳.۳ لیتری V6 سوپرشارژ و ۴ لیتری V6 قدرتمند، به سمت اکسترا هجوم آوردند.

رم TRX

رم TRX پاسخ مستقیم کرایسلر به فورد رپتور بود. این پیکاپ عظیم‌الجثه در سال ۲۰۲۱ با پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ هلکت و ۷۰۲ اسب بخار قدرت معرفی شد که شتاب فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌کند. TRX همچنین با ۳۳ سانتی‌متر تراول تعلیق در جلو و ۳۵.۵ سانتی‌متر در عقب، لاستیک‌های ۳۷ اینچی و صفحات محافظ زیرین، برای هر مسیر خارج جاده‌ای آماده است.

سوزوکی جیمنی

جیمنی که با نام سامورایی هم شناخته می‌شد، یکی از محبوب‌ترین آفرودرهای ژاپن است. این خودرو در جدیدترین نسخه هرچند تنها ۱۰۰ اسب بخار قدرت دارد اما به لطف ابعاد جمع‌وجور که حتی برای باریک‌ترین مسیرها هم مناسب است، در بین علاقه‌مندان آفرود از دیرباز تاکنون طرفداران زیادی دارد.

تویوتا فورانر

اولین نسل فورانر که در سال ۱۹۸۴ معرفی شد، بر اساس پلت‌فرم پیکاپ تویوتا ساخته شده و در دو نسخهٔ دودر و چهاردر تولید می‌شد. در نسل دوم در سال ۱۹۹۰، سیستم تعلیق به فنرهای پیچشی تغییر کرد و نسل سوم در سال ۱۹۹۶ روی پلت‌فرم مدل‌های بزرگ‌تر تاکوما و پرادو ساخته شد. فورانر هم‌اکنون در نسل ششم قرار دارد که به‌تازگی معرفی شده است.

تویوتا FJ کروزر

با بزرگ‌تر شدن ابعاد لندکروزر، تویوتا در سال ۲۰۰۷ شاسی‌بلند آفرودی کوچک‌تر FJ کروز را معرفی کرد. این خودرو اشتراکات زیادی با تاکوما و فورانر داشت. ظاهر جالب و تجهیزات آفرود مثل گیربکس کمکی دستی و قفل دیفرانسیل عقب، FJ کروزر را به خودروی محبوبی در بین طرفداران تویوتا تبدیل کرد و حتی تا سال ۲۰۲۲ برای برخی بازارها تولید می‌شد.

تویوتا لندکروزر

لندکروزر یکی از نمادین‌ترین آفرودرهای تمام ادوار است. از زمان معرفی این خودرو در سال ۱۹۵۱، بیش از ۱۰ میلیون دستگاه از آن در سراسر جهان فروخته شده است. لندکروزر در طول عمر خود تغییرات زیادی را تجربه کرده و از یک آفرودر خشن نظامی به شاسی‌بلند بزرگ سه ردیفه تبدیل شده است. بااین‌حال، لندکروزر هرگز توانایی‌های آفرود چشمگیر خود را از دست نداده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۶۶ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷۱ دیدگاه‌ها

  1. مهدی

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    چند ماهی بلیزر خیلی سالم داشتم . بیشتر به درد مکان میخورد تا آفرود

    موافقم 13
    مخالفم 8
    1. محمد

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (266 ديدگاه)

      آقا مهدی دمت گرم.روزمو ساختی.پاره شدم👏👏👏🤣🤣🤣

      موافقم 12
      مخالفم 7
    2. SMS

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (578 ديدگاه)

      سلاطین

      موافقم 11
      مخالفم 1
    3. محمد

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1236 ديدگاه)

      بهترین مکان:آریا شاهین

      موافقم 12
      مخالفم 4
    4. reza-srt

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (63 ديدگاه)

      سابربن گزینه بهتریه😅

      موافقم 8
      مخالفم 4
    5. Dan

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (677 ديدگاه)

      وایسا یه لحظه😂😂😂

      موافقم 3
      مخالفم 1
    6. MehdiTurbo

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2362 ديدگاه)

      لندکروز اصلا بهش نمیاد لنکروز باشه حقیقتا حالا این چیزی که من تو عکس میبینم تویوتا فورانر جذاب تر حتی نیسان پاترول طراحی بیرونش اون وقار سلاطین بودن داره چیزی که تو همه نسلای لندکروز بود به جز این عکس اخر بیشتر افرودیه تا اون حس سلطانی که داشت سنگینی
      هر چقدر لکسوس جی ایکس بد شد نسل قبلش بهتر بود ال ایکس چقدر عالی شده
      کلا امسال از سیاستا تویوتا حالم بهم خورد هم حذف اف جی که عالی بود هم نسل جدید پرادو که بیشتر شبیه فورانر بود تا پرادو هم لندکروز ربطی به اون لقب سلطان بودنش نداشت یه چیزی تو اف جی و پرادو نسل قبل لندکروز نسل قبل بود که هر کودوم منحصر به خودشان بودن و تو این نسلای جدید نیست اصلا خیلی شبیه هم شدند پرادو و فورانر و لندکروز که تو نسلای قبل هر کودوم یه چیزی منحصر به خودشان درونشان بود یه روحیه خاص یه عنصر خاص فقط الان دوزک بزک شدند خیلی عین بی ام و که پر رنگ لعاب شدند ولی هیچ شباهتی به بی ام و های نسل قبل که هر کودوم روح متحصر به فرد داشتند ندارند
      و مشخص وقتی اون روح بره برندای چینی و … میتازند حقیقتا دیگه علاقه ای به بی ام و پرادو لندکروزی که قبلا داشتم ندارم اصلا اون ادویه سابق توشون نیست

      موافقم 3
      مخالفم 12
      1. Cert

        ۱۳ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (173 ديدگاه)

        اینتر نشنال اسکات هم می تونست توی لیست باشد همچنین ایسوزو هم زمانی
        خودرو های خارج از جاده خوبی تولید می کرد

    7. NAVID@@98

      ۱۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (764 ديدگاه)

      همشون رو دوست دارم😍
      بنازم 🥇👑ماشاء اللّه این بهترین آفرودر های خوب خدایی را همیشه میبینیم از عزیزان اروپا و آمریکا اول هرچیز اول هستن 🇺🇸🇷🇺🇩🇪🇪🇺 انواع آفرودر در انواع و اقسام کاربرد ها پرفورمنس دوام بالا قابلیت اطمینان و اعتماد و استحکام و آفرود بالا خدایی همیشه بهترین و اول هر چیز هستن این عزیزان ماشاءاللّه🥇👑

      آفرود بالا و قوی میخواهی جیپ سلطان آفرود اگر شاسی بلندر لوکس و آفرود میخواهی جی کلاس و… اگر دوام بالا و برای کار کشیدن و کاری میخواهی پیکاپ تراک های آفرودر فورد اف ۱۵۰ و رم TRX و…
      برای هر کاربری بطور تخصصی و حرفه ای در سطح بالا و بالاترین و بهترین و اولش را دارند عملکرد جنس جوره ماشاءاللّه😍

  2. (Ali(chevynova

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (7375 ديدگاه)

    امریکن کارز چه کرده
    طبیعی دیگه چون بوجود اورنده این کلاس جیپ بوده
    ماشالاه افرودهای امریکن
    ماشالاه اصالت

    موافقم 13
    مخالفم 11
    1. Taha Ayoobi

      ۱۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4319 ديدگاه)

      نصف لیست امریکن بود🔥

  3. Amir

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (155 ديدگاه)

    حضور پررنگ ژاپنی ها تو لیست نشونه قدرتشونه 💪
    کره ای تو لیست نمیبینم 😂

    موافقم 11
    مخالفم 10
    1. Car love

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (700 ديدگاه)

      کره رو تو مقایسه با m3 میبینی
      مرحوم لندکروز(اخراجی از بازار آمریکا) و مرحوم fj 😂😂😂😂😂

      موافقم 7
      مخالفم 12
      1. Taha Ayoobi

        ۹ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (4319 ديدگاه)

        به جای مرحوم لندکروز، سلطان پرادو رفته اونجا

        موافقم 11
        مخالفم 5
        1. Anti BTS

          ۹ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (217 ديدگاه)

          همچنین فوررانر که بالای ۱۰۰ هزار در سال فروش داره

          موافقم 12
          مخالفم 2
        2. آرمین

          ۹ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (10 ديدگاه)

          چقدر کره ای لاو زیاد شده نکنه ابنا بی تی اس بازن داداش 😞🤣

          موافقم 16
          مخالفم 0
        3. پیام۲

          ۱۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (278 ديدگاه)

          هستن آرمین جان

          موافقم 2
          مخالفم 1
  4. علیرضا

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (258 ديدگاه)

    جای لادا نیوا خالیه بشدت ماشین بادوامی هست و در روسیه مخصوصا سیبری پادشاهی میکنه ، جای فیات پاندا 4×4 هم خالیه در ویژه برنامه گرنتور پابه پای جیب میومد واقعن ماشین عالی https://media.khabaronline.ir/d/2023/01/29/4/5802057.jpg?ts=1674992156000

    موافقم 12
    مخالفم 5
    1. سوشیانت

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3506 ديدگاه)

      تو صخره نوردی در برابر جیپ مثل یه شوخی میمونن

      موافقم 13
      مخالفم 6
    2. مهران

      ۱۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      لادا آشغاله ،نه کیفیت بدنه داره نه داخل، موتورش همون لادا معمولیه که جعبه دنده کمک دار بهش اضافه شده. سگ لندروور های قدیمی دهه 60 و هفتاد و هشتاد میلادی به لادا میارزه.

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. رامین منصوریان

        ۱۰ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        با مهران موافقم، عاقل ماشین روسی نمیخره. خود روسها هم آرزوی ژاپنی و آمریکایی و آلمانی دارن. روس که خودرو ساز نه بوده نه هست.

        موافقم 3
        مخالفم 2
  5. حسین دهمرد

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    لکسوس هم لوکس هم قابلیت اطمینان هم در حد خارج جاده هم وبه. لندرور هم خوبه ولی خرجش بالاست

    موافقم 10
    مخالفم 7
    1. B

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (865 ديدگاه)

      و خب لندروور لوکس تر و گرونتره …
      کلا ژاپنیا و کره ای ها حتی لوکساشونم نسبتا اکونومی هست

      موافقم 8
      مخالفم 7
      1. Taha Ayoobi

        ۹ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (4319 ديدگاه)

        چه ربطی داره.

        لندرور و لکسوس هر دو آفرود لوکس هستن، کی گفته لکسوس اکونومیه؟

        موافقم 8
        مخالفم 5
        1. سیداحمد

          ۱۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2 ديدگاه)

          فقط اتومبیل ژاپنی

          موافقم 4
          مخالفم 5
  6. Killer

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (596 ديدگاه)

    لکسوس LX اگه یاتاقان دوباره نزنه بد نیس!

    موافقم 5
    مخالفم 8
    1. Taha Ayoobi

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4319 ديدگاه)

      جدا؟

      موافقم 5
      مخالفم 2
    2. Anti BTS

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (217 ديدگاه)

      تو نگران کیا و هیوندای باش که نماد یاتاقان در دنیا هستند . لکسوس کار خودشو بلده

      موافقم 13
      مخالفم 1
  7. زیزیگولو

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    همه اینا از بهترینای دنیا هستن ……… ولی انتخاب من لکسوس و لندکروز هستش ❤️

    موافقم 11
    مخالفم 8
  8. ناخدا

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (365 ديدگاه)

    پیام قرار بود یک آفرودر کره ای معرفی کنی 🤭 چند ماه هست که همچنان منتظرم اما هنوز آفرودر کره ای معرفی نکردی 🤭

    موافقم 9
    مخالفم 2
  9. kasra

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (50 ديدگاه)

    وای یادمه یک رونیز داشتیم 4سیلندر بود ولی کمکش رو میزدی اندازه یه 6سیلندر قدرت داشت از دیوار ساف بالا میرفت چه ماشین فورختمش ۸۰ هازار کارکده بود یه روز ولی رو جاده نبود 😁😄😅

    موافقم 11
    مخالفم 3
  10. Faster

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (82 ديدگاه)

    من همش منتظر کیا موهاوی بودم

    مخالفم 12
    1. پیام۲

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (278 ديدگاه)

      بود تو لیست؟

      موافقم 3
      مخالفم 1
  11. hssn

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (491 ديدگاه)

    جی‌کلاس؟ پژو P4
    سفارش شاه؟ حتما.

    موافقم 7
    مخالفم 11
    1. علیرضا

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (258 ديدگاه)

      درسته پژو p4 سال ۱۹۶۰ به عنوان خودرو نظامی تولید شد سال ۱۹۷۰ سرکت بنز پلتفرم p4 خرید https://en.wikipedia.org/wiki/Peugeot_P4

      موافقم 6
      مخالفم 4
    2. مازیار

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      پژو p4 یه آفرودر نظامی فرانسوی برگرفته از جی واگن بود که با کمک های بنز تولید شد. در دهه هشتاد یعنی چند سال بعد از جی واگن. توضیحات مقاله در مورد علت پیدایش جی واگن کاملا درسته. عجیبه که مطلبی واضح مثل این بطور دائم مورد بحثه!

      موافقم 12
      مخالفم 4
      1. سوشیانت

        ۹ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (3506 ديدگاه)

        یه سری مطالب واضح هم وجود داره که به طور دائم تو پدال مورد بحثه مثلا اینکه بعضی ها فکر میکنن موتور هوریکین مال فیاته

        موافقم 3
        مخالفم 12
        1. مازیار

          ۹ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3300 ديدگاه)

          فانی چکنم؟

          موافقم 8
          مخالفم 6
        2. سوشیانت

          ۹ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (3506 ديدگاه)

          کار خاصی نمیخواد بکنی فقط مطالعه کن

          موافقم 6
          مخالفم 10
  12. Scuderia Ferrari

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    اگه بگن آفرودر رویاهاتو بساز چطور میسازی ؟؟
    شاسی مستقل
    فاصله محوری کوتاه
    انجین دیزل با گشتاور بالا
    گیربکس دستی با ضرایب سنگین
    قفل دیفرانسیل دو محور و مرکزی
    لاستیک حداقل ۳۵ اینچ با رینگ های کوچک
    سیستم تعلیق با تراول بالا از بهترین برند بازار (فاکس)
    نتیجه نهایی : یکی از بهترین آفرودرهای دنیا با بهترین زوایای ورود ، شکست و خروج که در حالت استوک فقط رانگلر روبیکان و برانکو رپتور بهش نزدیک هستن

    دوست دارم نظر شما عزیزان رو هم بدونم

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. مازیار

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      فاکتورهای خوبی هست
      من فقط بهش میزان دید رو اضافه می‌کنم چون تو آفرود خیلی مهمه

      موافقم 13
      مخالفم 1
    2. Alan.r

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1133 ديدگاه)

      Mercedes benz G500 4×4 squared
      یا UNIMOG
      البته با توجه به معیار هایی که شما گفتین یونیماگ بهترین انتخابه

      موافقم 8
      مخالفم 5
      1. R@min

        ۹ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2050 ديدگاه)

        یونیماگ ماشین شهری و شخصی نیست واقعا بی انصافیه با محصولات شهری و کوچک مقایسه بشه.

        البته مثل جی کلاس رقیب مستقیمی هم نداره.

        موافقم 5
        مخالفم 1
    3. Taha Ayoobi

      ۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4319 ديدگاه)

      موتور ترجیحا گودزیلا فورد یا پاور استروک فورد.

      موافقم 4
      مخالفم 5
  13. نانو

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (180 ديدگاه)

    جای لیفان x60خالی تو لیست

    موافقم 1
    مخالفم 6
  14. car lover

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1409 ديدگاه)

    واسه آفرود اول ماشینهای جیپ و پیکاپ های آمریکایی بعد هم suv های ژاپنی

    موافقم 11
    مخالفم 5
  15. سعیدرحیمی

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    بسیار عالی، مقاله خوبی بود. ضمنن اون عکس بالای صفحه که جی کلاس، بورانکو، دیفندر و رانگلر را نشان میدهد،،، جای سری ۷۰ لندکروز که به تازگی مورد بازنگری هم قرارگرفته خالی بود! این ۵ خودرو با آن اسامی با مُسَمایشان ستارگان درخشان مناطق صعب العبور کره زمین هستند ..

    موافقم 7
    مخالفم 1
  16. علی جردن

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    جای مرسدس بنز G4x4²
    و جای خالی مرسدس می‌باخ لندرویت G650 خالیه
    بزرگ آفرود این نسخه از جی کلاسه بقیه پیش نسخه های بلند قامت جی کلاس حرفی برای گفتن ندارند

    موافقم 10
    مخالفم 3
  17. Taha Ayoobi

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4319 ديدگاه)

    به به عجب لیستی.

    از اول منتظر رم بودم، اگه نمیومد روزم روز نمیشد.

    موافقم 8
    مخالفم 2
  18. رضا نادری

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    آمریکایی ها آفرود رو مطرح کردن و هیچکسی هم مثل اونا نمیتونه ماشین آفرود بسازه.

    موافقم 10
    مخالفم 9
  19. شاهرخ

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    آفرود فقط نیسان آبی

    موافقم 4
    مخالفم 5
  20. محمد امین

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (63 ديدگاه)

    رنجرور ووگ درسته از همه شون کمتر برای آفرود استفاده میشه ولی تقریبا از همشون توانا تره
    جالبه کسی بهش اشاره نمیکنه

    موافقم 4
    مخالفم 7
    1. امیر

      ۱۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (171 ديدگاه)

      رنجرور ووگ متاسفانه ماشین بسیار پرهزینه در تعمیر و نگهداری است.بنابراین بدرد فقط پولدارها میخوره که از پس هزینه های سنگینش بر بیان. بندرت کسی حاضر میشه باهاش افرود بره، کاربردی و قابل توجیح نیست.

      موافقم 1
      مخالفم 5
  21. قدرت طهماسبی

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (43 ديدگاه)

    افسوس در ایران گران اند و افسانه ای ، واقعا چرا

  22. علی شلبی

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (527 ديدگاه)

    سلطان جیپ

  23. علی شلبی

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (527 ديدگاه)

    عالی

    موافقم 2
    مخالفم 0
  24. علی Shelby

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (527 ديدگاه)

    همشون عالی هستن به خصوص جیپ

  25. پ

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جالبه که رنجروور نیست

  26. Hrsjamei

    ۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    فورد رپتور بهترینش هست بقیه نمی توانند به توانایی رپتور برسند

    موافقم 5
    مخالفم 7
  27. Taha Ayoobi

    ۱۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (4319 ديدگاه)

    یادمه بعضی ها میگفتن هامر خیلی آشغال بود.

    موافقم 4
    مخالفم 3
  28. سارا

    ۱۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ژاپن و آلمان و آمریکا بهترینن
    عالی

    موافقم 1
    مخالفم 2
  29. BMW

    ۱۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    الان دیدم تویوتا لندکروزر تو لیست هست چند وقت پیش جدید ترین تویوتا لندکروز رو تو شهرمون دیدم پلاکش هم انگار موقت بود لعنتی ماشین نبود که انگار هواپیما بود از بس بزرگ بود😅😁

    موافقم 1
    مخالفم 1
  30. ابوالفضل

    ۱۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (311 ديدگاه)

    نام آمریکا میدرخشد
    از ۲۴ تا ۱۱ تاش آمریکایی بود
    شروع با بلیزر که از قدیمی های کاره تا رانگلر و چروکی
    و عشقم رپتور ❤️
    وقتی هم رم TRX رو دیدم گفتم حالا تکمیل شد 👍🏻

    موافقم 6
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا