در خودروهای اسپرت، وزن حتی از قدرت هم بیشتر اهمیت دارد و نسبت قدرت به وزن بسیار مهم خواهد بود؛ اما کدام خودروها در این زمینه از همه بهتر هستند؟
در خودروهای اسپرت فقط قدرت موتور مهم نیست بلکه وزن هم بسیار اهمیت دارد و یکی از مؤلفههای کلیدی در پرفورمنس محسوب میشود. با وزن سبک، میتوان بدون نیاز به قدرتهای عظیم و پیشرانههای بزرگ به شتابی هیجانانگیز دست پیدا کرد. به همین دلیل، خودروسازان در سوپرکارها و هایپرکارهای خود علاوه بر قدرت، به کاهش وزن هم توجه دارند و بدین منظور از متریال سبکوزن استفاده میکنند. حال در ادامه قصد داریم با خودروهایی آشنا شویم که در حال حاضر بهترین نسبت قدرت به وزن را دارند. لازم به ذکر است که این مطلب فقط شامل خودروهای تولیدی جادهای میشود و مدلهای مخصوص پیست جایی در لیست زیر ندارند.
۱۱-آریل اتم 4R
نسبت قدرت به وزن: ۰.۷۰ اسب بخار به کیلوگرم
آریل اتم خودرویی است که بهخوبی تأثیر وزن در پرفورمنس را نشان میدهد. جدیدترین نسخهٔ این خودرو که بهتازگی با نام 4R در فستیوال گودوود رونمایی شده، تنها ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد که در مقایسه با خودروهای دیگر این لیست بسیار اندک است اما از سوی دیگر، اتم 4R با تنها ۵۶۷ کیلوگرم وزن، بسیار سبک است و به همین دلیل با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر کوچک که از هوندا سیویک تایپ R گرفته شده میتواند ظرف ۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو همچنین از هایپرکارهای لیست ما بسیار ارزانتر بوده و تنها ۶۵ هزار پوند معادل ۸۵ هزار دلار قیمت دارد.
۱۰-بوگاتی شیرون سوپراسپرت
نسبت قدرت به وزن: ۰.۸۰ اسب بخار به کیلوگرم
بوگاتی شیرون سوپراسپرت نقطهٔ مقابل آریل اتم است زیرا درحالیکه این خودرو با ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت، چهار برابر از اتم 4R قویتر است و یکی از قویترین خودروهای لیست ما محسوب میشود اما نسبت قدرت به وزن آن تنها کمی از آریل بهتر است. دلیل این موضوع، وزن سنگین نزدیک به ۲ تنی شیرون سوپراسپرت است (بهطور دقیق ۱۹۹۵ کیلوگرم). بااینوجود، به لطف قدرت عظیم و سامانهٔ چهارچرخ محرک، این ماشین ظرف تنها ۲.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد.
۹-آستونمارتین والکری
نسبت قدرت به وزن: ۰.۸۵ اسب بخار به کیلوگرم
آستونمارتین در هایپرکار والکری توجه بسیار زیادی به کاهش وزن داشته و با وجود استفاده از پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 و سیستم هیبریدی، توانسته وزن والکری را به تنها ۱۳۵۵ کیلوگرم برساند که رقم چشمگیری است. به لطف این وزن پایین، والکری با وجود قدرت کمتر نسبت به دیگر هایپرکارهای اینجا توانسته به لیست ما راه پیدا کند. این ماشین مجموعاً ۱۱۵۵ اسب بخار قدرت دارد که تمام آن به چرخهای عقب منتقل میشود و خودرو را ظرف ۲.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند.
۸-ریمک نورا
نسبت قدرت به وزن: ۰.۸۹ اسب بخار به کیلوگرم
با پیشرفت و فراگیری قوای محرکهٔ الکتریکی، دستیابی به قدرتهای بالا برای خودروسازان آسان شده و نورا که ساخت خودروساز نوپایی است مصداق این موضوع محسوب میشود. این خودرو از چهار موتور الکتریکی استفاده میکند که مجموعاً قدرت خیرهکنندهٔ ۱۹۱۴ اسب بخار را به چرخها تحویل میدهد. البته مشکل خودروهای الکتریکی وزن سنگین ناشی از باطریها است و به همین دلیل وزن نورا به ۲۱۵۰ کیلوگرم رسیده ولی بااینحال، به لطف گشتاور فوری موتورهای الکتریکی میتواند ظرف تنها ۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.
۷-کونیگزگ CC850
نسبت قدرت به وزن: ۱.۰۰ اسب بخار به کیلوگرم
کونیگزگ برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ با مدل One:1 به نسبت قدرت به وزن یکبهیک رسید که دستاورد بزرگی بود اما خیلی زود با مدلهایی مثل یسکو از آن فراتر رفت. بااینحال، جدیدترین محصول این شرکت یعنی مدل CC850 همچنان نسبت قدرت به وزن یکبهیک دارد. این خودرو که سال ۲۰۲۲ برای ادای احترام به اولین هایپرکار کونیگزگ یعنی CC8S معرفی شد، از پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربوی یسکو استفاده میکند که قدرت آن در اینجا به ۱۳۸۵ اسب بخار کاهش پیدا کرده اما وزن CC850 هم ۱۳۸۵ کیلوگرم است که نسبت قدرت به وزن یکبهیک را فراهم میکند.
۶-آسپارک اَوول
نسبت قدرت به وزن: ۱.۰۶ اسب بخار به کیلوگرم
اَوول به معنای جغد، هایپرکاری الکتریکی از یک شرکت ناشناختهٔ ژاپنی است که طی سالهای اخیر به لطف پرفورمنس چشمگیر و شکستن چند رکورد توانسته نام خود را سر زبانها بیندازد. این خودرو مثل ریمک، به چهار موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۲۰۱۲ اسب بخار مجهز است اما با ۱۹۰۰ کیلوگرم، وزن سبکتری نسبت به هایپرکار کروات دارد. اوول توانسته ظرف ۱.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.
۵-زینگر 21C V-Max
نسبت قدرت به وزن: ۱.۰۸ اسب بخار به کیلوگرم
21C هم ساخت یک شرکت نوپای آمریکایی بنام زینگر است ولی برخلاف اوول از قوای محرکهٔ هیبریدی استفاده میکند که از یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی تشکیل شده است. این سیستم در نسخهٔ معمولی ۱۲۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکند اما در نسخهٔ V-Max این رقم به ۱۳۵۰ اسب بخار افزایش میابد تا در کنار وزن ۱۲۵۰ کیلوگرمی، نسبت قدرت به وزن 21C از یکبهیک فراتر رود.
۴-کونیگزگ جمیرا
نسبت قدرت به وزن: ۱.۱۱ اسب بخار به کیلوگرم
جمیرا که کونیگزگ آن را هایپر GT میداند، اولین بار در سال ۲۰۲۰ با پیشرانهٔ ۲ لیتری سه سیلندر هیبریدی و ۱۷۰۰ اسب بخار قدرت رونمایی شد اما کونیگزگ برای نسخهٔ تولیدی این خودرو که بهتازگی معرفی شده، پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربو را هم بهصورت سفارشی ارائه کرده که قدرت را به ۲۳۰۰ اسب بخار میرساند. این نیروی عظیم که از تمام خودروهای لیست ما بیشتر است، در کنار وزن ۲۰۷۰ کیلوگرمی، نسبت قدرت به وزن فوقالعادهای را برای این هایپرکار چهارنفره فراهم میکند.
۳-کونیگزگ یسکو
نسبت قدرت به وزن: ۱.۱۴ اسب بخار به کیلوگرم
در بین محصولات حال کونیگزگ، مدل یسکو بهترین نسبت قدرت به وزن را دارد. در سینهٔ این ماشین همان پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته است که در اینجا در صورت استفاده از سوخت E85 میتواند ۱۶۲۵ اسب بخار قدرت تولید کند. در همین حال، یسکو با چنین قدرت عظیمی، تنها ۱۴۲۰ کیلوگرم وزن دارد. به گفتهٔ کونیگزگ، این خودرو بهصورت تئوری در شرایط مناسب میتواند به سرعت ۵۳۰ تا ۵۶۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و قصد دارد در آینده رکورد سریعترین خودروی تولیدی جهان را بشکند.
۲-لوتوس اوایا
نسبت قدرت به وزن: ۱.۱۹ اسب بخار به کیلوگرم
رتبهٔ دوم لیست ما را یک هایپرکار الکتریکی به خود اختصاص داده که موضوع قابلتوجهی است زیرا هایپرکارهای برقی به دلیل باطریهای خود، وزن سنگینی دارند اما لوتوس که همیشه محصولاتش به وزن سبک شهرت داشتهاند، توانسته وزن اوایا را به تنها ۱۶۸۰ کیلوگرم برساند. هرچند شاید این رقم زیاد به نظر برسد اما در دنیای الکتریکیها وزن بسیار پایینی محسوب میشود. این وزن در کنار قدرت ۲۰۰۰ اسب بخاری که توسط چهار موتور الکتریکی تولید میشود، نسبت قدرت به وزنی نزدیک به ۱.۲ اسب بخار بر هر کیلوگرم را فراهم میکند.
۱-هنسی ونوم F5
نسبت قدرت به وزن: ۱.۳۱ اسب بخار به کیلوگرم
و نهایتاً به قهرمان نسبت قدرت به وزن حال حاضر جهان میرسیم. چنین نسبت چشمگیری به لطف شاسی مونوکوک فیبر کربنی فراهم شده که تنها ۸۶ کیلوگرم وزن دارد و در کنار سابفریم لولهای آلومینیومی عقب، وزن کلی را به ۱۳۸۵ کیلوگرم رسانده است. از سوی دیگر، در این مهمانی یک نیروگاه ۶.۶ لیتری V8 توئین توربو هم حضور دارد که ۱۸۱۷ اسب بخار قدرت تولید میکند. تمام این نیرو فقط به چرخهای عقب منتقل میشود تا ونوم F5 خود را ظرف تنها ۲.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند.
سوشیانت
۲۹ تیر ۱۴۰۲هنسی شاهکاره اگه بوگاتی رو بذاریم کنار چون ماشین دو رگه هست یعنی خودش فرانسوی ولی موتورش آلمانی هنسی سریع ترین خودرو هست با سرعت ۴۸۳ اینجا هم که داره میدرخشه
مردیم از خوشی
۲۹ تیر ۱۴۰۲بزاریم کنار چون دو رگه است !
بعضی چه دلایلی میارند پشمای آدم میریزه
R
۲۹ تیر ۱۴۰۲از آمریکایی فنا بیشتر از این انتظار نمیره🤣🤣🤣
سوشیانت
۲۹ تیر ۱۴۰۲نه که شما آلمانی فن ها دنیا رو متحول کردید😂
مازیار
۲۹ تیر ۱۴۰۲نباید جمع بست چون امریکایی فن کار درست هم کم نیست
Cyber truck punk
۳۰ تیر ۱۴۰۲آمریکایی فن ها SRTtomhawk رو چشم انداز خودشون در آینده یعنی سال 2025 میبینن اون وقت نظر شما آلمانی فن ها رو هم میپرسیم
سوشیانت
۲۹ تیر ۱۴۰۲مشخصه وقتی دو کمپانی باهم همکاری کنند نتیجه بهتر از کار یه کمپانی میشه مهم اینه که یه کمپانی بتونه به تنهایی خودرو خوب تولید کنه
GMA
۲۹ تیر ۱۴۰۲سوشیانت
ممنون که مثل همیشه مرزهای منطق رو جابهجا کردی😂🤝 چون دو رگه هست بزاریم کنار؟!
مازیار
۲۹ تیر ۱۴۰۲ماشین بازی رو به حد سگ بازی تنزل دادین
این اصیله اون دورگه
Mr
۲۹ تیر ۱۴۰۲آقا چرا اذیت میکنین خب حالا اول نه دوم
من خودم امریکن فن نیستم ولی از هنسی و زینگر خیلی خوشم اومده بنظرم خیلی با کیفیت باشم
اینقدر سخت نگیرید از دنیا لذت ببرین
۱۰ سال دیگه همه این ماشینا میشن خاطره و هزار تا مدل جدید میاد ، هر شرکت کلی مدل های جدید و عجیب و غریب معرفی میکنه
فرشاد
۲۹ تیر ۱۴۰۲دلیل چرت و پرت و توحیح و بستن گوش و فکر نکردن و ….
کلا هرکاری که میشه بکنیم تا امریکن اول بشه سوشیانت شادشه😂
فیلسوف تو مگه ثبت احوالی که به رگ و ریشه توجه میکنی
تازه بازم مشکلی نی مگه نمیگی از اروپای الکی گرون بهتره؟اروپا مگ ه یدونه س که تفکیک میکنی؟
سوشیانت
۲۹ تیر ۱۴۰۲الان تو این لیست هم آمریکن اوله و فرشاد ناراحت😂 در ضمن من منظورم اینه که اروپا این همه کمپانی داره یدونشون به تنهایی نمیتونه حریف هنسی بشه
فرشاد
۲۹ تیر ۱۴۰۲مث اینک لیست سدانا یادت نی
اونجام فلایینگ اسپور چون موتورش المانی بود بدست تو کنار رف😂
اینجام بوگاتی رف کنار
هدف بعدی کیه؟کویینگزگ؟
میگم برای شروع رگ و ریشه شو چک کن سیسش شبیه دورگه هاس🤣
سوشیانت
۲۹ تیر ۱۴۰۲آخ آخ فرشاد تو سدان ها هم که باز دوج سریع ترین سدان جهانه😂 هرچی سدان سریع تر از دوج دیدی موتورش رو یه کمپانی دیگه ساخته واقعیت تلخه😂
فرشاد
۳۰ تیر ۱۴۰۲وای وای یه پدال که هیچ داری کل اروپارو زخمی میکنی با نظرای منطق محورت🤣
فکم سیکس پک دراورده انقد به سر و ورات خندیدم
ALI.S
۳۱ تیر ۱۴۰۲عزیز دلم شاید نسبت قدرت-وزن هنسی بیشتر باشه، ولی با عرض تأسف شیرون سوپر اسپرت شتاب(۲ثانیه) و حداکثر سرعت(البته در پیست و شرایط مناسب ۴۹۰.۳) بیشتری داره😂😂😂😂
[ببخشید من معمولاً کامنت نمیدم ولی این تو دلم مونده بود، مخصوص سوشیانت عزیز😂😂]
HFball
۲۹ تیر ۱۴۰۲آقای پروفسور شما با این منطقت حتی همه اینارو نزدی کنار که بگی کونیگزگ به تنهایی و دور از اینهمه حاشیه ها میتونه هم بوگاتی و هم هنسی ونوم رو لِه کنه
البته اگه ssc تواتارا رو در نظر نگیریم
Mr
۲۹ تیر ۱۴۰۲تواتارا چرا نبود تو لیست
سوشیانت
۲۹ تیر ۱۴۰۲کونیگزگ که فقط بیاد تئوری بده😂 حتی خودش هم میدونه حریف هنسی نمیشه بری تو سایت هیچ عددی راجب جسکو آبسولوت نمیبینی در ضمن اس اس سی هم که موتورش رو خودش طراحی نکرده
mercedes
۲۹ تیر ۱۴۰۲بوگاتی با این همه اصالت و خاص بودن شد دور رگه؟
چقد تو با نمکی
فرشاد
۳۰ تیر ۱۴۰۲لایکا و دیسلایکا میگه نمک کی بیشتره
سوشیانت
۳۰ تیر ۱۴۰۲واقعیت و حرف حق با نظر دیگران تغییر نمیکنه
فرشاد
۳۱ تیر ۱۴۰۲حرف حق ینی بوگاتی و بنتلی و …دورگه هستن پس امریکن باید اول شه؟
متاسفانه این اسمش یه چیز دیگه س که پدال اجازه نوشتنش رو نمیده🤣
MasouD
۲۹ تیر ۱۴۰۲یه هایپرکار فوق العاده رو فراموش کردید
ssc tuatara
1350 اسب 1247 کیلو
نسبت 1/08
البته با سوخت E85 میتونه 1750 اسب بده
Amiro
۲۹ تیر ۱۴۰۲😍🧡😍
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/07/Cars-9-2.jpg
البته این ها فقط در نسخه عادی هست چون نسخه های فول بادی کربن سبکت ترن نسبت به عادی هاشون
🤌🙂🧡
حسین
۲۹ تیر ۱۴۰۲همیشه وقتی راجب آریل اتم و مشابه هاش مطلب گذاشته میشه یک عده مسخره میکنند در حالی که کمترین قیمت با بیشترین قدرت را دارد!
GMA
۲۹ تیر ۱۴۰۲والکری
جمرا
زینگر
18:45
۲۹ تیر ۱۴۰۲مطلب بی نهایت عالی بود💯💯👍
من که عاشق محصولات کنیگ زگ هستم و بعدش مابقی لیست…
حسین
۲۹ تیر ۱۴۰۲بولاید چرا نیست
18:45
۲۹ تیر ۱۴۰۲بولاید و الکی بولدش کردن باور کن…
حسین
۲۹ تیر ۱۴۰۲وقت عمل شاهد افتادن فک شما هم هستیم
اصل میدی ؟
GMA
۲۹ تیر ۱۴۰۲مجوز تردد در جاده!!!
حسین
۲۹ تیر ۱۴۰۲حیف
ولی منطقیه !!!!!
به خودرو دقت کن
حسین
۲۹ تیر ۱۴۰۲من از این جمع سوپر اسپرت ۳۰۰ رو انتخاب میکنم
ساعت ۶ صبح
برنامه ویز رو باز میکنم
اتوبان های آلمان رو پین میزنم
تا خود شب به سلطنت داخل جاده ادامه میدم
کسی جرئت کل داشت
در خدمت هستم
Mr
۲۹ تیر ۱۴۰۲قطعا خیلی جذابه ۳۰۰
اما به شخصه با تمام احترامی که واسه بوگاتی قائلم
کونیگزگ جمیرا (جمارا) رو انتخاب میکنم با عشق ❤️
حسین
۳۰ تیر ۱۴۰۲شما هم حق انتخاب داری این حرفا چیه
Saeed
۲۹ تیر ۱۴۰۲مطلب عالی بود
JDM سابق
۲۹ تیر ۱۴۰۲ونوم اف5 با اینکه موتوره نسبتا سنگینی داره به لطف شاسی مونوکوک کربن و استفاده از فیبرکربن زیاد و ظرافت طراحی تونسته نسبت قدرت به وزن خوبی رو رقم بزنه. موتوره Fury اف5 280 کیلوگرم وزن داره که ورژن دِ استروک شده LS7 هست که بور سیلندر با LS7 یکیه و برای بالا نرفتن سرعت پیستون استروک سیلندر رو کم کردن. میل تایپت و میلنگ و میل سوپاپ و کارتر بیلت هستن و پیستون شاتون فورج و سرسیلندر آلمینیومی و یه جفت توربو آمریکایی پرسیژن 76 میلیمتری وظیفه تولید 23 PSI بوست رو برعهده دارن که با توجه به تراتل بادی نسبتا بزرگ و لیفت و دریشن میل سوپاپ و حجم موتور بالا میتونن همچین قدرتی رو کف تگزاس آمریکا جایی که هنسی موتور هارو کاستوم بیلد میکنه بیرون بکشن
یسکو هم اخیرا رکورد سریعترین ردلاین و در دو هم ثانیه زده دلیلش هم نبوده فلایویل رو موتور هست که موتور یه تیکه به گیربکس چند کلاجهLST( منظورم صفحه کلاج نیست. هرچیزی که قدرت و قطع و وصل کنه بهش کلاج میگن)
رکورد های قبلی متعلق به گوردون موری T50 انجین کاسورث GMA و لکسس LFA وی ۱۰ بودن
Amir 2*106
۲۹ تیر ۱۴۰۲حال کردم
توضیحات درحد اعلا
میتونی کمکم کنی یا آیدی تل یا اینستات رو بهم بدی بتونم یکم در این زمینه ها چیزی یاد بگیرم
یا منبع های مستقیم برای یادگیری بهم معرفی کنی ؟
JDM سابق
۲۹ تیر ۱۴۰۲درود
میتونید یه سر به وبسایت های car and driver و motor trend . road and track و ویکیپدیا بزنید
تو یوتیوب هم میتونی موضوع مورد نظرتون سرچ کنید و ویدیو های حاوی اطلاعات ببینید
R@min
۲۹ تیر ۱۴۰۲تکنولوژی های کونیگزگ خیلی جذابه ولی نمیشه رو ماشینای سطح پایین تر استفاده کرد، فقط بدرد خودش می خوره. همون نبود فلایویل رو محصولات معمول یا حتی پرفورمنس کمپانی های مطرح خیلی پر دردسره و عملا کنترل گشتاور و دور موتور غیر ممکن میشه که خودش دوام رو تا حد زیادی پایین میاره.
حسین
۲۹ تیر ۱۴۰۲پروفایل جدید مبارک
درست گفتم رامین خودتی ؟
JDM سابق
۲۹ تیر ۱۴۰۲گیربکسش فقط مختص مسیر مستقیمه تو استفاده شهری و روزمره مود خاصی جهت کاهش مصرف و تشخیص دنده درست نداره
یه حالت UPOD داره که واسه بهره گیری از ماکزیمم دور موتور و قدرت موتور استفاده میشه
R@min
۲۹ تیر ۱۴۰۲کلا مهندسی ۹۰٪ محصولات کلاس هایپر کار ابداعات بلا استفاده و بی فایده هست.
فعلا این زینگر انگار قراره حرف جدیدی بزنه فقط امیدوارم آمار موتورشون که در اومد با یه نمونه ریبیلد یا د استروک شده موتورهای فورد یا جی ام روبرو نشیم.
وی
۲۹ تیر ۱۴۰۲والکری و یسکو
هیچ هایپر کار جدیدی مثل این دو هیجان زدم نکردن لعنتی سفیدش یه جور دلبری میکنه نارنجیش یه جور
ERFAN BUGATTI
۲۹ تیر ۱۴۰۲با سلام و خسته نباشید با احترام به همه نظر کاربران پدال به نظرم پرسرعت ترین ماشین های دنیا: اول بوگاتی Bolide and Chiron Supersport 300. دوم کونیگزگ jesko and jesko absolute . سوم اس اس سی توتارا Striker and Aggressor .چهارم هنسی ونوم F5 پنجم Rimac Nevera ششم mclaren Speedtail هفتم استون مارتین Valkyrie هشتم pagani Utopia and Codalunga نهم Ferrari XX Stradale and Daytona SP3 دهم Lamborghini Revuelto با تشکر فراوان از دبیر سایت پدال آقای محمد رضا اشتری عزیز
HFball
۲۹ تیر ۱۴۰۲هنسی ونوم که واقعا شاهکاره با این محصولات جدیدش تن همه کمپانی ها رو لرزونده
ولی نمیدونم چرا یه حس خیلی خوبی نسبت به اون خودروی شماره 6 برقی که ژاپنی بود دارم واقعا حس میکنم چیز خیلی خفنی باشه
و در آخر شوالیه بدون حاشیه سوئدی ینی کونیگزگ که واقعا فوقالعادست و عملکرد این کمپانی حرف برای گفتن نمیزاره و یسکو قراره هنوز هیجان دنیای ماشین ها رو بالا ببره… من که واقعا عاشقش شدم
خاص
۲۹ تیر ۱۴۰۲Bolid اصلاً جادهای نیست.
رووئلتو و SF90 هم هایپرکار اند نه مگا کار.
ماشینهایی مثل یسکو و F5 و شیرون و تواتارا و… مگا کار هستند.
mercedes
۲۹ تیر ۱۴۰۲amg oneچرا توی این لیست نیست؟
ERFAN BUGATTI
۲۹ تیر ۱۴۰۲به نظرم همشون جذاب خوشگل و سریع هستن
ERFAN BUGATTI
۲۹ تیر ۱۴۰۲ولی خداییش اگه سوار بوگاتی بشین که من تو دبی ابوظبی سوار بوگاتی شیرون سوپر اسپرت شدم حس سرعت و قدرت و لاکچری را بهتون القا میکنه در این میان نمیشه از بوگاتی میسترال نیز گذشت
سوسانو
۲۹ تیر ۱۴۰۲به پای ماشین های ایرانی نمیرسن😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂
shadmehreslampanah
۷ مرداد ۱۴۰۲چی میگی ماشین های ایرانی جلو این ماشین ها خارجی لنگ می اندازد. ماشین های ایرانی کجا خارجی کجا خخخخخ جوک خنده داری گفتی. 🤣😂
blackwing
۲۹ تیر ۱۴۰۲آقای دهقان ، فکر کنم SSC Tuatara رو از قلم انداختین… 🫠
آریا ماشین
۲۹ تیر ۱۴۰۲Ssc tuatara
۱۷۵۰ اسب بخار قدرت
۱۲۴۰ کیلوگرم وزن
نسبت قدرت به وزن ۱.۴۱
با اختلاف زیاد بهترین نسبت قدرت به وزن در جهان…
amirboss
۳۰ تیر ۱۴۰۲این فقط بهترین نسبت قدرت به وزنه ولی بهترین عملکرد رو نشون نمیده😐
BMW
۳۰ تیر ۱۴۰۲ماشاا…همه شوم یه ویژ بکنن با ایندقدرت های اسب بخارشون جاده رو به آتیش میکشنند ولی برام از همه جالب تر بوگاتی هست با اون وزن سنگینش ۲،۴ صفر تا صد پر میشه نسبت به بقیه ماشین ها که دیدم
آرین فولکس
۳۰ تیر ۱۴۰۲آستون مارتین مالکری خیلی طراحی زشتی داره😩
Cyber truck punk
۳۱ تیر ۱۴۰۲چرررا ؟
یعنی زیبا نیست
طراحیش ترکیبی از ظاهر ماشین های کلاسیک و مدرن هستش همین باحالش میکنه.
shadmehreslampanah
۷ مرداد ۱۴۰۲من که با نظرت موافقم نیستم هرچی که است از ماشین های ایرانی که زیبا تره .