چشم اندازهفته نامه

خودروهایی که بهترین نسبت قدرت به وزن را دارند، از آریل اتم تا هنسی ونوم

در خودروهای اسپرت، وزن حتی از قدرت هم بیشتر اهمیت دارد و نسبت قدرت به وزن بسیار مهم خواهد بود؛ اما کدام خودروها در این زمینه از همه بهتر هستند؟

در خودروهای اسپرت فقط قدرت موتور مهم نیست بلکه وزن هم بسیار اهمیت دارد و یکی از مؤلفه‌های کلیدی در پرفورمنس محسوب می‌شود. با وزن سبک، می‌توان بدون نیاز به قدرت‌های عظیم و پیشرانه‌های بزرگ به شتابی هیجان‌انگیز دست پیدا کرد. به همین دلیل، خودروسازان در سوپرکارها و هایپرکارهای خود علاوه بر قدرت، به کاهش وزن هم توجه دارند و بدین منظور از متریال سبک‌وزن استفاده می‌کنند. حال در ادامه قصد داریم با خودروهایی آشنا شویم که در حال حاضر بهترین نسبت قدرت به وزن را دارند. لازم به ذکر است که این مطلب فقط شامل خودروهای تولیدی جاده‌ای می‌شود و مدل‌های مخصوص پیست جایی در لیست زیر ندارند.

۱۱-آریل اتم 4R

نسبت قدرت به وزن: ۰.۷۰ اسب بخار به کیلوگرم

آریل اتم خودرویی است که به‌خوبی تأثیر وزن در پرفورمنس را نشان می‌دهد. جدیدترین نسخهٔ این خودرو که به‌تازگی با نام 4R در فستیوال گودوود رونمایی شده، تنها ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد که در مقایسه با خودروهای دیگر این لیست بسیار اندک است اما از سوی دیگر، اتم 4R با تنها ۵۶۷ کیلوگرم وزن، بسیار سبک است و به همین دلیل با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر کوچک که از هوندا سیویک تایپ R گرفته شده می‌تواند ظرف ۲.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو همچنین از هایپرکارهای لیست ما بسیار ارزان‌تر بوده و تنها ۶۵ هزار پوند معادل ۸۵ هزار دلار قیمت دارد.

۱۰-بوگاتی شیرون سوپراسپرت

نسبت قدرت به وزن: ۰.۸۰ اسب بخار به کیلوگرم

بوگاتی شیرون سوپراسپرت نقطهٔ مقابل آریل اتم است زیرا درحالی‌که این خودرو با ۱۶۰۰ اسب بخار قدرت، چهار برابر از اتم 4R قوی‌تر است و یکی از قوی‌ترین خودروهای لیست ما محسوب می‌شود اما نسبت قدرت به وزن آن تنها کمی از آریل بهتر است. دلیل این موضوع، وزن سنگین نزدیک به ۲ تنی شیرون سوپراسپرت است (به‌طور دقیق ۱۹۹۵ کیلوگرم). بااین‌وجود، به لطف قدرت عظیم و سامانهٔ چهارچرخ محرک، این ماشین ظرف تنها ۲.۴ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

۹-آستون‌مارتین والکری

نسبت قدرت به وزن: ۰.۸۵ اسب بخار به کیلوگرم

آستون‌مارتین در هایپرکار والکری توجه بسیار زیادی به کاهش وزن داشته و با وجود استفاده از پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 و سیستم هیبریدی، توانسته وزن والکری را به تنها ۱۳۵۵ کیلوگرم برساند که رقم چشمگیری است. به لطف این وزن پایین، والکری با وجود قدرت کمتر نسبت به دیگر هایپرکارهای اینجا توانسته به لیست ما راه پیدا کند. این ماشین مجموعاً ۱۱۵۵ اسب بخار قدرت دارد که تمام آن به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و خودرو را ظرف ۲.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رساند.

۸-ریمک نورا

نسبت قدرت به وزن: ۰.۸۹ اسب بخار به کیلوگرم

با پیشرفت و فراگیری قوای محرکهٔ الکتریکی، دستیابی به قدرت‌های بالا برای خودروسازان آسان شده و نورا که ساخت خودروساز نوپایی است مصداق این موضوع محسوب می‌شود. این خودرو از چهار موتور الکتریکی استفاده می‌کند که مجموعاً قدرت خیره‌کنندهٔ ۱۹۱۴ اسب بخار را به چرخ‌ها تحویل می‌دهد. البته مشکل خودروهای الکتریکی وزن سنگین ناشی از باطری‌ها است و به همین دلیل وزن نورا به ۲۱۵۰ کیلوگرم رسیده ولی بااین‌حال، به لطف گشتاور فوری موتورهای الکتریکی می‌تواند ظرف تنها ۲ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.

۷-کونیگزگ CC850

نسبت قدرت به وزن: ۱.۰۰ اسب بخار به کیلوگرم

کونیگزگ برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ با مدل One:1 به نسبت قدرت به وزن یک‌به‌یک رسید که دستاورد بزرگی بود اما خیلی زود با مدل‌هایی مثل یسکو از آن فراتر رفت. بااین‌حال، جدیدترین محصول این شرکت یعنی مدل CC850 همچنان نسبت قدرت به وزن یک‌به‌یک دارد. این خودرو که سال ۲۰۲۲ برای ادای احترام به اولین هایپرکار کونیگزگ یعنی CC8S معرفی شد، از پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربوی یسکو استفاده می‌کند که قدرت آن در اینجا به ۱۳۸۵ اسب بخار کاهش پیدا کرده اما وزن CC850 هم ۱۳۸۵ کیلوگرم است که نسبت قدرت به وزن یک‌به‌یک را فراهم می‌کند.

۶-آسپارک اَوول

نسبت قدرت به وزن: ۱.۰۶ اسب بخار به کیلوگرم

اَوول به معنای جغد، هایپرکاری الکتریکی از یک شرکت ناشناختهٔ ژاپنی است که طی سال‌های اخیر به لطف پرفورمنس چشمگیر و شکستن چند رکورد توانسته نام خود را سر زبان‌ها بیندازد. این خودرو مثل ریمک، به چهار موتور الکتریکی با مجموع قدرت ۲۰۱۲ اسب بخار مجهز است اما با ۱۹۰۰ کیلوگرم، وزن سبک‌تری نسبت به هایپرکار کروات دارد. اوول توانسته ظرف ۱.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.

۵-زینگر 21C V-Max

نسبت قدرت به وزن: ۱.۰۸ اسب بخار به کیلوگرم

21C هم ساخت یک شرکت نوپای آمریکایی بنام زینگر است ولی برخلاف اوول از قوای محرکهٔ هیبریدی استفاده می‌کند که از یک پیشرانهٔ ۲.۹ لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی تشکیل شده است. این سیستم در نسخهٔ معمولی ۱۲۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند اما در نسخهٔ V-Max این رقم به ۱۳۵۰ اسب بخار افزایش میابد تا در کنار وزن ۱۲۵۰ کیلوگرمی، نسبت قدرت به وزن 21C از یک‌به‌یک فراتر رود.

۴-کونیگزگ جمیرا

نسبت قدرت به وزن: ۱.۱۱ اسب بخار به کیلوگرم

جمیرا که کونیگزگ آن را هایپر GT می‌داند، اولین بار در سال ۲۰۲۰ با پیشرانهٔ ۲ لیتری سه سیلندر هیبریدی و ۱۷۰۰ اسب بخار قدرت رونمایی شد اما کونیگزگ برای نسخهٔ تولیدی این خودرو که به‌تازگی معرفی شده، پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربو را هم به‌صورت سفارشی ارائه کرده که قدرت را به ۲۳۰۰ اسب بخار می‌رساند. این نیروی عظیم که از تمام خودروهای لیست ما بیشتر است، در کنار وزن ۲۰۷۰ کیلوگرمی، نسبت قدرت به وزن فوق‌العاده‌ای را برای این هایپرکار چهارنفره فراهم می‌کند.

۳-کونیگزگ یسکو

نسبت قدرت به وزن: ۱.۱۴ اسب بخار به کیلوگرم

در بین محصولات حال کونیگزگ، مدل یسکو بهترین نسبت قدرت به وزن را دارد. در سینهٔ این ماشین همان پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 توئین توربو قرار گرفته است که در اینجا در صورت استفاده از سوخت E85 می‌تواند ۱۶۲۵ اسب بخار قدرت تولید کند. در همین حال، یسکو با چنین قدرت عظیمی، تنها ۱۴۲۰ کیلوگرم وزن دارد. به گفتهٔ کونیگزگ، این خودرو به‌صورت تئوری در شرایط مناسب می‌تواند به سرعت ۵۳۰ تا ۵۶۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند و قصد دارد در آینده رکورد سریع‌ترین خودروی تولیدی جهان را بشکند.

۲-لوتوس اوایا

نسبت قدرت به وزن: ۱.۱۹ اسب بخار به کیلوگرم

رتبهٔ دوم لیست ما را یک هایپرکار الکتریکی به خود اختصاص داده که موضوع قابل‌توجهی است زیرا هایپرکارهای برقی به دلیل باطری‌های خود، وزن سنگینی دارند اما لوتوس که همیشه محصولاتش به وزن سبک شهرت داشته‌اند، توانسته وزن اوایا را به تنها ۱۶۸۰ کیلوگرم برساند. هرچند شاید این رقم زیاد به نظر برسد اما در دنیای الکتریکی‌ها وزن بسیار پایینی محسوب می‌شود. این وزن در کنار قدرت ۲۰۰۰ اسب بخاری که توسط چهار موتور الکتریکی تولید می‌شود، نسبت قدرت به وزنی نزدیک به ۱.۲ اسب بخار بر هر کیلوگرم را فراهم می‌کند.

۱-هنسی ونوم F5

نسبت قدرت به وزن: ۱.۳۱ اسب بخار به کیلوگرم

و نهایتاً به قهرمان نسبت قدرت به وزن حال حاضر جهان می‌رسیم. چنین نسبت چشمگیری به لطف شاسی مونوکوک فیبر کربنی فراهم شده که تنها ۸۶ کیلوگرم وزن دارد و در کنار ساب‌فریم لوله‌ای آلومینیومی عقب، وزن کلی را به ۱۳۸۵ کیلوگرم رسانده است. از سوی دیگر، در این مهمانی یک نیروگاه ۶.۶ لیتری V8 توئین توربو هم حضور دارد که ۱۸۱۷ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. تمام این نیرو فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود تا ونوم F5 خود را ظرف تنها ۲.۶ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برساند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۰ دیدگاه‌ها

  1. سوشیانت

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (3512 ديدگاه)

    هنسی شاهکاره اگه بوگاتی رو بذاریم کنار چون ماشین دو رگه هست یعنی خودش فرانسوی ولی موتورش آلمانی هنسی سریع ترین خودرو هست با سرعت ۴۸۳ اینجا هم که داره میدرخشه

    موافقم 36
    مخالفم 120
    1. مردیم از خوشی

      ۲۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1449 ديدگاه)

      بزاریم کنار چون دو رگه است !
      بعضی چه دلایلی میارند پشمای آدم میریزه

      موافقم 141
      مخالفم 12
      1. R

        ۲۹ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (1171 ديدگاه)

        از آمریکایی فنا بیشتر از این انتظار نمیره🤣🤣🤣

        موافقم 44
        مخالفم 72
        1. سوشیانت

          ۲۹ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (3512 ديدگاه)

          نه که شما آلمانی فن ها دنیا رو متحول کردید😂

          موافقم 29
          مخالفم 105
        2. مازیار

          ۲۹ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (137 ديدگاه)

          نباید جمع بست چون امریکایی فن کار درست هم کم نیست

          موافقم 92
          مخالفم 1
        3. Cyber truck punk

          ۳۰ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (149 ديدگاه)

          آمریکایی فن ها SRTtomhawk رو چشم انداز خودشون در آینده یعنی سال 2025 میبینن اون وقت نظر شما آلمانی فن ها رو هم میپرسیم

          موافقم 13
          مخالفم 5
      2. سوشیانت

        ۲۹ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (3512 ديدگاه)

        مشخصه وقتی دو کمپانی باهم همکاری کنند نتیجه بهتر از کار یه کمپانی میشه مهم اینه که یه کمپانی بتونه به تنهایی خودرو خوب تولید کنه

        موافقم 8
        مخالفم 76
    2. GMA

      ۲۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (849 ديدگاه)

      سوشیانت
      ممنون که مثل همیشه مرزهای منطق رو جابه‌جا کردی😂🤝 چون دو رگه هست بزاریم کنار؟!

      موافقم 88
      مخالفم 5
    3. مازیار

      ۲۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (137 ديدگاه)

      ماشین بازی رو به حد سگ بازی تنزل دادین
      این اصیله اون دورگه

      موافقم 91
      مخالفم 3
      1. Mr

        ۲۹ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (722 ديدگاه)

        آقا چرا اذیت میکنین خب حالا اول نه دوم
        من خودم امریکن فن نیستم ولی از هنسی و زینگر خیلی خوشم اومده بنظرم خیلی با کیفیت باشم
        اینقدر سخت نگیرید از دنیا لذت ببرین
        ۱۰ سال دیگه همه این ماشینا میشن خاطره و هزار تا مدل جدید میاد ، هر شرکت کلی مدل های جدید و عجیب و غریب معرفی می‌کنه

        موافقم 18
    4. فرشاد

      ۲۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (932 ديدگاه)

      دلیل چرت و پرت و توحیح و بستن گوش و فکر نکردن و ….
      کلا هرکاری که میشه بکنیم تا امریکن اول بشه سوشیانت شادشه😂
      فیلسوف تو مگه ثبت احوالی که به رگ و ریشه توجه میکنی
      تازه بازم مشکلی نی مگه نمیگی از اروپای الکی گرون بهتره؟اروپا مگ ه یدونه س که تفکیک میکنی؟

      موافقم 46
      مخالفم 5
      1. سوشیانت

        ۲۹ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (3512 ديدگاه)

        الان تو این لیست هم آمریکن اوله و فرشاد ناراحت😂 در ضمن من منظورم اینه که اروپا این همه کمپانی داره یدونشون به تنهایی نمیتونه حریف هنسی بشه

        موافقم 7
        مخالفم 31
        1. فرشاد

          ۲۹ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          مث اینک لیست سدانا یادت نی
          اونجام فلایینگ اسپور چون موتورش المانی بود بدست تو کنار رف😂
          اینجام بوگاتی رف کنار
          هدف بعدی کیه؟کویینگزگ؟
          میگم برای شروع رگ و ریشه شو چک کن سیسش شبیه دورگه هاس🤣

          موافقم 18
          مخالفم 2
        2. سوشیانت

          ۲۹ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (3512 ديدگاه)

          آخ آخ فرشاد تو سدان ها هم که باز دوج سریع ترین سدان جهانه😂 هرچی سدان سریع تر از دوج دیدی موتورش رو یه کمپانی دیگه ساخته واقعیت تلخه😂

          موافقم 6
          مخالفم 18
        3. فرشاد

          ۳۰ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          وای وای یه پدال که هیچ داری کل اروپارو زخمی میکنی با نظرای منطق محورت🤣
          فکم سیکس پک دراورده انقد به سر و ورات خندیدم

          موافقم 14
          مخالفم 2
        4. ALI.S

          ۳۱ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (260 ديدگاه)

          عزیز دلم شاید نسبت قدرت-وزن هنسی بیشتر باشه، ولی با عرض تأسف شیرون سوپر اسپرت شتاب(۲ثانیه) و حداکثر سرعت(البته در پیست و شرایط مناسب ۴۹۰.۳) بیشتری داره😂😂😂😂
          [ببخشید من معمولاً کامنت نمی‌دم ولی این تو دلم مونده بود، مخصوص سوشیانت عزیز😂😂]

          موافقم 6
          مخالفم 3
    5. HFball

      ۲۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (210 ديدگاه)

      آقای پروفسور شما با این منطقت حتی همه اینارو نزدی کنار که بگی کونیگزگ به تنهایی و دور از اینهمه حاشیه ها میتونه هم بوگاتی و هم هنسی ونوم رو لِه کنه
      البته اگه ssc تواتارا رو در نظر نگیریم

      موافقم 18
      مخالفم 3
      1. Mr

        ۲۹ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (722 ديدگاه)

        تواتارا چرا نبود تو لیست

      2. سوشیانت

        ۲۹ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (3512 ديدگاه)

        کونیگزگ که فقط بیاد تئوری بده😂 حتی خودش هم میدونه حریف هنسی نمیشه بری تو سایت هیچ عددی راجب جسکو آبسولوت نمیبینی در ضمن اس اس سی هم که موتورش رو خودش طراحی نکرده

        موافقم 5
        مخالفم 13
    6. mercedes

      ۲۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (425 ديدگاه)

      بوگاتی با این همه اصالت و خاص بودن شد دور رگه؟
      چقد تو با نمکی

      موافقم 17
      مخالفم 6
      1. فرشاد

        ۳۰ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        لایکا و دیسلایکا میگه نمک کی بیشتره

        موافقم 4
        مخالفم 1
      2. سوشیانت

        ۳۰ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (3512 ديدگاه)

        واقعیت و حرف حق با نظر دیگران تغییر نمیکنه

        موافقم 1
        مخالفم 3
      3. فرشاد

        ۳۱ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        حرف حق ینی بوگاتی و بنتلی و …دورگه هستن پس امریکن باید اول شه؟
        متاسفانه این اسمش یه چیز دیگه س که پدال اجازه نوشتنش رو نمیده🤣

        موافقم 6
        مخالفم 1
  2. MasouD

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (69 ديدگاه)

    یه هایپرکار فوق العاده رو فراموش کردید
    ssc tuatara
    1350 اسب 1247 کیلو
    نسبت 1/08
    البته با سوخت E85 میتونه 1750 اسب بده

    موافقم 44
    مخالفم 2
  3. Amiro

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (397 ديدگاه)

    😍🧡😍
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/07/Cars-9-2.jpg
    البته این ها فقط در نسخه عادی هست چون نسخه های فول بادی کربن سبکت ترن نسبت به عادی هاشون
    🤌🙂🧡

    موافقم 27
    مخالفم 1
  4. حسین

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (3001 ديدگاه)

    همیشه وقتی راجب آریل اتم و مشابه هاش مطلب گذاشته میشه یک عده مسخره میکنند در حالی که کمترین قیمت با بیشترین قدرت را دارد!

    موافقم 35
    مخالفم 1
  5. GMA

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (849 ديدگاه)

    والکری
    جمرا
    زینگر

    موافقم 19
    مخالفم 3
  6. 18:45

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (656 ديدگاه)

    مطلب بی نهایت عالی بود💯💯👍
    من که عاشق محصولات کنیگ زگ هستم و بعدش مابقی لیست…

    موافقم 17
    مخالفم 2
  7. حسین

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (785 ديدگاه)

    بولاید چرا نیست

    موافقم 13
    مخالفم 2
    1. 18:45

      ۲۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (656 ديدگاه)

      بولاید و الکی بولدش کردن باور کن…

      موافقم 5
      مخالفم 23
      1. حسین

        ۲۹ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (785 ديدگاه)

        وقت عمل شاهد افتادن فک شما هم هستیم
        اصل میدی ؟

        موافقم 10
    2. GMA

      ۲۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (849 ديدگاه)

      مجوز تردد در جاده!!!

      1. حسین

        ۲۹ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (785 ديدگاه)

        حیف
        ولی منطقیه !!!!!
        به خودرو دقت کن

  8. حسین

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (785 ديدگاه)

    من از این جمع سوپر اسپرت ۳۰۰ رو انتخاب می‌کنم
    ساعت ۶ صبح
    برنامه ویز رو باز میکنم
    اتوبان های آلمان رو پین میزنم
    تا خود شب به سلطنت داخل جاده ادامه میدم
    کسی جرئت کل داشت
    در خدمت هستم

    موافقم 21
    مخالفم 7
    1. Mr

      ۲۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (722 ديدگاه)

      قطعا خیلی جذابه ۳۰۰
      اما به شخصه با تمام احترامی که واسه بوگاتی قائلم
      کونیگزگ جمیرا (جمارا) رو انتخاب میکنم با عشق ❤️

      1. حسین

        ۳۰ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (785 ديدگاه)

        شما هم حق انتخاب داری این حرفا چیه

  9. Saeed

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (213 ديدگاه)

    مطلب عالی بود

    موافقم 7
    مخالفم 1
  10. JDM سابق

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (707 ديدگاه)

    ونوم اف5 با اینکه موتوره نسبتا سنگینی داره به لطف شاسی مونوکوک کربن و استفاده از فیبرکربن زیاد و ظرافت طراحی تونسته نسبت قدرت به وزن خوبی رو رقم بزنه. موتوره Fury اف5 280 کیلوگرم وزن داره که ورژن دِ استروک شده LS7 هست که بور سیلندر با LS7 یکیه و برای بالا نرفتن سرعت پیستون استروک سیلندر رو کم کردن. میل تایپت و میلنگ و میل سوپاپ و کارتر بیلت هستن و پیستون شاتون فورج و سرسیلندر آلمینیومی و یه جفت توربو آمریکایی پرسیژن 76 میلیمتری وظیفه تولید 23 PSI بوست رو برعهده دارن که با توجه به تراتل بادی نسبتا بزرگ و لیفت و دریشن میل سوپاپ و حجم موتور بالا میتونن همچین قدرتی رو کف تگزاس آمریکا جایی که هنسی موتور هارو کاستوم بیلد می‌کنه بیرون بکشن

    یسکو هم اخیرا رکورد سریعترین ردلاین و در دو هم ثانیه زده دلیلش هم نبوده فلایویل رو موتور هست که موتور یه تیکه به گیربکس چند کلاجهLST( منظورم صفحه کلاج نیست. هرچیزی که قدرت و قطع و وصل کنه بهش کلاج میگن)
    رکورد های قبلی متعلق به گوردون موری T50 انجین کاسورث GMA و لکسس LFA وی ۱۰ بودن

    موافقم 17
    مخالفم 2
    1. Amir 2*106

      ۲۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (12 ديدگاه)

      حال کردم
      توضیحات درحد اعلا
      میتونی کمکم کنی یا آیدی تل یا اینستات رو بهم بدی بتونم یکم در این زمینه ها چیزی یاد بگیرم
      یا منبع های مستقیم برای یادگیری بهم معرفی کنی ؟

      1. JDM سابق

        ۲۹ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (707 ديدگاه)

        درود
        میتونید یه سر به وبسایت های car and driver و motor trend . road and track و ویکی‌پدیا بزنید
        تو یوتیوب هم میتونی موضوع مورد نظرتون سرچ کنید و ویدیو های حاوی اطلاعات ببینید

    2. R@min

      ۲۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2051 ديدگاه)

      تکنولوژی های کونیگزگ خیلی جذابه ولی نمیشه رو ماشینای سطح پایین تر استفاده کرد، فقط بدرد خودش می خوره. همون نبود فلایویل رو محصولات معمول یا حتی پرفورمنس کمپانی های مطرح خیلی پر دردسره و عملا کنترل گشتاور و دور موتور غیر ممکن میشه که خودش دوام رو تا حد زیادی پایین میاره.

      1. حسین

        ۲۹ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (785 ديدگاه)

        پروفایل جدید مبارک
        درست گفتم رامین خودتی ؟

      2. JDM سابق

        ۲۹ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (707 ديدگاه)

        گیربکسش فقط مختص مسیر مستقیمه تو استفاده شهری و روزمره مود خاصی جهت کاهش مصرف و تشخیص دنده درست نداره
        یه حالت UPOD داره که واسه بهره گیری از ماکزیمم دور موتور و قدرت موتور استفاده میشه

        1. R@min

          ۲۹ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (2051 ديدگاه)

          کلا مهندسی ۹۰٪ محصولات کلاس هایپر کار ابداعات بلا استفاده و بی فایده هست.

          فعلا این زینگر انگار قراره حرف جدیدی بزنه فقط امیدوارم آمار موتورشون که در اومد با یه نمونه ریبیلد یا د استروک شده موتورهای فورد یا جی ام روبرو نشیم.

  11. وی

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (375 ديدگاه)

    والکری و یسکو
    هیچ هایپر کار جدیدی مثل این دو هیجان زدم نکردن لعنتی سفیدش یه جور دلبری میکنه نارنجیش یه جور

    موافقم 10
  12. ERFAN BUGATTI

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    با سلام و خسته نباشید با احترام به همه نظر کاربران پدال به نظرم پرسرعت ترین ماشین های دنیا: اول بوگاتی Bolide and Chiron Supersport 300. دوم کونیگزگ jesko and jesko absolute . سوم اس اس سی توتارا Striker and Aggressor .چهارم هنسی ونوم F5 پنجم Rimac Nevera ششم mclaren Speedtail هفتم استون مارتین Valkyrie هشتم pagani Utopia and Codalunga نهم Ferrari XX Stradale and Daytona SP3 دهم Lamborghini Revuelto با تشکر فراوان از دبیر سایت پدال آقای محمد رضا اشتری عزیز

    موافقم 8
    مخالفم 9
  13. HFball

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    هنسی ونوم که واقعا شاهکاره با این محصولات جدیدش تن همه کمپانی ها رو لرزونده
    ولی نمیدونم چرا یه حس خیلی خوبی نسبت به اون خودروی شماره 6 برقی که ژاپنی بود دارم واقعا حس میکنم چیز خیلی خفنی باشه
    و در آخر شوالیه بدون حاشیه سوئدی ینی کونیگزگ که واقعا فوق‌العادست و عملکرد این کمپانی حرف برای گفتن نمیزاره و یسکو قراره هنوز هیجان دنیای ماشین ها رو بالا ببره… من که واقعا عاشقش شدم

    موافقم 8
    مخالفم 3
  14. خاص

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (239 ديدگاه)

    Bolid اصلاً جاده‌ای نیست.

    رووئلتو و SF90 هم هایپرکار اند نه مگا کار.

    ماشین‌هایی مثل یسکو و F5 و شیرون و تواتارا و… مگا کار هستند.

    موافقم 6
    مخالفم 1
  15. mercedes

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (425 ديدگاه)

    amg oneچرا توی این لیست نیست؟

    موافقم 3
    مخالفم 2
  16. ERFAN BUGATTI

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    به نظرم همشون جذاب خوشگل و سریع هستن

  17. ERFAN BUGATTI

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (14 ديدگاه)

    ولی خداییش اگه سوار بوگاتی بشین که من تو دبی ابوظبی سوار بوگاتی شیرون سوپر اسپرت شدم حس سرعت و قدرت و لاکچری را بهتون القا میکنه در این میان نمیشه از بوگاتی میسترال نیز گذشت

  18. سوسانو

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به پای ماشین های ایرانی نمیرسن😂😂😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

    موافقم 1
    مخالفم 10
    1. shadmehreslampanah

      ۷ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (17 ديدگاه)

      چی میگی ماشین های ایرانی جلو این ماشین ها خارجی لنگ می اندازد. ماشین های ایرانی کجا خارجی کجا خخخخخ جوک خنده داری گفتی. 🤣😂

  19. blackwing

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    آقای دهقان ، فکر کنم SSC Tuatara رو از قلم انداختین… 🫠

    موافقم 9
    مخالفم 2
  20. آریا ماشین

    ۲۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (661 ديدگاه)

    Ssc tuatara
    ۱۷۵۰ اسب بخار قدرت
    ۱۲۴۰ کیلوگرم وزن
    نسبت قدرت به وزن ۱.۴۱
    با اختلاف زیاد بهترین نسبت قدرت به وزن در جهان…

    موافقم 4
    مخالفم 7
  21. amirboss

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (731 ديدگاه)

    این فقط بهترین نسبت قدرت به وزنه ولی بهترین عملکرد رو نشون نمیده😐

    موافقم 11
    مخالفم 2
  22. BMW

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1497 ديدگاه)

    ماشاا…همه شوم یه ویژ بکنن با ایندقدرت های اسب بخارشون جاده رو به آتیش میکشنند ولی برام از همه جالب تر بوگاتی هست با اون وزن سنگینش ۲،۴ صفر تا صد پر میشه نسبت به بقیه ماشین ها که دیدم

  23. آرین فولکس

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    آستون مارتین مالکری خیلی طراحی زشتی داره😩

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. Cyber truck punk

      ۳۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (149 ديدگاه)

      چرررا ؟
      یعنی زیبا نیست
      طراحیش ترکیبی از ظاهر ماشین های کلاسیک و مدرن هستش همین باحالش می‌کنه.

    2. shadmehreslampanah

      ۷ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (17 ديدگاه)

      من که با نظرت موافقم نیستم هرچی که است از ماشین های ایرانی که زیبا تره .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا