چشم اندازهفته نامه

بهتربن سدان‌های دهه 90 میلادی در ایران، گزینه‌های 200 میلیون تا یک میلیارد تومان

اگر با زیر یک میلیارد تومان خواهان یک سدان خارجی هستید، در این مطلب گزینه‌های مختلفی از تویوتا و هیوندای گرفته تا شورلت و بنز را پیدا خواهید کرد.

در بازار حال حاضر کشورمان اگر با بودجهٔ زیر یک میلیارد تومان به دنبال خودروی صفرکیلومتر باشید، به‌جز خودروهای داخلی انتخاب دیگری نخواهید داشت. این خودروها اما کیفیت پایینی دارند و حتی ممکن است از همان ابتدا به دلیل مشکلات مختلف شما را به نمایندگی و تعمیرگاه‌ها بکشانند. به همین دلیل، خیلی‌ها ترجیح می‌دهند با همین بودجه سراغ خودروهای کارکردهٔ خارجی بروند. ازاین‌رو، قصد داریم در ادامه با ۱۰ نمونه از سدان‌های وارداتی متعلق به دههٔ ۹۰ میلادی آشنا شویم که هم‌اکنون با بودجه‌ای از میلیون تا یک میلیارد تومان قابل خریداری هستند.

دوو اسپرو مدل ۱۹۹۳ و ۱۹۹۴

حدود قیمت: بین ۲۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان

اسپرو در اواسط دههٔ ۷۰ شمسی توسط کرمان موتور به‌صورت وارداتی در ایران عرضه شد و به لطف کیفیت بالا و سواری مناسب موردتوجه قرار گرفتند. اسپرو درواقع پرچم‌دار دوو در ایران محسوب می‌شد. این خودرو که بر اساس پلت‌فرم T-Body جنرال موتورز ساخته شده است، با قوی‌ترین موتور خود به ایران آمد که یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر با ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۷ نیوتن متر گشتاور است و طبق استانداردهای امروزی ارقام پایینی به‌حساب می‌آید. انتقال نیروی موتور هم توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت می‌گیرد. چهار شیشه برقی، قفل مرکزی، تهویه مطبوع، آینه‌های برقی با گرم‌کن، صندوق پران و آنتن برقی ازجمله تجهیزات اسپرو هستند.

هوندا سیویک مدل ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۴

حدود قیمت: بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان

یکی از خودروهای ژاپنی جذابی که در دههٔ ۷۰ شمسی وارد کشور شد، نسل پنجم هوندا سیویک بود. این خودرو در نسخه‌های سدان و هاچ‌بک به ایران آمد که البته واردات نسخهٔ هاچ‌بک بسیار محدودتر بود. سیویک با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر راهی بازار کشورمان شد که حدود ۱۰۰ اسب بخار قدرت داشت. سیویک به لطف قابلیت تیونینگ بالا هنوز هم بین جوانان طرفدار دارد و به همین دلیل، امروز نمونه‌های تمیز و سالم آن با قیمت‌هایی حتی بالاتر از ۳۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسند.

تویوتا کرونا مدل ۱۹۹۱ و ۱۹۹۲

حدود قیمت: بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان

هرچند از نام کرونا خاطرهٔ خوبی نداریم ولی این نام قبل از یک بیماری جهانی، نام یکی از محصولات محبوب تویوتا بود. کرونا از نسل‌های قدیمی دهه هفتادی خود در بازار کشورمان حضور داشت ولی ما در اینجا با نسل هشتم کار داریم که در سال ۱۹۸۷ معرفی شد و در نمونه‌های اوایل دههٔ ۹۰ به ایران آمد. کرونا یک سدان میان سایز اما نسبتاً لوکس و راحت است که هم‌اکنون با قیمت‌های نسبتاً پایینی قابل خریداری است. این خودرو به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر کاربراتوری مجهز است که ۱۲۶ اسب بخار قدرت دارد. این سدان ژاپنی با گیربکس‌های دستی و اتوماتیک به ایران آمد که نمونه‌های دستی بسیار بیشتر بودند.

میتسوبیشی گالانت مدل ۱۹۹۳ و ۱۹۹۴

حدود قیمت: بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان

یکی از مشهورترین سدان‌های ژاپنی در بازار ایران که در تعداد قابل‌توجهی هم وارد شد، میتسوبیشی گالانت بود. هرچند این خودرو با نمونه‌های دههٔ ۷۰ میلادی خود به ایران آمده بود ولی در دههٔ ۹۰ به شهرت رسید. در آن سال‌ها، گالانت ابتدا با نسل ششم راهی بازار ایران شد و سپس در سال ۱۹۹۳ جای خود را به نسل هفتم داد که در کشورمان به گالانت عینکی شهرت پیدا کرد. طراحی این خودرو با وجود گذشت بیش از ۳۰ سال هنوز هم جذاب به نظر می‌رسد. زیر کاپوت این گالانت هم یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر با ۱۳۵ اسب بخار قدرت قرار دارد. گالانت عینکی امروز با قیمت‌های پایینی قابل خریداری است ولی در نمونه‌های تمیز این رقم می‌توان افزایش قابل‌توجهی داشته باشد.

هیوندای سوناتا مدل ۱۹۹۴

حدود قیمت: بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان

هرچند سوناتا را در کشورمان بیشتر با نسل‌های NF و YF دههٔ ۲۰۰۰ می‌شناسیم ولی این سدان کره‌ای اولین بار با نسل سوم خود در دههٔ ۹۰ میلادی به ایران آمد. البته در آن سال‌ها هیوندای برند چندان شناخته‌شده‌ای نبود و سوناتا در بازار کشورمان نتوانست در برابر رقبای خوش‌نام ژاپنی عرض‌اندام کند. به همین دلیل، امروز نمونه‌های کارکردهٔ نسل سوم سوناتا خیلی کم پیدا می‌شود. این سدان کره‌ای با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر به ایران آمد که ۱۰۵ اسب بخار قدرت دارد و با گیربکس‌های دستی و اتوماتیک ارائه می‌شد. در حال حاضر، نمونه‌های اتوماتیک و تمیز این سوناتا حدود ۵۰۰ میلیون تومان قیمت دارند.

هوندا آکورد مدل ۱۹۹۱ و ۱۹۹۲

حدود قیمت: بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان

یکی از ژاپنی‌های باوقاری که در دههٔ ۹۰ وارد بازار ایران شد، هوندا آکورد بود. هرچند این خودرو به‌اندازهٔ تویوتاهای زمان خود در ایران مشهور نبود اما طرفداران خاص خود را پیدا کرد و هنوز هم تعداد نسبتاً زیادی از آن را می‌توان برای خرید پیدا کرد. این خودرو نسل چهارم آکورد است که در سال ۱۹۸۹ معرفی شد. این آکورد در ایران در دو تیپ EX و EXI عرضه شد که هردو از پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر استفاده می‌کردند ولی تیپ EX کابراتوری و EXL انژکتوری بود و ۱۳۴ اسب بخار قدرت داشت. این تیپ همچنین به گیربکس اتوماتیک هم مجهز بود درحالی‌که تیپ EX فقط با گیربکس دستی به ایران آمد.

تویوتا کریسیدا مدل ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱

حدود قیمت: ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان

یکی از لوکس‌ترین سدان‌های ژاپنی دهه نودی در بازار کشورمان نسل ششم تویوتا کریسیدا است. این نسل در سال ۱۹۸۸ معرفی شد و نمونه‌های نسبتاً زیادی از آن متعلق به اوایل دههٔ ۹۰ در بازار کشورمان پیدا می‌شود. این سدان لوکس ژاپنی با دو پیشرانهٔ مختلف در ایران عرضه شد. اکثر نمونه‌های کریسیدا با پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر به کشورمان آمدند که ۱۰۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد و با گیربکس‌های پنج سرعتهٔ دستی و چهار سرعتهٔ اتوماتیک وارد شد. در حال حاضر، کریسیدا بسته به تمیزی، کارکرد و مدل، بازهٔ قیمتی گسترده‌ای دارد که از حدود ۳۰۰ میلیون تومان و حتی پایین‌تر آغاز می‌شود و به بیش از ۶۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

اوپل امگا مدل ۱۹۹۵

حدود قیمت: بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان

اوپل در دههٔ ۹۰ میلادی با مدل‌های کورسا و آسترا حضور نسبتاً پررنگی در بازار کشورمان داشت اما لوکس‌ترین محصول این شرکت در ایران که آن سال‌ها پادشاهی می‌کرد، امگا بود. این یک سدان بزرگ دیفرانسیل عقب است که روی پلت‌فرم V جنرال موتورز ساخته شده و حتی هنوز هم پس از ۳۰ سال باوقار و چشمگیر به نظر می‌رسد. امگا از لحاظ امکانات هم با برخورداری از صندلی‌های جلوی برقی با گرم‌کن، سانروف، آینه‌های برقی، دو ایربگ و فرمان هیدرولیک، چیزی از خودروهای داخلی کنونی کم ندارد. امگا در نسخه‌های چهار و شش سیلندر در بازار ایران عرضه شد که نمونه‌های چهار سیلندر ۲ لیتری بیشتر پیدا می‌شود.

مرسدس بنز E230 مدل ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱

حدود قیمت: ۱ میلیارد تومان

اگر می‌خواهید با حدود یک میلیارد تومان تجربهٔ سواری با بنز را داشته باشید، یکی از بهترین و متداول‌ترین انتخاب‌هایی که خواهید داشت، E230 نسل W124 است که در ایران به بنز کپل شهرت دارد. این نسل از E کلاس با مدل ۱۹۸۶ به بازار آمد و این نمونه‌ها را در کشورمان می‌توانید با قیمتی در حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان هم پیدا کنید ولی مدل‌های بالاتر و کم‌کار حتی تا ۱.۵ میلیارد تومان و بیشتر هم قیمت دارند. E230 به یک پیشرانهٔ ۲.۳ لیتری چهار سیلندر هشت سوپاپ انژکتوری مجهز است که ۱۳۵ اسب بخار قدرت دارد که در کنار وزن ۱.۴ تنی خودرو شاید رقم چندان بالایی به نظر نرسد ولی همین موتور شتاب در حدود ۱۱ ثانیه را فراهم می‌کند که در سطح اکثر خودروهای داخلی است.

شورلت کاپریس مدل ۱۹۹۱ و ۱۹۹۲

حدود قیمت: ۱ میلیارد تومان

یکی دیگر از گران‌ترین و البته جذاب‌ترین خودروی لیست ما، شورلت کاپریس است. این خودرو آخرین نسل کاپریس بود که در بازار آمریکا عرضه شد و در کشورمان به کاپریس تخم‌مرغی شهرت دارد. این نسل از کاپریس خودروی کمیابی در بازار ایران است و بیشتر نمونه‌های آن از مدل‌های ۱۹۹۱ و ۱۹۹۲ یعنی پیش از فیس‌لیفت هستند. این خودرو از یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 انژکتوری استفاده می‌کند که ۱۷۰ اسب بخار قدرت دارد. کاپریس از امکانات کاملی مثل گیربکس چهار سرعته اتوماتیک، صندلی‌های برقی، آینه‌های برقی و… بهره می‌برد و سواری بسیار نرم و راحتی دارد. در حال حاضر اگر بتوانید کاپریس نسل چهارم پیدا کنید، در نمونه‌های سالم و تمیز حداقل یک میلیارد تومان قیمت خواهد داشت.

کدام گزینه را ترجیح می‌دهید؟

نمایش نتایج

Loading ... Loading ...

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰۴ دیدگاه‌ها

  1. مازیار

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1038 ديدگاه)

    احتمالا خودروی خارجی کارکرده ۹۰ درصد رای بیاره
    اما اگه بخری ۹۰ درصد پشیمون میشی (منظورم اینها و کلاسیک‌های کمی قدیمی‌تر هست)
    نه اینکه خوب نباشه اتفاقا نظر خودم همینه و اتفاقا کلاسیک‌هایی که داشتم مطلقا بی دردسر بودن اما بخاطر شرایط حال حاضر میگم که نگهداری اون خیلی مشکل‌تر از ۲۰ سال قبل هست
    کلا کلاسیک بازی هر سال محدودتر و از دسترس دورتر میشه

    موافقم 106
    مخالفم 9
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۲ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (2986 ديدگاه)

      زندگی در رویا با واقعیت خیلی فرق داره
      غالب مردم هرگز مالکیت ماشین ۲۵ تا ۳۰ سال کار تجربه نکردن و نمی‌دونن کمبود قطعه و مکانیک و مدام خراب‌شدن ماشین یعنی چی

      موافقم 112
      مخالفم 7
      1. Taha Ayoobi

        ۱۲ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (4883 ديدگاه)

        وقتی ماشین سالم باشه براچی باید مدام خراب بشه

        موافقم 15
        مخالفم 49
        1. علی

          ۱۲ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (2 ديدگاه)

          سلام
          بعضی قطعات در خودرو با گذشت زمان فرسوده میشن و ربطی به کارکرد و روش رانندگی هم نداره و یدکی اونها هم به راحتی حتی به صورت استوک پیدا نمیشه
          چون قرار نبود ماشین تا اون زمان کار کنه
          تو این ماشین ها مشکل مکانیکی مسئله نیست
          قطعات غیر فلزی مسئله اصلی هستند
          شلنگ ها لاستیک و پلاستیک سیم و هر چیز پلیمری دیگه که فقط باید داشته باشی تا درک کنی

          موافقم 16
      2. مازیار

        ۱۲ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (1038 ديدگاه)

        بله خیلی فرق داره
        اونقدر که خیلی چیزها بهتره تو همون رویا باقی بمونه

        موافقم 24
        مخالفم 3
        1. OM.01

          ۱۲ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (584 ديدگاه)

          آقای مازیار حرفتون درسته به قول معروف= بعضی چیزا هم افسانه‌ن، ولی وقتی بیان تو واقعیت میبینی آنچنان هم تعریفی نبودن…منتها عموم مردم افسانه‌پرستی رو به قبول واقعیت ترجیح میدن!

          ولی باید اینو بگم همون کاپریس دهه 90 یا کپل ارزش خرید بسیاری دارند با 1 میلیارد تومن فقط شرط داره!

          شرطش اینکه بعد هزینه 1 میلیارد تومنی مبلغ 8 الی 15 هزار دلار (حدود 800 میلیون الی 1.2میلیارد) زحمت بکشی قطعات موتوری گیربکس دیفرانسیل سیم کشی کامل اتاق صداگیری تعلیق و… صدها قطعه سفارش بدی اورجینال و یه سال صبر کنی بیاد به دستت برسه و بری سراغ اورهال نوسازی
          اونموقع هست که میگی به به عجب کپلی همش خوبی هست! البته 2 میلیارد هزینه کردی با قیمت خود ماشین. البته 2 میلیارد رو خیلی گندش نکنید میشه 25 هزار دلار!

          موافقم 35
          مخالفم 2
        2. مازیار

          ۱۲ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (1038 ديدگاه)

          درسته حرفتون
          اما چیزی که هست تفاوت شرایط همون خرید لوازم و نوسازی در گذشته، امروز و به همین ترتیب آینده هست
          هرچی زمان بگذره دستها بسته‌تر میشه و از این مهمتر مسئله مکانیک مربوطه هست. لوازم تو انبار باقی میمونه و خراب نمیشه اما مکانیک نسل بعد دیگه بدرد اینکار نمیخوره

          موافقم 22
          مخالفم 2
      3. (Ali(chevynova

        ۱۲ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (7438 ديدگاه)

        قیافه لاته کاپریس رو نگاه
        انتخاب من کاپریسه💪

        موافقم 21
        مخالفم 32
      4. حامد

        ۱۲ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (7 ديدگاه)

        از ۲۰۷ چینی دنای پلاس و موکت ولاماری وداماری ام وی ام ازین اشغال ها بهتره ،اونا گازمیخورد، اینای الان گاز به همه جای مالکش میخوره،درساخت اونا دزدی نبود تجهیزاتی دارن که الانی ها ندارن …دوتا صفحه مانیتور گذاشتن میلیارد به همه ملت جا میکنن

        موافقم 24
        مخالفم 10
      5. فرشید

        ۱۲ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (290 ديدگاه)

        زمان خودشون جذاب و محترم بودن ولی الان بهتره بگیم ده تا سرطان

        موافقم 19
        مخالفم 12
      6. Mercedes 190

        ۱۲ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (23 ديدگاه)

        با کمال احترام به عنوان یک کلاسیک سوار میگم
        هزینه ای که برای کلاسیک میکنی حالشو میبری
        از سواری لذت بخش امنیت بالا شتاب و هندلینگ عالی واقعا شرف دارن به ماشینای امروزی داخلی هیچگونه کمبود قطعات و مکانیک هم ندارن تمام این تجربیاتی که گفتین میدونم یعنی چی و ترجیحش میدم
        با تشکر از مطالب جالبتون

        موافقم 5
        مخالفم 3
      7. حسین

        ۱۷ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        در خصوص کمبود قطعات باید عرض کنم تمام لوازم، تکرار میکنم تمام لوازم در تهران قابل دسترسی هستند.
        من یه دوست مشهدی دارم، مثل بقیه مشهدی ها عاشق ماشین های چینی هستش.هر بار باهاش صحبت میکنم میگه ماشینت رو بفروش برو یه چینی بخر قطعاتش گیر نمیاد! (یه پروتون جنتو و یه و هیوندایی ورنا دارم) منم هی بهش میگم گیر میاد دارم استفاده میکنم!
        اینها بهانه ست جناب اشتری، بالا برید پایین بیایید ماشین کره ایی و ژاپنی ۲۰ ساله بهتر از ایرانی و چینی هستش.

    2. ۱۲ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (5212 ديدگاه)

      شما پراید و پژو ۴۰۵ رو یادتون رفت

      موافقم 5
      مخالفم 19
      1. kasra

        ۱۲ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (78 ديدگاه)

        و خداحافظ تو که یادم رفت ایشلا هایما بخری
        بای من رفتم😁

        موافقم 11
        مخالفم 3
        1. ۱۲ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (5212 ديدگاه)

          خداحافظ✋

          موافقم 8
          مخالفم 1
      2. حسین

        ۱۲ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (116 ديدگاه)

        شما انگار تیتر مقاله را نخوندی،میگه خودروهای دهه ۹۰ میلادی نه دهه ۹۰ شمسی.

        موافقم 17
        مخالفم 4
        1. ۱۲ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (5212 ديدگاه)

          دوست عزیز خب یه ۴۰۵ یا پراید مال دهه ۷۰ میگیرین ماشین دهه نودی میلادی هست خب

          موافقم 13
          مخالفم 2
      3. گاس فرینگ

        ۱۵ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (471 ديدگاه)

        نمیدونم چرا دیس گرفته ولی واقعیته
        پراید و ۴۰۵ هر جای دنیا جز ایران کلاسیک حساب میشن

        موافقم 2
        مخالفم 1
  2. Kiarash

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (702 ديدگاه)

    همه این لیست هنوزم جذابن و بعد این همه سال دارن مثل ساعت کار میکنن و نیاز های خانواده و مجرد رو بر طرف می کنن

    موافقم 28
    مخالفم 7
    1. علی Shelby

      ۱۲ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (606 ديدگاه)

      اون کاپریس با بنز خیلی خوبن

      موافقم 28
      مخالفم 6
    2. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۲ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (2986 ديدگاه)

      حتی ساعت‌های قدیمی از برند‌های سوئیسی هم به سرویس دوره‌ای توسط متخصص نیاز دارند
      دوست من ۲۰ ساله اوپل کورسا داره و چند سالی هست که نمی‌تونه از ماشین استفاده کنه چون قطعاتش خیلی سخت گیر میاد
      خصوصا لوازم بدنه ماشین‌های کلاسیک وحشتناک گرونه

      موافقم 27
      مخالفم 2
      1. منصور

        ۱۲ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (27 ديدگاه)

        یه گالانت ۹۲دارم که ۲۱سال قبل خریدمش
        ۵۸۸۰۰۰کیلومتر که ۵۲۰تاشو خودم رفتم ، راه رفته ،

        هنوز موتور ،گیربکس،جلوبندی و…..فابریک و دست نخورده، حتی شاید باورش سخت باشه ، بجز لامپ سقف ،بقیه دست نخورده
        و همچنان مثل ساعت کار میکنه !

        یه هیوندای دارم ،ولی این یه چیز دیگه اس .

        موافقم 15
        مخالفم 4
        1. nima.jdm

          ۱۲ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (433 ديدگاه)

          گالانت لامصب تعلیقش هم مثل پر قو میمونه
          ماشینای ژاپنی مرگ ندارن

          موافقم 9
          مخالفم 2
      2. NAVID@@98

        ۱۳ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (944 ديدگاه)

        یک شورلت و بنز و فورد و اوپل سراغ دارم که ۲۱ بعلاوه ۱۱ ۱۲ سال قبل خریدمش
        ۱ میلیون و ۵۸۸۰۰۰ کیلومتر که ۵۱۱ ۵۱۰ تاشو خودم رفتم ، راه رفته ، و هنوزم مثل ساعت کار میکنند

        هنوز موتور ،گیربکس،جلوبندی و…..فابریک و دست نخورده، حتی شاید باورش سخت باشه ، بجز لامپ سقف ،بقیه دست نخورده
        و همچنان مثل ساعت کار میکنن !!!!!!!!!!!

        یه مزدا دارم ،ولی اینا یه چیز دیگه هستن

        شورلت و بنز فورد و اوپل لامصب تعلیقشون بهتر مثل پر قو حتی بهتر میمونه
        ماشینای هرچیزاول۱ اروپایی و آمریکایی هرچیز اول۱ مرگ ندارن

        موافقم 1
        مخالفم 5
      3. NAVID@@98

        ۱۳ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (944 ديدگاه)

        شورلت و بنز فورد و اوپل لامصب تعلیقشون بهتر مثل پر قو حتی بهتر میمونه
        ماشینای هرچیزاول۱ اروپایی و آمریکایی هرچیز اول۱ مرگ ندارن

        موافقم 1
        مخالفم 5
  3. mickeyy

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (112 ديدگاه)

    عاشق این نسل کاپریس هستم امیدوارم روزی شرایطم جوری باشه که علاوه بر خودرو اصلیم، یکدونه کاپریس هم داشته باشم آخر هفته برم یک دوری باهش بزنم و صدای زیبای اون موتور V8 روح و روانم رو جلا بده.

    موافقم 25
    مخالفم 7
  4. JaMsHiD-B

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (3095 ديدگاه)

    🤡 : میرم کوییک صفر میخرم چون ماشین جدید و با کیفیت و کم خرج و کم مصرفیه
    🗿 : ( اوپل امگا )

    البته اگه کلاسیک تمیز نباشه باید دو برابر قیمت خود ماشین خرجش کنی تا راه بیوفته

    موافقم 28
    مخالفم 13
    1. بهروز

      ۱۲ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (73 ديدگاه)

      کسی که به کوییک میگه «با کیفیت» تکلیفش مشخصه که از چه طبقه‌ای هست

      موافقم 17
      مخالفم 4
      1. JaMsHiD-B

        ۱۲ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (3095 ديدگاه)

        تکلیف یک نفر دو نفر نیست
        بحث میلیون ها آدمه که صف بستن
        این خانه از پایبست ویران است …

        موافقم 14
        مخالفم 2
      2. .

        ۱۳ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (39 ديدگاه)

        میگم یکم استیکر هارو نگاه کنی بد نیست.
        این بشر شوخی کرد.

        موافقم 4
        مخالفم 1
  5. JDM سابق

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (805 ديدگاه)

    کاپریس تخم مرغی فوق العاده نرم و بی صدا

    موافقم 27
    مخالفم 4
    1. میلاد

      ۱۲ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      فوق العاده دراز بدون جای پارک

      موافقم 14
      مخالفم 4
      1. Taha Ayoobi

        ۱۳ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (4883 ديدگاه)

        فوق‌العاده راحت در سفر

        موافقم 6
        مخالفم 1
  6. Bentley

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (574 ديدگاه)

    واقعا دوست دارم با ۷۰۰ تومن یه امگا ۶ سیلندر بخرم ولی خیلی میترسم خرج بیاره و قطعاتش پیدا نشه.حیف.

    موافقم 22
    مخالفم 2
  7. NR

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (99 ديدگاه)

    دوستان نظرتون راجع به مزدا 323 چی هست؟ جالبه حس میکنم نسبت به بقیه هم قیمتاش تو بازار دست دوم کمتر دیده شده … علت خاصی داره؟..

    موافقم 33
    مخالفم 1
    1. میلاد

      ۱۲ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      موتورش ۱۶۰۰ هست و در رده میتسوبیشی لنسر و هوندا سیویک قرار می گیره و قطعاً ضعیف تر از گالانت و آکورد هست

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. Galant.VR4(JDM)

        ۱۲ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (1362 ديدگاه)

        نه موتورش بیشترین قدرت رو نسبت به بقیه کلاسیک‌ها داره گالانت تمیز درحد ممکنه نهایت 80 اسب بده این درحالیه که 323 90 اسب رو میده
        البته این موضوع در مورد آکورد صدق نمیکنه بین اینا کمترین افت توان رو داشته

        موافقم 7
        مخالفم 1
      2. NAVID@@98

        ۱۳ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (944 ديدگاه)

        نه اینم نه
        این که
        من میگم گوش بده درسته این که من میگم درسته این که من میگم گوش بده
        مزدا 323 نسبت به اون دوتا وضعیتش مناسب تره
        مثلا گالانت تمیز ۷۶ اسب بده این درحالیه که مزدا 323 92 ولی 90 نه همون 92 اسب رو میده و البته این موضوع درمورد آکورد هم صدق میکنه و اتفاقا آکورد داشتم که مشکل اوور هیت کردن و داغ کردن و جوش اوردن پیدا کرده این موارد زیاد دیده شده و همین افت توان هارو بد به همین نسبت ها داشته
        ایپا که میگم دقیقه ها اینا سنده هااااااا

        موافقم 1
        مخالفم 4
        1. گاس فرینگ

          ۱۵ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (471 ديدگاه)

          مزدا ۳ مدل های فول و تمیزش من دیدم تا یک میلیارد آگهی میکنن با اون قیمت مزدا ۳ هاچبک خیلی بهتر و اسپرتی تره بیشتر اسب هاش هم سر جاشه و گاری های وطنی که همون حدود اسب دارن رو لوله میکنه

        2. گاس فرینگ

          ۱۵ دی ۱۴۰۳
          سوابق: (471 ديدگاه)

          منظورم مزدا ۳۲۳ بود، در مقابل مزدا ۳ هاچبک

    2. Galant.VR4(JDM)

      ۱۲ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1362 ديدگاه)

      323 خیلی طرفدار داره درحال حاضر کسی بخواد ژاپنی بازی کنه در عین حال برای مکانیک و قطعات دغدغه نداشته باشه 323 بهترین گزینه هست
      اگرم ژاپنی باز نباشی تو ایران هیچی سیلو و 323 نمیشه برای ماشین بازی و کلاسیک پسند‌ها
      لنسر هم از قطعات و لوازم زیادی برخورداره
      درکل این سه‌تا کم‌خرج‌ترین و بهترین کلاسیک های بازار هستن البته 323 همچین کلاسیک هم نیست

      موافقم 6
      مخالفم 1
    3. nima.jdm

      ۱۲ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (433 ديدگاه)

      مزدا ۳۲۳ هم که اصلا مرگ نداره محشره

      موافقم 4
      مخالفم 1
    4. NAVID@@98

      ۱۳ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (944 ديدگاه)

      درکل این یک شورلت کاپریس و بنز کپل بهترین هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ اروپایی آمریکایی ها هرچیز اول۱ بهترین کم‌خرج‌ترین و بهترین کلاسیک های بازار هستن البته بنز کپل و کاپریس هم اصلا مرگ ندارن میخواهی پرستیژ داشته باشی و دغدغه و خرج مکانیک نداشته باشی بهترین هستن اینکاره هاش میدونن و همچین کلاسیک هم نی اند چون همین الانشم از هر لحاظ برتر هستن
      نسبت به ماشینای الان اسیایی ولی اگه مزدا 323 میخوای قابل قبوله بعد اونا
      کلا از این دست موارد رو میدونستی ولی این رو گفتی اوکی میدونم ولی میرم همون بعد اینا دوم به بعد
      برو همون و دوو سیلو 30‎#ffff00 / مزدا 323 و ورنا و L110 ( ال۹۰ ) رو انتخاب کن که در درجه دوم بطور کلی همونا که گفتم کلا

      موافقم 1
      مخالفم 3
      1. گاس فرینگ

        ۱۵ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (471 ديدگاه)

        ال ۹۰ زیاد به امثال ۲۰۶ و اینا برتری نداره و قطعاتش سخت تر و گرون تر گیر میاد و مثلا اتاق کاملش سخت گیر میاد تصادف کنی باید تیکه تیکه گلگیر و اینا رو بگیری به هم وصل کنی
        ۲۰۶ مدل پایین با این که سرطانه ولی اگه خرجش کنی سرپاش کنی از امثال تندر بهتره به لحاظ ظاهری هم با این که تکراری شده ولی هنوز در مقابل ال ۹۰ خوشگل تر بنظر میاد چه طرف ماشین باز باشه چه فقط بخواد از نقطه الف به نقطه ب بره
        ریو و ورنا هم با توجه به اشتراکات قابل توجه فنی و اشتراکات ریز ظاهری که با خاندان تیبا دارن گزینه های منطقی برای مصرف کننده عام هستن

    5. NAVID@@98

      ۱۳ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (944 ديدگاه)

      شورلت و بنز فورد و اوپل لامصب تعلیقشون بهتر مثل پر قو حتی بهتر میمونه
      ماشینای هرچیزاول۱ اروپایی و آمریکایی هرچیز اول۱ هستن هر کلا اصلا مرگ ندارن هر همه چی هم دارن

      موافقم 1
      مخالفم 3
    6. NAVID@@98

      ۱۳ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (944 ديدگاه)

      برای تو همون مزدا ۳۲۳ کافیه برات فقط از لحاظ ایمنی مطمئن شو بعد بگیر خونت کردن کسی نیوفته
      نه اینکه اینطوره نه ولی این موردو برای خودت ببین

      موافقم 1
      مخالفم 3
  8. خوزستان-پلاک اروند

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    کاشکی شرایط جوری بود که میتونستیم مفت یدونه کاپریس بگیریم.به ماشین های کلاسیک نباید جوری نگاه کنیم که به یک پژو یا یک کوییک نگاه می‌کنیم.ولی حیف که باید به دید یک کوییک بهش نگاه کنیم.

    موافقم 10
    مخالفم 2
  9. Hamidrez

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (29 ديدگاه)

    این ماشین ها بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار قیمت دارن تو بازار جهانی ،قطعاتشونم اونجا فراوونه تو اوراقی ها ، چون از رده خارج هستند و فاقد ارزش کلاسیک ، اینکه بری تو ایران ده هزارتا پول بدی براش خیلی عاقلانه نیست ,مگه اینکه وایه تیونینگ بخوای

    موافقم 18
    مخالفم 2
  10. Taha Ayoobi

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (4883 ديدگاه)

    بهترین این لیست فقط و فقط کاپریس.
    به خود من باشه برمیگردم قبل تر از دهه 90.

    موافقم 8
    مخالفم 16
  11. احسان

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (160 ديدگاه)

    اگر خودت دست به آچار باشی یا تهران باشی و مکانیک خوب و تامین قطعاتش رو بشناسی و بیشتر با این ماشین ها مسافت های کوتاه داری بلی گزینه های منطقی هستند اما مثل من شهرستان باشی و از فنی ماشین زیاد سر درنیاری و استفاده روزانه زیاد داری به نظرم منطقی نیست.

    موافقم 24
    مخالفم 2
    1. NAVID@@98

      ۱۳ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (944 ديدگاه)

      آفرین درسته
      مسافت های بلند هم خوبه به شرط اینکه فنی باشی
      وگرنه کسی که فنی نباشه همون ماشین نو گارانتی دار و امداد خودرو راست کارشونه

      موافقم 1
      مخالفم 2
  12. Titanium

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (80 ديدگاه)

    کمبود قطعات

    موافقم 7
    مخالفم 2
  13. بی وطن

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (140 ديدگاه)

    یه روزگاری بود که ماشینهای روز دنیا وارد کشور می شد.از مطرح ترین برند های ژاپنی و اروپایی و کمتر امریکایی.
    اما الان یه مشت چینی با نام های عجیب و غریب و قیافه های عجیب تر ریخته تو بازار…
    لنسر وگالانت و اکورد و سیویک و گلف و کرونا و کریسیدا تقریبا هم دوره ی هم بودن که با عرضه جهانی به ایرانم میومدن.‌..
    همه چی نابود شد…

    موافقم 25
    مخالفم 1
  14. سهیل گل آزاد

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (102 ديدگاه)

    هر کدوم از این خودروها رو بخوای قیمتاش رو تو سایت های آمریکایی خرید و فروش خودرو پیدا کنی مثل کریسیدا و اینا فکر نکنم بیشتر از ۶۰۰ ۷۰۰ دلار باشه عملا این خودروها دیگه عمر مفید خودشون رو کردن و در حال حاضر با مشکلاتی از جمله کمبود تعمیرکار مورد نظر و لوازم یدکی و این قبیل چیزا مواجه هستند مخصوصا توی ایران این مشکلات پر رنگ ترم هست بیای برای یه خودرو بالای ۳۰ سال بالای ۴۰۰ تومن بدی قطعا بعدش کلی هزینه های دیگه هم برات به ارمغان میاره به همین دلیلم هست خرید این مدل خودروها ریسک خیلی بالایی داره

    موافقم 13
    مخالفم 1
  15. مهدی

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1766 ديدگاه)

    هر کسی که کلاسیک و قدیمی داره گاهی با حسرت به یه پراید نگاه می‌کنه

    موافقم 21
    مخالفم 4
    1. مازیار

      ۱۲ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1038 ديدگاه)

      اگرم خودش کله‌شق باشه و نگاه نکنه خانواده‌اش حتما اینکارو میکنن۰😄
      در مجموع مهمترین شرط کلاسیک بازی خصوصا برای متاهل ماشین دوم بودنشه

      موافقم 14
      مخالفم 2
    2. OM.01

      ۱۲ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (584 ديدگاه)

      آقای مهدی یه سوال، درسته که در ایران دست ما کوتاه و خرما بر نخیل هست
      اما باتوجه به اینکه در بلاد کفر خیلی چیزها موجود هست(فارق از زمان بازسازی هزینه که گاراژ ها میگیرن) آیا واقعا کلاسیکی که به شاسی TCI مجهز شده یا شاسی رودسترشاپ و مجهز به موتور گیربکس های crate کاملا نو و دیگر چیزها هست، سوال من از شما اینکه آیا مالکیت این جور خودرو ها برای ماشین اول منطقی هست؟!
      بزار سوالم رو اینجوری بپرسم که خودم تو آگهی ها از این ماشین خیلی خوشم میاد. ماشینی هست که خیلی خوب جمع شده. حالا 87 هزار دلار خیلی ارزون نیست میشه معادل گرند واگنییر
      https://www.streetsideclassics.com/vehicles/2733-nsh/1938-chevrolet-master-deluxe-restomod
      این ماشین بعد بازسازی کارکرده و مصرف شده و ماشین قابل استفاده ای هست و به قولی مدل های show نیست و ده ها مورد میتونم بیارم.
      آیا خرید این ماشین اشتباهه!؟
      حالا شاید سبک street rod و hot rod خوشتون نیاد، و شما مثلا اگر در اینجا نبودید و آمریکا یا کانادا بودید کامارو zL1 میخرید یا مثلا همچین ماشینی!؟
      https://www.streetsideclassics.com/vehicles/7208-dfw/1967-chevrolet-camaro-restomod
      نظر شما چیه؟هرچند بازسازی و مالکیت ماشین کلاسیکی که شما در ایران داشتید قطعا با آمریکا کانادا نیوزلند متفاوته، ولی مشتاقم نظر شما رو بدونم

      موافقم 6
      مخالفم 2
    3. Amir Machine

      ۱۳ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1306 ديدگاه)

      یکی از آشناهای ما چند روز پیش تو جاده با یه پراید تصادف شاخ به شاخ کرد
      راننده پراید درجا کشته شد ولی خود طرف که پژو ۴۰۵ داشت فقط چندتا از دنده‌هاش شکسته
      به همین راحتی جون یه نفر از دست رفت
      بخاطر هزینه نگهداری پایین و این چرت و پرت‌ها نباید هر آشغالی رو سوار شد
      جون انسان ارزشش خیلی بیشتر از این‌هاس

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. گاس فرینگ

        ۱۵ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (471 ديدگاه)

        فامیل ما سوناتا nf داشت پشت فرمون خوابش برد ماشین ده دور ملق زد نابود شد ولی خودش کاریش نشد

    4. گاس فرینگ

      ۱۵ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (471 ديدگاه)

      پدربزرگ طرف پدریم یه لادا داشت عموم برد اسقاط کرد به جاش ۱۳۲ گرفت
      الانم کم کم سن اسقاط اینا رسیده بعید نیست بخشی از صاحباش بدن اسقاطی به جاش ۲۰۷ و دنا بگیرن

  16. هعی

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    یچیزایی فقط در سایتها و فضای مجازی رونق داره
    شک ندارم اگر ۱ میلیارد به خیلی از همین عزیزان عشق کلاسیک بدی و وارد بازار خودرو بشن نظرشون عوض میشه و یه چیز معمولی میخرن . دنیای واقعی با چیزایی که تو مجازی دیده میشه خیلی فرق داره

    موافقم 17
    مخالفم 5
  17. nissan skyline

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (55 ديدگاه)

    انتخاب من bmw e36 هستش که اصلا توی لیست نیست

    موافقم 6
    مخالفم 2
  18. باشو

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (48 ديدگاه)

    اصلا با نظراتتون موافق نیستم شما الان یک دوو یا لنسر یا گالانت هرچی که پیدا کنی سندش تک باشه دست به دست نشده باشه ارزش واقعا از ماشینهای الان بیشتره خودم یه دوو سیلو پیدا کردم ماه خریدم عروسک لذتش رو می‌بری دنا رو فروختم خودمو راحت کردم کم مصرف کم اصطحلاک سواری ماه

    موافقم 7
    مخالفم 3
  19. JAPAN

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (52 ديدگاه)

    از فیس هیچکدوم جز اوپل امگا خوشم نیومد بنظرتون اوپل امگا بدرد تیون کردن میخوره؟

    موافقم 3
    مخالفم 4
  20. amirmohammadja79

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (131 ديدگاه)

    خدایا برسون پول یه هوندا آکورد تمیز رو آمین
    چقدر همشون زیبان واقعا طراحی های قدیم رو به الان ترجیح میدم ماشین ها ماشین بودن
    فقط دوستان تعمیرکار و قطعات این ماشین های لیست بالا پیدا میشه یا دردسر داره؟

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. JaMsHiD-B

      ۱۲ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (3095 ديدگاه)

      دردسر فراوان
      حالا کریسیدا و گالانت بهتره وضعیتشون ولی بازم خرابه
      اول باید تعمیرکار و قطعه پیدا کنی بعد ماشین

    2. Galant.VR4(JDM)

      ۱۲ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1362 ديدگاه)

      تو کلاسیک سمت لنسر فقط برو گالانت یا آکورد رو باید خیلی عاشقشون باشی حتی سیویک هم تو دیوار بعضی مواقع میبینی طرف ارزش ماشینش 250 میلیونه چون یاتاقان زده قیمتشو 140 گذاشته چون نه وقتشو داره نه پولشو نه حوصله گشتن دنبال مکانیک و قطعه
      اما لنسر مزدا323 و سیلو قطعات و مکانیک زیادی دارن ماشین های کم‌دردسرتری هستن
      مثلا دوو سیلو قطعات مشترک زیادی با بعضی ماشین ها داره یا حتی لنسر که قطعاتش با پروتون و چندمورد دیگه یکیه

      موافقم 2
      مخالفم 1
    3. NAVID@@98

      ۱۳ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (944 ديدگاه)

      اگه خوب خدایی میخوای بهترین هاش رو بهترین هرچیز اول ۱ خوب خدایی همون سمت هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ یی ها هرچیزاول۱ هستن برو که خدایی خوب خدایی خوب هستن از هر لحاظ اول۱

      ولی در درجه دوم برو همونایی که قبلش اینا گفتن

      موافقم 1
      مخالفم 2
    4. NAVID@@98

      ۱۳ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (944 ديدگاه)

      درکل این یک شورلت کاپریس و بنز کپل بهترین هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ اروپایی آمریکایی ها هرچیز اول۱ بهترین کم‌خرج‌ترین و بهترین کلاسیک های بازار هستن البته بنز کپل و کاپریس هم اصلا مرگ ندارن میخواهی پرستیژ داشته باشی و دغدغه و خرج مکانیک نداشته باشی بهترین هستن اینکاره هاش میدونن و همچین کلاسیک هم نی اند چون همین الانشم از هر لحاظ برتر هستن
      نسبت به ماشینای الان اسیایی ولی اگه مزدا 323 میخوای قابل قبوله بعد اونا
      کلا از این دست موارد رو میدونستی ولی این رو گفتی اوکی میدونم ولی میرم همون بعد اینا دوم به بعد
      برو همون و دوو سیلو 30‎#ffff00 / مزدا 323 و ورنا و L110 ( ال۹۰ ) رو انتخاب کن که در درجه دوم بطور کلی همونا که گفتم کلا

      موافقم 1
      مخالفم 2
    5. NAVID@@98

      ۱۳ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (944 ديدگاه)

      و در درجه دوم برو همونایی که قبلش اینا گفتن اسیایی ها مثل هیوندای ورنا مزدا و میتسوبیشی گالانت و لنسر و هوندا سیویک و مزدا و دوو سیلو در درجه دوم و…

      موافقم 1
      مخالفم 2
  21. علیرضا انصاری

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    بخوام خیلی صادقانه بگم ، در حال حاضر زباله ای بیش نیستن.

    موافقم 2
    مخالفم 16
  22. حسین

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    سلام ، من کرونا مدل ۹۳ دارم البته انژکتوری هست و راضی هستم

    موافقم 2
    مخالفم 1
  23. Yasin

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (262 ديدگاه)

    شورلت کاپریس خیلی نازه 🔥🔥❤

    موافقم 3
    مخالفم 2
  24. دانیال

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (600 ديدگاه)

    اینجا مقصود این بوده سدانهای قابل احترام دهه ۹۰ ذکر بشه ولی من اگه بخوام بجای دنا و تارا و شاهین برای ماشین یک میلیارد هزینه کنم به یاریس 2008_2011 و کرولا 2005ـ2007 و کمری‌های 2005و2006 فکر میکنم

    موافقم 2
    مخالفم 2
    1. NAVID@@98

      ۱۳ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (944 ديدگاه)

      هرکدوم اینا که گفتی همشون آشغالن و مشکلات و ضعف ذاتی دارن

      موافقم 1
      مخالفم 3
      1. گاس فرینگ

        ۱۵ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (471 ديدگاه)

        مزدا ۳ و آوانته چطور؟
        زانتیا رو اسم نبردم چون هزینه های نگهداریش از این دوتا خیلی بیشتره

      2. NAVID@@98

        ۱۵ دی ۱۴۰۳
        سوابق: (944 ديدگاه)

        این دوتا اوکین مزدا ۳ خودم دارم نکات و هزینه های نگهداری خاص خودش رو داره ولی اگه انتظاراتت بالا نباشه راضی کنندست و ماشین ردیفیه

  25. XYZ

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (7 ديدگاه)

    نیسان ماکسیما رو یادتون رفت؟ با اون صندلی های معروفش ، اون موتور ۶ سیلندر ۳ لیتریش؟
    یادمه یه زمانی میرفتن صندلی ماکسیما میزاشتن رو ماشیناشون از بس راحت بود صندلیش

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. Galant.VR4(JDM)

      ۱۳ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (1362 ديدگاه)

      نیسان ماکسیما این نسل و فیس داخل کشور سال 2000 اومده و متعلق به دهه 90 نیست البته مدل قدیمی‌تر رو این اتاق داره که تو ایران وارد نشد فرم عقب و جلو و داشبردش فرق داشت وگرنه شاسی اتاق یکی بود

      موافقم 2
      مخالفم 1
    2. NAVID@@98

      ۱۳ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (944 ديدگاه)

      ماکسیما دهه 90 هم این اتاق شاسی ساخته شده بود تا طرفای 2002 ولی دلیل اینکه تو لیست نیاوردن اینه که نسل قبلش که تا اواسط دهه 90 تولید شد شامل این لیست میشه ولی دلیل اینکه نزاشتن تولیست چون چیز بدرنخوری بود
      همین نسلش هم که گفتی مشکل ضعف اکسل عقب داشته که چندین حادثه منحر به جرح و فوت هم باعث شده
      صندلی عقب ماکسیما هم چیز خاصی نیست فقط چون تو ایران عقب افتادگی میبینیم برمیدارن همینم استفاده میکنن چون صندلی ندیدن ولی نسبت به آشغالایی مثل پراید معلومه که فرق میکنه

      موافقم 3
      مخالفم 2
  26. زیزیگولو

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (6044 ديدگاه)

    فقط یه کلکسیونر و یه عشق ماشین و یه ماشین باز حرفه ای حاضره تن به خریدن ماشینای قدیمی آلمانی اونم تو این وضعیت گرونی و کمیابی قطعات یدکی واسه اینجور ماشینا بده

    موافقم 5
    مخالفم 1
  27. اشکودا عشق مردم ترکیه

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (1210 ديدگاه)

    دوستان کسی میدونه چرا تو ایران هوندا خیلی کم طرفدار تر از برند های دیگه بود؟

  28. امیرمسعود

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (37 ديدگاه)

    کاپریس تخم مرغی انتخاب مناسبی هست .

    موافقم 2
    مخالفم 2
  29. حسین خوانساری

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (41 ديدگاه)

    مهمتر از انتخاب نوع خودرو ، نحوه رسیدگی بهش هست که متاسفانه بخاطر شرایط بد اقتصادی و مشغول بودن ذهن اکثریت مردم ما به نگهداری ماشین توجه نمیشه انقدر ازش استفاده میکنند که خراب بشه تا تعمیرش کنن اونم نه اساسی ….. من سمند الیکس ۸۸ دارم الان ۳۰۰ هزارتا رو رد کرده ولی بخاطر رسیدگی و تعویض به موقع مصرفی ها تا الان اذیت نکرده
    اگه دنبال ماشین قیمت مناسب هستید یه خودرو داخلی بین سال ۸۲ تا زیر ۹۰ بگیرید چون از نظر کیفیت خیلی بالاتر از این تولیدی های بالای ۹۰ هستند اما نباید عجله کرد تو خرید و سراغ نمونه ای برید که کم کار باشه و اتاق کاملا سالم باشه نمی گم زیاده نه ولی هست اگر کسی طالبش باشه . به شخصه عاشق اپل امگا و هوندا آکورد و میتسوبیشی عینکی هستم ولی یادتون باشه جدا از گرونی لوازمش بحث معاینه فنی هم مطرحه که خیلی اذیت میکنند واسه ماشین های قدیمی چون فقط مراکز دولتی به ماشینهای قدیمی معاینه میدن مراکز خصوصی مدلهای بالاتر رو معاینه میدن از طرفی تصادف کنی باید بیوفتی دنبال پیدا کردن لوازم و خصوصا بدنه این مدل های قدیمی پیدا نمیشه به راحتی و الان چند ساله استوک فروشها قطعات کارکرده رو به قیمت بالاتر از نو و آکبند اون قیمت میدن

    موافقم 1
    مخالفم 1
  30. مهردادکمال

    ۱۲ دی ۱۴۰۳
    سوابق: (2027 ديدگاه)

    والله کسی ۶۰۰ تمن میده هوندا آکورد یه نوار مغزی بایست ازش بگیرن جاش زانتیا بگیر میخوای تجربه متفاوتی داشته باشی هم جدیدتره هم وحشی تر هم یدکیش پیدا میشه

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا