اگر با زیر یک میلیارد تومان خواهان یک سدان خارجی هستید، در این مطلب گزینههای مختلفی از تویوتا و هیوندای گرفته تا شورلت و بنز را پیدا خواهید کرد.
در بازار حال حاضر کشورمان اگر با بودجهٔ زیر یک میلیارد تومان به دنبال خودروی صفرکیلومتر باشید، بهجز خودروهای داخلی انتخاب دیگری نخواهید داشت. این خودروها اما کیفیت پایینی دارند و حتی ممکن است از همان ابتدا به دلیل مشکلات مختلف شما را به نمایندگی و تعمیرگاهها بکشانند. به همین دلیل، خیلیها ترجیح میدهند با همین بودجه سراغ خودروهای کارکردهٔ خارجی بروند. ازاینرو، قصد داریم در ادامه با ۱۰ نمونه از سدانهای وارداتی متعلق به دههٔ ۹۰ میلادی آشنا شویم که هماکنون با بودجهای از میلیون تا یک میلیارد تومان قابل خریداری هستند.
دوو اسپرو مدل ۱۹۹۳ و ۱۹۹۴
حدود قیمت: بین ۲۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان
اسپرو در اواسط دههٔ ۷۰ شمسی توسط کرمان موتور بهصورت وارداتی در ایران عرضه شد و به لطف کیفیت بالا و سواری مناسب موردتوجه قرار گرفتند. اسپرو درواقع پرچمدار دوو در ایران محسوب میشد. این خودرو که بر اساس پلتفرم T-Body جنرال موتورز ساخته شده است، با قویترین موتور خود به ایران آمد که یک نمونهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر با ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۷ نیوتن متر گشتاور است و طبق استانداردهای امروزی ارقام پایینی بهحساب میآید. انتقال نیروی موتور هم توسط یک گیربکس پنج سرعتهٔ دستی صورت میگیرد. چهار شیشه برقی، قفل مرکزی، تهویه مطبوع، آینههای برقی با گرمکن، صندوق پران و آنتن برقی ازجمله تجهیزات اسپرو هستند.
هوندا سیویک مدل ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۴
حدود قیمت: بین ۲۵۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان
یکی از خودروهای ژاپنی جذابی که در دههٔ ۷۰ شمسی وارد کشور شد، نسل پنجم هوندا سیویک بود. این خودرو در نسخههای سدان و هاچبک به ایران آمد که البته واردات نسخهٔ هاچبک بسیار محدودتر بود. سیویک با یک پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر راهی بازار کشورمان شد که حدود ۱۰۰ اسب بخار قدرت داشت. سیویک به لطف قابلیت تیونینگ بالا هنوز هم بین جوانان طرفدار دارد و به همین دلیل، امروز نمونههای تمیز و سالم آن با قیمتهایی حتی بالاتر از ۳۵۰ میلیون تومان به فروش میرسند.
تویوتا کرونا مدل ۱۹۹۱ و ۱۹۹۲
حدود قیمت: بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان
هرچند از نام کرونا خاطرهٔ خوبی نداریم ولی این نام قبل از یک بیماری جهانی، نام یکی از محصولات محبوب تویوتا بود. کرونا از نسلهای قدیمی دهه هفتادی خود در بازار کشورمان حضور داشت ولی ما در اینجا با نسل هشتم کار داریم که در سال ۱۹۸۷ معرفی شد و در نمونههای اوایل دههٔ ۹۰ به ایران آمد. کرونا یک سدان میان سایز اما نسبتاً لوکس و راحت است که هماکنون با قیمتهای نسبتاً پایینی قابل خریداری است. این خودرو به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر کاربراتوری مجهز است که ۱۲۶ اسب بخار قدرت دارد. این سدان ژاپنی با گیربکسهای دستی و اتوماتیک به ایران آمد که نمونههای دستی بسیار بیشتر بودند.
میتسوبیشی گالانت مدل ۱۹۹۳ و ۱۹۹۴
حدود قیمت: بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان
یکی از مشهورترین سدانهای ژاپنی در بازار ایران که در تعداد قابلتوجهی هم وارد شد، میتسوبیشی گالانت بود. هرچند این خودرو با نمونههای دههٔ ۷۰ میلادی خود به ایران آمده بود ولی در دههٔ ۹۰ به شهرت رسید. در آن سالها، گالانت ابتدا با نسل ششم راهی بازار ایران شد و سپس در سال ۱۹۹۳ جای خود را به نسل هفتم داد که در کشورمان به گالانت عینکی شهرت پیدا کرد. طراحی این خودرو با وجود گذشت بیش از ۳۰ سال هنوز هم جذاب به نظر میرسد. زیر کاپوت این گالانت هم یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر با ۱۳۵ اسب بخار قدرت قرار دارد. گالانت عینکی امروز با قیمتهای پایینی قابل خریداری است ولی در نمونههای تمیز این رقم میتوان افزایش قابلتوجهی داشته باشد.
هیوندای سوناتا مدل ۱۹۹۴
حدود قیمت: بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان
هرچند سوناتا را در کشورمان بیشتر با نسلهای NF و YF دههٔ ۲۰۰۰ میشناسیم ولی این سدان کرهای اولین بار با نسل سوم خود در دههٔ ۹۰ میلادی به ایران آمد. البته در آن سالها هیوندای برند چندان شناختهشدهای نبود و سوناتا در بازار کشورمان نتوانست در برابر رقبای خوشنام ژاپنی عرضاندام کند. به همین دلیل، امروز نمونههای کارکردهٔ نسل سوم سوناتا خیلی کم پیدا میشود. این سدان کرهای با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر به ایران آمد که ۱۰۵ اسب بخار قدرت دارد و با گیربکسهای دستی و اتوماتیک ارائه میشد. در حال حاضر، نمونههای اتوماتیک و تمیز این سوناتا حدود ۵۰۰ میلیون تومان قیمت دارند.
هوندا آکورد مدل ۱۹۹۱ و ۱۹۹۲
حدود قیمت: بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان
یکی از ژاپنیهای باوقاری که در دههٔ ۹۰ وارد بازار ایران شد، هوندا آکورد بود. هرچند این خودرو بهاندازهٔ تویوتاهای زمان خود در ایران مشهور نبود اما طرفداران خاص خود را پیدا کرد و هنوز هم تعداد نسبتاً زیادی از آن را میتوان برای خرید پیدا کرد. این خودرو نسل چهارم آکورد است که در سال ۱۹۸۹ معرفی شد. این آکورد در ایران در دو تیپ EX و EXI عرضه شد که هردو از پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر استفاده میکردند ولی تیپ EX کابراتوری و EXL انژکتوری بود و ۱۳۴ اسب بخار قدرت داشت. این تیپ همچنین به گیربکس اتوماتیک هم مجهز بود درحالیکه تیپ EX فقط با گیربکس دستی به ایران آمد.
تویوتا کریسیدا مدل ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱
حدود قیمت: ۳۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان
یکی از لوکسترین سدانهای ژاپنی دهه نودی در بازار کشورمان نسل ششم تویوتا کریسیدا است. این نسل در سال ۱۹۸۸ معرفی شد و نمونههای نسبتاً زیادی از آن متعلق به اوایل دههٔ ۹۰ در بازار کشورمان پیدا میشود. این سدان لوکس ژاپنی با دو پیشرانهٔ مختلف در ایران عرضه شد. اکثر نمونههای کریسیدا با پیشرانهٔ ۲.۴ لیتری چهار سیلندر به کشورمان آمدند که ۱۰۸ اسب بخار قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر گشتاور دارد و با گیربکسهای پنج سرعتهٔ دستی و چهار سرعتهٔ اتوماتیک وارد شد. در حال حاضر، کریسیدا بسته به تمیزی، کارکرد و مدل، بازهٔ قیمتی گستردهای دارد که از حدود ۳۰۰ میلیون تومان و حتی پایینتر آغاز میشود و به بیش از ۶۰۰ میلیون تومان میرسد.
اوپل امگا مدل ۱۹۹۵
حدود قیمت: بین ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان
اوپل در دههٔ ۹۰ میلادی با مدلهای کورسا و آسترا حضور نسبتاً پررنگی در بازار کشورمان داشت اما لوکسترین محصول این شرکت در ایران که آن سالها پادشاهی میکرد، امگا بود. این یک سدان بزرگ دیفرانسیل عقب است که روی پلتفرم V جنرال موتورز ساخته شده و حتی هنوز هم پس از ۳۰ سال باوقار و چشمگیر به نظر میرسد. امگا از لحاظ امکانات هم با برخورداری از صندلیهای جلوی برقی با گرمکن، سانروف، آینههای برقی، دو ایربگ و فرمان هیدرولیک، چیزی از خودروهای داخلی کنونی کم ندارد. امگا در نسخههای چهار و شش سیلندر در بازار ایران عرضه شد که نمونههای چهار سیلندر ۲ لیتری بیشتر پیدا میشود.
مرسدس بنز E230 مدل ۱۹۹۰ و ۱۹۹۱
حدود قیمت: ۱ میلیارد تومان
اگر میخواهید با حدود یک میلیارد تومان تجربهٔ سواری با بنز را داشته باشید، یکی از بهترین و متداولترین انتخابهایی که خواهید داشت، E230 نسل W124 است که در ایران به بنز کپل شهرت دارد. این نسل از E کلاس با مدل ۱۹۸۶ به بازار آمد و این نمونهها را در کشورمان میتوانید با قیمتی در حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان هم پیدا کنید ولی مدلهای بالاتر و کمکار حتی تا ۱.۵ میلیارد تومان و بیشتر هم قیمت دارند. E230 به یک پیشرانهٔ ۲.۳ لیتری چهار سیلندر هشت سوپاپ انژکتوری مجهز است که ۱۳۵ اسب بخار قدرت دارد که در کنار وزن ۱.۴ تنی خودرو شاید رقم چندان بالایی به نظر نرسد ولی همین موتور شتاب در حدود ۱۱ ثانیه را فراهم میکند که در سطح اکثر خودروهای داخلی است.
شورلت کاپریس مدل ۱۹۹۱ و ۱۹۹۲
حدود قیمت: ۱ میلیارد تومان
یکی دیگر از گرانترین و البته جذابترین خودروی لیست ما، شورلت کاپریس است. این خودرو آخرین نسل کاپریس بود که در بازار آمریکا عرضه شد و در کشورمان به کاپریس تخممرغی شهرت دارد. این نسل از کاپریس خودروی کمیابی در بازار ایران است و بیشتر نمونههای آن از مدلهای ۱۹۹۱ و ۱۹۹۲ یعنی پیش از فیسلیفت هستند. این خودرو از یک پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 انژکتوری استفاده میکند که ۱۷۰ اسب بخار قدرت دارد. کاپریس از امکانات کاملی مثل گیربکس چهار سرعته اتوماتیک، صندلیهای برقی، آینههای برقی و… بهره میبرد و سواری بسیار نرم و راحتی دارد. در حال حاضر اگر بتوانید کاپریس نسل چهارم پیدا کنید، در نمونههای سالم و تمیز حداقل یک میلیارد تومان قیمت خواهد داشت.
مازیار
۱۲ دی ۱۴۰۳احتمالا خودروی خارجی کارکرده ۹۰ درصد رای بیاره
اما اگه بخری ۹۰ درصد پشیمون میشی (منظورم اینها و کلاسیکهای کمی قدیمیتر هست)
نه اینکه خوب نباشه اتفاقا نظر خودم همینه و اتفاقا کلاسیکهایی که داشتم مطلقا بی دردسر بودن اما بخاطر شرایط حال حاضر میگم که نگهداری اون خیلی مشکلتر از ۲۰ سال قبل هست
کلا کلاسیک بازی هر سال محدودتر و از دسترس دورتر میشه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۲ دی ۱۴۰۳زندگی در رویا با واقعیت خیلی فرق داره
غالب مردم هرگز مالکیت ماشین ۲۵ تا ۳۰ سال کار تجربه نکردن و نمیدونن کمبود قطعه و مکانیک و مدام خرابشدن ماشین یعنی چی
Taha Ayoobi
۱۲ دی ۱۴۰۳وقتی ماشین سالم باشه براچی باید مدام خراب بشه
علی
۱۲ دی ۱۴۰۳سلام
بعضی قطعات در خودرو با گذشت زمان فرسوده میشن و ربطی به کارکرد و روش رانندگی هم نداره و یدکی اونها هم به راحتی حتی به صورت استوک پیدا نمیشه
چون قرار نبود ماشین تا اون زمان کار کنه
تو این ماشین ها مشکل مکانیکی مسئله نیست
قطعات غیر فلزی مسئله اصلی هستند
شلنگ ها لاستیک و پلاستیک سیم و هر چیز پلیمری دیگه که فقط باید داشته باشی تا درک کنی
مازیار
۱۲ دی ۱۴۰۳بله خیلی فرق داره
اونقدر که خیلی چیزها بهتره تو همون رویا باقی بمونه
OM.01
۱۲ دی ۱۴۰۳آقای مازیار حرفتون درسته به قول معروف= بعضی چیزا هم افسانهن، ولی وقتی بیان تو واقعیت میبینی آنچنان هم تعریفی نبودن…منتها عموم مردم افسانهپرستی رو به قبول واقعیت ترجیح میدن!
ولی باید اینو بگم همون کاپریس دهه 90 یا کپل ارزش خرید بسیاری دارند با 1 میلیارد تومن فقط شرط داره!
شرطش اینکه بعد هزینه 1 میلیارد تومنی مبلغ 8 الی 15 هزار دلار (حدود 800 میلیون الی 1.2میلیارد) زحمت بکشی قطعات موتوری گیربکس دیفرانسیل سیم کشی کامل اتاق صداگیری تعلیق و… صدها قطعه سفارش بدی اورجینال و یه سال صبر کنی بیاد به دستت برسه و بری سراغ اورهال نوسازی
اونموقع هست که میگی به به عجب کپلی همش خوبی هست! البته 2 میلیارد هزینه کردی با قیمت خود ماشین. البته 2 میلیارد رو خیلی گندش نکنید میشه 25 هزار دلار!
مازیار
۱۲ دی ۱۴۰۳درسته حرفتون
اما چیزی که هست تفاوت شرایط همون خرید لوازم و نوسازی در گذشته، امروز و به همین ترتیب آینده هست
هرچی زمان بگذره دستها بستهتر میشه و از این مهمتر مسئله مکانیک مربوطه هست. لوازم تو انبار باقی میمونه و خراب نمیشه اما مکانیک نسل بعد دیگه بدرد اینکار نمیخوره
(Ali(chevynova
۱۲ دی ۱۴۰۳قیافه لاته کاپریس رو نگاه
انتخاب من کاپریسه💪
حامد
۱۲ دی ۱۴۰۳از ۲۰۷ چینی دنای پلاس و موکت ولاماری وداماری ام وی ام ازین اشغال ها بهتره ،اونا گازمیخورد، اینای الان گاز به همه جای مالکش میخوره،درساخت اونا دزدی نبود تجهیزاتی دارن که الانی ها ندارن …دوتا صفحه مانیتور گذاشتن میلیارد به همه ملت جا میکنن
فرشید
۱۲ دی ۱۴۰۳زمان خودشون جذاب و محترم بودن ولی الان بهتره بگیم ده تا سرطان
Mercedes 190
۱۲ دی ۱۴۰۳با کمال احترام به عنوان یک کلاسیک سوار میگم
هزینه ای که برای کلاسیک میکنی حالشو میبری
از سواری لذت بخش امنیت بالا شتاب و هندلینگ عالی واقعا شرف دارن به ماشینای امروزی داخلی هیچگونه کمبود قطعات و مکانیک هم ندارن تمام این تجربیاتی که گفتین میدونم یعنی چی و ترجیحش میدم
با تشکر از مطالب جالبتون
حسین
۱۷ دی ۱۴۰۳در خصوص کمبود قطعات باید عرض کنم تمام لوازم، تکرار میکنم تمام لوازم در تهران قابل دسترسی هستند.
من یه دوست مشهدی دارم، مثل بقیه مشهدی ها عاشق ماشین های چینی هستش.هر بار باهاش صحبت میکنم میگه ماشینت رو بفروش برو یه چینی بخر قطعاتش گیر نمیاد! (یه پروتون جنتو و یه و هیوندایی ورنا دارم) منم هی بهش میگم گیر میاد دارم استفاده میکنم!
اینها بهانه ست جناب اشتری، بالا برید پایین بیایید ماشین کره ایی و ژاپنی ۲۰ ساله بهتر از ایرانی و چینی هستش.
۱۲ دی ۱۴۰۳شما پراید و پژو ۴۰۵ رو یادتون رفت
kasra
۱۲ دی ۱۴۰۳و خداحافظ تو که یادم رفت ایشلا هایما بخری
بای من رفتم😁
۱۲ دی ۱۴۰۳خداحافظ✋
حسین
۱۲ دی ۱۴۰۳شما انگار تیتر مقاله را نخوندی،میگه خودروهای دهه ۹۰ میلادی نه دهه ۹۰ شمسی.
۱۲ دی ۱۴۰۳دوست عزیز خب یه ۴۰۵ یا پراید مال دهه ۷۰ میگیرین ماشین دهه نودی میلادی هست خب
گاس فرینگ
۱۵ دی ۱۴۰۳نمیدونم چرا دیس گرفته ولی واقعیته
پراید و ۴۰۵ هر جای دنیا جز ایران کلاسیک حساب میشن
Kiarash
۱۲ دی ۱۴۰۳همه این لیست هنوزم جذابن و بعد این همه سال دارن مثل ساعت کار میکنن و نیاز های خانواده و مجرد رو بر طرف می کنن
علی Shelby
۱۲ دی ۱۴۰۳اون کاپریس با بنز خیلی خوبن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۲ دی ۱۴۰۳حتی ساعتهای قدیمی از برندهای سوئیسی هم به سرویس دورهای توسط متخصص نیاز دارند
دوست من ۲۰ ساله اوپل کورسا داره و چند سالی هست که نمیتونه از ماشین استفاده کنه چون قطعاتش خیلی سخت گیر میاد
خصوصا لوازم بدنه ماشینهای کلاسیک وحشتناک گرونه
منصور
۱۲ دی ۱۴۰۳یه گالانت ۹۲دارم که ۲۱سال قبل خریدمش
۵۸۸۰۰۰کیلومتر که ۵۲۰تاشو خودم رفتم ، راه رفته ،
هنوز موتور ،گیربکس،جلوبندی و…..فابریک و دست نخورده، حتی شاید باورش سخت باشه ، بجز لامپ سقف ،بقیه دست نخورده
و همچنان مثل ساعت کار میکنه !
یه هیوندای دارم ،ولی این یه چیز دیگه اس .
nima.jdm
۱۲ دی ۱۴۰۳گالانت لامصب تعلیقش هم مثل پر قو میمونه
ماشینای ژاپنی مرگ ندارن
NAVID@@98
۱۳ دی ۱۴۰۳یک شورلت و بنز و فورد و اوپل سراغ دارم که ۲۱ بعلاوه ۱۱ ۱۲ سال قبل خریدمش
۱ میلیون و ۵۸۸۰۰۰ کیلومتر که ۵۱۱ ۵۱۰ تاشو خودم رفتم ، راه رفته ، و هنوزم مثل ساعت کار میکنند
هنوز موتور ،گیربکس،جلوبندی و…..فابریک و دست نخورده، حتی شاید باورش سخت باشه ، بجز لامپ سقف ،بقیه دست نخورده
و همچنان مثل ساعت کار میکنن !!!!!!!!!!!
یه مزدا دارم ،ولی اینا یه چیز دیگه هستن
شورلت و بنز فورد و اوپل لامصب تعلیقشون بهتر مثل پر قو حتی بهتر میمونه
ماشینای هرچیزاول۱ اروپایی و آمریکایی هرچیز اول۱ مرگ ندارن
NAVID@@98
۱۳ دی ۱۴۰۳شورلت و بنز فورد و اوپل لامصب تعلیقشون بهتر مثل پر قو حتی بهتر میمونه
ماشینای هرچیزاول۱ اروپایی و آمریکایی هرچیز اول۱ مرگ ندارن
mickeyy
۱۲ دی ۱۴۰۳عاشق این نسل کاپریس هستم امیدوارم روزی شرایطم جوری باشه که علاوه بر خودرو اصلیم، یکدونه کاپریس هم داشته باشم آخر هفته برم یک دوری باهش بزنم و صدای زیبای اون موتور V8 روح و روانم رو جلا بده.
JaMsHiD-B
۱۲ دی ۱۴۰۳🤡 : میرم کوییک صفر میخرم چون ماشین جدید و با کیفیت و کم خرج و کم مصرفیه
🗿 : ( اوپل امگا )
البته اگه کلاسیک تمیز نباشه باید دو برابر قیمت خود ماشین خرجش کنی تا راه بیوفته
بهروز
۱۲ دی ۱۴۰۳کسی که به کوییک میگه «با کیفیت» تکلیفش مشخصه که از چه طبقهای هست
JaMsHiD-B
۱۲ دی ۱۴۰۳تکلیف یک نفر دو نفر نیست
بحث میلیون ها آدمه که صف بستن
این خانه از پایبست ویران است …
.
۱۳ دی ۱۴۰۳میگم یکم استیکر هارو نگاه کنی بد نیست.
این بشر شوخی کرد.
JDM سابق
۱۲ دی ۱۴۰۳کاپریس تخم مرغی فوق العاده نرم و بی صدا
میلاد
۱۲ دی ۱۴۰۳فوق العاده دراز بدون جای پارک
Taha Ayoobi
۱۳ دی ۱۴۰۳فوقالعاده راحت در سفر
Bentley
۱۲ دی ۱۴۰۳واقعا دوست دارم با ۷۰۰ تومن یه امگا ۶ سیلندر بخرم ولی خیلی میترسم خرج بیاره و قطعاتش پیدا نشه.حیف.
NR
۱۲ دی ۱۴۰۳دوستان نظرتون راجع به مزدا 323 چی هست؟ جالبه حس میکنم نسبت به بقیه هم قیمتاش تو بازار دست دوم کمتر دیده شده … علت خاصی داره؟..
میلاد
۱۲ دی ۱۴۰۳موتورش ۱۶۰۰ هست و در رده میتسوبیشی لنسر و هوندا سیویک قرار می گیره و قطعاً ضعیف تر از گالانت و آکورد هست
Galant.VR4(JDM)
۱۲ دی ۱۴۰۳نه موتورش بیشترین قدرت رو نسبت به بقیه کلاسیکها داره گالانت تمیز درحد ممکنه نهایت 80 اسب بده این درحالیه که 323 90 اسب رو میده
البته این موضوع در مورد آکورد صدق نمیکنه بین اینا کمترین افت توان رو داشته
NAVID@@98
۱۳ دی ۱۴۰۳نه اینم نه
این که
من میگم گوش بده درسته این که من میگم درسته این که من میگم گوش بده
مزدا 323 نسبت به اون دوتا وضعیتش مناسب تره
مثلا گالانت تمیز ۷۶ اسب بده این درحالیه که مزدا 323 92 ولی 90 نه همون 92 اسب رو میده و البته این موضوع درمورد آکورد هم صدق میکنه و اتفاقا آکورد داشتم که مشکل اوور هیت کردن و داغ کردن و جوش اوردن پیدا کرده این موارد زیاد دیده شده و همین افت توان هارو بد به همین نسبت ها داشته
ایپا که میگم دقیقه ها اینا سنده هااااااا
گاس فرینگ
۱۵ دی ۱۴۰۳مزدا ۳ مدل های فول و تمیزش من دیدم تا یک میلیارد آگهی میکنن با اون قیمت مزدا ۳ هاچبک خیلی بهتر و اسپرتی تره بیشتر اسب هاش هم سر جاشه و گاری های وطنی که همون حدود اسب دارن رو لوله میکنه
گاس فرینگ
۱۵ دی ۱۴۰۳منظورم مزدا ۳۲۳ بود، در مقابل مزدا ۳ هاچبک
Galant.VR4(JDM)
۱۲ دی ۱۴۰۳323 خیلی طرفدار داره درحال حاضر کسی بخواد ژاپنی بازی کنه در عین حال برای مکانیک و قطعات دغدغه نداشته باشه 323 بهترین گزینه هست
اگرم ژاپنی باز نباشی تو ایران هیچی سیلو و 323 نمیشه برای ماشین بازی و کلاسیک پسندها
لنسر هم از قطعات و لوازم زیادی برخورداره
درکل این سهتا کمخرجترین و بهترین کلاسیک های بازار هستن البته 323 همچین کلاسیک هم نیست
nima.jdm
۱۲ دی ۱۴۰۳مزدا ۳۲۳ هم که اصلا مرگ نداره محشره
NAVID@@98
۱۳ دی ۱۴۰۳درکل این یک شورلت کاپریس و بنز کپل بهترین هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ اروپایی آمریکایی ها هرچیز اول۱ بهترین کمخرجترین و بهترین کلاسیک های بازار هستن البته بنز کپل و کاپریس هم اصلا مرگ ندارن میخواهی پرستیژ داشته باشی و دغدغه و خرج مکانیک نداشته باشی بهترین هستن اینکاره هاش میدونن و همچین کلاسیک هم نی اند چون همین الانشم از هر لحاظ برتر هستن
نسبت به ماشینای الان اسیایی ولی اگه مزدا 323 میخوای قابل قبوله بعد اونا
کلا از این دست موارد رو میدونستی ولی این رو گفتی اوکی میدونم ولی میرم همون بعد اینا دوم به بعد
برو همون و دوو سیلو 30#ffff00 / مزدا 323 و ورنا و L110 ( ال۹۰ ) رو انتخاب کن که در درجه دوم بطور کلی همونا که گفتم کلا
گاس فرینگ
۱۵ دی ۱۴۰۳ال ۹۰ زیاد به امثال ۲۰۶ و اینا برتری نداره و قطعاتش سخت تر و گرون تر گیر میاد و مثلا اتاق کاملش سخت گیر میاد تصادف کنی باید تیکه تیکه گلگیر و اینا رو بگیری به هم وصل کنی
۲۰۶ مدل پایین با این که سرطانه ولی اگه خرجش کنی سرپاش کنی از امثال تندر بهتره به لحاظ ظاهری هم با این که تکراری شده ولی هنوز در مقابل ال ۹۰ خوشگل تر بنظر میاد چه طرف ماشین باز باشه چه فقط بخواد از نقطه الف به نقطه ب بره
ریو و ورنا هم با توجه به اشتراکات قابل توجه فنی و اشتراکات ریز ظاهری که با خاندان تیبا دارن گزینه های منطقی برای مصرف کننده عام هستن
NAVID@@98
۱۳ دی ۱۴۰۳شورلت و بنز فورد و اوپل لامصب تعلیقشون بهتر مثل پر قو حتی بهتر میمونه
ماشینای هرچیزاول۱ اروپایی و آمریکایی هرچیز اول۱ هستن هر کلا اصلا مرگ ندارن هر همه چی هم دارن
NAVID@@98
۱۳ دی ۱۴۰۳برای تو همون مزدا ۳۲۳ کافیه برات فقط از لحاظ ایمنی مطمئن شو بعد بگیر خونت کردن کسی نیوفته
نه اینکه اینطوره نه ولی این موردو برای خودت ببین
خوزستان-پلاک اروند
۱۲ دی ۱۴۰۳کاشکی شرایط جوری بود که میتونستیم مفت یدونه کاپریس بگیریم.به ماشین های کلاسیک نباید جوری نگاه کنیم که به یک پژو یا یک کوییک نگاه میکنیم.ولی حیف که باید به دید یک کوییک بهش نگاه کنیم.
Hamidrez
۱۲ دی ۱۴۰۳این ماشین ها بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار قیمت دارن تو بازار جهانی ،قطعاتشونم اونجا فراوونه تو اوراقی ها ، چون از رده خارج هستند و فاقد ارزش کلاسیک ، اینکه بری تو ایران ده هزارتا پول بدی براش خیلی عاقلانه نیست ,مگه اینکه وایه تیونینگ بخوای
Taha Ayoobi
۱۲ دی ۱۴۰۳بهترین این لیست فقط و فقط کاپریس.
به خود من باشه برمیگردم قبل تر از دهه 90.
احسان
۱۲ دی ۱۴۰۳اگر خودت دست به آچار باشی یا تهران باشی و مکانیک خوب و تامین قطعاتش رو بشناسی و بیشتر با این ماشین ها مسافت های کوتاه داری بلی گزینه های منطقی هستند اما مثل من شهرستان باشی و از فنی ماشین زیاد سر درنیاری و استفاده روزانه زیاد داری به نظرم منطقی نیست.
NAVID@@98
۱۳ دی ۱۴۰۳آفرین درسته
مسافت های بلند هم خوبه به شرط اینکه فنی باشی
وگرنه کسی که فنی نباشه همون ماشین نو گارانتی دار و امداد خودرو راست کارشونه
Titanium
۱۲ دی ۱۴۰۳کمبود قطعات
بی وطن
۱۲ دی ۱۴۰۳یه روزگاری بود که ماشینهای روز دنیا وارد کشور می شد.از مطرح ترین برند های ژاپنی و اروپایی و کمتر امریکایی.
اما الان یه مشت چینی با نام های عجیب و غریب و قیافه های عجیب تر ریخته تو بازار…
لنسر وگالانت و اکورد و سیویک و گلف و کرونا و کریسیدا تقریبا هم دوره ی هم بودن که با عرضه جهانی به ایرانم میومدن...
همه چی نابود شد…
سهیل گل آزاد
۱۲ دی ۱۴۰۳هر کدوم از این خودروها رو بخوای قیمتاش رو تو سایت های آمریکایی خرید و فروش خودرو پیدا کنی مثل کریسیدا و اینا فکر نکنم بیشتر از ۶۰۰ ۷۰۰ دلار باشه عملا این خودروها دیگه عمر مفید خودشون رو کردن و در حال حاضر با مشکلاتی از جمله کمبود تعمیرکار مورد نظر و لوازم یدکی و این قبیل چیزا مواجه هستند مخصوصا توی ایران این مشکلات پر رنگ ترم هست بیای برای یه خودرو بالای ۳۰ سال بالای ۴۰۰ تومن بدی قطعا بعدش کلی هزینه های دیگه هم برات به ارمغان میاره به همین دلیلم هست خرید این مدل خودروها ریسک خیلی بالایی داره
مهدی
۱۲ دی ۱۴۰۳هر کسی که کلاسیک و قدیمی داره گاهی با حسرت به یه پراید نگاه میکنه
مازیار
۱۲ دی ۱۴۰۳اگرم خودش کلهشق باشه و نگاه نکنه خانوادهاش حتما اینکارو میکنن۰😄
در مجموع مهمترین شرط کلاسیک بازی خصوصا برای متاهل ماشین دوم بودنشه
OM.01
۱۲ دی ۱۴۰۳آقای مهدی یه سوال، درسته که در ایران دست ما کوتاه و خرما بر نخیل هست
اما باتوجه به اینکه در بلاد کفر خیلی چیزها موجود هست(فارق از زمان بازسازی هزینه که گاراژ ها میگیرن) آیا واقعا کلاسیکی که به شاسی TCI مجهز شده یا شاسی رودسترشاپ و مجهز به موتور گیربکس های crate کاملا نو و دیگر چیزها هست، سوال من از شما اینکه آیا مالکیت این جور خودرو ها برای ماشین اول منطقی هست؟!
بزار سوالم رو اینجوری بپرسم که خودم تو آگهی ها از این ماشین خیلی خوشم میاد. ماشینی هست که خیلی خوب جمع شده. حالا 87 هزار دلار خیلی ارزون نیست میشه معادل گرند واگنییر
https://www.streetsideclassics.com/vehicles/2733-nsh/1938-chevrolet-master-deluxe-restomod
این ماشین بعد بازسازی کارکرده و مصرف شده و ماشین قابل استفاده ای هست و به قولی مدل های show نیست و ده ها مورد میتونم بیارم.
آیا خرید این ماشین اشتباهه!؟
حالا شاید سبک street rod و hot rod خوشتون نیاد، و شما مثلا اگر در اینجا نبودید و آمریکا یا کانادا بودید کامارو zL1 میخرید یا مثلا همچین ماشینی!؟
https://www.streetsideclassics.com/vehicles/7208-dfw/1967-chevrolet-camaro-restomod
نظر شما چیه؟هرچند بازسازی و مالکیت ماشین کلاسیکی که شما در ایران داشتید قطعا با آمریکا کانادا نیوزلند متفاوته، ولی مشتاقم نظر شما رو بدونم
Amir Machine
۱۳ دی ۱۴۰۳یکی از آشناهای ما چند روز پیش تو جاده با یه پراید تصادف شاخ به شاخ کرد
راننده پراید درجا کشته شد ولی خود طرف که پژو ۴۰۵ داشت فقط چندتا از دندههاش شکسته
به همین راحتی جون یه نفر از دست رفت
بخاطر هزینه نگهداری پایین و این چرت و پرتها نباید هر آشغالی رو سوار شد
جون انسان ارزشش خیلی بیشتر از اینهاس
گاس فرینگ
۱۵ دی ۱۴۰۳فامیل ما سوناتا nf داشت پشت فرمون خوابش برد ماشین ده دور ملق زد نابود شد ولی خودش کاریش نشد
گاس فرینگ
۱۵ دی ۱۴۰۳پدربزرگ طرف پدریم یه لادا داشت عموم برد اسقاط کرد به جاش ۱۳۲ گرفت
الانم کم کم سن اسقاط اینا رسیده بعید نیست بخشی از صاحباش بدن اسقاطی به جاش ۲۰۷ و دنا بگیرن
هعی
۱۲ دی ۱۴۰۳یچیزایی فقط در سایتها و فضای مجازی رونق داره
شک ندارم اگر ۱ میلیارد به خیلی از همین عزیزان عشق کلاسیک بدی و وارد بازار خودرو بشن نظرشون عوض میشه و یه چیز معمولی میخرن . دنیای واقعی با چیزایی که تو مجازی دیده میشه خیلی فرق داره
nissan skyline
۱۲ دی ۱۴۰۳انتخاب من bmw e36 هستش که اصلا توی لیست نیست
باشو
۱۲ دی ۱۴۰۳اصلا با نظراتتون موافق نیستم شما الان یک دوو یا لنسر یا گالانت هرچی که پیدا کنی سندش تک باشه دست به دست نشده باشه ارزش واقعا از ماشینهای الان بیشتره خودم یه دوو سیلو پیدا کردم ماه خریدم عروسک لذتش رو میبری دنا رو فروختم خودمو راحت کردم کم مصرف کم اصطحلاک سواری ماه
JAPAN
۱۲ دی ۱۴۰۳از فیس هیچکدوم جز اوپل امگا خوشم نیومد بنظرتون اوپل امگا بدرد تیون کردن میخوره؟
amirmohammadja79
۱۲ دی ۱۴۰۳خدایا برسون پول یه هوندا آکورد تمیز رو آمین
چقدر همشون زیبان واقعا طراحی های قدیم رو به الان ترجیح میدم ماشین ها ماشین بودن
فقط دوستان تعمیرکار و قطعات این ماشین های لیست بالا پیدا میشه یا دردسر داره؟
JaMsHiD-B
۱۲ دی ۱۴۰۳دردسر فراوان
حالا کریسیدا و گالانت بهتره وضعیتشون ولی بازم خرابه
اول باید تعمیرکار و قطعه پیدا کنی بعد ماشین
Galant.VR4(JDM)
۱۲ دی ۱۴۰۳تو کلاسیک سمت لنسر فقط برو گالانت یا آکورد رو باید خیلی عاشقشون باشی حتی سیویک هم تو دیوار بعضی مواقع میبینی طرف ارزش ماشینش 250 میلیونه چون یاتاقان زده قیمتشو 140 گذاشته چون نه وقتشو داره نه پولشو نه حوصله گشتن دنبال مکانیک و قطعه
اما لنسر مزدا323 و سیلو قطعات و مکانیک زیادی دارن ماشین های کمدردسرتری هستن
مثلا دوو سیلو قطعات مشترک زیادی با بعضی ماشین ها داره یا حتی لنسر که قطعاتش با پروتون و چندمورد دیگه یکیه
NAVID@@98
۱۳ دی ۱۴۰۳اگه خوب خدایی میخوای بهترین هاش رو بهترین هرچیز اول ۱ خوب خدایی همون سمت هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ یی ها هرچیزاول۱ هستن برو که خدایی خوب خدایی خوب هستن از هر لحاظ اول۱
ولی در درجه دوم برو همونایی که قبلش اینا گفتن
NAVID@@98
۱۳ دی ۱۴۰۳درکل این یک شورلت کاپریس و بنز کپل بهترین هرچیزاول۱اروپاآمریکاهرچیزاول۱ اروپایی آمریکایی ها هرچیز اول۱ بهترین کمخرجترین و بهترین کلاسیک های بازار هستن البته بنز کپل و کاپریس هم اصلا مرگ ندارن میخواهی پرستیژ داشته باشی و دغدغه و خرج مکانیک نداشته باشی بهترین هستن اینکاره هاش میدونن و همچین کلاسیک هم نی اند چون همین الانشم از هر لحاظ برتر هستن
نسبت به ماشینای الان اسیایی ولی اگه مزدا 323 میخوای قابل قبوله بعد اونا
کلا از این دست موارد رو میدونستی ولی این رو گفتی اوکی میدونم ولی میرم همون بعد اینا دوم به بعد
برو همون و دوو سیلو 30#ffff00 / مزدا 323 و ورنا و L110 ( ال۹۰ ) رو انتخاب کن که در درجه دوم بطور کلی همونا که گفتم کلا
NAVID@@98
۱۳ دی ۱۴۰۳و در درجه دوم برو همونایی که قبلش اینا گفتن اسیایی ها مثل هیوندای ورنا مزدا و میتسوبیشی گالانت و لنسر و هوندا سیویک و مزدا و دوو سیلو در درجه دوم و…
علیرضا انصاری
۱۲ دی ۱۴۰۳بخوام خیلی صادقانه بگم ، در حال حاضر زباله ای بیش نیستن.
حسین
۱۲ دی ۱۴۰۳سلام ، من کرونا مدل ۹۳ دارم البته انژکتوری هست و راضی هستم
Yasin
۱۲ دی ۱۴۰۳شورلت کاپریس خیلی نازه 🔥🔥❤
دانیال
۱۲ دی ۱۴۰۳اینجا مقصود این بوده سدانهای قابل احترام دهه ۹۰ ذکر بشه ولی من اگه بخوام بجای دنا و تارا و شاهین برای ماشین یک میلیارد هزینه کنم به یاریس 2008_2011 و کرولا 2005ـ2007 و کمریهای 2005و2006 فکر میکنم
NAVID@@98
۱۳ دی ۱۴۰۳هرکدوم اینا که گفتی همشون آشغالن و مشکلات و ضعف ذاتی دارن
گاس فرینگ
۱۵ دی ۱۴۰۳مزدا ۳ و آوانته چطور؟
زانتیا رو اسم نبردم چون هزینه های نگهداریش از این دوتا خیلی بیشتره
NAVID@@98
۱۵ دی ۱۴۰۳این دوتا اوکین مزدا ۳ خودم دارم نکات و هزینه های نگهداری خاص خودش رو داره ولی اگه انتظاراتت بالا نباشه راضی کنندست و ماشین ردیفیه
XYZ
۱۲ دی ۱۴۰۳نیسان ماکسیما رو یادتون رفت؟ با اون صندلی های معروفش ، اون موتور ۶ سیلندر ۳ لیتریش؟
یادمه یه زمانی میرفتن صندلی ماکسیما میزاشتن رو ماشیناشون از بس راحت بود صندلیش
Galant.VR4(JDM)
۱۳ دی ۱۴۰۳نیسان ماکسیما این نسل و فیس داخل کشور سال 2000 اومده و متعلق به دهه 90 نیست البته مدل قدیمیتر رو این اتاق داره که تو ایران وارد نشد فرم عقب و جلو و داشبردش فرق داشت وگرنه شاسی اتاق یکی بود
NAVID@@98
۱۳ دی ۱۴۰۳ماکسیما دهه 90 هم این اتاق شاسی ساخته شده بود تا طرفای 2002 ولی دلیل اینکه تو لیست نیاوردن اینه که نسل قبلش که تا اواسط دهه 90 تولید شد شامل این لیست میشه ولی دلیل اینکه نزاشتن تولیست چون چیز بدرنخوری بود
همین نسلش هم که گفتی مشکل ضعف اکسل عقب داشته که چندین حادثه منحر به جرح و فوت هم باعث شده
صندلی عقب ماکسیما هم چیز خاصی نیست فقط چون تو ایران عقب افتادگی میبینیم برمیدارن همینم استفاده میکنن چون صندلی ندیدن ولی نسبت به آشغالایی مثل پراید معلومه که فرق میکنه
زیزیگولو
۱۲ دی ۱۴۰۳فقط یه کلکسیونر و یه عشق ماشین و یه ماشین باز حرفه ای حاضره تن به خریدن ماشینای قدیمی آلمانی اونم تو این وضعیت گرونی و کمیابی قطعات یدکی واسه اینجور ماشینا بده
اشکودا عشق مردم ترکیه
۱۲ دی ۱۴۰۳دوستان کسی میدونه چرا تو ایران هوندا خیلی کم طرفدار تر از برند های دیگه بود؟
امیرمسعود
۱۲ دی ۱۴۰۳کاپریس تخم مرغی انتخاب مناسبی هست .
حسین خوانساری
۱۲ دی ۱۴۰۳مهمتر از انتخاب نوع خودرو ، نحوه رسیدگی بهش هست که متاسفانه بخاطر شرایط بد اقتصادی و مشغول بودن ذهن اکثریت مردم ما به نگهداری ماشین توجه نمیشه انقدر ازش استفاده میکنند که خراب بشه تا تعمیرش کنن اونم نه اساسی ….. من سمند الیکس ۸۸ دارم الان ۳۰۰ هزارتا رو رد کرده ولی بخاطر رسیدگی و تعویض به موقع مصرفی ها تا الان اذیت نکرده
اگه دنبال ماشین قیمت مناسب هستید یه خودرو داخلی بین سال ۸۲ تا زیر ۹۰ بگیرید چون از نظر کیفیت خیلی بالاتر از این تولیدی های بالای ۹۰ هستند اما نباید عجله کرد تو خرید و سراغ نمونه ای برید که کم کار باشه و اتاق کاملا سالم باشه نمی گم زیاده نه ولی هست اگر کسی طالبش باشه . به شخصه عاشق اپل امگا و هوندا آکورد و میتسوبیشی عینکی هستم ولی یادتون باشه جدا از گرونی لوازمش بحث معاینه فنی هم مطرحه که خیلی اذیت میکنند واسه ماشین های قدیمی چون فقط مراکز دولتی به ماشینهای قدیمی معاینه میدن مراکز خصوصی مدلهای بالاتر رو معاینه میدن از طرفی تصادف کنی باید بیوفتی دنبال پیدا کردن لوازم و خصوصا بدنه این مدل های قدیمی پیدا نمیشه به راحتی و الان چند ساله استوک فروشها قطعات کارکرده رو به قیمت بالاتر از نو و آکبند اون قیمت میدن
مهردادکمال
۱۲ دی ۱۴۰۳والله کسی ۶۰۰ تمن میده هوندا آکورد یه نوار مغزی بایست ازش بگیرن جاش زانتیا بگیر میخوای تجربه متفاوتی داشته باشی هم جدیدتره هم وحشی تر هم یدکیش پیدا میشه