با پایان سال ۲۰۲۰، خودروسازان امیدوار بودند که مشکلات این سال یعنی شیوع بیماری کرونا که موجب کاهش فروش شده بود هم پایان یابد اما در سال ۲۰۲۱ بحران جدیدی پیش روی خودروسازان قرار گرفت که مشکل کمبود چیپ بود و کاهش تولید را به دنبال داشت. به همین دلیل، در سال ۲۰۲۱ بسیاری از خودروسازان با کاهش فروش چشمگیر مواجه شدند اما از سوی دیگر اوضاع برای برخی شرکتها هم خوب بوده است. با این مقدمه، نگاهی به پرفروشترین خودروهای بازار ایالاتمتحده در سال ۲۰۲۱ میاندازیم.
۲۰-شورلت تاهو/سابربن
فروش: ۱۵۴,۲۴۴ دستگاه
تغییر: ۱۸.۴ درصد افزایش
در سال ۲۰۲۱، شاسیبلندهای فول سایز شورلت به لطف تغییر نسل اوضاع خوبی داشتهاند و فروش آنها بیش از ۱۸ درصد افزایش یافته است که از این میزان سهم تاهو ۱۰۶,۰۳۰ دستگاه و سهم سابربن ۴۸,۲۱۴ دستگاه بوده است.
۱۹-سوبارو فورستر
فروش: ۱۵۴,۷۲۳ دستگاه
تغییر: ۱۲.۶ درصد کاهش
هرچند کراساوورها روزبهروز محبوبتر میشوند اما فروش سوبارو فورستر در سال ۲۰۲۱ کاهش داشته است. این خودرو دومین کراساوور این لیست محسوب میشود که فروش آن کاهش یافته است. فورستر در سال ۲۰۲۱ کمتر از ۱۵۵ هزار دستگاه فروخته است.
۱۸-شورلت اکوئناکس
فروش: ۱۶۵,۳۲۳
تغییر: ۳۹.۰ درصد کاهش
شورلت اکوئناکس یکی از پرفروشترین کراساوورهای بازار آمریکا بود اما این خودرو در سال ۲۰۲۱ اصلاً اوضاع خوبی نداشته است زیرا فروش آن با کاهش چشمگیر ۳۹ درصدی از ۲۷۰,۹۹۴ دستگاه در سال ۲۰۲۰ به ۱۶۵,۳۲۳ دستگاه رسیده است.
۱۷-مزدا CX-5
فروش: ۱۶۸,۳۸۳ دستگاه
تغییر: ۱۵.۰ درصد افزایش
مزدا با کراساوور CX-5 خود که در بخش شلوغی رقابت میکند، توانست در لیست پرفروشترین خودروهای سال ۲۰۲۰ قرار گیرد و در سال ۲۰۲۱ هم فروش آن ۱۵ درصد نسبت به قبل بیشتر شده تا با پشت سر گذاشتن اکوئناکس جایگاه خود را بهتر کند.
۱۶-هوندا آکورد
فروش: ۲۰۲,۶۷۶ دستگاه
تغییر: ۱.۶ درصد افزایش
سدانها ممکن است مثل گذشته خیلی پرفروش نباشند اما هنوز هم خریداران خاص خود را دارند و هوندا آکورد با کمک همین خریداران توانسته در سال ۲۰۲۱ فروش خود را ۱.۶ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش دهد.
۱۵-جیپ رانگلر
فروش: ۲۰۴,۶۱۰ دستگاه
تغییر: ۲.۰ درصد افزایش
شاید فورد برانکو یک تهدید جدی برای جیپ رانگلر بهحساب میآمد اما آمار فروش ۲۰۲۱ نشان داده است که آفرودر افسانهای جیپ احساس خطر نمیکند زیرا فروش آن در این سال ۲ درصد نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است.
۱۴-فورد اکسپلورر
فروش: ۲۱۹,۸۷۱ دستگاه
تغییر: ۲.۸ درصد کاهش
اکسپلورر همچنان یکی از پرفروشترین محصولات فورد محسوب میشود حتی با اینکه در سال ۲۰۲۱ با کاهش فروش مواجه شده است. فروش این کراساوور فول سایز نسبت به سال ۲۰۲۰ به میزان ۲.۸ کاهش پیدا کرده است.
۱۳-جیامسی سییرا
فروش: ۲۴۸,۹۲۴ دستگاه
تغییر: ۱.۶ درصد کاهش
پیکاپها در بازار آمریکا همیشه محبوب هستند هرچند که جیامسی سییرا در سال ۲۰۲۱ کاهش فروش را تجربه کرده است. این پیکاپ لوکس سال گذشته نزدیک به ۲۵۰ هزار دستگاه فروخته اما بااینحال فروش آن ۱.۶ درصد کمتر از سال ۲۰۲۰ بوده است.
۱۲-تویوتا کرولا
فروش: ۲۴۸,۹۹۳ دستگاه
تغییر: ۵.۰ درصد افزایش
تویوتا کرولا همیشه جزء پرفروشترین خودروهای آمریکا و دنیا بوده و این رویه در سال ۲۰۲۱ هم تغییری نداشته است. حتی فروش این سدان اقتصادی ژاپنی در این سال ۵ درصد هم بیشتر شده و به نزدیک ۲۵۰ هزار دستگاه رسیده است.
۱۱-تویوتا تاکوما
فروش: ۲۵۲,۵۲۰ دستگاه
تغییر: ۵.۷ درصد افزایش
پرفروشترین پیکاپ میان سایز بازار آمریکا یعنی تویوتا تاکوما در سال ۲۰۲۱ فروش خود را ۵.۷ درصد افزایش داده و به ۲۵۲ هزار دستگاه رسانده است. این پیکاپ در آمار فروش بهراحتی برادر بزرگتر خود یعنی تاندرا را پشت سر گذاشته است.
۱۰-هوندا سیویک
فروش: ۲۶۴,۷۸۷ دستگاه
تغییر: ۱.۰ درصد افزایش
هوندا سیویک هم یکی دیگر از سدانهایی است که فروش آن در سال ۲۰۲۱ کمی افزایش داشته است. البته فروش این خودرو تنها ۱ درصد بیشتر شده اما بهتازگی نسل جدید سیویک به بازار آمده که احتمالاً طی سال جاری افزایش فروش بیشتری را به دنبال خواهد داشت.
۹-تویوتا هایلندر
فروش: ۲۶۴,۱۲۸ دستگاه
تغییر: ۲۴.۴ درصد افزایش
تویوتا هایلندر بهتازگی تغییر نسل داده و به همین دلیل فروش آن در سال ۲۰۲۱ جهش بزرگ ۲۴.۴ درصدی داشته است. این افزایش چشمگیر باعث شده تویوتا در آمار فروش کراساوورهای فول سایز از فورد اکسپلورر پیشی بگیرد.
۸-جیپ گرند چروکی
فروش: ۲۶۴,۴۴۴ دستگاه
تغییر: ۲۶.۰ درصد افزایش
جیپ گرند چروکی هم بهتازگی با نسل جدید خود به بازار آمده و از آن مهمتر، نسخهٔ سه ردیفه را هم به خانوادهٔ خود اضافه کرده است. به همین دلیل، فروش این خودرو در سال ۲۰۲۱ نسبت به فروش ۲۱۰ هزار دستگاهی سال ۲۰۲۰ جهشی ۲۶ درصدی داشته است.
۷-نیسان روگ
فروش: ۲۸۵,۶۰۲ دستگاه
تغییر: ۲۵.۳ درصد افزایش
نیسان روگ که برای مدل ۲۰۲۱ نسل جدیدی را تدارک دیده بود، کراساوور دیگری است که در سال ۲۰۲۱ افزایش فروش داشته است. این خودرو با پیشرفتهای بزرگی در داخل و خارج، فروش خود را ۲۵ درصد افزایش داده است.
۶-تویوتا کمری
فروش: ۳۱۳,۷۹۵ دستگاه
تغییر: ۶.۶ درصد افزایش
در سال ۲۰۲۱، فروش تویوتا کمری با افزایش ۶.۶ درصدی به بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه رسیده است تا به همراه هوندا سیویک به تنها سدانی تبدیل شود که در بین ۱۰ خودروی پرفروش سال ۲۰۲۱ بازار آمریکا حضور دارد.
۵-هوندا CR-V
فروش: ۳۶۱,۲۷۱ دستگاه
تغییر: ۸.۳ درصد افزایش
هوندا CR-V در سال ۲۰۲۱ هم مثل همیشه در بین خریداران محبوب بوده است. این خودرو که سالهای پایانی عمر نسل فعلی خود را سپری میکند، سال گذشته بیش از ۳۶۱ هزار دستگاه فروش داشته که افزایشی ۸.۳ درصدی را نشان میدهد.
۴-تویوتا رافور
فروش: ۴۰۷,۷۳۹ دستگاه
تغییر: ۵.۳ درصد کاهش
تویوتا رافور همچنان پرفروشترین خودروی غیر پیکاپ بازار ایالاتمتحده است. البته این کراساوور محبوب ژاپنی در سال ۲۰۲۱ کاهش فروشی ۵.۳ درصدی را تجربه کرده است اما بااینحال فروش آن همچنان بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه بوده است.
۳-شورلت سیلورادو
فروش: ۵۲۹,۷۶۵ دستگاه
تغییر: ۱۰.۸ درصد کاهش
شورلت در سال ۲۰۲۱ کاهش فروش چشمگیری داشته که موجب شد تویوتا عنوان پرفروشترین خودروساز آمریکا را از جنرال موتورز بگیرد. محبوبترین محصول این شرکت یعنی سیلورادو سال گذشته با کاهش فروش ۱۰.۸ درصدی مواجه شده است.
۲-رم تراک
فروش: ۵۶۹,۳۸۸ دستگاه
تغییر: ۱.۰ درصد افزایش
هرچند فروش پیکاپهای رم در سال ۲۰۲۱ تنها یک درصد بیشتر شده است اما همین افزایش جزئی کافی بوده تا سیلورادو را پشت سر بگذارد و عنوان دومین خودروی پرفروش بازار آمریکا را از آن خود کند. نسخههای مختلف این پیکاپ سال گذشته نزدیک ۵۷۰ هزار دستگاه فروش داشتهاند.
۱-فورد سری F
فروش: ۷۲۶,۰۰۴ دستگاه
تغییر: ۷.۸ درصد کاهش
آمار فروش اوایل سال ۲۰۲۱ حاکی از آن بود که شاید فورد برای حفظ عنوان پرفروشترین خودروی آمریکا با مشکل مواجه شود اما فروش سری F در نیمهٔ دوم سال آنقدر بالا بود که این خودرو بتواند همچنان تاج پادشاهی فروش را حفظ کند. بااینحال، فروش این پیکاپ محبوب طی سال گذشته ۷.۸ درصد کمتر شده است.
Silent
۱۹ دی ۱۴۰۰برا درک بازار خودرو امریکا The Top3 گویا هست.
می خوای باشی باس تراک هم تولید کنی.
Silent
۱۹ دی ۱۴۰۰آمار توون هم مشکل داره!
TESLA model Y با بیش از 187000 تا فروش نیست توو لیست به عنوان اولین ev که وارد لیست شده.
محمدرضا
۱۹ دی ۱۴۰۰تسلا چون آمار رسمی نمیده.برای همین توی لیست موجود نیست
NAVID۰۰۹۸
۱۹ دی ۱۴۰۰تسلا اگر آمار درست نده ، چوب تو آستینش میکنند ، شوخی هم ندارند !
Muty
۷ بهمن ۱۴۰۰محمدرضا فقط و فقط تویوتا آمار درست میده
و در درجه دوم ژاپنی ها…
کیان
۱۹ دی ۱۴۰۰مهمترین نکته بنظرم این هست ک هرچی جایزه بهت بدن و امتیاز ببری تو مجازی فایده نداره
کف بازار ببین میفروشی یا نه !!!
مثه کره نباشی ک حتی تو 20 تا هم یه نماینده نداشته باشی !!!
جایزه بگیرها بشینن جایزهاشون و بشمرن
NAVID۰۰۹۸
۱۹ دی ۱۴۰۰کیان جان
اینها به کنار ، اون پالیسید و تلوراید که باعث جر دادن یقهی خیلیها از جایزههای کارت ۱۰۰ آفرین شده پس کجان !!!
😂😂😂
فکر کنم رفتن دوباره جایزه بگیرن و بیان !
محمدرضا
۱۹ دی ۱۴۰۰هنوز از این که مجلات خودرویی پالیسید رو بهترین کلاس خودش معرفی کردن ناراحتی.
lfa هم تو دوران خودش بهترین کلاس بود ولی ۵۰۰دونه تولید شد که طوی ۱۰سال نتونستن همرو بفروشن.
خواستم بگم این که مردم چیو میخرن و اینه چی بهتره متفاوته.
MOHAMMAD.n.r
۲۰ دی ۱۴۰۰محمد رضا
Lfa خودروی تولید محدود بود.
از ابتدا قرار بود ۵۰۰ دستگاه نسخه معمولی و ۵۰ تا نسخه نوربرگرینگ تولید بشه!! اون چند تا LFA صفر باقی مونده در نمایندگی هم قیمت یک میلیون دلاری پیدا کردن یعنی سه برابر قیمت زمان عرضه!!! پس این حرف که میگید نتونستن بفروشن کاملا چرته!! اگر نسخه معمولی صفر کیلومتر رو ۷۰۰K هم بدن من میخرم، ولی عمرا بدن.
قیمت صفر نسخه معمولی حداقل یک میلیون دلار و نسخه نوربرگرینگ بالایی ۱.۵ میلیون.
اول تحقیق کنید بعد حرف بزنید.
خودروهایی مثل LFA و وایپر و… که هنوز نسخه های صفرشون موجوده ولی با قیمت چند برابری ماشین های کلکسیونی محسوب میشن نه مثل لگن های کره ای از قبیل کادنزا، ازرا، K9 و استینگر که صفر کیلومترشون نصف قیمت زمان عرضه هم مشتری نداره
محمد
۱۹ دی ۱۴۰۰یه دونه کره ای هم بود تو لیستش عایا ؟!
کیان
۱۹ دی ۱۴۰۰داداش الان فشاری شدن رفتن نشستن دارن جایزه هاشون میشمرن
ولشون کن بذار تو حال فشاری خودشون بمونن !!!
کره مربا جایزه بگیر پولی
خخخخ
محمدرضا
۱۹ دی ۱۴۰۰مشکلدهمتون با کره ای ها چیه چرا اینقدر خوشحالین که رتبه اول نشدن🤣.مگه ارث پدرتونو خوردن
MOHAMMAD.n.r
۲۰ دی ۱۴۰۰کره ای اینجاها پیداش نمیشه
هر جا جایزه پولی بدن پیداش میشه🤣
مهراد
۱۹ دی ۱۴۰۰به به چه ماشینایی ، چه تنوعی ، چه سری چه دمی
حیدر
۱۹ دی ۱۴۰۰واقعا جیپ رانگلر پیشرفت زیادی داشته
Scuderia Ferrari
۱۹ دی ۱۴۰۰گزینه ۲۰ رو داشته باشی دیگه غم نداری
آمریکایی یعنی عظمت و شکوه
یعنی وقتی یه اسکالید یا سابربن از کنار ماشینت رد میشه احساس ترس کنی و خودتو در مقابلش ضعیف ببینی
امیر
۱۹ دی ۱۴۰۰فهرست ایرانم کاش منتشر بشه
پراید
۲۰۶
سمند
آشغال
.
.
.
آشغال
جدی این لیستا کاش منتشر بشه یه مقایسه بشه با کشورهای همسایه ببینیم سطح رفاه مردم منطقه چجوریه سطح رفاه ما چیه
واقعا حس بدبختی دارم وقتی این لیست و میبینم
چرا باید حسرت فورد سری اف داشته باشم
ehsan.fa
۱۹ دی ۱۴۰۰چقدر سوبارو فاستر خوبه بنظرم ، همه چیش برا بازار ایران فوق العاده س دوامش ، قیمتش ، قیافه ش ، برندش ، حق ما بود به جای اون آشغالی که شما بدرستی گفتی امثال دینگیتی و فیلدیتی که واقعا آشغالند، امثال فارستر و سوزوکی ویتارا و سئات تاراکو، آرونا، آتکا و کودیاک و دها مدل معمولی از برندهای خوب سوار بشیم
احمدعلی
۱۹ دی ۱۴۰۰خیلی جالبه جنرال موتورز و فورد با توجیه کم فروش بودن سدانها و تمرکز روی کراس اورها کلا سدانها و خودروهای کوچکشون رو از بین بردن.درحالیکه میبینیم کمری و کورولا افزایش فروش قابل توجهی داشتن و پیکاپها و کراس اورهای آمریکایی کاهش فروش داشتن اکثرا
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۹ دی ۱۴۰۰من هم میگم کار اشتباهی بود ولی اگر دقت کنی به جز جنرال موتورز و فورد بقیه بذندهای حاصر در لیست حرف آنچنانی تو برقی سازی ندارن فقط نیسان یه دوتا نصفه نیمه داره.یعنی وقتی برقیها ولرد بشن لیست دگرگون میشه و تسلا رتبه اول میشه و جنرال موتورز و فورد هم دنبالش.ولی نباید بازار رو تقدیم میکردن
احمدعلی
۱۹ دی ۱۴۰۰اولا اینجا فقط بحث حال حاضره و نه آینده.ثانیا برای سرمایه گذاری روی فناوری های جدید از جمله برقی،نیاز به سرمایه هنگفت هست و این سرمایه از فروش همین خودروهای بنزینی کنونی به دست میاد.ثالثا بجز برقی سازی جایگزین پاک و تجدیدپذیری بنام هیدروژن وجود داره که تویوتا،هوندا،هیوندای و بنز بصورت جدی دارن روش کار میکنن و همین الانشم خودروهای هیدروزنی کاربردی به فروش میرسن و قطعا آینده بهتری از برقیا دارن یا حداقل در یه سطح خواهند بود.چون نه تنها روش سلولهای سوختی وجود داره بلکه میتونن موتورهای درون سوز هیدروژنی بسازن که خیی از مشکلات برقیا از جمله وزن سنگین و کاهش عملکرد و مدت زمان شارژ باتری ها رو نداره
محمد
۱۹ دی ۱۴۰۰هیدروژن جایگزین برق نیست، سلول سوختی کارش شارژ کردن باتری برای موتورهای الکتریکی است.
باید دید مثلا یک مخزن هیدروژن در کنار سلول سوختی (موتور هیدروژنی) مربوطه مثلا در ابعاد ۱ مترمکعب بیشتر انرژی نگهداری میکند یا ۱ مترمکعب باتری.
وگرنه اینطور نیست که ماشینهای هیدروژنی موتوری داشته باشند که هیدروژن بسوزاند (احتراق هیدروژن نداریم) بلکه آنچه هست سلول سوختی است که برق تولید میکند (سوختن در اینجا به معنی ترکیب با اکسیژن است)
و این انرژی الکتریکی موتورهای الکتریکی را به چرخش در میآورد که با ماشینهای برقی مشترک هستند و از لحاظ تکنولوژی فیزیک موتور هم با سایر موتورهای الکتریکی چرخ گوشت و آبمیوه گیری و … تفاوت چندانی ندارند.
احمدعلی
۱۹ دی ۱۴۰۰در جواب به محمد.دو نوع خودروی هیدروژنی داریم.یکی سلول سوختی(Fuel Cell) که در میرای به کار رفته و یکیم موتورهای درون سوز هیدروژنی که برخلاف گفته شما،سالهاست خیلی از موسسات تحقیقاتی و صنعتی دارن توسعه میدن(بیشتر در ژاپن) همین پارسال(میلادی) یه تویوتا کرولای درون سوز هیدروژنی در مسابقات شرکت کرد در ژاپن بعنوان نمونه عملیاتی.حدود دوسه ماه پیشم هم چندتا شرکت ژاپنی از جمله تویوتا و هوندا یه کنسرسیوم تشکیل دادن برای توسعه و وارد بازار کردن خودروهای با پیشرانه درون سوز هیدروژنی.ضمنا همون سلول سوختی هم چیزی که شما گفتید نیست.در این خودروها مثل خودروهای برقی موتور برقی وجود داره ولی بجای باتری از سلول سوختی هیدروژن استفاده میکنن که خیلی هم وزنش از باتری سبکتره.البته خودروهای برقی-هیدروژنی(FCEV) هم وجود داره که همون مدنظر شماست و فقط یه باتری کوچیک دارن عمدتا بصورت کمکی برای دخیره انرژی ترمز و اینجور موارد.دقیقا مثل نقش باتری در هیبریدی ها که یه نقش کمکیه و نه اصلی
8797
۱۹ دی ۱۴۰۰آقای احمد علی تا جایی که ما می دونیم بنز از هیدروژن استفاده نمی کنه
احمدعلی
۱۹ دی ۱۴۰۰ضمنا آمریکاییا بیشتر تبلیغ میکنن و اهل هیاهو و بزرگ نمایین تا کار جدی و واقعی.مثلا جنرال موتورز اینقدر دم از رهبری خودروهای برقی و حمل و نقل پایدار میزنه درحالیکه جایگاهش در این زمینه با توجه به امارهای فروشی که خودش ارائه داده کاملا مشخصه لااقل تویوتا کلی خودروهای هیبریدی به شدت کم مصرف میسازه.در زمینه فروش هم خودشو محدود کرده به بازار آمریکای شمالی و در چین با جوینت ونچرهایی که کمتر از پنجاه درصد در اختیار خودشه(سهم جنرال موتورز از بزرگارین جوینت ونچرش توی چین ۴۴ درصده).تو همون آمریکا هم که محدود شده به چندتا تراک بزرگ و شاسی بلند فول سایز و امسالم که جایگاه اولی رو به تویوتا واگذار کرد.تویوتایی که در بازار ژاپن،جنوب شرق آسیا،چین،خاور میانه،آفریقا،اروپا و آمریکای لاتین هم جایگاه محکم و قابل توجهی داره برخلاف جنرال موتورز.حالا کدومشون منابع و سرمایه بیشتری برای توسعه فناوریهای جدید داره؟
Aboalfazl demon
۱۹ دی ۱۴۰۰فقط ۳ تای اول
واقعا مثلث سیلورادو . رَم . F150
مثل مثلث کامارو . چلنجر . ماستنگ میمونه
Lamborghini
۱۹ دی ۱۴۰۰به به چه ماشین های خوبی همشون عالی هستن
اون سیویک تایپ آر زرد و تاکوما دل منو بردن
محمد امین
۱۹ دی ۱۴۰۰ژاپنی ها چه قدر توی لیست هستن….
فورد هم که پادشاهی میکنه
احمدعلی
۱۹ دی ۱۴۰۰معمولا به رتبه اول میگن پادشاهی میکنی نه سوم.شرکت فورد بعد از تویوتا و جنرال موتورز رتبه سوم فروش بود هرچند که سری اف بین خودروها اول باشه
محمد
۱۹ دی ۱۴۰۰اوف چه ماشینهای پر فروشی، همه گنده و گران قیمت.
انتظار داشتم هرچی پایینتر میام کرولا و کمری و … را ببینم.
R@m!n
۱۹ دی ۱۴۰۰بازگشت برندهای آمریکایی به چرخه رقابت تو 10 ساله گذشته واقعا قابل ستایشه. از زیر آوار مشکلات و بدشانسی ها به هر شکلی که بود هر چند با تلفات غم انگیز بیرون اومدن.
احمدعلی
۱۹ دی ۱۴۰۰واقعا خیلی کار بزرگی کردن که تو کشور خودشون به این جایگاه رسیدن.درحالیکه بازار آمریکا تنها بازار جدی جنرال موتورزه(جوینت ونچرهای چین رو درنظر نگرفتم چون کمتر از پنجاه درصدشون متعلق به جنرال موتورزه و شورولت بعنوان برند اصلی جایگاهی در چین نداره) و فورد هم بجز آمریکای شمالی و اروپا عملا بازار دیگه ای نداره.مقایسه کنید با تویوتا که در تمام دنیا سهم بازار جدی داره با گسترده ترین تنوع محصولات(دقیقا برخلاف جنرال موتورز و فورد که تنها سگمنت جدیشون چندتا وانت و شاسی بلند فول سایزه)
R@m!n
۱۹ دی ۱۴۰۰باشه حرص نخور شما تویوتا بهترینه.
Amir Machine
۱۹ دی ۱۴۰۰داداش خفه کردی خودتو، از کل کامنتهای این مطلب نصفش مال توئه
باشه آقا تویوتا پادشاه خودروسازی جهان، فورد و جنرال موتورز مزخرفترین خودروسازان دنیا، اصلا سگ از آمریکاییها ماشین نمیخره، خوبه؟ ول کن دیگه، هرکی یه چیزی گفته چهل خط براش جواب نوشتی
سیدمهران+میرابوالقاسمی
۱۹ دی ۱۴۰۰مزدا راعشقه
8797
۱۹ دی ۱۴۰۰مگه هوندا سیویک یک هاچ بک نبود
چرا اینجا سدان گفته شده
MOHAMMAD.n.r
۲۰ دی ۱۴۰۰هوندا سیویک نسخه های مختلفی داره
هاچبک و سدان و کوپه(نمیدونم هنوز کوپه تولید میشه یا نه)
مازیار
۱۹ دی ۱۴۰۰میشه لطفا یه نفر نمای جلوی اون کرولای مشکی رو
به فارسی ترجمه کنه؟
mm-yarlou
۱۹ دی ۱۴۰۰عکس آخر از رپتور عالی
البته من تویوتا کمری رو هم خیلی دوست دارم
samurai
۱۹ دی ۱۴۰۰چقدر اون مزدا زیباست
چقدر اون کمری عالیه
حالا شما با اونایی که کارت صدافرین میگیرن مقایسه کن ببین چقدر طرز تفکر فرق داره
آریامنش
۲۵ دی ۱۴۰۰سوبارو ،مزدا ، هوندا ، تویوتا و نیسان همگی در لیست پرفروش ترین هر سال قرار دارند ، این نشان دهنده بزرگی و پیشرفت ژاپنی ها در خاک رقیب دیرینه خود هستند که اکثریت درصد فروش را به خود اختصاص می دهند ، اما نه آلمانی ها و نه کره ای ها توانایی دستیابی به این میزان از فروش را نخواهند داشت
علی
۲۵ دی ۱۴۰۰اون پیکاپ های فورد مثل پراید ماست هرجای آمریکا بری هستن
اما در مورد فروش بالای ژاپنی ها به خاطر هزینه سرویس و نگهداریه که ژاپنی ها توی خاک امریکا بهترین هزینه سرویس و نگه داری رو دارن
یک کاربر
۲ بهمن ۱۴۰۰دلیل محبوبیت زیاد پیکاپ فورد چیه ؟