در این نوشتار مفصل و چند قسمتی میخواهیم پرفروشترین خودروی هر کمپانی معتبر خودروسازی را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. همراه ما باشید.
احتمالاً شما نیز در فکر این بودهاید که پرفروشترین خودروهای تاریخ هر خودروساز چه محصولی بوده است. یافتن برخی اطلاعات در این زمینه کار راحتی بود اما برخی نیز زمان برد. همچنین برخی نتایج به دست آمده سورپرایز کننده بودند و بسیاری از خودروهای پرفروش اسیر زمانه شده و از یادها رفتهاند. لیست خودروهایی که در ادامه مطالعه خواهید فرمود از کمترین میزان فروش تا بیشترین آنها مرتب شده است.
بوگاتی: تایپ ۵۷ (سال ۱۹۳۴ تا ۱۹۳۹)
میزان فروش: ۶۸۵ دستگاه
یکی از کمترین آمار فروش ثبت شده برای یک خودرو به بوگاتی تایپ ۵۷ تعلق دارد که البته به لطف سوار شدن بدنههای گوناگون روی شاسی شاهد تنوع بسیار بالای آن هستیم. از گرندتوررهای نرم گرفته تا رودسترهای جذاب و آتلانتیک الهام گرفته از هواپیما، تمامی مدلهای تایپ ۵۷ زیبا و خاص هستند. شاید با خود فکر کنید ویرون پرفروشترین خودروی بوگاتی محسوب میشود اما این خودرو در کل به تعداد ۴۵۰ دستگاه فروخته شد.
TVR: شیمارا (سال ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۳)
میزان فروش: ۶,۵۰۰ دستگاه
TVR شرکتی متخصص در زمینه تولید خودروهای اسپرت است و شیمارا را محصولی موفقیتآمیز میداند چراکه باعث شد سرمایه لازم برای تولید محصولات بعدی همچون سربرا و توسان به دست آید. تمامی نسخههای شیمارا از پیشرانه ۸ سیلندر روور استفاده میکنند. این خودرو در طول ۱۲ سال فروشی بیشتر از کل فروش محصولات TVR در ۲۵ سال قبل از آن داشت.
استون مارتین: DB7 (سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۰۴)
میزان فروش: ۶,۶۴۰ دستگاه
از DB7 به عنوان خودرویی که استون مارتین را نجات داد نام برده میشود. اگرچه این خودرو در عصر کنونی از مد افتاده و قدیمی به نظر میرسد اما نقشی حیاتی در احیای بریتانیاییها ایفا کرد. پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۲ لیتری سوپرشارژردار در نمونههای اولیه DB7 بکار رفت اما زمانی که پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶ لیتری فورد در مدلهای ونتیج نصب شد فروش این خودرو به حد بالایی رسید.
دتوماسو: پانترا (سال ۱۹۷۱ تا ۱۹۹۱)
میزان فروش: ۷,۲۶۰ دستگاه
برای خودرویی با چنین اسم جذاب، ظاهر و پرفورمنسی قابلتوجه، دتوماسو پانترا فروش چشمگیری داشته است. یکی از دلایل این کار را میتوان به حضور ۲۰ ساله در خط تولید و همچنین بهرهگیری از پیشرانه ۸ سیلندر فورد دانست. همین امر باعث شد پانترا به گزینهای محبوب در بازار خودروهای اسپرت آمریکا تبدیل شود.
مورگان: ۴/۴ (سال ۱۹۳۶ تاکنون)
میزان فروش: ۱۰,۵۰۰ دستگاه
شاید مجموع فروش مورگان 4/۴ تا به امروز رقم نسبتاً کمی باشد اما این خودروی اسپرت میتواند مدعی طولانیترین مدتزمان تولید در دنیای خودرو نیز شود. علاوه بر اینکه فروش ۴/۴ از تمامی محصولات مورگان بیشتر بوده بلکه به لطف ترکیب زیبایی از طراحی ظاهری، کاربردی بودن و پرفورمنس انتخاب محبوب خریداران است.
آلپین: A310 (سال ۱۹۷۱ تا ۱۹۸۴)
میزان فروش: ۱۱,۶۱۶ دستگاه
ظاهر نسبتاً عجیب آلپین A310 تأثیر منفی روی فروشش نداشت. مدلهای اولیه این خودرو با پیشرانه ۴ سیلندر تولید شدند اما نقطه عطف اصلی زمانی بود که پیشرانه ۶ سیلندر رنو روی آن نصب شد و باعث شد فروش آن بالا رفته و در مسابقات رالی نیز عناوین زیادی را کسب کند.
لامبورگینی: گالاردو (سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳)
میزان فروش: ۱۴,۰۲۲ دستگاه
خود لامبورگینی میگوید گالاردو کودکی در سبد محصولاتش بوده و قیمت ارزانتر آن سبب جلبتوجه شده است. این خودرو در طول ۹ سال تولید به خانه بیش از ۱۴ هزار نفر راه یافت. بهترین مدل تولیدی گالاردو را شاید بتوان مدل بالبونی دانست که نام آن از راننده تست مشهور لامبورگینی گرفته شده است.
فراری: ۴۳۰ (سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹)
میزان فروش: ۱۷,۴۹۹ دستگاه
فراری باید منحصربهفرد، کمیاب و جذاب باشد اما یکی از محصولاتش با نام ۴۳۰ به فروش حدود ۱۷۵۰۰ دستگاهی رسید. از این میان مدلهای اسپایدر، اسکودریا و 16M یکسوم سهم فروش کل را به خود اختصاص دادهاند. شاید ۴۳۰ پرفروشترین محصول فراری باشد اما از نظر پرفورمنس عملکرد بسیار خوبی داشته است و به همین دلیل میتوان دلیل محبوبیت آن را پیدا کرد.
لوتوس: الیزه (سال ۱۹۹۶ تاکنون)
میزان فروش: ۲۰ هزار دستگاه
لوتوس محصولات قابلتوجه زیادی تولید کرده اما الیزه بیش از سایر محصولات شایسته حضور در این لیست بوده است. این خودرو نه تنها لوتوس را از مشکلات مالی نجات داد بلکه نسل جدیدی از خودروهای اسپرت سبکوزن را به دنیا معرفی نمود. الیزه گل سرسبد هر آن چیزی است که لوتوس به خاطرش شناخته شده و به لطف دقت و عملکرد خود مورد تحسین قرار گرفته است. الیزه فقط بین سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ در آمریکا عرضه شد.
رولزرویس: سیلور شادو (سال ۱۹۶۵ تا ۱۹۸۰)
میزان فروش: ۲۹,۰۳۰ دستگاه
سیلور شادو با فروش بیش از ۲۹ هزار دستگاهی به یکی از عادیترین محصولات رولزرویس تبدیل شد. این خودرو در دهه ۶۰ میلادی و زمانی که انقلابی فرهنگی در حال رخ دادن بود عرضه شد و چنین امری میتوانست برای اکثر برندهای در معرض آسیب خطرناک باشد اما سیلور شادو سریعاً به محصول محبوب افراد مشهور بدل شد. میزان محبوبیت این خودرو به حدی بالا بود که حتی با تجربه دو بحران سوخت نیز فروش مناسب خود را حفظ کرد.
مازراتی: بای توربو (سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۴)
میزان فروش: ۳۶,۳۷۳ دستگاه
بای توربو معمولاً به عنوان محصول ساده و ارزانقیمت مازراتی شناخته میشود اما با فروش بالای خود توانست از فروپاشی نیزه سه شاخ ایتالیایی جلوگیری کند. مدلهای دو درب بای توربو زیباترین اعضای این خانواده هستند و مدلهای کانورتیبل نیز به تعداد کمتری تولید شدهاند اما نمیتوان فروش بالای سدان های چهار درب را نیز نادیده گرفت. این خودرو در تریم ۴۳۰ نیز پرفورمنس خوبی داشت.
بنتلی: کانتیننتال GT (سال ۲۰۰۳ تاکنون)
میزان فروش: ۶۶ هزار دستگاه
بنتلی تا قبل از کانتیننتال GT حدود ۸۰۰ دستگاه خودرو در سال تولید میکرد اما با تولید این کوپه جذاب به موفقیت زیادی دست یافت. در سال ۲۰۰۶ نسخه روباز کانتیننتال GT نیز تولید شد تا بر میزان فروش آن بیفزاید. نسل جدید محصول لوکس بنتلی در سال ۲۰۱۸ از راه رسید.
روور: ۸۰۰ (سال ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۹)
میزان فروش: ۳۱۷,۱۲۶ دستگاه
روور در زمان عرضه ۸۰۰ نیازمند سوددهی بود. محصول قبلی این برند یعنی SD1 اگرچه از طراحی هوشمندانهای سود میبرد اما مشکلات کیفیتی مانع موفقیت آن شد و بنابراین با عرضه ۸۰۰ درصدد جبران مافات آمد. شاید ۸۰۰ فاقد طراحی آوانگارد مدل پیشین بود اما خریداران به آن علاقه داشتند و بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه آن را خریدند.
ترایومف: هرالد (سال ۱۹۵۹ تا ۱۹۷۰)
میزان فروش: ۴۶۴,۲۳۸ دستگاه
ترایومف هرالد همان سالی که مینی معرفی شد پدیدار گشت و از شاسی جداگانه و پیشرانه برگرفته از محصولات آن موقع استفاده کرد. البته استایل تیز هرالد به همراه تولید مدلهای کوپه، استیشن و کانورتیبل باعث جلب نظر خریداران شد. بیشترین میزان فروش این خانواده به سدان ۱۲۰۰ تعلق داشت که سهم ۲۰۱۱۴۲ دستگاهی را به خود اختصاص داد. ترایومف آخرین نسخه هرالد را در ۱۹۸۴ تولید کرد. این نام هماکنون در اختیار بی ام و قرار دارد که همچنان آن را حفظ کرده است.
ام جی: ام جی بی (سال ۱۹۶۲ تا ۱۹۸۰)
میزان فروش: ۵۱۳,۲۷۲ دستگاه
برند ام جی شاید در سالهای اخیر دستبهدست شده باشد اما در روزهای درخشان تولید خودروهای اسپرت جزو نامهای بزرگ بود. همین امر را میتوان در میزان فروش ام جی بی مشاهده کرد. با فروش بیش از نیم میلیون دستگاهی، ام جی بی عنوان پرفروشترین خودروی اسپرت را برای چندین سال حفظ کرد و در آمریکا محبوبیت بالایی داشت. در حال حاضر نیز نسخههای زیادی از آن خریدوفروش میشوند. ام جی بی در سال ۱۹۸۰ بازنشسته شد اما فلسفه تولیدی آن تا سالها زنده بود و برای مثال مزدا از چنین فلسفهای برای تولید میاتا در سال ۱۹۸۹ استفاده کرد.
جگوار: XJ (سال ۱۹۶۸ تا ۲۰۱۹)
میزان فروش: ۱ میلیون دستگاه
جگوار XJ جزو قدیمیترین نامهای دنیای خودرو بوده است. نسل اول این خودرو از نظر افراد زیادی بهترین سدان دنیا بود و پیشرانه ۱۲ سیلندر ۵.۳ لیتری آن حرفهای زیادی برای گفتن داشت. فروش این خودرو در طول این سالها فراز و نشیبهای زیادی داشت و حتی مدل X300 با عمری کوتاه توانست به فروش حدود ۸۷ هزار دستگاه در عرض ۳ سال برسد. XJ پایان ناراحتکنندهای داشت و در جولای ۲۰۱۹ با بازار خداحافظی کرد. قرار بود نسل جدید این خودرو بهصورت تمام برقی تولید شود اما در لحظه آخر تولید آن لغو شد.
آلفارومئو: آلفاسود (سال ۱۹۷۲ تا ۱۹۸۹)
میزان فروش: ۱.۰۲ میلیون دستگاه
در دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی برخی خودروسازان به دنبال تکرار موفقیت فولکسواگن گلف و تولید هاچبکی دیفرانسیل جلو و جمعوجور بودند. یکی از این خودروها آلفاسود است که کیفیت ساخت پایین باعث شد خریداران زیادی منصرف شوند. البته در ادامه مدل قویتر ولوچه با قدرت ۹۵ اسب بخار و اسپرینت کوپه با پیشرانه ۱.۷ لیتری ۱۱۷ اسب بخاری تولید شدند. علیرغم تمامی مشکلات موجود، آلفاسود پرفروشترین خودروی تاریخ آلفارومئو محسوب میشود.
پورشه: ۹۱۱ (سال ۱۹۶۳ تاکنون)
میزان فروش: ۱.۱ میلیون دستگاه
یک پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۱ با رنگ سبز آیریش وجود دارد که نقطه عطف مهمی در تاریخ این خودرو محسوب میشود. در واقع خودروی یاد شده یک میلیونمین ۹۱۱ تولیدی پورشه بود. ژرمنها در سال ۲۰۱۷ به چنین رکوردی دست یافتند و از آن سال به بعد شاهد فروش حدود ۳۰ هزار دستگاهی در سال بودهایم. جذابیت اصلی ۹۱۱ به تواناییهای فوقالعاده و قابلیت استفاده روزمره مربوط میشود. نسل جدید ۹۱۱ که با کد ۹۹۲ شناخته میشود در سال ۲۰۱۹ راهی بازار شده است.
ساب: ۹۰۰ (سال ۱۹۷۸ تا ۱۹۹۸)
میزان فروش: ۱.۲ میلیون دستگاه
ساب بیشتر به خاطر طراحیهای منحصربهفرد خود شناخته میشود. این موضوع با معرفی خودروی ۹۰۰ مشهود شد. ۹۰۰ در سال ۱۹۷۸ راهی بازار گردید و به فروش بیش از ۹۰۰ هزار دستگاهی برای مدل اول و فروش ۲۷۳۵۶۸ دستگاهی برای نسل جدید سال ۱۹۹۳ رسید. ایمنی، فضای کابین زیاد و راحتی سواری جزو ویژگیهای شاخص این خودرو بودهاند. تقریباً ی چهارم کل فروش ۹۰۰ را مدلهای اسپرت توربو تشکیل میدهند.
تسلا: مدل ۳ (سال ۲۰۱۸ تاکنون)
میزان فروش: ۱.۴ میلیون دستگاه
برای سالهای طولانی مدل S پرفروشترین محصول تسلا محسوب میشد و فروش آن به حدود ۳۰۰ هزار دستگاه میرسید؛ اما عرضه خودروی ارزانتر و کوچکتر مدل ۳ همهچیز را تغییر داد. این خودرو قبلاً به فروش ۱ میلیون دستگاهی رسیده و تنها در سال ۲۰۲۰ توانسته به خانه ۴۴۰ هزار نفر راه یابد.
ادامه دارد…
BMW
۹ تیر ۱۴۰۲من زبونم جلوی این استوره ها لال هست چیزی ندارم کامن بزارم ولی به جارو برقی رو حساب نمی کنم
کرگدن باواریا
۹ تیر ۱۴۰۲واقعا متاسفم…
آقای جگوار ! مبارکت باشه ؛ ۲۰ سال xj زدی فروختی یه آبم روش حالا که به ما رسید همه چی خشکید؟؟ :)))))
ممد ژانگولر
۹ تیر ۱۴۰۲اون لاکردار دیتوماسو پانترا بدجوری دلبری میکنه . هنوزم شاخه
harry.potter
۹ تیر ۱۴۰۲مقاله عالی بود کلی خاطره ها زنده شد دمتون گرم
البته به جز این 👇🏿
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/06/tesla-model-3_2_0_0_0_0_0_7_1_0.webp
rasoul
۹ تیر ۱۴۰۲عکس پروفایلت زندگیه یادش بخیر جوون بودیم،متاسفانه تو ایران تفریحی جز فیلم و بازی نبود خلاصه جوونیمون با این چیزا گذشت هی دنیا چرا یه سری باید تو کشور های خوب با امکانات خوب باشن ما تو ایران عمرمون ……..
باز دم یه سری ه گرم حداقل چندتا فیلم و بازی خوب برای دوران ما ساختن
harry.potter
۹ تیر ۱۴۰۲💔❤️
M/D
۹ تیر ۱۴۰۲الان تسلای کبیر ظهور می کنه میگه :《نگاه کنید تسلای کبیر تو ۵ سال چقدر مدل ۳ فروخته.》
واقعا خیلی هاشون باعث نجات شرکت شان شدند
جذابترین هاشون از نظر من بنتلی و فراری و لامبو و ۹۱۱ و الیزه هست
تسلای مدل ۳ رو هم به خاطر قیمت خوب و آپشن هاش دوست داشتم ولی بعد اینکه فهمیدم که بعد تصادف اوراق میشه ازش اجتناب می کنم.
محمد
۱۰ تیر ۱۴۰۲به نظرم پیکان و پراید پر فروشترین ماشینهای تاریخ باشند،
امیرحسین پورکند
۹ تیر ۱۴۰۲پراید۴۰۵پیکان کجا رفت،اینجا ایرانه و اینا پرفروشهای ایرانه!!!!!
MehdiTurbo
۹ تیر ۱۴۰۲تنها خودرویی که تو این لیست ازش خوشم نیومد تسلاست
یعنی حیف اون ۹۱۱ که باید بعد از تسلا باشه
و عجیب ساب و خیلی خودروهای دیگه تو لیست پر فروشا بودن ولی ورشکست شدن خبری ازشون نیست
من همیشه عاشق خودروهای TVR بودم دوتا برندی که خیلی دوست دارم نیستند tvr و فیسکر
تو این لیست دتوماسو پانترا بد دلبری میکنه واقعا خاص زیبا
rasoul
۹ تیر ۱۴۰۲harry.potter عکس پروفایلت اشکمو دراورد جدی میگم دارم گریه میکنم یادش بخیر
mg rover
۲۷ تیر ۱۴۰۲اخ اخ اخ
من عاشق اون دموی خفن وفراموش نشدنی شم.
خدایا
23سال ازاون روزا گذشت!!!
تو جوونی خیلی زود پیرشدیم!!!
ARMAN سابق
۹ تیر ۱۴۰۲شاید مجموع فروش مورگان ۴/۴ تا به امروز رقم نسبتاً کمی باشد اما این خودروی اسپرت میتواند مدعی طولانیترین مدتزمان تولید در دنیای خودرو نیز شود.
قدیمی ترین ماشینی که هنوز تولید میشه تاهو هستش از سال 1932 ( اگه دوستان بهشون بر نمی خوره )
ابراهیم
۹ تیر ۱۴۰۲فک کنم پراید یادشون رفته بنویسن
M/D
۹ تیر ۱۴۰۲می دونی چرا نیاورند
چون فورد محصول های پرفروش تری از فورد فستیوا(مزدا ۱۲۱،کیا پراید،سایپا۱۱۱ یا هرچی دیگه)هم داشت
خخخ
۹ تیر ۱۴۰۲بنازم تسلا
از پورشه بیشتر فروش داشته
مرتضی علی وحیدی
۱۱ تیر ۱۴۰۲همه طرفدار های تسلا اینجورین
خخخ تو مطالب اوراق شدن تسلا کجا بودی؟
تو مطالب بیشترین برند هایی که اشتباه داشتن کجا بودی؟
خخخ
۱۲ تیر ۱۴۰۲من همیشه گفتم، مشکل برا ماشین پیش میاد
ولی اگه مهندسی آلمانی بی نقصه بهم بگو چرا از تسلا کم تر فروش داشته
ar-ma-n
۹ تیر ۱۴۰۲چقد زیبا همشون باشکوه هست ممنون بابت مطلب زیبا و اینجور مطلب ها خیلی هم بار فنی و زیبای و یادگیری های خوب داره ممنون آقا شاهین .
شاهین
۹ تیر ۱۴۰۲سلامت باشید انجام وظیفه هستش.
ar-ma-n
۹ تیر ۱۴۰۲جدا از این هم برند و مدل های شناخته شده همیشه برند های نو ظهور و ناشناخته یا اینک بخاطر مشکلاتی ورشکست شدن و… بجز ( تسلا) برام جذاب بودن بخصوص طراحی هاشون مثل TVR و آلپین و دتوماسو و…
ar-ma-n
۹ تیر ۱۴۰۲اصلاح میکنم جمله منظورم برند( دتوماسو )هستش پوزش
🙏🏻🙏🏻
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۹ تیر ۱۴۰۲من اصلاح کردم
ar-ma-n
۱۰ تیر ۱۴۰۲تشکر ممنون آقا اشتری ببخشید 🙏🏻🙏🏻🙏🏻❤❤❤🌹🌹🌹
Arshia m3csl
۹ تیر ۱۴۰۲فقط ۹۱۱😍👌🏽 حرف نداره عشقه تو بی ام و ها هم فکر کنم پر فروش ترین مدل سری ۳ باشه و تو بنز پرفروش ترین کلاس e باشه فکر کنم ائودی هم پرفروش ترینش a3 فکر کنم باشه
مهران
۹ تیر ۱۴۰۲سلام مطالبتون غیر کارشناسی و از روی مطالب خارجی ترجمه شده است .جای فولکس قورباغه ای که رکورد دار پر فروشترین ماشین بود خالیه .یا وانت آمریکایی که پنجاه میلیون دستگاه آن .و پراید
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۹ تیر ۱۴۰۲مطلب چند قسمتی هست دوست عزیز
بخش های دوم و سوم هم داره که طی روزهای آینده منتشر خواهد شد
*ALI*
۱۰ تیر ۱۴۰۲اون لامبورگینی و فراری رو خیلی دوست دارم و بیشتر به خاطر ظاهرشون
دیمن
۱۰ تیر ۱۴۰۲آقای اشتری عزیز، حداقل فورد موستانگ رو تولیست میگذاشتی، جاش واقعا خالیه
Yasin
۱۰ تیر ۱۴۰۲تویوتا کرولا با 50 میلیون فروش پرفروشترین خودروی تاریخ
OldBoy
۱۰ تیر ۱۴۰۲فک کنم پرفروش ترین لامبورگینی، هوراکان باشه که دو ماه پیش از ۲۰ هزار دستگاه فراتر رفت