در این نوشتار مفصل و چند قسمتی میخواهیم پرفروشترین خودروی هر کمپانی معتبر خودروسازی را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. همراه ما باشید.
احتمالاً شما نیز در فکر این بودهاید که پرفروشترین خودروهای تاریخ هر خودروساز چه محصولی بوده است. یافتن برخی اطلاعات در این زمینه کار راحتی بود اما برخی نیز زمان برد. همچنین برخی نتایج به دست آمده سورپرایز کننده بودند و بسیاری از خودروهای پرفروش اسیر زمانه شده و از یادها رفتهاند. لیست خودروهایی که در ادامه مطالعه خواهید فرمود از کمترین میزان فروش تا بیشترین آنها مرتب شده است.
همچنین بخوانید: پرفروشترین خودروهای تاریخ کمپانیهای مشهور دنیا (قسمت اول)
لانچیا: اپسیلون (سال ۱۹۹۶ تاکنون)
میزان فروش: ۱.۷ میلیون دستگاه
لانچیا نامی است که دیگر در اکثر کشورها به فراموشی سپرده شده اما خودروی اپسیلون همچنان پرفروشترین خودروی تاریخش به شمار میرود. متأسفانه طراحی نه چندان جالب و مهندسی سطح پایین باعث تولید یک هاچبک کوچک و عجیب شده است. دو نسل اول اپسیلون طراحیهای مشابهی داشتهاند و نسل فعلی نیز به زودی بازنشسته خواهد شد. البته میترسیم لانچیا هم به همراه همین خودرو راهی موزه شود…
کرایسلر: نیوپورت (سال ۱۹۶۱ تا ۱۹۸۱)
میزان فروش: ۱.۹ میلیون دستگاه
نیوپورت شاید اولین خودرویی نباشد که با فکر کردن به کرایسلر در ذهن شما نقش ببندد اما پرفروشترین خودروی این شرکت محسوب میشود. نیوپورت به دو صورت سدان و استیشن و به مدت ۲۰ سال عرضه شد. از نظر طراحی باید گفت نمونههای تولیدی در اواسط دهه ۶۰ میلادی زیباترین بودند درحالیکه نسخههای تولیدی دهه ۸۰ میلادی تعریف چندانی نداشتند و افت فاحش میزان فروش نیز چنین چیزی را نشان میداد.
اسمارت: فورتو (سال ۱۹۹۸ تاکنون)
میزان فروش: ۲ میلیون دستگاه
همانند بسیاری از خودروهای ساختارشکن، اسمارت فورتو نیز مسیر سختی را تا رسیدن به خط تولید پیمود. شرکت سواچ در ابتدا با فولکسواگن قرارداد همکاری بست اما ژرمنها کنار کشیدند و در ادامه ایده استفاده از پیشرانه برقی و هیبریدی رد شد. در نهایت فورتو با پیشرانه ۳ سیلندر ۵۹۹ سیسی بنزینی و توانایی پارک در فضاهای بسیار کوچک تولید شد. این خودرو که طول ۲.۵ متری داشت توانست به فروش بیش از ۲ میلیون دستگاهی برسد.
لندروور: دیفندر (سال ۱۹۴۸ تا ۲۰۱۶)
میزان فروش: ۲.۰۶ میلیون دستگاه
لندروور دیفندر در طول ۶۷ سال تولید تغییرات زیادی داشته اما فلسفه اصلی آن تغییری نکرده است. هدف لندروور تولید خودرویی ساده، خشن و با توانایی زیاد در عبور از مسیرهای سخت بوده است. دیفندر با پیشرانهها و آپشن های گوناگونی عرضه شده اما آنها یک هدف را دنبال کردهاند یعنی همهجارو بودن! تولید دیفندر در سال ۲۰۱۶ متوقف شد اما نسل جدید آن سال ۲۰۱۹ پدیدار گشت و البته بازخوردهای مثبتی نیز دریافت نمود.
ساترن: سری S (سال ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۲)
میزان فروش: ۲.۲۱ میلیون دستگاه
ساترن سری S بخشی از خانواده جنرال موتورز بود که به خاطر پوزه عجیب خود شناخته میشد. پیشرانه ۱.۹ لیتری نسل اول سری S جزو ویژگیهای عادی این خودرو بود اما آنچه واقعاً باعث تمایز شده بود پانلهای پلاستیکی بدنه و شاسی فریم فضایی بود. ساترن همچنین ۴۵۰ نمونه فرمان راست این خودرو را برای اداره پست آمریکا تولید کرد. این برند در سال ۲۰۱۰ و پس از بحران اقتصادی رخ داده برای همیشه بازنشسته شد.
لینکلن: تاون کار (سال ۱۹۸۱ تا ۲۰۱۱)
میزان فروش: ۲.۴۵ میلیون دستگاه
میزان توجه فورد به لینکلن با تصمیم به استفاده از نام تاون کار مشخص شد. لینکلن به لطف ابعاد بزرگ تاون کار و کابینی پر از تجهیزات زنده ماند. برخی مدلهای اولیه حتی به داشبورد دیجیتال و سیستم ورود با صفحهکلید مجهز بودند هرچند در مدلهای بعدی از طراحی محافظهکارتری استفاده شد. تاون کار همچنین در نسخههای لیموزین موردعلاقه توریستها نیز تولید شده بود.
هولدن: کومودور (سال ۱۹۷۸ تا ۲۰۱۸)
میزان فروش: ۲.۵ میلیون دستگاه
هولدن خودروسازی استرالیایی است که تا همین اواخر نیز نیازهای داخلی را تأمین میکرد. کومودور همواره بر پایه پلتفرمهای جنرال موتورز تولید شد اما از استایل و پیشرانههای خاص خود سود برد. در دل برخی مدلهای کومودور پیشرانههای ۸ سیلندر پرقدرت قرار گرفته است. با پایان تولید داخلی کومودور در سال ۲۰۱۷ پنجمین نسلش یک سال بعد معرفی شد. این خودرو از ابعاد کوچکتر و طراحی دیفرانسیل جلو برخوردار بود و بر اساس اوپل اینسیگنیا و در آلمان تولید شد. واکنشها به این نسل کومودور خوب نبود و تولیدش در همان سال متوقف شد. خود هولدن نیز در سال ۲۰۲۱ با بازار وداع کرد.
دوج: کورونت (سال ۱۹۴۹ تا ۱۹۷۶)
میزان فروش: ۲.۵ میلیون دستگاه
دوج کورونت همیشه از استایل منحصربهفرد سود میبرد و این موضوع به ویژه در نسل چهارم تولیدی بین سالهای ۱۹۵۷ تا ۱۹۵۹ مشهود بود. خریداران میتوانستند نسخههای سدان، کوپه و کانورتیبل را خریداری کنند. در طول ۲۷ سال تولید کورونت تعداد ۲.۵ میلیون دستگاه از آن به فروش رسید.
ولوو: ۲۰۰ (سال ۱۹۷۴ تا ۱۹۹۳)
میزان فروش: ۲.۸۶ میلیون دستگاه
اگر یک خودروساز به خاطر یک خودرو شناخته شود آن برند ولوو و خودرو نیز ۲۰۰ خواهد بود. برخلاف طراحی مربعی شکل، ولوو بیش از ۲.۸ میلیون دستگاه از سری ۲۰۰ را در طول ۱۹ سال به فروش رساند. اگر خواهان مدلی لوکستر بودید 262C کوپه با سقف وینیل و پیشرانه ۶ سیلندر در دسترس بود. این مدل به فروش ۵۶۲۲ دستگاهی رسید.
لکسوس: RX (سال ۱۹۹۸ تاکنون)
میزان فروش: ۲.۹ میلیون دستگاه
RX طول عمر بیشتری نسبت به بسیاری از رقبای لوکس و بزرگ خود دارد. این خودرو بهصورت هیبریدی نیز تولید میشود، مدلی که حدود یکسوم کل فروش محصولات هیبریدی لکسوس در یک سال را به خود اختصاص داده است و در آمریکا نیز محبوبیت بالایی دارد به گونهای که سالانه بیش از ۱۰۰ هزار دستگاه از آن راهی خانه خریداران میشوند.
مرکوری: گرند مارکیس (سال ۱۹۷۵ تا ۲۰۱۱)
میزان فروش: ۲.۹۶ میلیون دستگاه
گرند مارکیس به دنبال حضور پررنگ در بازار خودروهای میان سایز آمریکا بود و رقیب خودرویی همچون بیوک لسابر به شمار میرفت. خودروی یاد شده بهصورت سدان و کوپه عرضه شد و پیشرانه ۸ سیلندر جزو جداناپذیر هویت آن بود. متأسفانه استایل خودرو رفتهرفته وضعیت بدی پیدا کرد و نهایتاً در سال ۲۰۱۱ سدانی گرد و ساده را شاهد بودیم. برند مرکوری هم با گرند مارکیس به خاطرهها پیوست.
جیپ: رانگلر (سال ۱۹۸۷ تاکنون)
میزان فروش: ۳.۲ میلیون دستگاه
رانگلر از نظر میزان فروش رقابت سختی با چروکی دارد. این خودرو در سال ۱۹۸۷ جایگزین CJ شد و به موفقیت زیادی دست یافت که دلیل آن سادگی، تواناییهای آفرود فوقالعاده و بدنهای روباز است. نسل جدید رانگلر در سال ۲۰۱۸ راهی بازار شد و دوباره از نظر فروش عملکرد خوبی داشت.
پلیموث: فیوری (سال ۱۹۵۶ تا ۱۹۷۸)
میزان فروش: ۳.۶۸ میلیون دستگاه
این خودرو در ابتدا به عنوان نسخهای از Belvedere تولید شد اما اواخر دهه ۵۰ میلادی هویت خاص خودش را یافت. فروش این خودرو به لطف وجود مدلهای سدان، استیشن، کوپه و کانورتیبل بالا بود و همین موفقیت در دهه ۶۰ میلادی نیز ادامه یافت. در خلال آخرین نسل تولیدی یعنی نسل هفتم، پلیموث فیوری به خودرویی میان سایز تبدیل شده بود و این جزو نشانههای بازنشستگیاش بود. خود برند پلیموث نیز در سال ۲۰۰۱ برای همیشه بازنشسته شد.
سیتروئن: 2CV (سال ۱۹۴۸ تا ۱۹۹۰)
میزان فروش: ۳.۹ میلیون دستگاه
این خودرو فاقد هرگونه پیچیدگی بود و به همین خاطر از استقبال زیادی برخوردار شد. پروژه تولید 2CV در خلال جنگ جهانی دوم از دید اشغالگران آلمانی در فرانسه پنهان ماند و سپس در سال ۱۹۴۸ معرفی شد. سیتروئن تنها ۶۷۲ دستگاه از این خودرو را در بریتانیا تولید کرد و بخش اعظم آن در فرانسه و سپس در پرتغال تولید شد.
کادیلاک: دویل (سال ۱۹۵۹ تا ۲۰۰۵)
میزان فروش: ۳.۹ میلیون دستگاه
دویل در ابتدا به عنوان یک تریم برای سایر محصولات کادیلاک معرفی شد اما در ادامه به خودرویی ویژه با استایل منحصربهفرد تبدیل گشت. اگرچه ابعاد دویل چیز دیگری میگفت اما همیشه هدف کادیلاک ارائه محصولی شهری بود. شایان ذکر است تمامی نسخههای دویل در بازار آمریکا به فروش رفتند.
هندوستان: آمباسادور (سال ۱۹۵۸ تا ۲۰۱۴)
میزان فروش: ۴ میلیون دستگاه
یک طراحی از مد افتاده بریتانیایی را راهی هندوستان کنید، یعنی جایی که نیازمند حملونقل ارزان و ساده هستند؛ و اینگونه است که هندوستان آمباسادور متولد میشود. این خودرو که در واقع موریس آکسفورد سری ۳ بوده هنوز هم در خیابانهای هند دیده میشود. قوای محرکه ساده به معنی کارکرد بالا و هزینههای کم است. برخی نمونههای آمباسادور حتی در دهه ۹۰ میلادی و قبل از وضع قوانین آلایندگی جدید به بریتانیا نیز صادر شدند.
پونتیاک: گرند ای ام (سال ۱۹۷۳ تا ۲۰۰۶)
میزان فروش: ۴ میلیون دستگاه
گرند ای ام شاید به اندازه ترنس ای ام جذاب و پرسروصدا نبود اما با فروش بالای خود پونتیاک را در بازار حفظ کرد. این خودرو در طول ۳۳ سال عرضه به فروش ۴ میلیون دستگاهی رسید. اگرچه نمونههای اولیه این خودرو از پیشرانه حجیم همچون ۸ سیلندر ۷.۵ لیتری استفاده میکردند اما نسخههای پایانی به پیشران ۴ سیلندر ۲.۲ لیتری مجهز شدند. خود پونتیاک هم قربانی بحران اقتصادی سال ۲۰۱۰ شد.
مزدا: ۳ (سال ۲۰۰۳ تاکنون)
میزان فروش: ۴.۲ میلیون دستگاه
شاید شهرت اصلی مزدا به خاطر تولید یکی از محبوبترین خودروهای اسپرت دنیا یعنی میاتا باشد اما پرفروشترین محصول تاریخ این برند مزدا ۳ است. مزدا ۳ جایگزین ۳۲۳ بوده و با استایل جذاب و شاسی برگرفته از فورد فوکوس توانست جزو بهترینهای کلاس خود باشد. مزدا ۳ همواره فروش بالایی داشته و ۴ برابر بیشتر از میاتا فروخته شده است. نسل جدید این خودرو اخیراً راهی اکثر بازارهای جهانی شده است.
نیسان: قشقایی (سال ۲۰۰۶ تاکنون)
میزان فروش: ۴.۲ میلیون دستگاه
چندین محصول نیسان به فروش چند میلیون دستگاهی رسیدهاند اما قشقایی که در آمریکا با نام روگ اسپرت شناخته میشود پرفروشترین خودروی تاریخ ژاپنیهاست. این رکورد زمانی احساسبرانگیز میشود که بدانیم قشقایی در سال ۲۰۰۶ به بازار عرضه شده اما از همان زمان تاکنون محبوبیت فراوانی کسب کرده است.
سوبارو: لگاسی (سال ۱۹۸۸ تاکنون)
میزان فروش: ۴.۸ میلیون دستگاه
سوبارو ایمپرزا به خاطر سواری برگرفته از رالی شناخته میشود و طرفداران زیادی هم دارد اما لگاسی پرفروشترین خودروی این برند است. نسخههای سدان و استیشن این خودرو طرفداران زیادی داشتهاند و هرساله حدود ۳۰۰ هزار نفر جذب این مدل میشوند.
ادامه دارد…
Arsam
۱۰ تیر ۱۴۰۲لطفا یه مقاله راجع به پونتیاک و ماشین های فوق العادهش بسازید خیلی جالب خواهد بود
NAVID۰۰۹۸
۱۰ تیر ۱۴۰۲اومدم از ژاپنیها و لکسوس RX تعریف تمجید کنم ، دیدم نامردیه وقتی جایی این همه آمریکایی ناب دارند دلربایی میکنند !
یه لحظه فقط برگردید به اون سالهایی که پلیموث فرمانروایی میکرد در آمریکا و فیوری عجب جوهر نابی هست با کِشیدگیه کِشتی تایتانیک و سقفی به بُلَندایه آسمان ❤ بَهههههههه بَه .
Python
۱۱ تیر ۱۴۰۲اینجا یه اسم ایرانی داریم به اسم نیسان قشقایی
مزدا ۳وژیان خاطره انگیز ایرانی ها هم موجود بود
شاهرخ
۱۰ تیر ۱۴۰۲هوادن عجب چیزیه
R/T
۱۰ تیر ۱۴۰۲دقیقا ظاهرش به دلم نشسته
JaMsHiD
۱۰ تیر ۱۴۰۲اسکرین شات گرفتم ،
موقعی که خودرو های هیدروژنی و سوخت های پاک و بیو دیزل و الکل و …. اومد و با برقی ها رقابت کنه ، فروش تسلا کمتر از صد هزار تا میشه
خیلی تسلا شانس بیاره با اون قیافه وزغ مانندش تهش یک میلیون تو اون شرایط
M/D
۱۰ تیر ۱۴۰۲حیف بعضی از این شرکت ها مثل پونتیاک و ساترن به تاریخ پیوستند
بعضی از این ماشین ها هم برای ما خاطرات درست کردند مثل ژیان و مزدا ۳ و…
و جذابترین هاشون از نظر من
ژیان معروف به چپ نکن (الان ماکروویو که مدعی ایمنی کامل است همچین آپشنی نداره)
مزدا ۳، قشقایی،رانگلر، RXده میلیاردی،پلیموث،کادیلاک،ولوو و دیفندر
R/T
۱۰ تیر ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/06/38-plymouth_fury_1_0_1_0_0_0_0_0_7_1_0.webp
گنگ میباره ازش
R/T
۱۰ تیر ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/06/40-citroen_2cv_1_0_1_0_0_0_0_0_7_1_0.webp
سلطانی که چپ نمیکرد
Tesla
۱۰ تیر ۱۴۰۲چه جالب ! تسلا کبیر تا پایان سال جاری : بالغ بر ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه مدل y میفروشه ، اگه تا ۵ سال دیگه هم سالی همینقدر مدل y بفروشه ( که قطعا هر سال فروشس نسبت به سال پیش بیشتر میشه ) در پایان سال ۲۰۲۸ بیش از ۶ میلیون دستگاه مدل y کبیر فروخته !! آماری که رتبه اول این لیست در عرض ۳۵ سال هم نتونسته هنوز بهش برسه ( عظمت ) 😍🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️💪
harry.potter
۱۰ تیر ۱۴۰۲من عصبانی نیستم
عصبانی نیستم
عصبانی نیستم
+نوید محمد زاده+
AMANTE
۱۰ تیر ۱۴۰۲من پیش بینی میکنم که تسلا تا سال 2028 بیشتر از 4 میلیون نسخه از مدل Y نمیتونه بفروشه.
از این اسکرین شات بگیر.
M/D
۱۰ تیر ۱۴۰۲دوست گل جناب تسلای کبیر
پژو از سال ۱۹۹۸ تا الان بیشتر از ۹ میلیون ۲۰۶ فروخته
تازه اگه ایران خودرو یکم دیگه ادامه میداد بیشتر هم میشد
اشکان
۱۱ تیر ۱۴۰۲405 رو یادت رفت
M/D
۱۰ تیر ۱۴۰۲دوست گرامی
پژو از سال ۱۹۹۸ تا الان ۹ میلیون ۲۰۶فروخته
تازه اگه ایران خودرو یکم دیگه ادامه میداد بیشتر هم می شد
Ali
۱۰ تیر ۱۴۰۲به این آمار میرسه چون اوراق میشه و مجبورن یکی دیگه بخرند!🤣🤣 والا من از صدای جارو برقی توی خونه کفری ام باز بیام سوار ماشین، همون صدا🤣😡😡😡 یه پراید داریم، با زوزه دور ۴۵۰۰ تاش هم حال میکنیم! فقط یه بار دوج منطقه آزاد رو توی شهرمون دیدم، بهش گفتم آروم گاز بده تا با صدای وی هشت و سوپر شارژش به ملکوت برسیم! حالا نمیدونم چرا دیسلایک دوست داری! احتمالات: یا بچه ای! یا میخوایی آمار محبوبیت برقی ها رو تو ایران بدونی! یا بچه ای و دیده نشدی و کودک درونت گیر کرده! یا چس مسئولی و دنبال آمار!🤔🤔
فرحان
۱۴ تیر ۱۴۰۲جناب تسلا لطفا از این سایت بروید کسی به شما توجه نمیکند امان از برقی فن ها
harry.potter
۱۰ تیر ۱۴۰۲ایران خودرو و سایپا اگه مشهور و قادر به ورود به این لیست بودن
امانی به برند های دیگه نمی دادن😂
کشکه مگه سی ساله یه اتاق رو قالب بزنی
یواش از کنار قلبمون ردش می کنن💔😂
خخخ
۱۰ تیر ۱۴۰۲رخ پلیموثو
اصلا گاد
امین
۱۰ تیر ۱۴۰۲پس پراید چی شد؟
M/D
۱۰ تیر ۱۴۰۲دوست گرامی
فورد ماشین های پرفروش تری از فورد فستیوا(مزدا۱۲۱،کیا پراید،سایپا۱۱۱و هرچی دیگه) هم داره
امین
۱۰ تیر ۱۴۰۲تو ایران کم کمش چهار پنج میلیون پراید فروش رفته
Mohamad
۱۰ تیر ۱۴۰۲داداش فقط تو طهران ۴یا ۵میلیون فروش رفته😁
BMW
۱۰ تیر ۱۴۰۲همه یکی بهتر از دیگری چیزی نمیشه به این ها گفت
Kamy
۱۰ تیر ۱۴۰۲یادمه زمانی که نیسان روگ معرفی شده بود نیسان واسه بازار ایران اسم قشقایی رو واسش انتخاب کرد که توی تلویزیون ملی هم جوری این موضوعو مطرح کردن و با افتخار گفتنش که انگار خودشون همچین ماشینی رو ساختن
هعی روزگار ..
M/D
۱۰ تیر ۱۴۰۲تو بازار های اروپا هم اسم قشقایی داره
یادمه یه بار سوار نیسان قشقایی ۲۰۱۸ شدم
عجب چیزی بود واقعا خفن بود
نسبت به اون چیزایی که قبلا دیده بودم
Mehran Mirabolghasemi
۱۰ تیر ۱۴۰۲مزدا عشقه
*ALI*
۱۰ تیر ۱۴۰۲دوج کورونت چه قدر قشنگ و چه ابهتی داره تازه با توجه به عکس معلومه پلیس هم بوده
مازيار
۱۰ تیر ۱۴۰۲ماشین پلیس تو اغلب فیلمهای کلاسیک هالیوود
درود
۱۰ تیر ۱۴۰۲مرکوری میلان مزدا 3 پونتیاک=🕋
سجاد
۱۰ تیر ۱۴۰۲با کیفیت ترین خودروی بازار آمریکا معرفی شد خبر اونم کار کنید. خوب میشد ماک… هم دوباره میومد حالا مونتاژ و.. پیشکش
ایران فرانسه
۱۰ تیر ۱۴۰۲همسایه مون تو امیرآباد تهران که بازیگر کم کاری هم بود یدونه از اون ولوو ها ولی سدان شو داشت وای نگم از کیفیت و نرمی که بعضی وقتا مارو سوار می کرد در مقایسه با سایر ماشین های اون زمان چی بود یادمه زیر برف های سنگین اون زمان تهران با نیش استارت روشن می شد رنگش هم آبی لاجوردی خوشرنگ همیشه ام تو کوچه پارک بود یادش بخیر
hks
۱۰ تیر ۱۴۰۲شاهین جان جای پیکان و پراید خالیه حتما کینه شتری گرفتن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! شاید هم یه روزی انتقام گرفتن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!چه غلطا
Blue
۱۰ تیر ۱۴۰۲من منتظر تویوتا و هوندا تو سه تای اول لیست بودم ، سوبارو و مزدا رو دیدم !!! دمشون گرم
ZED
۱۰ تیر ۱۴۰۲پس پارس ایرانخودرو کجاست؟!😂
F 12
۱۱ تیر ۱۴۰۲لیست ادامه داره . قسمتای بعد میان اونا هم .
فرحان
۱۴ تیر ۱۴۰۲فقط اون پلیموث🙂🇺🇸