در آخرین قسمت این نوشتار جذاب میخواهیم پرفروشترین خودروی هر کمپانی معتبر خودروسازی را خدمت شما عزیزان معرفی کنیم. همراه ما باشید.
احتمالاً شما نیز در فکر این بودهاید که پرفروشترین خودروهای تاریخ هر خودروساز چه محصولی بوده است. یافتن برخی اطلاعات در این زمینه کار راحتی بود اما برخی نیز زمان برد. همچنین برخی نتایج به دست آمده سورپرایز کننده بودند و بسیاری از خودروهای پرفروش اسیر زمانه شده و از یادها رفتهاند. لیست خودروهایی که در ادامه مطالعه خواهید فرمود از کمترین میزان فروش تا بیشترین آنها مرتب شده است.
همچنین بخوانید:
پرفروشترین خودروهای تاریخ کمپانیهای مشهور دنیا (قسمت اول)
پرفروشترین خودروهای تاریخ کمپانیهای مشهور دنیا (قسمت دوم)
سوزوکی: واگن R (سال ۱۹۹۳ تاکنون)
میزان فروش: ۵.۲ میلیون دستگاه
سوزوکی واگن R در خلال تولید خود همواره عنوان پرفروشترین خودروی ژاپن را به خود اختصاص داده و تا سال ۲۰۰۸ رکورد فروش ۳ میلیون دستگاه را ثبت کرده بود. دلیل اصلی چنین موفقیتی را باید به رعایت قوانین خودروهای Kei در ژاپن و ابعاد کوچک مربوط دانست. با ایجاد حداکثر فضای کابین و ابعاد بیرونی جمعوجور، واگن R فضای مناسبی را برای یک خانواده فراهم میکند. جدیدترین نسخههای این خودرو با قوای محرکه هیبریدی تولید میشوند تا بیش از پیش دوستدار محیطزیست باشند.
کیا: اسپورتیج (سال ۱۹۹۳ تاکنون)
میزان فروش: ۶ میلیون دستگاه
زمانی که اولین نسل اسپورتیج در سال ۱۹۹۳ عرضه شد آینده روشنی برای آن متصور نبودیم چراکه فروشش پایینتر از حد انتظار بود و کیفیت سواری و هندلینگ ضعیف نیز اوضاع را بدتر میکرد؛ اما پس از خرید کیا توسط هیوندای و عرضه دوباره اسپورتیج در سال ۲۰۰۴ این خودرو جان تازهای گرفت. اگرچه اسپورتیج در آن زمان طراحی زیبایی نداشت اما فروش خوبی را تجربه کرد و نهایتاً نسل بعدی آن بود که احیای کامل این خودرو را در پی داشت.
بیوک: لسابر (سال ۱۹۵۹ تا ۲۰۰۵)
میزان فروش: ۶ میلیون دستگاه
زمانی که بیوک اولین نسل این خودرو را در اواخر دهه ۵۰ میلادی عرضه کرد همه شاهد تولید رقیبی قابلاعتنا برای کادیلاک بودند. لسابر تا دهه ۶۰ میلادی جزو انتخابهای اول خریداران بود اما از دهه ۷۰ میلادی به بعد دوران افول لسابر شروع شد. در نهایت باید گفت محصول یاد شده توانست ۶ میلیون فروش را ثبت کرد که عملکرد بسیار خوبی است.
سئات: ایبیزا (سال ۱۹۸۴ تاکنون)
میزان فروش: ۶ میلیون دستگاه
سئات ایبیزا به لطف شرکت طراحان پورشه، کارمن و ایتال دیزاین در فرایند تولید با کلاس کاری بالایی تولید شد. همین امر باعث شد نسل اول ایبیزا به فروش ۱.۳ میلیون دستگاهی برسد و پس از آن بود که فولکسواگن سئات را خریداری کرد که دومین نسل ایبیزا بر اساس پلتفرم پولو تولید شد. ایبیزا از آن زمان به بعد موفقیتهای زیادی به دست آورد.
فیات: اونو (سال ۱۹۸۳ تا ۱۹۹۴)
میزان فروش: ۶.۲ میلیون دستگاه
با توجه به اینکه فیات اقدام به تولید خودروی خاطرهانگیز ۵۰۰ کرد و سپس نسخه مدرن شده آن را نیز روانه بازار نمود، حضور اونو در این لیست شاید سورپرایز کننده باشد. البته نباید این سوپرمینی جعبهای را دسته کم گرفت زیرا استقبال بسیاری زیادی از آن به عمل آمد. نام خودرو از برفپاککن تکی گرفته شده و نسخه توربو ie آن نیز جزو سریعترین خودروهای کلاس خود بوده است.
اشکودا: اوکتاویا (سال ۱۹۹۸ تاکنون)
میزان فروش: ۶.۳ میلیون دستگاه
چند سال پیش درباره اشکودا جوکهای زیادی میساختند اما این برند هماکنون وضعیت بسیار خوبی دارد. چکیها که زیر چتر حمایتی فولکسواگن روزگار میگذرانند بیش از ۶ میلیون دستگاه اوکتاویا را از زمان عرضه در سال ۱۹۹۸ تاکنون به دست مشتریان رساندهاند. اوکتاویا همچنان جزو محبوبترین خودروهای برخی کشورهای اروپایی بوده و همواره در لیست ۱۰ خودروی پرفروش قاره همیشهسبز حضور داشته است.
مینی: هاچبک (سال ۱۹۵۹ تاکنون)
میزان فروش: ۶.۴ میلیون دستگاه
نسلهای اول مینی با بدنهای دو درب و ساده فروش بیش از ۳.۷۵ میلیون دستگاهی داشتهاند. بی ام و با قبول ریسک احیای برند مینی در سال ۲۰۰۱ نسخهای مدرن از این خودروی کلاسیک را تولید کرد. قمار ژرمنها به خوبی جواب داد و این خودرو توانست بیش از ۲ میلیون مشتری جدید را جذب خود کند. هندلینگ چابک، فرمان تیز و ظاهری زیبا جزو فاکتورهای موفقیت مینی هاچبک بودهاند. مدل فیس لیفت مینی در سال ۲۰۱۸ راهی بازار شد و حالا نیز بریتانیاییها در حال تولید محصولات برقی هستند.
آئودی: A4 (سال ۱۹۹۸ تاکنون)
میزان فروش: ۶.۹ میلیون دستگاه
تصور سبد محصولات آئودی بدون A4 سخت است هرچند رقیب اصلی این خودرو یعنی بی ام و سری ۳ فروش بالاتری داشته است. با این وجود فروش A4 روزبهروز بیشتر شده و یکی از دلایل آن کیفیت خوب و گزینه سیستم چهار چرخ محرک بوده است.
میتسوبیشی: لنسر (سال ۱۹۷۳ تاکنون)
میزان فروش: ۷.۴ میلیون دستگاه
میتسوبیشی لنسر یکی از شناختهشدهترین خودروهای ژاپنی است که از دل رالی برآمده و مدلهای اوو آن عملکرد بسیار خوبی داشتهاند. البته نسخههای عادیتر این خودرو بخش اصلی فروش ۷.۴ میلیون دستگاهی آن را تشکیل دادهاند. لنسر اگرچه معمولاً بهصورت سدان دیده شده اما مدلهای هاچبک و استیشن آن نیز تولید شدهاند و تا به امروز در چین با موفقیت به فروش میرسند.
پژو: ۲۰۶ (سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۳)
میزان فروش: ۸.۴ میلیون دستگاه
۲۰۶ توانست موفقیت پژو ۲۰۵ را بهصورت بسیار پررنگتر تکرار کند. استایل جذاب و پیشرانههای کممصرف به همراه بدنههای ۳ و ۵ درب موجب جذب خریداران شدند. این خودرو همچنین بهصورت روباز و استیشن نیز تولید شده است. تمامی مدلهای ۲۰۶ محبوب بودهاند و اگرچه فروش آن در اروپا با عرضه ۲۰۷ در سال ۲۰۰۶ متوقف شد اما در کشورهایی همچون چین و آمریکای شمالی همچنان عرضه شد و به فروش بالایی دست یافت. این خودرو در کشور ما همچنان عرضه میشود…
مرسدس بنز: C کلاس (سال ۱۹۹۴ تاکنون)
میزان فروش: ۱۰.۲ میلیون دستگاه
اولین نسخه C کلاس کد W202 بر اساس شهرت مرسدس بنز ۱۹۰ تولید شد. این خودرو که به دنبال رقابت با بی ام و سری ۳ بود بیشتر روی راحتی تمرکز داشت تا هندلینگ و سواری اسپرت. همین موضوع جواب داد و تا به امروز نیز C کلاس رقابت تنگاتنگی با سری ۳ دارد و این میزان فروش در حالی ثبت شده که C کلاس حدود ۲۰ سال کمتر از باواریایی ها در بازار حضور داشته است. پنجمین نسل خودروی یاد شده اوایل سال ۲۰۲۱ معرفی شده است.
شورولت: مالیبو (سال ۱۹۶۴ تاکنون)
میزان فروش: ۱۰.۳ میلیون دستگاه
مالیبو همیشه به دنبال جذب خریداران خودروی میان سایز بوده و به مدت شش دهه در بازار آمریکا حضور داشته است. این خودرو در ابتدا با بهبودهای فنی برای رقابت در کلاس محصولات عضلانی تولید شد درحالیکه سالهای بعدی روی مصرف سوخت پایین تمرکز داشت. آخرین نسخه مالیبو با پیشرانه هیبریدی تولید شده و با خاتمه عرضه ایمپالا، مالیبو تنها سدان شورولت در بازار آمریکا محسوب میشود.
الدزموبیل: کاتلاس (سال ۱۹۶۱ تا ۱۹۹۹)
میزان فروش: ۱۱.۹ میلیون دستگاه
کاتلاس خاطرات زیادی را به یاد ۱۱.۹ میلیون خریدارش میآورد چراکه ظاهر زیبایی در نسلهای اولیه داشت. مدلهای بعدی پرفورمنس و هندلینگ خوبی داشتند هرچند طراحی آنها به پای نسلهای اول نمیرسید. کاتلاس ۱۹۶۱ همچنین به خاطر استفاده از پیشرانه ۸ سیلندر ۳.۵ لیتری تمام آلومینیومی مشهور شده بود. نشان الدزموبیل نیز در آوریل ۲۰۰۴ برای همیشه بازنشسته شد.
هیوندای: النترا (سال ۱۹۹۰ تاکنون)
میزان فروش: ۱۳.۷ میلیون دستگاه
اگر از سرسختترین طرفداران هیوندای پرسیده شود پرفروشترین خودروی تاریخ این برند چیست احتمالاً نام النترا به میان نخواهد آمد. بخشی از موفقیت این خودرو به ویژگیهای عامهپسند و همچنین هزینه پایین نگهداری و قابلیت اطمینان خوب مربوط میشود. هیوندای النترا در برخی بازارها با نام i40 نیز عرضه میشود.
بی ام و: سری ۳ (سال ۱۹۷۵ تاکنون)
میزان فروش: ۱۳.۷ میلیون دستگاه
سری ۳ تعریف کننده عصر خود یعنی دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی است. نسلهای مختلف سری ۳ تکامل یافتهاند و این تکامل کاملاً برنامهریزی شده بوده به گونهای که گاهی اوقات قدمهای روبهجلوی چشمگیری برداشته شده و گاهی اوقات هم تنها بهبودهای جزئی در آن رخ دادهاند. همین امر باعث شده است سری ۳ پیشتاز کلاس خود از نظر میزان فروش و جذابیت سواری باشد. هفتمین نسل این خودرو سال ۲۰۱۹ راهی بازار شد.
رنو: کلیو (سال ۱۹۹۱ تاکنون)
میزان فروش: ۱۵ میلیون دستگاه
بیش از ۱۵ میلیون کلیو تاکنون راهی خانهها شده است. این رکوردی بسیار خوب برای رنوست و داستان موفقیت کلیو در بازارهای گوناگون تکرار شده است. جذابیت ظاهری این خودرو باعث شده سوپرمینی فرانسویها همواره در لیستهای فروش رتبههای بالایی داشته باشد. پنجمین نسل کلیو سال ۲۰۱۹ راهی نمایشگاههای فروش شد.
لادا: ریوا (سال ۱۹۸۰ تا ۲۰۱۵)
میزان فروش: ۱۸ میلیون دستگاه
لادا ریوا که با نام واز ۲۱۰۵ و نووا نیز شناخته میشود طول عمر زیادی داشته است. بلوک شرق در دوران جنگ سرد نیازمند خودرویی ارزانقیمت و خشن بود تا بتواند در جادههای ضعیف دوام بیاورد و به همین خاطر ریوا تولید شد. البته نباید از این خودرو انتظار راحتی یا دینامیک سواری بالا را داشته باشید هرچند چنین چیزی اولویت ۱۸ میلیون خریدار آن نبوده است.
اوپل/واکسهال: کورسا (سال ۱۹۸۲ تاکنون)
میزان فروش: ۱۸.۶ میلیون دستگاه
نام کورسا اولین بار در سال ۱۹۸۲ و برای محصولی مختص بازارهای اروپایی استفاده شد. این خودرو در بریتانیا با نام نووا شناخته میشد و بین سالهای ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۳ به فروش بیش از ۵۰۰ هزار دستگاهی دست یافت. البته دومین نسل کورسا در بریتانیا با همین نام عرضه شد. از آن زمان به بعد بود که طرفداران کورسا روزبهروز بیشتر شدند تا این خودرو بتواند در لیست پرفروشها جایگاه خوبی داشته باشد.
هوندا: سیویک (سال ۱۹۷۲ تاکنون)
میزان فروش: ۲۰ میلیون دستگاه
سیویک از نظر طراحی باب میل همه افراد نبود اما همیشه ارزش بالایی در برابر مبلغ پرداختی داشت و از ویژگیهای بسیار خوب و پیشرانههای قابلاعتماد و کممصرف سود میبرد. مدلهای تایپ R سیویک عملکرد بسیار خوبی داشتند و نام این خودروی ژاپنی را بر سر زبانها انداختند. هوندا اخیراً اعلام کرد کارخانه خود در بریتانیا را که به تولید سیویک میپردازد تعطیل خواهد کرد.
فولکسواگن: گلف (سال ۱۹۷۴ تاکنون)
میزان فروش: ۳۵.۵ میلیون دستگاه
شاید بسیاری از افراد پرفروشترین خودروی فولکسواگن را بیتل بدانند اما این گلف است که با فروش ۳۵.۵ میلیون دستگاهی توانسته بیتل با فروش ۲۱.۵ میلیون دستگاه را پشت سر بگذارد. ژرمنها در سال ۲۰۱۳ سی میلیونمین دستگاه از گلف را تولید کردند. حالا میزان فروش این خودرو از ۳۵ میلیون دستگاه عبور کرده و به این ترتیب هر روز حدود ۲۰۰۰ هزار دستگاه از گلف تولید میشود. نسل جدید این خودرو سال ۲۰۲۰ رونمایی شده است.
فورد: سری F (سال ۱۹۸۴ تاکنون)
میزان فروش: ۴۳ میلیون دستگاه
آمریکای پس از جنگ بر اساس فورد سری F که در ابعاد و اشکال گوناگون تولید میشد شکل گرفته است. این خودرو محبوبترین محصول در آمریکا بوده و همواره پرفروشتر از مدلهای سواری کممصرفتر و راحتتر ظاهر شده است؛ اما جذابیت سری F در چیست؟ سادگی، خشونت ذاتی و قیمت مناسب باعث شده خریداران زیادی جذب آن شوند. نسل جدید F-150 در سال ۲۰۲۰ رونمایی شده است.
تویوتا: کرولا (سال ۱۹۶۶ تاکنون)
میزان فروش: ۴۶ میلیون دستگاه
با اختلافی قابلتوجه تویوتا کرولا پرفروشترین خودروی دنیاست، جایگاهی که تنها ۸ سال پس از تولید به دست آمد تا فولکسواگن بیتل را کنار زده و خود اول شود. کرولا پادشاه فروش خودرو در دنیاست و گزینه اول بسیاری از خریداران خودرو در بازارهای جهانی محسوب میشود. مدت تولید طولانی و شکلهای گوناگون باعث شدهاند جایگاه کرولا در سطح جهان حفظ شود. تویوتا در هر ۱۵ ثانیه یکی از این خودروها را تولید میکند. جدیدترین نسل کرولا که در سال ۲۰۱۹ عرضه شده جزو بهترین خودروهای هیبریدی محسوب میشود.
Rerace777
۱۲ تیر ۱۴۰۲یا خود خدا
تیراژ تولید ها رو ببین!!!!
بی ام و
۱۲ تیر ۱۴۰۲اصن پرام ریخت
هرچی میرفت جلوتر اعداد تصاعدی تر میشد
کسی باورش میشه ۱۲ملیون الدزموبیل فقط از یک مدلش ساخته؟
وی شدن این همه کاتلاس؟
چرا هیچ جا دیده نمیشه؟
۱۲ملیون دستکااااه…کم نیستا
Amiro
۱۳ تیر ۱۴۰۲تویوتا در هر ۱۵ ثانیه یکی از این خودروها را تولید میکند
و
رولزرویس کم ترین حالت 6ماه
که در اصل خودرو رو بیش از یک سال از زمان ثبت نام دستتون میرسه
فراری در این موضوع که اسمش خیلی بد در رفته رو در کم ترین حالت 18 ماه و بیشترین تا جایی که شنیدم 24ماه
یه جایی اگه اشتباه نکنم خواندم که شیرون یک سال ساختش طول میکشه ولی اینو مطعن نیستم فکر کنم تا تحویل منظورش بود اگه اطلاع دارین بگین تا ما هم آگاه باشیم ممنون 🧡🤌🙂🍀
M I D
۱۲ تیر ۱۴۰۲206 نصف فروشش رو مدیون ایرانه…🤣🤣🤣
F 122
۱۲ تیر ۱۴۰۲تنها ۲۰۶ که خوشم اومد ازش 🤣
https://d1gymyavdvyjgt.cloudfront.net/drive/images/made/drive/images/remote/https_ssl.caranddriving.com/f2/images/used/big/peug2062_750_500_70.jpg
کرگدن باواریا
۱۲ تیر ۱۴۰۲اصلش همینه آقا جلال 👏👏👏👏
فرشید همراهی
۱۳ تیر ۱۴۰۲: )
Roham
۱۴ تیر ۱۴۰۲جالب بود پژویی که بلد بود هندلینگی نسبتا خوبی مثل 405 و حتی 205 ارائه بده اینقدر تو حفظ تعادل 206 کوتاهی کرد!
امیر
۱۲ تیر ۱۴۰۲این خودرو در کشور ما همچنان عرضه میشود…
اقای احمد زاده این خودرو هنوزم توی برزیل عرضه میشه
حداقل شجاع باشید وبه جای … حرفتونو بزنید.
Kf
۱۲ تیر ۱۴۰۲داداش برزیل خط تولید بنز و بی ام و هم داره شما خودتو خسته نکن کوییک بنویس واسه سه سال بعد
شروین
۱۳ تیر ۱۴۰۲ببین چقدر نابودیم که باید با برزیل مقایسه بشیم😂
matin
۱۳ تیر ۱۴۰۲یه گدا تو برزیل حداقل یه لگد بزنه به درخت یه چی میوفته پایین که بخوره اخه اینجا همینم نیست😂
جدا از شوخی برزیل یکی از بزرگ ترین صادر کننده های قهوه هست
علی
۱۳ تیر ۱۴۰۲دوست عزیز برزیل جزو بیست اقتصاد برتر دنیاس.
محمد
۱۵ تیر ۱۴۰۲شروین نخود مغز برزیل۲۰ ساله که صنعتی شده و الان یکی از ابر قدرت های اقتصادی هست.
TRD PRO
۱۲ تیر ۱۴۰۲تویوتای مقدس
Tesla
۱۲ تیر ۱۴۰۲فعلا که تویوتا مقدس توسط مدل y کبیر تحقیر شده ، تسلا کبیر در گذشته نبوده ولی از این بعد بدون شک به همه محصولاتش تبدیل به پرفروش ترین های تاریخ میشن 🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️💪💪
M/D
۱۲ تیر ۱۴۰۲هر موقع که تسلا این آمار تویوتا رو رد کرد حرف بزن
ف.م
۱۲ تیر ۱۴۰۲وایسا بقیه برندها هم وارد برقی سازی بشن بعد تسلای کبیر تبدیل به تسلای صغیر میشه
Roham
۱۴ تیر ۱۴۰۲تسلا یه سایبرتراک نمیتونه رو کنه😅
فرحان
۱۴ تیر ۱۴۰۲تسلا تا دویست سال دیگه هم نمیتونه به این آمار دست پیدا کنه
محمد
۱۵ تیر ۱۴۰۲ایلان ماسک بهت چقدر داده که انقدر براش …؟
Mazda
۱۷ تیر ۱۴۰۲باز شروع کرد🤦
حسام
۱۲ تیر ۱۴۰۲دوتا از ماشینای این لیست داشتم یکی گلف نسل ۲ مدل 92 میلادی بینظیر بود و اون یکی 206 تیپ 1 فرانسوی مدل 80 الان درحال حاضر تیپ 5 مدل 97 دارم میتونم بگم مونتاژ ایران خودرو خیلی ضعیف تر و بی کیفیت تر از نمونه فرانسوی هست.
محمدرضا
۱۲ تیر ۱۴۰۲جایگاه النترا چقدر برام عجیب بود
اصلا فکر نمیکردم یه کره ای بین ۱۰تای اول باشه
Sad
۱۴ تیر ۱۴۰۲شما ظاهراً عنوان مقاله رو متوجه نشدی، گفته پرفروش ترین خودرو هر برند، نه پرفروش ترین خودرو های جهان!!
NotDoctor
۱۲ تیر ۱۴۰۲بنز پدر خودروسازی❤❤
کوشا
۱۲ تیر ۱۴۰۲<<<<<<<ماشینای آمریکایی قبل سال ۱۹۹۰😍
یجورین انگار اون موقع آمریکا جزو کره زمین نبوده و تو یه سیاره دیگه ساخته میشدن..
Shrek
۱۲ تیر ۱۴۰۲متاسفانه آمریکا خیلی افت کرده نسبت به رقبای
اون زمان آمریکا اصلا یه دنیایی بود
یک جهان رویایی واسه کسانی که میخواستم از سراسر جهان چند پله بهتر رشد و زندگی کنن
اختلاف اون زمان آمریکا با بقیه دنیا فرسنگ ها بود
اما الان …, تقریبا میشه گفت از اژدها ، کره جنوبی ،سنگاپور ، امارات ،کانادا و کلی کشور دیگه از لحاظ مدرنیته و بروز بودن عقب افتاده (هرچند هنوزم در بحث تکنولوژی جزو پیشتاز هاست)
شاید بگید آمریکا هنوزم جزو کشورهای واقعا خوبه، آره
ولی نه به نسبت چیزی که قبلاً بود
آمریکا اگر با سرعت رشد همون ۳۰ سال قبلش به پیشرفت ادامه میداد الان مریخ رو فتح کرده بود!
نه اینکه کل پیشرفت آمریکا توی ۳ دهه اخیر با پیشرفت کنونی چین تو ۵ سال برابره
این یه افت خیلی بزرگه
کلا کشور های ابرقدرت همیشه شروع و پایانی دارن و یا حتی اگر پایان هم نداشته باشم افت میکنن (مثل شوروی و امپراتوری بریتانیا یا حتی در زمان های بسیار دور امپراطوری پارس و یونان و روم)
قاسم
۱۸ تیر ۱۴۰۲بریتانیای کبیر هنوزم قدرتمنده
🇺🇸 Amir
۱۲ تیر ۱۴۰۲و ما هنوز در بند پرایدیم
محمدرضا
۱۲ تیر ۱۴۰۲گلف حق بیتل رو خورده🤣گلف توی ۱۰ نسل به این فروش رسید ولی بیتل تقریبا بدون تغییر باقی موند
M/D
۱۲ تیر ۱۴۰۲واقعا چیزی نمیتونم بگم
همشون عالی هستند
M/D
۱۲ تیر ۱۴۰۲انقدر پیکان پیکان کردید بالاخره یه ماشین شبیه پیکان ظاهر شد
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/07/62-lada_riva_1_0_1_0_0_0_0_0_7_1_0.webp
امیرحسین پورکند
۱۲ تیر ۱۴۰۲جای پراید خالیست!!!!!!!
*ALI*
۱۲ تیر ۱۴۰۲فقط پژو 206 خودمونو عشقه با اون مرسدس بنز بعدیش که خرید و فروشش هنوز ادامه داره اون 206 که گفتم از سال ۱۹۹۸ تا ۲۰۱۳ بوده ولی همچنان داره تو کشور ما تولید میشه و هنوز هم هست واقعا یکمی بده که ماشین های مدل قدیمی هنوز دارن تو کشور ما تولید میشن
M.L.D
۱۲ تیر ۱۴۰۲تسلا الان بیا تویوتا رو شکست بده
Tesla
۱۲ تیر ۱۴۰۲داش شکستش نداده بلکه تحقیرش کرده !! 🤣🤣 ، در عرض ۶ ماه چنان راوفور و کرولا ۲۰ هزار دلاری و آورد پایین که جاپونی ها حالا حالا ها تو شک این اتفاق هستن ، مهم اینه که در حال حاضر پرفروش ترین خودرو جهان: تسلا مدل y کبیر هست ، جایگاهی جاپونی ها از این بعد مگه تو خواب ببیننش 🤣🤣🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️⚡️
M/D
۱۳ تیر ۱۴۰۲فعلا از طرف من به مدیرای تسلا تو آسیا بگو که مواظب باشن چین اونها رو تو بازار خودرو های برقی آسیا از دور خارج نکنه
چون چند وقت پیش به یکی از کشور های آسیایی که تو زمینه برقی سازی خودروهاش کلی سرمایه گذاری کرده، رفته بودم؛ بی وای دی سانگ پلاس تسلا مدل وای کبیر رو بدجوری تحقیر کرده بود.
BMW
۱۳ تیر ۱۴۰۲فقط شفاف بده خدا
Hamilton1970
۱۲ تیر ۱۴۰۲این خودرو (پژو ۲۰۶) همچنان در کشور ما تولید میشود…
تلخ…
مانی
۱۲ تیر ۱۴۰۲مطلبی که نویسنده این متن به اون اصلا توجه نکرده اینه که بعضی از این ماشین های این لیست در چند نسل متفاوت (اتاق متفاوت) تولید شدند و تفاوت خیلی زیادی بین نسلهای اول این ماشین ها از لحاظ طراحی،پیشرانه،کیفیت و راحتی با نسل فعلی شون وجود داره.مثلا تفاوت بین نسل اول تویوتا کرولا با نسل فعلی اش از زمین تا آسمان هست و یا تفاوت نسل اول گلف با نسل فعلی اون نیز همینطور یا تفاوت بین نسل های اول فعلی با نسل فعلی هوندا سیویک و…..پس اگه فروش نسل اول یه ماشینی رو با نسل های بعدی اش جمع بزنیم به نظرم نوعی تقلب محترمانه و بازی با اعداد کردیم.در نتیجه، توی این لیست تنها آمار فروش پژو 206 و لادا ریوا رو میشه کاملا واقعی دونست چون این دو ماشین تنها تو یک اتاق و در یک نسل چنین فروشی تو جهان داشتند.در پست های قبلی میشه آمار فروش ماشین های مثل فورد مدل T، فولکس واگن بیتل نسل اول،لندروو دیفندر،سیتروئن 2cv (ژیان) و هندوستان آمباسادور و…را واقعی دونست چون تنها این ماشین ها در یک نسل و در یک فرم از اتاق چنین فروشی داشتند نه در چندین نسل متفاوت.در ضمن،در این سری از مطالب متأسفانه ذکری از کیا پراید نسل اول (فورد فستیوا) که در ایران نیز مونتاژ میشد نیز نشد.جالبه که بدونید که از این ماشین در ایران بیش از 7 میلیون دستگاه (7,000,000 دستگاه) تولید و به فروش رفته است.
شاهین
۱۲ تیر ۱۴۰۲هدف از این نوشته رکورد تولید یه خودرو در هر کمپانی صرف نظر از نسل های مختلف اون بوده.
Roham
۱۴ تیر ۱۴۰۲خب اگه اینجور باشه نباید سری 2 پژو مجموعا رکوردش جمع زده بشه؟!
مثل سری C بنز
darkstar
۱۲ تیر ۱۴۰۲چقدر با ۲۰۶ حال میکنم :)))
مخصوصا نسخه های RC و رالیش
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/07/65-ford_f150_1_0_1_0_0_0_0_0_7_1_0.webp
عجب هیکلی😎💪
حسین
۱۲ تیر ۱۴۰۲آئودی a4 و اشکودا اکتاویا شبیه سمند خودمون بودن
مخصوصا چراغ جلوی a4
ف.م
۱۲ تیر ۱۴۰۲برعکس گفتی
M/D
۱۲ تیر ۱۴۰۲حضور بعضی از این ماشینا و خودروساز ها برای من عجیب بود
من انتظار نداشتم شورولت مالیبو پر فروش ترین خودرو تاریخ شورولت باشه،فیات اونو پرفروش ترین خودرو فیات، رنو کلیو پرفروش ترین رنو یا سوزوکی واگن آر پر فروش ترین سوزوکی
یا حضور لادا اونم بالاتر از خیلی از خودروساز های دنیا برای من تعجب آور بود
رامتین
۱۲ تیر ۱۴۰۲بشدت علاقمند هستم کرولا 2023 وارد بشه و بشه خرید. یک موتور کاملا مطمئن و خوب داره که 2 لیتری 170 اسبی هست. اصلا این ماشین خراب بشو نیست.
دیا
۱۲ تیر ۱۴۰۲کسی از امار فروش پیکان خبر داره ؟؟
hasnnami
۱۲ تیر ۱۴۰۲فرقی که گلف با کرولا داره اینه که هیچ کس گلف رو بدلیل لوازم یدکی ارزون قیمت و اقتصادی بودن نمی خره
MC20
۱۲ تیر ۱۴۰۲قهرمان این لیست بی شک از نظر من ، پژو 206 هست … در مدت 15 سال فقط روی خط تولید بودن ، رکورد 8.2 میلیون دستگاهی رو ثبت کرده … بعدش هم که با 207 و 208 جایگزین شد … برای یک تک مدل ، ظرف 15 سال این رکورد فروش خارق العاده است … این موفقیت 99 درصدش به نظرم ، به طراحی بیرونی ماشین برمی گرده ، که تکرار نشدنیه … واقعا طراحی فراتر از زمان ، یعنی این …
arash
۱۳ تیر ۱۴۰۲با عرض سلام و احترام متاسفانه مقاله شما ایراد دارد و از پرفروش ترین و رقابتی ترین خودروهای ساخت داخل با تیراژ بالا چیزی یاد نشده است. تولید پیکان و هیلمن که از سال 1346 شروع و تا سال 1380 نیز ادامه یافت.
BMW
۱۳ تیر ۱۴۰۲دوستام مهم ترین ماشین رو جا انداختیم اگه گفتین چیه پراید چی پس
Roham
۱۴ تیر ۱۴۰۲مطلب جالبی بود!
🙏🏼
Roham
۱۴ تیر ۱۴۰۲سردبیر عزیز یه انتقاد…
میشه لطفا وقتی کسی جواب نظرمون رو میده یه پیغام (notification) بذارید!
من شخصا اصلا نمیتونم متوجه بشم، نمیدونم شاید هم ایراد از مرورگر منه!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۴ تیر ۱۴۰۲سلام
فعلا این مورد برای ما امکانپذیر نیست، اما در قالب جدید پدال فراهم خواهد شد
Roham
۱۴ تیر ۱۴۰۲سپاس🌷🌻🌷
JaMsHiD
۱۵ تیر ۱۴۰۲یا علی تویوتا کرولا رو😂
این همه کرولا اندازه نصف ایران تولید شده دو میلیون که هیچ دویست هزار تا هم تو ایران نیست😂
ولی عکس این کلاس تویوتا کرولا رو کسی میدونه بگه
خیلی ظاهر باحال و جذاب و اسپرت تری نسبت به نسخه های دیگر کرولا داره
M.m
۱۷ تیر ۱۴۰۲برا من آمار فروش ریوا خیلی عجیب بود!
فکر نمی کردم انقد پرفروش باشه🤔