چشم اندازهفته نامه

پرفروش‌ترین خودروهای بازار آمریکا در سه‌ماهه اول 2024

در این مقاله پرفروش‌ترین خودروهای بازار آمریکا در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ را خدمت شما معرفی می‌کنیم.

چند سال اخیر برای خودروسازان با سختی‌های زیادی همراه بوده است. همه‌گیری کرونا، مشکلات زنجیره تأمین و تنش‌های سیاسی باعث شده‌اند صنایع زیادی تحت تأثیر قرار گیرند. فروش خودروهای جدید نیز به همین خاطر کاهش یافته هرچند به نظر می‌رسد وضعیت در حال بهبود است و در برخی موارد رشد فروش قابل‌توجهی را شاهد هستیم. با انتشار آمار فروش سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ خودروسازان می‌توانیم پیش‌بینی مناسبی از وضعیت بازار خودروی آمریکا داشته باشیم. در لیست پرفروش‌ترین خودروهای سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ این کشور محصولات نام‌آشنای شورولت و فورد دیده می‌شوند هرچند سورپرایزهای بزرگی نیز وجود دارند. در ادامه آمار فروش سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ بازار خودروی آمریکا را با همدیگر مرور می‌کنیم.

پرفروش‌ترین خودروهای بازار آمریکا در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴

  1. فورد ترانزیت

فروش: ۳۹,۸۹۰ دستگاه

لیست را به ترتیب از پایین به بالا مرتب کرده‌ایم و ترانزیت اولین شوک را به ما وارد می‌کند. ون کاربردی فورد سال جدید را با قدرت تمام آغاز کرده و رشد فروش ۲۴.۶ درصدی را نشان می‌دهد. این خودرو نه تنها دیگر محصولت فورد همچون اسکیپ، برانکو و ماوریک را شکست داده بلکه پرفروش‌تر از سوبارو اوت بک و تویوتا هایلندر ظاهر شده است. دو خودروی یاد شده در لیست پرفروش‌ترین‌های سال ۲۰۲۳ مدل‌های محبوبی بوده‌اند.

  1. نیسان سنترا

فروش: ۴۰,۰۸۱ دستگاه

سنترا نیز سال خوبی را تجربه می‌کند. فروش این خودروی کوچک نسبت به سال قبل ۷۸ درصد بیشتر شده تا دومین خودروی پرفروش نیسان پس از روگ یا ایکس تریل باشد. نسل فعلی سنترا به عنوان مدل سال ۲۰۲۰ عرضه شد و یک فیس لیفت را تجربه کرد. هنوز مشخص نیست این به‌روزرسانی چه تأثیری روی فروش سنترا خواهد گذاشت اما با حذف ماکسیما و ورسا/آلتیما در آینده نزدیک، سنترا می‌تواند تنها سدان این برند ژاپنی در آمریکا باشد.

  1. هوندا آکورد

فروش: ۴۱,۹۲۷ دستگاه

یازدهمین نسل آکورد هنوز هم پرفروش است. البته استقبال از این خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل اندکی کاهش یافته و این خبر خوبی برای محصولی جدید نخواهد بود. آکورد فعلی در سال ۲۰۲۳ رونمایی شد اما شاید خریداران قدرت کمتر آن را نسبت به قبل دوست ندارند. مدل هیبریدی آکورد با ۲۰۴ اسب بخار قدرت قوی‌ترین عضو خانواده است و هنوز خبری از سیستم چهار چرخ محرک رقبایی همچون تویوتا کمری و سوبارو لگاسی در آن نیست.

  1. تسلا مدل ۳

فروش: ۴۲ هزار دستگاه (تخمین)

ارزان‌ترین محصول تسلا هنوز مدل ۳ است که برای مدل تک موتوره آن باید حدود ۳۹ هزار دلار پرداخت کرد. این مدل با صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۵.۸ ثانیه‌ای خود عملکرد خوبی دارد هرچند صفر تا ۹۶ مدل دو موتوره برد بلند به ۴.۲ ثانیه می‌رسد. سدان برقی تسلا ظاهراً در نسخه فیس لیفت خود فروش خوبی داشته هرچند این برند به آمار دقیقی اشاره نکرده است. تخمین زده می‌شود مدل ۳ در سه‌ماهه اول سال جاری فروش حدود ۴۲ هزار دستگاهی داشته است.

  1. هیوندای توسان

فروش: ۴۵,۵۰۹ دستگاه

تنها خودروی کره‌ای حاضر در لیست پرفروش‌ترین خودروهای بازار آمریکا در سه‌ماهه اول ۲۰۲۴ هیوندای توسان است. این شاسی‌بلند به‌روزرسانی جزئی را تجربه کرده که شامل نصب دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی در کابین و پیشرانه قوی‌تر است. توسان نسبت به مدت مشابه سال قبل اندکی کاهش فروش داشته اما با رسیدن مدل‌های فیس لیفت به نمایندگی‌ها شاید این موضوع تغییر یابد.

  1. سوبارو فارستر

فروش: ۴۸,۵۴۶ دستگاه

سوبارو فارستر جدید به زودی راهی نمایندگی‌ها خواهد شد اما این مدل می‌تواند بهتر از نسل فعلی ظاهر شود؟ فروش فارستر نسبت به قبل ۵۹.۷ درصد بیشتر شده تا به پرفروش‌ترین محصول سوبارو بدل شود. اگرچه برخی افراد از تناسبات طراحی عجیب این خودرو انتقاد می‌کنند اما پیشرانه ۲.۵ لیتری تخت سوبارو کار خود را به خوبی انجام می‌دهد.

  1. شورولت اکوئینکس

فروش: ۵۴,۱۸۵ دستگاه

اکوئینکس دومین محصول پرفروش شورولت است و نسل جدید آن نیز در آینده نزدیک از راه خواهد رسید. نسل فعلی اکوئینکس نیز با رشد فروش مواجه شده ولی انتظار می‌رود نسل جدید با ورود به نمایندگی‌ها در اواخر سال ۲۰۲۴ کاملاً موفق ظاهر شود. تمامی نسخه‌های این خودرو از پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو با ۱۷۵ اسب بخار قدرت استفاده می‌کنند.

  1. جیپ گرند چروکی

فروش: ۵۴,۴۵۵ دستگاه

جیپ چندی پیش اعلام کرد قیمت گرند چروکی 2024 در برخی تیپ‌ها حدود ۵ هزار دلار کاهش خواهد یافت. البته این کاهش قیمت تأثیری روی رشد فروش نداشت چراکه وضعیت گرند چروکی جالب نیست. خریداران همچنان می‌توانند مدل‌های دو و سه ردیفه را با پیشرانه‌های ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری برای نسخه‌های دو ردیفه و ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری هِمی برای مدل‌های فول سه ردیفه انتخاب نمایند.

  1. فورد اکسپلورر

فروش: ۵۸,۴۶۵ دستگاه

سری F مدت‌هاست عنوان پرفروش‌ترین محصولات فورد را به خود اختصاص داده اما اکسپلورر بی‌سروصدا توانسته مقام دوم را به دست آورد. نسخه جدید این خودرو به زودی راهی نمایندگی‌ها می‌شود هرچند از تعداد تریم های آن کاسته شده است. از جمله این مدل‌ها می‌توان به اکسپلورر هیبرید اشاره کرد که فقط در دسترس ادارات پلیس خواهد بود. آیا کاهش تیپ‌های اکسپلورر باعث رویگردانی خریداران خواهد شد؟ فروش نسخه قبلی این خودرو در سه‌ماهه اول امسال تقریباً ثابت بوده بنابراین باید منتظر ادامه سال بود.

  1. تویوتا کرولا

فروش: ۶۰,۰۷۱ دستگاه

شاید تویوتا عرضه کننده پرفروش‌ترین شاسی‌بلند و سدان بازار آمریکا باشد اما کرولا فعلاً در کلاس خودروهای کامپکت مقام دوم را پس از هوندا سیویک به دست آورده است. البته تویوتا نباید احساس بدی داشته باشد زیرا فروش کرولا ۳۹ درصد بیشتر شده که برای خودرویی با زمان معرفی در سال ۲۰۱۹ عملکرد خوبی خواهد بود. پکیج‌های ظاهری سفارشی باعث بهبود طراحی این خودرو شده‌اند و نسخه GR کرولا با ۳۰۰ اسب بخار قدرت نیز حسابی گردوخاک به پا کرده است.

  1. هوندا سیویک

فروش: ۶۱,۹۲۹ دستگاه

خریداران جوان همچنان به هوندا سیویک علاقه دارند. فروش این خودروی ژاپنی نسبت به سال قبل ۳۶ درصد رشد داشته و بنابراین به نظر می‌رسد تصمیم هوندا در طراحی بی حاشیه نسل فعلی این خودرو درست بوده است. نسخه‌های متنوعی از سیویک برای خریداران مهیا شده که از جمله آن‌ها می‌توان به مدل سدان و هاچبک ۲۴ و ۲۵ هزار دلاری و سیویک تایپ R رکوردشکن با پیشرانه ۳۱۵ اسب بخاری اشاره کرد.

  1. جی ام سی سیرا

فروش: ۶۸,۵۹۷ دستگاه

همانند شورولت سیلورادو، سیرا رشد فروش اندکی داشته است. البته خبر مهم درباره این خودرو به عرضه نسخه برقی مربوط می‌شود. قرار است از تابستان امسال نسخه فول دنالی ادیشن ۱ به دست مشتریان برسد. همچنین سیرا HD AT4X AEV ادیشن نیز به عنوان آفرودری خشن در کلاس هوی دیوتی حضور خواهد یافت. قیمت مدل پایه ۱۵۰۰ از حدود ۳۸ هزار دلار شروع می‌شود و به زیر ۱۰۰ هزار دلار برای مدل دنالی برقی یا HD دنالی اولتیمیت دیزلی می‌رسد.

  1. تویوتا کمری

فروش: ۷۸,۳۳۷ دستگاه

تویوتا کمری هنوز هم پرفروش‌ترین سدان بازار آمریکاست. نسل جدید این خودرو اخیراً معرفی شده و فقط به‌صورت هیبریدی عرضه خواهد شد. همچنین کمری ۲۰۲۵ به‌صورت دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک قابل انتخاب است و از نظر سیستم‌های ایمنی و کمک‌راننده نیز هیچ کمبودی وجود ندارد. کمری جدید همین چند روز پیش راهی نمایندگی‌ها شده و بنابراین رشد فروش ۱۸.۶ درصدی به نسل قبلی آن تعلق دارد. باید دید نسل جدید نیز خواهد توانست همانند مدل قبلی موفق ظاهر شود یا خیر.

  1. رم پیکاپ

فروش: ۸۹,۴۱۷ دستگاه

آیا رم باید نگران باشد؟ فروش وانت پیکاپ فول سایز این برند در سه‌ماهه اول امسال ۱۵ درصد کاهش یافته باعث شده فاصله زیادی بین آن با فورد سری F و شورولت سیلورادو ایجاد شود. قرار است امسال نسخه فیس لیفت رم عرضه شود اما خبری از پیشرانه ۸ سیلندر نیست و نسخه فول آن از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو با قدرت بیشتر استفاده خواهد کرد.

  1. نیسان روگ (ایکس تریل)

فروش: ۹۰,۸۰۴ دستگاه

شاید برخی افراد معتقد باشند روگ یک شاسی‌بلند کاملاً متوسط و بی‌ادعاست اما آمار فروش آن چیز دیگری را نشان می‌دهند. روگ یا ایکس تریل همواره جزو پرفروش‌ترین خودروهای بازار آمریکا قرار داشته و هم‌اکنون نیز مقام ششم را به خود اختصاص داده است. رشد فروش ۱۸.۷ درصدی باعث شده روگ به هوندا CR-V نزدیک شود. اخیراً نیز نیسان نسخه فیس لیفت این شاسی‌بلند را رونمایی کرده است هرچند باید دید آیا این کار می‌تواند باعث شکست دادن هوندا شود؟

  1. هوندا CR-V

فروش: ۹۵,۰۳۸ دستگاه

ششمین نسل CR-V به عنوان مدل سال ۲۰۲۳ عرضه شد و بین خریداران محبوبیت زیادی یافت. این خودرو نسبت به قبل رشد فروش ۴۱.۳ درصدی را ثبت کرده و باعث شده بالاتر از پیکاپ رم قرار گیرد. شاسی‌بلند هوندا ابعادی بزرگ‌تر و طراحی عضلانی‌تری دارد و طیف وسیعی از سیستم‌های کمک‌راننده را به همراه قوای محرکه درون‌سوز و هیبریدی در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

  1. تسلا مدل Y

فروش: ۱۰۹ هزار دستگاه (تخمین)

مدل Y سال قبل پرفروش‌ترین خودروی دنیا بود. تا به اینجای سال ۲۰۲۴ تخمین زده می‌شود این کراس اور کوچک چهارمین خودروی پرفروش بازار آمریکا باشد اما افت تقاضای خودروهای برقی شاید چنین روندی را متوقف کند. مدل پایه این خودرو با قیمت ۴۵ هزار دلار از یک موتور برقی استفاده می‌کند درحالی‌که قیمت مدل Y پرفورمنس با دو موتور به ۵۴ هزار دلار می‌رسد.

  1. تویوتا راو ۴

فروش: ۱۲۴,۸۲۲ دستگاه

پادشاه شاسی بلندهای آمریکا هیچ نشانه‌ای از توقف را بروز نمی‌دهد. راو ۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۴۷ درصد رشد فروش داشته و جای پیکاپ رم را گرفته است. این خودرو همچنین در تعقیب شورولت سیلورادو است و فاصله زیادی با آن ندارد. البته باید دانست نسل فعلی راو ۴ در سال ۲۰۱۹ معرفی شده و شاید به زودی نسخه فیس لیفت آن از راه برسد. البته با توجه به فروش بالای مدل فعلی حدس می‌زنیم ژاپنی‌ها عجله‌ای برای تغییر ترکیب برنده نداشته باشند.

  1. شورولت سیلورادو

فروش: ۱۲۷,۵۶۳ دستگاه

اوضاع شورولت نسبتاً پایدار است و فروش سیلورادو اندکی بیشتر شده هرچند هنوز هم فاصله زیادی بین آن و فورد سری F وجود دارد. خریداران می‌توانند نسخه‌های متنوع ۴ تا ۸ سیلندر این خودرو را خریداری نمایند هرچند هنوز هم رقیب درست‌وحسابی برای فورد F-150 رپتور یا رم TRX وجود ندارد. البته مدل‌های خشن ZR2 بایسون را می‌توان برای نسخه‌های ۱۵۰۰ و HD سفارش داد.

  1. فورد سری F

فروش: ۱۵۲,۹۴۳ دستگاه

فورد سری F همچنان پرفروش‌ترین خودروی بازار آمریکاست و این عنوان را برای چهل و هشتمین سال پیاپی در دست دارد. در سال ۲۰۲۳ بیش از ۷۵۰ هزار دستگاه از این وانت به فروش رسید و اگرچه فروش آن در سه‌ماهه اول امسال اندکی کاهش یافته اما هنوز هم فاصله زیادی با رقیب خود دارد. چهاردهمین نسل F-150 اخیراً فیس لیفت شده و قدرت مدل رپتور آن به ۷۲۰ اسب بخار افزایش یافته است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۴ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۴۳ دیدگاه‌ها

  1. Car love

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (700 ديدگاه)

    سوپرا و میرای هم باید باشن ☹️

    موافقم 3
    مخالفم 17
    1. ehsan.fa

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1949 ديدگاه)

      جفتشون باهم ۷هزارتا نفروختن احتمالا حتی کمتر

      موافقم 6
      مخالفم 9
      1. NAVID۰۰۹۸

        ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        یه چیزی برای من واقعاً تعجب داره که چرا اینقدر آمریکایی‌ها عاشق رافور شدن با اینکه به نظر من ایکس‌تریل از رافور بهتره!!!

        جالبتر اینکه هم نسل قبلش که بود تو ایران هم نسل بعدش که نیومد به ایران ، چرقدر از سال معرفیشون گذشت ، فروششون سال به سال بالاتر رفت ، چیزی که در همین مقاله هم اومده که از سال ۲۰۱۹ بی‌وقفه داره تولید میشه!!!

        خیلی سال پیش تجربه مالکیت و سواری طولانی با راوفور را داشتم ولی سواری ایکس‌تریل ۲۰۱۷ بسیار از راوفور بهتر بود ولی راوفور از نظر فرمان‌پذیری لذت‌بخش‌تره!!!

        یا حتی نسل جدید هوندا CRV واقعاً جذابه ولی چرا اینقدر راوفور محبوب شده رو نمیفهمم!!!

        جالب اینکه در کشور ما هم قیمت‌های رافور بخصوص ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ به نسبت دیگر وارداتی‌ها جهش بالاتری داشته جهت سرمایه‌گذاری و سوار شدن!!!

        رافورایی که سفارش کانادا هستن فولترین‌ حالت ممکن را دارن با تریم مشکی داخل ، اما جالب اینکه ارزان‌تر از سفارش عمان و امارات هستن!!!

        پیشنهاد من به دوستان اینه که اگر هدف خرید رافور دارید ، با ۲/۳ قیمت راوفور یه ایکس‌تریل بگیرید و البته تنها ضعف ایکس‌تریل گیربکس CVT هستش ولی از هر نظر به نظر شخصی من از راوفور بهتره!!!

        نکته‌ی جالب دیگه اینه که بعد از ویروس کرونا ، تویوتا هنوز نتونسته عرضه و تقاضا را هندل کنه و برای خرید راوفور باید حداقل ۶ ماه تا یکسال منتظر بمانید و در بازار آزاد هم حدود ۱۰ هزار دلار گرونتر فروخته میشه با اینکه اکثر شرکت‌ها عرضه تقاضا را توانستند به قبل از ویروس کرونا برگردونند!!!

        راستی ، خوشمزه‌ها و دلقک‌ها خودنمایی کنند ، آخِ پدال دستشون رو باز گذاشته؟!؟

        موافقم 11
        مخالفم 9
        1. 

          ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (73 ديدگاه)

          خوشمزه ها و دلقک ها زمانی که نظرات بیخود و اشتباه ببینن خودنمایی میکنند🙅
          الان اینجا فعلا نیازی به خودنمایی نمیهواهند😜

          موافقم 10
          مخالفم 6
        2. Mercedes

          ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (958 ديدگاه)

          به همون دلیلی که وانت رو چشماشون میذارن 😂
          خدایی چرا؟ وانت؟؟؟؟

          موافقم 2
          مخالفم 1
    2. (Ali(chevynova

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      بازم پادشاهی فورد و شوی
      ماشالاه امریکن پیک آپ
      احسنت

      موافقم 2
      مخالفم 15
      1. Mercedes

        ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (958 ديدگاه)

        تو آمریکا توقع داشتی برند غیر آمریکایی پرفروش ترین باشه؟
        تو ایرانم ایران خودرو پرفروش ترینه
        تو المان هم فولکس پرفروش ترینه
        تو ژاپن تویوتا پرفروش ترینه

        موافقم 9
        مخالفم 2
    3. amir

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3601 ديدگاه)

      دیگه حضور زورکی چوسان(توسان) ببخشید
      یه لشکر جاپونی عقب مونده با رشد فروش ۵۰ درصدی وقتی برای ۲۰۱۹ یعنی ۵ سال پیشن ببخشید
      فضاپیماسازی چوسان هرسال باید فیس لیفت و نسل جدید بده تازه بازم افت فروش ولش نمیکنه

      موافقم 12
      مخالفم 5
      1. FY

        ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (290 ديدگاه)

        همین توسان فروش از کل برند تویوتا بیشتره
        چین و آلمان و… که بماند😏😏😏

        موافقم 2
        مخالفم 18
      2. ALI.S

        ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (260 ديدگاه)

        آقا چرا عقب مونده؟
        درسته مهندسی ژاپنی به اندازه آلمانی نیست، اما واقعاً هم بد نیست! به عنوان طرفدار آلمانی می‌گم واقعاً تویوتا شایسته احترام هست. به ما نمی‌رسه، ولی نمیشه از بودنش چشم‌پوشی کرد.
        واقعاً الان توی همین لیست فروش، ژاپنی و کره‌ای کم نیست. شاید روی لبه تکنولوژی خودرو نباشند، اما می‌تونی نبودش رو تصور کنی؟
        تعصبات الکی رو باید کنار گذاشت. برای هر طرف. چه آلمانی، چه آمریکایی، چه کره‌ای و ….، حتی چینی😂

        موافقم 2
        مخالفم 1
  2. زیزیگولو

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    بازم ژاپنیا تو بازار خودروی آمریکا رکورد دار فروش هستن

    موافقم 12
    مخالفم 8
  3. arash

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (105 ديدگاه)

    با سلام. برای بنده بسیار بسیار عجیب است که همچنان آمریکاییها علاقه مند هستند به ماشینهای فول سایز بزرگ که بسیار هم پر مصرف هستند و در حال بلعیدن بنزین گالن گالن میباشند و ضمنا جالبه که خودروهای برقی مثل تسلا خرد خرد دارند پله پله بالا می آیند و به زودی در چندسال آینده پرفروش ترین خواهند بود. ضمن اینکه آفرین به کره ای ها با توسان که توانسته اند برای خود نام و رکوردی به پا کنند. کره جنوبی با محصولات خود نمونه ای است بارز از رشد پیشرفت صنعت تکنولوژی با برندهایی چون سامسونگ ال جی هیوندای و در نقطه مقابل کره شمالی نمادی از پسرفت ارتجاع عقب ماندگی بدبختی و شرارت.

    موافقم 6
    مخالفم 13
  4. blackwing

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1303 ديدگاه)

    راو4 چه فیس خوبی داره !

    موافقم 9
    مخالفم 8
  5. پویان

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (827 ديدگاه)

    عجیبه یه خودرو نیسان انقدر خوب فروش کرده و رتبه 6 گرفته.
    اگر سیاسی کاری نبود و چینی ها هن به همین سهولت واردشده، بودن. بالای 3 مدل توی این 20 مورد اول داشتن.
    امیدوارم مخالفان این صحبتم منطقی استدلال کنن

    موافقم 1
    مخالفم 16
    1. امیررضا

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (301 ديدگاه)

      این حرف درسته ولی این نکته حائز اهمیته که سیاستمدرای اروپا و آمریکا میدونن اگه خودروهای چینی به کشورشون ورود پیدا کنن با قیمتی که اعلامی شرکت تولید کننده هست، به 5 سال نکشیده بخش قابل توجهی از بازار رو به خودشون اختصاص میدن. برای مثال شرکت بی وای دی میاد یه اتومبیل برقی با برد مسافتی مناسب و طراحی قابل قبول تولید و عرضه میکنه که از رقیب اروپایی یا آمریکایی 15 الی 20 هزار دلار ارزونتره. خب این عملا به آمار و ارقام فروش کمپانی رقیب لطمه میزنه.
      وقتی رئیس فولکس واگن میاد عملا میگه توان رقابت با چینی هارو نداریم قطعا یچی میدونه که میگه.
      واسه همینه که ارقام مالیاتی و کلی سد و بند و تعرفه میخوان براشون تعریف کنن تا قیمت برای مصرف کننده با کالای تولیدی خودشون یکی یا حتی بیشتر در بیاد.

      موافقم 4
      مخالفم 10
      1. امیررضا

        ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (6 ديدگاه)

        اتومبیل سازی چین تا ۱۰ سال آینده در دنیا حرف اول را خواهد زد هر چند بنده هیچ وقت ماشین چینی نداشتم و طرفدار هم نیستن!

        موافقم 6
        مخالفم 8
        1. ADAK

          ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (1858 ديدگاه)

          منم موافقم البته به شرطی که خود چین بقاء داشته باشه و کله پا نشه

          موافقم 1
          مخالفم 3
    2. R@min

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2051 ديدگاه)

      سیاسی کاری هم نبود باز هم هیچ جایگاهی نداشتن. شبکه خدمات رسانی گسترده، کارخانه مستقل، تبلیغات و عقبه برند خیلی مهم تر از فروش هست. هیوندای و کیا هم بزور تبلیغات و شرایط فروش فضایی باز هم به رقبای قدیمی نرسیدن.

      تو بازاری که محصولات وارداتی لوکس و اقتصادی از کشور مبدا هم ارزون تر فروخته میشه یه جوینت ونچر بی نام و نشون جایگاهی بدست نمیاره.

      موافقم 8
      مخالفم 3
    3. datsun

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (3945 ديدگاه)

      چرا عجیبه نیسان سال‌هاست تو آمریکا حضور داره

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. پویا

        ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (487 ديدگاه)

        هر کشوری که شما بخوای ماشین بفروشی اول از همه باید خدمات گسترده نمایندگی و تعمیرات و تبلیغات داشته باشی اون ماشین چینی که به تو میگه ۲۰ هزار دلار اگر بخواد این کارها رو انجام بده و شروع بکنه فروش باید برای سودآوری حداقل ۳۰ هزار دلار ماشین رو بفروشه تازه این مال زمانیه که تو خود آمریکا هم ساخته باشه وای به روزی که بخواد از چین با کشتی هم بیاد.امریکا کشور بزرگیه و جمعیت پراکنده ای داره اینجور نیست که همه دور هم تو چند صدهزار کیلومتر مساحت باشن.دلیل فروش عالی ژاپنی ها اینکه تو هر کور دهاتی خدمات دهی دارن

        موافقم 5
        مخالفم 3
    4. JaMsHiD

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2759 ديدگاه)

      هیچوقت توی یه جمع که وانت های فولسایز حرف اول رو میزنن ، چند تا قوطی نوشابه ناشناخته نمیتونه جایگاهی کسب کنه ! کسی نمیاد جای جیپ ، بایک بگیره . حالا شاید بگی خیلی ارزون تره ، ولی اگه وارد بشه مفتی وارد آمریکا نمیشه . عوارض باید پرداخت کنه . شاید و اگر هم نداره قرار نیست همچین اتفاقی بیوفته .

      موافقم 5
      مخالفم 1
  6. Arshia m3csl

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1173 ديدگاه)

    چقدر هوندا آکورد با کلاسه👌🏼😍 خیلی حس ائودی میدن سدان ها و هاچبک های جدید هوندا واقعا بی نظیرن ماشین های هوندا

    موافقم 12
    مخالفم 5
  7. رومانی>چین>فرانسه

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1197 ديدگاه)

    یه چیز عجیب تو اینترنت دیدم بین ژاپنی ها سوبارو پرخرج ترینه

  8. رومانی>چین>فرانسه

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1197 ديدگاه)

    و دو افسوس برای جامعه ماشین باز آمریکا
    1 جای محصولات مزدا خالیه تو این لیست
    2 توی تمام بررسی هایی که من دیدم آکورد از کمری بهتر بود چرا فروشش نصفه هست

    موافقم 9
    مخالفم 2
    1. Mr. gt c

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (426 ديدگاه)

      برندینگ قوی‌تر تویوتا

      موافقم 12
      مخالفم 2
  9. رومانی>چین>فرانسه

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1197 ديدگاه)

    فور ترانزیت چی میگه تو این لیست احتمالا کلی ارگان همزمان رفتن از این مدل خریدن بعیده مردم عادی اینو بگیرن

  10. Mr. gt c

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (426 ديدگاه)

    من باورم نمیشه الان هشتای پر فروش لیست رو باهم فقط جمع زد شد 868,294 را ماشین صفر کیلومتر این خیلی زیاده اگر بطور میانگین هر سه ماه اینقدر قدر خودرو بخرند قبلی هارو چیاکرش میکنند، یعنی ماشین فکر منم خریدش مثل آدامسه

    موافقم 9
    مخالفم 1
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      بله
      خرید خودرو در آمریکا مثل آدامسِ !!! ولی در مقابلش از روی اعتباری که دارند قسطی میخرند و آمریکا اینقدر فاصله محل کار با خونه و خرید زیاد هست که عملاً اگر خودرو نباشه فلج به حساب میایید!!!
      خودرو سرمایه به حساب نمیاد اونجا و البته تعمیر‌کارها تعویض‌کار هستند و اکثر خودروها وقتی به نزدیک‌هایِ ۲۰۰ هزار مایل میرسند اوراقی به حساب میان به جز تویوتا و ژاپنی‌ها که تا ۳۰۰ بیش از آن کار میکنند و اگر به کوچه خیابان‌های شهرهای آمریکا توجه کنید هنوز محصولات قبل و بعد از سال ۲۰۰۰ ژاپنی را میبینید که دارند میتازونند!!!
      برای همین هست که میگم در ساخت محصولات ژاپنی ، دست خدا هم دخیلِ❤👏👏👏.

      موافقم 10
      مخالفم 11
      1. محمد پورحیدری

        ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (27 ديدگاه)

        گاهی وقتا فکر میکنم رسانه واقعا چه قدر میتونه تاثر داشته باشه نمیدونم من 6 سال تو تگزاس تک درس خوندم و زندگی کردم یا
        رکابی پیژامه پوشان عزیز کشور….

        موافقم 5
        مخالفم 8
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          داداشم ، فکر نکن ، مطمئن باش که رسانه قدرتمندترینِ قدرتمندهاست!!!

          موافقم 6
          مخالفم 5
      2. رومانی>چین>فرانسه

        ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
        سوابق: (1197 ديدگاه)

        نوید آمریکا رفته بهتر در جریانه

        موافقم 5
        مخالفم 3
        1. NAVID۰۰۹۸

          ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (10479 ديدگاه)

          شعر نگو بچه !!!
          چیزی که نمیدونی را برو تحقیق کن ببیند درسته یا نه !!!

          موافقم 2
          مخالفم 5
        2. محمد پورحیدری

          ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
          سوابق: (27 ديدگاه)

          اها نوید تحقیق نمیخواد شما زیادی دلتون خوشه کلا سایکالوژی مغز انسان صفر و صدی کار میکنه بطوری که چون مثلا صنعت خودروسازی ما و تحریم ها و کمبود خودرو و دلال بازی برخی از دوستان و کیفیت پایین خودرو ایران باعق میشه اوضاع امریکا خوب بشه بنده حاظرم یه لایو 2 ساعته بزارم و شما عزیزان سر و کله باد خورده را تفهیم کنم شاید بگم 99 درصد ایرانی هایی که میان امریکا تو ذوفشون میخوره چون اون امریکن دریم رو میبنن هیچ نیس بقول قدیمیا که میگفتن تو تهران پول تو کف خیابون ریخته دهاتی ها میومدن میگفتن ما که هیچی پیدا نکردیک همینه کاش حداقل مثل من 6 سال امریکا بودید زن میگرفتید بچه زایمان میکردید و وام 25 ساله با پیش برداخت 25 درصد میدادید تا بهتر متوجه میشدید
          لپ کلام اینکه بد بودن اینطرف به منزله خوب بودن اون طرف نیست بلکه بهتر بودن بودن اونطرف نسبت به این طرف

          موافقم 1
          مخالفم 5
    2. 

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (73 ديدگاه)

      خب اره دیگه چون
      خودروهای الن بیشترشان مصرفی شده اند و مثل آدامس خرید و فروش میشوند البته اگر پای برتری در دوام و ماندگاری و قابلیت اطمینان و اعتماد و … هم باشد باز هم آمریکا و اروپا رکورد دار و برتر آن هستند مثل هر چیز دیگر دست خدا در ساختشان دَخیل است ✊♥️♥️👋👋👋👋👋
      👑🥇و نتیجه هم این است که در هر چیزی بهترین و اول هستن اروپا و آمریکا اینان خداییانی هستند که هر چه میسازند بهترین و اول آن چیز است اروپا و آمریکا چون دست خدا در ساختشان دخیل است به پسیله خودشان و نتیجه آن است که در هر چیز بهترین و اول هستند خدایی👑🥇
      اکثر خودروها وقتی به نزدیک‌هایِ ۲۰۰ هزار مایل میرسند اوراقی به حساب میان به جز مرسدس بنز ها و فورد های اصیل و هموطنان اروپایی و آمریکاییشان و که تا ۱۳۱۰۱۱ و بیش از آن کار میکنند و اگر به کوچه خیابان‌های شهرهای آمریکا توجه کنید هنوز محصولات قبل و بعد از سال ۲۰۰۰ اروپایی و آمریکایی را میبینید که دارند میتازونند!!!
      برای همین هست که میگم در ساخت محصولات اروپایی و آمریکایی ، دست خدا هم دخیلِ❤👏👏👏.

      موافقم 4
      مخالفم 6
  11. HamiD

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    بعد چهارتا کره مربا فن عشق سانروف میان ادعای رقابت میکنن …
    همیشه آمار فروش LFA رو کوبیدن تو سر ژاپنی ها ؛ حالا چی؟ چند صد هزار تا ماشین کوبیده شد تو سرتون …

    موافقم 7
    مخالفم 7
    1. JaMsHiD

      ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (2759 ديدگاه)

      آمار فروش LFA ؟
      LFA اصلا قرار نبود آماری داشته باشه !
      قرار بود پونصد تا بسازه تولید محدود برای نشون دادن و به رخ کشیدن تکنولوژی . وگرنه برا لکسوس صرفه نداشت یه ماشین ده سیلندر ناب فول فیبر کربن رو به صورت تولید انبوه به ثبت برسونه !
      توی دو سال هم همش به فروش رفته . الان هم همقیمت کل خاندان هیوندا و کیا معامله میشه .

      بزار برا خودشون خوش باشند .
      هیوندا سوناتا نسل دو موتور میتسوبیشی سوار بشن😂❤️

      موافقم 9
      مخالفم 1
    2. Arshia m3csl

      ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      ماشین سوپراسپرت آمار فروش بالا نداره که چون واسه پولداراست و تازه بازار سیاه هم براشون ایجاد میشه و قیمت بازار سوپراسپرت ها با msrp به شدت متفاوته حتی تا ۲۰۰ هزار دلار تفاوت بازار آزاد و msrp دارن ماشین های سوپراسپرت حتی کوروت هم از این قضیه مستثنا نیست و کوروت های عادی هم تفاوت ۲۰ هزار دلاری دارن با قیمت کمپانی

  12. شهرام

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (65 ديدگاه)

    به نظرم باید به خاطر ۴۸ سال بهار پیاپی به فورد جایزه داد.

    موافقم 8
    مخالفم 1
  13. samurai

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (598 ديدگاه)

    اگه کرره جماعت (چووووسان) پولی که خرج مجلات و مقالات و ادما و جوایز ابکی کردن خرج میکردن تو کلاسای ژاپنیا ثبت نام میکردن دو تا چیز یاد میگرفتن الان اینجوری تحقیر نمیشدن :)))
    یه چی دیگم هست یکمم پول میدادن از سایپا ایموبلایزر میخریدن لگنا توسط بچه ها با یو اس بی دزیده نشه :))))
    ..:)))))

  14. حسن

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (2083 ديدگاه)

    یه نکته ی مهم هست و اون اینه تمام این محصولات بطور کامل در امریکا تولید میشن از بین خودرو سازان دنیا تویوتا و ب ام و بزرگترین سایتهای تولیدشون در امریکا قرار داره
    کارخانه ی ب ام و در کارولینای جنوبی مستقیما برای 9 هزار نفر در سایت تولید کار درست کرده و بیش از 70 درصد تولیداتش به کشورهای دیگه صادر میشه 140 بازار دنیا تقریبا معادل 15 ملیارد دلار
    تویوتا 8 تا کارخانه تولید در امریکا داره که در برخی خودروها 80 در صد قطعات هم در خود امریکا تولید میشود و امریکا مرکز صادرات تویوتا به کل قاره است
    فولکس . سوبارو . ب ام و . تویوتا . نیسان . هوندا . هیوندای . کیا بنز میتسو در امریکا سایت تولیدی دارن پس زیاد رو مساله ی برند کشوری تکیه نکنید امریکاییها از هر برندی خرید کنن خودروی امریکایی میخرند و سودش به شهر و کارگر امریکایی میرسه

  15. همایون

    ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (110 ديدگاه)

    من اصلا طرفدار خودروهای تمام برقی نیستم و در بیشترین تمایلم فقط خودروهای تمام برقی که مجهز به موتور بنزینی در نقش ژنراتور هستند به چشمم میاد ولی تسلا هر چقدر تو پلتفرم مدل وای و مدل سه نواوری به خرج داده مثلا مدل وای وقتی اومد تعداد نقاط جوشش واقعا یک دهم رقیب هاش بود و کل تیکه عقبش تقریبا یک تکه ساخته شده بود که خیلی ساخت رو راحت میکرد و وزن رو کم میکرد و امنیت رو بیشتر میکرد یا تو موتور برقی و باطری هاش کارش رو نسبت به بقیه خوب انجام میده تو فضای داحلی افتضاحه و تو طراحی معمولیه مثلا الان مدل سه رو فیس لیفت کرده که از قبل بهتر شده ولی به ندل وای دست نزده یا مدل اس و ایکس درسته یه فیس لیفت هایی شدند ولی الان دیگه واقعا قدیمی هستند میگند این یکی دو ساله کیفیت ساختشون خیلی بهتر شده ولی مثلا ویدیو دیدم در صندوق مدل سه رو باز کرده بود در صندوق بنز هم قیمتش و تویوتا هم قیمتش رو هم باز کرده بود کیفیت لولا ها و طراحی لولا های صندوق و کیفیت جوش کاری و موم کشی و فلاپ های محافظ پلاستیکی رو نگاه میکردی صد رحمت به مخصولات ایران خودرو انگار ماشین بیست سال پیش بود از نظر طراحی یه چیز ساده ای مثل لولای صندوق عقب حالا کیفیت افتضاح پلاستیک ها و صدا افتادنشون و قیژ قیژ کردن تو در ها و داشبورد بوخوره تو سرش من تنها خودرو برقی که عاشقش شدم فیسکر کارما ده پونزده سال پیش بود که الان برندش شده کارما و مدل جی تی ادامه دهنده راحش هست که اتفاقا بجز طراجی که انگار کانسپت کاره انقدر متمایزه تو فضای داخلی هم خیلی با کیفیت و مدرنه با اینکه طراحیش تقریبا مال سال 2013 هست ولی نمیدونم چرا معروف و پر فروش نشد با اینکه هم شتاب و برد خوبی داشت نسبت به رقیب هاش هم یه موتور بیش از دویست اسب بخاری در نقش ژنراتور داشت که حتی میتونستی خاموشش کنی و مثل یه تسلا فقط با ایتسگاه شارژ و پریز برق شارژش کنی و فقط موقع مسافرت ها یا وقتی وقت شارژ کردن نداری بزاری کار کنه واقعا منطق میگه ادم همچین خودرویی به این خوشگلی و کاربردی که حداقل میشه باش با خیال راحت مسافرت رفت رو صد بار به تسلا ترجیح بده حالا شاید من سلیقم پیر مردی و قدیمیه و انریکایی ها بیشتر از من میفهمند یا مسافرت نمیرند و هنش تو شهر میچرخند با ماشین هاشون که باز هم فیسکر کارما و بعدش کارما جی‌تی خیلی قشنگ تر و جذاب تر از تسلا مدل اس هستش

  16. BMW

    ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    ماشاا… ژاپنی باز ها👌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا